Dodaj do ulubionych

Jest porozumienie dot. linii "46"

IP: *.lodz.msk.pl 01.03.12, 17:40
www.umz.zgierz.pl/bip/files/File/projekty%20uchwal/VI/21_06.pdf
Z istotnych rzeczy:
- gwarantowane jest utrzymanie linii co najmniej do krańcówki przy Północnej.
- tabor obsługujący linię ma być uzgodniony z uczestnikami porozumienia (ale zmiana taboru nie musi być związana ze zmianą porozumienia)
- trasa Ozorków- Zdrowie przez pl. Wolności
- znika "46bus" - w zamian nocne kursy tramwaju między Ozorkowem a pl. Wolności
- ilość kursów "na oko" bez zmian
Obserwuj wątek
      • Gość: barnaba Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.lodz.msk.pl 01.03.12, 22:34
        > No i oczywiście tabelka z sześcioma czasami przejazdów, a kursy nocne, które są
        > aż trzy, mają cztery czasy przejazdów (bo w weekendy czas przejazdu Słowik-Ozo
        > rków jest w nocy o minutę-dwie dłuższy z niewyjaśnionych przyczyn).

        Po drodze jest knajpa. :)
        Podejrzewam, że w dni powszednie na tych przystankach nie ma żywej duszy, za to w weekendy wsiadają pasażerowie.
      • Gość: Monika Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.retsat1.com.pl 01.03.12, 21:50
        Tak sobie pomyslałam -- można byłoby wydłużyc linię 41 do krancówki Zdrowie ( Pabianicka- Politechniki- Gdańska -Legionów -Konstantynowska ) dzięki temu krokowi można byłoby stworzyć wspianiały węzeł przesiadkowy na Legionów - Zdrowie do podmiejskich lini 43 i 46 ( wszystkie linie podmiejskie w jednym miejscu ) , po drugie dzieki temu mozna byłoby zwiekszyc ilosc kursów na politechnki po zabranej z tej ulicy lini 46 .
        • Gość: STUDI Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.03.12, 22:38
          Węzeł przesiadkowy gdzieś za miastem w lesie?
          Po drugie ile osób potrzebuje jeździć z Pabianic do Lutomierska czy Konstantynowa przez Łódź (mieli może jeszcze maja linię autobusową - jeśli jej nie ma to widać relacja była zbędna)

          Jeśli zmiana 41 to trasa przez al. Politechniki, Gdańską, Narutowicza do Radiostacji. Czemu? - Studenci - to chyba jedynie licząca sie grupa potencjalnych klientów tej linii. Obecna 41 nie jest w żaden sposób oferta dla nich (lepiej jechać PKS'em lub busem - na polibudę bez przesiadki).

      • Gość: STUDI Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.pl 02.03.12, 19:54
        Z placu Wolności jak napisano. Tak trudno sobie wyobrazić, że w nocy tramwaj zatrzymywałby się na placu?

        Analiza rozkładów daje jeden wniosek - nocne kursy zrealizują dwie inne brygady niż te kursujące w dzień.O ile w dzień będę kursować GT8N ze wstawką niskopodłogową to w nocy solówki 805N (no bo i poco dwuskład).
        o 23 - pierwszy kurs były z zaj. Telefoniczna do Ozorkowa. Dojechałby. Z Ozorkowa odjazd o 0:28 i dojazd do pl. Wolności około 1:43. o 2:00 odjazd do Ozorkowa. Czyli jeszcze jeden kurs z Telefonicznej do Ozorkowa, który już by nie zawracał na Pl. Wolności.

        magik - no stwarzaj problemu tam gdzie go nie ma.


              • Gość: STUDI Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.03.12, 22:58
                Czy na polibudę koniecznie i bezwzględnie musi być dojazd bezpośredni tylko z Julianowa i okolic Paderewskiego?

                Bo w tej kwestii to wg mnie lepszym byłoby wykonanie skrzyżowania tramwajowego jednopoziomowego z rozjazdami tak aby można było puścić linię tramwajową z al. Politechniki do planowanego DTC przy Centralu?

                Czy naprawdę jedyną trasą dla tramwaju na al. Politechniki musi być przejazd przez zakorkowaną Gdańską, Legionów i pl Kościelny? Kochasz jazdę ze średnia 2 - 3 km/h i znaczne opóźnienia?

                A co do wzmocnienia komunikacji na Zgierskiej:
                - linia autobusowa 59 dubluje tramwaje
                - wzmocnić dodatkowymi kursami inne linie tramwajowe - np. 4 nie jeden szczyt ale dwa poranny i popołudniowy (np. linia IKEA - Pabianicka - al. Politechniki - al. Mickiewicza - al. Piłsudskiego - Rokicińska - Augustów albo dalej Olechów).

                46A mające wspólną trasę z linią 15 na odcinku od RLL do Pl. Wolności - wlokąca się i zawodna linia - to ma być oferta dojazdu na polibudę?

                Na początku reformy tramwajowej przez al. Politechniki skierowano autobus 98. Może warto powrócić na razie (do czasu DTC) do tego rozwiązania - poco linia dublująca tramwaje na trasie WZ.

                I jeszcze jedno - bardzo fajnym pomysłem jest linia podmiejska która ma w zasadzie niepewny czas przejazdu w godzinach szczytu w centrum. Gratulacje.
                A może wg Ciebie koniecznie trzeba mieć nadal najdłuższą linie tramwajową - tylko po co bo jej efektywnośc jest kiepska.

                Czy trzeba na siłę tworzyć zapchajdziury o pokrywającej się relacji? W żaden sposób nie poprawi to skomunikowania się. Na al. Politechniki kiedyś była linia 27. Dawała ona dojazd do centrum a nie jak obecnie 46A i 15 skutecznie omijające ścisłe centrum miasta.

                • Gość: gość Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.opera-mini.net 02.03.12, 23:37
                  > Czy na polibudę koniecznie i bezwzględnie musi być dojazd bezpośredni tylko z J
                  > ulianowa i okolic Paderewskiego?

                  Nie no, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż dojazd z Lumumbowa i Radogoszcza będzie dojazd tylko z Lumumbowa. Bo na razie takie są plany, a swoje fantasmagorie, co ty byś gdzie skierował i jak przebudował to sobie możesz włożyć w buty.

                  > Czy naprawdę jedyną trasą dla tramwaju na al. Politechniki musi być przejazd pr
                  > zez zakorkowaną Gdańską, Legionów i pl Kościelny? Kochasz jazdę ze średnia 2 -
                  > 3 km/h i znaczne opóźnienia?

                  Opowiadasz głupoty, jak zawsze. Jeżdżę tą trasą prawie codziennie i twoja "średnia 2-3 km/h" to z palca wyssane piramidalne bzdury. 46 z placu Kościelnego dociera do szpitala im WAM w tym samym czasie (albo lepszym) co 11 z Zachodniej/Lutomierskiej z przesiadką przy Centralu na 8/10/14. Jakbyś nie wiedział (a widać wybitnie, że nie wiesz) to "średnia 2-3 km/h i znaczne opóźnienia" to są m.in. na Kościuszki właśnie z uwagi na cudowną sygnalizację Mickiewicza/Kościuszki i tworzące się tam stada.

                  > 46A mające wspólną trasę z linią 15 na odcinku od RLL do Pl. Wolności - wlokąca
                  > się i zawodna linia - to ma być oferta dojazdu na polibudę?

                  Tak, napisz to jeszcze 1000 razy, to może się stanie prawdą dla kogoś jeszcze poza tobą.

                  > I jeszcze jedno - bardzo fajnym pomysłem jest linia podmiejska która ma w zasad
                  > zie niepewny czas przejazdu w godzinach szczytu w centrum

                  Wbrew twoim uslinym staraniom stworzenia tutaj iluzji, jakobyś dysponował niezliczoną wpręcz ilością argumentów, to niestety ale nie jest to "i jeszcze jedno", tylko jest to w kółko ten sam powtarzany przez ciebie wyświechtany argument mający tyle wspólnego z rzeczywistością co twój legendarny GT6 poskładany z połówek wagonów TP #42 i #47.

                  > Gratulacje.

                  Sobie pogratuluj. Jak będziesz kiedyś miał czego.

                  > A może wg Ciebie koniecznie trzeba mieć nadal najdłuższą linie tramwajową - ty
                  > lko po co bo jej efektywnośc jest kiepska.

                  Łojezu, i w koło macieju ta sama retoryka: napisać, co tobie się wydaje, że ja myślę, a następnie kategorycznie się z tym nie zgodzić, a w przypływie weny jeszcze pogratulować mi tego, z czym się nie zgadzasz.

                  No tego to faktycznie, jeszcze tu świat w twoim wydaniu nie widział.

                  > Czy trzeba na siłę tworzyć zapchajdziury o pokrywającej się relacji? W żaden sp
                  > osób nie poprawi to skomunikowania się.

                  Nie no, zdecydowanie lepsze jest stworzyć linię o relacji Ozorków-Zdrowie rzekomo w imię tego, żeby się "relacja nie pokrywała". To dopiero poprawi skomunikowanie wszystkiego. Bo właśnie kierowanie dodatkowej linii na Zdrowie to nie jest tworzenie "zapchajdziury". Czy już teraz mogę ci pogratulować, czy to jeszcze za mało według twoich standardów zasadności gratulowania pomyślunku?

                  > Na al. Politechniki kiedyś była linia 27.

                  O relacji pokrywającej się z 12 jak dzisiaj 15 i 46, specjalisto od trafnych i zasadnych argumentów.
                  • Gość: STUDI Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.03.12, 01:37
                    > Nie no, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż dojazd z Lumumbowa i Radogoszcza
                    > będzie dojazd tylko z Lumumbowa. Bo na razie takie są plany, a swoje fantasmago
                    > rie, co ty byś gdzie skierował i jak przebudował to sobie możesz włożyć w buty.

                    Napisz że Tobie zabrano połączenie, będzie pewnie bliższe prawdy.

                    > Opowiadasz głupoty, jak zawsze. Jeżdżę tą trasą prawie codziennie i twoja "śred
                    > nia 2-3 km/h" to z palca wyssane piramidalne bzdury. 46 z placu Kościelnego doc
                    > iera do szpitala im WAM w tym samym czasie (albo lepszym) co 11 z Zachodniej/Lu
                    > tomierskiej z przesiadką przy Centralu na 8/10/14.

                    Taaa chyba ze jeździsz poza szczytem to masz rację. Proponuje w porze największegu ruchu samochodów zobaczyć jak zapchane i nieprzejezdne dla 4 i 46 jest skrzyżowanie Północna/Ogrodowa/Nowomiejska?

                    > Jakbyś nie wiedział (a widać
                    > wybitnie, że nie wiesz) to "średnia 2-3 km/h i znaczne opóźnienia" to są m.in.
                    > na Kościuszki właśnie z uwagi na cudowną sygnalizację Mickiewicza/Kościuszki i
                    > tworzące się tam stada.
                    Tyle że tam wystarczy zmiana sterowania sygnalizacji. Tramwaj ma wydzielone torowisko. A na ciasnej nowomiejskiej przy okazji zapchanej samochodoami to niestety już niewiele się da poprawić.

                    > Nie no, zdecydowanie lepsze jest stworzyć linię o relacji Ozorków-Zdrowie rzeko
                    > mo w imię tego, żeby się "relacja nie pokrywała".
                    Nie napisałem nigdzie, że te relacja jest idealna. Manipulujesz.
                    Napisałem jedynie że linia podmiejska utykająca na długich odcinkach wq ciasnych zakorkowanych ulicach to niezbyt szczęśliwy pomysł.
                    Gdy nie przymierzano się do likwidacji pętli Północna to 46 mogłoby jechać z Ozorkowa Zachodnią jak przed reformą.

                    > O relacji pokrywającej się z 12 jak dzisiaj 15 i 46, specjalisto od trafnych i
                    > zasadnych argumentów.
                    Nie bredź. Od kiedy to linia 12 kursuje al. Politechniki?

                    • pralat_na_wrotkach Re: Jest porozumienie dot. linii "46" 03.03.12, 08:23
                      > Taaa chyba ze jeździsz poza szczytem to masz rację. Proponuje w porze największ
                      > egu ruchu samochodów zobaczyć jak zapchane i nieprzejezdne dla 4 i 46 jest skrz
                      > yżowanie Północna/Ogrodowa/Nowomiejska?

                      Owszem, stoi tam dużo samochodów, sporo z nich zajmuje nawet przejście dla pieszych, ale tramwaj przejeżdża tam normalnie.

                      > > O relacji pokrywającej się z 12 jak dzisiaj 15 i 46, specjalisto od trafn
                      > ych i
                      > > zasadnych argumentów.
                      > Nie bredź. Od kiedy to linia 12 kursuje al. Politechniki?

                      27 pokrywała się z 12 na odcinku o podobnej długości, specjalisto od niebredzenia.
                    • pralat_na_wrotkach 12/27, 15/46 03.03.12, 08:42
                      > > O relacji pokrywającej się z 12 jak dzisiaj 15 i 46, specjalisto od trafn
                      > ych i
                      > > zasadnych argumentów.
                      > Nie bredź. Od kiedy to linia 12 kursuje al. Politechniki?

                      Długość odcinka, na którym pokrywają się linie 15 i 46: ok. 5582 m
                      Długość odcinka, na którym pokrywały się linie 12 i 27: ok. 5721 m

                      Tak więc, jak już ci ktoś proponował, swoje argumenty możesz sobie włożyć w buty.
                    • Gość: Stepujący koń Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: 78.133.191.* 03.03.12, 10:33
                      > Napisz że Tobie zabrano połączenie, będzie pewnie bliższe prawdy.

                      wszystko będzie bliższe prawdy niż te twoje urojenia

                      > Nie bredź. Od kiedy to linia 12 kursuje al. Politechniki?

                      odkąd zlikwidowano petle Chochoła w 2004, przywrócono linie 45 i poskładano wagon z połówek 2 innych. wystarczy wpisać w wyszukiwarce "brednie studiego" albo "42 47" (cytat z tego wątku) i bardzo szybko można się zorientować coś ty za jeden i co masz pod kopułą
                    • Gość: gość Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.opera-mini.net 03.03.12, 18:06
                      > Napisz że Tobie zabrano połączenie, będzie pewnie bliższe prawdy.

                      No owszem, zabrano, i co? To coś zmienia w kwestii tego, że al. Politechniki zostanie z obsługą jednej relacji zamiast dwóch?

                      > Proponuje w porze największ
                      > egu ruchu samochodów zobaczyć jak zapchane i nieprzejezdne dla 4 i 46 jest skrz
                      > yżowanie Północna/Ogrodowa/Nowomiejska?

                      To świetna propozycja. Liczę, że rychło wcielisz ją w życie, a następnie oficjalnie przeprosisz za wygadywanie głupot.

                      > Tyle że tam wystarczy zmiana sterowania sygnalizacji. Tramwaj ma wydzielone tor
                      > owisko. A na ciasnej nowomiejskiej przy okazji zapchanej samochodoami to nieste
                      > ty już niewiele się da poprawić.

                      Na Nowomiejskiej za to "wystarczy" wprowadzić zakaz. I nawet mimo oporu i jego nierespektowania to jest to prostsze niż gmeranie przy tej pożalsięboże sygnalizacji na ŁTR. A to i tak pomijając już kwestię tego, że akurat na Nowomiejskiej taki zakaz nie jest potrzebny - jeżeli już to między Wojska Polskiego a Limanowskiego, ale gdzież mi się tam równać do takiego kanapowego eksperta, który widzi oczyma wyobraźni "nieprzejezdne dla tramwajów" skrzyżowanie z Ogrodową.

                      > Nie bredź. Od kiedy to linia 12 kursuje al. Politechniki?

                      A kto mówi, że kursuje? Napisałem, że 12 i 27 pokrywały się w takim samym stopniu (a nawet jak ktoś wykazał - nieco większym) jak 15 i 46. Naucz się:

                      a) czytać
                      b) nie odpisywać

                      Przy czym to drugie nawet lepiej gdybyś zrealizował w pierwszym rzędzie.
                  • Gość: barnaba Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.lodz.msk.pl 03.03.12, 14:36
                    > Nie no, zdecydowanie lepsze jest stworzyć linię o relacji Ozorków-Zdrowie rzeko
                    > mo w imię tego, żeby się "relacja nie pokrywała". To dopiero poprawi skomunikow
                    > anie wszystkiego. Bo właśnie kierowanie dodatkowej linii na Zdrowie to nie jest
                    > tworzenie "zapchajdziury".

                    To zlepek dwóch linii "starego 46" z Ozorkowa na Północną i "starego 43" Konstantynów- Zdrowie.
                    Właściwie- może się to udać. Choć lepszym pomysłem byłoby kursowanie przez Zachodnią, a nie przez Zgierską.
                • Gość: gosc Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.toya.net.pl 03.03.12, 00:43
                  Gość portalu: STUDI napisał(a):

                  > Czy naprawdę jedyną trasą dla tramwaju na al. Politechniki musi być przejazd pr
                  > zez zakorkowaną Gdańską, Legionów i pl Kościelny? Kochasz jazdę ze średnia 2 -
                  > 3 km/h i znaczne opóźnienia?

                  W ogóle to prędkość jest na minusie, tramwaje aż się cofają, takie korki.
                • Gość: barnaba Re: Jest porozumienie dot. linii "46" IP: *.lodz.msk.pl 03.03.12, 14:33
                  > Czy naprawdę jedyną trasą dla tramwaju na al. Politechniki musi być przejazd pr
                  > zez zakorkowaną Gdańską, Legionów i pl Kościelny? Kochasz jazdę ze średnia 2 -
                  > 3 km/h i znaczne opóźnienia?

                  Bo priorytet dla tramwaju w Łodzi to rzecz nieznana.
                  Od czasów rządów Jońskiego korkuje się jeszcze Nowomiejska- wydzielono tam miejsca parkingowe, więc tramwaje i samochody tłoczą się na jednym pasie.

                  > - wzmocnić dodatkowymi kursami inne linie tramwajowe - np. 4 nie jeden szczyt
                  > ale dwa poranny i popołudniowy

                  Problem z linią "4" polega mniej więcej na tym, że kursuje co 20 minut. Lepiej wsiąść w "11"/"16", które w sumie kursują co 5 minut i przesiąść się w cokolwiek jadącego ulicą poprzeczną.
                  Przed reformą tramwajową na "4" jeździły solówki co 10 minut. Bywało, że ludzie zostawali na przystankach. Ta linia to klasyczny przykład wygaszenia popytu.

                  > 46A mające wspólną trasę z linią 15 na odcinku od RLL do Pl. Wolności - wlokąca
                  > się i zawodna linia - to ma być oferta dojazdu na polibudę?

                  Większą wadą jest to, że przestaje kursować około godziny 16.00. Pomijam życie studenckie, ale zajęcia na studiach dziennych potrafią kończyć się o 18.00. W efekcie mało kto jeździł z Radogoszcza na Politechnikę "46/46A", jeśli miał "11"/"16" o dużo większej częstotliwości i dłuższym szczycie.
    • Gość: mkt Porozumienie znowu jest zagrożone zerwaniem IP: *.static.gprs.plus.pl 05.03.12, 11:34
      Czemu?
      MPK jest zainteresowane jedynie 11 wagonami MKT. Są to M6S i GT8N. Te ostanie dlatego bo warunkiem zgody m. Zgierz jest kursowanie na linii 46 wagonów ze wstawką niskopodłogową. Takiego taboru zdolnego do jazdy na tej trasie MPK nie ma.

      I tu zaczyna się problem. Otóż leasingodawca nie wyraża zgody na przejęcie tych waognów przez MPK Łódź. Jakm MPK Łódź ich nie przejmie nie będzie realizować przewozów na odcinku podmiejskim linii 46.

      Znowu sytuacja patowa.

      • Gość: barnaba Re: Porozumienie znowu jest zagrożone zerwaniem IP: *.lodz.msk.pl 05.03.12, 16:22
        > MPK jest zainteresowane jedynie 11 wagonami MKT. Są to M6S i GT8N. Te ostanie d
        > latego bo warunkiem zgody m. Zgierz jest kursowanie na linii 46 wagonów ze wsta
        > wką niskopodłogową.

        Trochę to nielogiczne. Większość GT6 jest w dobrym stanie, a ich pojemność jest idealna nie tylko na "46", ale też na "1", "7" i "43". (GT8 na "46" są trochę za duże i faktycznie nie bardzo wiadomo, co z nimi zrobić, składy dwukierunkowe mają za to taki układ drzwi, że nie wyobrażam sobie ich na bardziej obciążonych liniach- wymiana pasażerów będzie trwała bardzo długo).
        Zresztą, mimo tych wad GT8ZR, rezygnacja ze składów dwukierunkowych wydaje się pochopna.

        > I tu zaczyna się problem. Otóż leasingodawca nie wyraża zgody na przejęcie tych
        > waognów przez MPK Łódź. Jakm MPK Łódź ich nie przejmie nie będzie realizować p
        > rzewozów na odcinku podmiejskim linii 46.

        Co się dzieje z umową leasingową w przypadku rozwiązania spółki, która sprzęt wzięła w leasing? Czy czasem nie wraca do leasingodawcy, który może go wyleasingować następnemu jeleniowi..., pardon kolejnej spółce? Wtedy MPK musiałoby ten sprzęt wziąć w leasing, dając komuś podwójny zarobek (nie sądzę, żeby było zbyt wielu chętnych na wagony wąskotorowe).
      • Gość: gość Re: Porozumienie znowu jest zagrożone zerwaniem IP: *.opera-mini.net 05.03.12, 17:59
        > I tu zaczyna się problem. Otóż leasingodawca nie wyraża zgody na przejęcie tych
        > waognów przez MPK Łódź. Jakm MPK Łódź ich nie przejmie nie będzie realizować p
        > rzewozów na odcinku podmiejskim linii 46.

        Buhahahahahaha. Gratulacje dla wesołego chlewiku z UMŁ, któremu zachciało się zajumać zajezdnię, a w rezultacie udało się zrobić niekontrolowany burdel, jakiego to miasto jeszcze chyba nie widziało. W ramach interesów prosiaczków i chęci zaoszczędzenia na tych wstrętnych tramwajach system demontowany do cna za pomocą efektu domina. Co rusz okazuje się, że czegoś się nie da, bo cośtam, więc trzeba sobie radzić na okrętkę. Do tej pory apogeum tej filozofii było skierowanie linii 46 na Zdrowie, ale i to się udało przebić, bo oto się okazuje, że w zasadzie to MPK może się cmoknąć jeśli chodzi o wagony.

        Gratulacje, prosiaczki. Mam cichą nadzieje, że ktoś was kiedyś spierze po pyskach.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka