Dodaj do ulubionych

Łódź ma budżet na 2013 r. Trudny, inwestycyjny,...

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.12.12, 21:40
Żaden radny nie domagał się jakichkolwiek kwot na Łódź Akademicką, na wspieranie rozwoju miasta akademickiego, na przyciąganie do Łodzi młodych ludzi z Polski? Budujemy więc miasto dla dzisiejszych sześćdziesięciolatków, pięćdziesięciolatków, co najwyżej czterdziestolatków. Za 20 lat te wszystkie inwestycje popadną w ruinę, bo nie będzie wielu, którzy chcieliby jeździć z nowego dworca albo przemieszczać się ul. Górną czy jakąkolwiek inną. Łódź się wyludnia i starzeje, ma niekorzystną strukturę wykształcenia wśród osób w wieku produkcyjnym, mimo że kształci stosunkowo dużą liczbę studentów. Z Łodzi się ucieka.
Inwestycje są potrzebne, ale muszą być skorelowane z dbałością o strukturę społeczną. W przeciwnym razie Łodź nie będzie nawet miastem proletariatu.
Z poważnych badań socjologicznych wynika, że podstawową barierą rozwoju łódzkich uczelni jest nieatrakcyjność miasta. Choć będziemy stawać na głowie, nie ściągniemy tu młodych ludzi, gdyż mają do wyboru: Warszawę, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Kraków...
Edytor zaawansowany
  • Gość: as IP: *.play-internet.pl 27.12.12, 23:18
  • modlitwa 27.12.12, 23:33
    Słuchałem Radia Łódź, przed głosowaniem nad budżetem,

    Podobno super, tylko że opozycja mówiła nie wiemy o co chodzi. Ja też chciałbym się nieco
    dowiedzieć, np. dlaczego tyle a nie ile idzie na dworzec Łódź-Fabryczna, bo nie wiem ile i na
    jakiej podstawie ... Ale zasnę spokojnie, jeśli zbankrutujemy to wszyscy łodzianie, jeśli nie w
    roku 2013 to w 2014 (zadłużenie podobno ma wynieść 72 % - nie wiem, może opozycja coś
    kłamie). Szanowni Włodarze tego miasta może coś na Nowy Rok nam Łodzianom powiecie -
    na co możemy liczyć czego się obawiać w 2013 i 2014 roku ??? Choć forum nie jest już takie
    interesujące jak 2-3 lata temu ...

    Pozdrawiam

    Paweł Jan
  • Gość: hohoho IP: *.toya.net.pl 27.12.12, 23:55
    I czy inwestycje przynoszą zyski, czy pogrążają deficyt?
    Czy władza wie jak zarabiać pieniądze poza ściąganiem ich od mieszkańców w formie różnych podatków?

    Życzę, oczywiście powodzenia, bo to w interesie mieszkańców.
  • Gość: tm IP: *.zarzew.net 28.12.12, 00:05
    Nie rozumiem czemu miasto forsuje tak kosztochłonne i w sumie niezbyt sensowne inwestycje jak trasa Górna czy Konstytucyjna. Te drogi by miały sens w tej chwili, gdy nie ma jeszcze A1 na odcinku Stryków - Tuszyn i tranzyt północ-południe wiedzie przez miasto. Ale gdy te inwestycje będą gotowe, będzie też gotowa A1 i co wtedy? Kto będzie jeździł tymi drogami jeśli tranzyt będzie wyprowadzony z miasta. Czy ktoś zrobił symulację o ile spadnie natężenie ruchu na głównych ulicach po wyprowadzeniu tranzytu z miasta?
    Czy nie bardziej pilne jest zbudowanie dwujezdniowych dojazdów do A1 (obwodnica Nowosolnej, poszerzenie Rokicińskiej), a te inwestycje są dopiero w planach. Przydałoby się też lobbowanie w rządzie na rzecz S14 tak by zamknąć ring dróg szybkiego ruchu i autostrad wokół Łodzi.
  • Gość: JVC IP: *.toya.net.pl 28.12.12, 06:49
    Trasa Górna jest potrzebna nawet z autostradą, ruch na Rzgowskiej w okolicach CZMP i cmentarza, cała Paderewskiego i rondo LL, to wieczne korki, myślisz, że mieszkańcom tych okolic jest do śmiechu ? A po drodze są szkoły, główne skrzyżowanie w mieście kilka metrów obok wejścia do kościoła, czy to są wydolne rozwiązania ? Tranzyt to góra 30 % ruchu na tamtych ulicach, a reszta to gdzie ma jechać ? Jak ktoś jedzie spod Łodzi na Bałuty czy Polesie ?
    Konstytucyjna ok, jest równoległa do A1, trzeba poczekać z budową na otwarcie autostrady, ale prędzej czy później też powstanie bo wyprowadzi ruch międzydzielnicowy, z dala od niewydolnego skrzyżowania marszałków, okolic szpitala Barlickiego, ronda Solidarności i W.Polskiego.
    Jak miasto ma dobre wewnętrzne obwodnice, to wtedy dopiero ma sens promowanie transportu publiczne, po otwarciu Konstytucyjnej, buspas na całej starej DK14, będzie łatwy do wyznaczenia, jak bardzo przyspieszy to zbiorkom. Trzeba myśleć długofalowo, o jakiejś większej strategii transportowej.
  • Gość: cc IP: *.xdsl.centertel.pl 28.12.12, 11:37
    Skąd Ci sie wzięło tylko 30% udziału tranzytu w ruchu na np. Włókniarzy.Obserwujac ruch na trasach wylotowych jestem przekonany, ze ten udział jest znacznie wiekszy.Trzeba pamitac ,że oprócz A1 bedzie jeszcze zachodnia obwodnica S14. Co do niewydolnego skrzyżowania Marszałków to moze znacznie poprawiłoby jego przepustowosc poządne wykonanie torowiska bo w tej chwili to nie jest skrzyżowanie tylko test na wytrzymałosć zawieszenia. Biorac pod uwage fakt ,że jeżdża tam też autobusy miejskie to korzyść z dobrej nawierzchni była by zwielokrotniona. Zamiast walic wielka kasę na nowe inwestycje powinny zostac doprowadzone do normalnego stanu kluczowe skrzyzowania, które teraz znacznie spowalniają ruch w Łodzi.Uważam ,że Górna a tym bardziej Konstytucyjna jest niepotrzebna.
  • Gość: jojoi IP: *.toya.net.pl 28.12.12, 16:07
    przecież są takie opcje jak tunel czy skrzyżowanie dwupoziomowe. niszczenie łódzkich parków i ogrodów działkowych trasą konstytucyjną to wcale nie lekka przesada.
  • Gość: fant IP: *.4web.pl 28.12.12, 09:21
    Wyższe uczelnie są finansowane z funduszy krajowych, nie samorządowych. Łodź będzie przyznawać mieszkania absolwentom i lokale na preferencyjnych warunkach kreatywnym firmom oraz ngo "od kultury". Nareszcie powstają miejsca pracy w doceniających wiedzę i umiejętności firmach IT. Atrakcyjne miasto? A w co inwestował Wrocław, by stać się atrakcyjnym miastem? W kamienice, zieleń i główne ulice. Wkurza mnie przeginanie z drogami, ale doceniam, że Łódź wreszcie idzie w ślady Wrocławia - kamienice pięknieją, pieniądze na zieleń przydrożną są, wreszcie wzięli się za chodniki i jezdnie w centrum (za mało, ale też zaniedbań masa).
  • Gość: cc IP: *.xdsl.centertel.pl 28.12.12, 11:45
    Kamienice może i pieknieja ale widać to tylko w sprawozdaniach.Remonty pojedynczych obiektów nie zmienia wizerunku miasta. Remonty powinny obejmować całe kwartały lub ich część ale tak ,żeby był widoczny efekt i zeby miasto w tym fragmencie zmieniało sie jakościowo.Remont jednej kamienicy nic nie da jeżeli kilka sasiednich w dalszym ciągu bedzie wygląło jak ruiny.Czy w tej wyremontowanej zechce zamieszkać ktos kto bedzie mógł zapłacic za wyzszy standard mieszkania. Czy w dalszym ciagu bedą to zadłużone mieszkania socjalne?
  • Gość: hohoho IP: *.toya.net.pl 28.12.12, 16:17
    komunalnych! Wyremontowanie zaledwie 100 przez 4 lata to kropla w morzu potrzeb.
    W tym tempie wszystkie doczekają się remontu po 240 latach.
    Gratulacje!
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.12.12, 09:37
    Szkoda, że autorka nie napisała że w budżecie zapisano dodatkowe 3 mln na SM z których część ma być wydane na pensje a część na zakup 8 fotoradarów żeby sobie chłopaki mogli dorobić...
    A swoją drogą to ciekawe ile wyniesie rzeczywisty deficyt na koniec 2013 roku, bo to że na 460 mln się nie skończy to pewne...
  • Gość: polson IP: *.toya.net.pl 28.12.12, 09:52
    Mam wrażenie, że Zdanowska jest tak przesiąknięta mentalnością PRL, że to aż przeraża! Co z tego, że na inwestycje miasto przeznacza najwięcej w historii. To tylko ładnie brzmi. Inwestycje są mniej lub bardziej trafione, są też takie, które nigdy się nie zwracają. Rozumiem, że powstał również business plan jak i kiedy te 1,3mld zł się zwróci?

    Naprawdę to nie problem wywalić tyle pieniędzy, zwłaszcza, że PÓŁ MILIARDA będzie na kredyt. Prawie 300mln na jedną ulicę, chociaż duża część ulic się sypie a z roku na rok jest coraz więcej łodzian składających pozwy do sądu za urwane zawieszenia. 150mln na rewitalizację EC1, to ma się zwrócić z turystów czy jak?

    Będziemy mieć największy dworzec w Polsce, najpiękniejszą Elektrociepłownie na świecie, najgładszą jedną ulicę w Europie, brakuje tylko największego placu. A moje wyobrażenie, że miasto tonie w syfie nie ma potwierdzenia w rzeczywistości.
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.12.12, 10:50
    To nie jest mentalność PRL-u. To jest poczucie całkowitej bezkarności.
    W tym kraju rządzący wiedzą że mogą zaciągać zobowiązania, wydawać publiczne pieniądze na zbędne, przepłacone inwestycje i zatrudniać na sztucznie tworzonych stanowiskach znajomych i członków rodzin i nic im za to nie grozi...
  • mikolajjs 28.12.12, 13:38
    tego budżetu nie da się zrealizować i też chciałbym się mylić:-).
    Druga uwaga - na tle ambitnych działań Łodzi razi bezczynność władz województwa, które w iście ślimaczym tempie rozwija kolej aglomeracyjną i niewiele robi, by zwiększyć atrakcyjność Łodzi i aglomeracji Łódzkiej. Myślę tu o takiej zwykłej atracyjności jako fajnego miejsca do życia, gdzie można na weekend łatwo i tanio wyjechać za miasto nad wodę. Przydałoby się np. odgałęzienie linii kolejowej przed Sieradzem, żeby można było dojechać pociągiem nad zalew Jeziorsko. Zamiast tego urząd marszałkowski wydaje jakieś durne broszurki, do których zatrudnia armię urzędników.
  • Gość: radykal IP: *.adsl.inetia.pl 28.12.12, 14:16
    Jak dach przecieka to nie kladzie się nowego parkietu, ale najpierw remontuje dach. Tak robią normalni ludzie.Jak drogi dziurawe i niebezpieczne to najpierw się je remontuje, a nie buduje nowe za straszne pieniądze.
    Jak w domu bałagan i syf /całe kwartały miasta się sypią/ to nie funduje się sobie "salonu" Piotrkowskiej otoczonej tym syfem....tylko no właśnie :)
  • Gość: hohoho IP: *.toya.net.pl 28.12.12, 16:15
    ludzie gospodarni.
  • Gość: cc IP: *.insport.pl 28.12.12, 16:17
    Nawet jeżeli uda się wybudować taki czy inny dworzec to co zobaczy przyjezdny , który tam wysiądzie i zamiast wziąć taksówkę zrobi parę kroków obojętnie w jakim kierunku? Slamsy
  • Gość: gosc IP: *.4web.pl 28.12.12, 15:03
    budowa dworca i dróg to nie są inwestycje !!! to jest budowa infrastruktury miasta, generalnie potrzebna, ale nie na taką skalę w wyludniającej się Łodzi
    rozbuchane ego Kropy, Grabarczyka i Zdanowskiej doprowadzi(ło) Łódź do bankructwa i trzeba współczuć tym co przyjdą rządzić po upadku PO w Łodzi, bo będą mieli gigantyczne długi do spłacenia i coraz mniej dochodów
    będą ściągać z ludzi zarabiających po 1500 brutto ile się da,/ tak jak było ze stawka 36 zł za śmieci/ aż wszyscy wyjadą
    miasto wyludnia się i pustoszeje, powierzchnie biurowe stoją puste, mieszkań nikt nie kupuje
    rozwijają się tanie dyskonty, outlety i sklepy z używaną odzieżą, zadomowiły się one na Piotrkowskiej - reprezentacyjnej ulicy miasta
    i to jest teraz symbol miasta - outlet na Piotrkowskiej
    dziękujemy pani Zdanowskiej, dziękujemy PO
  • Gość: hohoho IP: *.toya.net.pl 28.12.12, 16:14
    władzy tej czy następnej - władza wyżywi się sama, ściągając haracze z mieszkańców właśnie!
  • Gość: hohoho IP: *.toya.net.pl 28.12.12, 16:12
    i zapraszam więc do spacerów po Łodzi - warto zapoznać się ze stanem chodników (zwłaszcza po deszczach i roztopach), spojrzeć na elewacje kamienic, wejść na podwórka, popatrzeć na zaparkowane samochody (na pseudotrawnikach i chodnikach)...
    Owszem, piękny fragment Przędzalnianej ostatnio dostaliśmy (200 metrów nawet z ładnymi latarniami), ale wystarczy ruszyć nieco dalej - Skierniewicka, Łowicka: syf i malaria!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka