Dodaj do ulubionych

Początek budowy A2

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.08.04, 07:47
> Inwestycja ma być zakończona w 15 miesięcy.
> Pozwoli to łodzianom przejechać do Poznania w 1,5 godziny.
Nich ten człowiek co pisze takie głupoty (pseudo 'kwinto 23' ?) spróbuje
najpierw z Łodzi dojechać do Emili (tam będzie wjazd na autostradę) poniżej 1
godziny. Czas przejazdu do Poznania to ponad 2,5 godz !
Znowu ktoś buduje autostradę i zapomniało mu się o wybudowaniu do niej dojazdu
:-(((

Pzdr Marek
Edytor zaawansowany
  • Gość: DS IP: 212.51.205.* 24.08.04, 08:50
    Jestem ciekawy jak zostanie rozwiązany dojazd do głównego skrzyżowania A1-A2 w
    Strykowie od strony Łodzi Łowicza Brzezin .Czy są na to jakieś plany ?Oj będzie
    ciasno jak w porę o tym nitk nie pomyśli .

  • Gość: Lukka IP: 217.153.90.* 24.08.04, 09:11
    2,5 h to jade teraz :), jak ktoś nie umie jeździć profesjonanie to się niech
    nie bierze, tylko niech korzysta z komunikacji publicznej.
  • Gość: konsultantUE IP: 62.29.134.* 24.08.04, 09:11
    a czy ktoś wie ile będzie kosztował przejazd do Poznania autostradą?
  • Gość: shoo IP: *.ipartners.pl / *.ipartners.pl 24.08.04, 09:24
    Slyszalem ze bedzie platne dopiero od Konina, czyli tak jak obecnie 2 x 11 zl.
    Odcinki Konin - Strykow sa chyba budowane przez GDDKiA, i dlatego bezplatne.
  • Gość: Marek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.08.04, 11:37
    > Odcinki Konin - Strykow sa chyba budowane przez GDDKiA, i dlatego bezplatne.

    No na to to bym nie liczył. Będzie wspaniale jak odcinek Emilia - Stryków będzie
    zaliczony jako północna obwodnica Łodzi bo rząd się 'odgrażał', że obwodnice
    miast mają być bezpłatne :-)
  • dziad_borowy 24.08.04, 12:01
    Gość portalu: Marek napisał(a):

    > bo rząd się 'odgrażał', że obwodnice
    > miast mają być bezpłatne :-)
    Co w przypadku Gliwic juz teraz nie pasuje. Rzad sie czesto odgaza i nic z tego
    pozniej nie ma.
    Dzierżubr występuje wszędzie!!!
  • Gość: el matador IP: *.aster.pl / *.aster.pl 24.08.04, 12:09
    Na całym świecie obwodnice i ringi autostradowe wokół miast są bezpłatne,a lada
    moment ruszą pracę na autostradzie A1,wschodniej części ringu autostradowego
    wokół Łodzi, która skrzyżuje się gigantyczna koniczyną rozjazdową z A2 w
    Strykowie.Dlatego też dojazd do obu autostrad będzie od razu bardzo ułatwiony.
    Do Strykowa będzie można dojechać wschodnia autostradą obwodową Łodzi.
  • hubar 24.08.04, 12:29
    Taaa zwłaszcza to łatwe dla mieszkańców Retkini, Teofilowa itp.
    Jestem ciekaw, jak będą wyglądać dojazdy do autostrad dla innych jak mieszkańcy
    wschodnioch części Łodzi.

    --
    HuBar fotografujący
    także zabytkową Łódź
    pozdrowy
  • Gość: el matador IP: *.aster.pl / *.aster.pl 24.08.04, 19:44
    mieszkasz Hubarze w Łodzi i aż dziw że nic nie wiesz o budowie
    zachodniego "ringu"autostradowego Łodzi, składającego się z S 14 oraz S 8
    wchodzących gigantycznymi koniczynami i tunelami i rozjazdami wielopoziomowymi
    w autostradę Łódż -Wrocław-Hradec Kralove-Praga.
    Na wystawie "DROGI+TRANSPORT+AUTOSTRADY 98" w Pekinie(PKiN w W-wie)widziałem
    gigantyczną makietę zachodniej obwodnicy autostradowej Łodzi z tysiącami
    różnorodnych obiektów inżynieryjnych(koniczyn,tuneli,estakad i wiaduktów) - na
    to są już zarezerwowane pieniądze UNII.Ma być jednocześnie zbudowany pierścień
    autostradowy wokół Łodzi rozprowadzający ruch autostradowy po całym kraju,to
    nie tylko A2 od północy i A1 od zachodu.Ta makieta musi być gdzieś w Łodzi może
    w Łodzkim Przedsiębiorstwie Budownictwa Inżynieryjnego.
  • studi001 25.08.04, 14:01
    Juz dawno mowielm ze ten przebig autostrad wokol Lodiz jest beznadzijny. Autostrada A1 powinna przebiegac od zachodniej strony Lodzi. Dizeki tkaiemu przebigowie wiecej mieszknacow mialby blizej. A tak spora czesc Lodzian, miszkancow Aleksandrowa, Konstanynowa a tym bardziej Pabianic, Zdunskiej Woli bedzie generowac wiekszy ruch na ulicach Lodzi by dojechac do autostrady A1 i A2.

    Ich wybudowanie moze przyniesc odwrotny do zamierzonego skutek, czyli zmniejszenie ruchu kolowego w Lodzi.
  • Gość: Marek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.08.04, 15:29
    > Do Strykowa będzie można dojechać wschodnia autostradą obwodową Łodzi.

    Znaczy się, że mieszkańcy Bałut jadąc w kierunku Poznania mają wjechać na A1
    (poprzez węzeł na Rokicińskiej lub Brzezińskiej) a stamtąd przez Stryków na A2 ????

    Taaaa, niby można ale tylko jak ktoś nie ma mapy i nie zauważy, że jedzie w
    przeciwnym kierunku :-)))
  • Gość: Piotrek IP: *.pkobp.pl 25.08.04, 14:58
    Coś Ci się pomyliło kolego.
    Z ostatnich doniesień prasowych wiemy bowiem, że GDDKiA planuje w przyszłym
    roku ogłosić przetarg na budowę i eksploatację odcinka A1 Częstochowa - Stryków
    ( w niektórych doniesieniach mówi się też o węźle Pyrzowice 20 km od Katowic na
    skrzyżowaniu z budowanym tam właśnie przedłużeniem S1 z Tychów do Podwarpia ).
    Rozpoczęcie budowy to 2006 a zakończenie i oddanie do eksploatacji w 2008 z
    jednoczesnym rozpoczęciem pobierania opłat - mam nadzieję, że rozsądnych bo z
    Częstochowy do Piotrkowa DK1 czyli przyszła A1 to jedyny sposób by dojachać z
    Katowic do Warszawy.

    Pozdrawiam
    Piotrek
  • michal_barczynski2 24.08.04, 16:57
    Pomysł o budowie autostrady A2 to jest pomysł dobry i nie dobry ponieważ:
    Będzie można szybko przejechać, a złe koło autostrady mieszkają ludzie którym
    będzie to napewno przeszkadzać.
  • ukalo 24.08.04, 17:04
    michal_barczynski2 napisał:

    > Pomysł o budowie autostrady A2 to jest pomysł dobry i nie dobry ponieważ:
    > Będzie można szybko przejechać, a złe koło autostrady mieszkają ludzie którym
    > będzie to napewno przeszkadzać.

    Stary, to było głębokie... wzruszyłem się normalnie!

    Pozdrawiam,
    Łukasz

    --
    A w Kornwalii nie ma czasem Zamku Świętego Aaa?
  • Gość: kawa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.04, 00:09
    NIe zaczyna się budowy autostrady od dojazdu, który jest już inwestycją
    lokalną. Takie "dsojazdy" będa nie tylko z łodzi
  • Gość: Marek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.04, 09:25
    > NIe zaczyna się budowy autostrady od dojazdu, który jest już inwestycją
    > lokalną. Takie "dsojazdy" będa nie tylko z łodzi

    OK. Zgadzam się, że najpierw autostrada ! Ale czy RÓWNOCZEŚNIE nie można zacząć
    przygotowywać dojazdów. Przecież ten do Emili to nie jest 'zwykłe' poszerzenie
    drogi tylko budowa od podstaw a to znaczy cała procedura: wskazania
    lokalizacyjne, decyzje lokalizacyjne, pozwolenie na budowę, wykup/wywłaszczenie
    działek, przetarg itd - to w naszych warunkach jeszcze za 5 lat nie będzie tego
    dojazdu.
    No chyba, że się mylę i już coś zrobiono ????
    Czy komuś o tym coś wiadomo :-)

  • Gość: Tomek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.04, 22:40
    Jeśli chodzi o dojazd do A-2 w Emilii (czy wjazd z E-75) to wszystkie grunty są
    już wykupione a rosnący na nich las wykarczowany.
  • maku95 09.09.04, 08:32
    > Jeśli chodzi o dojazd do A-2 w Emilii (czy wjazd z E-75)
    > to wszystkie grunty są już wykupione a rosnący na nich las wykarczowany.

    Czyli trzeba będzie zjechać z drogi nr 1 w bok by wjechać na A2 ?
    A czy na zjazd z A2 (w kierunku Zgierza) też są już wykupione grunty ?
    A jeśli tak to po ile kilometrach połączy się znowu ze starę drogą nr 1 ?

    PS. Może ktoś ma w miarę dokładne plany węzła Emilia ?
  • Gość: turysta IP: *.lodz-wschod1.sdi.tpnet.pl 25.08.04, 13:38
    1 km przejazdu a2 kosztuje około 0,25 gr (37,64 za 11,00 zł i 49,29 za 11,00
    zł,czyli 87 km za 22,00 zł co daje 0,25 zł/km). Do Poznania jest około 160 km
    autostradą co daje kowotę 160*0,25= 40 zł. W obie strony 80 zł, mało kogo
    będzie na to stać. Większość będzie jeździła bokami.
  • studi001 25.08.04, 13:57
    Dlatego autostrady w Polsce nie eliminuja starych zdezelowanych ciezarowek i TIR'ow z drog przejzdzajacych przez miasta. Czyli ich wplyw na miejszy ruch ciezarowek i mniejsze zanieczyszczenie spalinami jest pomijalnie maly.

    Wiec po co budowac te autostrady?
  • Gość: matej IP: *.lodz.sdi.tpnet.pl 25.08.04, 15:02
    autostrady sa budowane na całym swiecie i spłeniaja głównom role wyelminowania
    ruhu tranzytowego przez miasta wiecie jest ruh na 2 w sochaczewie ?
    kilkadziesiat tysiecy samohodów dzienie ! wszystko jedzie przez polske do
    rosji w kazdym innym miescie w europie autostrady zrobiły dobre zeczy komu
    nic niebendzie daleko do autostrady owszem jest dla łodzi ale podstawowa
    funkcja omijac tranzyt przez łódz .gdzie sa dobre drogi inwestuja firmy jak
    to było w radomsku przyjehała firma volswagen w celu budowy fabryki i zaraz
    wyjehała bo sie przeraziła dziurwych drug
  • studi001 25.08.04, 15:05
    Juz widze jak z ochota firmy przewozowe podnosza swoje ceny i koszty i beda jezdzic drogimi autostradami.....
    Chyba nie wiesz co piszesz.
    Myslisz ze firma by byc konkurencyjna na rynku zaplaci za autostrade?
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 25.08.04, 15:19
    Tak, napewno bedzie za to konkurencyjna jak pojedzie okolicznymi drogami, dwa
    razy dluzej i 1,5 razy drozej za benzyne, pamietaj ze kierowcy maja obowiazki
    postojow co pewien czas. W wielu krajach na swiecie sa autostrady i to niekiedy
    drogie, ale i tak bardziej sie oplaca nimi jezdzic. Pamietaj ze dla wielu
    oprocz pieniedzy liczy sie rowniez CZAS, no ale jak widac wielu Polakow jeszcze
    tego nie pojelo.

    Pozdrawiam,
    Aleksej

    P.S.
    Firmy przewozowe placa czesto ryczalt za autostrade, wiec duze firmy beda
    jezdzic autostradami, gorzej z malymi ciulaczami, oni beda jezdzic na okolo, az
    zbankrutuja albo wyjdzie im ze mimo wszystko taniej autostrada.
  • studi001 25.08.04, 15:18
    Przestraszyla sie zupelnie czego innego jesli juz.
  • studi001 25.08.04, 15:22
    ..to TIR'y pakuja sie na pociagi, i ich tranzyt odbywa sie na platformach kolejowych. Zdecydowanie bardziej skuteczne i lepsze rozwiazanie niz autostrada. Jedynie eokoogiczne rozwiazanie problemu nadmiernego ruchu ciezarowek.

    A co do TIR'ow na wschod, w sumie to oni licza kazdy pieniadz. Pojada tana droga. Mowa o tych smaochodach ktore zarejestrowane sa na wschod od Buga.

    A ci co musza dojechac do Tuszyna, Ksawerowa, nadal beda przejezdzac przez Lodz. Abbusrdem dl anich byloby dojazdzac 20km do autostrdy a potem jechac nia 15 km, by znowu 20 km dlej sie tluc lokalna droga, jesli przez Lodz jest np. 30km....


  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 25.08.04, 15:37
    > ..to TIR'y pakuja sie na pociagi, i ich tranzyt odbywa sie na platformach
    kolej
    > owych. Zdecydowanie bardziej skuteczne i lepsze rozwiazanie niz autostrada.
    Jed
    > ynie eokoogiczne rozwiazanie problemu nadmiernego ruchu ciezarowek.

    No faktycznie tutaj masz racje, szkoda tylko ze jest tak tylko w Austri.

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • studi001 25.08.04, 15:52
    Nie tylko w Szwajcarii tez.
    Zreszta tunelami pod Alpami TIR'y moga przejezdzac tylko w jednym dniu tygodnia. Przynajmniej nie tak dawno bylo.
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 30.08.04, 12:24
    Akurat ciezarowki i tiry jest bardzo latwo zmusic do korzystania z autostrad.
    Te pojazdy maja cos takiego jak tacho, wystarczy tylko egzekwowac czas pracy i
    takiemu kierowcy nawet przez mysl nie przejdzie omijanie autostrady. Oczywiscie
    z wysokimi mandatami! Zmeczony kierowca TIRa jest duzo bardziej niebezpieczny
    od podpitego kierowcy osobowki to dlatego w cywilizowanej europie pierwsze co
    sprawdza policjant to tacho a u nas nadal jest to traktowane jako gadzet...
  • Gość: STUDI IP: *.pl 09.09.04, 20:21
    Takie to proste panie mrx? Czemu Pan tak oderwany od rzeczywistosci?
    Lapie gliniarz kierowce TIR'a. Wlepia mu 500 PLN mandatu. On panie ja zarabiam
    w miesiacu na reke 700PLN. Nie chodzi o mnie. Dzieci pan ukarzesz, nie beda
    mialy co jesc. I co moze wyegzekwujesz ten madnat? W praktyce 99,9% procetn
    gliniarzy wymysla blahostek i karze za grubo mniej niz 100PLN za brak swiatla
    czy inna bzduer.
    I co Panie mrx?

    Wiecej nie zaplaci firma przewozowa bo nie bedzie konkurencyjna do innych. A
    obiorcy towarow nie sa zasobni by zaplacic np. o 20% procent wiecej za
    podstwowe do zycia artykuly. Zejdz na ziemie, malo kto z kierowcow ma wolny
    jeden weekend (przynajmniej niedziele i pol soboty) w kwartale i zarobki netto
    wieksze od 700-800PLN.

    Wiec sorry panie mrx, piszesz bzdury. Tachometry niczego nie zmienily. A
    ponadto jak nie zlapiesz za reke ze jezdzil non-stop to jak gliniarz udowodni
    ze 10 godzin temu on wlasnie kierowal tym TIR'em? Czy wyeliminowano fakt ze w
    prywatnych busach ten sam kierowca czasem pracuje non stop ponad 20 godzin? Nie.

    Z analogicznych przepisow dotyczacych kierowcow autokartow w Niemczech nasz PKS
    i inne firmy sie smieja w glos. Wyjezdza kierowca z Niemiec potem dwie, trzy
    godziny pozniej wjezdza do Niemiec innym przejsciem i innym autobusem. Wszystko
    jest OK w papierach. Sa praktycznie bezsilni.
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 13.09.04, 14:47
    Czlowieku jak sie nie znasz to nie dyskutuj. Moze wiesz gdzie sa rowniejsze
    torowiska i i w ktorym tramwaju mniej smierdzi oraz gdzie najlepiej zlapac busa
    z pabianic do lodzi. Jak bedzie egzekwowane tacho to w tym kraju bedzie o 20 -
    30% bezpieczniej na drogach. A przy okazji autostradami TIRy beda jezdzic. Moze
    mi wytlumaczysz dlaczego za granica 95% polskich ciezarowek jezdiz platnymi
    drogami? Bo tam egzekwuja tacho (nawet w takich czechach) a w polsce jest tak
    jak piszesz, gledzenie i konczy sie na 30 PLN zamiast 2000. Wiec przestan sie
    wymadrzac i lepiej nie wychodz poza watki tramwajowe bo to twoj poziom
  • studi001 25.08.04, 14:09
    Autostrada miala ominac ta wies. Ale ktos za lapowe zadecydowal inaczej - no bo jak inaczej wytlumaczyc dziwna nagla zmiane przebiegu. Ludzi wysiedlono placac im praktycznie jalmuzne za zabrany dom. Za otrzymane pieniadze nie byli w stanie nabyc nowych domow. Kazdy musial sie powaznie zadluzyc by moc gdzieklwiek mieszkac. Oferowano im male zapuszczone, zaniedbane domy nadajace sie tylko do remontow. Co gorsze nakazano im sie wyniesc ze swoich mieszkan wczesniej nie troszcza sie o to gdzie zamieszkaja - nie byli w stanie w tak krotkim temrinie doprowadzic oferowanych ruder do stanu nadajacego sie chociazby do prowizorycznego zamieszkania.

    Zamiast domu otrzymali rudery. Musza sie zadluzyc i to na naczna kwoty. Taka jest druga strona tych autostrad.

    W jezszcze gorszej sytuacji sa ci co pozostali w Szczawinie. Ich pola nie zostaly scalone przed wykupem czesci ich gruntow. Teraz pozostaly im porozrzucane kawalki danego pola z ktorego nie da sie wyzyc ani sprzedac. Otrymali niedzne pieniedze i jednoczensie pozbawiono ich srodkow do zycia.


    Miejscowosc jest dokladnie posrodku pomiedzy dwoma zjazdami z autostrady.
    Ludzi eczuka sie okradznie i oszukani przez panstwo.

    A dziwic sie ze jeden gosc przy Zgierskiej oponowal....


  • Gość: Marek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.04, 15:20
    > Autostrada miala ominac ta wies. Ale ktos za lapowe zadecydowal inaczej ...
    > Zamiast domu otrzymali rudery.
    > Ludzi eczuka sie okradznie i oszukani przez panstwo.

    Nic dodać nic ująć. Oto Polska właśnie. No ale to nie jest chyba 'wina
    autostrad' tylko ludzi odpowiedzialnych za ich budowę.

    > A dziwic sie ze jeden gosc przy Zgierskiej oponowal....

    No tu bym nie porównywał bo gość ze Zgierskiej wiedział m.in. z planów
    zagospodarowania, że ulica będzie poszerzona i jego nikt nie zaskoczył tą
    wiadomościa z dnia na dzień.
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 25.08.04, 15:39
    > No tu bym nie porównywał bo gość ze Zgierskiej wiedział m.in. z planów
    > zagospodarowania, że ulica będzie poszerzona i jego nikt nie zaskoczył tą
    > wiadomościa z dnia na dzień.

    Jesli 5 lat to jest z dnia na dzien to OK (okolo 5 lat trwa procedura
    wywlaszczeniowa). No ale oczywiscie Studi wie lepiej. Szkoda tylko ze pewnie Ci
    ludzie dostali za to znacznie wiecej niz rynkowa wartosc ich nieruchomosci.

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • studi001 25.08.04, 15:56
    Przypsieszono termin wysiedlenia i to bylo drugim zakoczeniem jak zmiana przebiegu autostrady.
    Domy czy raczej rudery zastepcze otrzymali calkiem niedawno. Za racji ze kazda nadaje sie tylko do kapitalnego remontu to niestety nie bylo szans na skonczenie remontu nowego miejsca zmiaeszkania.

    A jesli juz to te 5 lat temu to autostrada nie miala przecinac tej wsi, tylko ja objezdzac.
    Po zmianie przebiegu nikt nie zadbal o to aby byl czas na przygotownaie nowych miejsc do miszkania. Tych ruder w zamian za zabrane domy nie dano 5 lat temu.

    Taka mala dygresja. Owszem na mapce w skali 1:1000000 to sie ten przebieg nawet nie zmienil.
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 25.08.04, 16:53
    Przyspieszyc to oni sobie moga. STUDI pomysl troszke, jeden facet w Lodzi
    blokuje od ladnych kilku lat rozbudowe Zgierskiej do dwu pasmowki. A tu nagle
    inwestor wywlaszczyl cala wies w kilka miesiecy? Daj spokoj, pierwsze tego typu
    decyzje sa podejmowane administracyjnie, mieszkaniec ktoremu sie nie spodobaja
    warunki odwoluje sie do wojewodzkiego sadu administracyjnego (tak przy okazji
    to nie placi za to ani grosza), a w razie przegranej do NSA. Sprawa ciagnie sie
    ponad 5 lat. Ty myslisz ze inwestor o tym nie wie, jak chce szybko cos zbudowac
    to daje wiecej i ma spokoj. A Ci ludzie to najpierw sie nachlapali bogactwem
    ktore na nich spadlo a potem okazalo sie ze nie maja za bardzo gdzie mieszkac.

    I myslisz ze taka sprawa umknela by naszym dziennikarza, oni zrobia wszystko
    aby nakopac min. Infrastruktury (a w szczegolnosci byl min. Polowi)

    Pozdrawiam,
    Aleksej

    P.S.
    STUDI zauwaz ze to co ludzie czesto mowia NIE zawsze jest prawda i czasami nie
    warto sie osmieszac piszac o tym na forum.
  • studi001 25.08.04, 16:01
    Nie dostali wiecej. Placono im za ziemie bardzo niska stawke jak na razie najnizsza w kraju jak do tej pory. Inwestor nie chcial slyszec o wykupie za cene rynkowa.
    Ponadto oferowano nowe domy ktorych powierzchnia nie przekraczala 40% powierzchni uzytkowej odbieranych lokali.
    Co innego stan techniczny - dostawali zaniedbane pustostany.
    Nie dostali ziemi w zamian. Dostali kase nie wystarczajaca na doprowadzenie nowych domow do stanu pozwalajacego na zamieszkanie.

    Stracili swoje domy, gospodarstwa. W zamian maja rudere wymagajajca remontu i kredyt do splacenia.

  • Gość: ciekawy IP: *.lodz.dialog.net.pl 28.08.04, 15:52
    moze mi ktos wytlumaczyc czy to ze przewozimy TIRa koleja jest bardziej
    ekologiczne niz gdyby taki TIR jechal samemu? Przeciez kolej zuzywa energie,
    ktora jest wytwarzana ze spalania wegla wiec wychodzi na to samo.

    Mieszkancy Szczawina powinni sie domagac odszkodowania, jezeli maja racje, ale
    nie nalezy duzej wstrzymywac budowy autostrad.
  • Gość: łażej IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 08.09.04, 22:50
    Gość portalu: ciekawy napisał(a):

    > moze mi ktos wytlumaczyc czy to ze przewozimy TIRa koleja jest bardziej
    > ekologiczne niz gdyby taki TIR jechal samemu? Przeciez kolej zuzywa energie,
    > ktora jest wytwarzana ze spalania wegla wiec wychodzi na to samo.

    Przewóz tirów koleją jest ekologiczny bo:

    -jeden pociąg jest w stanie przewieźć kilkadziesiąt tirowych przyczep
    -efektywność oczyszczania spalin w wielkiej energetyce jest o wiele wyższa, niż
    w przypadku samochodowych silników
  • Gość: STUDI IP: *.pl 09.09.04, 20:29
    I jeszcze jedno wazne jest gdzie emitowane sa spaliny. Co innego wywalane obok
    domow i miast na niskim poziomie a co innego gdzis na uboczu i wysoko, gdzie
    zdaza sie rozrzedzic dosc skutecznie.

    Ponadto energia lektryczna nie musi pochodzic ze spalania wegla!!!!. Ale to nie
    dociera do zakutych w blache lbow :(

    Ponadto pociag jedzie rownomiernie. Samochody nie.
    Ponadto zwaz ze w przypakdu pociagu udzil przewozone masy w celej masie
    pociagu i porownaj to z samochodem. Wynik bardzo niekorzytstny dla TIR'a.

    I jezcze jedno - mniej wypadkow na drodze. To tez koszt.

    No ale propaganda reklmo w przypadku blachosmrodow jest jak widac silna. Wedlug
    niej to zamiast tlenu w szpitalu powinni ciezko chorym podawac takie idealnie
    czyste spaliny z silnikow. Zgroza. moze pan panie ekolog prosmaochodowy pokaz
    nam ze spaliny sa takie ekologiczne, oddychaj nimi zamiast powietrzem.

    Tylko czemu Szwajcarzy nie chca miec przejezdzajacych TIR'ow....


  • Gość: MarcinK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.09.04, 21:49
    Samochód musi wozić paliwo, a przy przesyłaniu energii elektrycznej to niby
    strat nie ma ....
  • ventlan 13.09.04, 13:54
    Mozna jeszcze dodac mniejszy opor toczenia i opor wiartu (dla wagonow jadacych
    jeden za drugim).
  • Gość: STUDI IP: *.pl 09.09.04, 20:33
    Jest jeszcze jeden czyynik skreslajacy samochody. Samochod musi zuzywac paliwo
    na jego wozenie. Czyli to co w baku to tez wazy.
    A pociag nie musi zbierac ze soba nagromadzonej enerii elektrycznej.
    Wez samochod osobowy. Ponad tona zelastwa i plaiwa do napedzani po to aby kogos
    wazacego max 100 kilo przewiezc.
    A jeden tramwaj kilkakrornie ciezszy od samochodu osobowego przewiezie 100 osbo
    po 100 kilo.....
    Policz sobie sprawnosc mechaniczna.

    100 kilo na 1800 kg kontra 10 ton na 40 ton. 0,5% kontra 25%.

  • sluzbowo 10.09.04, 15:25
    Gość portalu: STUDI napisał(a):

    [ciach]
    > A pociag nie musi zbierac ze soba nagromadzonej enerii elektrycznej.

    Lokomotywy spalinowe, niestety, muszą wozić na sobie paliwo. Idea szynobusu też
    zakłada napęd spalinowy, czyli nadal paliwo na grzbiecie. Jak to ma się do
    Twoich rozważań?

    > Wez samochod osobowy. Ponad tona zelastwa i plaiwa do napedzani po to aby
    kogos wazacego max 100 kilo przewiezc.
    > A jeden tramwaj kilkakrornie ciezszy od samochodu osobowego przewiezie 100
    osbo po 100 kilo.....
    > Policz sobie sprawnosc mechaniczna.
    >
    > 100 kilo na 1800 kg kontra 10 ton na 40 ton. 0,5% kontra 25%.
    >

    Rozpatrzyłeś przypadki skrajne po to, żeby Twoje rozważania nabrały kolorytu?

    Po pierwsze, nie zgodzę się z twierdzeniem, że przeciętny Polak waży 100 kg. Ty
    i ja może tak (ja z całą pewnością). Ale już moja żona, moja siostra i moja
    mama z całą pewnością są duuużo poniżej.

    Po drugie, nie zgodzę się z twierdzeniem, że przeciętny samochód osobowy
    używany w Polsce waży 1800 kg. Skłaniałbym się raczej ku 1100 kg, chociaż nie
    wiem, czy jeszcze nie przesadzam.

    Po trzecie, dlaczego przyjąłeś, że samochodem _zawsze_ podróżuje jeden pasażer
    a tramwajem _zawsze_ komplet? Masz jakieś oficjalne badania na poparcie tego
    założenia?

    Nie naginaj rzeczywistości do swoich potrzeb, proszę, Studi. Oblicz to wszystko
    jeszcze raz, ale zrób ostrożniejsze założenia.

    Pozdrawiam serdecznie (jeszcze) z Pabianic.
    --
    pzdr
    sluzbowo
    Na statek.
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 13.09.04, 14:54
    O k... ha ha ha! A jeden rower przebija tramwaj! 100 kg na 10 kg. I do tego
    ekologicznie, gazy puszczasz raz na jakis czas, tyle ze bardziej smierdza! Ale
    mozesz podstawic sobie pod tylek zapalona zapalke i masz dopalanie odrzutowe!
  • yarro 10.09.04, 20:08
    Dziś pod Strykowem widziałem ekipy budowlane firmy "Kirchner". Przygotowują
    front robót przy skrzyżowaniu węzłowym z drogami krajowymi 14 i 71 (przy
    wjeździe od Łodzi).

    Czyli ruszyło :)!

    --
    Yarro .:. "Łódź - sam środek jutra!"

    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka