Dodaj do ulubionych

Autostrada A2 bez tajemnic

IP: *.cable.wanadoo.nl 21.02.05, 05:53
Bardzo sie ciesze bo bardzo skroci mi sie podroz z Hagi do Lodzi. Najgorzej
jezdzilo sie od granicy do Poznania ze wzgledu na dziesiatki wielkich TIRow i
chamskich Warszawiakow po drodze. Ciekawe kiedy bedzie gotow odcinek Nowy
Tomysl-granica.
Edytor zaawansowany
  • Gość: wit IP: *.dip.t-dialin.net 21.02.05, 09:30
    Gdzie grafiki, plany, ilustracje, wizualizacje, mapki?
    Obraz proszę, obraz!
  • yarro 21.02.05, 09:34
    Gdzie? W Gazecie papierowej :P

    --
    Souvenir de Lodz...
  • Gość: wit IP: *.dip.t-dialin.net 21.02.05, 09:44
    Nieprawda.
    GW zamieszcza często ilustracje w prawym górnym rogu obok artykułu z
    możliwością powiększania (patrz inne artykuły). Tu się aż o prosi o
    zilustrowanie. Ktoś o czymś ważnym zapomniał, albo się nie za bardzo chciało.
  • lodzkie.autostrady 21.02.05, 10:30
    Już niedługo na naszej stronie www
    --
    Strona Łódzkie Autostrady
  • hubar 21.02.05, 10:47
    To miłe :-)

    Po wczorajszym spotkaniu w siedzibie GW, lada dzień będziemy mieli (uczestnicy)
    oryginalne mapy A2 od Dąbia aż do Strykowa :-) !!
    Chyba, będzie można je opublikować na stronie?
    --
    HuBar fotografujący
    także zabytkową Łódź
    pozdrowy
  • lodzkie.autostrady 21.02.05, 12:15
    Czekamy z niecierpliwością na te mapy.
    Mapy do dzisiejszego artykułu z GW, już są zamieszczone na naszej stronie.
    --
    Strona Łódzkie Autostrady
  • toja3003 21.02.05, 10:19
  • h8red 21.02.05, 10:33
    A ile będzie kosztować taka jazda z Łodzi do granicy??? Mam na myśli jedynie
    opłaty na bramkach.

    --
    I mówię Tobie, że nie wszystko jest gotowe
    Że nie wszystkie nasze noce połykają gwiazdy w mig
    I mówię Tobie, już na zawsze się otworzę
    Że dla Ciebie będę jak otwarte drzwi
  • lodzkie.autostrady 21.02.05, 10:39
    Dużo wskazuje na to, że w pierwszym (dłuższym) okresie czasu, do Konina ze
    Strykowa będziemy mogli jeździć za darmo. Dalej już według opłat pobieranych
    przez "Autostrady Wielkopolskie S.A."
    --
    Strona Łódzkie Autostrady
  • Gość: dzeku IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.02.05, 11:26
    jasne, ja dotad z hook of holland do swiecka jechalem tyle samo co ze swiecka
    do lodzi. Ale co z tego ze zbudowali autostrade pod poznaniem skoro trzeba za
    nia slono zaplacic i w dodatku sa na niej tylko 2 stacje benzynowe, na wjezdzie
    i na wyjezdzie a to prawie 95 kilometrow przerwy!!! caly kawalek z lodzi za
    poznan bedzie pewnie kosztowal z 50 zlotych, tyle co 1/3 zbiornika paliwa. to
    bez sensu ludzie i tak beda ja omijac z daleka, tak jak teraz jezdza gora przez
    krosniewice stara droga na warszawe.
  • Gość: OBSERWATOR IP: *.toya.net.pl 21.02.05, 12:20
  • Gość: jas IP: *.uniorg.de / 193.188.196.* 21.02.05, 13:14
    pobierania haraczu za przejazd - co kilkadziesiat km trzeba bedzie odstac
    kolejke by zaplacic za przejazd. To bedzie nie autostrada, lecz mytostrada. Nikt
    narazie w polsce nie mysli jak ulatwic jazde kierowcom - tylko jak wydoic kierowce.
  • hubar 21.02.05, 13:20
    Czy piszesz to bo chcesz coś napisać, czy masz ku temu przesłanki?
    Bo artykuł jest o łódzkim odcinku A2, a tego co wiem, to będzie on bezpłatny bo
    zbudowano go ze środków UE. Więc o co ten szum?

    --
    HuBar fotografujący
    także zabytkową Łódź
    pozdrowy
  • Gość: Obremski IP: *.vnnyca.adelphia.net 21.02.05, 14:39
    73 lata minelo odkad Adolf Hitler wyrzucil lopata pierwsze piedzi ziemi, zaczynajac budowe
    Autobahn A2, Berlin-Moskau.

    Marzenie Hitlera jednak nie bedzie spelnione nawet i w stu latach. Dotad zbudowano odcinek
    kolo Konina na dlugosc Konina. Koninianie moga teraz jezdzic z Konina do Konina. Rowerami
    oczywiscie, bo kto tam ma samochod w Koninie?

    Minister komunikacji skarzyl sie, ze jak przywieziono piach, to nie bylo piargu, ktory sprowadza
    sie z zagranicy przez port w Gdansku. Brak koordynacji, prawica nie wie co robi lewica. Anarchia
    i rozszczepienie biurakratyczne wykonawcow.

    Na tym ucierpiala jakosc nawierzchni, ktora nie pozwoli na nieograniczona szybkosc jak w
    Niemczech. Po kilku latach asfalt bedzie sfalowany i kolo beda "bic", niszczac opony i silnik.
    Bedziesz podrzucany na wglebieniach, co bedzie niszczylo amortyzatory i zawieszenie. Wielkie
    kaluze spowoduje planowanie, zo bedzie niszczyc transmisje i powodowac wypadki smiertelne,
    za ktore bedzie sie winic ofiary tego partactwa.

    Przyczyna jest brak nadzoru planowania. Podklad pod nawierzchnie mial byc o standardzie
    niemieckich autostrad, tzn, gruby, wielowarstwowy i sezonowany. Przedsiebiorstwo budowy
    nie zostalo zainteresowane jakoscia, ale zbieraniem oplat.

    Polnische Wirtschaft? Niezupelnie. Rysunki autostrad A2 i A1 leza gotowe od 40-tu lat na
    podstawie rysunkow zatwierdzonych przez Hitlera. Polscy projektanci tylko przepisali
    normy z niemieckich na "polskie" z nakazu P{ZPR-u, zeby upozorowac polskie autorstwo.
    Zas "zydowarszawka" zajeta jest budowa Disneylandu biurowcowego dla przyszlego
    rzadu Judeopolonii w Wilanowie. Minister komunikacji nie moze uzsykac posluchania
    prezydenta ani premiera.

    Dokumentacja A1 byla gotowa juz za Hitlera, ale polski wegiel szedl do Zydosowietow
    za darmo, a dewizy na produkcje zimnej wojny, wiec "nie bylo funuszy".

    Mentalnosc Polakow w kraju pozostala niewolnicza. Moze w przyszlym pokoleniu Polacy
    zaczna myslec samodzielnie i pozbedu sie kompleksow i pryekonania, ze tylko zagranica
    sa madrzy ludzie.

    Potrzebna jest natychmiast 40 km autostrady Bydgoszcz-Torun dla polaczenia w dwojmiasto.
    Zamiast budowy autostrady i polozenia nowych szyn dla Intercity, w Bydgoszczy przerabia
    sie w Bydgoszczy dwa wagony tramwajowe na szyny kolejowe. Wagoniki te beda przewozic
    ponad 100 osob kazdy (miejsca stojace) z zawrotna przecietna szybkoscia 40 km/godz.

    Wejscie w wiek 21-y odbedzie sie technika zapozniona o 100 lat i tramwajem zamiast pociagiem.

    Z koncem lat 90-tych Niemcy chcieli sfinansowac linie Transrapidu Berlin-Poznan-Bydgoszcz-Gdansk.
    Ale Zydzi napuscili na rzad zielonych. Zydzi bowiem chca doic Niemcow przez nastepne pokolenia.
    Wtedy potrzebowali niemieckie czolgi na kolach "Fuchs" do "walk ulicznych" w Palestynie do zabijania
    dzieci rzucajacych kamieniami.

    Gdyby Polacy wyrzucili Zydow do Palestyny, ktora oni uwazaja za swoja ojczyzne (a nie Polske dopoki
    ta nie jest Judeopolonia), to mieliby szanse na posiadanie gospodarki. Obecnie wlasnosc i rzad w Polsce
    jest dla kogos innego; dla Polakow jest praca wolnego najmity, czolobitnosc "warszawce" i podporzadkowanie
    sie dyktaturze strukturalnego terroru demokracji.













  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 23.02.05, 15:53
    a tak wogole to wszystko ok czy ci ta zagranica w glowie troche
    poprzestawiala... ,oze u jakiegos zyda pracujesz?
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 21.02.05, 17:00
    Niestety, hubar, to że autostrada jest budowana ze środków UE wcale nie oznacza
    iż nie będzie ona płatna. UE wymaga jedynie, by jej środki nie zostały
    przeznaczone na inwestycje na których można zarabiać.
    W Polsce, jak widzimy to w praktyce, nawet przy dużym ruchu trudno osiągnąć
    efektywność. Dlaczego ? Bo koszty u koncesjonariusza (wielu prezesów, ich
    gabinety, sekretarki, samochody, różne VIP-y jako "eksperci" ds. niepotrzebnych,
    itp. itd) zawsze mogą być tak wysokie, by wykazać zerowy zysk (i spełnić
    wymagania UE).
    Dlatego, jak sądzę, wkrótce po zbudowaniu (albo jeszcze wcześniej, bo na A4
    nawet dla budowanego dopiero odcinka - i to też ze środków UE - szuka się już
    koncesjonariusza) ogłoszą przetarg na "eksploatację płatnej autostrady A2 Konin
    - Stryków. Jeżeli postąpią podobnie jak na południu, to duże szanse (ze względu
    na tzw. efekt synergii - to nie ja wymyśliłem tylko ministerstwo) mieć będzie
    operator sąsiedniego odcinka czyli AW SA. Czego sobie i innym nie życzę.
    Pozdr.
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 21.02.05, 17:00
    Niestety nie jest tak jak piszesz...
    Bezpłatna będzie tylko w pierwszym okresie (rok?).
    Po wyłonieniu koncesjonariusza zostanie mu przekazana autostrada i nadane prawo
    do pobierania opłat.
    Z tego co naliczyłem, to od Łodzi do granicy z Niemcami trzeba będzie się
    zatrzymywać 9 (dziewięć!) razy co mniej-więcej 15-20 minut. Wg mnie to totalne
    nieporozumienie. Już teraz jedzie się z Konina do Nowego Tomyśla fatalnie, a
    raz stałem prawie 10 minut w kolejce, bo na 5 punktów poboru były czynne tylko
    2.
    Dlaczego od razu nie zmusić koncesjonariuszy do pobierania opłat na zjazdach i
    wjazdach z autostrad skoro i tak są skandalicznie rzadko? Albo nie wprowadzić
    winiet?
    I tu jeszcze jedna wada takiej płatnej autostrady. Konieczność jej grodzenia i
    pobierania opłat powoduje, że ma ona znikome znaczenie dla rozwoju większości
    gmin, przez które przebiega, bo do najbliższego zjazdu może być nawet 30-40 km,
    mimo, że dane miejsce leży "tuż przy autostradzie". Wystarczy spojrzeć jak to
    wygląda w Niemczech (bardzo częste zjazdy) i równomierny rozwój kraju.
    Liczę na to, że obecny system szybko okaże się niewydolny i system opłat
    zostanie zmieniony na winietowy.
    Pozdrawiam,
    Marcin
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 23.02.05, 15:56
    > Dlaczego od razu nie zmusić koncesjonariuszy do pobierania opłat na zjazdach
    i
    > wjazdach z autostrad skoro i tak są skandalicznie rzadko?
    na tych mapkach widac ze tak bedzie. zjazdy tak zrobiono by mogly byc na nich
    bramki
  • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 23.02.05, 15:50
    patrzac na mape na tych odcinkach beda bramki na wjezdzie i zjezdzie z
    autostrady wiec nie bedziesz sie musial zatrzymywac
  • Gość: Pitum IP: *.kullen.rwth / *.kullen.RWTH-Aachen.DE 15.03.05, 13:35
    jak mi to znacznie (2x) nie skroci drogi do granicy i bedzie drogo,to bede
    jezdzil tak jak do tej pory na Wroclaw i A4 do konca
  • Gość: Slavekk IP: *.pai.net.pl / 195.69.80.* 21.02.05, 14:30
    Na mapie jest błąd.
    Świnice WARCKIE a nie Wareckie.
    Nazwa bierze się od rzeki Warty.
    Czy to w sumie problem ortograficzny czy geograficzny?
  • lodzkie.autostrady 22.02.05, 10:36
    Na mapie na naszej stronie, błędy zostały poprawione.
    --
    Strona Łódzkie Autostrady
  • Gość: Piast Kolodziej IP: *.vnnyca.adelphia.net 22.02.05, 10:37
    Szkoda, ze nie ma Hitlera. On by zaraz ta autostrade zbudowal. I to na darmowe uzycie i ze
    zjazdami i podkladem nawierzchni jak w Niemczech, sprawnie itd.

    Kiedy Eisenhower zobaczyl, ze moze swoja armie przesunac w jeden dzien, to powiedzial,
    my w Ameryce tez musimy miec autostrady i po wojnie inzynierowie Hitlera pokryli cale USA
    gesta siecia freeway-ow i highway-ow.

    Zydosiwieci zbudowali "autostrade" na Kamczatce. Na jeden metr biezni przypada smierc
    jednego niewolnika-wroga ludu.

    To, co zbudowano kolo Konina, jest technika lat 40-tych, zapozniona o pol wieku. Ponadto
    budowa jest przedrozona brakiem organizacji i rozrzutnoscia.

    Dlaczego Polacy miedzy soba narzekaja, a nie wyrzuca Zydow do Palestyny, a poslow do Wisly?
  • lodzkie.autostrady 23.02.05, 11:16
    Zapraszamy na naszą stronę. Od dziś możecie oglądać mapy kartograficzne odcinka
    od węzła "Dąbie" do węzła "Stryków II".
    Zapraszamy
    --
    Strona Łódzkie Autostrady
  • yarro 23.02.05, 12:22
    Ale mam znówu wątpliwość - gdzie jest obwodnica dla Strykowa? Przecież ruch
    rozwali miasto jak jej nie będzie! :(

    --
    Souvenir de Lodz...
  • xk 23.02.05, 15:16
    no właśnie! Powoli zaczynam się martwić......
  • hubar 03.03.05, 12:46
    Na 58-kilometrowym odgrodzonym odcinku autostrady A2 w województwie łódzkim
    zaplanowano budowę tylko jednego przejścia dla zwierząt – w okolicach Zimnej
    Wody w Nadleśnictwie Grotniki. Będzie to przejście pod autostradą o szerokości
    18,5 metra. Budowniczowie chcą także przystosować do przejść dla zwierzyny
    mosty nad Bzurą i Cisówką. Nie przewiduje się jednak ani jednego przejścia w
    Nadleśnictwie Poddębice.



    Zdaniem specjalistów, to stanowczo za mało, a na dodatek przejścia te nie będą
    dostosowane dla płowej zwierzyny.

    – Z przepustów pod autostradami, szczególnie tak wąskich, skorzystać mogą żaby
    oraz norowce, takie jak lisy i dzikie króliki – mówi prof. Józef Curzydło,
    polski koordynator Europejskiej Sieci Infrastruktury Ekologicznej. – Na pewno
    nie przejdzie tamtędy gruba zwierzyna: jelenie, łosie, sarny i dziki.
    Potwierdziły to obserwacje pięciu przejść nad autostradą opolską, też wąskich i
    wybetonowanych. Co dopiero mówić o przejściu pod Zgadza się z tą opinią Jolanta
    Błasiak z Wydziału Ochrony Lasu Generalnej Dyrekcji Lasów Państwowych i podaje
    przykłady sprawdzonych na Zachodzie przejść dla zwierzyny, budowanych nad
    autostradami. – Mają do 200 metrów szerokości i są zalesione – opisuje.

    – Projektowane miejsca przejść konsultowane były z nadleśnictwami, przez które
    przebiegać będzie autostrada – wyjaśnia Zbigniew Paliński, wicedyrektor
    łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    Leśnicy mają jednak wątpliwości. – Otrzymaliśmy wprawdzie mapy z przebiegiem
    autostrady, ale z propozycją naniesienia na nich... sugerowanych miejsc budowy
    przejść – mówi Józef Lipiński, nadleśniczy z Grotnik. – Projekt był już
    zamknięty, więc faktyczne szlaki migracji zwierzyny nie zostały na nim
    uwzględnione.

    (or) - Dziennik Łódzki
    www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/454040.html
    --
    HuBar fotografujący
    także zabytkową Łódź
    pozdrowy
  • xk 03.03.05, 13:07
    Z całym szacunkiem dla saren, budowa dla nich 200 metrowej zalesionej estakady
    byłaby marnotrawieniem publicznych pieniędzy
  • hubar 03.03.05, 13:16
    Tu się raczej z Tobą nie zgodzę!
    Autostrada jest raczej gościem w lesie, więc mogłaby choć mieć udogodnienia dla
    jego mieszkańców.
    --
    HuBar fotografujący
    także zabytkową Łódź
    pozdrowy
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 15.03.05, 11:23
  • hubar 15.03.05, 13:57
    Przeciż z Tobą nie rozmawiam.
    --
    HuBar
  • hubar 15.03.05, 10:41
    Przynajmniej dwa tygodnie poślizgu mają firmy budujące autostradę A2 w
    województwie łódzkim. Wiosenne prace miały się rozpocząć 1 marca, ale z powodu
    śnieżyc prawdopodobnie na dobre ruszą dopiero po Wielkanocy.

    Aby nie tracić cennego czasu, wznowiono część prac, m.in. budowę wiaduktów.
    Firmy transportowe od kilku dni zwożą materiały potrzebne do budowy drogi.
    Przez bocznicę kolejową w Strykowie w tym roku przejdzie ponad milion ton
    kruszyw dla autostrady Emilia – Stryków. Gdy pogoda pozwoli, rozpocznie się
    przygotowywanie dróg dojazdowych do autostrady.

    – Nie możemy jeszcze rozpocząć prac ziemnych, ale wykorzystujemy czas na
    gromadzenie budulca – mówi Piotr Palmowski, zastępca dyrektora łódzkiego
    oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Od Emilii do
    Wartkowic już widać pryzmy materiałów.

    Ponadstukilometrowy odcinek autostrady Konin – Stryków ma być gotowy do końca
    listopada. Zdaniem Palmowskiego, opóźnienie nie jest duże i termin ukończenia
    budowy zostanie dotrzymany. Kiedy zrobi się ciepło, prace na budowie będą
    prowadzone przez całą dobę.

    (maj) - Dziennik Łódzki
    www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/457848.html


    Co oni znów z tymi opóźnieniami??!!
    Wcześniej mówili, że wszystko jest lepiej jak dobrze i że mają zrobioną robotę
    ponad plan. Teraz raptem 2 tygodnie niesamowitej jak na Polskę, zimy i takie
    cyrki? Coś mi tu śmierdzi fantazją dziennikarską.

    --
    HuBar fotografujący
    także zabytkową Łódź
    pozdrowy
  • siskom_tak 28.10.05, 12:11
    Całkiem niedawno zdobyliśmy mapy A-2 od Strykowa do granicy województwa
    Łódzkiego i opublikowaliśmy je właśnie w dziale Zasoby -> Mapy.
    --
    TAK dla obwodnicy w Warszawie
    www.siskom.waw.pl
  • lodzkie.autostrady 11.11.05, 15:40
    Dziękujemy serdecznie za pomoc w uzyskaniu także map "dla nas" ważnych.
    --
    Strona Łódzkie Autostrady
  • sluzbowo 11.11.05, 16:07
    Kilka dni temu jechałem drogą oznaczoną na poniższej mapie

    www.siskom.waw.pl/mapy/A2/a2-04.jpg


    symbolem 2752E (dr. powiatowa). Na granicy miejscowości Polesie, na zachód od
    tej drogi, trwają potężne roboty budowlane. Czy to możliwe, że zaczęto już tam
    budowę A2?
    --
    pzdr
    sluzbowo
    Na statek.
  • Gość: belyall IP: *.toya.net.pl 14.11.05, 14:30
    Gdzieś ostatnio czytałem, że poznańska A2 (Konin-Nowy Tomyśl) za 4 lata będzie w
    cała remoncie. Powodem są oszczędności spółki, która ją budowała. Na podbudowę
    poszedł tzw. chudy beton (najsłabszy, jaki istnieje), a na to polano 15cm asfaltu.

    Coś mi tu nie gra.
    Kilometr wybudowania tamtej drogi był ponad 2-krotnie wyższy, niż Konin-Stryków,
    a jakość budowy po prostu słaba. Podobno spółka budująca trasę kontaktowała się
    z najlepszymi w kraju ekspertami od drogownictwa w sprawie warstw nawierzchni,
    tylko żaden nie potwierdza tego. Do tego za remont (budowę 2-gi raz) zapłacą
    podatnicy, bo w ostatnich dniach rządów Jerzego Buzka, spółka podpisała stosowną
    umowę z rządem w tej sprawie.

    Domysły nasuwają się same.
    :-(
  • Gość: Kierowca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.06.06, 16:22
    Sam jesteś chamski , a nie kierowcy z warszawy. Coś czuję że jesteś z
    Wielkopolski...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka