Dodaj do ulubionych

M8S w Łodzi!

IP: *.toya.net.pl 16.06.05, 02:23
Wagon M8S (1012) dotarł do Łodzi z Essen wieczorem przed godziną 23. O
godzinie 0.30 został ściągnięty z lawety i odholowany przez GT6 (42) do hali
zajezdni. Oto fotoreportaż z tej operacji:

www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/aktualnosci320.htm
Edytor zaawansowany
  • Gość: wieloryb IP: *.toya.net.pl 16.06.05, 07:21
    już nie mogę się doczekać, aż wyjedzie na trasę
  • Gość: magik IP: *.pl 16.06.05, 08:01
    Z tego co widzę drzwi ma z obu stron wagonu.
    Nie będzie konieczne wysadzanie ludzi na jezdnię na odcinkach podmiejskich.
  • Gość: Lukasz IP: *.toya.net.pl 16.06.05, 08:23
    A ciekawe czy pomyślą żeby ich nie wypuszczać na jezdnie. A tak swoją drogą
    mógłby już zacząć jeździć bo chce się nim przejechać :D:D:D Lub chociaż go
    zobaczyć :D
  • michal.ch 16.06.05, 10:53
    Gość portalu: magik napisał(a):

    > Z tego co widzę drzwi ma z obu stron wagonu.
    > Nie będzie konieczne wysadzanie ludzi na jezdnię na odcinkach podmiejskich.


    O tym właśnie TP pomyślało. Wybór wagonu dwukierunkowego nie jest przypadkiem.



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: magik IP: *.pl 16.06.05, 11:40
    ciekawe co na to odpowie MKT?
  • michal.ch 16.06.05, 13:25
    MKT wie co chce powiedzieć, tylko ktoś im usta zatyka.



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: barnaba IP: *.devs.futuro.pl 16.06.05, 17:21
    > MKT wie co chce powiedzieć, tylko ktoś im usta zatyka.

    Czyżby dalej pokutował pomysł doprowadzenia tej firmy do upadku i przejęcia
    resztek przez MPK?
  • michal.ch 17.06.05, 07:50
    Ja tego nie powiedziałem. Jednak odczuwalny jest - nazwijmy to - brak
    życzliwości wobec planów rozwoju tej spółki. Oni chcieliby, ale nie mogą.



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: Zgierzak IP: 80.51.47.* 19.06.05, 13:17
    A może TP przejmie MKT i byłaby jedna fiema obsługujaca linie podmiejskie
  • michal.ch 19.06.05, 17:58
    Hehehe, no ciekawie by było. ;)

    Ale jakoś w to wątpię. Szkoda, że kiedy w 1993 r. podzielono tramwaje na
    miejskie i podmiejskie nie powstała od razu jedna spółka zajmująca się
    komunikacją "wsiową". Teraz to już po krzyku.



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 19.06.05, 22:05
    Masz szczescie ze '44' juz nie jezdzi, bo za ta 'wsiowa komunikacje' bym Cie
    scigal :)

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • michal.ch 20.06.05, 11:52
    Dobrze, że w Lutomiersku nikt mnie nie będzie za to ścigał. Tam to jest
    komunikacja wsiowa dosłownie. ;)


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • michal.ch 16.06.05, 08:29
    Ale szybka aktualka. :)

    Czyżbyś robił cyfrakiem? Choć w tej sytuacji to chyba pytanie retoryczne. ;)



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: mj34 IP: *.palacmlodziezy.lodz.pl 16.06.05, 15:26
    to ekstra wiadomość
  • mj34 16.06.05, 16:52
  • berger.m 16.06.05, 20:11
    Ladny ten tramwaj :)
  • Gość: Lukasz IP: *.toya.net.pl 16.06.05, 20:25
    Czy ktoś może wie kiedy na jakieś testy na miasto wyjedzie bądź też już do
    ruchu liniowego? Chciałbym jakieś zdjęcia mu zrobić:)
  • geograf 17.06.05, 10:36
    Tramwaje Podmiejskie obsługują przecież tyle linii, że aż trudno domyśleć się gdzie pojedzie nowy nabytek...;)
    Pytanie tylko kiedy zobaczymy ten wóz na linii 43/43bis


    --
    "...mój gród-to Łódź,/To moja kolebka rodzinna,
    Niech sobie Ganges,Sorrento,Krym
    Pod niebo inni wynoszą,/A ja Łódź wolę."
    Tuwim.
  • Gość: Michał M. IP: 80.51.227.* 17.06.05, 10:47
    TP obsługuje jeszcze linię 97. Może tam pojedzie nowy tramwaj :>
  • teufel 17.06.05, 10:59
    Może ja już ślpey jestem, ale nie widzę, żeby on zapoytał na jakie linie, tylko kiedy wyjedzie liniowo.

    --
    Opera
    Moja strona WWW
  • michal.ch 17.06.05, 17:56
    Na jazdy próbne wyjedzie niebawem. Muszą jeszcze elektrykę sprawdzić.

    Nie należy się nastawiać na to, iż pierwsze jazdy odbędą się za dnia. Pojedzie
    na 99% w nocy, kiedy trasa będzie pusta i - odpukać - jakby coś było nie tak, to
    nie zablokuje liniowych kursów.

    Co do wyjazdu na linię 43, to "jak Bóg da" - początek lipca.


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 17.06.05, 11:53
    Dodałem fotki z załadunku wagonu w Essen. Zapraszam do oglądania!
  • michal.ch 17.06.05, 13:53
    W dniu dzisiejszym wagon był wystawiony na zewnątrz przy stanowisku pomostu
    celem dokonania oględzin i montażu pantografu. Fotki będą później - niestety
    cyfrak to cyfrak, ja muszę czekać. O godzinie 13:10 został wtoczony z powrotem
    do hali przez osiemsettrójkę.

    Dla ciekawskich zdradzę tylko tyle, że wagon w środku wygląda jak pociąg (m.in.
    miękkie fotele plecami do siebie, stoliki przy oknach itp.). Za jakiś czas
    pasażerowie sami ocenią czy warto było czekać - ja uważam, że było warto.
    Ogólnie wnętrze wygląda bardziej przytulnie, niż np. w Cityrunnerach, w których
    dominuje wszędobylski plastik. Należy dołożyć wszelkich starań, aby tego typu
    wagony weszły na stałe do eksploatacji na linii 43, ale to już wyzwanie dla
    kompetentnych w tej kwestii osób.


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • ukalo 17.06.05, 15:32
    michal.ch napisał:

    > cyfrak to cyfrak

    Jeśli chodzi o szybkość - nie ulega wątpliwości.

    Zatem wrzucam:

    wagon z zewnątrz: gw.peryplate.pl/~lukasz/blox/m8s.jpg

    wagon wewnątrz: gw.peryplate.pl/~lukasz/blox/m8s_wnetrze.jpg

    drzwi "na przestrzał" gw.peryplate.pl/~lukasz/blox/m8s_drzwi.jpg

    pulpit: gw.peryplate.pl/~lukasz/blox/m8s_pulpit.jpg

    siedzania "po kolejarsku": gw.peryplate.pl/~lukasz/blox/m8s_siedzenia.jpg

    "rzeźnia": gw.peryplate.pl/~lukasz/blox/m8s_rzeznia.jpg

    Ogólnie wagon, podobnie jak GT6 bardzo przemyślany, tyle że nowszy (oczywiście
    dłuższy i dwukiernkowy w tej wersji). Wrażenia bardzo pozytywne, już nie mogę
    się doczekać jazdy.
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.06.05, 17:42
    Fajne wnetrze, teraz to bedzie juz prawdziwa zelektryfikowana kolej waskotorowa
    do Lutomierska :)

    I widze ze ma mikrofonik, motorniczy powinien informowac po ktorej strone na
    najblizszym przystanku beda otwierane drzwi (jak w Chicagowskiej L-ce).

    Boje sie tylko ze siedzenia beda szybko zniszczone przez inteligentnych inaczej.

    Cos mnie sie wydaje ze jesli wladze Konstantynowa i Lodzi sie przejada tym
    wagonem to szybko zdecyduja sie kupic ich cala partie. Wkoncu wygoda podrozy
    bedzie znacznie lepsza niz w 805tkach nie mowiac o 803kach. Wygoda ustepuje
    tylko Cityrunnerowi i to dlatego ze Citek ma niska podloge. Po samych fotkach
    mozna wywnioskowac ze to jest najlepszy wysokopodlogowy wagon w Polsce :)
    Zreszta pasazerowie po przejechaniu sie M8S nie pozwola aby odjechal spowrotem
    do Niemiec ;)

    Jestem nawet sklonny sadzic ze poprawa taboru na tej linii spowoduje wzrost
    pasazerow ktorzy odejda od busow (i jeszcze zintegrowac oferte). Mam tylko
    nadzieje ze wagon wytrzyma wachania napiecia na trasie do Lutomierska i
    przejdzie wszystkie testy pomyslnie.

    Pozdrawiam,
    Aleksej

    P.S.
    Przydaloby sie zasugerowac aby TP przy zakupie wiekszej ilosci M8S zachowalo
    jedna 803ke i GT-6 jako wagony historyczne. 803ki TP sa prawie jak orginalne
    bez wiekszych przerobek.
  • michal.ch 17.06.05, 18:34
    Gość portalu: Aleksej napisał(a):

    > Fajne wnetrze, teraz to bedzie juz prawdziwa zelektryfikowana kolej waskotorowa
    > do Lutomierska :)


    To prawda. I tak być powinno. Charakter trasy wymusza eksploatację wagonów o
    podwyższonym komforcie. Fakt niepodważalny jest taki, że puszczanie na trasy
    podmiejskie wagonów identycznych z miejskimi jest grubą pomyłką. Tramwaje
    podmiejskie to tak naprawdę taka regionalna kolejka. Bo tak właściwie czym rózni
    się - poza taborem - taka linia tramwajowa 43 do Lutomierska, od dajmy na to
    kolejki krośniewickiej? Ta sama rola, ten sam charakter, a długości linii 11, 43
    czy 46 (szczególnie odcinków podmiejskich tych dwóch ostatnich) jest mocno
    nietramwajowa.

    A wracając do M8S. Pierwsze wrażenia po wejściu do wagonu: o, zupełnie jak w
    pociągu! No i te stoliki pod oknami to już wypas totalny. Jeszcze tylko
    kultowych śmietniczek z klapką i skrótem PKP brakuje. :)


    > I widze ze ma mikrofonik, motorniczy powinien informowac po ktorej strone na
    > najblizszym przystanku beda otwierane drzwi (jak w Chicagowskiej L-ce).


    Nie chciałbym być złośliwy, ale mając na uwadze doświadczenia z GT6, ten
    mikrofon w Łodzi raczej nie będzie używany... Nie udało się w "helmutach", to i
    tu może być tak samo.


    > Boje sie tylko ze siedzenia beda szybko zniszczone przez inteligentnych inaczej


    Nie kracz proszę. Aha, niestety upadł mit o wysokiej kulturze w Niemczech. Tam
    też jest bydło, które rysuje szyby... :( Na szczęście nie jest to tak intensywne
    zjawisko jak u nas.


    > Cos mnie sie wydaje ze jesli wladze Konstantynowa i Lodzi sie przejada tym
    > wagonem to szybko zdecyduja sie kupic ich cala partie.


    Człowieku, nawet polecę dać na tacę w intencji zakupu tych wagonów, hehe. :)
    Poważnie, to nie ma co się zastananwiać, bo tabor jest super. Pierwsze wrażenia
    jak najbardziej pozytywne.


    > W koncu wygoda podrozy
    > bedzie znacznie lepsza niz w 805tkach nie mowiac o 803kach. Wygoda ustepuje
    > tylko Cityrunnerowi i to dlatego ze Citek ma niska podloge. Po samych fotkach
    > mozna wywnioskowac ze to jest najlepszy wysokopodlogowy wagon w Polsce :)


    Citki mają faktycznie tą zaletę, że są niskopodłogowe. Ale zdania nie zmieniam.
    M8S wyglądają w środku sympatyczniej, może głównie ze względu na tapicerkę, jej
    kolor, czy choćby rozplanowanie wnętrza. W porównaniu z tym Cityrunner jest
    strasznie plastikowy i, że tak powiem, zimny (nie w sensie dosłownym, bo
    Cityrunner i zimno w środku to dwie przeciwności ;).


    > Zreszta pasazerowie po przejechaniu sie M8S nie pozwola aby odjechal spowrotem
    > do Niemiec ;)


    No ba! Ileż to będziemy mieli Rejtanów drących swe koszule, jesli będzie trzeba
    ten tramwaj oddać. ;)


    > Jestem nawet sklonny sadzic ze poprawa taboru na tej linii spowoduje wzrost
    > pasazerow ktorzy odejda od busow (i jeszcze zintegrowac oferte).


    Prognoza bardzo hurraoptymistyczna, co oczywiście nie oznacza, że nierealna do
    spełnienia.


    Mam tylko
    > nadzieje ze wagon wytrzyma wachania napiecia na trasie do Lutomierska i
    > przejdzie wszystkie testy pomyslnie.


    E, GT6 sobie radzi, to i ten da radę. :)
    W końcu po to są te testy, żeby sprawdzić jak tego rodzaju tabor będzie się w
    Łodzi sprawował.


    > P.S.
    > Przydaloby sie zasugerowac aby TP przy zakupie wiekszej ilosci M8S zachowalo
    > jedna 803ke i GT-6 jako wagony historyczne. 803ki TP sa prawie jak orginalne
    > bez wiekszych przerobek


    To kwestia na przyszłość. Już teraz pojawiają się jednak sygnały, że błędu jaki
    popełnili z "eNką" drugi raz nie zrobią. I oby. :)

    Aleksej, jak znajdziesz sponsora, to przy najbliższej okazji można zamówić na 47
    malowanie zakładowe ex Bielefeld w ramach "malowania reklamowego" (to jedyny
    czynny "helmut" z oryginalnymi lampami, niestety do Łodzi nie przybył w barwach
    firmowych, ale trudno). TP jest otwarte na propozycje, tylko chętnego znaleźć,
    kto takie malowanie sfinansuje. :)


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • geograf 17.06.05, 18:44
    Ekhm.
    Nawet znaczaca poprawa komfortu podróży tramwajem jest niezbyt wielkim argumentem w porównaniu do czasu przejazdu (i poniekąd ceny, bo busy podjeżdzają pod Central, a tramwaje w północną część centrum i to przy pomocy dwóch biletów...)

    --
    "...mój gród-to Łódź,/To moja kolebka rodzinna,
    Niech sobie Ganges,Sorrento,Krym
    Pod niebo inni wynoszą,/A ja Łódź wolę."
    Tuwim.
  • Gość: Michał M. IP: 80.51.227.* 18.06.05, 08:50
    Jaki jest w M8S sposób otwierania drzwi?
    - Motorniczy otwiera wszystkie drzwi na wszystkich przystankach i wietrzy wagon?
    - Przy drzwiach są przyciski?

    A może tak, jak widziałem w austriackich pociągach podmiejskich (i co mi się
    podobało) - Lekkie pociągnięcie klamki uruchamia mechanizm rozsuwania drzwi.
  • Gość: Michał M. IP: 80.51.227.* 18.06.05, 09:12
    Dzięki, teraz już się czuję jakbym wiele razy tym tramem jechał :)
  • geograf 17.06.05, 15:42
    Swoją drogą jest to bardzo duży pojazd....

    Na zdjęciach wygląda świetnie.
    Tylko czekać jak wyjedzie na łódzkie tory.
    :)


    --
    "...mój gród-to Łódź,/To moja kolebka rodzinna,
    Niech sobie Ganges,Sorrento,Krym
    Pod niebo inni wynoszą,/A ja Łódź wolę."
    Tuwim.
  • Gość: barnaba IP: *.devs.futuro.pl 17.06.05, 17:27
    Ładny jest.

    Swoją drogą- przydałby się nie tylko na "43". też na liniach miejskich. Ciekawe
    czy MPK myślało kiedyś o zakupie używanych składów.
  • michal.ch 17.06.05, 18:50
    Gość portalu: barnaba napisał(a):

    > Ładny jest.
    >
    > Swoją drogą- przydałby się nie tylko na "43". też na liniach miejskich. Ciekawe
    >
    > czy MPK myślało kiedyś o zakupie używanych składów.


    Na linie miejskie taki M8S odpada. Układ siedzeń 2+1. W mieście powinno być 1+1
    i więcej miejsc stojących. Brakuje też drzwi w członie środkowym, co przy
    eksploatacji w centrum miasta mogłoby być problematyczne. Poza tym nie ukrywajmy
    - po centrum, gdzie wymiana pasażerów na przystankach jest znaczna, powinny
    jeździć tramwaje niskopodłogowe.


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.06.05, 11:14
    michal.ch napisał:

    > Brakuje też drzwi w członie środkowym, co przy
    > eksploatacji w centrum miasta mogłoby być problematyczne.

    W Poznaniu GT8 bez drzwi w członie środkowym jakoś sobie radzą.
  • michal.ch 18.06.05, 11:22
    Poznan to Poznań, Łódź to Łódź. Poza tym kiedy wprowadzano w Łodzi pierwsze
    mercedesy O405N (dwudrzwiowe), to bywało, że puszczano je na 57 czy 98 (!!!).
    Można powiedzieć, że też pasażerowie sobie jakoś radzili, bo nikt nie zginął
    przy próbie wysiadania... :>

    Czy tak chcesz podróżowac po centrum?



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.06.05, 12:24
    Wszystko zależy od potoków pasażerskich panujących na danej linii i ogólnie od
    charakteru danej sieci.
    Czy taki układ u nas zda egzamin, to się dopiero okaże.
  • michal.ch 18.06.05, 13:09
    > Czy taki układ u nas zda egzamin, to się dopiero okaże.

    Na linii 43 zda egzamin na bank. Ale już np. na jedenastce w centrum byłoby gorzej.



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.06.05, 13:37
    A mnie się i tak najbardziej podoba system tramwajowy w Bielefeld, gdzie te
    wagony kursują w trakcji podwójnej (wtedy nie ma w nich takiego tłoku i wszyscy
    zdążą wysiąść) i gdzie są wysokie, wyspowe perony. Ale jest to moje prywatne
    zdanie i nie zamierzam do niego nikogo przekonywać.
  • Gość: Pitum IP: *.kullen.rwth / *.kullen.RWTH-Aachen.DE 19.06.05, 13:38
    w Mannheim tramwaj lini 5 zmienia sie w kolejke podmiejska do Viernheim, ma tam
    na trasie pelna infr. kolejowa, szlabany,sygnalizacja,trasa ogrodzona,perony
    zawsze rowno z dolnym stopniem lub podloga gdy niskopodlogowy,dworce
    (zadaszone),przede wszystkim tory takie same jak u nas tylko gladkie jak
    stol,wszystkie przystanki na zadanie,nie nacisniesz nikt nie stoi na peronie,
    tramwaj sie nie za3ma,chyba,ze jest przed czasem,wtedy zwolni znaczaco
  • Gość: barnaba IP: *.devs.futuro.pl 19.06.05, 19:07
    > Na linii 43 zda egzamin na bank. Ale już np. na jedenastce w centrum byłoby
    > gorzej.

    No nie, na "11", "2", "10" i jeszcze kilku liniach sobie go nie wyobrażam.
    Ale na "1" albo "7"?

    pozdrawiam
  • Gość: STUDI IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.05, 21:11
    I tak nie wiadomo czemu wieśkzość wsiada zawsze drugimi drzwiami. Taka
    specyfika łodzkich pasażerów.
  • Gość: J.S. IP: 195.69.82.* 17.06.05, 16:37
    Genewa potrafi, Walencja tez (?) - moze by tak zrzuta na czerwona folie? :>
  • michal.ch 17.06.05, 17:26
    A mógłbyś podrasować którąś z fotek jakby to wyglądało? Bo pi razy oko każdy
    sobie może to wyobrazić, ale nie ma to jak zobaczyć.


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • ukalo 17.06.05, 17:05
    Gość portalu: J.S. napisał:

    > Porownajcie rejestracje:

    Firmę od razu skojarzyłem, a do tego taka niespodzianka ;)
  • michal.ch 17.06.05, 17:24
    Ten zestaw drogowy już prawie łódzki. Tyle razy tu przyjeżdżał. ;)


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.06.05, 17:27
    Kierowca musi byc niezle zdziwiony, co chwila wysylaja go do Lodzi aby
    przywiezc lub odebrac jakis tramwaj :)

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • michal.ch 17.06.05, 18:41
    Jak to było w tej piosence zespołu pewnego osobnika z czerwonymi włosami?
    Żadnych granic...? ;)

    Łódzkie MPK kupuje tramwaje w austriackich fabrykach, po czym wypożycza je do
    Szwajcarii i Hiszpanii. TP z kolei ściąga do nas tabor niemiecki, a MKT
    chciałoby mieć wagony produkcji czeskiej. Międzynarodówka pełną gębą. W końcu
    Łódź wielokulturowa. :)


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: Bart IP: 193.151.115.* 17.06.05, 19:12
    Globalizacja
  • Gość: Bart IP: 193.151.115.* 17.06.05, 19:57
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 17.06.05, 20:07
    A w Dzienniku Łódzkim napisali, że tramwaj ma oznaczenie "M8-F" i ma 15 lat.
    Widać równają poziomem do Expressu. Ciekawe czy to ten sam redaktorek co z
    uporem maniaka pisze, że Cityrunnery jeździły m.in. na linii 9? :)
  • teufel 17.06.05, 20:44
    A wystarczyło zejść piętro niżej.

    --
    Opera
    Moja strona WWW
  • michal.ch 18.06.05, 11:12
    No, nawet ciekawie to wygląda. Pasuje do tego wagonu.


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: STUDI IP: *.ipartners.pl / *.ipartners.pl 17.06.05, 22:25
    Na mojej stronce począwszy od:
    studikomunikacja.strefa.pl/EL0033/050617el0003.html
    Generalnie według mei robinie bulwy z 805N nie ma sensu. Nadal będzie to
    toporne pudło. M8S starszy do wagonów 805N dzieli przepaśc technologiczna od
    tego co wypordukował Konstal a i obecnie Alstom.
    Pomijaj trudne rzeczy jak szczelne dzrwi i płytkie stopnie. Ale takie coś jak
    odpływ wody z usszczelki okna. Sorry ale kto dał inżynierom zatrudnioynm w
    Chorzowie dyplomy?


  • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl / *.pai.net.pl 17.06.05, 22:58
    studikomunikacja.strefa.pl/EL0036/050617el0035.html
    brakuje tu podpisu

    "Wagon 803N. Zaprojektowanie podobnego rozwiązania przez Konstal a obecnie
    Alstom okazuje się czymś niemożliwym"
  • mamadoo 17.06.05, 23:19
    Ciekawe czy specjaliści z Brusu potrafiliby przyjąć tyle nowości, które przybyły
    wraz z wagonem z Essen.
    Mam na myśli:
    -ogłaszanie przystanków przez mikrofon (trudne zadanie dla motorniczych)
    -kontrola wzrokowa bezpieczeństwa pasażerów przez przeszkloną ścianę (w MPK
    zapewne by to się skończyło założenie gustownej zasłony, zaklejeniem
    przynajmniej połowy szyby i może powieszeniem na wieszaku kapoty byleby tylko
    wścibscy pasażerowie nie zajrzeli do kabiny - ciekawe co ci kierowcy i
    motorniczy tam wyprawiają, że tacy wstydliwi)
    -zabezpieczenie drzwi fotokomórką (w Krakowie, zdaje się, udało się im)

    Jakie tam jeszcze są "wynalazki" w tym cudzie z Essen, które by mogły sprawić
    trudności załodze zajezdni w opanowaniu?
    -
    --
    IPT
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 18.06.05, 14:39
    Co do fotokomorek to mam jedno zastrzezenie. Nie wiem dlaczego Niemcy z takim
    uporem montuja w drzwiach te slupki, ktore utrudniaja wsiadanie i wysiadanie,
    szczegolnie osobom z wozkami dzieciencymi. Inna sprawa ze pewnie w Niemczech
    wszystkie wozki dziecience spelniaja wszystkie normy, rowniez co do szerokosci.

    Jednak osobiscie mam nadzieje ze TP w M8S (jesli zostana w Lodzi) zlikwiduja te
    slupki (najlepiej we wszystkich drzwiach) zostawiajac fotokomorki tak jak to
    robi MPK Krakow w wagonach E-1. Te fotokomorki sa montowane jakos na krzyz,
    musze poszukac fotek, ale to sie sprawdza. Koszt praktycznie zaden, tylko
    troszke pracy, wiec nie powinien to byc wielki problem.

    Pozdrawiam,
    Aleksej

    P.S.
    Widze ze maja fajnego kaseciaka na zapowiadanie przystankow, moze ktos z dobrym
    glosem nagralby zapowiedzi przystankow na 43 i 43Bis, mysle ze znajdzie sie
    milosnik KM ktory potrafilby to urzadzenie odpowiednio ustawic (szczegolnie jak
    zna sie niemiecki).
  • michal.ch 18.06.05, 15:03
    Etam słupki. ;)
    W ence sobie jakoś radzili.



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl / *.toya.net.pl 18.06.05, 16:35
    Wystarczy skasować w jednych. Po za tym zważ jakie to ułatwienie dla starszych
    osób. Nie raz widziałem jak któs z nogą w gipsie próbuje wsiąść do naszych
    tramwajów. Pobłogosławi taki słupek.
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 18.06.05, 16:42
    Jezeli juz to w dwoch, oczywiscie na przeciwko siebie.

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • ukalo 18.06.05, 08:56
    Cytat ze strony:

    "Co ciekawe w cywilizowanym kraju jakim są Niemcy, tramwaje mają wystajace poza
    obrys wagonu sprzęgi. U nas niestety są zdemontowane."

    No nie mogę... tu już pojechałeś. W M8S sprzęg nieużywany NIE wystaje poza obręb
    wagonu, co łaskawy byłeś przemilczeć w swej zaciekłości. Nawet na Twoich
    zdjęciach to widać, np. tu:
    studikomunikacja.strefa.pl/EL0034/050617el0009.html
    No ale cóż, rzetelność przede wszystkim, nie?

    Dodam jeszcze, że moim zdaniem wypadałoby napisać że Tramwaje Podmiejskie
    CHCIAŁYBY, a nie PLANUJĄ zakup - plany to jednak coś bardziej konkretnego...
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 18.06.05, 11:24
    To nie miłośnik z zasady jest nawiedzony. Nawiedzeni są wśród nas. :)
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl / *.toya.net.pl 18.06.05, 17:29
    studikomunikacja.strefa.pl/EL0036/050617el0034.html
    studikomunikacja.strefa.pl/EL0036/050617el0007.html
    Nam obydwu widać że jednak trochę wystaje. Nie jest zdjety jak w przegubie.
    Spróbuje zimą założyc sprzęg gdy potrzeba wagon sholować.

    Chcieć i planować to dla mnie prawie to samo. Planowac to jeszcze nie znaczy
    rwealizować czyż nie? I tak musza kupić tabor bo za rojk nie będa mieć czym
    jeździć. Częsci do 803 głównie chodzi o silniki i przetwornice w końcy sie
    skończą. Proste.
  • ukalo 20.06.05, 07:01
    > studikomunikacja.strefa.pl/EL0036/050617el0007.html
    > ...widać że jednak trochę wystaje...

    A ja nadal twierdzę, że nie wystaje poza OBRĘB wagonu.
  • ventlan 20.06.05, 17:30
    Akurat na tych fotkach masz sprzeg ROZLOZONY, czyli nic dziwnego ze wystaje. Z
    grugiej strony byl sprzeg zlozony i gwarantuje ci ze nie wystawal poza obrys.
    BTW fajna konstrukcja skladania sprzegu, cos ala teleskop.
    --
    IPT
    KMST
    FPKW
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.05, 13:10
    ukalo napisał:

    > Cytat ze strony:
    >
    > "Co ciekawe w cywilizowanym kraju jakim są Niemcy, tramwaje mają wystajace poza
    > obrys wagonu sprzęgi. U nas niestety są zdemontowane."
    >
    > No nie mogę... tu już pojechałeś. W M8S sprzęg nieużywany NIE wystaje poza obrę
    > b
    > wagonu,

    No niezupełnie. W ofercie na stronie EVAG ten wagon jest przedstawiony ze
    sprzęgiem samoczynnym. Na zdjęciach z Essen widać, że niektóre wagony jeżdżą ze
    zdemontowanym sprzęgiem, a niektore z zamontowanym, więc wystrzegałbym się
    takich stanowczych wypowiedzi bez sprawdzenia u źródła.
    To że u nas ma sprzęg zdemontowany winika po pierwsze z tego, że zostało to
    zrobione na czas transportu, oraz dlatego że oryginalny nie pasuje do naszych
    sprzęgów i wymaga wymiany.
  • ukalo 20.06.05, 07:09
    Gość portalu: M.E. napisał(a):

    > To że u nas ma sprzęg zdemontowany

    Ależ ma sprzęg!

    > winika po pierwsze z tego, że zostało to
    > zrobione na czas transportu,

    Nie był zdjęty na czas transportu...

    > oraz dlatego że oryginalny nie pasuje do naszych
    > sprzęgów i wymaga wymiany.

    Koniecznie powiedz to ludziom na Brusie, bo widać nieświadomi tego faktu używają
    sprzęgu który przyjechał z Essen.
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.06.05, 10:45
    Już lecę.
  • ukalo 20.06.05, 10:57
  • Gość: lembas IP: *.retsat1.com.pl 17.06.05, 23:27
    Ciekawy jestem czy pasażerowie oczekujący na "jezdniowych" przystankach na ul.
    Konstantynowskiej będą wiedzieli po której stronie tramwaju jadącego do Łodzi
    się ustawić. Obawiam się, że na początku zamiast obejściem tramwaju skończy się
    to dobijaniem się do drzwi po prawej stronie.

  • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl / *.pai.net.pl 17.06.05, 23:38
    > Ciekawy jestem czy pasażerowie oczekujący na "jezdniowych" przystankach na ul.
    > Konstantynowskiej będą wiedzieli po której stronie tramwaju jadącego do Łodzi
    > się ustawić. Obawiam się, że na początku zamiast obejściem tramwaju skończy
    się to dobijaniem się do drzwi po prawej stronie.

    Tez o tym myslalem, obawiam sie, ze skonczy sie na artykulach typu

    "Kurvva" - denerwuje sie pan Henryk
  • michal.ch 18.06.05, 11:51
    Do kabiny bedą sie dobijać.

    Otwórz drzwi baranie! Co mi pokazujesz rękoma drugą stronę, głupiego szukasz? -
    bulwersuje się pan Henryk stojący na przystanku. ;)



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.06.05, 12:31
    Jeśli na danej linii będą kursować jednocześnie różne wagony, to niestety
    bałaganu się nie uniknie. Gdyby wszystkie kursy były realizowane wagonami
    2-kierunkowymi, to co innego. Robi się przystanek po jednej stronie toru dla obu
    kierunków. Tak kiedyś było na 46 za czasów kursowania składów 5N+5ND+5ND. Na
    jednym z przystanków przed Ozorkowem motorniczy blokował drzwi od strony ulicy i
    nie było problemu.
  • Gość: lembas IP: *.retsat1.com.pl 18.06.05, 12:37
    No cóż... najlepiej będize jeśli TP nakleją na przystankach "portret pamięciowy"
    nowego tramwaju, a pod nim zamieszczą informację na temat "strony wsiadania".
  • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl / *.pai.net.pl 18.06.05, 12:51
    ...ktory z uporem maniaka podpisuje wszystko "Tramwaj Siemens M8S":

    www.jote.kdi.pl/temp/20050616/IMG_2220.jpg
  • ukalo 18.06.05, 12:55
    ROTFL!

    W natłoku rzeczowych informacji na stronie Studiego nawet nie zauważyłem faktu,
    że producentem jest Siemens ;-)

    :)))
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 18.06.05, 13:12
    Siemens dostarczył aparaturę, ale producentem jest Duewag - ten sam, który
    wcześniej produkował serię GT.
  • ukalo 18.06.05, 13:13
    > Siemens dostarczył aparaturę,

    Tego nie wiedziałem - trochę umniejsza to błąd Studiego.

    > ale producentem jest Duewag - ten sam, który
    > wcześniej produkował serię GT.

    To wiedziałem :)
  • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl / *.pai.net.pl 18.06.05, 13:17
    > Tego nie wiedziałem - trochę umniejsza to błąd Studiego.

    Niewiele - to tak jakbys napisal "Elin EBG Cityrunner"
  • ukalo 18.06.05, 13:18
    Gość portalu: J.S. napisał:

    > > Tego nie wiedziałem - trochę umniejsza to błąd Studiego.
    > Niewiele - to tak jakbys napisal "Elin EBG Cityrunner"

    Zgadza się.
  • mamadoo 18.06.05, 15:30
    Przejeżdżając dziś koło Brusu, absolutnie przypadkiem, postanowiłem polukać zza
    płotu na to niemieckie cudo. Po krótkiej rozmowie z dyspozytorem udao mi się
    wejść na teren zajezdni, jednkaże wcześniej musiałem wysłuchac historii o tym,
    że nie jestem pierwszy i że na przyszłość proszą (w miarę możliwości) o
    przychodzenie w grupach zorganizowanych.
    A może by się rzeczywiście kopnąć się tam wiekszą grupą w dowolnie wybrany
    dzień.Innymi słowy kto by jeszcze chciał zajrzeć na Brus w celu oglądnięcia
    niemieckiego gościa?
    --
    IPT
  • teufel 18.06.05, 15:41
    Z chęcią, ale pon. odpada:)

    --
    Opera
    Moja strona WWW
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 18.06.05, 16:44
    Moze sie skrzykniemy jutro kolo 15-16 przed Brusem, wczesniej nie mam czasu a w
    tygodniu tez nie zabardzo.

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 19.06.05, 12:00
    Hehe, no i shit, nawet sam nie moge o 15-16 sie tam zjawic.

    Niech jednak ktos ustali jeden termin i jakos sie skrzykniemy, no chyba ze
    poczekamy na jazdy probne.

    Tylko w srode nie moge, bo moja znajoma ma obrone.

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • michal.ch 19.06.05, 18:10
    Gość portalu: Aleksej napisał(a):

    > Niech jednak ktos ustali jeden termin i jakos sie skrzykniemy, no chyba ze
    > poczekamy na jazdy probne.


    Na pierwsze jazdy próbne to trzeba będzie noc zarwać. :)

    Jak jednak są osoby bardzo niecierpliwe, to zbierzcie się w tym tygodniu i
    wpadnijcie razem na Brusa (od samego rana do godz. 15, tylko nie na ostatnią
    chwilę). Za 2 tygodnie już nie będzie sensu, bo wyjazd na linię coraz bliżej.
    Aha, warto byłoby na dzień przed planowana wizytą, żeby osoba która podejmuje
    się skrzyknięcia grupy powiadomiła TP o planie, żebyście potem klamki nie
    całowali jak odpowiednie osoby będą gdzieś na terenie.


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • geograf 18.06.05, 18:32
    ja! ja! ja!

    --
    "...mój gród-to Łódź,/To moja kolebka rodzinna,
    Niech sobie Ganges,Sorrento,Krym
    Pod niebo inni wynoszą,/A ja Łódź wolę."
    Tuwim.
  • Gość: Lukasz IP: *.toya.net.pl 18.06.05, 20:59
    Z chęcią przyjde :)
  • Gość: wieloryb IP: *.toya.net.pl 18.06.05, 23:18
    możecie mnie dopisać
  • michal.ch 19.06.05, 09:35
    Kurde, ludziska, trzeba było tak od razu. Wejście grupowe było w piątek o 10.
    Myślicie, że niby skąd tyle osób na forum ma nowe zdjęcia. :)



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • geograf 19.06.05, 09:38
    Ktoś napisał o tym na Forum, czy w mailach prywatnych sie porozumieliście?
    Na Forum nie widziałem...
    To kiedy?
    Ja nie ukrywam,że wolałbym w tygodniu;)

    --
    "...mój gród-to Łódź,/To moja kolebka rodzinna,
    Niech sobie Ganges,Sorrento,Krym
    Pod niebo inni wynoszą,/A ja Łódź wolę."
    Tuwim.
  • michal.ch 19.06.05, 09:43
    A pytał się ktoś na forum, czy można wejść? Nie. A trzeba było. :)

    W piątek przed południem wagon był wystawiony na zewnątrz, dlatego można było go
    sobie nawet ładnie pofocić. Teraz raczej będzie stał w hali.


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: Lukasz IP: *.toya.net.pl 19.06.05, 10:55
    To ja już nic nie rozumiem. To będzie coś o tej 15 czy nie? Bo nie wiem czy mam
    przychodzić :)
  • teufel 19.06.05, 11:28
    Ja też wolałbym w tygodniu, ale jak większość powie dziś, to sie wybiorę dziś:)

    --
    Opera
    Moja strona WWW
  • Gość: Lukasz IP: *.toya.net.pl 19.06.05, 21:51
    Byłem, nic się nie doczekałem, odstałem i nic nie zobaczyłem :(
  • Gość: STUDI IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.05, 21:07
    Ale zdaje się że ofercie sprzedaży pisano Siemens M8S. Stąd taki podpis.
    Poprawię i pozostawię samo M8S.

    Zresztą gdzie indziej w necie jest wiele nieścisłości - często myli się
    producenta w zleżności od tego któa firma co wyprodukowała. Można się
    sprzeczać co ważniejsze pudło wagonu czy napęd a może tylko wózki.
    Resztę pomijam jak mało istotną.

    Wiele storn internetowych wyminia jako producenta Siemensa wuielu tramwajów.
    Inne natomiast podają innego np. AEG - a okazuje się że to w zasadzie Duewag -
    pudło. Z jakiegoś względu rozróżnia sie producenta arapratury elektrycznej.
    A zresztą nasze stare Herbrandy -też rózrózniano typy w zależnosći o producenta
    aparatury elektrycznej czyż nie?

    Więc lepiej będzie zostawić samo M8S. Bo kto inny może zarzucić ze napisanie
    Duewag może być nieścisłę. OK - kompromis?

    W sumie to naprzykłąd nie3które autobusy Mrecedasa kurujące jeszcze Łodzi mają
    mało wspólnego z oryginalnym Mercedesem. Wnętrze jest żywcem wzięte z Jelcza. I
    jak go nazwać? Nadal Mercedes czy może już Jelcz?

  • Gość: J.S. IP: 195.69.82.* 19.06.05, 21:29
    Ja jednak stawiam na "Duewag M8S". Wlasnie na tej samej zasadzie
    jest "Bombardier Cityrunner" a nie "Elin EBG Cityrunner" oraz "Konstal 805N ML"
    a nie "Woltan 805N" itd.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 20.06.05, 11:24
    Ale jest sporo dowodów na to, że wygrywa koncecja przeciwstawna.

    www.ess.de/home/hacke/Text2dMZ.html
    M8S - Producent Duewag/Siemens
    www.ess.de/home/hacke/Text2cMZ.html#Fahrzeuge
    M8C - Producent Duewag/AEG

    albo inny przykład - tramwaje ULF z Wiednia.
    Według różnych źródeł producentem jest:
    - SGP-Verkehrstechnik (Simmering-Graz-Pauker)
    - Siemens (oficjalnie chwali się jako swoim produktem)

    Aparatura elektrycza: i Siemen i Elin ....
  • Gość: marcin_pabianice IP: *.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 19.06.05, 08:59
    W najnowszym Turbodokumencie w TVN Turbo pokazywali przy okazji kolejowej
    kolizji jakąś nowszą odmianę M8S z Hannoveru. Nie wiem czy to dokładnie było
    M8S, ale napewno jakaś odmiana.

    A tak na marginesie to w Karambolu w TVN Turbo znowu pokazywali katastrofę
    (może trochę przesadone słowo) tramwajów w Warszawie na al. Jerozolimskich.

    Godziny powtórek Karambolu i Turbodokumentu są na www.tvnturbo.pl
  • michal.ch 19.06.05, 09:45
    > W najnowszym Turbodokumencie w TVN Turbo pokazywali przy okazji kolejowej
    > kolizji jakąś nowszą odmianę M8S z Hannoveru


    Czyżby mowa o programie opisującym katastrofę ICE?


    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.05, 12:25
    Gość portalu: marcin_pabianice napisał(a):

    > W najnowszym Turbodokumencie w TVN Turbo pokazywali przy okazji kolejowej
    > kolizji jakąś nowszą odmianę M8S z Hannoveru. Nie wiem czy to dokładnie było
    > M8S, ale napewno jakaś odmiana.

    W Hannoverze to się nazywa TW6000. Były produkowane w latach 1974-93.
  • Gość: Lukasz IP: *.toya.net.pl 19.06.05, 12:41
    Heh a czy to jest nadal tramwaj czy już pociąg?? :)
  • Gość: M.E. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.05, 12:50
    Gość portalu: Lukasz napisał(a):

    > Heh a czy to jest nadal tramwaj czy już pociąg?? :)

    Granice się zacierają.
  • Gość: .... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.05, 11:19
  • Gość: ..... IP: *.toya.net.pl 19.06.05, 17:24
    Nicka ci wcięło bystrzaku
  • Gość: STUDI IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.05, 21:08
    Nowe rozkłady 43 mają info o nwym wagonie i zmianie sspoobu wsiadai i
    wysiadania na niektórych przystankach.
  • Gość: J.S. IP: 195.69.82.* 19.06.05, 21:30
    > Nowe rozkłady 43 mają info o nwym wagonie i zmianie sspoobu wsiadai i
    > wysiadania na niektórych przystankach.

    O! Rozwin temat, jak to wyglada
  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 19.06.05, 22:09
    Trzeba przyznac ze TP niezle informuje swoich pasazerow (i milosnikow
    rowniez :) ). Dosyc fajna mapka trasy 43/43Bis w wewnatrz i teraz to.

    W dodatku bedzie mozna zobaczyc kiedy wagon M8S jedzie, idealna sytuacja dla
    forumowiczow :)

    Cos widze ze kursy M8S beda sie cieszyly troszke wieksza frekwencja od kursow
    803kami :)

    Pozdrawiam,
    Aleksej
  • michal.ch 20.06.05, 09:07
    Toteż trzeba uważac, żeby TP nie wprowadziło przypadkiem miejscówek jak w IC. ;)



    --
    Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

    Rogowska Kolej Wąskotorowa
    FPKW

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka