Dodaj do ulubionych

Szybka kolej Lodz-warszawa

IP: 2.3.STABLE* / 126.97.1.* 05.09.02, 09:26
Witam

Oto link:

lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/205080.html
Moim zdaniem to troche przedwyborczej propagandy anty-SLD, ale
i troche prawdy. Jesli chodzi o pieniadze z UE to na ten projekt
nie maja isc z pieniedzy na linie kolejowe w Polsce tylko
z wpisanego (?) w strategie rozwoju Polski projektu duo-polis.
Ale poza tym jednym niedomowieniem duzo prawdy.

Pozdrawiam, MarcinK
Edytor zaawansowany
  • Gość: mat26 IP: *.interserwer.pl 05.09.02, 10:44
    Pewnie według gościa o nicku "zamek" za niepowodzenie tej inwestycji te ja
    jestem odpowiedzialny?
  • michal.ch 05.09.02, 10:56
    Zamek przyczepił się do Ciebie za te ciągłe ataki na Cityrunnera i na MPK,
    jakie to ono nieudolne i w ogóle do dupy. A co do akcji Bombardiera we
    Wrocławiu, to może nie do końca zrozumiał o co Ci chodziło. Mi też wydaje się,
    że ta firma zaczyna nas owijać sobie wokół małego palca i prezes Rydecki
    powinien jeszcze raz dokładnie zerknąć w dokumentację. Zaczyna mi się to nie
    podobać. Ale jest szansa, że nasze obawy są nieuzasadnione i to prasa robi
    niepotrzebny szum. Zapewne chodzi o dawny PaFaWag, który wykupił AdTranz i
    który sam został kupiony przez Bombardiera. Narazie zakład we Wrocławiu ma
    problemy, bo PKP zrobiła ich w konia i pomimo wyprodukowania już całej serii
    nowych szybkich lokomotyw EU11, koleje zerwały umowę. Loki ma teraz po
    przeróbkach kupić FS (Włochy). A co będzie dalej - nie wiadomo. Napewno
    tamtejsze zakłady nie są jeszcze przystosowane do produkcji wagonów
    tramwajowych (i nigdy dotychczas tego nie robiły).

    --
    pzdr.
    mch

    Każdy kij ma dwa końce. Jeden służy do trzymania, a drugi do lania.
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 06.09.02, 19:57
    michal.ch napisał:

    > Zapewne chodzi o dawny PaFaWag, który wykupił AdTranz i
    > który sam został kupiony przez Bombardiera

    Aaa! W tym rzecz! I nie trzeba było tak od razu?
  • geograf 05.09.02, 16:00
    Mat, powiedz mi, a Ty później dziwisz się, że przy każdej sposobności prawie każdy coś Ci zarzuca??

    To po co plujesz jadem przy każdej sposobności??
    Temat inny, a Ty specjalnie podpuszczasz do kłótni...

    --
    Kultura narodu to rzecz wymierna.
    Można ją ocenić po grubości warstwy kurzu na tomach dzieł w bibliotekach publicznych.....
  • michal.ch 05.09.02, 10:49
    Gość portalu: MarcinK napisał(a):

    > Moim zdaniem to troche przedwyborczej propagandy anty-SLD, ale
    > i troche prawdy. Jesli chodzi o pieniadze z UE to na ten projekt
    > nie maja isc z pieniedzy na linie kolejowe w Polsce tylko
    > z wpisanego (?) w strategie rozwoju Polski projektu duo-polis.
    > Ale poza tym jednym niedomowieniem duzo prawdy.

    Co nie zmienia faktu, że do 2006r. ta linia napewno nie będzie "szybka". I
    ciekawe ile zdołamy sensownie tych pieniędzy z UE wykorzystać. Jak patrzę na
    gospodarkę w polskich kolejach, to na myśl przychodzą mi czasy sekretarza
    Gierka. Rozrzutność i wydawanie pieniędzy na pierdoły, żeby tylko ładnie sie na
    imprezach pokazać, a na codzień jeden wielki burdel. I ciekawi mnie, że PKP ma
    długi, pożycza z banków pieniądze na zakup nowego taboru, z którego potem
    rezygnuje (sprawa lokomotyw EU11 i EU43) i zadłuża się jeszcze bardziej, bo
    pożyczkę z procentami trzeba spłacić. Oczywiście tracą na tym także
    pasażerowie, bo obiecanego nowoczesnego taboru, za wyjątkiem kilkudziesięciu
    nowych wysokiej klasy wagonów do obsługi tras InterCity i Ekspresów, nie ma. A
    najfajniejsze jest to, że na nagrody i dodatki do wynagrodzeń dla prezesów kasy
    nigdy nie brakuje. Fascynujące zjawisko, nieprawdaż?

    --
    pzdr.
    mch

    Każdy kij ma dwa końce. Jeden służy do trzymania, a drugi do lania.
  • dominic 05.09.02, 15:30
    Niestety tak jest wszędzie, kolej nie jest tu wyjątkiem.

    Ciekaw jestem, jak by się dalej potoczyła sytuacja, gdyby powołać jakąś
    prywatną spółkę która zaczęłaby realizowac projekt szybkiej kolei Łódź-Warszawa.

    Pozdrawiam
  • Gość: MarcinK IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 05.09.02, 16:56
    Witam

    Zamiast powolywac nowa spolke mozna wpuscic kogos z zagranicy np Connex.
    Oni sa chetni.

    Pozdrawiam, MarcinK
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 06.09.02, 19:56
    Gość portalu: MarcinK napisał(a):

    > Zamiast powolywac nowa spolke mozna wpuscic kogos z zagranicy np Connex.
    > Oni sa chetni.

    Zdaje się, że także Alstom i Siemens, tak wynika przynajmniej z dawnych
    artykułów prasowych
    > Pozdrawiam
    A jakże, również.
  • michal.ch 09.09.02, 10:58
    Czekamy na otwarcie rynku przewozów kolejowych. Narazie są jeszcze niejasności
    w przepisach, a w dodatku PKP (dokładniej jakaś spółka wydzielona z dawnego
    molocha, zajmująca się infrastrukturą - wszak PKP zostało teoretycznie
    podzielone) z pewnością będzie robić problemy innym firmom. Nie pamiętacie jak
    było z uwolnieniem rynku telekomunikacyjnego i czego chwytała się TP SA? Tak
    samo może być z kolejami.

    --
    pzdr.
    mch

    Każdy kij ma dwa końce. Jeden służy do trzymania, a drugi do lania.
  • Gość: Kiefer IP: *.vline.pl / 172.16.1.* 09.09.02, 14:18
    > Czekamy na otwarcie rynku przewozów kolejowych.

    Czekaj tatka latka... 2007 dopiero :(

    > a w dodatku PKP (dokładniej jakaś spółka wydzielona z dawnego
    > molocha, zajmująca się infrastrukturą

    Polskie Linie Kolejowe SA

    > - wszak PKP zostało teoretycznie
    > podzielone) z pewnością będzie robić problemy innym firmom.

    Hm... Gdybym mial dowody w reku to bym powiedzial z cala stanowczoscia, ze w
    PLK niezle przewaly odchodza - a ze dowodow nie mam to...

    Pozdro, Kiefer
  • Gość: Kiefer IP: *.vline.pl / 172.16.1.* 05.09.02, 17:52
    > lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/205080.html
    > Moim zdaniem to troche przedwyborczej propagandy anty-SLD, ale
    > i troche prawdy.

    Pozwole sobie wkleic dwa cytaty:

    "W 1999 roku Rada Miejska SLD wpisała kolej jako jedno z głównych zadań do
    swojego programu politycznego. Miało ono być zrealizowane do końca tego roku.
    Wiceprezydent Włodzimierz Sitek przewidywał, że pierwszy szybki pociąg wyruszy
    do Warszawy w… 2001 roku i będzie jechał nie dłużej niż 70 minut."

    Jak jest teraz - dobrze wiemy...

    "Najnowsza propozycja pochodzi od wicepremiera Marka Pola, który w maju tego
    roku obiecał, że w 2003 roku naprawione zostaną najbardziej newralgiczne
    miejsca i podróż z Łodzi do Warszawy będzie trwała 75 minut."

    I teraz jest szansa, by tow. Pola rozliczyc z obietnicy. Wiecie ile beda
    jezdzic pospieszne od 15/12/2002 z Fabrycznej na Centralna?
    Lodzianin 1h43 a zwykle pospieszne... 2h04'!
    Zgroza.

    PS Inne rozwiazania rozkladowe - w osobnym poscie.

    Pozdrowienia, Kiefer



Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.