Dodaj do ulubionych

Zmodernizowane EN57

  • Gość: yarro z nielogu IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 03:06
    No niezłe, niezłe :)

    Myślałem, że te foty to same wizualki... :)
  • Gość: J.G IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 09:41
    w poniedziałek stała taka jednostka na kaliskim ale z normalan sciana czołową
  • Gość: mamadoo IP: 212.191.130.* 26.04.06, 09:46
    Czerwono-biała?
    Jeśli nie, to nie z puli 75 zmodernizowanych z funduszy unijnych.
  • Gość: J.G IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 10:42
    Gość portalu: mamadoo napisał(a):

    > Czerwono-biała?
    > Jeśli nie, to nie z puli 75 zmodernizowanych z funduszy unijnych.

    dokładnie w takim samym malowaniu jak na tych fotkach ( tylko z napisem PR
    szczecin )
  • Gość: mamadoo IP: 212.191.130.* 26.04.06, 10:57
    Czyżby PKP PR chciało wprodzić nowe, jednolite barwy taboru , których właściwie
    nie ma? Wagony w innym kolorze, piętrowe w innym, składy elektryczne chyba mają
    już z pięć wersji malowania, nieliczne szynobusy - każdy inny.
    Nie świadczy to najlepiej o tej firmie. Nawet Intercity czy Cargo myśli o
    zintegrowanej kolorystyce, identyfikacji wizualnej. W Przewozach Regionalnych
    nawet tego nie potrafią zrobić....
  • michal.ch 26.04.06, 12:17
    Gość portalu: mamadoo napisał(a):

    > Czyżby PKP PR chciało wprodzić nowe, jednolite barwy taboru , których właściwie
    >
    > nie ma?


    Docelowo wszystkie EZT mają uzyskać malowanie wybrane w konkursie na stronie
    internetowej PKP. Pisali przecież o tym.


    > Wagony w innym kolorze, piętrowe w innym, składy elektryczne chyba mają
    >
    > już z pięć wersji malowania, nieliczne szynobusy - każdy inny.


    Szynobusy w przeważającej części są własnością władz lokalnych, więc to nie PKP
    decyduje o ich malowaniu. Każdy region maluje po swojemu.


    > Nie świadczy to najlepiej o tej firmie. Nawet Intercity czy Cargo myśli o
    > zintegrowanej kolorystyce, identyfikacji wizualnej.


    Intercity ma tylko zbliżone wizualnie wagony, więc sprawa była prosta. Nie ma za
    to EZT, nie ma piętrusów itp. Przecież w PKP-PR wagony też są malowane jednakowo.

    O estetyce i dopasowaniu do taboru nowego malowania lokomotyw Cargo się nie
    wypowiem, bo by mi post wycięli za niecenzuralne słowa w dość dużej ilości...


    > W Przewozach Regionalnych
    > nawet tego nie potrafią zrobić....


    Polemizowałbym. Wagony osobowe drugiej klasy maja jednolite malowanie, pierwsza
    klasa również, piętrusy także (w większości), EZT nie wszystkie, ale tylko i
    wyłącznie ze względu na ich ogromną liczbę (kolor niebieski z zółtym pasem przez
    środek pudła - nie zdążono zrealizować planu w 100% przed wdrożeniem nowego
    wzorca). Różny typ taboru - różne barwy. Ale w granicach poszczególnych serii
    PKP-PR stara się wprowadzać jednolity wzorzec.




    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • Gość: mamadoo IP: 212.191.130.* 26.04.06, 13:16
    Przeciętny pasażer nie wie, że jedzie z przewozami regionalnymi. Po prostu
    jakaś tam kolej. Wydaje mi się, że jest już wyższa świadomość tego aspektu u
    pasażerów PKP IC.
    Wiele kolei europejskich można zidentyfikować od razu. Na przykłada niemieckie
    DB Regio - czerwone wagony, składy, od razu wiadomo. Białe z czerwonym pasem
    DB - Intercity.
    Parę przykładów "jednolitego" malowania PKP PR:
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/0D/37918.jpg
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/12089.jpg
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/9580.jpg
  • Gość: mch IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 13:38
    Ostatnie jest jak najbardziej firmowe i zgodne z malowaniem EZT i wagonów
    piętrowych (niebieski z zółtym pasem - to były do niedawna barwy PKP-PR, z
    wyjątkiem zwykłych wagonów). Dwa pierwsze nie wiem jakim cudem powstały i
    wygląda to na twórczość lokalną.
  • Gość: mch IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 14:01
    Poniżej w ramach uzupełnienia dotychczasowe wzorce malowania firmowego PKP-PR
    (niebiesko-żółte).

    Zespoły trakcyjne:

    www.psmkms.ipx.pl/kolej/en571806.jpg
    www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/blue-yellow/Gdansk/EN57-1554_-_2005-05-18.jpg
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/9580.jpg
    Wagony piętrowe:

    www.wagony.net/foto/Bhp2.jpg
    www.wagony.net/obrazki/mal_Bdhpumn.gif

    Tak więc nie można zarzucić PKP-PR, że nie miało barw identyfikacyjnych. Ilość
    taboru spowodowałą jednak, że nie zdążono przemalować kompletu. Ale sztuk w
    wyżej prezentowanych barwach (z wyjątkiem szynobusów, gdzie faktycznie panuje
    wolna amerykanka) jest wbrew Twojej opinii bardzo dużo.

    Wagony jedopoziomowe również mają malowanie łatwo identyfikowalne - pokaż mi
    drugiego przewoxnika kolejowego w Polsce, który maluje wagony pasażerskie
    pierwszej i drugiej klasy identycznie jak PKP-PR (może zostało jeszcze kilka
    sztuk w Intercity, których nie zdążono przelakierować, ale to już niedobitki -
    btw świadczące o tym, że rzeczone Intercity też nie ma 100% malowania firmowego).

  • el-042 27.04.06, 01:50
    Na zdjęciu:
    www.psmkms.ipx.pl/kolej/en571806.jpg
    EZT mają różne kolory trąbek sygnałowych: w jednym są niebieskie, a w drugim
    żółte. Trąbek już nie zunifikowali. Niedociągnięcia, eh.
    A te nowe EZT czerwono-szare z nowym czołem jak dla mnie są brzydkie. Jedyna
    większa zmiana to kolor i czoło, które jest toporne i przez które wagon
    wygląda, jakby miał wodogłowie. Te na warszawski SKM sto razy ładniejsze.

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • michal.ch 27.04.06, 09:43
    Pierwszy link nie działa, ale domyślam się o co chodzi. Wynika to z tego, że
    modernizacje robią dwie firmy. Jednostki różnią się drobnymi detalami.

    A odnośnie trąbek - nie czepiaj się szczegółów. Przeciętna gospodyni domowa i
    tak nie zwróci uwagi. ;)




    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • el-042 27.04.06, 10:50
    No tak, a wczoraj link działał. Chodzi mi o artykuł z 2006-04-26
    pt. "Prezentacja zmodernizowanych ezt PKP „PR” ze strony www.rynek-kolejowy.pl
    Zaprezentowano tam nowy EZT EN57-1417rb. Na stronie PKP zaprezentowano chyba ten sam skład. Może jednak tam
    są zdjęcia różnych składów (drugi jest tam w trakcie lakierowania) i stąd te
    różnice w detalach. Mnie się jednak nie podoba, że zachowano stary krój drzwi i
    okien sfazowanych (zaokrąglenia narożników). Na ujęciach ze strony PKP przód
    wygląda OK, ale na stronie Rynek Kolejowy wygląda topornie, mnie przypomina
    kogoś z wodogłowiem albo Moby Dicka. No a wewnątrz nowy EZT wygląda dość
    tandetnie. W którejś z wcześniejszych modernizacji EN57 półki bagażowe
    wyglądały o wiele ładniej (takie w wycięte kółeczka). Poza tym nie ma
    informacji dla podróżnych wewnątrz, zachowano stare nawiewniki, drzwi
    międzyprzedziałowe (dlaczego z nich nie zrezygnowano?). Ze względu na
    niepełnosprawnych wciśnięto sedes w róg WC. OK, cieszę się, ale można to było
    rozplanować lepiej, bo wyglada to dość śmiesznie. Wg mnie zmiany w nowym EZT są
    na tyle małe, że szkoda ładować pieniędzy, bo nowej jakości w wyglądzie
    przynajmniej nie osiągnięto. Nie mówiąc już o technice i elektryce, która
    powinna być zmieniona, ale na tym to ja się nie znam, choć mam świadomość, że
    pewnie te wagony pod grubą tapetą makijażu kryją rupieć. Mam nadzieję, że
    pojeżdżą one jeszcze 10, góra 15 lat i wreszcie ktoś się ich pozbędzie.
    Wizualnie jestem niemile rozczarowany. Te EZT na SKM są dla mnie o wiele
    ładniejsze.

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • mamadoo 02.05.06, 22:28
    > dokładnie w takim samym malowaniu jak na tych fotkach ( tylko z napisem PR
    > szczecin )

    Póki nie zobaczyłem to nie wierzyłem
    stary:
    transport.asi.pwr.wroc.pl/1-13086.html
    nowy:
    stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=4788&sessionid=ef5d104e4af07edc20244ef40c65ad6a
    I tak PKP PR ma niesmowity chaos w malowaniu nawet tej samej serii co nie
    poprawoia "rozpoznawalności". Po prostu jakieś pociągi...

    --
    IPT
  • mamadoo 02.05.06, 23:08
    A teraz...garść koncepcji malowania zestawów trakcyjnych EN57:
    koncepcja ostatnia (sprzed czerwono-srebrnej, najnowszej a la Deutsche Bahn)
    www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/blue-yellow/Reda/EN57-1249_2006_04_04_02.jpg
    ...i jej ciemniejszy pierwowzór z Bydgoszczy:
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=42118
    to miało być dla "aglomeracji warszawskiej i śląskiej":
    www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/red-orange/57-997-mt.jpg
    ale w międzyczasie pojawiły się Koleje Mazowieckie:
    www.przegubowiec.com/galeria/displayimgpkp.php?album=8&pos=6
    klasyka (jescze z lat przedwojennych)
    www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/ivory-blue/pkpen57.jpg
    klasyka gdy się "trochę" inna farba trafiła:
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=47598
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=12177
    pomarańczowy:
    www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/orange/Warszawa/EN57-1748_08-04-03.jpg
    pomarańczowy z żółtym czołem (ledwo co widać):
    jjc1.republika.pl/galeria/en57-1938%20(tomek).JPG
    wariant "regionalny" (z firankami):
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=22740
    inny wariant(?):
    www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN57/misc/EN57-1050.jpg
    jescze były inne (ale nie mogę znaleźć zdjęć)np:
    pomarańczowy ale z ukośnymi czerwonymi figurami, pomarańczowy z szerokim
    brązowym pasem i białymi lamówkami i a la SKM trójmiejska tylko z czerwonym i
    białym zamiast żółtym i niebieskim jak tu:
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=38564
    ...bym zapomniał, jeszcze na EN71 (czyli nieco dłuższym wariancie EN57) pojawiło
    się coś takiego:
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=44502
    transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=1309
    Ile jest tych wariantów? Myślę, że wielość koncepcji świetnie wpływa na
    rozpoznawalność marki "PKP Przewozy Regionalne". Może i tak nie ma się czym
    chwalić i z czym identyfikować. Do tego możemy dodać z 6 wariantów malowania
    wagonów piętrowych, wagony jednopokładowe i z 5 wariantów malowania szynobusów
    należących do PKP. Tęczowa kolej...




    --
    IPT
  • el-042 02.05.06, 23:58
    EN57 ze starym czołem w nowym malowaniu wygląda tragicznie. Kolory nie pasują i
    proporcje oraz liczba pasów zła. Po co długi pociąg dzielić jeszcze dodatkowo
    na wiele poziomych linii? To ma być coś jak Deutsche Bahn? To może od razu
    pomalowac jak ICE, nikt się nie pozna.

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • michal.ch 09.05.06, 20:10
    > O proszę, kolejny przykład "spójnej koncepcji":
    >
    www.railfaneurope.net/pix/pl/diesel/dmu/SA101/SA101-002%2BSA102-001_2006.04.26_03.jpg


    Drugi jest pomalowany prawidłowo. Ten pierwszy to jakaś kolejna wizja pana
    Zenona z lakierni.



    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 03.05.06, 22:51
    Zgadzam się. Nie wiem jak to PKP robi, ale za co się nie weźmie - to spie**y.
    Na wizualizacjach malowanie wyglądało ok. Było zestawienie białego czerwonego i
    bodajże ciemnego granatu. Ten po modernizacji to jeszcze ledwo ledwo ale się
    prezentuje, no ale ten stary. Dajcie spokój. Bura czerwień z niecałkiem czarnym
    i ciemnym srebrnopodobnym. Ptfuj!
  • michal.ch 09.05.06, 20:09
    Jaki granat? Człowieku, mylisz projekty.


    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • michal.ch 09.05.06, 22:44
    el-042 napisał:

    > EN57 ze starym czołem w nowym malowaniu wygląda tragicznie.


    Nie powiedziałbym. Wybraliście złe zdjęcie, btw świadczące o tym, że ktoś
    zamiast wziąć właściwy lakier według zatwierdzonego projektu, machnął EZT w
    takie kolory, jakie akurat miał po ręką. Co tam robią te srebrne paski??? To
    jest machnięte na całej długości srebrzanką, czy tylko to jakieś przywidzenie?
    Miał być szary metalik.


    > Kolory nie pasują i
    >
    > proporcje oraz liczba pasów zła. Po co długi pociąg dzielić jeszcze dodatkowo
    > na wiele poziomych linii?


    Taaa, twoje wypowiedzi zaczynają mnie draznić. Wypowiedział się pan plastyk od
    siedmiu boleści. Może mieli go pomalowac w pionowe paski, co wg ciebie optycznie
    skróciłoby EZT i pewnie wyglądałoby lepiej? Skąd ty możesz wiedzieć czy ilość
    pasków jest zła? Dla twojej informacji - projekt wybrany został w konkursie. Ale
    oczywiście pan zarozumialec wie lepiej, jak powinno wyglądac malowanie, a osoby,
    które na to zagłosowały to półgłówki? :P

    Tutaj lepsza wersja nowego malowania:

    www.railways.pl/main.php?g2_itemId=748

    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • el-042 10.05.06, 00:44
    Są złe proporcje pasów, bo ten skład zamiast mieć jakiś dominujący kolor jest
    po prostu w paski i wg mnie wygląda to źle. Poza tym część czoła ponad szybą
    też powinna być czerwona, nie wiem, po co samą górę nagle ucięto. Sama
    koncepcja malowanie może być, ale nie w tych proporcjach. Z resztą większości
    oglądających ten typ malowania się nie podoba, więc to nie moje widzimisię.
    Widziałem projekt, wyglądał o niebo lepiej. Śmieszny jest argument, że
    wybraliśmy złe zdjęcie. To co? Pociąg można oglądać tylko z wybranyh ujęć?

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • michal.ch 10.05.06, 10:19
    > Są złe proporcje pasów, bo ten skład zamiast mieć jakiś dominujący kolor jest
    > po prostu w paski i wg mnie wygląda to źle.


    Na burcie są tylko dwa szerokie pasy - czerwony i czarny/grafitowy. Oba nałożone
    na jednolite tło o barwie jasno-szarej z metalicznym połyskiem. Idąc twoim
    tokiem myślenia fabryczne malowanie EN57 (piaskowo-granatowe) też jest do dupy,
    no bo na dobrą sprawę również opiera się na poziomych paskach. O zgrozo, a co
    powiedzieć na malowanie pomarańczowe, tak do niedawna popularne. Tam to dopiero
    są paski, no wprost tragedia i bezguście. A Koleje Mazowieckie - cholera, same
    paski i żaden nie chce dominować. :>

    Ty chyba naprawdę chciałbys pociąg w jakieś tandetne wzorki, albo najlepiej w
    szkocką kratę.


    > Śmieszny jest argument, że
    > wybraliśmy złe zdjęcie. To co? Pociąg można oglądać tylko z wybranyh ujęć?


    Nie. Oznacza to tylko, że EZT z tamtego zdjęcia prawdopodobnie nie trzyma
    ustalonego schematu kolorystycznego, a przynajmniej takie sprawia wrażenie
    (srebrne paski; przyglądam się po raz któryś z rzędu i nadal widzę srebro i a
    nie połyskujący jasno-szary). Zerknij na obie fotki, a zobaczysz, że to dwie
    jednostki, a nie ta sama na różnych zdjęciach. Bo chyba tego istotnego faktu nie
    zauważyłeś. Ten drugi EN57 wygląda już lepiej.


    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • el-042 13.05.06, 01:49
    > Na burcie są tylko dwa szerokie pasy - czerwony i czarny/grafitowy. Oba
    > nałożone na jednolite tło o barwie jasno-szarej z metalicznym połyskiem. Idąc
    > twoim tokiem myślenia fabryczne malowanie EN57 (piaskowo-granatowe) też jest
    > do dupy, no bo na dobrą sprawę również opiera się na poziomych paskach. O
    > zgrozo, a co powiedzieć na malowanie pomarańczowe, tak do niedawna popularne.
    > Tam to dopiero są paski, no wprost tragedia i bezguście. A Koleje azowieckie -
    > cholera, same paski i żaden nie chce dominować. :>

    Chyba mnie nie zrozumiałeś. Powierzchnia wagonu jest za bardzo pociachana,
    pasów jest za dużo. Robi się z tego kolorowa zebra. O niebo bardziej podobało
    mi się malowanie zółto-niebieskie (największy kontrast wśród barw) oraz brązowo
    (bordowo)-pomarańczowe (stonowanie barw). Dwa kolory i góra trzy paski
    wystarczą dla starego EN57. A w ogóle to najbardziej z malowań jakie widziałem
    podobało mi się w wersji dla kolei słoweńskich (kremowo-czerwone).

    >
    > Ty chyba naprawdę chciałbys pociąg w jakieś tandetne wzorki, albo najlepiej w
    > szkocką kratę.

    Akurat jestem największym wrogiem pretensjonalności, a wzorków nie znoszę -
    dlatego też na swojej stronie wyśmiewam pstrokate i krzykliwe budowle w Łodzi.
    Moje projekty są zawsze minimalistyczne, oszczędne, surowe, modernistyczne.
    Amerykańskie pseudowiktoriańskie wieżowce to dla mnie jakiś koszmar. W ogóle
    stylistyka Stanowa - wzorzysta jest dla mnie nie do zaakceptowania. Dlatego
    Twoje spostrzeżenia są błędne, bo ja krytykuję pstrokaciznę nowych EN57. Dla
    kolei Mazowieckich wcale nie są lepsze. Nie rozumiem, dlaczego ktoś tabor
    starego typu koniecznie chce unowocześnić malowaniem. Dla mnie to wygląda
    śmiesznie. To jakby góralską chatę pomalować na srebrny metalik, żeby
    przypominała Hi-Tech. Wszystko ma swój charakter i nie wszystko się nadaje do
    upodabniania do nowoczesnych trendów. Dla mnie we wzornictwie liczy się
    autentyczność i czysta forma.

    > Nie. Oznacza to tylko, że EZT z tamtego zdjęcia prawdopodobnie nie trzyma
    > ustalonego schematu kolorystycznego, a przynajmniej takie sprawia wrażenie
    > (srebrne paski; przyglądam się po raz któryś z rzędu i nadal widzę srebro i a
    > nie połyskujący jasno-szary). Zerknij na obie fotki, a zobaczysz, że to dwie
    > jednostki, a nie ta sama na różnych zdjęciach. Bo chyba tego istotnego faktu
    > nie zauważyłeś. Ten drugi EN57 wygląda już lepiej.

    Stara bryła i nowe malowanie. Dla mnie to złe zestawienie. Najgorsze są te
    stare dwudzielne zaokrąglone okna i ohydne wiadra na czole. To tak jak z ta
    góralską chatą...

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • michal.ch 14.05.06, 19:06
    Akurat te okna i wiadra nadają temu EZT wyrazu. Szczególnie wiadra. Bez nich ta
    "gęba" w oryginalnej stylistyce i tylko z nowymi światłami byłaby nijaka.

    Osobiście jestem przciwnikiem doklejania plastikowych ryjów do starych
    tramwajów/pociągów. Tym bardziej jeśli oryginał jest ładny, a tak się składa, że
    EN57 ma naprawdę rasowy i charakterystyczny wygląd i nie widzę powodów, żeby
    pozbywać się tego wizerunku.

    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • el-042 14.05.06, 20:54
    Tu się mogę zgodzić. Dla mnie bezsensowne jest zmienianie starego, by udawało
    nowe. To po prostu fałsz, a i wynik często jest o wiele gorszy, niż się
    spodziewano. Jeżeli już zmiany, to w stylu starego, albo totalne, by stare w
    ogóle zaniknęło i by uzyskano zupełnie nową jakość. Doklejanie jakiegoś
    elementu nową jakością na pewno nie jest. Jest raczej oszustwem i udawaniem, że
    po doklejeniu przodu mamy superpociąg.

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • michal.ch 26.04.06, 11:03
    Zabawnie wygląda w tym wnętrzu Hassler w klasycznej obudowie. Prawie jak taki
    wiszący "zegar z kukułką". ;)

    To już mogli go na pulpit jakoś wrzucić, sądzę, że byłoby to nawet wygodniejsze
    dla prowadzącego.



    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • Gość: wiewiór IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 14:41
    szkoda tylko że dalej to EN57 tak jak w warszawie SKM głośne, powolne przy
    ruszaniu, odgłosy jak ze starej poczciwej "łajki" ale z zewnątrz jak i wśrodku
    musze przyznać że prezentuje się rewelacyjnie
  • Gość: mch IP: *.lodz.dialog.net.pl 26.04.06, 15:13
    A skąd wiesz, jakie odgłosy wydaje? Jechałeś nim? Poczytaj specyfikację
    modernizacji, a potem pisz.
  • Gość: wiewiór IP: *.toya.net.pl 26.04.06, 17:46
    bardziej wyciszony - SKM warszawa (newag też wyciszał i coś to nie pomogło)
    Modernizacja wózków - może to coś zmieni
    ale reszta jest dalej ta sama (rama, napęd, hamulce), głównie ma zmieniony
    wygląd i dobrze bo fajniej wygląda niż typowe EN
  • Gość: Aeczko IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 10:31
    Toaleta jak sądzę nie jest w obiegu zamkniętym i kupa tak jak dawniej będzie
    lądować na torowisku... No, no. Modernizacja...
  • michal.ch 27.04.06, 11:15
    Nawozy naturalne wracają do łask. Trzeba mysleć "ekologicznie"... ;)



    --
    Kanary są bliżej niż mógłbyś przypuszczać... :]
  • yarro 27.04.06, 12:28
    Większość regio w Belgii i Holandii nadal ma z tego co wiem WC otwarte. I co?

    --
    "...i przed PORODEM
    niosą oświaty kaganiec"
    [by Google]
  • el-042 29.04.06, 10:58
    Jak to WC otwarte? To w czasie załatwiania potrzeby cały wagon musi się
    przesiąść do innego?

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • yarro 29.04.06, 17:41
    O raaaaany. Bardzo zabawne. Umarłem.

    Chodzi o to że kupka i siusiu ląduje na torowisku, a nie w zbiorniku. Kapujesz?

    --
    "...i przed PORODEM
    niosą oświaty kaganiec"
    [by Google]
  • el-042 29.04.06, 17:49
    A ja myślałem, że narodziła się na zachodzie jakaś nowa świecka kultura. Pokaż
    mi jak srasz, a powiem ci, kim jesteś. Jednak europejczycy z zachodu nie są
    jeszcze aż tak otwarci. Szkoda, byłby to powrót do natury.

    --
    Odpłyń Łodzią z EL-042
  • Gość: Artur Przezywacz IP: 195.69.82.* 29.04.06, 17:55
    You're not funny anymore
  • Gość: Aleczko IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.04.06, 14:45
    Belgowie i Holendrzy zazwyczaj przestrzegają zakazu i nie robią kupy podczas
    postoju pociągu na stacji (no chyba że akurat jedzie imigrant z Polski).
  • Gość: Mike IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.06, 19:47
    Piekny ten pociag!!!!!!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka