Dodaj do ulubionych

Przechowalnie rowerów w Łodzi - w kinach,teatrach

IP: *.toya.net.pl 30.04.06, 21:55
Uważam że zorganizowanie przez placówki kulturalne (kina,teatry,muzea)i nie
tylko, strzeżonych przechowalni dla rowerów spowodowałoby wzrost jeżdżących po
Łodzi na rowerach i jednocześnie wzrost zainteresowania tymi placówkami w
czasie rowerowych wypadów na miasto.

Gdybym miał możliwość przchowania pod dozorem roweru to napewno do kina
pechałbym rowerem a nie samochdem lub MPK.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 30.04.06, 22:11
    Obawiam się, że miastu nie byłoby to na rękę. W ogóle miasto nie dostrzega
    takiego zjawiska jak rowerzyści i wszelkie procesy z tym zjawiskiem związane
    bardzo skrzętnie i dobitnie ignoruje, czego apogeum stanowi budowa i utrzymanie
    (o zimowym nie wspominając) łódzkich ścieżek rowerowych (ca. ok 20 km).

    Miasto robi wszystko, co tylko możliwe, aby liczba rowerzystów nie wzrastała.
  • Gość: mamadoo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.04.06, 22:25
    Miasto to nie wieś. Na wsi się jeździ rowerem. Co może jeszcze przechowalnia
    krów albo traktorów powinna być w teatrze?
  • Gość: belyall IP: *.toya.net.pl 30.04.06, 22:50
    Jasne, kto do teatru ubrany w garniak przyjedzie rowerem, lepper jakiś chyba?
  • Gość: Karka IP: *.toya.net.pl 30.04.06, 23:38
    ?Poprzednie posty były żartobliwe...?
  • Gość: belyall IP: *.toya.net.pl 30.04.06, 23:45
    aha
  • Gość: Karka IP: *.toya.net.pl 01.05.06, 09:13
    Wczoraj miałem ograniczone poczucie humoru :)

    Zastanawiam się czy takie rozwiązania są tworzone w Europie?
  • bajkers 01.05.06, 07:09
    Lepeij ostrożnie z wypowiadaniem słów tego typu:

    > Miasto to nie wieś. Na wsi się jeździ rowerem.

    Były prezydent waszawy wypomniał kiedyś podobne słowa ( "Warszawa nie wieś by
    po niej rowerem jeździć"...) no i zaczeło się ! ! !
    --
    " THE CITY OF ŁÓDZ "
  • krzyskup 02.05.06, 12:50
    o... a od kiedy to się nie logujesz, drogi mamadoo? :>

    pzdr,
    krzyskup

    --
    "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe, ogrody piękne, żeby
    był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz."

    Władysław Reymont
  • mamadoo 01.05.06, 10:57
    Teraz trochę poważniej...Z mojej perspektywy, przechowalnie rowerów nie wydają
    mi się tak bardzo potrzebne. Może dlatego, że przyzwyczaiłem się w Holandii do
    jeżdżenia starym, nieatrakcyjnie wyglądającym rowerem, który zapinany na u-lock
    i z zablokowanym tylnym kołem, pozostowiony nawet na noc dworcu nie został
    skradziony. Wystraczał po prostu dobry słup i te dwa "z głową" założone
    zabezpieczenia. Trzeba zaznaczyć, że w Holandii, zwłaszcza w dużych miastach
    jest bardzo wiele kradzieży rowerów. Z drugiej strony na pewno by się przydały
    jakieś takie lepsze parkingi rowerowe na dworcach czy w ważnych punktach miasta.

    Obecnie z przykrością stwierdzam, że niestety porzuciłem dwa kółka na rzecz
    większej ich ilosci. Właśnie się zastanawiam dlaczego. Lenistwo, brak poczucia
    bepzieczeństwa, brak ścieżek rowerowych?
    --
    IPT
  • Gość: Karka IP: 82.160.245.* 01.05.06, 18:47
    Myślę że lenistwo nie. Wydaje mi się ze dla większości brak bezpieczeństwa dla
    roweru na postoju jest powaznym argumentem za podróżą innym środkiem lokomocji.

    Co do Holandii to tam chyba same rowery są tańsze aby można było sobie pozwolic
    na ich odkupienie. Mówię oczywiście o miejskich staruszkach.

    A co do przypięcia rowerów to owszem się zgadzam, tylko że w wielu tego typu
    miejscach nie ma w ogóle możliwosci aby to zrobić. Patrz np. Pałac Poznańskiego.
    I nie tylko.
  • Gość: Karka IP: *.toya.net.pl 01.05.06, 21:23
    Cytuję książkę "Postaw na rower" ze strony www.rowery.ogr.pl :

    "9. Przechowalnie, stojaki i garaże rowerowe


    9.1 Wstęp
    Pojęcia "przechowywanie" i "parkowanie" mogą być mylące. W języku codziennym,
    przechowywanie jest kojarzone z rowerami, a parkowanie - z samochodami.
    Niniejszy "Podręcznik projektowania" zgadza się z tym rozróżnieniem. Istnieje
    wiele przyczyn, dla których należy zapewnić odpowiednie rozwiązania dla
    przechowywania rowerów. Po pierwsze, dostępność urządzeń, służących do
    przechowywania rowerów, stymuluje wzrost ilości posiadanych rowerów i ich
    użycie. Różne badania wykazały, że w Holandii rocznie kradzionych jest około 900
    tysięcy rowerów. W niektórych dzielnicach większych miast, prawdopodobieństwo,
    że w rower zostanie skradziony w ciągu roku, wynosi 40 proc.

    Dla wielu osób wysoka liczba kradzieży jest istotnym powodem nieposiadania
    roweru. W Amsterdamie tak właśnie jest w przypadku 25 proc. osób, które nie
    posiadają roweru. Oprócz tego, kradzieże są podawane jako przyczyna niższego
    użytkowania roweru. W badaniach, zrealizowanych na zamówienie lokalnych władz
    Amsterdamu, okazało się, że 56 proc. zapytanych korzystałoby z roweru częściej,
    gdyby w pobliżu punktów docelowych ich podróży istniały zabezpieczone
    przechowalnie rowerów. Fakt, że zabezpieczone przechowalnie rowerów naprawdę
    mogą promować szersze użycie rowerów, został udowodniony w Leeuwarden. 21 proc.
    mieszkańców, używających zabezpieczonych przechowalni rowerów w centrum
    handlowym nigdy nie dojeżdżało tam w przeszłości rowerem, a 25 proc. dojeżdża
    obecnie częściej, niż poprzednio.

    Drugi argument, przemawiający za zwracaniem większej uwagi na dobrej jakości
    przechowanie rowerów jest następujący: z powodu wysokiego ryzyka kradzieży
    rowerów, wiele osób posiada rowery, które spełniają tylko jeden wymóg - da się
    nimi jechać. Gotowość inwestowania czasu i pieniędzy w rower zmniejsza się wraz
    z rosnącym ryzykiem kradzieży. W dodatku, bardziej prawdopodobne jest, że
    kradzione będą lepiej utrzymane rowery. W każdym razie, w rezultacie używane są
    rowery z licznymi wadami, takimi jak słabe hamulce czy brak oświetlenia.
    Rozpowszechnienie takich zniszczonych rowerów [w Holandii - przyp. tłum.] jest
    jednym z powodów słabnącego statusu roweru.

    Dobrej jakości przechowalnie rowerów są również w interesie pieszych. Kiedy nie
    ma takich przechowalni w atrakcyjnych punktach docelowych podróży, chodniki są
    zastawione rowerami. Piesi są często zmuszani do slalomu między parkującymi
    samochodami i rowerami.

    [...]

    9.2 Polityka parkingowa dla rowerów
    Celem prowadzonej przez lokalne władze polityki przechowywania rowerów musi być
    zaspokojenie popytu. Należy brać pod uwage wzrost ilości rowerów i ich
    użytkowania. Lokalne władze mogą sporzadzić zintegrowany plan stworzenia
    przechowalni i stojaków rowerowych. Czynniki, które należy tu wziąć pod uwage,
    to między innymi prawdopodobieństwo kradzieży i jakość przechowalni czy stojaków
    rowerowych. Można sporządzić listę potrzeb, obejmującą zamykane przechowalnie,
    sasiedzkie pomieszczenia na rowery, czy zamykane pomieszczenia na ulicy. Należy
    zwrócić szczególną uwagę na ważne cele podróży rowerzystów, centra handlowe i
    przystanki komunikacji zbiorowej. Wówczas może zostać sformułowana polityka,
    pokazująca wielkość pożądanych nakładów finansowych. Wdrożenie tej polityki może
    być połączone z działaniami promocyjnymi i kampanią przeciwdziałania kradzieżom
    rowerów. Może to zostać sfinansowane ze środków, uzyskanych z opłat za
    korzystanie z parkingów.

    Lokalne władze mogą zapewnić odpowiednią ilość miejsca w przechowalniach rowerów
    w następujące sposoby:

    * zapewniając własne przechowalnie: ustawiajac stojaki rowerowe,
    dostarczając zamykane szafki na rowery i zautomatyzowane przechowalnie,
    proponując przechowanie rowerowe własnym pracownikom; organizując zabezpieczone
    przechowalnie rowerów lub stymulując powstanie pomieszczeń, gdzie rowery mogą
    być przechowywane na osiedlach);
    * łącząc wnioski o zezwolenia na budowę ze wskazówkami i regulacjami,
    dotyczącymi przechowalni rowerów.

    [...]"

  • Gość: Karka IP: *.toya.net.pl 01.05.06, 21:27
    I do tego standardy projektowe:

    "Przechowalnie:
    Muszą pozwalać na przechowanie roweru (także z bagażem). Rowery powinny być w
    przechowalni jednoznacznie identyfikowane (np. przez zapieczętowanie koła i
    wydawanie za kuponem kontrolnym). Przechowalnia publiczna musi być zamykana i
    strzeżona, wydawać rowery może wyłącznie osoba przeszkolona, na podstawie
    dokumentów. W przechowalniach należy stosować stojaki, umożliwiające stawianie
    obok siebie rowerów tak, aby nie mogły się uszkodzić. Przechowalnie mogą mieć
    formę przestrzennych klatek stojących na wolnym powietrzu, w takim przypadku
    muszą być całkowicie zadaszone."

    P.S.
    Zwrócicie uwagę z czego proponuje się wykonywać nawierzchnię :
    "Nawierzchnia
    Gładka asfaltowa lub betonowa na podbudowie grubości 8-10 cm z tłucznia
    stabilizowanego chudym betonem; minimalizująca opory toczenia i drgania, różnice
    w poziomie niwelety (progi) nie mogą przekraczać 0,5 cm; w przypadku
    wydzielonych dróg rowerowych na podjazdach, łukach oraz przed skrzyżowaniami
    należy stosować nawierzchnie przeciwpoślizgowe.

    Ze względu na wygodę i bezpieczeństwo (opory toczenia i nierówności) nie wolno
    stosować nawierzchni rozbieralnej z kostki betonowej typu "polbruk" i podobnych
    (z wyjątkiem progów spowalniających, zarówno na drogach rowerowych jak i na
    ulicach poprzecznych, kiedy droga rowerowa prowadzi grzbietem progu). Możliwe
    jest stosowanie w wyjątkowych sytuacjach ciężkich, barwionych płyt betonowych
    lub kamiennych, o niefazowanych krawędziach i wymiarach 50x50 cm i grubości
    rzędu 10-15 cm układanych na podłożu z grubego tłucznia stabilizowanego cementem.

    Kolor nawierzchni dróg rowerowych to naturalny kolor asfaltu i betonu. Kolor
    czerwony stosuje się dla kostki betonowej na progach spowalniających,
    nawierzchni przeciwpoślizgowej, na przejazdach głównych dróg rowerowych przez
    ulice i w obszarach konfliktowych (asfalt barwiony) oraz rozwiązaniach
    specjalnych (śluzy rowerowe, azyle itp.).

    W przypadku kiedy droga rowerowa jest prowadzona w bezpośredniej bliskości/
    koliduje z roślinnością (drzewa), integralną częścią nawierzchni asfaltowej/
    betonowej mogą być elementy krat o gęstym zaplocie, chroniące system korzeniowy
    drzewa i umożliwiające bezpieczny przejazd rowerem. Pień drzewa musi być
    oznaczony farbą odblaskową, a krata musi uniemożliwiać poślizg podczas deszczu,
    zakleszczenie koła roweru itp.

    W wyjątkowych przypadkach poza skrzyżowaniami na drogach rowerowych można
    stosować nawierzchnie nieutwardzone (zalecany żwir stabilizowany mechanicznie,
    warstwami o różnej średnicy). Odcinki takie powinny być krótkie, ich powstanie
    może być usprawiedliwione wyłącznie charakterem okolicy (np. park, las),
    przewidywanym wyłącznie sezonowym/weekendowym wykorzystaniem jako rekreacyjna
    trasa wylotowa z miasta, lub jako droga tymczasowa. "

    ! Bardzo ciekawa strona ! www.rowery.org.pl
    Zainteresowani to już pewnie wiedzą ;)
  • miiszczu 02.05.06, 11:33
    Rozumiem, że w mieście nie ma warunków dla rowerzystów... że powinno się coś robić.

    Ale teatry, kina, muzea? Z całym szacunkiem, ale mimo że lubie taki środek lokomocji, to do takich miejsc bym rowerem nie pojechał.
    Po 1 estetyka ubioru... Myślę, że takie miejsca jej wymagają (no w kinach tego od dawna już nie widać niestety)
    Po 2 pocenie się... Nie czułbym się komfortowo siedząc wśród ludzi po przejażdżce rowerem przez pół miasta, ani też nie chciałbym, aby ktoś spocony siedział koło mnie w dusznym pomieszczeniu...

    Postoje jak najbardziej tak przy pubach, ogrodzie zoologicznym, botanicznym i innych podobnych obiektach, ale OTWARTYCH!
  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 02.05.06, 23:04
    Akurat w kinach czy teatrach - może niekoniecznie, ale wiele jest w Łodzi
    miejsc, gdzie tego typu obiekt byłby dla mnie zbawieniem. Niestety z rowerem w
    Łodzi zbyt łatwo się pożegnać. Gdyby w Łodzi przy części instytucji był taki
    rowerowy parking strzeżony - z pewnością bym z niego korzystał. Tymczasem
    zamiast parkingu dla rowerów, nawet niestrzeżonego, bardzo często widuje się
    napis: zakaz wprowadzania rowerów. I tak jest np. w ... centrum sportu UŁ.
    Skoro tam nie chcą rowerzystów, to chyba na niewiele można w tym mieście liczyć.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.