Dodaj do ulubionych

Rzeszów-Nowy Jork

IP: 82.177.98.* 13.01.07, 18:45
juz faktem od 2 czerwca

Polecimy z Rzeszowa do Nowego Jorku. I to już w czerwcu. Po trwających kilka
miesięcy negocjacjach zarządu rzeszowskiego lotniska z władzami LOTu jest
decyzja w sprawie transatlantyckiego połączenia z Jasionki.

Polskie Linie Lotnicze LOT już 2 czerwca uruchamiają bezpośrednie połączenie
z Rzeszowa za Atlantyk. I to na dwa lotniska; John F. Kennedy (JFK) i Newark
Liberty (EWR). Pasazer.com jako pierwszy informuje o uruchomieniu tego
połączenia.

Rzeszów 16:55 - Nowy Jork (JFK) 20:55 (------7) sprawdź
Rzeszów 17:10 - Nowy Jork (EWR) 21:00 (---4---) sprawdź

Nowy Jork (JFK) 23:00 - Rzeszów 14:00 (-----6-) sprawdź
Nowy Jork (EWR) 23:25 - Rzeszów 14:25 (--3----) sprawdź

- Spakuję teczkę i odejdę jeśli nie doprowadzę do uruchomienia połączeń z
Rzeszowa do Nowego Jorku. Dla mnie połączenia transatlantyckie są
priorytetem - zapewniał trzy miesiące temu dyrektor PL Rzeszów Wiesław
Mardosz.

Jak powiedział, tak zrobił. Pierwszy spektakularny sukces na koncie Mardosza
i wielka szansa rozwoju dla rzeszowskiego lotniska.
Przypomnijmy, Mardosz objął stanowisko dyrektora PL Rzeszów 1 września ub.
roku, po dymisji Jana Straża. Wcześniej Wiesław Mardosz był szefem firmy
handlingowej LHC, która zajmuje się obsługą pasażerów w Porcie Lotniczym w
Balicach.

Utworzenie bezpośredniego połączenia do Ameryki spowodowane jest faktem, iż
region rzeszowski charakteryzuje się największym w Polsce i stale rosnącym
rynkiem pasażera transatlantyckiego.

Rzeszów będzie trzecim lotniskiem w Polsce z bezpośrednim połączeniem
transatlatyckim. Obecnie do Ameryki dolecieć można z Warszawy i Krakowa
pasazer.com
Edytor zaawansowany
  • Gość: gosc IP: *.dsl.irvnca.pacbell.net 13.01.07, 19:51
    lodz nie potrzebuje polaczenia do JFK czy EWR, ale FRANKFURT, MONACHIUM i
    jeszcze kilka innych konkretncyh europejskich kierunkow, nie tylko low
    costowych - TAK!!!

    widac, ze wkrotce rzeszow przegoni lublinek :(
  • Gość: WW dawny łodzianin IP: 212.191.172.* 13.01.07, 20:16
    Nie no, nie damy się!!!!
    Pewnie w tym roku o tych połączeniach, które wymieniłeś usłyszymy!! :)
  • Gość: MK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.07, 21:06
    > lodz nie potrzebuje polaczenia do JFK czy EWR, ale FRANKFURT, MONACHIUM i
    > jeszcze kilka innych konkretncyh europejskich kierunkow, nie tylko low
    > costowych - TAK!!!

    TAAAAAAAKKKKKKKK!
  • Gość: Adam IP: *.toya.net.pl 13.01.07, 22:33
    A czemu piszesz, że Łódź takiego połączenia nie potrzebuje - Bo nie latasz tam?
    Sądzę, że jeśli by takie połączenie raz w tygodniu było to z zapełnieniem
    samolotu nie było by problemu. Nie tylko Warszwsioki i Krakowianie latają do
    USA. Mieszkańcy Łodzi również, co może cię zszokuje.
  • Gość: tdpa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.07, 22:43
    I to rozumie myśmy na maxa.
  • Gość: MK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.07, 22:54
    Nie zrozum mnie źle.
    Latam 4 razy w roku do Stanow najczęściej do Bostonu, ale też SF.

    Najbardziej upierdliwe jest pokonanie drogi do Warszawy.
    Nawet jeśli otworzyliby połączenie do NY i tak miałbym przesiadkę.
    Myśle, że dla większości łodzian tak jak dla mnie port NY nie jest portem
    docelowym.
    A jeśli znasz organizację i sposób obsługi klienta na lotniskach w Stanach to
    będziesz wiedział dlaczego wolę przesiadkę w Monachium lub Frankfurcie.
    Po prostu są to porty lepiej zorganizowane i przyjemne.

    Dodatkowo huby europejskie pozwoliłyby mi wreszcie odczepić sie od tej
    chrzanionej Warszawy, bo nawet podróż 5:40 samolotem to nic fajnego ze względu
    na porę.

    Ta wątpliwa przyjemność czeka mnie już w następny wtorek i już mnie w tyłku
    ściska,że zostawiam pieniądze nie tam gdzie trzeba.
  • Gość: gosc-LAX IP: *.dsl.irvnca.pacbell.net 14.01.07, 06:22
    "A czemu piszesz, że Łódź takiego połączenia nie potrzebuje - Bo nie latasz
    tam?"

    Owszem potrzebuje, mieszkam w Los Angeles i srednio 2 razy w roku przylatuje do
    Polski. Juz ktos napisal, najbardziej meczace sa dojazdy do/z Warszawy. I tak
    jak w moim przypadku MUC, FRA czy ZRH sa znakomitymi portami przesiadkowymi
    skad mozna bezposrednio dolecieciec do min LAX, takze do JFK, EWR :)

    kilka moich zdjec:
    www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=27724&newsort=2
  • Gość: lotnik IP: *.toya.net.pl 14.01.07, 12:20
    Lodz nie ma potencjalu na NYC na poziomie Rzeszowa. Moze brzmi to paradoksalnie,
    ale taka jest prawda. Do Stanow nie ma ogromnego ruchu biznesowego, ale jest za
    to migracja rodzinno/zarobkowa i odwiedziny u rodziny. W Polsce sa trzy
    "zaglebia" takiego ruchu. Umownie mozna powiedziec ze to: Rzeszów, Białystok i
    Krakow (a wlasciwe Podhale).
  • Gość: frogo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.07, 13:53
    Także moim zdaniem najlepsze w obecnej sytuacji byłoby połączenie do jednego z
    dużych europejskich hubów.
  • Gość: Adam IP: *.toya.net.pl 14.01.07, 14:54
    Może i się nie utrzyma ale jeśli się nie sprawdzi to nikt nie jest w stanie
    tego przewidzieć. I nie mówcie, że aglomeracja i okolice nie są w stanie
    zapełnić raz na tydzień ok 300 miejsc do Stanów. Na szczęście monopol
    Warszawsioków się już zakończył! Jeśli ktoś chce może lecieć do jakiegoś huba
    ale ktoś inny poleci z tego miejsca. Trzeba pamiętać, że ruch do USA i do
    Polski wzrasta z roku na rok, zwłaszcza turystyczny. A i o wizę coraz łatwiej.
    Czemu mamy być jak zwykle na końcu? Jak z Kielc z przesiadką we Włoszczowej
    samolot odleci to wtedy ktoś wpadnie, na pomysł no to może i z Łodzi.
  • Gość: Ingo IP: 213.17.170.* 15.01.07, 09:24
    Święta prawda. Ponieważ w sposób osobisty jestem powiązany z Rzeszowem (moja
    druga połowa stamtad pochodzi) to wiem, że w Rzeszowie są całe kierunki
    studiów, które odbierają dyplom uczelni np. AWF)i udaja sie do USA. Tak jest
    tam od lat.
  • kriku 14.01.07, 16:12
    graty
  • Gość: Albert IP: 213.52.175.* 14.01.07, 20:26
    Przy wiekszych maszynach (B767) istotne znaczenie moze miec nie tylko dlugosc,
    ale i wytrzymalosc pasa startowego. Warszawa, Krakow i Rzeszow maja ja
    oczywiscie odpowiednio wyzsza. A u nas jak zwykle o pewnych rzeczach zapomina
    sie, zreszta nikt we wladzach lotniska nie mysli perspektywicznie. Parametry
    wytrzymalosci pasa startowego sytuuja Lodz na przedostatnim miejscu w kraju
    (nizsze ma tylko Bydgoszcz).
    Pozdrawiam,
    Albert
  • Gość: WW dawny łodzianin IP: *.pai.net.pl 14.01.07, 21:25
    w takim układzie nici z połączenia do Tel-Awiwu... eh.....
  • maxxman 14.01.07, 21:37
    Do Tel-Awiwu spokojnie dolecisz maszynami z rodzin B737/A320. Tutaj nie
    potrzeba maszyn wielkości B767/A330. Wniosek: z Lublinka można latać do Tel-
    Awiwu po oddaniu do użytku pasa 2500.

    mx
    --
    Spieszmy się kochać lotnisko - tak szybko odchodzi...
  • Gość: MK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.07, 21:41
    Czyli juz od 20 stycznia - patrz NOTAM
  • Gość: Adrian IP: *.toya.net.pl 15.01.07, 11:55
    A to co do taniego latania Do stanów - co powiecie teraz? Dalej nie znajdą się
    chętni?


    Jest szansa, że latem tego roku będziemy mogli latać tanimi liniami z Europy do
    Stanów Zjednoczonych. Dla tradycyjnych przewoźników byłby to nokaut.

    Amerykański i europejscy negocjatorzy uzgodnili w zeszłym tygodniu w Brukseli,
    że do końca czerwca obie strony powinny porozumieć się w sprawie otwarcia rynku
    lotniczego między USA i UE. Dzięki temu na transatlantyckie trasy będą mogli
    wejść tani przewoźnicy.

    Obecnie loty na tych trasach mogą odbywać się tylko na podstawie dwustronnych
    umów zawartych między Waszyngtonem a rządami poszczególnych krajów UE.
    Porozumienia te wykluczają świadczenie usług przez tanie linie - monopol mają
    zwykle narodowi przewoźnicy. W konsekwencji bezpośrednie połączenia między
    Polską a USA oferuje tylko LOT, a przelot z Krakowa do Chicago i z powrotem
    kosztuje dzisiaj około 800 dolarów.

    Do tej pory negocjacje umowy o otwartym niebie szły opornie. Komisja Europejska
    domagała się od Amerykanów zgody na przejmowanie przez unijnych przewoźników
    amerykańskich linii lotniczych. Według przepisów USA zagraniczny kapitał może
    mieć tylko 25 proc. akcji tamtejszych przewoźników. John Byerly, zastępca
    sekretarza ds. transportu, ostrzegł, że żadne ustępstwa w tej sprawie nie
    wchodzą w grę.

    Mimo to europejscy dyplomaci uważają, że zawarcie porozumienia jest możliwe.
    Wobec niezgody Amerykanów na przejmowanie ich linii Unia chce jednak wycofać
    się z oferty swobodnej obsługi połączeń między lotniskami wewnątrz UE przez
    przewoźników z USA. Konkurencja obejmowałaby tylko trasy między Stanami a Unią.
    Zdaniem ekspertów dla większości przewoźników z USA nie jest to problem, bo i
    tak wiążą ich w tej sprawie umowy z europejskimi partnerami.

    Podpisanie porozumienia byłoby ciosem dla narodowych linii z UE. Wiele z nich
    rekompensuje sobie wysokimi stawkami na trasach atlantyckich spadek przychodów
    spowodowany pojawieniem się tanich linii w Europie. Na razie LOT bagatelizuje
    problem. - Tani przewoźnicy nie mają odpowiednich samolotów długodystansowych,
    a połączenia te nie są niskokosztowe - mówi Leszek Chorzewski, rzecznik
    narodowego przewoźnika. Podkreśla, że zażarta rywalizacja na połączeniach do
    Stanów Zjednoczonych trwa już od lat, a bilety na tych trasach są już co
    najmniej dwukrotnie tańsze niż na inne loty transkontynentalne o porównywalnej
    długości.

    Inaczej patrzą na sprawę tani przewoźnicy. - Nasz model biznesowy zakłada
    przeloty na krótszych trasach, za to kilka razy dziennie. Jednak rynek lotów do
    Stanów jest bardzo interesujący. Jeżeli pojawi się taka możliwość, z pewnością
    rozważymy uruchomienie obsługi takich tras - deklaruje Eryk Kłopotowski,
    rzecznik Sky Europe.


    Rzeczpostplita
  • Gość: WW dawny łodzianin IP: *.pai.net.pl 15.01.07, 14:16
    kiedyś ktoś na jakimś forum napisał, że na takich trasach lata się jumbojetami
    i to prawda bo do krakowa takie lataja...
    ale w ogole jumbojety zmiescilyby sie na naszej plycie postojowej?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka