Dodaj do ulubionych

Szybka kolej ominie Łódź

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.06.07, 08:17
To już jest ostre przegięcie pały tego rządu!!!!:

Politycy Platformy Obywatelskiej obawiają się, że kolejna (po drodze
ekspresowej S-8) inwestycja transportowa może ominąć Łódź. Trasa szybkiej
kolei łączącej Poznań i Warszawę miałaby bowiem zostać poprowadzona z
pominięciem naszego miasta.

- Podczas jednego ze spotkań przedstawiciel Ministerstwa Transportu nie
wykluczył, że plany budowy szybkiej kolei mogą zostać zmienione - mówi
Krzysztof Kwiatkowski, zastępca przewodniczącego sejmiku wojewódzkiego.

- Wszystko po to, by móc szybciej wybudować połączenia kolejowe na EURO 2012,
co podobno łatwiej i taniej będzie zrobić w szczerym polu, niż modernizując
już istniejące linie.
(msm) - Express Ilustrowany
Edytor zaawansowany
  • Gość: Ingo IP: 213.17.170.* 20.06.07, 08:28
    szybka kolej tzn. planowana Y? Ona ma byc budowana dopiero po 2012 r. Czy na
    pewno chodzi o szybka kolej czy modernizację obecnie istniejącej trasy W-wa -
    Poznań?
    Jesli mowa o Y to to byłby skandal.
  • Gość: STUDI IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.06.07, 09:13
    No coz Euro2012 jest wygodnym argumentem dla warszafki by tego projektu nie
    zrealizowac.
  • Gość: STUDI IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.06.07, 09:15
    No coz, jak o takiej mozliwosci wspomnialem to tu na tym forum wielcy "mondrzy"
    stwierdzili ze to nmie mozliwe, wyzywali od czegos tam i tak dalej. Czemu
    siedza cicho z ogonem podkulonym pod siebie? Pyszczyc tylko potrafia.
  • Gość: fin IP: 193.238.16.* 20.06.07, 09:46
    Ze wstydem muszę ci przyznać rację, nie będę niczego kulił. Z koleją Y i
    Euro2012 będzie to samo co z pętlą Chochoła.
  • Gość: gosc IP: *.pl 20.06.07, 14:39
    Tak, studi, ty zawsze o wszystkim wspominales i miales racje a inni cie wyzywali, a potem pytasz "gdzie sa ci wszyscy krzykacze"

    znalazl sie, jasnowidz, k****

    jest cos, czego nie wiesz?
  • geograf 20.06.07, 13:28
    Gość portalu: Adam napisał(a):

    > - Wszystko po to, by móc szybciej wybudować połączenia kolejowe na EURO 2012,
    > co podobno łatwiej i taniej będzie zrobić w szczerym polu, niż modernizując
    > już istniejące linie.
    > (msm) - Express Ilustrowany

    O jakiej modernizacji na potrzeby Ygreka pisze Express? Przeciez Ygrek będzie budowany od podstaw :>
    Takie tam plaplanie brukowca (choć z drugiej strony Kropiwnicki zamiast latać do Izraela powiniene stanąć na głowie w tej sprawie, o!)


    --
    TGV (574km/h) -> Paryż - Łódź, czas 2:30
    PKP PR (54 km/h) -> Warszawa - Łódź, czas 2:30
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 20.06.07, 16:01
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=391&w=64202472&a=64319622
    <<<<<<<<<<<<<
    Znajoma wiewiórka twierdzi, że oprócz wątku spekulacji gruntami, opłacałoby się
    popatrzeć w wydatki bełchatowskiej kopalni i elektrowni. Mogą tam być ciekawe
    rzeczy, zaksięgowane jako np. "szkolenia", "wydatki reklamowe".

    Dodam jeszcze, że to sprytne zwierzątko wiedziało jaka będzie decyzja GDDKiA już
    pół roku temu (a warto wiedzieć, ze wiewiórki nie mają daru jasnowidzenia).

    Aha, wiewiórka twierdzi, że ktoś lobbuje za szybką koleją W-wa -Wrocław przez
    Piotrków i Bełchatów. Trop podobny jak przy S8.
    />>>>>>>>>>>>>>>

    Dodam jeszcze, że pociąg relacji Warszawa- Wrocław oprócz tych 2 miast
    zatrzymywać miałby się jeszcze w... Bełchatowie. Mieszkańcy Piotrkowa popatrzą
    sobie na niego z peronu.

    A "ominięcie" Łodzi przez trasę Poznań-Warszawa to żadna nowość. Rząd przed EURO
    2012 planuje trochę odremontować dotychczasowe tory.
  • Gość: belyall IP: *.toya.net.pl 20.06.07, 18:50
    Zastanawiające... ja też o tym wiedziałem, no... domyślałem się tego:-)
    O S8 Bełchatów - Piotrków było wiadomo 2 lata temu! Teraz tylko czas i ludzi
    wykorzystano (IV RP), wcześniej siedzieli cicho, bo był Miller i Belka.
    Nas ratuje tylko jak najszybszy upadek rządu, o czym od dawna piszę i mówię.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 20.06.07, 19:09
    > Zastanawiające... ja też o tym wiedziałem, no... domyślałem się tego:-)

    Ja też się domyślałem.
    Znajoma "wiewiórka" podała mi scenariusz wypadków pół roku temu. Potwierdził się
    dość dokładnie, nowością jest tylko niby-S8, która ma zostać rzucona Łodzi na
    pocieszenie ("wiewiórka" twierdziła, że skończy się na kilku modernizacjach
    skrzyżowań i może na obwodnicy Sieradza i Zduńskiej Woli).

    Ciekawe czy potwierdzą się jej obecne informacje mówiące, że ten erzatz ma być:
    -jednojezdniowy
    -pozbawiony praktycznie dwupoziomowych skrzyżowań
    -kończący się przed Pabianicami, a zatem pozbawiony połączenia z A1
  • antyle25 24.07.07, 05:22
    znalazlem mądrą wypowiedz czlowieka z Wroclawia o planei koleji. Było to
    jeszcze przed ogłoszniem decyzji o Euro. Mowa jest o lini przez Lodz. Czy od
    tego czasu cos sie zmienilo? Moze ktos slyszale o oficjalnym spotkaniu jakis
    politykow gdzie pojawila sie mowa o ominieciu Lodzi. Warto poznac osoby z tego
    lobby i nagłośnic ich nazwiska.

    w tym tekscie ktos mądry powiedział:
    "Budowa linii dużych prędkości ma być podstawą systemu łączącego największe
    aglomeracje w Polsce" i tak samo powinno byc z S8.

    ttg.com.pl/index.php?id=259&option=com_content&task=view
  • Gość: Adam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.07.07, 09:26
    miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4335486.html
    Ostatni akapit:
    "Największym zmartwieniem władz miasta są połączenia komunikacyjne z innymi
    miastami. Rząd nie zgadza się na wydawanie państwowych pieniędzy na autostradę
    A-1 (północ - południe), poza tym oddala się od Łodzi kolej średnicowa łącząca
    Wrocław z Warszawą."

    Czyli obwodnica Łodzi będzie płatna (prawdziwy fenomen), a 'Y' pójdzie przez
    Bełchatów. Wszystko, żeby zmniejszyć atrakcyjność inwestycyjną miasta.
    Powinniśmy się głośno domagać dymisji nieudaczników z IV RP!
  • slavekk 24.07.07, 10:34
    Gość portalu: Adam napisał(a):

    > Czyli obwodnica Łodzi będzie płatna (prawdziwy fenomen),

    Dodajmy, że odcinek A1 koło Piotrkowa Tryb będzie bezpłatny, bo
    przeciez "obwodnice aglomeracji powiny byc bezpłatne"...;-)
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 24.07.07, 12:45
    (...)Czyli obwodnica Łodzi będzie płatna (prawdziwy fenomen), a 'Y' pójdzie przez
    Bełchatów. Wszystko, żeby zmniejszyć atrakcyjność inwestycyjną miasta.
    Powinniśmy się głośno domagać dymisji nieudaczników z IV RP!(...)


    A czego się q*** spodziewałeś? Przecież nie po to robiono przekręt w tym kraju o
    nazwie autostrady by nimi jeździć za darmo.
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.07.07, 01:15
    Nie nieudacznicy, tylko sku*wysyny! Obić mordy!
  • baluciarz.lodz 26.07.07, 09:36
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • antyle25 29.07.07, 01:24
    jesli w wątku większosc wypowiedzi to chamskie bluźnierstwa to widać kto idzie
    głosować albo nie głosuje w wyniku czego mamy brak politcznych i jakichkolwiek
    kulturalnych elit. Pisz jak masz jakas wiadomosc, madry komentarz, pomysl a nie
    pisz gdy jestes prymitywem. Jesli chcemy miec kolej szybka w Lodzi to trzeba
    mądrych ludzi a nie prymitywow, ktorzy dadza się przeciwnikom naszej wspanialej
    Lodzi.
  • aron2004 29.07.07, 08:49
    toż przecież można dojechać z Łodzi do Kutna busem i tam wsiąść w pociąg. O co
    chodzi?
  • Gość: mojzesz IP: 195.69.82.* 29.07.07, 10:36
    stul pandore deklu
  • ochmarek 29.07.07, 11:00
    Wszystkich tych nieudaczników, czyt: parlamentarzystów PIS-u z naszego regionu
    powinno się po wyborach rozliczyć, oni nic nie potrafią załatwić, wszystko
    tylko niszczą. na pocieszenie pozostał fakt, iż z kazdym dniem bliżej konca
    tego nieudanego rządu!
  • antyle25 30.07.07, 05:17
    orientujecie się czy w UMŁ jest zespół ds. trasy szybkiej koleji? Domyslam się,
    że nie i podobnie jak to było z Euro2012 w ostatnim momencie Łódź złoży
    wniosek , który będzie przypominac wniosek o kolej wąskotorową przez w parku na
    Zdrowiu. A moze jest jakies stowarzyszenie obywatelskie, które zamiast tych
    łódzkich pseudo polityków wzięli się za sprawę. Jakis heppenig? z chęcia się
    bym przyłączył. Nie zmarnujmy jako Łodzianie tej szansy, do cholery.
  • xk 30.07.07, 13:15
    Y to i tak i siak inwestycja centralna - UMŁ powinien raczej lobbować za
    powstaniem tunelu średnicowego, niezależnie od szybkiej kolei
  • Gość: Tomasz.bu IP: 81.168.184.* 30.07.07, 22:58
    Oj, mimo iż to inwestycja centralna to miasto powinno jak najaktywniej zabiegać
    o:
    1. Prawidłowy przebieg trasy (wszak czytamy, że skrzaty już przenoszą
    inwestycję do Bełchatowa - możemy się wkrótce obudzić z ręką w nocniku tak jak
    z S8. Na początku też nikt nie brał na poważnie pomysłów przeniesienia drogi, a
    tu się nagle okazało, że dzięki nowatorskiemu sposobowi liczenia opłacalności
    inwestycji wariant piotrkowski jest korzystniejszy. Za 2 lata GDDKiA zapewne
    będzie nam wmawiać, ze wariantu przez Łódź w ogóle nigdy nie było...
    2. Prawidłowe przejście trasy przez miasto (dokłądna lokalizacja, tunel)
    3. Rozstrzygnięcie problemu ruchu regionalnego i jego rozprowadzenia po mieście
    4. Rozwiązanie problemów węzła łódzkiego, w tym włączenie w projekt projektów
    dodatkowych takich jak przebudowa linii Łódź - Kutno czy budowa Łódź - Piotrków.
    5. Odpowiednie wariantowanie trasy (czyli zaczęcie od odcinka Wrocław - Kalisz
    wraz z remontem Łódź - Kalisz na 160 km/h i budową średnicy)
    6. Jak najszybszą budową włączenia linii w CMK przez Opoczno tj. przebudowy
    linii Łódź - Opoczno do 160 km/h wraz z elektryfikacją i remontem aż do
    Skarżyska
    7. Korzystnym podziałem finansowania inwestycji na terenie miasta.

    Pewnie o czymś zapomniałem, ale tak czy inaczej jest o co zabiegać, a miasto
    zdaje się śpi smacznie ululane kołysanką o centrum sztuki EC1-Łódź Centralny.
  • aron2004 30.07.07, 23:37
    a po co elektryfikować linię kolejową do Skarzyska gdzie jeżdżą aż 2 pociągi
    dziennie?
  • Gość: Tomasz.bu IP: 81.168.184.* 31.07.07, 12:29
    A po co było wymyślać prąd elektryczny, skoro przy świeczkach sobie wszyscy
    radzili?
  • Gość: Ingo IP: 213.17.170.* 31.07.07, 14:50
    Popieram w 100%. Konieczny jest stały monitoring ze strony miasta. Trzeba miec
    rękę na pulsie.
  • Gość: Aleczko IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.07.07, 15:09
    Najważniejsze jest przyklepanie udziału miasta w budowie tunelu średnicowego.
    Tunel musi mieć możliwość obsługi ruchu regio + aglo i koniecznie (w opcji)
    kolei wyższych prędkości. W sieci było kiedyś opracowanie A. Massela na temat
    linii średnicowej w Łodzi. Trzeba działać i to już, bo zostanie nam ślepy
    fabryczny bez perspektyw rozwoju!
  • antyle25 06.08.07, 06:35
    ...dziennikarze powinni zasypac pana Tomaszewskiego pytaniami o dworzec pod
    ziemia w kwsti dotyczacej przebicia tunelu w kierunku Dworca Łódź Kaliska.
    Niech Ci nas politycy w końcu zrobią jakiś projekt potężny zmieniający na
    lepsze oblicze naszego miasta.!!! PS. jest opcja odkrywkowa ulicami Traugutta,
    6 Sierpnia i tak dalej...oby było to zrealizowane niedługo
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 06.08.07, 17:05
    > PS. jest opcja odkrywkowa ulicami Traugutta,
    > 6 Sierpnia i tak dalej...oby było to zrealizowane niedługo

    Za wąsko. 4 tory się w tak wąskim wykopie nie zmieszczą. Z dwoma też będzie trudno.
  • antyle25 07.08.07, 02:55
    to oficjalny projekt przedstawiony jakies dwa lata temu prezydnetowi
    Kropiwnickiemu przez profesjonalna firmę zachodnią. Była mowa o
    kopaniu odkrywkowym w tych własnie ulicach. Czemu nasza gazeta
    lodzka tego nie przypomni ?
  • Gość: furippu IP: *.s09.a018.ap.plala.or.jp 07.08.07, 16:17
    Na razie nie ma pieniedzy na taka kolej w budzecie. Natomiast mysli
    sie o tym, jakby czesc pieniedzy na modernizacje linii Warszawa-Lodz
    przez Koluszki wykorzystac na budowe przyzwoitego wlotu do Lodzi, z
    przygotowaniem pod `Igreka`.

    Podobno rowniez na szczeblu ministerstwa powolano pelnomocnika d/s
    budowy tej kolei. Podobno rowniez ma sie oficjalnie zmienic docelowy
    status linii Warszawa-Poznan przez Kutno na europejska magistrale
    towarowa. Wszystko jest oczywiscie w powijakach, a czego mozna bylo
    sie spodziewac?

    Na razie miasto Lodz zamierza utopic dworzec w piwnicy. Ale - jakie
    miasto - taki dworzec.

    Pzdr z Fukui, gdzie najezdzamy sie Fukutetsu i Echitetsu. Jutro
    Kioto. Tyz dobrze. :-)
  • minigry.amor.pl 07.08.07, 20:58
    > Na razie miasto Lodz zamierza utopic dworzec w piwnicy. Ale -
    jakie
    > miasto - taki dworzec.

    Twój Centralny w Warszawie już jest pod ziemią warszawska kanalio.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 08.08.07, 16:10
    > Twój Centralny w Warszawie już jest pod ziemią warszawska kanalio.

    Twój przedmówca z Warszawą nie ma nic wspólnego. Trafileś jak kulą w płot.
  • Gość: Tomasz.bu IP: *.ssp.dialog.net.pl 10.08.07, 21:05
    > Twój przedmówca z Warszawą nie ma nic wspólnego. Trafileś jak kulą
    w płot.

    Za to koncertowo popisując się swoją "ogładą" i zrozumieniem tematu.
    Cóż.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 08.08.07, 16:15
    > Na razie nie ma pieniedzy na taka kolej w budzecie. Natomiast mysli
    > sie o tym, jakby czesc pieniedzy na modernizacje linii
    > Warszawa-Lodz przez Koluszki wykorzystac na budowe przyzwoitego
    > wlotu do Lodzi, z przygotowaniem pod `Igreka`.
    >
    > Podobno rowniez na szczeblu ministerstwa powolano pelnomocnika d/s
    > budowy tej kolei. Podobno rowniez ma sie oficjalnie zmienic
    > docelowy status linii Warszawa-Poznan przez Kutno na europejska
    > magistrale towarowa. Wszystko jest oczywiscie w powijakach, a czego > mozna
    bylo sie spodziewac?

    No, wreszcie ktoś zaczął myśleć.

    > Na razie miasto Lodz zamierza utopic dworzec w piwnicy. Ale - jakie
    > miasto - taki dworzec.

    To, że perony się znajdą w piwnicy było nieuniknione (bo tak naprawdę to jedyne
    rozwiązanie oprócz poronionych pomysłów odsunięcia dworca w stronę ul.
    Kopcińskiego).
    To, co będzie nad peronami, znamy jedynie z mniej lub bardziej wiarygodnych
    przecieków. Projekt widział chyba tylko p. Krier.
  • Gość: furippu IP: *.ap124.ftth.ucom.ne.jp 13.08.07, 03:46
    Krier nie zrobil projektu dworca, wiec go i nie widzial... :-)
    Perony musza byc na -15 m, a czy w piwnicy, czy nie w piwnicy - to
    zupelnie inne sprawa. Naprawde.

    Pzdr z Osaki

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka