Dodaj do ulubionych

ŁTR gotowy już w grudniu?

IP: *.toya.net.pl 02.10.07, 20:31
Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
Obserwuj wątek
    • Gość: ag Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.10.07, 21:19
      Gdyby z Kościuszki, Zachodniej (nie mówiąc o Kilińskiego i
      Narutowicza-Zielonej) wyrzucić tramwaje i kosztem torowiska
      poszerzyć jezdnie, przepustowość dla samochodów wzrosłaby o ok.50%.
      W miejsce tramwajów możnaby wtedy dać nowoczesne autobusy zasilane
      gazem ziemnym - tanie w eksploatacji, przyjazne dla środowiska. Gdy
      autobus się zepsuje, nie blokuje przejazdu następnym. Gdy nie ma go
      na jezdni, miejsce jest wykorzystane przez samochody osobowe. Remont
      jezdni (służącej nie tylko tramwajom) jest wielokrotnie tańszy.
      Tramwaje to ulubiona zabawka w przeszłości komunistów, a dziś ciemno-
      zielonych.
      • Gość: Tomasz.bu Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.ssp.dialog.net.pl 02.10.07, 21:37
        Kolejny geniusz ekonomii sie znalazł, toż to prawdziwy wysyp!

        > Gdyby z Kościuszki, Zachodniej (nie mówiąc o Kilińskiego i
        > Narutowicza-Zielonej) wyrzucić tramwaje i kosztem torowiska
        > poszerzyć jezdnie, przepustowość dla samochodów wzrosłaby o
        ok.50%.

        Ciekawe. Dodanie trzeciego pasa zwiększy przepustowość o 50%. Nie
        mówiac już o tym, że poskutkowałoby to wielokrotnie wiekszą ilością
        samochodów, żeby tych ludzi przewieźć. Korek na moście Śląsko -
        Dąbrowskim (trasa WZ) w Warszawie tworzą samochody i to mimo, że są
        w stanie przewieźć raptem 20% przemieszczajacych sie tamtędy
        podróżnych. Gdyby zrezygnować z tramwaju samochodów musiałoby być
        PIĘCIOKROTNIE WIĘCEJ, żeby przewieźć wszystkich.

        > W miejsce tramwajów możnaby wtedy dać nowoczesne autobusy zasilane
        > gazem ziemnym - tanie w eksploatacji, przyjazne dla środowiska.

        Szkoda tylko, że musiałoby ich być o połowę więcej i że stałyby w
        korku razem z samochodami. A co do kosztów eksploatacji. Dobrze
        utrzymany porządny wagon tramwajowy bez większych problemów powinien
        jeździć 40 lat. Znajdź mi autobus, który tyle wytrzyma.
        Poza tym jak przyjazny by nie był dla środowiska - emituje spaliny.
        Tramwaj - nie.

        Gdy
        > autobus się zepsuje, nie blokuje przejazdu następnym.

        Dla tramwajów również istnieją rozwiązania, które pozwalają tego
        uniknąć.

        Gdy nie ma go
        > na jezdni, miejsce jest wykorzystane przez samochody osobowe.

        Co oznacza, ze autobus stoi z nimi w korku. Nie ma to jak korzyść.

        Remont
        > jezdni (służącej nie tylko tramwajom) jest wielokrotnie tańszy.

        Taaak? Jakieś dane na ten temat? Zwłaszcza biorące pod uwagę
        trwałość rozwiązań?

        > Tramwaje to ulubiona zabawka w przeszłości komunistów, a dziś
        ciemno-
        > zielonych.

        Aż strach pomyśleć jakie to tłumy komunistów i ciemno-zielonych mamy
        obecnie w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Holandii, a nawet
        o zgrozo - Szwajcarii. Daj nam panie Boże żyć w tak obrzydliwie
        komunistycznych krajach! Po stokroć wolę je niż wolnorynkową Rosję,
        która masowo z tramwaju rezygnuje.
        • Gość: ag Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.10.07, 22:50
          > Ciekawe. Dodanie trzeciego pasa zwiększy przepustowość o 50%.
          W miejsce torowisk byłyby dwa dodatkowe pasy a nie jeden. Te pasy
          mogłyby być wypełnione autobusami i samochodami w stopniu
          wielokrotnie większym niż torowiska tramwajami. A autobus jest
          równie pojemny, licząc do zajmowanej powierzchni, jak tramwaj.
          > Gdyby zrezygnować z tramwaju samochodów musiałoby być
          > PIĘCIOKROTNIE WIĘCEJ, żeby przewieźć wszystkich.
          Ja mówię o autobusach które zastąpiłyby tramwaje, są tak samo
          pojemne. Choć być może autobusów mogłoby być mniej, bo więcej ludzi
          mogłoby jeździć własnymi kapitalistycznymi samochodami.
          > A co do kosztów eksploatacji. Dobrze
          > utrzymany porządny wagon tramwajowy bez większych problemów
          powinien
          > jeździć 40 lat. Znajdź mi autobus, który tyle wytrzyma.
          Autobus wytrzyma połowę tego. Ale kosztuje dziesięć razy mniej niż
          tramwaj.
          > Poza tym jak przyjazny by nie był dla środowiska - emituje
          > spaliny.
          > Tramwaj - nie.
          Autobus na gaz ziemny emituje parę wodną i ditlenek węgla. Tramwaj
          pośrednio to samo oraz siarkę, pył, tlenki azotu. Oraz wiecej niż
          autobus hałasu i wibracji.
          > > autobus się zepsuje, nie blokuje przejazdu następnym.
          >
          > Dla tramwajów również istnieją rozwiązania, które pozwalają tego
          > uniknąć.
          Możliwe ale co z tego? Mówimy o Łodzi czy o Marsie?
          Bo gdy na Kościuszki zepsuje się tramwaj (średnio 2 razy w tygodniu)
          sparaliżowne jest pół Łodzi. I tzw. ŁTR nic tu nie zmienia.
          > obecnie w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Holandii
          Ale czy tam linie tramwajowe stanowią podstawę poruszania się
          mieszkańcow skutecznie utrudniając życie wszystkim, którzy nie chcą
          lub nie mogą z nich korzystać? Zajmują połowę wszystkich
          środmiejskich arterii? Są wymieszane z samochodami, rowerzystami,
          pieszymi na głównych ulicach? Ludzie tam sterczą na półmetrowych
          chodnikach udających wysepki lub wysiadają wprost na ruchliwe
          przelotowe jezdnie? Są podstawą komunikacji milionowych aglomeracji
          między głównymi ośrodkami i ich miastami satelickimi oddalonymi o
          kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów? A może są tylko drobnym
          uzupełnieniem i atrakcją turystyczną?
          Mówienie że mamy tramwaj bo jesteśmy trendy jest tak samo głupie i
          fałszywe jak nazywanie riksz atrakcją turystyczną. Jedno i drugie
          mamy, bo jesteśmy biedni. Źle że tę biedę na długie lata utrwalamy.
            • mirkomz Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. 02.10.07, 23:29
              Wiem że to trudno zrozumieć, ale są ludzie którzy z komunikacji
              zbiorowej nie mogą korzystać np. ze względu na wykonywaną pracę albo
              nie chcą korzystać np. ze względu na wszechobecny zapach potu
              wymieszanego z naftaliną, tanimi papierosami i ludzkimi gazami
              wylotowymi (górą i dołem). Są tacy, którzy mają oba powody a może i
              jeszcze więcej.
              • coffe-e Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. 03.10.07, 08:51
                Wiem że to trudno zrozumieć, ale są ludzie którzy z komunikacji
                > zbiorowej nie mogą korzystać np. ze względu na wykonywaną pracę
                Zapewne sa w tym mieście osoby, które ze względu na wykonywaną prace musza
                poruszać się po mieście samochodami. Ale nie oszukujmy się, to chyba nadal tylko
                mały odsetek ludzi. Co do reszty - wybiera ten sposób transportu ze względu na
                wygodnictwo, generując korki i olewając zupełnie kwestie ekologii, bo tak im
                wygodniej.

                >ze względu na wszechobecny zapach potu
                > wymieszanego z naftaliną, tanimi papierosami
                Porażająca dramaturga opisu doznań zapachowych. Skoro jesteś taki delikatny, to
                proponuje maseczkę a'la Michael Jackson, bo zapachy są obecne wszędzie, nie
                tylko w środkach komunikacji miejskiej.

                >i ludzkimi gazami
                > wylotowymi (górą i dołem)
                Domyślam się, że piszesz o sobie...
          • Gość: Tomasz.bu Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.ssp.dialog.net.pl 02.10.07, 23:19
            > W miejsce torowisk byłyby dwa dodatkowe pasy a nie jeden. Te pasy
            > mogłyby być wypełnione autobusami i samochodami w stopniu
            > wielokrotnie większym niż torowiska tramwajami. A autobus jest
            > równie pojemny, licząc do zajmowanej powierzchni, jak tramwaj.

            A to bardzo ciekawe co mówisz biorąc pod uwagę, że tramwaje są z
            reguły sporo węższe od autobusów. Zapominasz też, że pojazd aby się
            poruszać potrzebuje też zapasu powierzchni przed i za sobą, nie
            mówiac o tym, że pojazdy nieprowadzone potrzebują też marginesu obok
            siebie (tramwaj - nie).

            > Ja mówię o autobusach które zastąpiłyby tramwaje, są tak samo
            > pojemne.

            Nie są. Poza tym autobus stojacy w korku byłby mniej atrakcyjny, co
            w prosty sposób spowoduje wiecej samochodów i wydłuży korek.

            > Autobus na gaz ziemny emituje parę wodną i ditlenek węgla. Tramwaj
            > pośrednio to samo oraz siarkę, pył, tlenki azotu.

            Pośrednio - a więc nie w środowisku miasta. Problemy ze smogiem to
            m. in. skutek emisji ciepła i dwutlenku węgla na terenie miasta,
            przy ziemi, co powoduje stagnację tych i innych zanieczyszczeń w
            srodowisku miejskim. Patrz: "bryza miejska", czyli polecam lekturę.
            No i z siarką bym się pohamował - odsiarczanie spalin w
            elektrowniach dział niemal idealnie.

            > Oraz wiecej niż
            > autobus hałasu i wibracji.

            Bzdura.

            > Możliwe ale co z tego? Mówimy o Łodzi czy o Marsie?

            No, jak dla mnie nie wstawienie kilku zwrotnic to mniejszy problem
            niż wymiana 400 autobusów i zakup conajmniej kolejnych 300 w ciągu
            pięciu lat.

            > Bo gdy na Kościuszki zepsuje się tramwaj (średnio 2 razy w
            tygodniu)
            > sparaliżowne jest pół Łodzi. I tzw. ŁTR nic tu nie zmienia.

            Oczywiscie, że nie. W końcu to, ze bedą równe tory i nowoczesne
            pojazdy, że uniknie się kolizji z samochodami wcale nie wpłynie na
            awaryjność na tej trasie. Ani trochę.

            > Ale czy tam linie tramwajowe stanowią podstawę poruszania się
            > mieszkańcow

            W wielu miastach - oczywiście. Dość powiedzieć, że np. w Bazylei
            (Szwajcaria) ledwie 20% podróżnych korzysta z samochodu.

            > skutecznie utrudniając życie wszystkim, którzy nie chcą
            > lub nie mogą z nich korzystać?

            Niekiedy. Było tu na forum zdjęcie bodajże z Nancy, gdzie tramwaj
            jadący raz na 15 minut spowodował zwężenie jezdni o połowę.

            Zajmują połowę wszystkich
            > środmiejskich arterii?

            Częstokroć nawet całą.

            Są wymieszane z samochodami,

            Niekiedy. Oczywiście w momencie, gdy samochody zaczynają tworzyć
            korek - eliminuje się je.

            rowerzystami,
            > pieszymi na głównych ulicach?

            Łomatko, bo to mało przykładów na taką koegzystencję?
            Przejrzyj sobie zdjecia np w tym wątku:
            forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=391&w=63228636&v=2&s=0


            > Ludzie tam sterczą na półmetrowych
            > chodnikach udających wysepki lub wysiadają wprost na ruchliwe
            > przelotowe jezdnie?

            Nie. Chodniki się poszerza, a jak się nie da - podnosi się jezdnię.
            Dzięki temu osoby na wózkach mogą się bezpiecznie dostać do
            tramwaju, a samochody muszą zwolnić przy przystanku.

            > Są podstawą komunikacji milionowych aglomeracji
            > między głównymi ośrodkami i ich miastami satelickimi oddalonymi o
            > kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów?

            A w Łodzi są? Tak czy inaczej zdarzaja się, a i owszem tramwaje
            podmiejskie, jeśli do tego pijesz. Ba, tramwaje pospieszne, tramwaje
            z automatem do kawy, czy tramwaje wyjeżdżajace poza miastem na tory
            kolejowe.

            A może są tylko drobnym
            > uzupełnieniem i atrakcją turystyczną?

            Też się zdarza. Świat jest wielki i pełen różnorodności.

            > Mówienie że mamy tramwaj bo jesteśmy trendy jest tak samo głupie i
            > fałszywe jak nazywanie riksz atrakcją turystyczną.

            Zgoda. Rzecz jednak w tym, że mamy w Łodzi tramwaj. Można albo
            gigantycznym kosztem wywrócić wszystko do góry nogami, albo
            eksploatować posiadaną infrastrukturę

            > Jedno i drugie
            > mamy, bo jesteśmy biedni. Źle że tę biedę na długie lata utrwalamy.

            No to wytłumacz nam, nie krępuj się, czemu w bogatych Niemczech,
            Szwajcarii mamy tyle sieci tramwajowych?
            • Gość: ag Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.07, 00:07
              > A to bardzo ciekawe co mówisz biorąc pod uwagę, że tramwaje są z
              > reguły sporo węższe od autobusów.
              Węższe to i mniej (na szerokość) pojemne, bo przecież szyby mają
              chyba tej samej grubości?
              > Zapominasz też, że pojazd aby się
              > poruszać potrzebuje też zapasu powierzchni przed i za sobą,
              Masz rację. Tramwaj ponieważ gorzej od autobusu hamuje zawsze
              potrzebuje przed sobą dużo więcej miejsca.
              > nie
              > mówiac o tym, że pojazdy nieprowadzone potrzebują też marginesu
              obok
              > siebie (tramwaj - nie).
              Znaczy mówiąc po polsku chodzi Ci o to że tramwaje mijają się na
              styk? Zobacz sobie jak na styk na Kilińskiego mijają się samochody.

              > Nie są.
              Są. Pasażer stojący lub siedzący w autobusie i tramwaju zajmuje
              dokładnie tyle samo miejsca na jezdni (chyba szyby w obu tych
              pojazdach mają zbliżoną grubość?). Tylko że tramwaj na Kościuszki ma
              przed sobą i za sobą zazwyczaj pustkę a autobus m.in. inny autobus.
              > Poza tym autobus stojacy w korku byłby mniej atrakcyjny, co
              > w prosty sposób spowoduje wiecej samochodów i wydłuży korek.
              A tramwaj stojący (z wielu wielu powodów) to jest bardziej
              atrakcyjny? Gdyby zlikwidować tramwaje zwiększyłaby się
              przepustowość śródmiejskich aterii i korków byłoby mniej.

              > Pośrednio - a więc nie w środowisku miasta.
              Starym polskim zwyczajem - śmieci za okno albo do lasu, a u mnie
              czysto!
              >> Oraz wiecej niż
              > >autobus hałasu i wibracji.
              >Bzdura.
              Mieszkam przy ulicy z tramwajami i autobusami. Tramwaje hałasują
              znacznie bardziej i tylko tramwaje trzęsą stropem.

              >No, jak dla mnie nie wstawienie kilku zwrotnic to mniejszy problem

              Widać problem (a raczej jest to marne rozwiązanie) skoro nie
              wstawili.

              > Oczywiscie, że nie. W końcu to, ze bedą równe tory i nowoczesne
              > pojazdy, że uniknie się kolizji z samochodami wcale nie wpłynie na
              > awaryjność na tej trasie. Ani trochę.
              Nie wpłynie, bo będą się psuły tak jak psują się i rozbijają
              Cityrunnery.

              > W wielu miastach - oczywiście. Dość powiedzieć, że np. w Bazylei
              > (Szwajcaria) ledwie 20% podróżnych korzysta z samochodu.
              Nie znam. A Ty byłeś i sprawdziłeś że pozostałe 80% korzysta z
              tramwajów?!

              >Zgoda. Rzecz jednak w tym, że mamy w Łodzi tramwaj. Można albo
              >gigantycznym kosztem wywrócić wszystko do góry nogami, albo
              >eksploatować posiadaną infrastrukturę

              Można jeszcze stopniowo infrastrukturę unowocześniać i udrożniać.

              >No to wytłumacz nam, nie krępuj się, czemu w bogatych Niemczech,
              >Szwajcarii mamy tyle sieci tramwajowych?

              Niemcy mają różne idiotyczne pomysły pseudoekologiczne np. ustawę o
              likwidacji elektrowni atomowych. Szwajcarzy są bardzo skąpi, te
              tramwaje to zabytki (przynajmniej w Zurichu) które eksploatują z
              chytrości i zamiłowania do oldtimerów. Ale zapytaj Niemców i
              Szwajcarów. Zapytaj też np. Amerykanów, Japończyków, Brytyjczyków,
              Saudyjczyków, Singapurczyków dlaczego mają tak mało albo i wcale
              sieci tramwajowych.
              • Gość: Tomasz.bu Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.ssp.dialog.net.pl 03.10.07, 17:07
                > Węższe to i mniej (na szerokość) pojemne, bo przecież szyby mają
                > chyba tej samej grubości?

                Tyle, ze tramwaje mogą być dłuższe niż autobusy. W Polsce do 54
                metrów, za granicą spokojnie zdarzają się składy pow. 60 metrów.

                > Znaczy mówiąc po polsku chodzi Ci o to że tramwaje mijają się na
                > styk? Zobacz sobie jak na styk na Kilińskiego mijają się samochody.

                Mówiac po polsku tramwaj nie potrzebuje "marginesu" Prowadzony jest
                w ściśle określonym torze jazdy. Samochód czy autobus - nie.

                > Są. Pasażer stojący lub siedzący w autobusie i tramwaju zajmuje
                > dokładnie tyle samo miejsca na jezdni (chyba szyby w obu tych
                > pojazdach mają zbliżoną grubość?).

                Patrz powyżej.

                Tylko że tramwaj na Kościuszki ma
                > przed sobą i za sobą zazwyczaj pustkę a autobus m.in. inny autobus.

                A najczęściej korek. Dodatkowo - korek przy podjeżdżaniu na
                przystanek, bo ten ma określoną długość i nie można zrobić
                przystanku dziesięciokrotnego.

                > A tramwaj stojący (z wielu wielu powodów) to jest bardziej
                > atrakcyjny?

                Na Kościuszki tramwaj nie stoi w korku.

                Gdyby zlikwidować tramwaje zwiększyłaby się
                > przepustowość śródmiejskich aterii i korków byłoby mniej.

                Powtarzanie w kółko tej samej bredni nie czyni jej bardziej
                prawdziwą. Argumenty masz w poprzednich postach.

                > Starym polskim zwyczajem - śmieci za okno albo do lasu, a u mnie
                > czysto!

                Poczytaj sobie o wpływie zanieczyszczeń w środowisku miejskim o
                różnicach miedzy emitorami niskimi a wysokimi, o bryzie miejskiej,
                smogu, ich skutkach i przyczynach powstawania, a potem się wymądrzaj.

                > Mieszkam przy ulicy z tramwajami i autobusami. Tramwaje hałasują
                > znacznie bardziej i tylko tramwaje trzęsą stropem.

                Co wcale nie znaczy, że tramwaj z definicji powoduje takie skutki.
                Na wspomnianym wątku są m. in. zdjecia z Fryburga Bryzgowijskiego,
                gdzie tramwaje pasjami przejeżdżają PRZEZ średniowieczne bramy
                miejskie. W Augsburgu suną tuż pod renesansowym ratuszem, gdzie
                indziej - o kilka centymetrów od gotyckiej katedry. Czy Niemcy są aż
                tak nierozsądni, zeby skazywać się na dyskomfort i zagrożenia dla
                zabytków, skoro stać ich na nowoczesne i ekologiczne autobusy?

                > Widać problem (a raczej jest to marne rozwiązanie) skoro nie
                > wstawili.

                Aha. Czyli nic nie można zrobić, bo dotychczas tego nie zrobiono.
                Poza tym - problem mniejszy niż zakup 700 autobusów.
                Gdyby było marnym rozwiązaniem, to nie byłoby go m.in. na PST w
                Poznaniu i choćby w Moguncji w Niemczech, w Helsinkach, we
                Frankfurcie itd.

                > Można jeszcze stopniowo infrastrukturę unowocześniać i udrożniać.

                No i to się właśnie robi na trasie ŁTR.

                > Niemcy mają różne idiotyczne pomysły pseudoekologiczne np. ustawę
                o
                > likwidacji elektrowni atomowych.

                No tak, to przesądza sprawę. Tramwaj sie nie sprawdza i jest
                niepotrzebny.

                Szwajcarzy są bardzo skąpi, te
                > tramwaje to zabytki (przynajmniej w Zurichu) które eksploatują z
                > chytrości i zamiłowania do oldtimerów.

                To doprawdy straszne. Całe szczęście, że Polacy nie są skąpi. No i
                znów - skąpstwo definitywnie przekreśla korzyści płynące z
                posiadania tramwaju.

                Ale zapytaj Niemców i
                > Szwajcarów.

                O co mam ich pytać i po co? Frekwencja w tramwajach doskonale
                świadczy o tym, jak dobrze się tramwaje sprawdzają.

                Zapytaj też np. Amerykanów,

                Miasto, którego 90% powierzchni zajmują autostrady i parkingi? Nie,
                dziękuję.

                Japończyków,

                Ale za to jaka kolej!

                Brytyjczyków,

                Ostatnimi laty tramwaj powrócił do kilku miast, a Brytyjskie Korki
                są wręcz przysłowiowe.

                > Saudyjczyków,

                No toś wypłynął z wysoko rozwiniętym krajem...

                Singapurczyków dlaczego mają tak mało albo i wcale
                > sieci tramwajowych.

                Tak. Zwłaszca Singapurczyków. Może mam się jeszcze zapytać
                Makaoańczyków i Papuasów?
              • Gość: Tomasz.bu Uzupełnienie. IP: *.ssp.dialog.net.pl 03.10.07, 23:19
                > Nie wpłynie, bo będą się psuły tak jak psują się i rozbijają
                > Cityrunnery.

                Wyrocznia jakaś czy co? Jakieś statystyki awaryjności cityrunnerów
                posiadasz? A umiesz odróżnić torowisko po remoncie od takiego, które
                ostatni remont przeszło 30 lat temu? No to może zajmij się najpierw
                takimi problemami, a potem dyskutuj.

                > Nie znam. A Ty byłeś i sprawdziłeś że pozostałe 80% korzysta z
                > tramwajów?!

                Być akurat w Bazylei byłem. A wyliczenia nie pochodzą ode mnie tylko
                z opracowań naukowych. W przeciwieństwie do Ciebie nie podaję ot tak
                sobie przypadkowych cyferek z sufitu.BTW Nikt nie powiedział, że 20%
                korzystajacych z samochodów oznacza automatycznie 80% przypadające
                na tramwaj. Pokombinuj sobie we własnym zakresie czego tu jeszcze
                brakuje.
            • Gość: jan Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.07, 00:22
              > > W miejsce torowisk byłyby dwa dodatkowe pasy a nie jeden. Te pasy
              > > mogłyby być wypełnione autobusami i samochodami w stopniu
              > > wielokrotnie większym niż torowiska tramwajami.

              szerokość wydzielonego torowiska to wartość od 6,6 przy trakcji rozwieszonej do
              elewacji budynków poprzez 7,3 przy słupie jednym pomiędzy i 8,4m przy dwóch
              słupach po obu stronach torowiska...
              a szerokość pasa ruchu to wartość od 2,75-3,5m
              tak więc dodawanie kolejnych pasów ruchu (a zmieściły by się tylko dwa
              7,3-2,75x2=1,8 czyli w sam ram na pas zieleni tudziesz ścieżkę rowerową) na
              kościuszki-zachodniej jest wyyysoookooo nieekonomiczne co dokładnie
              wyperswadował już Tomasz.bu
              dodam więcej że kościuszki-zachodnia powinna być przebudowana w ten sposób by
              przenieść wydzielone torowisko na jedną stronę, drogę dla samochodów z
              pojedynczym pasem dla każdego kierunku na drugą stronę a resztę wygospodarowanej
              przestrzeni przeznaczyć na poszerzenie chodników i zieleń miejską (niech aleja
              wreszcie stanie się aleją)

              kolejnym ruchem dla odkorkowania miasta byłoby przynajmniej częściowe wyłączenie
              ruchu z kilińskiego przynajmniej na odcinkach piłsudkiego-nawrot i
              pomorska-narutowicza tak by pozostawić samochodowy dostęp do dworca i centrum
              oraz znieść 'przelotowość' ulicy północ-południe po to by ludzie bez potrzeby
              się na nią nie pchali
            • Gość: Kajo Re: Forma nieodpowiednia, ale zgadzam się. IP: *.chello.pl 03.10.07, 01:09
              W Krakowie jest więcej aktualnie linii tramwajowych niż u nas, i buduje się
              nowe- i wcale nie są traktowane jako środki komunikacji dla biednych. Łódź jest
              generalnie biedniejsza, a więc i w komunikacji siłą rzeczy spotykamy więcej
              biednych ludzi. Ale jeśli komuś to przeszkadza, to de facto nie chodzi o to, że
              nie lubi ten ktoś komunikacji, tylko ludzi.
    • Gość: barnaba ŁTR gotowy już w grudniu? IP: *.lodz.msk.pl 02.10.07, 21:42
      Bardziej mnie martwi, że:
      - powstały bałagan pozostanie przez zimę (niektóre odcinki rozgrzebane w lipcu
      nie będą gotowe do grudnia- to chyba rekord świata!). Ciekawe jak zimę zniosą
      wykopy- czy czasem latem nie będzie trzeba wszystkiego poprawiać?
      - marcowy termin ukończenia inwestycji stał się fikcją- nie wiem, czy władze to
      wiedzą, ale między listopadem a marcem w Łodzi zwykł leżeć biały puch zwany
      śniegiem, który uniemożliwia prace budowlane (ale to pewnie wina PO i układu
      • Gość: Aleksej Re: ŁTR gotowy już w grudniu? IP: *.lodz.dialog.net.pl 02.10.07, 22:07
        > - powstały bałagan pozostanie przez zimę (niektóre odcinki
        rozgrzebane w lipcu
        > nie będą gotowe do grudnia- to chyba rekord świata!). Ciekawe jak
        zimę zniosą
        > wykopy- czy czasem latem nie będzie trzeba wszystkiego poprawiać?

        Ciekawe, budowa faktycznie trwa dluga, ale porownaj sobie odcinki
        robione wczesniej podczas remontow w Lodzi a te obecnie. A co do
        zimy to bym sie nie martwil, technologie uzywane na budowe LTR sa
        zupelnie inne niz te powszechnie stosowane w Lodzi (m.in. budowa
        podloza torowiska, w dodatku beda stosowane spawy bezstykowe, ktore
        mozna robic nawet przy temp. - 20 stopni).

        > - marcowy termin ukończenia inwestycji stał się fikcją- nie wiem,
        czy władze to
        > wiedzą, ale między listopadem a marcem w Łodzi zwykł leżeć biały
        puch zwany
        > śniegiem, który uniemożliwia prace budowlane (ale to pewnie wina
        PO i układu

        MPK dostalo od UE przedluzenie czasu na zakonczenie inwestycji o 4
        miesiace, wiec nie obawialbym sie prac w sniegu. Po drugie
        zamkniecie obecnie RLL by jeszcze bardziej zdezorganizowalo ruch w
        miescie, a wobec bardzo juz duzych utrudnien lepiej poczekac troszke
        i zrobic RLL i Pabianicka w przyszlym roku.

        Aleksej
        • Gość: Tomasz.bu Re: ŁTR gotowy już w grudniu? IP: *.ssp.dialog.net.pl 02.10.07, 22:35
          > zupelnie inne niz te powszechnie stosowane w Lodzi (m.in. budowa
          > podloza torowiska, w dodatku beda stosowane spawy bezstykowe,
          ktore
          > mozna robic nawet przy temp. - 20 stopni).

          Już wystarczą spartolone przez MPK łuki na Wyszyńskego spawane w
          temperaturze około 0 stopni. Wystraczyło, że w lutym temperatura
          podskoczyłą do kilkunastu i było po zawodach. Z resztą od 2 lat
          bajzlu nie naprawiono. Tak więc akurat o łączenie szyn zimą, to bym
          się poważnie obawiał.
          • Gość: Aleksej Re: ŁTR gotowy już w grudniu? IP: 212.191.130.* 03.10.07, 10:20
            > Już wystarczą spartolone przez MPK łuki na Wyszyńskego spawane w
            > temperaturze około 0 stopni. Wystraczyło, że w lutym temperatura
            > podskoczyłą do kilkunastu i było po zawodach. Z resztą od 2 lat
            > bajzlu nie naprawiono. Tak więc akurat o łączenie szyn zimą, to bym
            > się poważnie obawiał.

            A. Technologi nie narzuca ZDiT, tylko MPK.
            B. Spawy bezstykowe to zupełnie inna technologia niz spawanie elektryczne
            C. Juz dwukrotnie budowa krotkich odcinkow LTR zostala wstrzymana z powodu
            uzycia przez wykonawcow zlych materialow (wykonawcy po musieli wykonac podbudowe
            ponownie)
            D. Troszke wiary :)

            Aleksej
            • Gość: Tomasz.bu Re: ŁTR gotowy już w grudniu? IP: *.ssp.dialog.net.pl 03.10.07, 16:36
              Wiara wiarą, a dopóki łódzcy torowcy nie nauczą się praw fizyki, to
              będę jak najgorszej myśli względem takich pomysłów. Na takiej
              Wyszyńskiego problem raczej nie leżał w technologii spawania, a w
              rozszerzalności samych szyn.
              P.S. Czy na ŁTR doczekamy się pionowego wyprofilowania (nielicznych
              z resztą) łuków, czy znowu będą konstruować jak kolejkę H0 - z łuków
              o najmniejszym promieniu kładzionych na płasko uzupełnianych
              odcinkami prostymi? Może wypadałoby zorganizować jakiś study to(u)r
              do Krakowa?
    • Gość: Marek Po pierwsze nie ŁTR, po drugie nie gotowy IP: *.adsl.inetia.pl 03.10.07, 07:56
      Dwa krótkie odcinki torów, to nie ŁTR.
      Sama idea ŁTR jest poroniona, bo puszczono go zatłoczoną śródmiejską trasą.
      Należało przy jego projektowaniu wziąć pod uwagę zmianę szerokości torów, co
      wpłynęłoby na komfort jazdy i trwałość torowisk.
      A tak będą to pieniądze kolejny raz wyrzucone w błoto - patrz wygląd niedawno
      remontowanych torów tramwajowych.
      P.S. Na czas rozwalenia komunikacji w mieście Rada Miejska powinna zmienić
      sposób opłaty za przejazdy. Bilety czasowe są w tej sytuacji bez sensu.
      • ukalo Re: Po pierwsze nie ŁTR, po drugie nie gotowy 03.10.07, 09:06
        > Sama idea ŁTR jest poroniona, bo puszczono go zatłoczoną śródmiejską trasą.

        A którędy Twoim zdaniem powinien jechać tramwaj DO CENTRUM? :>

        > Należało przy jego projektowaniu wziąć pod uwagę zmianę szerokości torów, co
        > wpłynęłoby na komfort jazdy i trwałość torowisk.

        Napisz to jeszcze durnym Japończykom, którzy nawet linie szybkich kolei robią na
        rozstawie 1067 mm :))

        --
        Łódzka Galeria Transportowa - gtlodz.eu
        Łódzka Forum Komunikacyjne - komunikacjalodz.fora.pl
        • Gość: b_o_b hola hola IP: *.toya.net.pl 03.10.07, 16:20
          tylko, że ci "durni japończycy" nie robią takiego zamętu jak polscy miszczowie
          remontów dróg i torowisk.
          Jeżeli chce się coś wyremontować, to należałoby najpierw stworzyć alternatywne
          drogi dla mieszkańców. W Łodzi panuje zwyczaj: "rozkopiemy, a kierowcy i
          mieszkańcy jakoś sobie dadzą radę" - spytaj się ludzi co sądzą o korkach, o
          siedzeniu w popsutych autobusach/tramwajach - które jeśli tylko przyjadą to i
          tak są przepełnione, brudne i spóźnione.
    • Gość: Piotrek Cork LTR IP: 152.62.109.* 03.10.07, 09:24
      Taka mi sie dygresja nasuwa po przeczytaniu tego artykulu, ze chyba
      lepiej byloby dla lodzian i dla lodzi gdyby uruchomiono ten tramwaj
      pio zakonczeniu budowy na calej trasie ,bo jak to w zyciu lodzkich
      urzednikow bywa nic co konczone jest na raty nigdy nie jest
      skonczone tak naprawde.
    • Gość: me Patrzmy realnie. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.07, 09:39
      Prawda jest taka, że zdecydowana większość zamożniejszych, aktywnych
      zawodowo ludzi w Łodzi musi korzystać z samochodu codziennie.
      Używają samochodu do pracy, wożenia dzieci do szkół, robienia
      zakupów itd. Komunikacja zbiorowa a szczególnie zawodne tramwaje nie
      ma szans zastąpić im samochodów. Jeśli miasto nie będzie dla nich
      przyjazne - wyniosą się, przynajmniej z centrum. To już się dzieje,
      wystarczy popatrzeć na Piotrkowską, która staje się oazą meneli. I
      nie porównujmy się z wielokrotnie zamożniejszymi miastami
      Szwajcarii, gdzie żyją bogaci rentierzy o zupełnie innym stylu
      życia.
    • Gość: kierowca Poszerzenia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.07, 12:54
      To ja proponuję poszerzyć ulice nie tylko kosztem torowiska ale i przyległych
      starych kamienic. Przecież i tak tam mieszka same menelstwo i żule. Dzięki temu
      uzyskamy 8 pasmowe higwaye co raz na zawsze rozwiąże problem korków w mieście.

      PS
      od kiedy to posiadanie samochodu jest symbolem zamożności ? Chyba dla
      wspomnianych żuli albo ludzi zahibernowanych od czasu upadku komuny.

    • Gość: barnaba Prasowa dezinformacja IP: *.lodz.msk.pl 03.10.07, 16:10
      Oto wersja DŁ:

      lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/775728.html
      <<<<<<<<<<<<<
      [...]Na odcinku od pętli Chocianowice do ronda Lotników Lwowskich prace celowo
      przesunięto na wiosnę 2008, by nie blokować całkowicie miasta. Do 15 grudnia
      mają być ułożone szyny na odcinkach od ronda Lotników Lwowskich do pl. Reymonta
      oraz w al. Kościuszki (od Żwirki do Zielonej), ul. Zachodniej (od Zielonej do
      Legionów) i Zgierskiej (od Dolnej do Helenówka). Na tych odcinkach na wiosnę
      pozostaną jedynie prace wykończeniowe, przystanki, perony itp.

      Na odcinku ul. Piotrkowskiej od Czerwonej do Żwirki i na samej ul. Żwirki do
      połowy grudnia ma być ustabilizowane torowisko, tory będą kładzione wiosną.
      Ciągle jeszcze nie ma decyzji miasta w sprawie okolic Manufaktury. - Władze
      rozważają kilka wersji, może to być kładka, estakada, przejście podziemne - mówi
      Jerzy Wierzgacz, kierownik budowy Polimeksu Mostostal.

      Ostatecznym terminem zakończenia prac jest 30 czerwca przyszłego roku. Część
      prac, m.in. w podstacjach i centrum sterowania ruchem w siedzibie Zarządu Dróg i
      Transportu, będzie wykonywana zimą.
      />>>>>>>>>>>>>

      Estakada albo kładka przy Pałacu Poznańskiego?! Panie Boże daj im rozum!
      Najładniejszy budynek w mieście chcą zasłonić kładką albo estakadą. Gorzej niż w
      azjatyckich republikach b. ZSRR.
        • Gość: Kajo Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.chello.pl 03.10.07, 21:45
          Estakada na Włókniarzy nie będzie potrzebna, jeśli powstanie S14 więc nie próbuj
          robić z siebie specjalisty w temacie... Plany Co do estkady na Zachodniej były
          już kiedyś opisywane- miałaby to być niewiele podniesiona jezdnia po to, żeby
          bez problemu można było przejść od nowoprojektowanego przystanku tramwajowego do
          Parku bądź Manufaktury. Taka estakada miałby się znajdować w zagłębieniu
          terenu,więc niczego by nie przysłoniła (pominąwszy fakt, że od tej storny to
          stoi komunistyczny biurowiec, a nie Pałac)
          • Gość: barnaba Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.msk.pl 04.10.07, 12:04
            > Plany Co do estkady na Zachodniej były
            > już kiedyś opisywane- miałaby to być niewiele podniesiona jezdnia
            > po to, żeby bez problemu można było przejść od nowoprojektowanego
            > przystanku tramwajowego do Parku bądź Manufaktury.

            Niewiele? 3 metry prześwitu + dodatkowy metr na samą estakadę i bariery ochronne.

            Całość będzie śliczna jak obecna prezydentowa.

            > Taka estakada miałby się znajdować w zagłębieniu
            > terenu,

            ??
            Chyba chodzi ci o to, że estakada szłaby nad doliną Łódki.

            > więc niczego by nie przysłoniła (pominąwszy fakt, że od tej
            > storny to stoi komunistyczny biurowiec, a nie Pałac)

            Przysłoniłaby idealnie wejście do Manufaktury i wschodnią elewację Pałacu.
            Dodatkowo stworzyłaby wizualną barierę między Parkiem, Starym Miastem a Manufakturą.

            Krótko mówiąc: kosztowny i szkaradny bubel.
        • Gość: barnaba Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.msk.pl 04.10.07, 11:57
          > Ale tak to jest jak tramwajofile maja za duzo do powiedzenia w
          > miescie.

          Tramwajofile uważają estakadę koło Pałacu za szczyt głupoty.

          To akurat pomysł lobby samochodowego, które pomysł przejścia dla pieszych
          prowadzącego z Parku Śledzia do Manufaktury traktują jak zamach na prawa
          obywatelskie i kataklizm porównywalny z uderzeniem meteorytu.
          A to tylko jedne światła uliczne.

          > Estakada to jest potrzebna ale na Wlokniarzy a nie kolo
          > Manufaktury

          Estakada jest w wielu miejscach potrzebna, a w kilku robi więcej szkody niż
          pożytku. Ul. Zachodnia należy do tej drugiej grupy.
          • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 04.10.07, 12:30
            > To akurat pomysł lobby samochodowego, które pomysł przejścia dla
            pieszych
            > prowadzącego z Parku Śledzia do Manufaktury traktują jak zamach na
            prawa
            > obywatelskie i kataklizm porównywalny z uderzeniem meteorytu.
            > A to tylko jedne światła uliczne.


            Bo one dodatkowo by sparalizowaly i tak nieciekawa tam sytuacje.
            przeciez docelowo czesc z ruchu na ogrodowej ma byc poprzez
            zachodnia puszczony drewnoska, zatem tam praktycznie non stop beda
            jezdzic auta i na swiatla miejsca juz nei ma, no chyba ze chcemy
            zeby korki zaczynaly sie przy limanowskiego a konczyly kolo
            wschodniej, rewolucji itp. (tak jak dzis) juz na zawsze w imie
            niepotrzebnego dodatkowego przystanu tramwajowego ktory praktycnzie
            nieiwle daje
                • Gość: barnaba Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.msk.pl 04.10.07, 16:48
                  > Co to za roznica czy ludzie do Manufaktury beda
                  > wchodzic od strony Cinemacity czy rynku?

                  Nie ma to jak wejście przez parking. A wcześniej przez podwórko rozpadającej się
                  kamienicy. Tylko takie curiosum pokazywać cudzoziemcom- poczują się jak w
                  azjatyckiej części ZSRR.

                  Czy to ci się podoba czy nie główne wejscia do Manufaktury są dwa: od Ogrodowej
                  i od Zachodniej przy Urzędzie Skarbowym. I żadne przesuwania przystanków i
                  płacze lobby samochodowego nie zmuszą ludzi do wchodzenia bocznym wejściem.
                  Protestować trzeba było jak powstawał projekt Manufaktury.

                  Jedyne co rzeczywiście temu lobby się może udać, to spieprzyć jedną z głównych
                  obecnie atrakcji Łodzi- albo przez budowę idiotycznej estakady, albo przez brak
                  sensownego dojazdu komunikacją miejską.
                  • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 05.10.07, 09:29
                    > Nie ma to jak wejście przez parking. A wcześniej przez podwórko
                    rozpadającej si
                    > ę
                    > kamienicy. Tylko takie curiosum pokazywać cudzoziemcom- poczują
                    się jak w
                    > azjatyckiej części ZSRR.

                    Przeciez i tak idziesz przez parking. Bo przed urzedem skarbowym to
                    co jest? Kosmodrom? Na jedno wychodzi.

                    > Czy to ci się podoba czy nie główne wejscia do Manufaktury są dwa:
                    od Ogrodowej
                    > i od Zachodniej przy Urzędzie Skarbowym. I żadne przesuwania
                    przystanków i
                    > płacze lobby samochodowego nie zmuszą ludzi do wchodzenia bocznym
                    wejściem.
                    > Protestować trzeba było jak powstawał projekt Manufaktury.

                    Sorry ale Manufaktura to obiekt otwarty, trudno tu mowic o glownym
                    wejsciu, a glowny plac to rynek i roznica czy na ten rynek wejdziesz
                    przez Cinema City czy od strony parku czy Ogrodowej jest symboliczna

                    > Jedyne co rzeczywiście temu lobby się może udać, to spieprzyć
                    jedną z głównych
                    > obecnie atrakcji Łodzi- albo przez budowę idiotycznej estakady,
                    albo przez brak
                    > sensownego dojazdu komunikacją miejską.


                    Tak to jest jak tramwajofile forsuja na sile jakas glupote i trzeba
                    cos zrobic by przez ta glupote nie dobic juz sparalizowanej
                    komunikacyjnie czesci miasta,
                    • Gość: barnaba Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.msk.pl 06.10.07, 12:21
                      > Przeciez i tak idziesz przez parking. Bo przed urzedem skarbowym to
                      > co jest? Kosmodrom?

                      Prowizorka, co łatwo poznać po nawierzchni.
                      Do likwidacji.

                      > Sorry ale Manufaktura to obiekt otwarty, trudno tu mowic o glownym
                      > wejsciu, a glowny plac to rynek i roznica czy na ten rynek
                      > wejdziesz przez Cinema City czy od strony parku czy Ogrodowej jest > symboliczna

                      NO tak, wszystko jedno czy wchodzisz od strony parkingu i zaplecza niż
                      zaprojektowanym przez architekta wejściem. Rozumiem, że do twojego domu też
                      wchodzi się przez łazienkę albo piwnicę.
                      Manufaktura nie jest obiektem otwartym, wystarczy popatrzeć sobie na
                      rozplanowanie wejśc i budynków.

                      > Tak to jest jak tramwajofile forsuja na sile jakas glupote i trzeba
                      > cos zrobic by przez ta glupote nie dobic juz sparalizowanej
                      > komunikacyjnie czesci miasta,

                      Biedactwo, jedne światła, a ile łez i histerii...
                      • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 08.10.07, 16:49
                        Czlowieku tam jest kilka wejsc, jedno z nich jest przy CinemaCity,
                        poza tym co za problem zeby pociagnac pozadny hodnik/aleje od
                        skrzyzowania do placu jak juz by ktos sie uparl? Zaden. jedyny
                        porblem to istniejacy parking (ty nazywasz go prowizorka) przez
                        ktory i tak trzeba przejsc.

                        A swoja droga niektorym juz sie w glowach przewraca i myla tramwaj z
                        taksowka..

                        Co do wiatel po prostu z glupota trzeba walczyc, wybierac racjonalne
                        rozwiazania a nie glupoty narzucane przez zwolennikow jedynie
                        slusznych rozwiazan
                        • Gość: barnaba Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.msk.pl 09.10.07, 13:54
                          > Czlowieku tam jest kilka wejsc, jedno z nich jest przy CinemaCity,
                          > poza tym co za problem zeby pociagnac pozadny hodnik/aleje od
                          > skrzyzowania do placu jak juz by ktos sie uparl? Zaden. jedyny
                          > porblem to istniejacy parking (ty nazywasz go prowizorka) przez
                          > ktory i tak trzeba przejsc.

                          Obejrzyj sobie zdjęcie i przestań bredzić.
                          Zastrzeżenia to trzeba było wnosić, jak powstawał projekt.
                          • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 09.10.07, 15:21
                            No wiec przejzalem i wciaz nie widze problemu, bo go nie ma i tyle.
                            Budowanie drzwi do lasu, nie dosc ze kosztowne to jeszcze zamiast
                            rozwiazywac jakikolwiek problem ten przystanek stworzy nowe, tak
                            mozna nazwac pomysl budowania tam kolejnego przystanku i zadne
                            zdjecia, zaklecia i inne takie tego nie zmienia. Jak ktos chce sobie
                            stanac na wprost wybranego przez siebie wejscia do manufaktury to
                            niech przyjedzie taksowka a nie tramwajem. Jak ktos chce po prostu
                            dojechac do manufaktury tramwajem to moze wejsc do niej od strony
                            cinema city, zaden problem i zadna roznica
                              • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 09.10.07, 16:39
                                Jadac ulica Zachodnia codziennie mozna zobaczyc jak
                                dziala "synchronizacja swiatel" wspierana dodatkowo przez kamery. Po
                                prostu taka synchronizacja to moze jest i dobra ale w pewnym
                                momencie gdy ruch jest zbyt intensywny ona po prostu przestaje byc
                                skuteczna.

                                Poza tym wytlumaczcie mi, 90% zmotoryzowanych klientow manufaktury
                                wchodzi do niej od tylu i jakos im to nie przeszkadza, wiec czemu
                                dojezdzajacym tramwajem przeszkadzaloby wchodzenie bocznym wejsciem?
                                Chyba wiecej osob podrozujacych codziennie do pracy tramwajem by sie
                                wk.... na kolejny przystanek, a malo kto by zauwazyl roznice, bo
                                kogo tak naprawde obchodzi, ktorym wejsciem wejdzie do manufaktury.
                                To moze jest wazne ale jedynie dla postrzelonych tramwajofilow....
                                • Gość: Aleksej Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.dialog.net.pl 09.10.07, 18:02
                                  > Jadac ulica Zachodnia codziennie mozna zobaczyc jak
                                  > dziala "synchronizacja swiatel" wspierana dodatkowo przez kamery.
                                  Po
                                  > prostu taka synchronizacja to moze jest i dobra ale w pewnym
                                  > momencie gdy ruch jest zbyt intensywny ona po prostu przestaje byc
                                  > skuteczna.

                                  A kto ci powiedzial ze na zachodniej sa jakiekolwiek
                                  zsynchronizowane swiatla?

                                  > Poza tym wytlumaczcie mi, 90% zmotoryzowanych klientow manufaktury
                                  > wchodzi do niej od tylu i jakos im to nie przeszkadza, wiec czemu
                                  > dojezdzajacym tramwajem przeszkadzaloby wchodzenie bocznym
                                  wejsciem?
                                  > Chyba wiecej osob podrozujacych codziennie do pracy tramwajem by
                                  sie
                                  > wk.... na kolejny przystanek, a malo kto by zauwazyl roznice, bo
                                  > kogo tak naprawde obchodzi, ktorym wejsciem wejdzie do
                                  manufaktury.
                                  > To moze jest wazne ale jedynie dla postrzelonych tramwajofilow....

                                  O...nagle zrobiles sie wielkim znawcom upodoban pasazerow tramwajow
                                  i w dodatku wrozka, juz wiesz ze wiele osob dodatkowy przystanek
                                  bedzie wk... No, no, niezle, moze podasz tak przy okazji wynik
                                  zblizajacych sie wyborow?

                                  Aleksej
                                  • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 09.10.07, 18:14
                                    > A kto ci powiedzial ze na zachodniej sa jakiekolwiek
                                    > zsynchronizowane swiatla?

                                    Nikt mi tego nie musi mowic, po prostu to widac, jesli sie zapali
                                    zielone przed Lutomierska to spokojnie lapie sie na zielone przy
                                    Ogrodowej. Jeden warunek, musi nie byc korka a wiec jest to poza
                                    godzinami szczytu. W czasie godzin szczytu to po prostu przestaje
                                    dzialac bo jest za duzy ruch. Wystarczy sie tamtedy przejechac
                                    samochodem kolo 19 by to zaobserwowac, SAMOCHODEM A NIE TRAMWAJEM
                                    CZY NAWET AUTOBUSEM MPK

                                    > O...nagle zrobiles sie wielkim znawcom upodoban pasazerow
                                    tramwajow
                                    > i w dodatku wrozka, juz wiesz ze wiele osob dodatkowy przystanek
                                    > bedzie wk... No, no, niezle, moze podasz tak przy okazji wynik
                                    > zblizajacych sie wyborow?

                                    Do tego nie trzeba byc wrozka by stwierdzic ze ten dodatkowuy nikomu
                                    niepotrzebny przystanek nic nie dajacy nikomu bedzie wk... nie tylko
                                    kierowcow stojacych na kolejnych swiatlach ale rowniez jadacych
                                    tramwajem, ktorzy starca cenny czas by mozna bylo wysiasc na wprost
                                    glownego wejscia do manufaktury zamiast na wprost bocznego wejscia,
                                    wk... to takze okolicznych mieszkancow bo wydluza sie korki przez ta
                                    glupote
                                    • Gość: Aleksej Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.dialog.net.pl 09.10.07, 21:53
                                      > Nikt mi tego nie musi mowic, po prostu to widac, jesli sie zapali
                                      > zielone przed Lutomierska to spokojnie lapie sie na zielone przy
                                      > Ogrodowej. Jeden warunek, musi nie byc korka a wiec jest to poza
                                      > godzinami szczytu. W czasie godzin szczytu to po prostu przestaje
                                      > dzialac bo jest za duzy ruch. Wystarczy sie tamtedy przejechac
                                      > samochodem kolo 19 by to zaobserwowac, SAMOCHODEM A NIE TRAMWAJEM
                                      > CZY NAWET AUTOBUSEM MPK

                                      Ciekawe...szczegolnie kiedy sam ZDiT potwierdza ze nie ma tam
                                      synchronizacji sygnalizacji swietlnej.

                                      > Do tego nie trzeba byc wrozka by stwierdzic ze ten dodatkowuy
                                      nikomu
                                      > niepotrzebny przystanek nic nie dajacy nikomu bedzie wk... nie
                                      tylko
                                      > kierowcow stojacych na kolejnych swiatlach ale rowniez jadacych
                                      > tramwajem, ktorzy starca cenny czas by mozna bylo wysiasc na
                                      wprost
                                      > glownego wejscia do manufaktury zamiast na wprost bocznego
                                      wejscia,
                                      > wk... to takze okolicznych mieszkancow bo wydluza sie korki przez
                                      ta
                                      > glupote

                                      Juz...uspokuj sie, nie wk... sie tak bo zawalu jeszcze dostaniesz. A
                                      co do meritum, to naucz sie ze przystanki powinny byc tam gdzie
                                      ludzie chca isc. Popatrz chociazby na 'pielgrzymki' lodzian do manu
                                      w wieczory i weekendy z przystanku Zachodnia - Drewnowska i
                                      wywnioskujesz ze przystanek tam jest potrzebny.

                                      A ze tobie to wadzi...trudno, nie da sie wszystkich zadowolic,
                                      jednak na tym swiecie sa madrzejsze osoby ktore zadecydowaly ze
                                      przystanek ma by.

                                      Aleksej
                                      • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 10.10.07, 08:23
                                        A
                                        > co do meritum, to naucz sie ze przystanki powinny byc tam gdzie
                                        > ludzie chca isc. Popatrz chociazby na 'pielgrzymki' lodzian do
                                        manu
                                        > w wieczory i weekendy z przystanku Zachodnia - Drewnowska i
                                        > wywnioskujesz ze przystanek tam jest potrzebny.

                                        Przystanki to powinny byc rozmieszczoine z glowa a ich liczba nie
                                        powinna byc zbyt duza by nie dochodzilo do paranoi ze wieksszosc
                                        czasu tramwaj spedza na przystankach i jedzie gora 20 - 30km/h bo
                                        sie nawet rozpedzic nie moze. Gdyby przyjac twoj punkt widzenia to
                                        by np. miedzy Kilinskiego a Kosciuszki trzeba zrobic z 4-5
                                        przystankow a nie trzy jak teraz. Masnufaktura owszem jest miejscem
                                        do ktorego sporo ludzi dojezdza dlatego przystanek bedacy obecnie
                                        przy lutomierskiej nalezy PRZESUNAC do Drewnoskiej, by ci
                                        pasazerowie mieli krocej do manufaktury. Al;e tworzenie tam
                                        kolejnego przystanku by ci pasazerwowie zamiast wchodzic wejsciem do
                                        manufaktury przy Cinemacity mogli wchodzic glownym wejsciem to
                                        szczyt glupoty. Praktycznie nikt na tym nie skorzysta, za to dluzej
                                        sie bedzie jechac samochodem, tramwajem, beda korki, bedzie wieksze
                                        zanieczyszczenie powietrza i same tramwaje zuzyja wiecej pradu.
                                        Glupota forsowana przez tramwajofili i tyle, oby UML poszedl po
                                        rozum do glowy i po prostu przesunal ten przystanek a nie wydawal
                                        kupe kasy na psucie i tak mocno niewydolnego wezla
                                        • Gość: barnaba Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.msk.pl 10.10.07, 13:30
                                          > Masnufaktura owszem jest miejscem
                                          > do ktorego sporo ludzi dojezdza dlatego przystanek bedacy obecnie
                                          > przy lutomierskiej nalezy PRZESUNAC do Drewnoskiej, by ci
                                          > pasazerowie mieli krocej do manufaktury.

                                          1. Pochwal się tym pomysłem przed mieszkańcami osiedla przy Zachodniej, albo
                                          przed osobami przesiadającymi się przy Lutomierskiej.
                                          2. Ciekawe co da ten pomysł odwiedzającym Manufakturę? Do wejścia i tak ich
                                          czeka długi spacer.

                                          Chcąc zadowolić wszystkich, nie zadowolisz nikogo.

                                          > Ale tworzenie tam kolejnego przystanku by ci pasazerwowie zamiast > wchodzic
                                          wejsciem do manufaktury przy Cinemacity mogli wchodzic
                                          > glownym wejsciem to szczyt glupoty.

                                          Więc jednak zauważyłeś, gdzie jest główne wejscie do Manufaktury? Moje gratulacje.

                                          > Praktycznie nikt na tym nie skorzysta,

                                          Tłum idący do Manufaktury od Legionów i Lutomierskiej to nikt? Coraz lepiej.

                                          > za to dluzej
                                          > sie bedzie jechac samochodem, tramwajem, beda korki, bedzie wieksze
                                          > zanieczyszczenie powietrza i same tramwaje zuzyja wiecej pradu.

                                          Bo tramwaj, jak stoi to też prąd zużywa...

                                          Wiesz co, przestań dyskutować z faktami, bo to staje się żałosne.
                                          • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 11.10.07, 09:05
                                            1. Pochwal się tym pomysłem przed mieszkańcami osiedla przy
                                            Zachodniej, albo
                                            > przed osobami przesiadającymi się przy Lutomierskiej.

                                            Juz to przerabialismy, przesiada sie gdzie indziej a mieszkancy
                                            osiedla przy Zachodniej przynajmniej nie beda mieli dylematu na
                                            ktory przystanek isc, pojda na ten przy Limanowskiego.

                                            > 2. Ciekawe co da ten pomysł odwiedzającym Manufakturę? Do wejścia
                                            i tak ich
                                            > czeka długi spacer.

                                            Taki sam spacer jak z tego dodatkowego przystanku ktory tramwajofile
                                            proponuja. Jedyna roznica to inne wejscie, odleglosci praktycznie te
                                            same

                                            Chcąc zadowolić wszystkich, nie zadowolisz nikogo.
                                            >


                                            I to powinni sobie wyryc nad luzkiem zwolennicy budowy kolejnego
                                            przystanku. Idealnie pasuje to stwierdzenie, bo ten przystanek
                                            bedzie zl;y dla kierowcow, bo oznacza kolejne swiatla, bedzie zly
                                            dla podrozujacych tramwajem bo oznacza kolejny przystanek
                                            wydluzajacy jazde, bedzie zly dla okolicznych mieszkancow, bo
                                            oznacza wieksze korki.

                                            > Tłum idący do Manufaktury od Legionów i Lutomierskiej to nikt?
                                            Coraz lepiej.
                                            >

                                            Nie badz smieszny. Dla tego tlumu jest obojetne z ktorej strony
                                            wejdzie do manufaktury. Ale to do glow tramwajofilow nie dotrze.

                                            > Bo tramwaj, jak stoi to też prąd zużywa...
                                            >

                                            Nie. Bo ten tramwaj musi sie zatrzymac a potem ruszyc, a tak by po
                                            prostu przejechal. Fizyka z gimanzjum sie klania

                                            > Wiesz co, przestań dyskutować z faktami, bo to staje się żałosne.

                                            Sek w tym ze to ty dyskutujesz z faktami by udowodnic ze kon to
                                            wielblad
                                            • Gość: barnaba Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.lodz.msk.pl 11.10.07, 14:05
                                              > Juz to przerabialismy, przesiada sie gdzie indziej a mieszkancy
                                              > osiedla przy Zachodniej przynajmniej nie beda mieli dylematu na
                                              > ktory przystanek isc, pojda na ten przy Limanowskiego.

                                              Pogięło cię? Jeden z najdłuższych przystanków w mieście.

                                              > Taki sam spacer jak z tego dodatkowego przystanku ktory
                                              > tramwajofile proponuja. Jedyna roznica to inne wejscie, odleglosci >
                                              praktycznie te same

                                              Rozrysuj na kartce, a potem weź podręcznik do geometrii do IV klasy podstawówki.
                                              Wtedy zobaczysz czy te same.

                                              > I to powinni sobie wyryc nad luzkiem

                                              Nad czym?

                                              > zwolennicy budowy kolejnego
                                              > przystanku. Idealnie pasuje to stwierdzenie, bo ten przystanek
                                              > bedzie zl;y dla kierowcow, bo oznacza kolejne swiatla, bedzie zly
                                              > dla podrozujacych tramwajem bo oznacza kolejny przystanek
                                              > wydluzajacy jazde, bedzie zly dla okolicznych mieszkancow, bo
                                              > oznacza wieksze korki.

                                              Tylko osobami jadącymi do urzędu i do Manufaktury jakoś nikt się nie przejmuje.

                                              Pozostali zapewne od 30 sekund postoju oparszywieją, stracą zęby i nie będą mieć
                                              wzwodów. Ich krowy stracą mleko, a kury przestaną się nieść.

                                              > Nie badz smieszny. Dla tego tlumu jest obojetne z ktorej strony
                                              > wejdzie do manufaktury. Ale to do glow tramwajofilow nie dotrze.

                                              Bo tłum ten składa się z miłośników nowej, choć jeszcze nieolimpijskiej
                                              konkurencji sportowej. Nazywa się ona "chód z zakupami na czas"- oprócz zakupów
                                              zawodnikom w osiągnięciu rekordowych wyników przeszkadzają wąska bieżna (chodnik
                                              na Zachodniej) i uliczne światła.

                                              > Nie. Bo ten tramwaj musi sie zatrzymac a potem ruszyc, a tak by po
                                              > prostu przejechal. Fizyka z gimanzjum sie klania

                                              Jak hamuje, to akurat oddaje prąd do sieci. Doucz się.
                                              • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 12.10.07, 08:58
                                                Pogięło cię? Jeden z najdłuższych przystanków w mieście.
                                                >

                                                Chyba jeden z normalniejszych. Co mialo mnie poginac? I tak
                                                wiekszosc z nich do niedawna najczesciej chodzilo na 95, bo mialo
                                                ono o polowe mniej przystankow i bylo dzieki temu szybsze.

                                                > Rozrysuj na kartce, a potem weź podręcznik do geometrii do IV
                                                klasy podstawówki
                                                > .

                                                No dobrze, wyjdzie ze do przejscia jest 10% no moze 20% wiecej. Kto
                                                to zauwazy...

                                                > Tylko osobami jadącymi do urzędu i do Manufaktury jakoś nikt się
                                                nie przejmuje.
                                                >
                                                > Pozostali zapewne od 30 sekund postoju oparszywieją, stracą zęby i
                                                nie będą mie
                                                > ć
                                                > wzwodów. Ich krowy stracą mleko, a kury przestaną się nieść.
                                                >

                                                Juz ci pisalem ze nikt nie straci. Trzeba szukac kompromisow a nie
                                                idiotycznych rozwiazan rzekomo zadowolajacych kazdego. Kompromis
                                                tutaj to przesuniecie przystanku i miejmy nadzieje ze takie
                                                rozwiazanie bedzie wybrane

                                                Bo tłum ten składa się z miłośników nowej, choć jeszcze
                                                nieolimpijskiej
                                                > konkurencji sportowej. Nazywa się ona "chód z zakupami na czas"-
                                                oprócz zakupów
                                                > zawodnikom w osiągnięciu rekordowych wyników przeszkadzają wąska
                                                bieżna (chodni
                                                > k
                                                > na Zachodniej) i uliczne światła.
                                                >

                                                Niezaleznie gdzie bedzie prtzystanek i tak musza przejsc do
                                                manufaktury, roznica w dlubosci to jakies 10 - 20% wiecej do
                                                przejscia przy wariancie przystanku drewnoska. Roziwazanie realnie
                                                przyblizajace przystanek do manufaktury to poprowadzenie torow przy
                                                manufakturze a dokladniej przy glownym wejsciu do galerii handlowej.
                                                Jednak jest to jeszcze glupsze roziwazanie i na szczescie nikt go
                                                nie promuje na sile. Byc moze tutejsi "geniusze" komunikacji nie
                                                zauwazyli ze mozna spieprzyc to jeszcze bardziej stad tego nie
                                                promuja

                                                Jak hamuje, to akurat oddaje prąd do sieci. Doucz się.

                                                Sorry ale wiekszosc tramwai nie oddaje pradu (tych lodzkich) poza
                                                tym jesli nawet oddaje to nie 100% energii ktora wlozono by go
                                                rozpedzic ale zdecydowanie mniej. Tobie by sie korki przydaly i
                                                pozostalym tutaj piszacym "ekspertom"
            • Gość: kajo Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.chello.pl 04.10.07, 16:48
              ale jednocześnie na przedłużenie Karskiego się nie chcą zgodzić fantastyczni
              łodzianie, bo nie chcą mieć ruchliwej ulicy w poblizu...
              Proponuję więc wyprowadzkę z miasta.
              Co do tej estakady jeszcze...myślę, że o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby
              zrobienie czegoś w rodzju kładki, ale takiej jak nad autostradami (w stylu
              przejść dla zwierząt);chodzi mi o takie zabudowanie ulicy w quasitunel, co
              utworzyło przestrzeń na górze (górą mogłyby też jeździć tramwaje i mieć tam
              przystanek); tylko to niestety kosztowałoby masę kasy:(
            • Gość: adamemer Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski IP: *.41.rev.vline.pl 05.10.07, 11:50
              Ta nieciekawa sytuacja nie wynika z ilosci swiatel, tylko z ich
              beznadziejnej synchronizacji, jedne swiatla wiecej niczego nie
              zmienia, jesli beda odpowiednio zsynchronizowane...Ale zgodze sie,
              ze pewnie bedzie jeszcze gorzej, bo jak do tej pory, to odpowiednie
              zgranie sygnalizacji zdecydowanie przekracza mozliwosci
              intelektualne naszych wspanialych drogowcow...Cala nadzieja w
              systemie sterowania ruchem (tak, mam jeszcze nadzieje wynikajaca z
              faktu, ze ze nie beda tego robic nasi drogowcy, tylko firma majaca
              doswiadczenie w innych aglomeracjach na swiecie, zdecydowanie
              bardziej zapchanych od Lodzi)Wiec proponuje poczekac, zamiast
              bezsensownie sie na wzajem wymyslac od tramwajofili i
              blachosmrodow...No ale moze ja jestem naiwny:):):)
              A co do zapedow likwidacji tramwajow, moze panstwo w swoich
              wspanialych maszynach zechca wziasc pod uwage, ze nie wszyscy chca
              miec samochod, a poza tym, nie na kazda okazje sie on nadaje i sa
              ludzie, ktorzy lubia miec wybor...
              • skodabodzio Re: A wystarczy przesunac przystanek do Drewnoski 09.10.07, 18:21
                A co do zapedow likwidacji tramwajow, moze panstwo w swoich
                > wspanialych maszynach zechca wziasc pod uwage, ze nie wszyscy chca
                > miec samochod, a poza tym, nie na kazda okazje sie on nadaje i sa
                > ludzie, ktorzy lubia miec wybor...

                Sorry ale nigdy tutaj nie optowalem za radykalnym likwidowaniem
                linii tramwajowych (nie liczac juz pisania na przekor, kiedy
                dyskutanci dawali idiotyczne pomysly rodem z PRLu czy Korei
                Polnocnej), owszem, niektore linie sa zbedne jak np. Polnocna, ale
                generalnie tramwaje moga zostac w Lodzi. Za to regularnie mnie sie
                tu wyzywa od roznych takich bo mam wybor i wybieram samochod. Poza
                tym regularnie tutaj ten wybor chce mi sie ograniczyc, mowiac mi, ze
                do ogolnie pojetego srodmiescia Lodzi powinno sie dojezdzac KM a
                samochody to powinno sie zostawiac gdzies na obrzezach miasta, a
                wiec okolice Wlokniarzy czy Kopcinskiego (minimum, bo niektorzy tak
                napradwe widza ruch samochodowy gdzies pod aleksandrowem a wiec S14
                powinno byc granica dokad mozna swobodnie dojechac autem, dalej
                powinny byc ograniczenia i jakies przesaidki do KM).
    • Gość: Karol Ależ to znakomita wiadomość! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.10.07, 12:25
      Jezu! Już w grudniu ŁTR gotowy?! Super! Ja co prawda myślałem, że
      ŁTR to cały system - nowe szyny, inteligentne sygnalizacje,
      wydzielone torowiska, nowe tramwaje - ale jak widać myliłem się!
      Okazuje się, że wystarczyło wymienić kilka zwrotnic tu i tam - i
      mamy ŁTR! Hura! Jakże się cieszę, że już od grudnia jazda z
      Chocianowic do Helenówka potrwa całe 10 minut krócej, pojedziemy
      nowymi supertramwajami przez bezkolizyjne skrzyżowania, wysiądziemy
      na nowych przystankach, nigdzie nie zablokują na samochody, itd,
      itp... No bo przecież tak będzie, skoro jak pisze gazeta - "ŁTR
      gotowy juz w grudniu", prawda?
    • Gość: barnaba Zaczynamy kończyć? IP: *.lodz.msk.pl 17.11.07, 16:14
      lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/789927.html
      <<<<<<<<<<<<<<<<<<<
      [...]Wiele wskazuje na to, że pod koniec listopada zakończą się roboty torowe na
      ul. Piotrkowskiej na odcinku od pl. Niepodległości do pl. Reymonta, od Czerwonej
      do Żwirki, na alei Kościuszki, na Zachodniej od Lutomierskiej do Limanowskiego,
      na Zgierskiej od Dolnej do Kniaziewicza i na ulicy Zgierskiej między ulicami
      Bema a Kniaziewicza.

      Za dwa tygodnie na te odcinki trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, wyruszy
      tramwaj próbny, co pozwoli sprawdzić jakość prac.

      Budowniczowie ŁTR zamontowali już część z pięciuset słupów oświetleniowych.
      Takie oświetlenie torowiska ma wpłynąć na podniesienie bezpieczeństwa jazdy
      tramwaju, który przez Łódź przejedzie dwanaście minut szybciej niż przed remontem.
      />>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      Zakończenie prac do końca listopada między Lutomierską a Limanowskiego to IMVHO
      bzdura.
    • Gość: barnaba Kawa na ławę IP: *.lodz.msk.pl 19.11.07, 15:06
      lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/790269.html
      <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
      Rozmawiamy z Krzysztofem Litwinowiczem, pełnomocnikiem Zarządu MPK ds. Tramwaju
      Regionalnego.

      ***Łodzianie nie mogą się już doczekać końca prac przy budowie ŁTR...

      - Prace wykonują cztery firmy, dlatego stopień zaawansowania robót jest
      zróżnicowany. Na początku grudnia zostanie oddany do ruchu odcinek na al.
      Kościuszki od ul. Żwirki do ul. Zielonej. Jak deklarują wykonawcy, w tym roku
      zostaną też zakończone inne fragmenty: ul. Zachodnia (od Zielonej do ul.
      Legionów, a także od ul. Limanowskiego do ul. Dolnej), ul. Zgierska (od ul.
      Dolnej do Helenówka), ul. Pabianicka (od ronda Lotników Lwowskich do pl.
      Niepodległości) oraz ul. Piotrkowska (od ul. Czerwonej do ul. Żwirki). Na
      Pietrynie wiosną wylejemy nowy asfalt.

      ***Kiedy rozpocznie się wymiana torowiska na ul. Zachodniej pomiędzy ul.
      Ogrodową a ul. Lutomierską?

      ***- Czekamy na przedstawienie nam projektu przebudowy przez właścicieli
      Manufaktury. Na razie dostaliśmy go tylko w wersji komputerowej, bez
      szczegółowych uzgodnień. Wiadomo już jednak, że na tym fragmencie ŁTR-u nastąpi
      przesunięcie linii tramwajowej o 8 m w stronę parku. Jezdnia się nie zwęzi, bo
      jednocześnie z szynami zostanie przeniesiony cały układ drogowy. Na wysokości
      Manufaktury powstaną dwa nowe przystanki tramwajowe. Na tym odcinku już pod
      koniec listopada rozpoczniemy prace przy rozbiórce sieci, co oznacza, że
      przestaną tamtędy jeździć tramwaje. To jednak tylko początek utrudnień. W czasie
      przebudowy układu drogowego planowanego na marzec zostanie zamknięta na kilka
      tygodni ul. Zachodnia.

      ***Kierowcy pytają, co z wymianą torów na jednym z bardziej ruchliwych odcinków,
      rondzie Lotników Lwowskich.

      - Wykonawca chciał rozpocząć na nim prace jeszcze w tym roku. My jednak mieliśmy
      obawy, czy się wyrobi. Przewidujemy, że remont na tym odcinku potrwa nie dłużej
      niż dwa miesiące.

      ***A co z odcinkiem, na którym wykopano ludzkie szczątki?

      - Czekamy na zatwierdzenie przez izraelskich specjalistów ostatnich poprawek w
      projekcie zabezpieczenia cmentarzyska. Mamy nadzieję, że w ciągu tygodnia uda
      nam się przystąpić do jego wykonania. To pozwoli kontynuować prace.

      ***Ludzie dziwią się, dlaczego na ul. Zachodniej (od ul. Legionów do ul.
      Ogrodowej) stoją lampy w torowisku.

      - Wykonawca ma pewne problemy w porozumieniu się z Łódzkim Zakładem
      Energetycznym. Chodzi o ustalenie własności lamp. Mamy jednak nadzieję, że
      sprawa ta zostanie wyjaśniona i jeszcze w tym roku zakończymy budowę tego
      fragmentu. Poza tym te lampy wciąż służą do oświetlenia ulicy i terenu budowy. Z
      pewnością ich nie będzie, gdy ruszy tramwaj.

      ***W wielu miejscach nowe tory nie idą prosto, co jest tego przyczyną?

      - Zwężenia występują w miejscach, gdzie będą przystanki tramwajowe. Poza tym w
      wielu punktach musieliśmy dostosować się do słupów trakcyjnych. Ich pozycja
      zależy od infrastruktury podziemnej, tj. od rur czy kabli.

      ***Co z przenoszeniem przystanków za skrzyżowania?

      - Według projektu, będzie takich pięć. Resztę musieliśmy pozostawić na obecnych
      pozycjach, ponieważ były problemy ze znalezieniem dla nich wolnego miejsca na
      wąskich ulicach. Każdy z 70 przystanków będzie miał nową wiatę i położony
      chodnik z podwyższonym do 20 cm peronem, tak żeby wymiana pasażerów była szybsza
      i łatwiejsza. Na skrzyżowaniu ulic Piotrkowskiej i Sieradzkiej powstanie
      autobusowo-tramwajowy punkt przesiadkowy.

      ***Wraz z nową trakcją pojawiło się wzdłuż linii tramwajowej więcej słupów.
      Dlaczego?

      - Tam, gdzie było to tylko możliwe, podjęliśmy decyzję o zdjęciu przewodów ze
      ścian budynków. Właściciele kamienic żądali od nas zbyt dużo pieniędzy za to, że
      są one przytwierdzone do ich budynków. Poza tym nowoczesna sieć trakcyjna jest
      cięższa od dotychczasowej i wymaga większego podparcia. Wymiana kabli pozwoli
      zaoszczędzić na prądzie nawet od 5 do 15 proc. zużycia.

      ***Kiedy dotrą do Łodzi pierwsze z 10 szybkich tramwajów?

      - Z naszych informacji wynika, że produkcja w Bydgoszczy idzie zgodnie z planem.
      Przyjadą więc do naszego miasta najpóźniej do marca przyszłego roku.

      ***Czy to prawda, że w Łodzi powstanie wspólny pas ruchu dla tramwajów i autobusów?

      - Takie rozwiązanie zostanie zastosowane na fragmencie ul. Piotrkowskiej od pl.
      Niepodległości do ul. Radwańskiej. Po torowisku tramwajowym pojadą autobusy, co
      pozwoli im ominąć korki. Aby pojazdy te nie blokowały wagonów pędzących po
      szynach, wyposażymy je w komputerowy system sterowania ruchem. Na pozostałych
      ulicach nie zastosowaliśmy tego rozwiązania, bo tam torowisko jest wydzielone i
      nie było takiej konieczności.

      ***Na trasie ŁTR będą jeździć tylko nowe tramwaje?

      - Nowy tabor pojawi się na linii 11 i ona będzie najważniejsza, ale nie jedyna.
      Tak naprawdę każdy jadący po nowych torach pojazd będzie miał włączane zielone
      światło. Dlatego nie ma mowy o jakimkolwiek blokowaniu ruchu. Nie powinni się
      martwić też kierowcy jadący poprzecznymi ulicami. Na pewno nie dojdzie do tego,
      że będą stali w korkach. Częstotliwość jazdy tramwajów na tej trasie będzie się
      wahać od 2 do 3 minut.

      ***Co z ŁTR zimą?

      - Na ten okres na ul. Piotrkowskiej wyrwy przy torowiskach zostaną zasypane, a w
      przyszłym roku będzie tam wylany asfalt. Wykopy na pozostałych ulicach
      zabezpieczymy. Nie ukrywam jednak, że liczę, iż uda nam się zakończyć większość
      trwających obecnie prac. Gdy tramwaje pojadą al. Kościuszki i ul. Zachodnią,
      znikną obowiązujące tam obecnie pasy ruchu dla MPK i taksówek.

      ***Jakie korzyści da łodzianom szybki tramwaj?

      - To będzie takie nasze metro, a nawet więcej - aby wsiąść do wagonika nie
      trzeba będzie schodzić pod ziemię. Łódzki Tramwaj Regionalny skróci przejazd na
      trasie z Helenówka do Chocianowic o 10 minut. Dziś trwa 50 minut. Podczas prac
      200 robotników przebuduje 60 skrzyżowań i ułożonych zostanie 33 km torów w każdą
      stronę. Po zakończeniu prac w czerwcu (do końca lipca jest czas na rozliczenie
      projektu) będziemy mieli najnowocześniejszy ciąg tramwajowy w Polsce.
      />>>>>>>>>>>>>>>>>>

      Mam nadzieję, że po tym wywiadzie zmniejszy się znacząco ilość durnych artykułów
      prasowych i wynikających z nich równie durnych wpisów na forum.
      • Gość: Tomasz.bu Re: Kawa na ławę IP: *.ssp.dialog.net.pl 20.11.07, 23:15
        > - Prace wykonują cztery firmy, dlatego stopień zaawansowania robót
        jest
        > zróżnicowany. Na początku grudnia zostanie oddany do ruchu odcinek
        na al.
        > Kościuszki od ul. Żwirki do ul. Zielonej. Jak deklarują wykonawcy,
        w tym roku
        > zostaną też zakończone inne fragmenty: ul. Zachodnia (od Zielonej
        do ul.
        > Legionów,

        Tylko co tu puścić? W zasadzie poza szóstką (i to tylko do czasu
        rozpoczęcia odcinka przy Poznańskim) i ewentualnie 12tką i 13tką -
        nie ma co.

        > a także od ul. Limanowskiego do ul. Dolnej),

        To i tak psu na budę dopóki nie zrobią Zachodniej do Północnej.

        ul. Zgierska (od ul.
        > Dolnej do Helenówka),

        A podobno pętla jeszcze nie ruszona. Chociaż chyba da sie zawrócić
        na Helenówku

        ul. Pabianicka (od ronda Lotników Lwowskich do pl.
        > Niepodległości)

        A będzie skręt Pabianicka -Plac - Rzgowska? Bo jeśli nie, to
        wcześniejsze zaistnienie tego odcinka też nic nie da.

        oraz ul. Piotrkowska (od ul. Czerwonej do ul. Żwirki).

        I znowu - cóż z tego. A można było zrobić skrzyżowanie z Czerwoną
        (nawet jeśli mają likwidować - to byle jak i tymczasowo) i przy
        szybszym zrobieniu Żwirki w zasadzie wszystko mogłoby już w miarę
        normalnie jeździć, a tak?

        Na
        > Pietrynie wiosną wylejemy nowy asfalt.

        I dobrze.

        > - Tam, gdzie było to tylko możliwe, podjęliśmy decyzję o zdjęciu
        przewodów ze
        > ścian budynków.

        Eeech. Dziki kraj.

        > ***Czy to prawda, że w Łodzi powstanie wspólny pas ruchu dla
        tramwajów i autobu
        > sów?
        >
        > - Takie rozwiązanie zostanie zastosowane na fragmencie ul.
        Piotrkowskiej od pl.
        > Niepodległości do ul. Radwańskiej. Po torowisku tramwajowym pojadą
        autobusy, co
        > pozwoli im ominąć korki. Aby pojazdy te nie blokowały wagonów
        pędzących po
        > szynach, wyposażymy je w komputerowy system sterowania ruchem. Na
        pozostałych
        > ulicach nie zastosowaliśmy tego rozwiązania, bo tam torowisko jest
        wydzielone i
        > nie było takiej konieczności.

        ROFTL.
        Pomijając absurd, dobrze, ze chociaż tu sie wpusci autobusy na tory
        i wielka szkoda, ze nie zrobi sie tego między Legionów a
        Lutomierską. Niestety, ale przebudowa na torowisko przystosowane do
        poruszania sie po nim autobusami nie będzie możliwa, a jakie są
        korki przy Manufakturze - wszyscy wiedzą. :-(

        > trwających obecnie prac. Gdy tramwaje pojadą al. Kościuszki i ul.
        Zachodnią,
        > znikną obowiązujące tam obecnie pasy ruchu dla MPK i taksówek.

        ??? To co oni planują? puścić wszystkie tramwaje Kościuszki -
        Mickiewicza - Kilińskiego czy jak, że nagle autobusy przestaną być
        potrzebne? Czy może zrobią powtórkę z rozrywki na Narutowicza, gdzie
        w miejsce 4 linii tramwajowych pojedzie krótki autobusik na
        wykoślawionej trasie jeżdżący rzadziej niż którakolwiek z tych linii?
        BTW po raz kolejny już w trakcie remontu, mści sie niedobór
        awaryjnych łuków i to w praktycznie wszystkich możliwych miejscach:
        na Pl. Kościelnym, na Kozinach (wjazd z Włókniarzy w Srebrzyńską),
        Zachodnia/Zielona, Mickiewicza/Piłsudskiego
        Politechniki/Wróblewskiego i Czerwona/Piotrkowska.
        • zamek Re: Kawa na ławę 20.11.07, 23:56
          Gość portalu: Tomasz.bu napisał(a):

          > > - Tam, gdzie było to tylko możliwe, podjęliśmy decyzję o zdjęciu
          > przewodów ze
          > > ścian budynków.
          >
          > Eeech. Dziki kraj.

          Z reguły się z Tobą zgadzam, ale tym razem żadną miarą nie mogę. Czy wiesz o
          budynkach, które rozsypują się z powodu naprężeń powodowanych przez sieć
          trakcyjną? Bo ja wiem, widziałem uszkodzenia na własne oczy, znam ekspertyzy. Na
          całe szczęście przemówiły one (a może nie one, może groźba milionowych
          odszkodowań do wyegzekwowania np. od pabianickiego magistratu) do wyobraźni co
          poniektórych i trakcja coraz częściej nie jest już mocowana do budynków. I oby
          już nigdzie w Łodzi jej tak nie mocowano.

          --
          Schloß
          • Gość: Tomasz.bu Re: Kawa na ławę IP: *.ssp.dialog.net.pl 21.11.07, 18:01
            > Z reguły się z Tobą zgadzam, ale tym razem żadną miarą nie mogę.
            Czy wiesz o
            > budynkach, które rozsypują się z powodu naprężeń powodowanych
            przez sieć
            > trakcyjną? Bo ja wiem, widziałem uszkodzenia na własne oczy, znam
            ekspertyzy. N
            > a
            > całe szczęście przemówiły one (a może nie one, może groźba
            milionowych
            > odszkodowań do wyegzekwowania np. od pabianickiego magistratu) do
            wyobraźni co
            > poniektórych i trakcja coraz częściej nie jest już mocowana do
            budynków. I oby
            > już nigdzie w Łodzi jej tak nie mocowano.

            No to i mówię dziki kraj. W krajach cywilizowanych sieć trakcyjna
            nie powoduje uszkodzeń budynków i sieć podwiesza się właśnie do
            nich. Dzięki temu słupy nie zaśmiecają wizualnie krajobrazu.
            Np. za sporą ciekawostkę można uznać, że sieć tramwajowa podwieszona
            jest do kościoła w Augsburgu w którym znajduja sie najstarsze na
            świecie witraże. Nie boją się, że wstrząsy od tramwaju im zdemolują
            te, bardzo kruche przecież, zabytki?
            Pewnie w krajach cywilizowanych prawa fizyki działają nieco
            inaczej...
        • Gość: barnaba Re: Kawa na ławę IP: *.lodz.msk.pl 21.11.07, 13:34
          > Tylko co tu puścić? W zasadzie poza szóstką (i to tylko do czasu
          > rozpoczęcia odcinka przy Poznańskim) i ewentualnie 12tką i 13tką -
          > nie ma co.

          Teoretycznie tramwaj będzie mógł jechać Legionów- zachodnia- Kościuszki-
          Mickiewicza- Kilińskiego.

          > A podobno pętla jeszcze nie ruszona. Chociaż chyba da sie zawrócić
          > na Helenówku

          Na Julianowie chyba też, a nie dam głowy czy i nie na pl. Kilińskiego.

          > ??? To co oni planują? puścić wszystkie tramwaje Kościuszki -
          > Mickiewicza - Kilińskiego czy jak, że nagle autobusy przestaną być
          > potrzebne?

          Tak by wynikało, choć podejrzewam, że w ten sposób pojadą najwyżej 2-3 linie,
          przy pozostawieniu 'zetki' lub powrocie "95".

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka