Dodaj do ulubionych

Promocja Krakowa w Wiedniu - pozazdrościć

IP: *.toya.net.pl 27.12.07, 21:09
Wiedeńskie spojrzenie na Kraków


Jutro (28 grudnia) rusza nowatorska promocja Krakowa w Austrii
wykorzystująca najnowocześniejsze osiągnięcia technologiczne. Dzięki
specjalnie przygotowanemu joystickowi, uczestnicy wydarzenia będą
zdalnie kierować kamerą umieszczoną w Krakowie, która bezpośrednio
przekazuje obraz na ekran w Wiedniu.

„Zależało nam na takim rozwiązaniu promocyjnym, które łączyłoby
nowoczesność z najpopularniejszym skojarzeniem Krakowa – tradycją”,
mówi Izabela Helbin Dyrektor Biura Promocji i Marketingu Urzędu
Miasta Krakowa.

Instalacja, która umożliwi odwiedzającym przeniesienie się w czasie
rzeczywistym na krakowski Rynek Główny powstanie w wiedeńskim
Museumsquartier - prestiżowym kompleksie galerii i wystaw w centrum
miasta. Mimo, że oba miasta dzieli blisko 500 kilometrów, dla
wiedeńczyków obwarzanki będą na wyciągnięcie ręki.

Celem multimedialnego wydarzenia zatytułowanego „Experience Cracow
in Vienna” jest wzmocnienie wizerunku Krakowa jako miasta kultury i
technologii. Dzięki wirtualnemu przewodnikowi wiedeńczycy mogą
doświadczyć uroków centralnego miejsca stolicy Małopolski. Goście
zaproszeni do popularnego Museumsquartier operując joystickiem,
zwiedzą najbardziej rozpoznawalny rynek w Polsce.

Wiedeńczycy w trakcie wirtualnego zwiedzania zaskakiwani będą
animacjami przygotowanymi na trasie kamery: pozdrowieniami od
krakowian, poczęstunkami obwarzankiem. Dodatkowo, co godzinę przed
krakowską kamerą będzie się pojawiał Lajkonik. Wiedeńczyk operujący
w tym czasie joystickiem, wygra jedną z nagród głównych, np.
weekendowy pobyt w Krakowie. W przerwach w zabawie, Austriacy będą
też mieli okazję zobaczyć film promocyjny o mieście.

Żadne inne polskie miasto nie wykorzystało jeszcze w swojej promocji
tak kreatywnego pomysłu. Kraków, poprzez zastosowanie
niestandardowych narzędzi ambientowych, potwierdza swoją pozycję
lidera na rynku samorządów lokalnych dbających o wizerunek za
granicą i wpływy z turystki.

Szacunki mówią, że w roku 2007 Kraków odwiedziło ponad 8 mln
gości. „Nasz joystick i projekt <> jest z założenia inicjatywą
powtarzalną. Dzięki mobilności rozwiązania i możliwości realizacji
wydarzenia w praktycznie każdym miejscu świata będziemy mogli
powtarzać to unikatowe przedsięwzięcie już w niedalekiej przyszłości
również w innych miastach” - dodaje Izabela Helbin.

Produkcję wydarzenia realizuje Urząd Miasta Krakowa. Wsparciem
koordynacyjnym zajmuje się agencja 180° Public Relations (Grupa Leo
Burnett Warszawa), we współpracy z wiedeńską agencją public
relations, Noack & Partner. Obie działają w sieci Manning, Selvage &
Lee. Pomysł wydarzenia oraz kreacja materiałów BTL powstały w Leo
Burnett Warszawa. (MS)

www.krakow.pl/komunikaty/?MODE=mpkom&TYPE=show&kom_id=5935
Edytor zaawansowany

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka