Dodaj do ulubionych

ZDIT - mapki Narutowicza, Pl. Dabrowskiego, POW..

IP: *.prokom.pl 06.03.08, 09:19
ZDiT ma wyjątkowy dar nieczytelnego prezentowania informacji na
swojej stronie. Na prośbę od ukalo zebrałem wybrane mapki
ilustrujące dwa dosć istotne projekty prezebudowy ulic w najbliższym
okresie. Nazwy plików opisują jego zawartość.

Przebudowa ul. Narutowicza od ul. wierzbowej do ul. POW, Pl.
Dąbrowskiego. ul. POW od ul. Narutowicza do ul. Jaracza oraz
fragmentu skrzyżowania ulic Sk ladowej i Kilińskiego

studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_EwidencjaGruntow.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_ZarysProjektowanegoRozwiazania.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_OpisProjektuZagospodarowaniaTerenu.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_ProjektZagospodarowaniaTerenu_01.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_ProjektZagospodarowaniaTerenu_02.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_OpisDrogi.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_TrasowanieUkladuDrogowego_01.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_TrasowanieUkladuDrogowego_02.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_ProjektTrakcjiTramwajowej.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_PlanSytuacyjnyUkladuDrogowego_01.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_PlanSytuacyjnyUkladuDrogowego_02.pdf

studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_OpisProjektuZagospodarowaniaTerenu.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_ProjektZagospodarowaniaTerenu.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_OpisDrogi.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_TrasowanieUkladuDrogowego.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_PlanSytuacyjnyUkladuDrogowego.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_OpisArchitektury.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_ZagospodarowaniePrzebudowyPlyty.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_GlowneElementyPrzebudowyPlyty.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_PosadzkaPlyty.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego_KolorystykaPosadzkiPlyty.pdf

studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/POW_EwidencjaGruntow.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Skladowa_EwidencjaGruntow.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/POW-Skladowa_OpisProjektuPrzebudowy.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/POW_ProjektZagospodarowaniaTerenu.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Skladowa_ProjektZagospodarowaniaTerenu.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/POW-Składowa_OpisDrogi.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/POW_TrasowanieUkladuDrogowego.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Skladowa_TrasowanieUkladuDrogowego.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/POW_PlanSytuacyjnyUkladuDrogowego.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Skladowa_PlanSytuacyjnyUkladuDrogowego.pdf

Przebudowa ul. Zachodniej od ul. Legoinów do ul. Lutomierskiej.

studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Zachodnia_PlanSytuacyjny.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Zachodnia_DocelowaOrganizacjaRuchu.pdf
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Zachodnia_Objazdy.pdf
Edytor zaawansowany
  • Gość: belyall IP: *.toya.net.pl 06.03.08, 14:22
    Zachodnia to już 4-pasmowa autostrada.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 06.03.08, 14:36
    A masz inne wyjście? Jak alternatywa? Tylko ciasne uliczki jak Nowomiejska czy
    Franciszkańska....

    Jak się przez blisko 20 lat postPRL-u nic nie zrobiło w kwestii sprawnej
    organizacji ruchu to teraz trzeba niestety stosować doraźne rozwiązania.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 06.03.08, 16:48
    > A masz inne wyjście? Jak alternatywa? Tylko ciasne uliczki jak Nowomiejska czy
    > Franciszkańska....

    Oczywiście, że jest alternatywa i już Ci o tym raz napisałem. A jak wolisz być
    ślepy i głuchy to Twoja sprawa.

    Przede wszystkim zaś należy zaznaczyć, że nie z każdej uliczki musi być
    koniecznie możliwość wjazdu w każdą uliczkę. Po co skręt z Zachodniej w Ogrodową
    na zachód? Żeby jeszcze bardziej zatkać wąskie gardło, czy żeby uzasadnić
    niezbędną konieczność zamienienia tramwaju na Ogrodowej i Srebrzyńskiej w drugi
    pas jezdni?
    Wystarczy popatrzeć na Kościuszki - na skrzyżowaniu z Mickiewicza nie ma
    lewoskrętów i korków takich jak na Zachodniej nie ma.
    Jak sobie pomyślę ile będzie trzeba porobić faz świateł na nowym skrzyżowaniu
    autostradowym pod pałacem Poznańskiego, zwłaszcza zważywszy około 30
    "wzbudzanych" tramwajów na godzinę w każdą stronę, w tym część skręcających, to
    już widzę jak kierowcy będą "błogosławić" ZDiT. Schematyzacja i uproszczenie
    ruchu to podstawowa droga do upłynnienia ruchu.

    Ruch samochodowy się modeluje (i to na setki sposobów) a nie bezmyślnie
    dostosowuje się do chwilowych potrzeb, bo te chwilowe potrzeby są wymuszone
    różnymi prowizorkami, a nie obiektywne. Mówiąc krótko można rozbudowywać straż
    pożarną, a można wprowadzić rozwiązania, które sprawią, że będzie mniej pożarów.

    Projekt przebudowy Narutowicza - po prostu przerażający. Między innymi
    pogratulować przebudowy nowego torowiska między Sterlinga a POW, o absurdalnym
    przystanku zamykającym wylot ul. Knychalskiego nawet nie wspominam. Oczywiście
    ów przystanek będzie dostępny tylko z JEDNEJ STRONY WYSEPKI!!! Może jeszcze
    przejście podziemne zrobić, a co sobie żałować!
    Była szansa na porządny miejski plac, a jest knot z naćkanymi wszędzie ulicami,
    uliczkami, płotkami, płoteczkami, falującymi jak dziewczęta w hawajskim tańcu.
    Projektant nie miał linijki, czy jak??? Czy Sterlinga, jak już komuś jest
    niezbędnie potrzebna musi mieć kształt trapezu? Samochody jadąc tą ulicą będą
    się zwężać?
    Przerażający knot.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 06.03.08, 17:28
    (...)Oczywiście, że jest alternatywa i już Ci o tym raz napisałem.(...)

    Jeśli jest alternatywa to czemu nie daje rady przejechać obecnie tramwajem na
    Franciszkańskiej? Czemu kierowcy nie korzystają z ponoć tak oczywistej alternatywy?

    Dziś tylko 10 minut trwał przejazd od przystanku Wojska Polskiego/Franciszkańska
    do chwili opuszczenia skrzyżowania Północna/Franciszkańska/Kilińskiego.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 06.03.08, 20:52
    > Jeśli jest alternatywa to czemu nie daje rady przejechać obecnie tramwajem na
    > Franciszkańskiej? Czemu kierowcy nie korzystają z ponoć tak oczywistej
    alternatywy?

    Nie piszę, że jest oczywista. Nie pisałem też, że kierowcy mogą wybrać inaczej,
    tylko, że organizacja ruchu w tym rejonie może być lepiej rozwiązana.
    Poza tym Ty piszesz o tym, co jest teraz, a ja o tym, co się powinno zrobić za
    pieniądze, jakie utopimy w zupełnie bezmyślnej przebudowie tego odcinka.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 06.03.08, 17:36
    (...)Projekt przebudowy Narutowicza - po prostu przerażający. Między innymi
    pogratulować przebudowy nowego torowiska między Sterlinga a POW, o absurdalnym
    przystanku zamykającym wylot ul. Knychalskiego nawet nie wspominam.(...)

    Ewidentny kretynizm - po co pas autobusowo-tramwajowy będący istotnym punktem
    przesiadkowym jeśli autobusy zamiast Narutowicza pojadą sobie Składową i
    Knychalskiego?

    Po co ten lewoskręt dla autobusów (bedący powodem przesuwania nowego torowiska)?
    Dla jednej linii 57? Czy może znowu aby się przesiąść (na linie które dotychczas
    kończyły trasę na pl. Dąbrowskiego) trzeba będzie biec do Jaracza?

    Knychalskiego mogła być sobie spokojnie małą uliczką .

    Pas autobusowo-tramwajowy - a jak nowoczesność tyle że go ominie większości
    linii autobusowych....

    Łódzka specjalność - idea przesiadek ze spacerkiem do kilkuset metrów (Rondo
    Lotnikków Lwowskich, Pl. Reymonta już niedługo itd)?
  • Gość: typek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.03.08, 15:19
    >Po co skręt z Zachodniej w Ogrodową na zachód?

    zgadzam się. i poszedł bym dalej - Ogrodowa powinna być jednokierunkowa (z
    zachodu na wschód). jednocześnie można też pomyśleć o jednokierunkowej
    Drewnowskiej (na odcinku Zachodnia-Karskiego).
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 07.03.08, 21:22
    > zgadzam się. i poszedł bym dalej - Ogrodowa powinna być jednokierunkowa (z
    zachodu na wschód)

    Być może. To już zależy od przyjętego ostatecznego wariantu przebiegu
    "północnej" części obwodnicy Śródmieścia.

    Drewnowska zaś powinna być nawet jeśli nie jednokierunkowa to zdecydowanie bez
    możliwości skrętu z Drewnowskiej w Zachodnią w prawo do Centrum. Po powstaniu
    odcinka Karskiego między Ogrodową a Legionów na Drewnowskiej właśnie powinna być
    śluza "spychająca" samochody z ciągu ul. Zachodniej na Karskiego. I właśnie
    dlatego bez sensu jest obecna przebudowa, która sankcjonuje i stymuluje nadmiar
    samochodów na tym odcinku, który powinien być "odcięty". To odcięcie powinno być
    zrobione i może być zrobione już teraz - i nie trzeba by wyburzać kamienic,
    wycinać parku i robić wielkiej demolki. Uprościć ruch samochodowy do dwóch
    głównych kierunków tj. Północna - Zachodnia na zachód i Ogrodowa - Północna - na
    wschód wspomaganych przez dwa pomocnicze tj. z Ogrodowej w prawo do Centrum i z
    Centrum na wprost Zachodnią.

    W ten sposób tworzymy narzędzie, które działa "odśrodkowo" automatycznie
    wypychając ruch na zewnątrz - na Włókniarzy i na Karskiego jak niedokończona by
    ona nie była. Prawdopodobne, że już to by wystarczyło do usunięcia znaczącej
    części tranzytu międzydzielnicowego z ul. Zachodniej.

    O tym, że Drewnowska od Karskiego do Włókniarzy powinna być dwujezdniowa nawet
    nie wspominam. W zamian Ogrodowa i Cmentarna powinny być ulicami o ruchu
    uspokojonym. Wtedy można w sposób cywilizowany zagospodarować otoczenie
    Cmentarza Starego.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 06.03.08, 14:44
    Według planów wschodnia jezdnia Zachodniej pomiędzy Legionów a Ogrodową ma już
    od ulicy Legionów zyskać jeden pas ruchu. Radze przejść się i sprawdzić ile
    zostanie miejsca na chodnik.
    Chyba że się jedną kamienicę wyburzy....

    Do tego utrudnienie pieszym przejścia przez Zachodnią przy ulicach Drewnowskiej
    i Lutomierskiej. Dwa skrzyżowania tylko dwa przejścia dla pieszych przez
    Zachodnią. Gratulacje. Według p. Giedryś piesi potrafią fruwać.

    Nie wiem czemu pomimo sygnalizacji zlikwidowano te przejście po południowej
    stronie ul Lutomierskiej. Czyżby ten wspaniały system sterowania ruchem będzie
    zatrzymywał tramwaje pomiędzy tymi skrzyżowaniami?

    I jeszcze jedno jeśli tak niezbędny jest przystanek przy hipermarkecie zwanym
    Manufaktura to czemu tylko będzie tramwajowy?

    Ale to je uć qr*a, uć....
  • Gość: mamadoo IP: 195.245.213.* 06.03.08, 14:48
    Jak będzie zorganizowany ruch autobusów przy placu Dąbrowskiego po
    jego remoncie? Z tego co widzę to chyba tam nie będzie wspólnego
    przystanku A+T. Czyli kolejny układ antyprzesiadkowy w Łodzi?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 06.03.08, 15:05
    Składowa będzie jednokierunkowa (na wschód) specjalnie pod autobusy. Wyjazd
    autobusów na Narutowicza ul Knychalskiego - to oznacza niemożność wjazdu na
    przystanek autobusowo-tramwajowy (!!!).

    Czyli by z tramwaju przesiąść się na autobusy 51, 53 itd... trzeba będzie
    wysiąść na przystanku przy POW (przystanek tylko w jednym kierunku !!!) a potem
    spacerkiem udać się pod dworzec.

    Chyba ze jakimś cudem spod dworca pojadą ulicą POW i Narutowicza. Jeśli tak to
    jasną cholerę robią jednokierunkową Składową?

    To czym ty mówisz to dotyczy tylko linii 57 i N7 w dwóch kierunkach oraz linii
    70 w kierunku do Dw. Fabrycznego - ale powinna ona pojechać Narutowicza nie
    Jaracza po przebudowie.

    I jeszcze jedno - dodatkowy chodnik na Składowej przy Kilińskiego ze z względu
    na przystanki autobusowe. Bliżej tramwaju ale dalej od dworca i przystanków
    końcowych innych linii autobusowych....

    I na koniec - praktycznie brak miejsc parkingowych - a mamy tam przecież teatr
    (tylko nie mówcie że coś budują na zapleczu sądu, bo to nie dal pojazdów
    zajmujących się transmisjami TV czy dla autokarów). Do tego likwidacja postoju
    taksówek.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 06.03.08, 15:31
    Opis Drogi mówi wyraźnie o wiacie przystankowej na ul. Knychalskiego. Czyli
    budujemy pas autobusowo-tramwajowy po to aby na wspólnym przystanku nie
    zatrzymywała się większość autobusów odjeżdżających spod Dw. Fabrycznego - i to
    tych dla których pl. Dąbrowskiego będzie miejscem przesiadki. Gratulacje.
  • Gość: bbb IP: *.zb.lnet.pl 07.03.08, 00:10
    a gdzie znalazłeś informację o tym, że autobusy będą mieć krancówkę przy
    Fabrycznym i wyjeżdżać z niej bedą przez Knychalskiego?
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 07.03.08, 07:11
    STUDI załączył coś takiego jak opis do załączonych rysunków.
    Wystarczy przeczytać.
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Narutowicza_OpisDrogi.pdf

    strona 9, (ostatni akapit)
    "3.5. Organizacja ruchu
    W ul.Narutowicza na projektowanym odcinku zasadnicze znaczenie
    będzie mieć komunikacja zbiorowa miejska, tramwajowa oraz
    autobusowa. Jak podano zastosowano przystanki tramwajowo-autobusowe.
    Przewidziano wydzielone pasy dla autobusów MPK.
    W maksymalnym zakresie wyeliminowano ruch samochodów z torowisk
    tramwajowych.
    Na wszystkich skrzyżowaniach ul.Narutowicza przewidziano
    sygnalizacje świetlną sterowaną systemowo, dającą priorytet
    komunikacji zbiorowej.
    Zaproponowano organizacje ruchu dla rejonu otaczającego
    przebudowywany odcinek ul.Narutowicza, przy założeniu likwidacji
    przystanków końcowych autobusów MPK na placu Dąbrowskiego z
    przeniesieniem ich w rejon dworca kolejowego Łódź-Fabryczna (z
    wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego w ul.Składowej na odcinku
    między ul.POW a ul.Knychalskiego)."
  • Gość: bbb IP: *.zb.lnet.pl 07.03.08, 08:16
    dzięki!
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 07.03.08, 10:12
    Opis Drogi, Narutowicza, punkt 3.1
    (...)
    Wlot ul.Składowej w rejonie przejścia dla pieszych zwężono do potrzeb dwóch pasów
    ruchu. Jezdnię ul.Knychalskiego pozostawiono w istniejącej szerokości,
    zwiększając promień
    łuku na prawoskręcie w ul.Narutowicza ze względu na autobusy MPK na tej relacji.
    (...)

    Opis Zagospodarowania terenu, Pl. Dąbrowskiego, punk 6.1
    (...)
    Na ulicy Sterlinga również przewiduje się zgrupowanie pośrednich przystanków linii
    autobusowych w dwóch punktach po przeciwległych stronach ulicy, na wysokości
    bocznej zachodniej
    elewacji Teatru Wielkiego. ( szczegóły w cz. drogowej projektu). (...)
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 07.03.08, 21:26
    Super. Czyli jak obecnie w ramach przesiadki trzeba było biegać po całym placu,
    to teraz do obiegnięcia będzie obszar od Jaracza po dworzec. Boże, widzisz i nie
    grzmisz?
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 07.03.08, 22:30
    Docelowo krańcówka ma zostać powiązana z dworcem PKP i PKS.
    Jeśli do tego dojdzie przystanek tramwajowo-autobusowy na ul. Narutowicza- efekt
    powinien być dobry.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 07.03.08, 22:40
    Rzecz w tym, że nie dojdzie. Z zacytowanych opisów wynika, że przystanki
    autobusowe mają być na Knychalskiego i na Sterlinga przy Jaracza.
    Z resztą geometria "wspólnego przystanku" poważnie ogranicza jego
    "uwspólnienie". Gdyby był albo między POW a Sterlinga, albo między Knychalskiego
    a Składową - to by się dało wykorzystać. Ale tak, zwłaszcza jeśli autobusy mają
    jechać po Sterlinga, a wyjeżdżać przez Knychalskiego - to ni ch. Że nie wspomnę
    o genialnie umieszczonym przejściu dla pieszych na wysepkę.
  • Gość: ................. IP: *.lodz.dialog.net.pl 09.03.08, 11:19
    Trudno powiedziec czy dojdzie czy nie, to sa wylacznie wstepne
    plany, nadal trwa dyskusja nt. ukladu docelowego po przebudowie pl.
    Dabrowskiego i wyglada na to ze petla na placu zostanie po remoncie,
    przynajmniej do czasu budowy nowego dworca autobusowego PKS i MPK.
    Nalezy pamietac ze w przypadku budowy nowego dworca PKP i PKS, przy
    jednoczesnej likwidacji petli na pl. Dabrowskiego, nie bedzie zadnej
    porzadnej krancowki autobusowej w centrum miasta!
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 11:40
    Nie do końca masz rację - nie czytałeś opisów projektu, ba nawet nie zapoznałeś
    sie z rysunkami. waż że zwężą jezdnię na Pl. Darowskiego, zlikwidują budki
    handlowe oraz dyspozytornię MPK oraz zatoki przystankowe, Jedynie miejsca będą
    po zachodniej stronie budynku teatru - tam tylko po jednym przystanku w obydwu
    kierunkach -plus miejsca parkingowe. Z tym projektem jest powiązana budowa
    nowych chodników ze względu na lokalizacje przystanków autobusowych MPK już od
    Kilińskiego. Czyli zdecydowano się na umieszczenie (tymczasowe) krańcówki na
    ulicy Składowej pomiędzy Kilińskiego a POW. ul. Składowa od POW do Knychalskiego
    będzie jednokierunkowa ze względu na autobusy MPK. Stąd przystanek na
    Knychalskiego przy Narutowicza. Z
    Projekt wyłoniono w przetargu i jest wiążący dla wykonawców. Tak wiec już
    zapadły decyzje.

    Czyli część autobusów skręci z Narutowicza w Pl. Dąbrowskiego i będzie mieć
    przystanek z dala od tramwajowego. Pozostałe ominą PAT - jechać będą Składową,
    Knychalskiego - tu przystanek i dalej Uniwersytecką. Ten przy Knychalskiego -
    nie dziwi - po prostu nie będzie miejsca na oczekujących na autobusy jadące na
    przedmieścia.

    PAT przy Pl. Dąbrowskiego będzie dal inii nocnych oraz dla autobusów jak 96 i 70
    (ew. 86). Linie 57 i może jeszcze dwie lub trzy (np. 56, 67 i 88) linie
    przystanek mieć będą przy zachodniej ścianie teatru. Reszta (czyli np. 51, 51A,
    60, 60A, 60B, 58, 58A zatrzymywać sie będzie przy Knychalskeigo. Jedyna
    wątpliwość dotyczy linii 86.
  • Gość: .............. IP: *.lodz.dialog.net.pl 10.03.08, 18:35
    > Nie do końca masz rację - nie czytałeś opisów projektu

    No wlasnie, przeczytaj co napisalem, to jest PROJEKT i nie jest
    jeszcze zatwierdzony!
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl 10.03.08, 22:42
    Zwłaszcza że w zeszłym roku rozpoczęto jego realizację....
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl 10.03.08, 23:21
    Bo w zeszłym roku zgodnie z tym projektem zrobiono odcinek
    Wierzoba - Lindley'a a na pozostałym odcinku wykonano robowty
    wodociągowe. To był ten sam projekt a nie oddzielny.

    Twoje przypuszczenia zę nie maprojektu nie mają powietrdzenia z
    oficjalnymi informcjami ZDiT.

    Podane pliki, mapy i opisy pochodzą z przetargu na wykonaniw
    przebudowy (a nie projektu):

    PRZEBUDOWA UL. NARUTOWICZA NA ODC. OD UL. WIERZBOWEJ DO UL.
    STERLINGA, UL. P.O.W. ORAZ UL.STERLINGA I PLACU DĄBROWSKIEGO, W ŁODZI
    Nr sprawy 340/67/R/IR/07 31.07.2007.

    I jest zleceniem robót budowlanych według przedstawionego projektu a
    nie przetargiem na projekt. Umowę na wykonastwo robót zawarto
    24.09.2007.

    Projekty byly wcześniej:

    OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ NA PRZEBUDOWĘ UL. STERLINGA I
    PLACU DĄBROWSKIEGO W ŁODZI WRAZ Z NAWIERZCHNIĄ PLACU W ZAKRESIE
    OKALAJĄCYM FORUM PRZED TEATREM WIELKIM
    Nr sprawy 93/U/IP/06 22-09-2006

    Umowę na realizację projektu zawarto 16-10-2006.

    Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę torowiska
    tramwajowego w ul. Narutowicza na odc. od ul. Sterlinga do ul.
    Wierzbowej, w Łodzi. Znak sprawy: 64/U/IP/05, 01-08-2005

    Otwarcie ofert: 18-08-2005.

    Czyli co robiono w zeszlym roku przebudowę według niezatwierdzonego
    projektu?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.03.08, 12:15
    sugerowął tu na forum że komunikaty o wynikach przetargów ZDiT to dopiero coś
    wstępnego co w przyszłości może zatwierdzą.
  • Gość: s IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.03.08, 12:33
    > Twoje przypuszczenia zę nie maprojektu nie mają powietrdzenia z
    > oficjalnymi informcjami ZDiT.

    wiele rzeczy nie ma potwierdzenia z oficjalnymi informacjami ZDiT.
    przydaloby sie jakas kontrole na nich naslac, moze wreszcie by sie
    pozmienialo na stolkach
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.03.08, 14:35
    Czyli twierdzisż że z każdym ogłoszeniem wyników przetargu łamią prawo? To gdzie
    prokurator?
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 07.03.08, 22:13
    STUDI, masz coś może o ulicy Czerwonej i okolicy?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 11:45
    Nie ma ogłoszonego wyniku przetargu na przebudowę Są tylko wzmianki w SIWZ
    dotyczące ogólnych założeń projektowych.

    1. Dwie jezdnie począwszy od ul. Wólczańskiej do Al. Włókniarzy.
    2. W projekcie ma być przewidziany demontaż torowiska i infrastruktury
    tramwajowej (nie ma sprecyzowania na którym odcinku - czyli może dotyczyć
    likwidacji na całej długości albo tylko od al. Politechniki do Al. Włókniarzy!!!)
    3. Konieczność przewidzenia miejsca na skrzyżowaniu z ul. Wólczańską będąca w
    przyszłości ulicą dwujezdniową wraz z tramwajem jako przedłużeniem al.
    Kościuszki w kierunku południowym (!!!).
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 12:53
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/SIWZ_CzerwonaWroblewskiego.pdf
    Tom III Opis przedmiotu zamówienia.
    Wytyczne do projektowania punkt II

    (...)
    Aktualnie opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla
    części terenu miasta Łodzi połoŜonego w rejonie ulic: Piotrkowskiej, Czerwonej,
    Wólczańskiej, Wróblewskiego, Skrzywana i Sieradzkiej. W opracowaniu należy
    uwzględnić
    ustalenia tego planu. Na obszarze objętym planem oraz na dalszym odcinku ulicy
    przewiduje
    się budowę dwóch jezdni. Budowa drugiej jezdni na odcinku od ul. Al.
    Politechniki do ul.
    Proletariackiej zostanie wykonana kosztem terenu połoŜonego po północnej stronie
    ulicy
    Wróblewskiego.
    W opracowaniu należy ująć obsługę komunikacyjną planowanej stacji geotermalnej
    na terenie Politechniki Łódzkiej wraz z Centrum Sportowo-Edukacyjnym.
    SkrzyŜowanie z ul.
    Wólczańską winno stwarzać warunki dla perspektywicznego przejścia tramwaju po al.
    Kościuszki ( patrz: korytarz Al. Kościuszki).
    Zatwierdzona przez Radę Techniczną koncepcja będzie stanowić materiał do
    wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi.(...)

    (...)
    - Przewidzieć rozbiórkę torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na całej
    długości
    ulicy;
    - Przewidzieć drogę rowerową na całym odcinku ulicy oraz połączenie jej z
    istniejącymi
    drogami rowerowymi;
    - Przebudować wloty poprzeczne w zakresie wynikającym z potrzeb sterowania
    (detekcji)
    lub zmian w organizacji ruchu;
    - W związku z likwidacją tramwaju, przewidzieć przenoszenie komunikacji
    autobusowej w
    obu kierunkach. Urządzić miejsca przystankowe;
    - Zakres projektowania obejmuje równieŜ skrzyŜowania z ul. Piotrkowską i
    Proletariacką.
    (...)
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 07.03.08, 22:35
    Jeśli czerwone to ścieżki rowerowe, to po prostu rewelacja. Ktoś jadący
    Włókniarzy a skręcający w Pabianicką w kierunku Rudy musi przejechać na
    światłach... trzykrotnie. Genialne, po prostu genialne.
    Czy ZDiT przyjął sobie za punkt honoru, żeby na każdym skrzyżowaniu w Łodzi
    ścieżka przechodziła na drugą stronę jezdni? Przebieg ścieżki na skrzyżowaniu
    Rzgowska/"Górna" to jakiś horror. Dwukrotne przecięcie w zasadzie niekończącego
    się strumienia samochodów.

    Do tego wjazd ze Rzgowskiej w nową trasę "ciasny". Zamiast kierować główną część
    ruchu na nową trasę - kieruje na Rzgowską, a nowa trasa, to jakiś mały zjazd
    gdzieś na bok.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 12:08
    > Do tego wjazd ze Rzgowskiej w nową trasę "ciasny". Zamiast kierować główną częś
    > ć
    > ruchu na nową trasę - kieruje na Rzgowską, a nowa trasa, to jakiś mały zjazd
    > gdzieś na bok.


    Ciasny bo zabudowa i to nie bezwartościowe rudery.... A ta dodatkowa trasa -
    przyjrzyj się dokładniej - linie przerywane. Czyli być może kiedyś za ileś lat
    tam będzie droga (albo nie będzie jej w ogóle). Na razie jest tylko Rzgowska, i
    jest pilna potrzeba skierowanie ruchu tranzytowego trasą Górna.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 10.03.08, 16:09
    > Ciasny bo zabudowa i to nie bezwartościowe rudery.... A ta dodatkowa trasa -
    > przyjrzyj się dokładniej - linie przerywane. Czyli być może kiedyś za ileś lat
    > tam będzie droga (albo nie będzie jej w ogóle). Na razie jest tylko Rzgowska, i
    > jest pilna potrzeba skierowanie ruchu tranzytowego trasą Górna.

    Mógłbyś się wysilić intelektualnie chociaż na tyle, żeby zrozumieć, ze pisałem o
    kierunku DO ŁODZI a nie Z ŁODZI. A te wartościowe budynki to dyspozytornia na
    krańcówce MPK, czy salon samochodowy?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 16:17
    To drugie jeśli już.
    Ponadto WJEŻDŻAJĄC na trasę Górna masz estakadę bezkolizyjnie przeprowadzająca
    ruch tranzytowy przez to skrzyżowanie. W drugą stronę - ciasno , OK ale jest
    skrzyżowanie i światła.

    A na wprost Rzgowska - otóż - pewnie tego nie zrozumiesz bo masz swoje wizje
    kierowania ludzi najdłuższym możliwym objazdem - większość dojeżdżających do
    Łodzi pojedzie Rzgowską na wprost a nie trasą Górną.
    Napisz jaki sens zmuszać dojeżdżających DK1 do Łodzi np. w rejony Widzewa by
    jechali koniecznie do Pabianickiej i stamtą dopiero przebujali sie przez ciasne
    zatłoczone ulice... Ale przecież Ty tak lubisz ....
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 10.03.08, 16:33
    W drugą stronę - ciasno , OK ale jest
    > skrzyżowanie i światła.

    No bomba. Tak zwane "prawie bezkolizyjne.

    > A na wprost Rzgowska - otóż - pewnie tego nie zrozumiesz bo masz swoje wizje
    > kierowania ludzi najdłuższym możliwym objazdem - większość dojeżdżających do
    > Łodzi pojedzie Rzgowską na wprost
    > Napisz jaki sens zmuszać dojeżdżających DK1 do Łodzi np. w rejony Widzewa by
    > jechali koniecznie do Pabianickiej

    No tak. Bo jak powszechnie wiadomo większość ludzi mieszka w południowo -
    wschodniej części miasta, że o tranzycie nie wspomnę. Rzgowska docelowo służyć
    ma wyłącznie dojazdowi na Chojny, no i jeździe z Chojen dalej. Dojazd na Widzew
    i Dąbrowę zapewniać będzie A1. Ruda, Retkinia, Śródmieście, większa część Bałut,
    Teofilów i Radogoszcz - trasa Górna (częściowo też S14). Rozumiesz już czemu
    skrzyżowanie powinno być tak wyprofilowane, aby główny kierunek to było właśnie
    Włókniarzy - Rzgów? Po to ma powstać ta trasa - jest ona południowym
    dokończeniem miejskiej obwodnicy, której środkowa część funkcjonuje pod nazwą
    al. Włókniarzy. Między innymi w ten sposób modeluje się potoki ruchu -
    zapewniając jak najpłynniejszy przejazd na tych trasach, na których ma się
    skupić największy tranzyt. Gdyby DK1 w Rzgowie była tak wyprofilowana, że główna
    droga szła by do Rzgowa, to mało kto jechałby istniejącą obwodnicą Rzgowa, nawet
    jeśli ta byłaby szybsza.
    BTW żadne przedłużenia trasy "Górna" na wschód nie są potrzebne, bo od tego jest
    dwupasmowa DK1, żeby wyprowadzić ruch z Łodzi na A1 i S8
    w okolicach Rzgowa.
    Że już nie wspomnę o tym, że znowu swoim zwyczajem zaczynasz mi wciskać słowa,
    których nie powiedziałem. Nie mówiłem, że ktokolwiek ma na Widzew jeździć przez
    Pabianicką. Zmyślasz sobie jakieś kretynizmy i jeszcze masz pretensje do ludzi.
    Lecz się.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 16:47
    > No tak. Bo jak powszechnie wiadomo większość ludzi mieszka w południowo -
    > wschodniej części miasta, że o tranzycie nie wspomnę. Rzgowska docelowo służyć
    > ma wyłącznie dojazdowi na Chojny, no i jeździe z Chojen dalej. Dojazd na Widzew
    > i Dąbrowę zapewniać będzie A1. Ruda, Retkinia, Śródmieście, większa część Bałut
    > ,
    > Teofilów i Radogoszcz - trasa Górna (częściowo też S14). Rozumiesz już czemu
    > skrzyżowanie powinno być tak wyprofilowane, aby główny kierunek to było właśnie
    > Włókniarzy - Rzgów?
    > dokończeniem miejskiej obwodnicy, której środkowa część funkcjonuje pod nazwą
    > al. Włókniarzy.

    Ruda OK, ale ile osób spoza Łodzi będzie jechać na Rudę?
    Bałuty - która część Bałut? bo jak Wschodnia to lepszy wariant przez
    Śmigłego-Rydza.
    Ale pomijasz jedno - centrum Łodzi, Południowe Śródmieście itd.

    Ci co mieszkają w Starowej Górze, Rzgowie starają się znaleźć pracę czy robić
    zakupy (pomijam hipermarket bo nie wszystko kupisz w tym drogim składzie
    tandety) w południowej części Śródmieścia.

    A1 codziennym dojazdem do Łodzi? Rzgowska za friko kontra A1 za kasę i to sporą
    kasę.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 16:56
    Powiedzmy że mieszkam w Starowej Górze i dojeżdżam do
    Konstytucyjnej/Piłsudskiego - sam środek Widzewa....

    Cofam sie do Głuchowa. W tym czasie dojadę nawet przy korkach do Śmigłego-Rydza
    Dąbrowskiego..... Zanim A1 dojadę do zjazdu Andrzejów już dojadę do Konstytucyjnej.

    Można bliżej . Cofam sie do Rzgowa - w tym czasie Rzgowska jestem już na
    wysokości pętli Kurczaki. Rzgów - A1..... w tym czasie dojeżdżam do
    Broniewskiego / Śmigłego-Rydza. A1 do Andrzejowa.... Na pewno pokonam już
    skrzyżowanie marszałków...

    Policzmy jeszcze kilometry i spalone paliwo.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 11.03.08, 13:16
    > Powiedzmy że mieszkam w Starowej Górze i dojeżdżam do
    > Konstytucyjnej/Piłsudskiego - sam środek Widzewa

    Jak jesteś głupi i nie rozumiesz, co piszę, to Twój problem.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.03.08, 14:36
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 11.03.08, 18:42
    Nie, napisało, zgodnie ze stanem faktycznym, że nie rozumiesz tekstu pisanego
    opatrując to wnioskiem, że jesteś głupi.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 16:23
    Obecna ul. Ustronna, cała pętla autobusowa wraz z budynkami dyspozytornie
    "przykryje" no wa droga. Inny profil - wykup domów przy Rzgowskiej albo
    burzenie bloków.
  • Gość: belyall IP: *.toya.net.pl 08.03.08, 20:30
    Z pierwotnych założeń trasy zostały jakieś pomyje. Ta koncepcja jest
    nieporozumieniem, kolejnym w tym mieście!
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 09.03.08, 01:21
    Na przykład bardzo wzruszająca jest przebudowa całego układu drogowego na
    przecięciu z Paradną tylko po to, by skrzyżowanie i tak było w jednym poziomie.
    Sztuka dla sztuki?
  • Gość: bbb IP: *.zb.lnet.pl 09.03.08, 01:55
    a ja nie bardzo mogę rozczytać układ przy skrzyżowaniu ze Śląską :/
    "Górna" będzie szła estakadą nad Pabianicką i równolegle na poziomie ziemi i tak
    cały czas, przy Śląskiej ma być bezkolizyjne skrzyżowanie, czyli 3 poziomy, czy
    ta droga z estakady nad Pabianicką zejdzie "na ziemię" ale nie bedzie się łączyć
    z równoległą naziemną? bez sensu ta mapka jest :/
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 09.03.08, 07:30
    Z tego co mi się wydaje, to tak jak piszesz - estakada nad
    Pabianicką + równolegle na poziomie ziemi (dokładnie jak przy
    kaliskim). Estakada kończy sie na wysokości "odejścia" Śląskiej,
    przy czym wjazd na Śląska z estakady będzie niemożliwy, co jest
    zrozumiałe. Następnie 4 jezdnie (po 2 w obu kierunkach) przejdą pod
    wiaduktem Śląskiej i dalej miałem problem z rozszyfrowaniem rysunku.
    W tym miejscu są tory PKP (Kaliski-Chojny) które obecnie ułożone są
    na skarpie (te szare linie w poprzek).
    Wygląda na to, że te 4 jezdnie nadal będą szły dołem pod
    torowiskiem. Czyli na jednym poziomie "górnym": ulica Śląska i tory
    PKP, na drugim "dolnym" droga Górna [Fajnie "ulica Górna pójdzie
    dołem" ;)]. I tuż za tym wiaduktem dopiero te 4 jezdnie przejdą w
    układ 2 jezdni. Za bardzo nie widać tego wiaduktu z PKP, ale to jest
    ten odcinek wzdłuż którego nie ma "zielonego" trawnika tylko
    jest "żółte" utwardzenie - jak w przypadku ciągów pieszych.

    Jadąc od Rzgowskiej najpierw nastąpi podział na tych co estakadą
    przejada nad Pabianicką i tych "co dołem" na skrzyżowanie, następnie
    wiadukt kolejowy oraz z ulicą Śląską i dopiero wjazd na estakadę.
    W innym przypadku podział estakada/"dołem" musiałby wypaść pod
    wiaduktem, co nie do końca byłoby trafnym rozwiązaniem i mogłoby
    przerosnąć umiejętności wielu "super kierowców".

    Co do ścieżki rowerowej przy Pabianickiej. "Super" rozwiązanie,
    zwłaszcza wspomniany już wczesniej manewr skrętu z JPII w
    Pabianicką. Czy w ZDiT wogóle myślą? Przecież przejścia dla pieszych
    są przy wszystkich wlotach na skrzyżowanie. Dlaczego tylko przy
    południowym nie ma ścieżki?
    Coś mi sie wydaje że powinno się zrobić jakąś zrzutkę i dla ZDiT
    kupić rowerek dziecięcy (taki na 3-kółkach), bo do tematy ścieżek
    podchodzą jak dzieci...
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 09.03.08, 10:47
    1. Wygląda, że w Śląską nie będzie wjazdu od południa- ktoś nie pomyślał.

    2. Po co komu dwupasmowa ul. Paradna?? A jeśli już decydujemy się w tym miejscu
    na dwupasmówkę, to chyba skrzyżowanie z przedłużeniem Al. Włókniarzy powinno być
    dwupoziomowe?

    3. Zwróciliście uwagę na szerokość pasa zieleni od ul. Pryncypalnej? Czyżby w
    przyszłości miały tam być 3 pasy ruchu? Bo szerokość tego pasa między Pabianicką
    a Pryncypalną raczej wyklucza istnienie tramwaju.

    4. Z pierwotnej propozycji trasy bezkolizyjnej wyszły dwa skrzyżowania
    całkowicie kolizyjne i dwa z estakadami. Marnie.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 12:05
    > 1. Wygląda, że w Śląską nie będzie wjazdu od południa- ktoś nie pomyślał.
    >
    A po co ten skręt? Jaki będzie ruch w tej relacji?
    Będzie kilka alternatywnych przejazdów w kierunku na Dąbrowę i Olechów.
    Jadąc od strony Katowic jechałbym Rzgowską do Broniewskiego.
    W przypadku ruchu lokalnego - masz ulice przecinającą w poprzek.
    >
    > 2. Po co komu dwupasmowa ul. Paradna?? A jeśli już decydujemy się w tym miejscu
    > na dwupasmówkę, to chyba skrzyżowanie z przedłużeniem Al. Włókniarzy powinno by
    > ć
    > dwupoziomowe?
    >
    Na razie nie ma potrzeby. Lepiej żeby w ogóle zbudowali tę trasę - kasy za dużo
    nie ma a Łódź nie jest na liście preferowanych miast gdzie lokowane będą
    inwestycje. Jak będzie potrzeba zbudują kiedyś estakadę.

    > 3. Zwróciliście uwagę na szerokość pasa zieleni od ul. Pryncypalnej? Czyżby w
    > przyszłości miały tam być 3 pasy ruchu? Bo szerokość tego pasa między Pabianick
    > ą
    > a Pryncypalną raczej wyklucza istnienie tramwaju.
    >
    Ale ruch tam będzie się zwiększać, osiedla domków zamożnych mieszkańców każdy z
    nich ma przynajmniej dwa samochody itd...
    >
    > 4. Z pierwotnej propozycji trasy bezkolizyjnej wyszły dwa skrzyżowania
    > całkowicie kolizyjne i dwa z estakadami. Marnie.

    Bo w przypadku pozostałych nie ma sensu obecnie marnować kasy na estakady.
    Lepiej wg mnie żeby ją w ogóle wybudowali - niż żeby inwestycję dalej odsuwano w
    czasie ze względu na brak środków na estakady nad każdą uliczką i inne oznaki
    megalomanii.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 10.03.08, 21:45
    >>1. Wygląda, że w Śląską nie będzie wjazdu od południa- ktoś nie >>pomyślał.
    > A po co ten skręt? Jaki będzie ruch w tej relacji?

    Tranzyt z południa w kierunku Dąbrowy przemysłowej i Dellostrady.
    Zwłaszcza, że koszt budowy skrętów nie byłby wysoki.

    > Na razie nie ma potrzeby. Lepiej żeby w ogóle zbudowali tę
    > trasę[...]
    > Bo w przypadku pozostałych nie ma sensu obecnie marnować kasy na
    > estakady.

    Mimo wszystko- w projekcie takie rzeczy powinno się przewidzieć- choćby w
    postaci rezerwacji terenu.

  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 10.03.08, 22:08
    > > A po co ten skręt? Jaki będzie ruch w tej relacji?
    > Tranzyt z południa w kierunku Dąbrowy przemysłowej i Dellostrady.
    > Zwłaszcza, że koszt budowy skrętów nie byłby wysoki.

    Jadąc z południa prosto Rzgowską (w kier. centrum) w okolicach
    wiaduktu (dworca Chojny) zapewne natrafisz na ulicę Śląska i dalej
    na DELLostradę :D
    No chyba że drogą tą na pewnym odcinku będziemy teleportowani :)
    Zatem jaki jest cel jechać na wschód w okolice Pabianickiej, aby
    wjechać na Śląska i wracać się w kier. zachodnim :(
    No wiesz, z Łodzi do Krakowa można jechać przez Wrocław. Tylko po co?

    > Mimo wszystko- w projekcie takie rzeczy powinno się przewidzieć-
    choćby w postaci rezerwacji terenu.

    Widocznie nie przewiduje się takiego skrętu - patrz jw.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 10.03.08, 22:17
    > Jadąc z południa prosto Rzgowską (w kier. centrum) w okolicach
    > wiaduktu (dworca Chojny) zapewne natrafisz na ulicę Śląska i dalej
    > na DELLostradę :D

    Ok, przez środek osiedla mieszkaniowego na Chojnach. W sumie można. :)
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl 10.03.08, 22:44
    I tak będzie tranzyt Rzgowską przez Chojny.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 11.03.08, 13:18
    Będzie, bo wyrocznia Studi tak powiedział.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.03.08, 14:37
    Poczekamy zobaczymy.....
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 10.03.08, 22:47
    > 1. Wygląda, że w Śląską nie będzie wjazdu od południa- ktoś nie
    pomyślał.

    A może pomyślał i nie tworzył rozwiązań nie mających racji bytu.
    Inna kwestia to warunki terenowe i otaczająca infrastruktura.

    > 2. Po co komu dwupasmowa ul. Paradna??

    Nie przesadzaj. Paradna będzie 2-pasmowa tylko na odcinku ok. 200-
    300m w okolicach skrzyżowania. Od Rzgowskiej zapewne - bez zmian.
    Bądź co bądź to jest projekt budowy ulicy Górnej, a nie przebudowy
    Paradnej.
    Z drugiej strony skrzyżowania pojawia się 2-pasmowa TRASA NAD
    OLECHÓWKĄ, która wg moich przewidywań dojdzie do Pabianickiej w
    okolicach skrzyżowania ze Starorudzką. Ta nowa droga jest wrysowana
    tylko fragmentarycznie, zatem dalszy jej przebieg to sprawa
    przyszłościowa. Przedstawiony odcinek tej drogi zostanie wykonany
    celem wpięcia ulicy Demokratycznej w projektowany układ dróg.

    > A jeśli już decydujemy się w tym miejscu na dwupasmówkę, to chyba
    skrzyżowanie z przedłużeniem Al. Włókniarzy powinno być dwupoziomowe?

    Poniekąd z Tobą się zgodzę. O braku estakady pewnie zadecydowały
    koszty, a właściwie ich cięcie, oraz niewielki ruch na drodze
    poprzecznej Paradna-Demokratyczna.

    > 3. Zwróciliście uwagę na szerokość pasa zieleni od ul.
    Pryncypalnej? Czyżby w przyszłości miały tam być 3 pasy ruchu? Bo
    szerokość tego pasa między Pabianicką a Pryncypalną raczej wyklucza
    istnienie tramwaju.

    To zapewne tajemnica ZDiT oraz Projektantów :]

    > 4. Z pierwotnej propozycji trasy bezkolizyjnej wyszły dwa
    skrzyżowania całkowicie kolizyjne i dwa z estakadami. Marnie.

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze...
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 11.03.08, 17:22
    > Nie przesadzaj. Paradna będzie 2-pasmowa tylko na odcinku ok. 200-
    > 300m w okolicach skrzyżowania.

    Ale po co?
    Zwłaszcza, że jak sam napisałeś:

    > O braku estakady pewnie zadecydowały
    > koszty, a właściwie ich cięcie, oraz niewielki ruch na drodze
    > poprzecznej Paradna-Demokratyczna.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.03.08, 17:31
    Po co budować teraz tam estakadę? Po co podrażać teraz tę inwestycję. Niech ją
    zrobią. Jak będzie potrzeba to dobuduje się estakadę.

    Na trasie Górna będzie w tyn miejscu dominował ruch tranzytowy. Ruch lokalny w
    nieznacznym stopniu będzie się włączał w trasę Górna w tym rejonie. Przynajmniej
    nie na tyle znacznie by konieczne było wielopoziomowe skrzyżowanie. Odległości
    pomiędzy skrzyżowaniami na trasie Górnej spore to też argument za tym by teraz
    nie ulegać megalomanii.

  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 11.03.08, 17:59
    > Ale po co?

    Przypuszczam że ma to związek z TRASĄ NAD OLECHÓWKĄ, czyli jakąś
    planowaną (pewnie za kilka, kilkanaście lat) droga między Rudą a
    Chojnami...
    Zwróć uwagę że Trasa nad Olechówką też jest 2-pasmowa.
  • studi001 11.03.08, 18:05
    A to nie głupie bowiem trasa Nad Olechówką wyprowadzi ruch z ciasnej ulicy
    Demokratycznej a skieruje wzdłuż terenów niezabudowanych.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 11.03.08, 18:41

    > A to nie głupie bowiem trasa Nad Olechówką wyprowadzi ruch


    Że co proszę, jaki ruch???
    Osiedle domków jednorodzinnych generuje taki ruch samochodów, że oprócz dwóch
    dwupasmówek w tym jednej częściowo bezkolizyjnej potrzebuje jeszcze dodatkowej
    pomiędzy tymi dwoma poprzednimi???
    Infrastrukturę komunikacyjną buduje się tam, gdzie jest taka potrzeba, a nie w
    polu, żeby się łatwiej budowało. Mało to mamy bezmyślnych dwupasmówek???
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 11:31
    No tak bo nie ma takich co jadą ze Rzgowskiej do Rudy. A może mają obowiązkowo
    jechać do Paderewskiego i robić kółeczko bo tak chce zarozumiały anonim.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 12.03.08, 13:53
    Zlituj się, czy naprawdę ten ruch będzie aż tak duży, by uzasadnić istnienie
    dwupasmowej trasy?
  • studi001 12.03.08, 14:04
    Domków będzie przybywać w tej okolicy. Ruch też tym bardziej, że mieszkańcy
    nowych willi to nie klienci według ich mniemania usługi dla plebsu czyli
    komunikacji miejskiej
    Po drugie zapytaj sie co sądzą o konieczności takiej trasy mieszkańcy domów przy
    ciasnej Demokratycznej?
    I jeszcze jedno ci bogatsi mieszkańcy wymuszą likwidacje uciążliwego dla nich
    ruchu poprzez odszkodowania.
    Było już raz w przypadku Kilińskiego na Szlezyngu gdzie potencjalna kwota
    odszkodowań wymusiła szybkie wykonanie remontu torów.

    Ciąg Paradna Demokratyczna nagle się kończy przy Starorudzkiej. Dojeżdżające
    dalej do Pabianickiej ulice trafiają na odcinki Pabianickiej bez przejazdu.

    Co lepiej - nowa ulica i wyeliminowanie ruchu z ulic osiedlowych czy może
    robienie przerwy w wysepce rozdzielającej na Pabianickiej?

    Wbrew pozorom jest tam spory ruch. Nie ma dobrej trasy łączącej Rudę i Chojny.
  • studi001 12.03.08, 14:05
    Jakiej dwupasmowej? Jednojezdniowa czteropasmowa ulica.
    Dwupasmowe to są obecne ulice Demokratyczna itd...
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 16:05
    > Domków będzie przybywać w tej okolicy. Ruch też tym bardziej, że mieszkańcy
    > nowych willi to nie klienci według ich mniemania usługi dla plebsu czyli
    > komunikacji miejskiej

    No i co z tego?! Jak by każdych kilka domków wymagało budowy autostrady, to by
    nie było tych domków gdzie stawiać. Od tego są ulice w mieście aby po nich
    jeździć. Żadna z ulic na Rudzie nie jest obecnie przepełniona, a relacja Ruda -
    Rzgowska jest po prostu śladowa.

    > No tak bo nie ma takich co jadą ze Rzgowskiej do Rudy.

    Czy jak ja jeżdżę z Nowosolnej do Wiączynia, to znaczy, że między tymi dwoma
    osiedlami zaraz ma powstać dwupasmówka, bo "ktoś jeździ"?

    > A może mają obowiązkowo
    > jechać do Paderewskiego i robić kółeczko bo tak chce zarozumiały
    > anonim.

    A może dyskutuj z tym, co ów anonim napisał, a nie z tym, co byłoby Ci wygodnie
    gdyby napisał, hę, ostojo skromności?

    > Po drugie zapytaj sie co sądzą o konieczności takiej trasy mieszkańcy domów przy
    > ciasnej Demokratycznej?

    No tak. W Łodzi jak wiadomo mamy w dziedzinie transportu dwie grupy specjalistów:
    1. Studiego
    2. Mieszkańców ul. Demokratycznej

    > I jeszcze jedno ci bogatsi mieszkańcy wymuszą likwidacje uciążliwego dla nich
    > ruchu poprzez odszkodowania.

    Jak by tak było, to miasto byłoby bankrutem, bo ulic na których ruch jest
    większy niż na Demokratycznej są w Łodzi nawet nie dziesiątki, ale setki.

    > Co lepiej - nowa ulica i wyeliminowanie ruchu z ulic osiedlowych czy może
    > robienie przerwy w wysepce rozdzielającej na Pabianickiej?

    Lepiej nie trwonić miejskich pieniędzy na bezsensowne arterie znikąd donikąd,
    zwłaszcza, gdy istnieją dziesiątki ważniejszych potrzeb.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 16:26
    > Lepiej nie trwonić miejskich pieniędzy na bezsensowne arterie znikąd donikąd,
    > zwłaszcza, gdy istnieją dziesiątki ważniejszych potrzeb.

    O tym zadecydują wybory a większość wyborców to niestety kierowcy. Oni mają inne
    od Twoich poglądy.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 09.03.08, 14:04
    Czy w ZDiT wogóle myślą? Przecież przejścia dla pieszych
    > są przy wszystkich wlotach na skrzyżowanie. Dlaczego tylko przy
    > południowym nie ma ścieżki?

    Nie bój, nie bój. Zaraz ZDiT poprawi i przejścia dla pieszych też porobi tylko
    po jednej stronie - skoro nawet na Zachodniej w samiuśkim centrum można
    polikwidować (w imię czego, oszczędzania na sygnalizatorach???) przejścia przy
    skrzyżowaniach, to co dopiero na takiej Pabianickiej.
    Wczoraj goście z Poznania nie mogli się nadziwić, że "wy tu w Łodzi tak mało
    przejść dla pieszych macie".
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 11:53
    Widać dokładnie tylko trzeba pomyśleć.
    Tory kolejowe są na nasypie wiec nie da rady zrobić estakady - albo bez sensu.
    Czyli przejazd pod wiaduktem kolejowym w zagłębieniu. Estakada nad Pabianicką -
    czemu - bo łatwiej tak zbudować i mniej miejsca to zajmie. Mc'Donald'a można
    zlikwidować ale po drugiej stronie Pabianickiej stoją bloki.

    Poszerzą jedznię al. Wókniarzy a potem zbudują estakadę. W przypadku przejazdu
    pod Pabianicką musieliby by praktycznie zakmnąć to skrzyżowanie (polskie
    technologie....).

    Jedyny idiotyzm wg mnie to przystanek przy Rzgowskiej. Jeśli autobus miałby
    skręcić w lewo do centrum to współczuję kierowcy tego autobusu.
  • Gość: s IP: 195.69.82.* 09.03.08, 10:37
    > a ja nie bardzo mogę rozczytać układ przy skrzyżowaniu ze Śląską :/


    sjp.pwn.pl/lista.php?co=rozczyta%E6
  • Gość: s IP: 195.69.82.* 09.03.08, 10:36
    Bo ta koncepcja to jest z 2000 r...
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 09.03.08, 08:24
    Poboba mi się lokalizacja przystanków. Wszystkie "za skrzyżowaniem",
    zatem odpadnie problem czekania na rogu, bo albo przyjedzie z
    północy, albo z południa, aby pojechac na zachód czy wschód. Teraz
    wszystkie autobusy jadące w danym kierunku zatrzymają się na jednym
    przystanku.
    Ale żeby nie było tak "super" to ZDiT wymyślił jeden
    przystanek "przed skrzyżowaniem"!!! Ot, tak dla spełnienia czyjegoś
    widzimisia. Jadąc od Rzgowskiej, tuż przed Paradną - ten z
    adnotacją: "Propozycja lokalizacji przystanku wg pisma Wydziału
    Komunikacyjnego Urzędu Miasta w Łodzi".
    Ciekaw jestem jak mam doiść do niego będąc po drugiej
    stronie "Górnej"? I tak muszę dojść do skrzyżowania!!! No chyba że
    planowane jest późniejsza budowa przejście dla pieszych (z
    przyciskami) na wzór tego na Bandurskiego przy Wróblewskiego...
  • Gość: s IP: 195.69.82.* 09.03.08, 10:25
    ja p* przestan truc dzieciaku, siedz na tej swojej retkini i nie truj
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 10.03.08, 11:46
    Ten przystanek będzie tylko w jednym kierunku. I chyba pod czyjąś prośbę z
    okolicznych domów.


  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 10.03.08, 19:32
    > I chyba pod czyjąś prośbę z
    > okolicznych domów.

    Przypuszczam nawet przez kogo. Gościa co się podpisuje "s". Dzieciak
    już się denerwuje jak tylko zostało wspomniane o tym przystanku ;)
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl 10.03.08, 21:17
    Ale ten przystanek nie powinien denerwować, dodatkowy w jednym
    kierunku.
  • Gość:   IP: 195.69.82.* 10.03.08, 23:01
    popatrz na te swoje pokrzykiwania "jak ja mam dojsc na
    przystanek!!!" i zobacz kto tu sie denerwuje
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 10.03.08, 23:40
    a ja myślałem że krzyk w necie PISZE SIE DUZYMI LITERAMI :)
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 19.03.08, 17:30
    Nienajlepszej jakości ta mapka ale to tylko zdjęcie niestety.

    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/UkladDrogowy.png
    Zaznacznoe są inwestycje planowane przed 2010 rokiem (czerowne) oraz te
    późniejsze (fioletowe). Żółty kolor pokazuje dalsze inwestycje (za 6 - 8 lat???)

    Kilka ważnych wniosków:
    1. Brak trasy Karskiego!!! Nawet w dalszych planach ....
    2. Przebudowa ul Aleksandrowskiej - czyli poszerzenie kosztem linii tramwajowej....
    3. Najpierw autostrad ana Rudzkiej a potem Trasa Górna - Łódź bogate miasto...
    4. Brak kompletnych tras tranzytowych w okolicach Środmieścia odciążających
    ulice centrum miasta
    5. Idiotyczna trasa Śląska z nikąd do nikąd.... Nie można było do Della
    przedłużyć ul Dąbrowskiego? znowu maja pozostąć urwane Dąbrowskiego i Puszkina
    niemalże w szczerym polu? Jeszcze jedno po co super-hiper autostrada z drogami
    lokalnymi po boku jeśli nie dojedzie ona do autostrady tylko zmusi do przejazdu
    poprzez Rokicińską?
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 19.03.08, 18:15
    Najlepsze są te autostrady przez Chocianowice i Bronisin. Rewelka :->

    Natomiast zwróć uwagę, że parametry dróg nie są w żaden sposób określone, wiec
    nie da się stwierdzić, czy Rudzka ma być dwupasmowa.

    Zaś jeśli chodzi o Karskiego - cóż. Kropiwnicki odejdzie, trasa powróci, chyba,
    że wybory wygra inny zwolennik gwarantowania komfortu psychicznego defekujących
    psów.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 19.03.08, 18:42
    Plotka głosi że te pieski to dla zamydlenia oczu. Okazało się (podobno) że na
    południowym przedłużeniu trasy Karskiego jest jakaś działka której władze miasta
    nie potrafią / nie chcą tknąć (tak jak kiedyś kilku kamienic narożnych gdy je
    hurtem wyburzano w ramach poprawienia bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniach -
    albo np,. ta na rogu Żwirki i al. Kościuszki stojąca na drodze wschodniej jezdni
    której to z podobnych powodów nie dało rady wyburzyć...). Problem ponoć tkwi że
    byłyby wtedy pozwy o naruszanie własności które byłyby nazywane wręcz
    antysemityzmem władz. Właściciel wyemigrował za wielką wodę i teraz atakują
    regularnie Polskę wraz innymi którzy uciekali w czasie odwilży gomółkowskiej w
    obawie za wdzięczność za to co doświadczyliśmy w latach stalinowskich represji
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 19.03.08, 18:38
    > 1. Brak trasy Karskiego!!! Nawet w dalszych planach ....

    Pewnie ktoś ze ZDiT wyprowadza tam pieska...

    > 2. Przebudowa ul Aleksandrowskiej - czyli poszerzenie kosztem linii
    > tramwajowej

    Można go dokonać zachowując linię tramwajową- pytanie czy ZDiT zdecyduje się na
    taką ekstrawagancję.

    > 3. Najpierw autostrad ana Rudzkiej a potem Trasa Górna - Łódź
    > bogate miasto...

    Prawda?
    Ciekawe czy ktoś w UMŁ zauważył, że dwupasmowa Rudzka przy budowie przedłuzenia
    Al. Włókniarzy to klasyczny przykład wyrzucania pieniędzy w błoto?

    > 5. Idiotyczna trasa Śląska z nikąd do nikąd.... Nie można było do
    > Della przedłużyć ul Dąbrowskiego? znowu maja pozostąć urwane
    > Dąbrowskiego i Puszkina niemalże w szczerym polu?

    Co ciekawe, dellostrada wg pierwotnych planów miała być dociągnięta do
    przedłużenia Al, Włókniarzy. Czyżby na wygon przy torach kolejowych też
    wyprowadzano jakieś pieski?

    I na koniec genialna dwupasmowa ul. Wróblewskiego. Prowadząca donikąd.
  • Gość: PiesPogrzebany IP: *.gprs.plus.pl 19.03.08, 18:44
    > Pewnie ktoś ze ZDiT wyprowadza tam pieska...

    Raczej: osoba X wyprowadza tam pieska A. Prezydent K jest wybierany przez osobę
    X. Przyszłość dyrektor G na obecnym stołku zależy od prezydenta K. Dyrektor G
    czując co się święci idzie na rękę pieskowi A.

    Mimo, iż pies pogrzebany, to zawadza...
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 19.03.08, 18:56
    > > 1. Brak trasy Karskiego!!! Nawet w dalszych planach ....
    >
    > Pewnie ktoś ze ZDiT wyprowadza tam pieska...

    Pieski to tylko mydlenie oczu. Akurat b.w.o z ZDiT mieszkają po przeciwnej
    stronie miasta na osiedlu gdzie moja siostra cioteczna mieszka - ZDiT pokazał
    kto tu q**a "rzondzi"...
    ZDiT a raczej miasto nie umie sobie poradzić z własnością ludzi którzy opuścili
    Polskę na początku okresu rządów Gomółki. Dla nich jest metoda politycznego
    nacisku na nasz kraj.

    > > 2. Przebudowa ul Aleksandrowskiej - czyli poszerzenie kosztem linii
    > > tramwajowej
    >
    > Można go dokonać zachowując linię tramwajową- pytanie czy ZDiT zdecyduje się na
    > taką ekstrawagancję.
    Wierzysz w to. Zwłaszcza jak zamierza ZDiT rozrzedzić kursowanie tramwajów.
    Akurat dwie linie kursujące co 8 minut tam są zbędne. Wystarcza obecny autobus
    78. niestety wyrok już zapadł. Co innego gdyby linia tramwajowa biegła dalej
    przez Zielony Romanów do Aleksandrowa ale to niestety sci-fi.... zostawiono ten
    odcinek tylko dlatego ze względu na ciasną pętlę przy Szczecińskiej. Lecz
    obecnie może zrodzić sie pomysł skrócenia nie jednej linii ale nawet dwóch do
    pętli Żabieniec. Argumentem jest to że tramwaj jedzie skrajem osiedla i
    pasażerowie i tak z tramwajów przesiadają się na autobusy jadące ul. Rojną.

    > Prawda?
    > Ciekawe czy ktoś w UMŁ zauważył, że dwupasmowa Rudzka przy budowie przedłuzenia
    > Al. Włókniarzy to klasyczny przykład wyrzucania pieniędzy w błoto?

    No trzeba sie wywiązać z obietnic poszerzenie ulicy. PO to tramwaj likwidowano.
    Tak samo było z Łagiewnicką - narzekali mieszkańcy że ciasno, że niebezpiecznie
    że zbędny tramwaj przeszkadza poszerzeniu... a teraz klną że mają sznur TIR'ów
    jadących cała dobę pod oknami. Z Trasa Górna jest kolejny wg ZDiT problem z
    jakąś działką nawet proponowano metody obejścia tej działki jakimiś chorymi
    pomysłami.

    > Co ciekawe, dellostrada wg pierwotnych planów miała być dociągnięta do
    > przedłużenia Al, Włókniarzy. Czyżby na wygon przy torach kolejowych też
    > wyprowadzano jakieś pieski?

    Nie po prostu skończyło się na autostradzie przy fabryce Della. Tyle wystarczyło
    do spełnienia obietnic danych Dellowi.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 19.03.08, 18:08
  • yarro 24.04.08, 22:06
    No ale tak troche będzie :)
    --
    "Jest wystarczająco dużo światła dla tych, którzy chcą zobaczyć,
    i wystarczająco dużo ciemności dla tych, którzy mają odwrotne upodobania."
    [Blaise Pascal]
  • Gość: jasiu z kozin IP: *.lodz.mm.pl 19.05.08, 21:06
    > Opis przebudowy i modernizacji torow na ul Dabrowksiego. Do
    > przebudowy ksrzyżowania tramjwoe w tym także
    > Kilińksiego/Dąbrowskiego.

    czyzby studi kupil reddsa i film mu sie urwal?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 19.05.08, 16:04
    Ciekawe bowiem ZDit umieścił dane o przetargu na naprzebudowę ulicy
    Piotkrowskiej na odcinku od Żwirki do Pl. Niepodległości. Czyżby
    dotychczasowy wykonawca nie gwarantował zakończenia robót w tym
    roku??? ( ;-) )

    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PiotrkowskaPlNiepodleglosciZwirki_SIWZ.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PiotrkowskaPlNiepodleglosciZwirki_Drogi.pdf
  • Gość: .................. IP: *.lodz.dialog.net.pl 19.05.08, 17:57
    A czy dotychczasowty wykonawca ma za zadanie przebudowac jezdnie?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 12:09
    Jedno słowo - NARESZCIE.

    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_SIWZ.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_DrogiTory_PlanSytuacyjny.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_DrogiTory_PlanSytuacyjnoWysokosciowy.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_DrogiTory_PlanTrasowania.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_DrogiTory.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_OrganizacjaRuchu.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_ZagospodarowanieTerenu.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_Zielen.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_Trakcja.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_EkspedycjaTramwajowa.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_EkranyAkustyczneIKEA.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PabianickaIKEA_EkranyAkustyczneZDIT.pdf
    A teraz ostudzenie. W zasadzie to niewiele ulży kierowcom jadącym w keirunku
    Pabianic, Sieradza, Wrocławia. Odsunie tlytko o jakiś kilometr wjazd w wąskei
    gardło. Projekt przebudowy zakłąda wybudowanie drogi S14 i zjazd z Pabianckiej w
    keirunku S14 poprzez dwujezdniowy łacznik.
    Niestety o tym i o S14 kierowcy moga nadal tylko marzyć.

    Układ docelowy zasmuci mieszkańców PAbianic dojeżdżających do Łodzi samochodem.
    Nadal będą mieli jedynie ciasny przejazd przez Ksawerów.
    Szczególnie - dotyczy do mieszkańców największego blokowiska - os. Bugaj. S14 i
    łącznik z Pabianickiej to tej drogi nie jest dla nich alternatywą dojazdu do
    Łodzi. Prędzej nadal istniejąca tylko w planach obwodnica Pabianic biegnąca od
    Chechła do obecnej ul. w. Janke i dalej do drogi krajowej 1. S14 nie jest obwodnic


    Najważniejszą wg mnie korzyścią będzie likwidacja niebezpiecznego miejsca jakim
    jest obecnei ul. Pabianicka przy zajezdni tramwajowej.

    Oczywiście IKE dołoży nieco ruchu. Ale będzie to już po ukończeniu tej
    inwestycji (należy mieć taką nadzieję).

    Maniacy tramwajowi ucieszą się z pętli - jedyna taka podobna w sieci łódzkiej
    jest w Pabianicach (Duży Skręt). Martwią nieco ciasne łuki na torach od pętli w
    stronę Pabianic.

    Ale jest też zła wiadomość - horror z wyjazdem w stronę Wrocławia w trackie
    realizacji tego projektu. Gdyby najpierw położono tory a potem zabrano się za
    jezdnie.... no cóż przez kilka miesięcy pabianiczanie do Łodzi będą musieli
    jechać przez Rzgów albo Retkinię ciasną ul. Rypułtowicką....

    Mimo wszystko nareszcie coś zrobią z obecnym kretyńskim zjazdem z wiaduktu w
    ciasną jedną jezdnię... Budynki kilka lat temu wyburzono i nie robiono nic mimo
    iż dwie jezdnie już dawno mogłyby biec aż do Chocianowickiej.

  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 14:25
    Chodzi o ulicę Długą i wjazd do stacji benzynowej/
    studikomunikacja.strefa.pl/var/Dluga.png
    Nie może tam być znaku zakazu ruchu a jedynie znak zakazu wjazdu. Pówód - nie
    znaku zakazu ruchu dla jadących w przeciwnym kierunku a jedynie znak
    ostrzegający o ruchu dwukierunkowym.

    Wyjeżdżający ze stacji nie ma znaku nakazu skrętu. Stojący znak zakazu wjazdu
    stoi pod kątem prostym do wyjazdu ze stacji na ulicę Długą. Zresztą znak zakazu
    wjazdu w takiej sytuacji były bez sensu - i jeśli znak nakazu nie zezwoli tam
    wjechać a od strony ul. Długiej wcześniej stoi znak zakazujący jazdy do ul.
    Pabianickiej.

    Nie widzę sensu robienia dzielenia ulicy na część jednokierunkową i druga
    dwukierunkową. Będzie to tylko zachęcać do ignorowania znaków zakazu. Ten
    fragment ulicy Długiej może być jednokierunkowy do najbliższego skrzyżowania.
    Stamtąd można wyjechać na ul. Pabianicką.
    Można prościej przejrzyściej i bez tworzenia błędów w oznakowaniu.
    Nikt w ZDiT nie zauważył babola?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 12:15
    No cóż zanim ukończą Dellostradę - Della już nie będzie (A Chińczyk dawno już
    pozamiata puste hale po Dellu).
    Pozostanie autostrada w szczerym polu prowadząca z nikąd do nikąd. jakby nie
    było pilniejszych inwestycji w Łodzi (np trasa Karskiego).

    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Slaska_SIWZ2.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Slaska_Drogi07.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Slaska_Drogi08.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Slaska_Drogi09.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Slaska_2_EkranyAkustyczne.pdf

    To przestroga dla idiotycznego włażenia w 4 litery inwestorom wysokim kosztem
    gdzie ci inwestorzy nie myślą tutaj pozostać na dłużej niż kilkanaście miesięcy.
    Topi się środki potrzebne pilnie gdzie indziej w naszym mieście. Zysk żaden a
    straty spore - zakorkowane niewydolne centrum miasta. Nie pierwszy raz ZDiT
    udowadnia że Łódź to bogate miasto....
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 12:23
    Jest co prawda już wątek ale dla porządku umieszczaam tu skąpe materiały.

    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/DwFabryczny_ProjektKoncepcji_SIWZ.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Mapka_Koncepcja%20Roba%20Kriera.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/Mapka_wymiar_dziura-Model.jpg
    Mapki i SIWZ sugerują likwidację obecnej południowej jezdni na Narutowicza.
    Ponato ul. Kilińskiego od Traugutta nie dojedziemy do ul Tuwima - jednie piesi i
    tramwaje. Mam nadzieję ze brak rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu
    Narutowicza i Kilińksiego to przeoczenie a nie moda na likwidację tras
    objazdowych i pozostawienie przejazdów tramwajom jedynie na wprost przez centrum.

    Zwycięża koncepcja autostrady z centrum do A1 w śladzie obecnej linii kolejowej.
    W sumie słusznie bowiem Pomorska nie przyjmie tego ruchu. Tylko czemu wydłużać
    tunel kolejowy? Natomiast dzięki kretyńskim pomysłom magistratu trasa wzdłuż
    Wojska Polskiego a potem pomiedzy Lutomierska i Drewnowska odeszła w strefę
    Sci-Fi po tym jak na jej drodze bezmyślnie zorganizowano Park Ocalałych (możny
    było zagospodarować zaniedbany teren Parku Promienistych, ale lepiej zablokować
    rozwój miasta).

  • irasiad.prof.kaczynskiego 11.09.08, 12:26
    Warto zauważyć właśnie że tory na Kilińskiego zostaną przerzucone na
    wschód. Na Narutowicza - na południe.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 12:58
    To akurat drobiazg. Przesunięcie na wschód na Kilińskiego wymusi zjazd/wyjazd
    pod/spod ziemię/ziemi do/z parkingu.

    Grosze to że ten rysunek sugeruje CAŁKOWITY BRAK rozjazdów tramwajowych na
    skrzyżowaniu Narutowicza / Kilińskiego. (Linia 7 w odstawkę tj do likwidacji jak
    widać - czyli tory na Koziny do wyrwania - zgodnie z oczekiwaniami Manufaktury
    chcącej tam dwujezdniowej autostrady łączącej z Al. Włókniarzy)
  • irasiad.prof.kaczynskiego 11.09.08, 13:02
    Przestań się nakręcać. To zwykłe przeoczenie.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 13:22
    Bla, bla... przeoczenie które potem się po cichu realizuje.
    Jak opublikują projekty przy przetargach na wykonastwo robót to będzie za późno
    na ich zmianę.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 11.09.08, 13:34
    Mapki, które wkleiłeś nie są chyba w oficjalnych dokumentach
    projektowych. Na Pomorskiej/Kilińskiego dobudowano skręty więc nie
    sądzę żeby tutaj akurat mieli je ciąć
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 13:50
    Problem że są częścią oficjalnego ogłoszenia o przetargu na opracowanie
    dokumentacji projektowej - strona ZDiT. Inna sprawa że ktoś coś tam zapakował
    bezmyślnie z desktopu z MAC'a więc wykazy budynków i inne rzeczy są
    'nieczytywalne' dla przeciętnego posiadacza PC.

    Mniejsza o to skąd pochodzą ale oficjalnie je podano jako dodatek do ogłoszenia
    o przetargu.

  • irasiad.prof.kaczynskiego 11.09.08, 13:53
    No to już gorzej. A może byś się pokusił o spytanie ZDiT jak to ma
    tam być?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 15:25
    I to pytanie może zmienić ich plany? Wątpię w to.
    Napisać można. No problem. Poczekam dwa trzy miesiące na wymijającą odpowiedź.
    nie mailem bo ignorują te formę korespondencji ale zwykłe pismo - zostaje ślad w
    dziennikach korespondencji i tego tak łatwo nie można zignorować.

    A napisać trzeba choćby z faktu że przyjęto projekt na Pabianickiej gdzie w
    części organizacji ruchu jest błąd, pomijając że udziwnienie prowadzące do
    nieporozumień jest całkowicie zbędne.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 11.09.08, 19:11
    No to napisz. Ja nie mowię, że to coś zmieni, bo jeszcze nie wiadomo
    nawet czy jest co zmieniać. Chodzi o to, żeby to wyjaśnić
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 19:20
    Propaganda obwieściła że pieniądze na Nowe Centrum już są.
    SWIZ nic nie precyzuje. Jedynie w przypadku południowej jezdni na Narutowicza
    napisano ze można rozważać wariant pozostawienia tej jezdni (tylko po co? znikąd
    do nikąd???).


    Przetarg na projekt trwa. SIWZ jest bardzo ubogi. Odsyła do tych dwóch mapek.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 11.09.08, 19:23
    Mylisz się (w sumie to nie wiem czy na szczęście czy niestety).
    Pieniądze owszem są, ale na SSS (Specjalna Strefę Sztuki) czyli tą
    tandetną szklaną tubę. Co do reszty NCM to nikt się na temat
    pieniędzy nie wypowiada - moim zdaniem zostawiają to następnej
    ekipie, która chcąc nie chcąc będzie musiała ten kulawy projekt
    realizować (bo przecież będą już gotowe projekty)
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 19:31
    A schowanie dworca. Bo reszta tych budyneczków to pikuś jeśli chodzi o koszty
    tylko dworca.
    Tym bardziej że już dokonano handlu działkami z PKP,
  • irasiad.prof.kaczynskiego 11.09.08, 19:42
    > A schowanie dworca

    No ale co z tym schowaniem? Wiadomo już, kto na to wyłoży kasę? Bo
    ja nie słyszałem. Cały czas się tylko przebąkuje o SSS/EC1
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.09.08, 16:08
    Przesunięci torów zauważyłeś a miejsca tej szklanej rury nie widzisz.

    Aby ją wybudować trzeba albo zlikwidować perony dworca Łódź Fabryczna 9czytaj
    zlikwidować ten dworzec) albo ten dworzec schować pod ziemię. Ewentualnie można
    rurę zawiesić wysoko nad ziemią lub zburzyć EC1 by mieć miejsce na SSS
    przesunięta bliżej Tuwima.

    Nie podoba się Tobie ten projekt OK ale manipulujesz taką informacją.

    Zdaje sie że tak samo manipulowałeś w kwestii przebudowy ul Zachodniej. Że nie
    będzie tak jak w ogłoszeniu przetargowym. Jakoś te jezdnie - obydwie przesunięto
    na wschód.

    Realizacji SSS/EC1 nie da się oddzielić od wsadzenia dworca pod ziemię. Chyba że
    te rurę szklana zawiesza nad Dworcem Łódź Fabryczna.
    albo w ramach SSS/EC1 - zburzy się całkowicie EC1 by gdzieś wybudować tę SSS.

    Akurat problem tunelu kolejowego to zmartwienie zupełnie kogo innego. Nowemu
    Centrum i temu SSS nic do inwestycji kolejowej.

    SSS to lokalny wybryk, a tunel PKP i trasa do Wrocławia przez Łódź wybiega poza
    kompetencje lokalnych łódzkich kacyków.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 12.09.08, 16:13
    > Aby ją wybudować trzeba albo zlikwidować perony dworca Łódź
    Fabryczna 9czytaj
    > zlikwidować ten dworzec) albo ten dworzec schować pod ziemię

    Ja tego nie neguję. Stwierdzam tylko, że na razie nikt jeszcze nie
    powiedział WPROST skąd się wezmą pieniądze na schowanie dworca i czy
    to aby na pewno te same co na SSS. I tyle.

    > Zdaje sie że tak samo manipulowałeś w kwestii przebudowy ul
    Zachodniej. Że nie
    > będzie tak jak w ogłoszeniu przetargowym

    Zdaje się, że nie przypominam sobie czegoś takiego.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.09.08, 17:37
    Te same pieniądze - skądże znowu. Schowanie dworca to jedno a wymysł SSS to
    zupełnie inna bajka. Owszem SSS zakłada ze ten dworzec już będzie pod ziemią -
    albo zlikwidowany (a i takie poglądy wśród urzędniczych i pseudourbanistycznych
    dinozaurów są ... wg nich dworzec klejowy w centrum jest zbędny tylko utrudnia
    rozbudowę miasta, jego miejsce umieszczają gdzieś w okolicach OBI). Ale bez SSS
    bez nowego Centrum tunel kolejowy może istnieć. Ot tyle.

    Sprawa tunelu to zdaje się już bolączka ministra infrastruktury oraz PKP. Miasto
    jest na pewno stroną w oferowaniu innych działek w zamian za oddanie ich pod
    zagospodarowanie dla Nowego Centrum - a to by uniknąć kosztownego wykupu gruntów
    na których jest obecny dworzec Łódź Fabryczna. Wg załączonych dokumentów już
    uzgodniono.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 19:34
    Kulawy czy nie kulawy to już nie ważne. Cokolwiek zrobią będzie lepiej niż to co
    jest obecnie. Nie można zwlekać dalej np. z przebiciem na południe ul
    Uniwersyteckiej by odblokować Kilińskiego.

    Cały rejon straszy. Jakakolwiek przebudowa będzie korzystniejsza od tego co
    jest. Licytowanie się co byłoby lepsze o dalsze odwlekanie w czasie to nie dobrego.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 11.09.08, 17:16
    > Mapki i SIWZ sugerują likwidację obecnej południowej jezdni na
    > Narutowicza.

    Płakać po niej nie będę :)

    > Ponato ul. Kilińskiego od Traugutta nie dojedziemy do ul Tuwima - > jednie
    piesi i tramwaje.

    I słusznie. Ten odcinek jest od 20 lat całkowicie niewydolny.

    > Natomiast dzięki kretyńskim pomysłom magistratu trasa wzdłuż
    > Wojska Polskiego a potem pomiedzy Lutomierska i Drewnowska odeszła > w strefę
    Sci-Fi po tym jak na jej drodze bezmyślnie zorganizowano > Park Ocalałych.

    Nie bój się, cały czas jest rezerwa terenu.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 17:35
    A rzeczkę gdzie schowasz albo przesuniesz?.

    Gdyby nie było parku zejście pod ziemie było by przy Smugowej. Teraz trzeba
    zrobić je znacznie wcześniej. Woda w skanalizowanej rzeczce pod górę nie
    popłynie.

    Czyli podniesiony będzie koszt realizacji.
    A wystarczyło zrobić ten park 300 metrów na północ. Zagospodarowując sporą
    zaniedbaną dziurę w zabudowie oraz zdegenerowane resztki tego co miało być parkiem.
  • Gość: belyall IP: *.toya.net.pl 12.09.08, 19:55
    Autostradowa Wojska Polskiego jest bzdurą i w końcu to ktoś zrozumiał.
  • Gość: STUDI IP: 157.25.164.* 10.01.09, 15:00
    Spróbuj przejechać przez Pl.Kościelny albo ulicami Zawiszy i Organizacji WiW.
    Brak alternatywy dla ruchu tranzytowego.




  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 11.09.08, 17:42
    Niby jak?
    Przez Sporną? Prawie by się pokryła z Uniwersytecką.
    Nie na zachód od Spornej zburzymy szpital MSWiA?
    Dokładnie na wprost - Budynki ABW wyburzymy?
    A może zlikwidujemy stadion przy Północnej?

    Ten niewielki zakręt widoczny sugeruje że ta ulica pójdzie wschodnim skrajem
    parku Helenów.

    OK dojdzie ona do Wojska Polskiego OK a co dalej? Skręcamy w lewo i ciasnymi
    uliczkami (Marynarska) przeciskamy się wgłąb dzielnicy?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 08.01.09, 19:44
    ZDiT ogłosił przetarg na wykonastwo robót budowlanych.
    Na placu stanie Fontanna Muzyczna.
    Projekt różni się od poprzedniego przedstawionego w dikumentach przetargowych
    dot. przebudowy ul Narutowicza i Pl. Dąbrowskiego.

    Dokumenty tekstowe:
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_SIWZ.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_ProjektZagospodarowania.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Architektura.PDF
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_FontannaOpisFunkcjonalnoUzytkowy.pdf

    Wizualizacje ogólne:
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Wizualizacja01.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Wizualizacja02.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Wizualizacja03.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Wizualizacja04.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Wizualizacja05.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Wizualizacja06.jpg
    Wizualizacje małej architektury:
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_MalaArchitekturaLodeczka01.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_MalaArchitekturaLodeczka02.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_MalaArchitekturaLodeczka03.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_MalaArchitekturaZielence02.jpg
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_MalaArchitekturaZielence02.jpg
    Rysunki projektowe:
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_Drogi.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_ZagospodarowanieTerenu.pdf
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_OswietlenieZasilanie_PlanSytuacyjny.PDF
    studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/PlDabrowskiego2009_GeometriaFontanny.pdf
    Wszystkie pliki pochodzą ze strony ZDiT ogłoszenia o przetargu. Jedyne co
    zrobiłem to wybrałem pliki z archiwów aby łatwiej można było zaznajomić się z
    planowana inwestycją.

    Miłej lektury
  • irasiad.prof.kaczynskiego 08.01.09, 20:09
    Wizualizacje lekko powiedziawszy odpychające
  • Gość: STUDI IP: 157.25.164.* 09.01.09, 16:40
    Duch nowych czasów. Wiocha rządzi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka