Dodaj do ulubionych

Zbliża się wielki remont: zamkną Zachodnią

IP: *.toya.net.pl 08.03.08, 10:56
Który odcinek tramwaju bedzie sie nazywa ł im . Jerzego Kropiwnickiego
Edytor zaawansowany
  • Gość: ja IP: *.toya.net.pl 08.03.08, 11:15
    Szkoda tylko, że piszący artykuł pominą chyba dośc istotną
    informację! Na jakim odcinku zostanie zamkięta ta zachodnia no chyba
    nie od poczatku (Zielona) do końca (Rynek Bałucki)?
  • Gość: łodzianin IP: *.lodz.dialog.net.pl 08.03.08, 11:31
    w dzisiejszym Expressie podali, że od Limanowskiego do Próchnika. Aż
    mi się wierzyć nie chce. Myślałem, że jedynie od Ogrodowej do
    Legionów...
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 08.03.08, 11:34
    Myślałem, że jedynie od Ogrodowej do
    > Legionów...

    Zwłaszcza, że przebudowują m.in. skrzyżowanie Zachodniej i Ogrodowej.
  • Gość: o IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.03.08, 12:00
    no od lutomierskiej do legionów
  • brite 08.03.08, 12:34
    Brawa dla ZDiT za komunikację z mieszkańcami za pomocą znaków z 'buźkami'.

    --
    Brite
  • Gość: anus IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.03.08, 13:41
    a Z-2 jak będzie jeździło ??

    kurde...o tym nic nie piszą chociaż jedzie waśnie tym odcinkiem, który ma być
    wyłączony z ruchu... bo jakoś nie wierzę by puścili już tramwaj..tym bardziej że
    ma być robione to skrzyżowanie...


    hmm.. czy oni ogóle nie myślą ??

    a jak będzie się teraz dojeżdżać do szkół, pracy ... jak się ma jechać właśnie
    tą trasą ??

    nie ma co...są ekstra...
  • Gość: LDZ IP: *.dialog.net.pl 08.03.08, 14:25
    Zetki ulegną likwidacji. Mówili kiedyś w TV - ale głowy nie dam ze równo od
    czwartku.
  • Gość: s IP: *.toya.net.pl 08.03.08, 19:44
    Z2 bedzie jezdzilo z Chocianowic do Centralu. Dalej potrzebne nie bedzie, bo
    bedzie juz jezdzic do Helenowka 4, 11 i 46.
  • Gość: anus IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.08, 11:13
    hmm... do helenowka będzie jeździć 4, 11 i 46... a to psikus... bo mi nadal nie
    pasuje ta trasa ...

    oczywiście pomijam kwestię tego co się wytworzy na tzw. "ringu" ... czyli...
    spróbuj czlowieku jechać do centrum samochodem <ściana>

    pomijam kwestię powrotów nocą z imprez komunikacją miejską...

    MAKABRA I DRAMAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 11.03.08, 00:26
    od centralu po trasie ŁTR pojadą:
    * 2 do Chochoła
    * 3 do Warszawskiej
    * 11 na Helenówek

    46 ma jeździc na Zielona/Legionów
    a 4 jeździ Kilińskiego
  • michalparadowski 08.03.08, 13:47
    Czy samochody mieszkańców tego odcinka ul.Zachodniej, będą
    przenoszone helikopterami?
    A może uzyskają prawo, do bezpłatnego parkowania na sąsiednich
    ulicach?
    Proszę o możliwie szybką odpowiedź.'
  • Gość: s IP: *.toya.net.pl 08.03.08, 19:46
    > Czy samochody mieszkańców tego odcinka ul.Zachodniej, będą
    > przenoszone helikopterami?
    > A może uzyskają prawo, do bezpłatnego parkowania na sąsiednich
    > ulicach?

    Tak. Beda przenoszone helikopterem.
  • Gość: LDA IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.03.08, 22:40
    albo nie masz zielonego pojęcia albo celowo wprowadzasz ludzi w błąd. już dawno
    temu ZDiT chwalił się że zakupił od angielskiego lorda 2 zabytkowe katapulty i
    to właśnie przy ich pomocy będą przemieszczane.
  • michalparadowski 09.03.08, 10:26
    Gość portalu: s napisał(a):

    > > Czy samochody mieszkańców tego odcinka ul.Zachodniej, będą
    > > przenoszone helikopterami?
    > > A może uzyskają prawo, do bezpłatnego parkowania na sąsiednich
    > > ulicach?
    >
    > Tak. Beda przenoszone helikopterem.
    Odpowiedź:
    Wielkie dzięki za wyjaśnienie sposobu. Ale co z tym darmowym
    parkowaniem dzielny, podejrzewam - urzędniku municypalny?
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 10.03.08, 00:09
    > Wielkie dzięki za wyjaśnienie sposobu. Ale co z tym darmowym
    > parkowaniem dzielny, podejrzewam - urzędniku municypalny?

    Będą dopłaty po 1000 złotych za sztukę samochodu/dzień, żeby wynagrodzić nękanym
    mieszkańcom te, jakże głębokie, straty moralne.
  • Gość: parkomat IP: *.org.pl 09.03.08, 19:50
    > A może uzyskają prawo, do bezpłatnego parkowania na sąsiednich
    > ulicach?

    mieszkańcy ulicy Zachodniej od kilku lat mają możliwość bezpłatnego parkowania w
    całej strefie płatnego parkowania
    za 10 zł dostaje się z Wydziału Dróg identyfikator na całą S.P.P.
  • michalparadowski 08.03.08, 13:49
    I jeszcze proszę o taki drobiazg. Oczywiście wyłącznie zwolenników
    partii PIS.
    Czy będziecie ubliżać p.Kropiwnickiemu tak, jak p.Gronkiewicz-Walz?
  • Gość: jkjkj IP: *.lodz.dialog.net.pl 08.03.08, 16:34
    Ależ oczywiście, precz z Kropą !
  • Gość: s IP: *.toya.net.pl 08.03.08, 19:46
    aha, czyli twoim zdaniem krzyczenie na G-Waltz bylo niesluszne, ale w stosunku
    do Kropiwnckiego juz by bylo sluszne.
  • united-europe2 08.03.08, 16:50
    no to super!

    tu jak sie powinno budowac:

    tltl.myminicity.com/
  • Gość: kierowca IP: *.toya.net.pl 08.03.08, 17:22
    Wreszcie ktoś pomyślał o kierowcach. Chociaż remont ulic wkurza, to
    wiedząc wcześniej człowiek ma czas, żeby się trochę przygotować.
    Buźki sympatyczne. Czy będą się również do nas uśmiechać?
  • berger.m 08.03.08, 21:03
    Proszę spojrzeć na mapkę. Śliczny ring dookoła północnego centrum. A może tak
    zrobić na zawsze, a ruch w środku tego ringu ograniczyć?

    --
    "Kiedy wycięte zostanie ostatnie drzewo,
    ostatnia rzeka zostanie zatruta i zginie
    ostatnia ryba, odkryjemy, że nie można jeść
    pieniędzy"
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 09.03.08, 01:28
    Nie. Musi być autostrada pod pałacem Poznańskiego i taaaakie skrzyżowanie z
    Ogrodową - koniecznie z zachowanymi wszystkimi relacjami i do tego oddzielną
    fazą świateł dla każdego skrętu :-/
  • Gość: nielog_z_nielogu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.03.08, 21:35
    czy ja dobrze widzę, że 99 będzie jechać najpierw juz zatloczonymi: Zgierska (przy Rynku B.), a następnie Nowomiejską i... Piotrkowską aż do Więckowskiego?!
    między rikszami po deptaku? :D
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 11.03.08, 00:35
    > czy ja dobrze widzę,
    jak masz okulary to pewnie dobrze widzisz

    > że 99 będzie jechać najpierw juz zatloczonymi: Zgierska (p
    > rzy Rynku B.), a następnie Nowomiejską

    To zatłoczenie to fikcja, zwłaszcza że od Rybku Bałuckiego Zgierska
    będzie wyłączona z ruchu kołowego (za wyjatkiem właśnie MPK,
    docelowych wjazdów itp.)

    > i... Piotrkowską aż do Więckowskiego?!
    > między rikszami po deptaku? :D

    A masz jakś inny pomysł na objazd w tym rejonie miasta.
    Zresztą, z tego co pamietam (modernizacja Zachodnia/legionów) linia
    99 już jeździła takim objazdem, i co? Piotrkowska sie zawaliła?
  • hubar 08.03.08, 22:54
    Z artykułu nie można się dowiedzieć, co będzie z tymi uzyskanymi w wyniku
    przesunięcia jezdni i tramwajów, ośmioma metrami tuż obok pałacu.
    To jest wspaniała szansa na europejskie zagospodarowanie terenu wokół naszego
    łódzkiego Luwru. Mam też nadzieję, że modernizacja obejmie też skwer ze stacja
    benzynową, gdzie niedawno wycięto wszystkie drzewa pozostawiając... klepisko.
    --
    Portal Łódź
    Konto w mBank
  • berger.m 09.03.08, 00:02
    Na tym 8-metrowym chodniku ma znaleźć się m.in. ścieżka rowerowa. A sam chodnik
    rzeczywiście powinien być elegancki, z ładną małą architekturą. Można również
    posadzić tam np. niskie klony. Ale mam obawy, że skończy się na zwyczajnej
    pustyni z szarych, kwadratowych, betonowych płyt...

    --
    "Kiedy wycięte zostanie ostatnie drzewo,
    ostatnia rzeka zostanie zatruta i zginie
    ostatnia ryba, odkryjemy, że nie można jeść
    pieniędzy"
  • Gość: kijik IP: *.aof.su 09.03.08, 09:43
    W punkcie 6 mówi, że "Niedopuszczalne jest również umieszczanie przez
    uczestników na łamach Forum Gazeta.pl przekazów reklamowych.".

    Ale jak widać po Hubarowej stopce, dla niektórych jednak dopuszczalne...
  • Gość: Luke IP: *.lodz.mm.pl 09.03.08, 12:24
    Czy ktoś może mi powiedzieć co z Z1 i Z2, w jaki sposób mam się dostać z
    Julianowa w okolice Centralu?
    Z góry dziękuję za precyzyjne odpowiedzi;)
  • Gość: przemeqq IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.08, 12:32
    Z1 i Z2 będą prawdopodobnie przerzucone na południe miasta.
    Z Julianowa "11" podwiezie pod sam Central (będzie jechała do
    Starego Widzewa, od strony Łagiewnickiej "3".
  • Gość: Luke IP: *.lodz.mm.pl 09.03.08, 12:35
    zobaczymy jak to bedzie dzialac w praktyce.
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl 10.03.08, 23:26
    Zamknięcie Zachodniej a oddanie Zgierskiej (czyli wycofanie Z1 i Z2
    z tej częsci miasta) to dwie różne i rozłączne kwestie....
  • Gość: Tomek IP: *.smrw.lodz.pl 09.03.08, 13:03
    Z Ragogoszcza w okolice Piotrkowskiej/Czerwonej trzeba będzie jechać z 2
    przesiadkami...pięknie. Najpierw 59, później chyba 2 lub 11 i na koniec Z...
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 10.03.08, 23:52
    A co? Do tej pory miałes bezpośrednie połączenie?
  • Gość: STUDI IP: *.toya.net.pl 11.03.08, 01:31
  • Gość: Tomek IP: *.smrw.lodz.pl 11.03.08, 19:24
    Nigdzie nie napisałem, ze miałem bezpośrednie. Wystarczyła natomiast 1 przesiadka.
  • Gość: ziomalSon IP: *.smrw.lodz.pl 09.03.08, 17:40
    Orientuje się ktos moze juz, jakimi trasami po otwarciu Zgierskiej pojada 3 4
    11/11A i 46?
  • Gość: przemeqq IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.08, 19:42
    11, 11A, 4, 46 pojadą na Helenówek, 3 wróci na Wycieczkową.
    11/11A pojedzie Zgierską, Nowomiejską, pl. Wolności, Legionów,
    Zachodnią, al. Kościuszki, al. Piłsudskiego do pętli Stary Widzew.
    4 pojedzie już normalną trasą na Dąbrowę, 46 pojedzie Zgierską,
    Wojska Polskiego, Franciszkańską, Kilińskiego, Narutowicza, Zieloną
    do pętli przy Włókniarzy.
    3 pojedzie z Wycieczkowej Warszawską, Łagiewnicką, Dolną, Zgierską,
    Nowomiejską, potem wjedzie w Zachodnią, al. Kościuszki, al.
    Piłsudskiego, Kilińskiego, dalej już Przybyszewskiego na Widzew.
    Nie wiem czemu Gazeta nie umieściła w artykule tras tramwajów :>
  • Gość: majka IP: *.toya.net.pl 09.03.08, 18:12
    kiedyś trzeba wyremontowac Łódź, mam nadzieje że jakoś to
    przebrniemy! Wprawdzie zanosi sie nieciekawie ale jeśli nasze miasto
    bedzie piękniejsze i wygodniejsze dzieki temu -to jestem za!!! Już
    od jakiegos czasu jeżdzę znowu tramwajami- jest szybciej i mniej
    stresu niz samochodem. Trudno.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 10.03.08, 00:12
    Wprawdzie zanosi sie nieciekawie ale jeśli nasze miasto
    > bedzie piękniejsze

    Akurat piękniejsze to przez to nie będzie.
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 10.03.08, 23:57
    Dodajmy jeszcze poczynania Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej.
    W tym roku rozpoczynnają kilkuletnią budowę wodociągów i kanalizacji
    w mieście. Najwiecej wykopów będzie na Rudzie oraz na osiedlu przy
    Warszawskiej, ale i w centrum modernizacji poddana zostanie
    istniejąca instalacja wod.-kan. Zatem zakończenie budowy ŁTR w
    czerwcu nie oznacza końca kłopotów z poruszaniem sie po miescie.
  • Gość: jacek IP: *.toya.net.pl 09.03.08, 20:43
    To już zgroza !! samowola !! nie dość że od zeszłego roku rozkopują zachodnią i nie wiele się robi a zamyka jezdnie, to całkowitemu zamknięciu powinna przyjrzeć się prokuratura !! władze miasta nie robią jaj ale jajecznice !! kto odpowiada za ten bałagan ??!! od pół roku budowlańcy bawią się z odcinkiem zachodniej od limanowskiego do ogrodowej !! bawią się !! utrudniając ruch, zamykając pasy ruchu, a teraz genialny pomysł – zamknąć całkiem na następne pół roku!! Powinni za to kogoś pociągnąć do odpowiedzialności !! mieszkam przy zachodniej i widzę jak idą postępy prac !! to jedna wielka szopka !! czy ktoś się zastanawiał ile i jakie koszy ponoszą mieszkańcy o kierowcach nie wspomnę !!??
  • Gość: s IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.03.08, 15:55
    chlopczyku zmocz glowke i naucz sie pisac.
  • Gość: Stan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.08, 21:39
    w tym roku ma podobno zaczac sie generalny remont Inflanckiej (od
    Łagiewnickiej). ciekawie ktoredy wtedy zostanie zorganizowany 'objazd objazdu'.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 09.03.08, 21:58
    I remont Limanowskiego między Zachodnią a Al. Włókniarzy.

    Po latach marazmu faktycznie Łódź przeżywa szok :)
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 11.03.08, 00:00
    i torowisko na Paderewskiego

    i wodociagi, i kanalizacja

    i należy się cieszyć że wkońcu w tym mieście się coś dzieje
  • boards_of_warsaw1 09.03.08, 22:20
    Mnie zadziwia jak można tak skomplikować trasę "96" przez Kasprzaka-
    Srebrzyńską-Cmentraną-Legionów-Żeromskiego-Próchnika??? Przecież
    szybciej i bez żadnej straty byłoby już trasą dawnej "J" przez
    Kasprzaka-Zieloną-al.1 maja-Próchnika. Mniej skrzyżowań i prościej!
    Korzystając z planowanego objazdy ta linia nie wygrzebie się z
    korków!!!!
  • slavekk 10.03.08, 08:37
    boards_of_warsaw1 napisał:

    > Mnie zadziwia jak można tak skomplikować trasę "96"

    Pewnie chodzi nie o to żeby sam autobus jechał szybko tylko o to
    żeby po pasazerów podjechał...;-)
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 10.03.08, 16:20
    > Pewnie chodzi nie o to żeby sam autobus jechał szybko tylko o to
    > żeby po pasazerów podjechał...;-)

    To oczywiste. Właśnie dlatego nie obsłuży generujących znaczący ruch przystanków
    na Lutomierskiej na Żubardziu.
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 11.03.08, 00:02
    > na Lutomierskiej na Żubardziu.

    a potem co? między koparkami po rozkopanej Zachodniej?
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 11.03.08, 13:10
    78 jedzie przez Rybną i Limanowskiego - tyle, że dużo rzadziej.
  • Gość: nodeh IP: *.net.euron.pl 09.03.08, 22:56
    tylko parku żal...
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 11.03.08, 00:07
    > na Lutomierskiej na Żubardziu.

    Podobno pod koniec lat 70-tych też tak marudzili przy budowie trasy
    W-Z kosztem Parku Poniatowskiego.
    I co? gdyby tej trasy niezbudowali to dziś byśmy z Retkini i
    Teofilowa na pieszo do centrum chodzili.

    "Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy"
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 11.03.08, 13:14
    > Podobno pod koniec lat 70-tych też tak marudzili przy budowie trasy
    > W-Z kosztem Parku Poniatowskiego.

    Trudno się dziwić, skoro park zmniejszył się tak o 1/4

    > I co?

    I zamiast parku mamy komunikacyjny ściek i stację benzynową

    gdyby tej trasy niezbudowali to dziś byśmy z Retkini i
    > Teofilowa na pieszo do centrum chodzili.

    Absolutnie, zdecydowanie, na pewno. I do tego na czworakach.

    > "Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy"

    Gdybyśmy ich wcześniej nie podpalili, to by nie płonęły. Na Zachodniej nie ma
    najmniejszej potrzeby wycinania parku, poszerzania jezdni i jej przesuwania.
  • gothmucha 11.03.08, 19:22
    No tak, bo innych ulic w Łodzi nie mieliśmy i trzeba było wyciąć 1/4 parku, wyburzyć setki kamienic i zafundować sobie autostradę przepuszczoną przez ścisłe centrum miasta...

    I tak, teraz robimy dokładnie to samo na Zachodniej zamiast zbudować ul. Karskiego...
    --
    this is my truth - tell me yours
  • Gość: barnaba IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.03.08, 00:03
    Nie bardzo było wyjście.
    Zachodnia nawet w najbardziej optymistycznych planach miała
    prowadzić ruch samochodowy aż do ul Ogrodowej i Północnej.
    Z kolei odsunięcie jej od Pałacu wyjdzie tylko budowli na zdrowie.
    Poza tym- do tej pory chodnikiem wzdłuż Pałacu chodzili tylko
    masochiści.
  • gothmucha 12.03.08, 00:42
    Nie neguję potrzeby przebudowy skrzyżowania przy Pałacu Poznańskiego - ale można było wymusić inną organizację ruchu, rozładować tą rzekę samochodów (propozycje były na forum - jednokierunkowe Drewnowska i Ogrodowa).

    Chodzi mi o to, że można było w ciągu ostatnich 5-6 lat budować ulicę Karskiego i wyporwadzać na nią ruch z Zachodniej - dopóki nie był tak wielki, że zaczął wymagać natychmiastowej rekacji, jaką otrzymaliśmy dzisiaj (czyli Pałac nie postoi długo, jeśli nie odsuniemy natychmiast jezdni). Śmiem nawet twierdzić, że gdyby Karskiego istniała, odsuwanie jezdni i torowiska nie byłoby w ogóle potrzebne...
    --
    this is my truth - tell me yours
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 00:57
    > Nie neguję potrzeby przebudowy skrzyżowania przy Pałacu Poznańskiego - ale możn
    > a było wymusić inną organizację ruchu, rozładować tą rzekę samochodów (propozyc
    > je były na forum - jednokierunkowe Drewnowska i Ogrodowa).

    I przede wszystkim "uproszczenie" ruchu przez skrzyżowanie - likwidacja
    niepotrzebnych lewoskrętów itp. A tak efektów poszerzania nie będzie w ogóle, bo
    korki jak były tak będą - tyle że wywołane nadmiarem faz świateł.

    > Chodzi mi o to, że można było w ciągu ostatnich 5-6 lat budować ulicę Karskiego

    Zwłaszcza, że dla funkcjonowania kluczowego dla Śródmieścia odcinka potrzeba
    jedynie pociągnięcia ulicy od Ogrodowej do Legionów. Dalej da się już prowadzić
    ruch o natężeniu właściwym śródmiejskiej obwodnicy.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 12.03.08, 09:53
    > Nie neguję potrzeby przebudowy skrzyżowania przy Pałacu
    > Poznańskiego - ale można było wymusić inną organizację ruchu,
    > rozładować tą rzekę samochodów (propozycje były na forum -
    > jednokierunkowe Drewnowska i Ogrodowa).

    W tym rzecz, że nie bardzo.
    Drewnowska, Północna i kawałek Ogrodowej stanowią północne domknięcie
    wewnętrznego ringu drogowego otaczającego śródmieście- vide Prorevita. Oznacza
    to również pozostawienie w tych miejscach lewoskrętów.

    Wątpliwości co najwyżej wzbudza poszerzenie Zachodniej między Legionów a Ogrodową.

    > Chodzi mi o to, że można było w ciągu ostatnich 5-6 lat budować
    > ulicę Karskiego i wyporwadzać na nią ruch z Zachodniej - dopóki nie > był tak
    wielki, że zaczął wymagać natychmiastowej rekacji, jaką
    > otrzymaliśmy dzisiaj (czyli Pałac nie postoi długo, jeśli nie
    > odsuniemy natychmiast jezdni).

    Zgadza się, jeśli chodzi o ul. Karskiego. Cóż, znowu Łodź obudziła się z ręką w
    nocniku. Trzeba było zbudować ul. Karskiego chociaż między ul. Limanowskiego a
    Legionów- niestety przeważyły dziecinne dąsy na Manufakturę i argumenty lobby
    właścicieli piesków.

    Pałac postałby jeszcze długo nawet przy pozostawieniu jezdni (najwyżej wymagałby
    częstszych remontów). Jeśli jednak chcemy wyeksponować budynek (a jest tego
    wart), to nie może być oddzielony od ruchliwej jezdni wąskim chodnikiem.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 16:24
    > W tym rzecz, że nie bardzo.
    > Drewnowska, Północna i kawałek Ogrodowej stanowią północne domknięcie
    > wewnętrznego ringu drogowego otaczającego śródmieście- vide Prorevita. Oznacza
    > to również pozostawienie w tych miejscach lewoskrętów.

    Ależ to w najmniejszym stopniu nie musi oznaczać lewoskrętów a już na pewno nie
    we wszystkich kierunkach. Mówiąc krótko organizacja ruchu powinna wyglądać mniej
    więcej tak:
    - Ogrodowa od Karskiego do Zachodniej jednokierunkowa na wschód.
    - W kierunku przeciwnym z Ogrodowej-Północnej nakaz skrętu w prawo w Zachodnią
    na północ.
    - wjazd w Zachodnią do Śródmieścia tylko z prawoskrętu z Ogrodowej
    - Z Zachodniej od północy nakaz skrętu w prawo w Drewnowską
    - z Drewnowskiej nakaz skrętu w lewo, na północ

    Mówiąc krótko - zachodnia jezdnia Zachodniej między Drewnowską a Ogrodową -
    znika, torowisko lekko się przysuwa do pałacu, robi się porządne przystanki i
    PATy. Ruch na skrzyżowaniu Ogrodowa - Zachodnia upraszcza się i tym samym
    zwiększa się przepustowość układu w ruchu obwodowym.

    Docelowo - dochodzi do tego wszystkiego:
    - Drewnowska dwujezdniowa od Włókniarzy do Karskiego i jednokierunkowa "na
    zewnątrz" od Zachodniej do Karskiego
    - Cmentarna i Ogrodowa z ruchem uspokojonym
    - Karskiego dalej na północ
    - uspokojenie ruchu na Zgierskiej/Nowomiejskiej i Pl. Kościelnym

    Przepustowość obwodnic uzyskuje się właśnie poprzez schematyzację ruchu i
    likwidację niektórych relacji, a nie poprzez poszerzanie w nieskończoność dróg i
    psucie miasta.

    > Zgadza się, jeśli chodzi o ul. Karskiego. Cóż, znowu Łodź obudziła się z ręką
    w nocniku.

    Zamiast robić wielki remont skrzyżowania pod pałacem, można było zrobić "wielką
    budowę" Karskiego między Ogrodową a Legionów. To by już doraźnie rozwiązywało
    problem uspokojenia ruchu na Kościuszki - Zachodniej.

    Jeśli jednak chcemy wyeksponować budynek (a jest tego
    > wart), to nie może być oddzielony od ruchliwej jezdni wąskim chodnikiem.

    Warto by przy okazji pamiętać, że pałac Poznańskiego jest pałacem ULICZNYM, nie
    wolnostojącą willą. Pierwotnie stał w bardzo ciasnej, miejskiej zabudowie i nosi
    pewne tego ślady. Nie twierdzę, że nie należy go eksponować, aczkolwiek nie jest
    to aż tak oczywiste, jak by się wydawało.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 16:34
    - uspokojenie ruchu na Zgierskiej/Nowomiejskiej i Pl. Kościelnym

    Ciekawa teza. Już widzę jak się kierowcy cieszą z tego że muszą zrobić dodatkowe
    kółeczko. Wepchną się na tę ulicę bo jest bliżej. Tym bardziej że przy niej
    będzie dodatkowy generator ruchu - urząd na Starym Rynku przeniesiony z pałacu
    Poznańskiego.

    Uspokoisz Nowomiejską - OK a co z zablokowaną wtedy Franciszkańską? Bo samochody
    które nie pojadą Nowomiejską jakoś będą musiały przejechać na północ.




  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 16:53
    > Ciekawa teza.

    To nie jest teza.

    > Już widzę jak się kierowcy cieszą z tego że muszą zrobić dodatkow
    > e kółeczko.

    Nie mówiłem, że będą się cieszyć. Chodzi o to, by ruch funkcjonował sprawnie.
    To, że kierowcy będą na początku marudzić to jest norma i trzeba to przeboleć.

    > Wepchną się na tę ulicę bo jest bliżej.

    Jeśli nie zaczniemy karać mandatami łamiących przepisy, to żadne regulacje
    dotyczące ruchu drogowego nie mają sensu.

    > Uspokoisz Nowomiejską - OK a co z zablokowaną wtedy Franciszkańską? Bo samochody
    > które nie pojadą Nowomiejską jakoś będą musiały przejechać na północ.

    Skoro główny ruch przeniesie się z Zachodniej na Karskiego, to na Zachodniej
    powinno być, tak jakby więcej miejsca. Nie wpadłeś na to?
    A sam plac powinien wreszcie zyskać adekwatną do rangi anwierzchnię i
    urządzenie, najlepiej w połączeniu z remontem elewacji kościoła i drobnymi
    poprawkami jeśli chodzi o zabudowę.
    Nota bene 6 powinna pojechać przez Pl. Kościelny i do Zachodniej (najlepiej
    wzdłuż Lutomierskiej, bo tak będzie najłatwiej przebudować plac), więc
    podstawowa linia z Dołów nie będzie utykać na Franciszkańskiej. Z resztą na tej
    - powinno się wydzielić torowisko, a ograniczenie możliwości wjazdu w
    Kilińskiego powinno wypchnąć z Franciszkańskiej część samochodów na zewnątrz. Na
    tym polega cywilizowanie ruchu samochodowego - działa na zasadzie fali
    destymulującej ruch samochodowy.

    Tym bardziej że przy niej
    > będzie dodatkowy generator ruchu - urząd na Starym Rynku przeniesiony z pałacu
    > Poznańskiego.

    Bardzo prawdopodobne, że nie będzie. Szczęściem autorytatywna, chora decyzja
    Kropy nie zyskała sobie poparcia radnych. A nawet jak będzie ten szklany szałas
    to samochody nie muszą doń podjeżdżać akurat po Nowomiejskiej. Na Stary Rynek
    prowadzą też inne ulice.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 17:05
    > Nota bene 6 powinna pojechać przez Pl. Kościelny i do Zachodniej (najlepiej
    > wzdłuż Lutomierskiej, bo tak będzie najłatwiej przebudować plac), więc
    > podstawowa linia z Dołów nie będzie utykać na Franciszkańskiej.

    Nie zgodzę się. Przez PL. Kościelny i Pl. Wolności - czyli tak jak kursowała
    15-tka i 19-tka zanim jakiś kretyn wpadł na pomysł obecnego układu torowego. Z
    jednego korka na Franciszkańskiej chcesz wepchnąć ją w drugi - skrzyżowanie
    Lutomierska, Ogrodowa .... Jak najdalej od zatłoczonego miejsca czyli jak
    najdalej od Manufaktury.

    Sam proponujesz uspokojenie ruchu na Nowomiejskiej to dlaczego linię 6 chcesz
    zamiast uspokojoną Nowomiejską pchać przez dwa ruchliwe skrzyżowania (w zasadzie
    trzy)? Po co - bo hipermarket trzeba obsłużyć? Bo jak wszystkie linie w okolicy
    nie będą przejeżdżać pod tym hipermarketem to miasto sie zawali?

    > Z resztą na tej
    > - powinno się wydzielić torowisko, a ograniczenie możliwości wjazdu w
    > Kilińskiego powinno wypchnąć z Franciszkańskiej część samochodów na zewnątrz.

    I kto to mówi. Ten co jest wrogiem wyburzeń.... Nawet jak zamkniesz Kilińskiego
    to samochodów nie ubędzie na tej ulicy. Zapominałeś że na północ nie ma ulic
    które by przebiegały przez duże osiedle.

    Inną alternatywę masz dopiero na Spornej. Ale od niej do rejonów ulic Marysińska
    nie ma jak się sprawnie dostać. A ulicy Sterlinga nie da sie przedłużyć na
    północ bo jest park....

    Powiesz ze jest Zachodnia - no super jak koś jedzie z rejonów na wschód od
    Kilińskiego (po co oni mają obciążać Zachodnią???)... ale pal licho. Tylko że
    nie ma dogodnych ulic w poprzek tamtego osiedla.



  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:44
    > Nie zgodzę się.

    To sie nie zgódź.

    Przez PL. Kościelny i Pl. Wolności - czyli tak jak kursowała
    > 15-tka i 19-tka

    Czy jesteś w stanie pojąć, że przez 30 lat struktura miasta "ciutkę" się zmieniła?

    > Sam proponujesz uspokojenie ruchu na Nowomiejskiej to dlaczego linię 6 chcesz
    > zamiast uspokojoną Nowomiejską

    Dlatego, żeby 6 jak najszybciej wpadła w "szybki" ciąg ul. Zachodniej

    pchać przez dwa ruchliwe skrzyżowania (w zasadzie trzy)?

    To znaczy które konkretnie?
    przejazd WojskaPolskiego - Lutomierską przy tych założeniach jest wolny od
    samochodów
    Lutomierska/Zachodnia jest odciążona przez Karskiego. Wjazd w asyście
    sygnalizacji wzbudzanej - problemu nie ma.
    Zachodnia/Drewnowska - sygnalizacja wzbudzana, do tego mniejsze natężenie ruchu
    niż obecnie - problemu nie ma
    Zachodnia/Ogrodowa - 6 i tak tam pojedzie, a upraszczamy sterowanie sygnalizacją
    bo wprowadzamy jazdę na wprost, którą przecina jedynie faza świateł dla
    jednokierunkowej Ogrodowej na wschód - a więc o niebo lepiej niż w obecnych planach.
    Zachodnia/Legionów - już wewnątrz "ringu"

    > Jak najdalej od zatłoczonego miejsca czyli jak
    > najdalej od Manufaktury.

    Nie chcę Cię martwić, ale komunikacja miejska jest od tego, żeby dowozić ludzi
    do miejsc, do których chcą dojechać. W oczywisty sposób powinna więc właśnie
    dowozić do tych "najbardziej zatłoczonych miejsc". To, że masz alergię na
    Manufakturę - to już Twój problem, ale ludzie chcą tam dojechać.
    Wiem, że marzą Ci się tramwaje i autostrady przez pola, tylko, że to nie jest
    makieta H0 tylko miasto. W mieście nie buduje się transportu po to, żeby drogi i
    tramwaje ładnie wychodziły na zdjęciach, tylko, żeby obsłużyć miasto.

    > I kto to mówi. Ten co jest wrogiem wyburzeń....

    Pomijając już, że nie jestem wrogiem wyburzeń - tylko wrogiem niszczenia
    wartościowych elementów (architektury, urbanistyki, zieleni), to co ma wspólnego
    wydzielenie torowiska na Franciszkańskiej z wyburzeniami, to już pozostanie,
    twoją słodką tajemnicą.
    To co poniżej już Ci kiedyś tłumaczyłem. Jak nie dotarło - Twój problem. Dobrze
    Ci chyba zrobi, jak dotrze do Ciebie, że samochody mogą jeździć również po
    drogach jednojezdniowych, aczkolwiek na wiele z Twojej strony nie liczę.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 17:57
    > przejazd WojskaPolskiego - Lutomierską przy tych założeniach jest wolny od
    > samochodów

    Ciekawe... Nierealne. Masz wąskie gardło zwane Franciszkańską.
    A zreszta przejazd przez Pl.Kościelny i Lutomierska a potem Drewnowską (przed
    ŁTR-em) np do dw. Kaliskiego okazywał sie sprawniejszy niż próba wykorzystywanie
    innych tranzytowych tras.

    > Lutomierska/Zachodnia jest odciążona przez Karskiego. Wjazd w asyście
    > sygnalizacji wzbudzanej - problemu nie ma.
    > Zachodnia/Drewnowska - sygnalizacja wzbudzana, do tego mniejsze natężenie ruchu
    > niż obecnie - problemu nie ma

    Jest bowiem na Zachodniej masz niejako priorytet kierunku na wprost.
    Sygnalizacja nawet wzbudzana co najwyżej ustawi falę skrętu. Tramwaj niestety
    potem stanie przy Drewnowskiej.

    > przejazd przez Pl. Wolności jest korzystniejszy. Nawet bym ulokował dodatkowy
    przystanek przy samym pl. Wolności na Nowomiejskiej. Blisko do głównej ulicy
    miasta - dla mnie większa korzyść niż hipermarket....

    > to co ma wspólnego
    > wydzielenie torowiska na Franciszkańskiej z wyburzeniami,

    No to popatrz na dwa ciasne odcinki na tej ulicy....
    Jedna jezdnia - z jednym pasem ruchu?
    Do tego samochody z dostawami.....
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 18:05
    > Masz wąskie gardło zwane Franciszkańską.

    Ja mam wąskie gardło, a tym masz najwyraźniej wąski umysł, skoro Franciszkańska
    przeszkadza Ci w puszczeniu tramwaju Wojska Polskiego, Lutomierską i Zachodnią.

    > Jest bowiem na Zachodniej masz niejako priorytet kierunku na wprost.

    No to chyba korzystne dla tramwaju jadącego na wprost?

    > przystanek przy samym pl. Wolności na Nowomiejskiej. Blisko do głównej ulicy
    > miasta - dla mnie większa korzyść niż hipermarket....

    No to masz pecha, bo większość chce dojechać do tego hipermarketu.

    > No to popatrz na dwa ciasne odcinki na tej ulicy....

    A Ty popatrz na to, co napisałem.

    > Do tego samochody z dostawami....

    O tak. Całe masy samochodów z dostawami na ul. Franciszkańskiej.Normalnie takie
    ilości, że pomieścić się nie mogą, a że Franciszkańska jak wiadomo ma zwartą
    pierzeję, to nijak nie da się ich zaparkować inaczej niż na środku jezdni.

  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 18:24
    > No to chyba korzystne dla tramwaju jadącego na wprost?

    Zwłaszcza jak 6-tka skręcałaby w Lutomierską....

    > No to masz pecha, bo większość chce dojechać do tego hipermarketu.

    Jakoś jadąc codziennie nie zauważyłem żebym tramwaj pustoszał na przystankach na
    Ogrodowej i przy Legionów.

    > O tak. Całe masy samochodów z dostawami na ul. Franciszkańskiej.Normalnie takie
    > ilości, że pomieścić się nie mogą, a że Franciszkańska jak wiadomo ma zwartą
    > pierzeję, to nijak nie da się ich zaparkować inaczej niż na środku jezdni.

    To zacznij tamtędy jeździć i zobacz gdzie stają z tymi dostawami. Tam gdzie jest
    stalinowski blok odsunięty od jezdni nie ma sklepu, knajpy.... ale są tam gdzie
    zabudowa dochodzi do samej jezdni. I tam niestety zatrzymują się samochody
    blokując przejazd Franciszkańską w kierunku południowym.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 22:11
    > Zwłaszcza jak 6-tka skręcałaby w Lutomierską....

    No ale w Lutomierską skręcać będzie na skrzyżowaniu z Lutomierską, a nie z
    Drewnowską.

    > Jakoś jadąc codziennie nie zauważyłem żebym tramwaj pustoszał na przystankach na
    > Ogrodowej i przy Legionów.

    No bo jakoś codziennie od paru miesięcy tam 6 nie jeździ to raz - a dwa, że
    wobec takiego właśnie stanu więcej osób wybiera samochód, bo nie ma jak się
    sensownie dostać komunikacją miejską.

    I tam niestety zatrzymują się samochody
    > blokując przejazd Franciszkańską w kierunku południowym.

    No to przestaną się zatrzymywać, albo będą się zatrzymywać o ściśle określonych
    porach.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 13.03.08, 11:22
    > No to przestaną się zatrzymywać, albo będą się zatrzymywać o ściśle określonych
    > porach.

    Czyli wzorem stalinowskich represji nakażesz zlikwidowania działalności
    gospodarczej?

    Co do nakazania określonych pór - przykład Gdyni - władze odrzuciły pomysł
    przekształcenia ul. Świętojańskiej w deptak ponieważ byłoby to znacznym
    utrudnieniem dla firm, sklepów i lokali zlokalizowanych przy tej ulicy,
    naruszałoby bo politykę miasta przyjazną biznesowi.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 13.03.08, 11:25
    OK. ale "zgodę" sygnalizacji na skręt odstanie wtedy gdy będą fazy sygnalizacji
    dla skręcających. Czyli dostanie zielone skręci i niestety poczeka na
    Drewnowskiej aż skończy sie faza świateł dla skręcających.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 12.03.08, 22:50
    > to co ma wspólnego
    > wydzielenie torowiska na Franciszkańskiej z wyburzeniami, to już
    > pozostanie, twoją słodką tajemnicą.

    Jest tam jedno wąskie gardło (przy Smugowej), gdzie wydzielenie torowiska bez
    wyburzeń może być trudne.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 13.03.08, 11:27
    I jeszcze jedno -> stojąca pod katem kamienica obok parafii mariawickiej,
    pomiędzy ulicą Bohaterów Getta a dawnym kinem obecnie supermarketem.

  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 17:11
    (...)Bardzo prawdopodobne, że nie będzie. Szczęściem autorytatywna, chora decyzja
    Kropy nie zyskała sobie poparcia radnych. A nawet jak będzie ten szklany szałas
    to samochody nie muszą doń podjeżdżać akurat po Nowomiejskiej. Na Stary Rynek
    prowadzą też inne ulice.(...)

    Stanie. Kropa ma gdzieś radnych. A parking będzie. Inny dojazd? No co wąska
    osiedlowa uliczka Wolborska oraz ciasna Podrzeczna, która niestety nie zapewni
    wyprowadzenia ruchu w Zachodnią (w poprzek wysepka....)

    Jak już szklany szałas - zobacz jakie straszydło postawili na Pl. Wolności. Ba
    nawet betonowe budownictwo PRLowskie przestało straszyć - bardziej się komponuje
    ze starymi kamienicami niż nowoczesny gmach ze szkła. Już się stało, centrum
    nowego miasta brutalnie zaśmiecono tandetną nowoczesnością. A czeka nas tam na
    Pl. Wolnosci pusty straszący betonowy placek.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:29
    > Stanie. Kropa ma gdzieś radnych. A parking będzie.

    Ale wybory już niedługo.

    Inny dojazd? No co wąska
    > osiedlowa uliczka Wolborska

    Tak.

    oraz ciasna Podrzeczna, która niestety nie zapewni
    > wyprowadzenia ruchu w Zachodnią (w poprzek wysepka....)

    No i co z tego - nie musi być wyjazdu na obie strony. Prawoskręt wystarczy.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 17:39
    > Ale wybory już niedługo.

    Na tyle długo że jeszcze dużo swoich pomysłów zrealizuje.

    > > osiedlowa uliczka Wolborska
    >
    > Tak.

    Czyli wepchnięcie w nieszczęsną Franciszkańską....

    > No i co z tego - nie musi być wyjazdu na obie strony. Prawoskręt wystarczy.

    A to oznacza że z braku lewoskrętu pojadą przez Pl. Wolności....

    Skutki bezmyślnego władowania tam urzędu.

    A jak nowoczesny odpustowy straszak ze szkła na Pl. Wolności?
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:48
    > Na tyle długo że jeszcze dużo swoich pomysłów zrealizuje.

    Ale urzędu nie buduje się (na szczęście) w kilka miesięcy

    > Czyli wepchnięcie w nieszczęsną Franciszkańską....

    Niekoniecznie. Z tą jakże trudną zagadką logiczną Cię pozostawiam.

    > A to oznacza że z braku lewoskrętu pojadą przez Pl. Wolności....

    CO CIĘ BOLI??? Kierowcy będą mieli 3 (słownie: trzy) możliwosci - albo
    Podrzeczną i w prawo w Zachodnią, albo w Wolborską, ewentualnie można się
    zastanowić nad "uruchomieniem" Kościelnej-Łagiewnickiej

    > A jak nowoczesny odpustowy straszak ze szkła na Pl. Wolności?

    A co z nim?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 18:04
    (...)Jak już szklany szałas - zobacz jakie straszydło postawili na Pl. Wolności. Ba
    nawet betonowe budownictwo PRLowskie przestało straszyć - bardziej się komponuje
    ze starymi kamienicami niż nowoczesny gmach ze szkła. Już się stało, centrum
    nowego miasta brutalnie zaśmiecono tandetną nowoczesnością. A czeka nas tam na
    Pl. Wolnosci pusty straszący betonowy placek.
    (...)

    Ciekawi mnie Twój pogląd na to straszydło
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 18:07
    Mój pogląd jest taki, że jest to budynek brzydki, bezpłciowy i niedopasowany do
    pierzei. Ponadto razi i dodatkowo zaśmieca przestrzeń i tak już niejednorodną,
    było - nie było - bardzo cennego placu.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 16:38
    (...)Zamiast robić wielki remont skrzyżowania pod pałacem, można było zrobić "wielką
    budowę" Karskiego między Ogrodową a Legionów. To by już doraźnie rozwiązywało
    problem uspokojenia ruchu na Kościuszki - Zachodniej.(...)

    No to Karskiego do ciasnej Legionów i co dalej? Odciążamy Zachodnią ale za to
    korkujemy inną ulicę. Rewelka. Myślisz że któś z kierowców nabierze się na tamę
    w postaci ciasnej Legionów?

  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:03
    > No to Karskiego do ciasnej Legionów i co dalej?

    Dalej ulica Żeligowskiego (ewentualnie wspomagane ul. Pogonowskiego i Legionów),
    dalej ul. Łąkowa. Wszystkie jak na razie puste.
    Oczywiście wyburzenie rudery między Kopernika a Karolewską i tym samym
    dokończenie przebudowy Łąkowej mile widziane, ale tymczasowo poradzimy sobie bez
    niego.

    > Odciążamy Zachodnią ale za to korkujemy inną ulicę.

    Nie korkujemy, aczkolwiek znacząco zwiększamy na niej ruch. Na tym właśnie
    polega powstawanie obwodnic i uspokajanie ruchu - ruch odgórną, administracyjną
    decyzją kieruje się na obszary mniej wartościowe celem ochrony terenów
    wartościowych, ale degradowanych przez nadmiar ruchu samochodowego. Dobrze by
    było, gdyby Twój wielce matematyczny umysł zaczął pojmować, że miasto to nie
    jest obszar jednorodny, tylko strukturalny, często hierarchiczny. Składa się z
    obszarów różnej wartości, różnego przeznaczenia i funkcji. Zarządzanie miastem,
    to nie podstawienie danych do bardzo mądrego wzoru.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 17:16
    Tyle że Karskiego ani nie trafi w Żeromskiego (bez sensu) ani w Żeligowskiego
    (pożądane).

    > Nie korkujemy, aczkolwiek znacząco zwiększamy na niej ruch.

    No owszem dwie jezdnie Karskiego a potem ostry skręt w ciasną ulicę Legionów z
    tramwajem pośrodku... A przecież sam jeszcze mówisz że wyburzenia są be....
    Chcesz dać pretekst by zlikwidować tramwaj i na Cmentarnej i na tmy odcinku
    Legionów?

    A o niszczeniu ciekawego i unikalnego w śródmieściu układu ulic Cmentarnej,
    Legionów nie wspominasz.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:26
    > Tyle że Karskiego ani nie trafi w Żeromskiego (bez sensu) ani w Żeligowskiego
    > (pożądane).

    Chyba chłopie rozum postradałeś, albo nie wiesz nawet o czym mówimy. Ulica
    Karskiego jak najbardziej ma wpadać w obecną ulicę Żeligowskiego.

    > No owszem dwie jezdnie Karskiego a potem ostry skręt w ciasną ulicę Legionów z
    > tramwajem pośrodku...

    Jaki znowu ostry skręt? (pomijając już, że tramwaj raz na 15 minut raczej nie
    stanowi wielkiej przeszkody).

    > Chcesz dać pretekst by zlikwidować tramwaj i na Cmentarnej i na tmy odcinku
    > Legionów?

    Weź sobie koleś prozac, albo od razu poproś o skierowanie na dłuższe leczenie.
    Jak by budowa ulicy oznaczała zawsze kasację tramwaju, to z tramwajów pozostało
    by nam w Łodzi kółko dookoła Placu Wolności.

    > A o niszczeniu ciekawego i unikalnego w śródmieściu układu ulic Cmentarnej,
    > Legionów nie wspominasz.

    Bo ów "ciekawy i unikalny" w śródmieściu układ ulic, to jakiś bełkot, który
    właśnie naprędce wymyśliłeś. Dobra rada - jak nie wiesz - to nie pisz.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 17:35
    > Chyba chłopie rozum postradałeś, albo nie wiesz nawet o czym mówimy. Ulica
    > Karskiego jak najbardziej ma wpadać w obecną ulicę Żeligowskiego.
    >

    Przy tendencji ZDiT prowadzenia ulic klasy autostrada (Zachodnia czyż nie?) bez
    zakrętów. Zapominasz jeszcze o słynnej instytucji kierowanej przez niezatapialną
    p. Giedryś.

    > Weź sobie koleś prozac, albo od razu poproś o skierowanie na dłuższe leczenie.
    > Jak by budowa ulicy oznaczała zawsze kasację tramwaju, to z tramwajów pozostało
    > by nam w Łodzi kółko dookoła Placu Wolności.
    >
    Ostatni przykład: Czerwona i Wóblewskiego.
    Poprzedni - Łagiewnicka.
    Wcześniej - Rudzka...

    Zapominasz jeszcze o geniuszach z ZDiT.

    > Bo ów "ciekawy i unikalny" w śródmieściu układ ulic, to jakiś bełkot, który
    > właśnie naprędce wymyśliłeś. Dobra rada - jak nie wiesz - to nie pisz.

    No tak bo ciekawym jest siatka ulic jak kratka w szkolnym zeszycie.....
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:55
    > Przy tendencji ZDiT prowadzenia ulic klasy autostrada (Zachodnia czyż nie?) bez
    > zakrętów. Zapominasz jeszcze o słynnej instytucji kierowanej przez niezatapialną
    > p. Giedryś.

    Studi, zerknij sobie w te plany i przestań marudzić, skoro nie umiesz uwierzyć
    na słowo, że Karskiego łączy się z Żeligowskiego, ok?

    > Ostatni przykład: Czerwona i Wóblewskiego.
    > Poprzedni - Łagiewnicka.
    > Wcześniej - Rudzka...

    Wszystkie trzy złe, bo dotyczą zajęcia torowiska wydzielonego na potrzeby nowych
    pasów ruchu (choćby domniemanych). Pomijając już fakt, ze dyskutujemy o tym, co
    powinno być zrobione, a nie o tym, co ZDiT zrobi - bo co zrobi, to właśnie widzimy.

    > No tak bo ciekawym jest siatka ulic jak kratka w szkolnym zeszycie.....

    A ile miast w Polsce ma taki układ, pochodzący z XIX wieku? Nie pogrążaj się,
    bardzo Cię proszę. To nie jest wstyd na czymś się nie znać.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 18:15
    (...)Studi, zerknij sobie w te plany i przestań marudzić, skoro nie umiesz uwierzyć
    na słowo, że Karskiego łączy się z Żeligowskiego, ok?(...)

    To poproszę link do stosownych mapek takich jak umieściłem tu na forum w
    przypadku Narutowicza, Pl. Dąbrowskiego, Zachodniej i trasy Górna.

    Zapewne nie tylko ja bym to chciał obejrzeć.


    > Wszystkie trzy złe, bo dotyczą zajęcia torowiska wydzielonego na potrzeby nowyc
    > h
    > pasów ruchu (choćby domniemanych).

    Dlaczego złe? Wyraźnie widać że cokolwiek nowego jest pretekstem do wyrywania
    torów w tym mieście.
    Likwidację linii na Złotno argumentowano koniecznością poszerzenia i
    usprawnienia przejazdu pod torami kolejowymi na Konstantynowskiej a skręcające
    tramwaje by blokowały ruch.

    ZDiT kierowany przez niezatapialną Alinę będzie niezależnie od tego kto wygra
    wybory.

    > A ile miast w Polsce ma taki układ, pochodzący z XIX wieku? Nie pogrążaj się,
    > bardzo Cię proszę. To nie jest wstyd na czymś się nie znać.

    np. Zgierz i Aleksandrów.

    Dobra OK, Wólczańska Be. Czyli możliwy mały ring (bo zamykający się co najwyżej
    ulicami Próchnika i Rewolucji 1905 r - po zmianie kierunków ruchu - planowanej
    kiedyś są tego pamiątki przy Uniwersyteckiej) wokół środmieścia z wyłączeniem P.
    Wolności.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 22:07
    > To poproszę link do stosownych mapek

    Zapewne w studium zagospodarowania przestrzennego znajdziesz przebieg trasy -
    przynajmniej na tyle, żeby stwierdzić, że trasa "Karskiego - Żeligowskiego -
    Łąkowa" przebiega, co zaskakujące ulicami: Karskiego, Żeligowskiego i Łąkową.

    > Dlaczego złe?

    Napisałem dlaczego złe.

    > np. Zgierz i Aleksandrów.

    Nie widzisz różnicy między Łodzią a Zgierzem i Aleksandrowem? Może słowo "skala"
    coś Ci zasugeruje?

    > Dobra OK, Wólczańska Be. Czyli możliwy mały ring

    Ale po cholerę jakieś małe ringi? Zaplanowano już mały ring. Przebiegać ma
    ulicami Mickiewicza - Piłsudskiego - Targową - Uniwersytecką - Północną -
    Ogrodową (Północna i Ogrodowa - to jedyne miejsce co do którego nie ustalono
    konkretnego przebiegu, i tu też moja propozycja z Drewnowską) - Karskiego -
    Żeligowskiego - Łąkową. Robili to specjaliści, ci sami, którzy projektowali
    organizację ruchu w Krakowie. Tam się wyśmienicie sprawdza. Po co tu jeszcze
    majstrować???
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 13.03.08, 11:38
    Ale po cholerę jakieś małe ringi? Zaplanowano już mały ring. Przebiegać ma
    ulicami Mickiewicza - Piłsudskiego - Targową - Uniwersytecką - Północną -
    Ogrodową (Północna i Ogrodowa - to jedyne miejsce co do którego nie ustalono
    konkretnego przebiegu, i tu też moja propozycja z Drewnowską) - Karskiego -
    Żeligowskiego - Łąkową. Robili to specjaliści, ci sami, którzy projektowali
    organizację ruchu w Krakowie. Tam się wyśmienicie sprawdza. Po co tu jeszcze
    majstrować???

    Targowa - ciasna ulica, przegrodzona al. Piłsudskiego.
    Potem przerwa - tory kolejowe, budynki UŁ.
    Uniwersytecka - super na końcu jest porąbane mikroskopijne pomimo wolnej
    przestrzeni wokół pseudo-rondo zdecydowanie dławiące ruch.
    Źródłowa - jej wspaniały wylot na Palki....
    Ogrodowa - i korek przy Nowomiejskiej i Zachodniej.
    Łąkowa - no zajefajny wylot w Piłsuddkiego - po kiego grzyba połączono wspólnym
    skrzyżowaniem dwie ruchliwe ulice przecinające trasę WZ? Na dodatek próba
    pojechania z Łąkowej na Retkinię oznacza korzystanie z ciasnych ulic Kopernika
    czy Skłodowskiej oraz stania na kilku światłach przy dworcu Kaliskim.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 13.03.08, 11:40
    > Zapewne w studium zagospodarowania przestrzennego znajdziesz przebieg trasy -
    > przynajmniej na tyle, żeby stwierdzić, że trasa "Karskiego - Żeligowskiego -
    > Łąkowa" przebiega, co zaskakujące ulicami: Karskiego, Żeligowskiego i Łąkową.

    Link do dokumentu poproszę. Bo tak to tylko abstrakcja.
  • studi001 13.03.08, 13:35
    www15.uml.lodz.pl/prorevita/komunikacja.html#model
    To studium ma niestety pewne błędy.

    1. Targowa przedłużona do Sterlinga. No super i co blokada w postaci Pl.
    Dąbrowskiego?. Wszystkie trzy warianty. Przecież obok jest Uniwersytecka...

    2. Ciąg tranzytowy 6 sierpnia i Traugutta. Wariant III.

    3. Ciąg Kopernika i Zamenhoffa. ciekawe jak? Kosztem przystanku, konieczności
    wyburzeń?

    4. Główna ulica przelotowa to Ogrodowa i Północna - ta sama klasa co trasa WZ.
    Argument za likwidacją tramwaju.

    Czy ktoś kto to projektował był chociaż w Łodzi? Czy tylko sobie rysował po
    planie miasta kupionym w kiosku.
  • studi001 13.03.08, 13:42
    I jeszcze dam dwa mankamenty

    - ulica Franciszkańska w zasadzie potraktowana tam jak wyłączona z funkcji ulicy
    zbiorczej. Czyli na północ zostaje tylko Karskiego i Zachodnia. No bo parku nie
    będzie się ciąć przełużeniem Sterlinga.

    - ulica Wschodnia przy zamkniętej dla ruchu Kilińskiego.

    - ulica Łąkowa czyli co dalej tniemy park by zrobił się zgodnie z planem
    przejazd Łąkowej do Żeromskiego??? Z obecnej Łąkowej jest niewygodna relacja
    skrętu w ulicę przelotową w stronę Retkinii. Czyżby zachęcanie do napełniania
    ulic Kopernika, Skłodowskiej i Struga?
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 12.03.08, 22:47
    > - Ogrodowa od Karskiego do Zachodniej jednokierunkowa na wschód.
    > - W kierunku przeciwnym z Ogrodowej-Północnej nakaz skrętu w prawo > w
    Zachodnią na północ.
    > - wjazd w Zachodnią do Śródmieścia tylko z prawoskrętu z Ogrodowej
    > - Z Zachodniej od północy nakaz skrętu w prawo w Drewnowską
    > - z Drewnowskiej nakaz skrętu w lewo, na północ

    Osobiście widzę raczej ul. Ogrodową między Zachodnią a Karskiego zamkniętą dla
    ruchu- co wyszłoby na zdrowie i famułom i Manufakturze.
    W tej sytuacji zostałby ruch dwukierunkowy na Drewnowskiej i lewoskręt na
    skrzyżowaniu Zachodnia/Ogrodowa w kierunku płn>wsch.
    Ten lewoskręt jest tak naprawdę kluczowy dla całego układu skrzyżowania.

    > Zamiast robić wielki remont skrzyżowania pod pałacem, można było
    > zrobić "wielką budowę" Karskiego między Ogrodową a Legionów. To by > już
    doraźnie rozwiązywało problem uspokojenia ruchu na Kościuszki - > Zachodniej.

    Tylko, że o tym, to trzeba było pomyśleć 3 lata temu- żeby wykupić grunty i
    wykwaterować mieszkańców kamienic.
    A 3 lata temu Kropaszenko skupiał się na robieniu afrontów Manufakturze, a nie
    czymś tak prozaicznym jak układem drogowym w mieście.

    > Warto by przy okazji pamiętać, że pałac Poznańskiego jest pałacem
    > ULICZNYM, nie wolnostojącą willą. Pierwotnie stał w bardzo ciasnej, >
    miejskiej zabudowie i nosi pewne tego ślady.

    Eksponujemy go właśnie od strony ulicy.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 13.03.08, 00:02
    > Osobiście widzę raczej ul. Ogrodową między Zachodnią a Karskiego zamkniętą dla
    > ruchu- co wyszłoby na zdrowie i famułom i Manufakturze.
    > W tej sytuacji zostałby ruch dwukierunkowy na Drewnowskiej i lewoskręt na
    > skrzyżowaniu Zachodnia/Ogrodowa w kierunku płn>wsch.
    > Ten lewoskręt jest tak naprawdę kluczowy dla całego układu skrzyżowania.

    Wyszłob na zdrowie, ale niestety wtedy nijak nam się "ring" nie domyka. Czasem
    trzeba się z tym pogodzić, że w imię uspokojenia ruchu w jednym miejscu w innym
    musi on pozostać relatywnie duży. Mimo wszystko wolę to niż wyprucie dwupasmówki
    przez Stary Rynek, albo nie daj Boże - Plac Kościelny.

    > Tylko, że o tym, to trzeba było pomyśleć 3 lata temu- żeby wykupić grunty i
    > wykwaterować mieszkańców kamienic.

    Owszem. Ale przecież przebudowy Zachodniej nie wymyślono wczoraj. To, że miasto
    kłóciło się z manufakturą o finansowanie i szklane estakady, to fakt, ale
    przecież projektu nie zrobili wczoraj na kolanie.
    BTW czy jesteś w stanie ocenić ile budynków mieszkalnych jest tam do wyburzenia,
    bo mapa w MODGiKu jeśli chodzi o funkcję - to zawiera błędy. Widać na niej
    jakieś parterowe domki między Cmentarną a Legionów (do Cmentarnej jest
    "czysto"), ale czy tam ktoś mieszka?
    I czy wiesz może jak wygląda budynek na Żeligowskiego między Legionów a 1 Maja
    (jedyny stojący na drodze poszerzenia Żeligowskiego, opisany jako biurowy 3 piętra)?

    > Eksponujemy go właśnie od strony ulicy

    Chodzi mi o to, że pałac został wzniesiony jako budynek stojący w ciasnej,
    miejskiej zabudowie, jako budynek tworzący pierzeję - i tak został
    zaprojektowany. Pierwotnie nie było szerokiej perspektywy i otwarcia na pałac.
    Obecny "dobry widok" jest w zasadzie tworem sztucznym. Na to tylko chciałem
    zwrócić uwagę, nie przesądzając co trzeba i czy trzeba.
  • Gość: obywatel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.08, 17:00

    a Z1 i Z2 nie zmieniają trasy ???????
  • Gość: kolin_lodz IP: *.toya.net.pl 12.03.08, 11:07
    Organizacja ruchu w mieście to jakiś absurd - jakby niewidomy
    malował kolorami ściany.
    1. Karskiego nie powstało bo UMŁ nie chciał wchodzić w konflikty z
    mieszkańcami.
    2. Najpierw można było wyciąć drzewa, wybudować jezdnię przez park i
    dopiero później zamknąć zachodnią część jezdni, kierując ruch na
    nową jezdnię, ewentualnie, jeśli jest taka koniecznosć, zamknąć
    całość ulicy, ale nie na 8 miesięcy a na kilka tygodni.
    Jaki to front robót będzie tak gigantyczny, że zajmie całą
    przestrzeń na tak długi czas. Może w tajemnicy przez mieszkańcami
    prezydent zafunduje nam coś specjalnego - np. nagle z wykopu wyłoni
    się metro?
    3. Dlaczego nie pomyslano o jakimś systemie objazdów przez KAsprzaka
    i Franciszkańską np. tworząc z nich ulice jednokierunkowe na czas
    remontu.
    4. ZDiT ogłosił wczesniej, że nie wie jak zostaną poprowadzone
    objazdy bo to nie ich sprawa. Organizacja ruchu na czas remontu to
    obowiazek wykonawcy budowy. Czyli winny też już jest.
  • studi001 12.03.08, 12:07
    Franciszkańska - a co z tramwajem na Doły? zlikwidować w ogóle?
  • Gość: kolin_lodz IP: *.toya.net.pl 12.03.08, 12:44
    A nie można postawić barierek i tramwaj jeźdizł sobie będzie w dwóch
    kierunkach a obie części jezdni będą w jednym kierunku - taka
    prowizorka na czas remontu?
    A może ruch jednokierunkowy na północ w ciągu Franciszkańska-Smugowa-
    Wojska Polskiego-Franciszkańska
    na południe Kasprzaka
    Generalnie to tylko jakiś pomysł, a czy sensowny, to pewnie kwestia
    do dyskusji.
    Drugi pomysł - przeceiż można chyba zbudować prowizoryczną
    nawierzchnię na przedłużeniu Karskiego - chyba wielkich to nakładów
    by nie wymagało - spychacz, dźwig i trochę płyt betonowych.


  • studi001 12.03.08, 13:19
    > A nie można postawić barierek i tramwaj jeźdizł sobie będzie w dwóch
    > kierunkach a obie części jezdni będą w jednym kierunku - taka
    > prowizorka na czas remontu?

    Są krótkie ciasne fragment tej ulicy który taki pomysł niestety nieco
    dyskwalifikuje. Choć w niektórych miastach jest możliwe i to:
    studikomunikacja.strefa.pl/kom/galeriakom.php?fn=070619GD0048&nz=116&fg=3&fp=4&fm=5&fk=257&fa=-1&la=6
    > A może ruch jednokierunkowy na północ w ciągu Franciszkańska-Smugowa-
    > Wojska Polskiego-Franciszkańska

    I powiększasz obecny korek na ciasnym odcinku Wojska Polskiego. Są tylko dwie
    rudery po południowej stronie tej ulicy na tym wąskim odcinku.

    Była propozycja wykorzystania ulicy Spornej już od ulicy Źródłowej. Niestety
    ZDiT olał proponowane rozwiązanie w projekcie przebudowy ulicy Zachodniej.

    I jeszcze jedno - niedługo zacznie sie przebudowa ulicy Inflanckiej. W związku z
    tym Twoje propozycje niestety napotkają na prozaiczna barierę - braku zamknięcia
    takiego mini ringu od północy.

    Ulica Karskiego - hmmm owszem tylko ZDiT nie zrobi bowiem przeszkadzają tory
    tramwajowe na Cmentarnej a obecnie nie ma przyzwolenia na likwidacje tam linii
    tramwajowej - pisanie o słynnym już "wybiegu dla piesków" to tylko wg mnie
    mydlenie oczu. Po drugie Wólczańska też nie musi sie kończyć na Próchnika - jest
    opór przed jej przebiciem na północ bo naruszyłoby to układ urbanistyczny - ale
    koś w przypadku Karskiego nie wysuwa się takiego argumentu.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 12.03.08, 13:58
    > Ulica Karskiego - hmmm owszem tylko ZDiT nie zrobi bowiem
    > przeszkadzają tory tramwajowe na Cmentarnej a obecnie nie ma
    > przyzwolenia na likwidacje tam linii tramwajowej - pisanie o
    > słynnym już "wybiegu dla piesków" to tylko wg mnie mydlenie oczu.

    Można albo tramwaj wprowadzić częściowo w ul. Karskiego, albo na ul. Karskiego
    ustawić czerwone światło dla ruchu samochodowego wyzwalane przez jadący tramwaj
    (2x20 sekund w ciągu 10 minut).
    Ale wg ZDiT "niedasie".

    > Po drugie Wólczańska też nie musi sie kończyć na Próchnika - jest
    > opór przed jej przebiciem na północ bo naruszyłoby to układ
    > urbanistyczny - ale jakoś w przypadku Karskiego nie wysuwa się
    > takiego argumentu.

    I tak nie przebijesz jej za ul. Legionów (famuły + Manufaktura).
  • studi001 12.03.08, 14:14
    I OK, wystarczy, ponadto jadący z centrum do Manufaktury nie musieliby korzystać
    z Zachodniej - dwa zamiast skretu S-W z Zachodniej w Ogrodową błby skręt z
    Wólczańskiej w Ogrodową.

    Ponadto można wtedy zamknąć dalej na północ niż obecnie mały ring - Wólczańska -
    Al. Mickiewicza - Al. Piłsudskiego - Sienkiewicza - Wschodnia - Północna i
    Ogrodowa. Wtedy można pomyśleć o ogranicznie skręcania z Zachodniej co
    zwiększyłoby jej przepustowość.

    I jeszcze może wtedy by była jakaś autobusowa obwodowa linia śródmiejska. Bowiem
    obecnie komunikacja miejska nic nie oferuje w krótkich relacjach w centrum np.
    ze skrzyżowania Wólczańskiej i Zamenhoffa do skrzyżowania Kilińskiego / Jaracza
    - i jak tu zachęcić do pozostawienia samochodu przy załatwianiu spraw w centrum?
    Tym bardziej jak wg ZDIT tramwaje kategorycznie nie mogą skręcać w centrum....

    Zobacz że obecnie ten północny fragment Wólczańskiej jest pusty a poboczne
    równoległe ulice zatłoczone.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 16:37
    > Ulica Karskiego - hmmm owszem tylko ZDiT nie zrobi bowiem przeszkadzają tory
    > tramwajowe na Cmentarnej

    No tak. Bo zdaniem ZDiT "niedasię" zrobić sygnalizacji wzbudzanej, która
    zatrzymywałaby samochody tych kilka razy na godzinę i przepuszczała tramwaj
    (samochodów nie musi, Cmentarna się bez nich obędzie). Niech te leśne dziadki
    odejdą wreszcie na emeryturę, bo tylko się kompromitują.

    > a obecnie nie ma przyzwolenia na likwidacje tam linii
    > tramwajowej

    Przyzwolenia społecznego nigdy nie było. Ale parcie machiny urzędniczej na
    likwidację tej trasy bynajmniej nie zmalało, czego najlepszym dowodem ostatnie
    ograniczenie i w końcu "zawieszenie" 7.

    - pisanie o słynnym już "wybiegu dla piesków" to tylko wg mnie
    > mydlenie oczu.

    Nie. To rozmowa o dwu różnych odcinkach. Wybieg dla piesków, których
    przestraszył się Kropa leży między Drewnowską a Lutomierską.

    > Po drugie Wólczańska też nie musi sie kończyć na Próchnika - jest
    > opór przed jej przebiciem na północ bo naruszyłoby to układ urbanistyczny - ale
    > jakoś w przypadku Karskiego nie wysuwa się takiego argumentu.

    Powaliłeś mnie tym argumentem. Naprawdę nie widzisz różnicy między tymi dwoma
    propozycjami?!?!?! Nie rozumiesz, że Karskiego, jako obwodnica biegnie przez
    opłotki śródmieścia i na jej trasie nigdy nie było wartościowych budynków a do
    tego w zasadzie pozostały pojedyncze, bezwartościowe kamienice i jakieś komórki?
    Zaś ewentualne przedłużenie Wólczańskiej cięłoby najcenniejsze łódzkie zespoły
    architektoniczne i naruszało zasadniczy układ urbanistyczny miasta wytyczony w
    latach 20 XIX wieku.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 16:43

    To okolic ulicy Cmentarnej nie było na początku XX wieku? O ten kawałek od
    Ogrodowej do Legionów mi chodzi. Na północ od Ogrodowej OK masz rację.

    Zniszczysz układ ulic w środmiejskiej części miasta który jako jedyny zrywa z
    siatką prostopadłych ulic.

    A jakie to cenne architektoniczne perły stoją na przedłużeniu Wólczańskiej?
    PRL'owki budynek dawnego Kęsu? Czy może rozpadające się rudery?
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:20
    > To okolic ulicy Cmentarnej nie było na początku XX wieku?

    Odróżniasz jeszcze wiek XIX od XX? Podpowiem - w wieku XIX powstała Łódź, według
    unikatowych założeń, stąd jej układ przestrzenny jest taki cenny. Wiek XX to
    ten, który niedawno się skończył.

    O ten kawałek od
    > Ogrodowej do Legionów mi chodzi.

    No to na tym właśnie kawałku nie ma ani jednego wartościowego budynku. Karskiego
    ma częściowo wykorzystać ślad dawnej bocznicy, zahaczy o trochę szpetnych,
    bezwartościowych magazynów, komórki itp.

    > Zniszczysz układ ulic w środmiejskiej części miasta który jako jedyny zrywa z
    > siatką prostopadłych ulic.

    Pomijając już fakt, że wcale nie jedyny, to co z tego? W braku/pojawieniu się
    ulicy miedzy Mielczarskiego, Ogrodową i Cmentarną nie ma nic wartościowego z
    punktu widzenia rozwoju miasta. To były od zawsze dzikie, przypadkowo
    zagospodarowane tereny, głównie składowe. Jedyną "szkodą" jest przecięcie
    Cmentarnej, co trochę popsuje jej perspektywę. Ale i tak zrobi to w minimalnym
    stopniu - bo wykorzysta ślad bocznicy.

    > A jakie to cenne architektoniczne perły stoją na przedłużeniu Wólczańskiej?
    > PRL'owki budynek dawnego Kęsu? Czy może rozpadające się rudery?

    Famuły Poznańskiego przy Ogrodowej.
    Dziewiętnastowieczne kamienice przy Legionów.
    To, że coś jest ruderą nie przesądza o jego wartości, a wspomniane budynki
    zdecydowanie do pereł należą.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 17:28
    > No to na tym właśnie kawałku nie ma ani jednego wartościowego budynku. Karskieg
    > o
    > ma częściowo wykorzystać ślad dawnej bocznicy, zahaczy o trochę szpetnych,
    > bezwartościowych magazynów, komórki itp.


    Jesteś pewien ze tak pójdzie? Wątpię w to że ZDiT nie poprowadzi "autostrady"
    prostą krechą bez zakrętów.

    > Famuły Poznańskiego przy Ogrodowej.

    Przedłużona Wólczańska ominęłaby te famuły.

    > Dziewiętnastowieczne kamienice przy Legionów.

    Budynek Kęsu do nich należy? Bo to on stoi na drodze oraz zdecydowanie nie
    XIX-wieczny budynek teatru (teatr można przenieść na teren Manufaktury)

    > To, że coś jest ruderą nie przesądza o jego wartości, a wspomniane budynki
    > zdecydowanie do pereł należą.

    Duża ich liczba niebawem się zawali.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 17:58
    > Jesteś pewien ze tak pójdzie?

    Tak.

    > Przedłużona Wólczańska ominęłaby te famuły.

    Wolno spytać w jaki sposób?
    Z resztą w żaden sposób nie rozwiązuje problemu cennych kamienic stojących na
    Próchnika i Legionów.

    > Duża ich liczba niebawem się zawali.

    Powiedział Studi - wyrocznia.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 18:02
    > Z resztą w żaden sposób nie rozwiązuje problemu cennych kamienic stojących na
    > Próchnika i Legionów.

    Co najwyżej jednej. Dalej masz pusty plac z dawnym boiskiem szkolnym. A dalej
    perły PRLowskiego budownictwa.

    > > Duża ich liczba niebawem się zawali.

    Zobacz w jakim stanie są, zwłaszcza te na Legionów.
    Miasto nie remontuje, a potencjalny kupiec to co najwyżej chciałby tylko kupić
    plac, zburzyć ruderę i postawić nowy budynek.
  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 18:12
    > Co najwyżej jednej. Dalej masz pusty plac z dawnym boiskiem szkolnym. A dalej
    > perły PRLowskiego budownictwa.

    Z mapy w MODGIKu wynika, że:
    - zamknięcie Wólczańskiej od Próchnika to 2 kamienice
    - Legionów to w najlepszym wypadku 1 kamienica.
    No i właśnie - a dalej którędy i dokąd??? W skrzyżowanie Ogrodowa/Zachodnia
    (może rondo zrobimy?), W domy familijne, czy ot tak, urywamy ulicę, tyle, że
    przecznicę dalej? Czy może prujemy kilkadziesiąt kamienic i doprowadzamy do
    Karskiego? A może przez cmentarz, kościół św. Józefa i przez tak znienawidzoną
    przez Ciebie Manufakturę?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 12.03.08, 18:32
    No i właśnie - a dalej którędy i dokąd??? W skrzyżowanie Ogrodowa/Zachodnia
    (może rondo zrobimy?), W domy familijne, czy ot tak, urywamy ulicę, tyle, że
    przecznicę dalej? Czy może prujemy kilkadziesiąt kamienic i doprowadzamy do
    Karskiego? A może przez cmentarz, kościół św. Józefa i przez tak znienawidzoną
    przez Ciebie Manufakturę?

    A po co do Karskiego czy dalej na północ? Preferowany skręt w Ogrodową na
    wschód. A dalej tylko na wprost przez skrzyżowanie z Zachodnią.

    Po to by zamknąć małą obwodnicą ścisłe centrum i poprzez likwidację niektórych
    skrętów udrożnić Zachodnią. Wtedy dojazd do ulic poprzecznych z ulic
    Sienkiewicza, Wschodniej czy Wólczańskiej.

    W przez centrum nie tylko przejeżdża sie tranzytem ale także przemieszcza w jego
    obrębie.

  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 12.03.08, 22:01
    Aha, czyli wyrocznia wybrała famuły, cmentarz, d. dom kultury lub kościół. No w
    sumie drobiazgi, takie tam duperele. Kościół drewniany z XVIII wieku - można
    wyburzyć.
  • Gość: cardiacus IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.03.08, 20:04
    Patrzę na rozkłady obowiązujące od jutra i oczom swoim uwierzyć nie mogę..
    11 - co 10 minut
    4 - co 15 minut
    6 - co 10 minut
    1,7 - zawieszone
    96 - rzadziej niż do tej pory (w niektórych godzinach 1 kurs mniej), a przecież zastąpić ma dodatkowo w dużym stopniu 7
    7 linii tramwajowych na Mickiewicza (ciekawe czy dołożą niedługo 12 do kompletu??)
    Wnioski są takie:
    - współczucia dla mieszkańców Dołów i okolic wzdłuż Strykowskiej i Wojska Polskiego. Dojazd do centrum doskonały i jakże częsty i komfortowy
    - mieszkańcy osiedli: Liściasta, Wł. Jagiełły i dalej wzdłuż Zgierskiej do Targowiska Dolna, będą pewnie mieli spore problemy z wejściem do tramwaju, głównie 11. A doskonale pamiętam czasy z taktem 11 co 7-8 minut i 4 co 10 minut, bo i wtedy kłopoty rano były ogromne
    - pasażerowie linii 96 nieźle się napocą korzystając z tej linii
    - zapowiada się korek tramwajowy w pobliżu Centralu
    - no i ogólnie szykuje się niezły bałagan.
    Pozdrawiam i uzbrajam się w cierpliwość na jutro..
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 12.03.08, 22:56
    Marzeniem ZDiT jest ograniczenie częstotliwości na łódzkich liniach tramwajowych
    do 10 min w szczycie i 20 min poza (+soboty i niedziele).
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 13.03.08, 11:44
    Główne linie tramwajowe mają mieć takt 10/20 minut a pozostałe 15/20 minut.
    Objazdy i remonty to tylko mydlenie oczu.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 13.03.08, 12:09
    Pewien czas temu na pewnym spotkaniu na terenie MPK stwierdził że linie w Łodzi
    kursują zdecydowanie za często. Częstotliwość 10 minut jest aż nadto, ale jak
    mówił niestety z niezrozumiałych przyczyn władze miasta nie usłuchały jego
    propozycji. ale po pewnym czasie w końcu ZDiT da upragniony prezent p. Wąsowiczowi.

  • Gość: ... IP: *.gprs.plus.pl 13.03.08, 00:13
    > Wnioski są takie:
    > - współczucia dla mieszkańców Dołów i okolic wzdłuż Strykowskiej i Wojska Polsk
    > iego. Dojazd do centrum doskonały i jakże częsty i komfortowy

    To jest jakieś piramidalne kuriozum.

    > - mieszkańcy osiedli: Liściasta, Wł. Jagiełły i dalej wzdłuż Zgierskiej do Targ
    > owiska Dolna, będą pewnie mieli spore problemy z wejściem do tramwaju, głównie

    Nie tylko - zatkanie Piłsudskiego dotknie Retkinię, Dąbrowę, Teofilów i Widzew
    Likwdiacja 7 i zastąpienie jej bezsensownym 96 - Koziny oraz uniwersytet.
    Chojny to już w ogóle tragedia (Z8 dojedzie tylko do Broniewskiego - super
    przesiadka; w miejsce 15 co 7,5, 6 co 7,5 minuty i 5 zostaje 6 co 10 minut i 5...).
    Mówiąc krótko oznacza to kompletny paraliż całego miasta. Nie ma rejonu, czy
    osiedla, które by znacząco nie ucierpiało na tym bałaganie.

    > - zapowiada się korek tramwajowy w pobliżu Centralu

    Ba, już dzisiaj siadało zasilanie w tym rejonie. BTW oczywiście podwójnego
    przystanku na Piłsudskiego/Kilińskiego "niedasię".
  • Gość: mmm IP: *.ericsson.net 13.03.08, 11:26
    ja dzis mod centralu do sienkiewicza jechalem 10 minut (ale i tak dobrze ze
    motorniczy sie zlitowal i otworzyl drzwi w polowie drogi miedzy tymi przystankami).
  • mpthomas 15.03.08, 11:52
    beda kopac skrzyzowanie lutomierska/zachodnia? glowe mi urywa!! czy
    lutomierskiej nie otworza moze przypadkiem przed uplywem tych 8m-cy? Totalnie
    odcieci od swiata:/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka