Dodaj do ulubionych

ŁTR utrudnia życie kierowcom

IP: *.adsl.inetia.pl 13.11.08, 19:54
Mi Piotrkowska po remoncie bardzo się podoba.
Tramwaj wreszcie nie stoi w korku za tamującymi ruch samochodami.
A że nie można zawracać? Na wszelkiego rodzaju drogach z wydzielonym pasem zieleni tez nie można i jakoś to nikomu nie przeszkadza.
Edytor zaawansowany
  • Gość: krupnik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.08, 19:55
    jestem kierowcą, ale te 'utrudnienia' nie są dla mnie _żadnym_ problemem. że
    trzeba przejechać te 200-300m albo przejść przez jezdnię? bez przesady! nie
    róbmy z siebie inwalidów.
    a tramwaj musi mieć priorytet, niejeden kierowca z niego przecież skorzysta
    wielokrotnie i wtedy będzie błogosławił.
  • przezioom 13.11.08, 19:59
    a co to za problem? 200 metrów więcej autem przejechać czy przez ulicę
    przejść? I tak można liczyć na brak policji lub jej pobłażliwość, kiedy w
    Krakowie pasy dla mpk są krawężnikami oddzielone. Tyle na ten wydumany temat.
  • Gość: XYZ IP: *.toya.net.pl 13.11.08, 20:10
    Nadmuchany problem w stylu EI. Od początku inwestycji ŁTR mówiło się o
    wydzieleniu torowiska na Piotrkowskiej. Skoro nie zdecydowano się przesunąć
    torów na bok jezdni to należało je oddzielić chociażby plastikowymi
    separatorami. Mam nadzieję, że kierowcy będą się stosować do wprowadzonych
    przepisów. I że nie pojawią się w mediach artykuły w stylu: "Skandal. Żeby
    wjechać pod Biedronkę na Kościuszki, jadąc od strony ulicy Żwirki muszę dojechać
    aż do Mickiewicza i zawrócić - żali się Henryk, emeryt z Górnej." (o ile tam w
    ogóle można zawracać, a jak nie to jeszcze dalej)
  • Gość: kolin_lodz IP: *.toya.net.pl 13.11.08, 20:26
    Wydaje mi się, że skomasowanie ruchu "w lewo" i "zawracania" na
    kilku skrzyżowaniach może jedynie dodatkowo zakorkować tramwaj niz
    mu pomóc. Jadąc od strony połłudniowej, nie można choćby skręcić w
    Skorupki - taki skręt nie musiałby tamować tramwaju, jesli
    odbywałby się z pasa wspólnego z jazdą na wprost. Najwyżej na
    kilkanaście sekund wstrzyłby się ruch samochodów. A tak, samochód
    jadący w tamtym kierunku dojeżdża do Radwańskiej, stoi w kolejce i
    wystarczą dwa samochody skręcające w lewo by przytkać także
    tramwaj. Tak więc - priorytet jak najbardziej dla tramwaju, ale jak
    można, to czemu nie wprowadzić też udogodnień dla kierowców.
  • Gość: jan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.08, 01:18
    łtr powinien iść dalej dwa kwartały kościuszki (i tym pustym pasmem pod
    kontynuacje kościuszki) do pl.katedralnego -ożywiło by to martwą część miasta
    (kwartał kostki wólczańska radwańska piotrkowska oraz sam pl.katedralny gdzie
    byłyby przystanki) a resztę kawałka piotrkowskiej od placu do pabianickiej
    zewnętrznymi pasmami drogi (czyli na odwrót jak jest obecnie tramwaje na
    zewnątrz przy chodnikach, droga dla samochodów po środku - dzieki czemu
    przystanki byłyby bezpośrenio na własnie samych chodnikach nie trzeba by budować
    jakiś nienaturalnych wybrzuszeń albo odblaskowych nakładek)
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 13.11.08, 21:09
    Proponuję wyasfaltować pas zieleni na al. Piłsudskiego. Wtedy kierowcy będą tam
    też mogli zawracać. Dopiero będzie fajnie.
  • slavekk 14.11.08, 07:42
    Gość portalu: barnaba napisał(a):

    > Proponuję wyasfaltować pas zieleni na al. Piłsudskiego

    Pas czego???
    ;-)
  • pogromcaburakow 13.11.08, 21:28
    Panie Jagiełło. Kretyński artykuł, którego celem jest antagonizowanie
    społeczeństwa. Taka pisowska retoryka. Niestety
  • parkomat 13.11.08, 21:33
    jadę sobie Piłsudskiego na wschód, mijam Kilińskiego
    śpieszę się do sklepu z farbami na pl. Zwycięstwa
    (do Sanepidu, na wodny rynek po marchewkę, niepotrzebne skreślić)
    spieszę się! nie będę stawał i przechodził przejściem podziemnym
    nie będę jechał aż do Przędzalnianej żeby zawrócić!
    nie!
    nie przejadę przez tory, bo ktoś zasiał tam trawę i postawił płotek!
    skandal!
    normalnie jak na wiejskiej drodze!
    chyba będę musiał przefrunąć
    albo pierdyknąć się w czoło
  • jacek024 14.11.08, 07:38
    masz racje walnij sie w czoło!!!!!!!!i to pare razy
  • jacek024 14.11.08, 07:39
    parkomat napisał:

    > jadę sobie Piłsudskiego na wschód, mijam Kilińskiego
    > śpieszę się do sklepu z farbami na pl. Zwycięstwa
    > (do Sanepidu, na wodny rynek po marchewkę, niepotrzebne skreślić)
    > spieszę się! nie będę stawał i przechodził przejściem podziemnym
    > nie będę jechał aż do Przędzalnianej żeby zawrócić!
    > nie!
    > nie przejadę przez tory, bo ktoś zasiał tam trawę i postawił
    płotek!
    > skandal!
    > normalnie jak na wiejskiej drodze!
    > chyba będę musiał przefrunąć
    > albo pierdyknąć się w czoło
    masz racje pierdyknij sie ito mocno inwalido
  • Gość: sz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.08, 17:11
    sam się pierdyknij to może zrozumiesz o czym pisze parkomat
  • Gość: DareckY IP: *.grs-k1.g1.pl 14.11.08, 18:30
    Najlepiej przyjechać tramwajem a potem z dwoma kubłami spróbować
    wsiąść do tego środka komunikacji , ciekawe czy motorniczy Cię nie
    wywali :-) a nawet jak byś chciał stanąć i przejść dołem to życzę
    szczęścia zaparkować na Piłsudckiego :-)
  • Gość: kapistran IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.08, 21:40
    a może odwrócić sprawę? gdyby kierowcy nie wjezdzali na torowiska, to tramwaje
    jezdzily by szybciej.
  • Gość: Stefan IP: *.zdnet.com.pl 14.11.08, 00:45
    gdyby torowiska były sensownie poprowadzone, nikt nikomu by nie przeszkadzał...
  • Gość: . IP: *.ssp.dialog.net.pl 16.11.08, 20:09
    Sensownie czyli jak? Z dala od miejsc, do których ludzie chcą dojechać? Na
    estakadzie? W tunelu?
  • jacek024 14.11.08, 07:42
    Gość portalu: kapistran napisał(a):

    > a może odwrócić sprawę? gdyby kierowcy nie wjezdzali na torowiska,
    to tramwaje
    > jezdzily by szybciej.
    masz racje itroche kultury od nich na drodze bo tylko palca lubia
    pokazywac
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 13.11.08, 22:15
    Czy ważniejszy jest tramwaj wiozący 100 osób, czy też samochód w którym wozi
    sie jedna, góra dwie osoby. Jeżeli chcemy bardziej zakorkować miasto pozwólmy
    zawracać nie tylko na Piotrkowskiej, ale również na Mickiewicza, Piłsudskiego,
    al.Włókniarzy (oczywiście po wcześniejszym wyasfaltowaniu trawników). Na
    efekty długo nie trzeba będzie czekać, już teraz wystarczy zobaczyć co sie
    dzieje na Kilińskiego.
    A co do kierowców. Jeżeli nie mają zamiaru siedzieć w swoim autku i czekać w
    korku proponuję przesiąść sie na tramwaj. Będzie szybciej, a i korki w mieście
    nieco zmaleją.

    P.S.
    Skąd żeście wzięli tego pana Henia?
    To ten sam co etatowo udziela wywiadów w Expresie?
  • Gość: Henryk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.08, 22:18
    Cały ten artykuł pokazuje jedynie, że w oczach znaczących mediów o których można nie raz interweniować m.in. w sprawie KM w Łodzi, to samochód wśród środków transportu w mieście jest najważniejszy. Pan, który śpieszy się po lekarstwo mnie rozbawił. Przecież to jest kilkadziesiąt metrów dalej. Wszędzie musi dupsko wozić? Pasażerowie muszą biegać po skrzyżowaniach i rondach żeby się przesiąść i nic w tej sprawie sie nie robi, jedynie banda krzykaczy wmawia, że przesiadki są cool. Oczywiście musieli znaleść Henryka do wywiadu. Henryk Wyborczy?
  • Gość: Krzykacz IP: *.ssp.dialog.net.pl 16.11.08, 20:13
    > jedynie banda krzykaczy wmawia, że przesiadki
    > są cool.

    Chyba czegoś nie zrozumiałeś. Przesiadki jako takie są jedyną możliwością na
    stworzenie systemu, który będzie wydolny ekonomicznie i będzie gwarantować
    odpowiednia jakość podróżowania. Natomiast przesiadki w Łodzi w większości
    przypadków są zorganizowane gorzej niż fatalnie - i tego nikt nie neguje.
  • Gość: wkurzony IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.08, 22:26
    Nie piszcie takich kretyństw bo już czytać nie można. Co kto powie
    wy zaraz piszecie, a jak nie powie - sami wymyslacie. Nareszcie jest
    porządek w jednym chociaż miejscu, mogą przejechać tramwaje,
    autobusy, karetki, straż, policja - to źle. Ludzie z gazety,
    przecież wy jacyś nienormalni jesteście, szczujecie nic nie
    rozumiejący proletariat na ludzi, którzy w tym trudnym mieście
    usiłują coś zrobić. Skąd wy pieniądze bierzecie na prowadzenie tej
    gazetki, bo napewno nie ze sprzedaży. Jedźcie sobie do Krakowa i
    zobaczcie jakie tam są krawężniki wydzielające torowisko dookoła
    plant, tam rzeczywiście nie można zawrócić, na Piotrkowskiej jeszcze
    można. Zacznijcie w końcu reprezentować społeczeństwo, a nie jakieś
    tajemne i chore z nienawiści siły. Przynajmniej reprezentujcie rozum.
  • Gość: antykacz IP: *.zdnet.com.pl 14.11.08, 00:46
    piszesz równie paranoicznie jak twój szef Jarek..
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 07:35
    No no, jesteś mistrzem ciętej riposty, ale teksty masz sprzed trzech
    lat, dziecko
  • Gość: ejty IP: *.adsl.inetia.pl 13.11.08, 22:31
    Kto będzie pilnie potrzebował, będzie zawracał. Dobrze, że jest zakaz. Naprawdę, przejść przez ulicę do muzeum to naprawdę problem... :/

    Pomyśleliby raczej o parkingu dla odwiedzających muzeum...
  • Gość: DareckY IP: *.grs-k1.g1.pl 13.11.08, 22:58
    To ja proponuje wyłączmy z ruchu kołowego całe centrum Naszego
    Małego miasta i pozostawmy tylko dla zatłoczonych , brudnych
    spóźnionych tramwajów i żeby jeszcze MPK mogło podnieść i tak
    wygórowaną cene za przejaz , bo będzie monopolistą . To wtedy nie
    będzie żadnego problemu bo sklepy poupadają / patrz Piotrkowska / no
    i miasto wreście umże bo nie będzie komu pracować w handlu , a co
    teraz mamy za przemysł u Nas . Tak więc Ci którzy są za tym żeby
    tramwaj miał wszędzie pierwszeństwo niech raz przejadą z jednego
    krańca miasta na drugi z jakimś pakunkiem i jeszcze pozałatwiają
    sprawy urzędowe w kilku miejscach , to jednego dnia zabraknie :-).
    Tak więc po co nam ulice jak możemy mieć torowisko jak na
    Kilińskiego.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 07:40
    > To ja proponuje wyłączmy z ruchu kołowego całe centrum Naszego
    > Małego miasta

    Dobrze, tak zróbcie.

    > żeby jeszcze MPK mogło podnieść i tak
    > wygórowaną cene za przejaz , bo będzie monopolistą

    MPK nie decyduje o cenach biletów. Szok, co?

    > niech raz przejadą z jednego
    > krańca miasta na drugi z jakimś pakunkiem i jeszcze pozałatwiają
    > sprawy urzędowe w kilku miejscach

    Ja wiem, że tobie to się wydaje niepojęte, ale sprawy urzędowe da
    się załatwić poruszając się komunikacją miejską - no ale to trzeba
    odrobiny dobrej woli i odspawania d*** od siedzenia. Jak ktoś musi
    wjechać samochodem urzędnikowi w okienko, to faktycznie, ma problem
  • Gość: DareckY IP: *.grs-k1.g1.pl 14.11.08, 09:38
    irasiad.prof.kaczynskiego napisał:

    > > żeby jeszcze MPK mogło podnieść i tak
    > > wygórowaną cene za przejaz , bo będzie monopolistą
    >
    > MPK nie decyduje o cenach biletów. Szok, co?

    Tak to naszczęście nie MPK decyduje o ostatecznej cenie biletu , ale
    zawsze wnioskuje o podwyżkę tej ceny

    > > niech raz przejadą z jednego
    > > krańca miasta na drugi z jakimś pakunkiem i jeszcze pozałatwiają
    > > sprawy urzędowe w kilku miejscach
    >
    > Ja wiem, że tobie to się wydaje niepojęte, ale sprawy urzędowe da
    > się załatwić poruszając się komunikacją miejską - no ale to trzeba
    > odrobiny dobrej woli i odspawania d*** od siedzenia. Jak ktoś musi
    > wjechać samochodem urzędnikowi w okienko, to faktycznie, ma problem

    Naprawdę proponuje Ci rusz tyłek z przed koputera i wybież się na
    miasto to nie będziesz dyrdymałów pisał
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 09:41
    > Naprawdę proponuje Ci rusz tyłek z przed koputera i wybież się na
    > miasto to nie będziesz dyrdymałów pisał

    dobże, dzieciaczku, dobże :)
  • Gość: ............... IP: *.ssp.dialog.net.pl 14.11.08, 13:45
    > Tak to naszczęście nie MPK decyduje o ostatecznej cenie biletu ,
    ale
    > zawsze wnioskuje o podwyżkę tej ceny

    ROTFL, co ma MPK do biletow? Kasy ze sprzedazy nie dostaje, tylko ta
    idzie do Zarzadu Drog i Transportu i to wlasnie ostatnio ZDiT
    wnioskowal o podwyzke. Wiec nie pisz glupot.
  • Gość: DareckY IP: *.grs-k1.g1.pl 14.11.08, 16:15
    Gość portalu: ............... napisał(a):

    > > Tak to naszczęście nie MPK decyduje o ostatecznej cenie biletu ,
    > ale
    > > zawsze wnioskuje o podwyżkę tej ceny
    >
    > ROTFL, co ma MPK do biletow? Kasy ze sprzedazy nie dostaje, tylko
    ta
    > idzie do Zarzadu Drog i Transportu i to wlasnie ostatnio ZDiT
    > wnioskowal o podwyzke. Wiec nie pisz glupot.


    Tak tak MPK nie ma nic do powiedzenia , ma tylko wozić ludzi .

    Poczytaj Sobie o tym jak podnieśli cene dla Pabianic
  • Gość: Je backy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.08, 16:44
    Tak skorzystaj z auto-serwisu już czas zmienić wypełniacz mózgowy na
    Zimowy żeby Ci czasem nie przymarzł dekiel w czaszce...
  • Gość: .................. IP: *.ssp.dialog.net.pl 15.11.08, 12:37
    > Poczytaj Sobie o tym jak podnieśli cene dla Pabianic

    Piszemy o Lodzi gdzie MPK jezdzi na zlecenie ZDiT w ramach LTZ, a
    nie o Pabianicach gdzie MPK uruchomilo KOMERCYJNA linie tramwajowa
    (ewenement na skale swiatowa), bo Pabianice sa za skompe na
    utrzymanie jakiegokolwiek porzadnego polaczenia z Lodzia. Wiec nie
    pisz glupot tylko zastanow sie.
  • Gość: gosc IP: 195.69.82.* 15.11.08, 16:22
    Ty sobie poczytaj o czymkolwiek, bo o komunikacji bladego pojecia
    nie masz
  • Gość: frajer pompka IP: *.lodz.mm.pl 14.11.08, 08:47
    Go portalu: DareckY napisa(a):

    > To ja proponuje wyczmy z ruchu koowego cae centrum Naszego
    > Maego miasta i pozostawmy tylko dla zatoczonych , brudnych
    > spnionych tramwajw i eby jeszcze MPK mogo podnie i tak
    > wygrowan cene za przejaz , bo bdzie monopolist . To wtedy nie
    > bdzie adnego problemu bo sklepy poupadaj / patrz Piotrkowska / no
    > i miasto wrecie ume bo nie bdzie komu pracowa w handlu , a co
    > teraz mamy za przemys u Nas . Tak wic Ci ktrzy s za tym eby
    > tramwaj mia wszdzie pierwszestwo niech raz przejad z jednego
    > kraca miasta na drugi z jakim pakunkiem i jeszcze pozaatwiaj
    > sprawy urzdowe w kilku miejscach , to jednego dnia zabraknie :-).
    > Tak wic po co nam ulice jak moemy mie torowisko jak na
    > Kiliskiego.

    co za debil
  • irasiad.prof.kaczynskiego 13.11.08, 22:57
    Przy czym myślałem, ze pan Henryk to pracuje dla Expressu. Widac
    Wyborcza go podkupiła.

    Panie Jagiello, niech pan już nie pisze o komunikacji, bo robi pan z
    siebie idiotę.

    "Linie najprawdopodobniej nie znikną" - no jeszcze tego brakowało,
    żeby zniknęły, bo jakiś debil nie może zawrócić.

    Lekarstwo? Oj coś słabo z fantazją pana pismaka, nie lepiej było
    wymyśleć pana Jerzego, który spieszy się po baterie do rozrusznika
    serca i zostały mu 2 minuty życia? To by dopiero chwytało za serce
    (sic!)

    I to g**** ma być gazetą OPINIOTWÓRCZĄ?

    Wstyd, panie Jagiełło, żenada.
  • Gość: ant IP: *.zdnet.com.pl 14.11.08, 00:47

    wróć dziecko na swoje zebranie partyjne, przywódca Jarek cię potrzebuje.
  • Gość: frajer pompka IP: *.lodz.mm.pl 14.11.08, 08:50
    zamknij sie oszolomie
  • Gość: gość IP: *.toya.net.pl 13.11.08, 23:03
    Skąd się biorą te nadmuchane problemy? Bardzo dobre rozwiązanie - mimo, że jest
    to ulica, to tramwaj ma wydzielony pas jak na Kościuszki albo Piłsudskiego. Na
    dodatek z tego pasa korzysta również autobus a może też straż pożarna, pogotowie
    albo policja. Jak ktoś już napisał - trzeba zobaczyć jako to jest w Krakowie:
    tam pas dla tramwaju jest oddzielony krawężnikiem i jakoś nikomu to nie
    przeszkadza. Sporo "ciasnych" miast ma tego rodzaje pasy ruchu tylko dla
    komunikacji a tu się gazecie nie podoba.
  • Gość: piotreq IP: *.ssp.dialog.net.pl 13.11.08, 23:41
    Jestem kierowcą: tak, nie podoba mi się ta modernizacja: tak, jeżdżę też tramwajami (również tamtędy): tak. Ale zostawmy to. Powodzenia życzę w skutecznym odśnieżaniu tego dziwoląga oraz pięknych odblasków, może jak pług nie przejedzie po tych liniach, bo zdarłby odblaski i karetka czy straż nie będzie mogła dojechać na czas, to Kropiwnicki nie będzie wkur.iał chyba nas wszystkich debilnymi wywalonymi w kosmos nagrodami pieniężnymi dla tych pierdasów, którzy zgarniają kokosy za pracę utrudniającą życie mieszkańcom Łodzi.
  • Gość: tomtom IP: 91.193.99.* 14.11.08, 00:10
    dziś tam jechałem i uważam że dobrze zorganizowano ruch na tym
    odcinku. Odblaski zdecydowanie poprawiają widoczność krawędzi pasa.
    Dobrze że tory poprowadzono w betonie a nie w asfalcie, będą
    trwalsze a przy tym estetyczne.
  • Gość: Stefan IP: *.zdnet.com.pl 14.11.08, 00:44
    No cóż, problem w tym że tramwaj miał być przy okazji rozwiązaniem ekologicznym
    a tymczasem kierowcy którzy muszą jechać do najbliższego skrzyżowania żeby
    zawrócić nie dość że marnują czas, to jeszcze dodatkowo ich samochody generują
    więcej spalin! Nie wspomnę już o większych korkach które powstają kiedy ktoś
    próbuje zawrócić (to dzięki pomysłom w stylu wysepki). Ciekawe z resztą kiedy
    będą pierwsze ofiary tych wysepek? Nie można było zrobić torów przy chodniku
    (przynajmniej na przystankach)? Tak żeby samochody mogły swobodnie wyprzedzać
    zawalidrogę ?
    Zamiast skupić się na usprawnieniu ruchu samochodowego, który jest podstawą
    funkcjonowania obecnej cywilizacji, to wydano kupę kasy na tramwaj który nawet
    nie jest regionalny!
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 07:32
    Oczywiście, przecież jeśli ktoś nie popiera wspaniałego transportu
    indywidualnego to od razu jest z MPK. Układ! Spisek! Wróć dziecko na
    swoje zebranie partyjne, Jarek cie wzywa.

    > Zamiast skupić się na usprawnieniu ruchu samochodowego, który jest
    podstawą
    > funkcjonowania obecnej cywilizacji

    Tak, na wsi jest podstawą, bo tam nie ma jak inaczej.
  • jacek024 14.11.08, 07:43
    to wyjedz z miasta jednego barana mniej
  • jacek024 14.11.08, 07:43
    jacek024 napisał:

    > to wyjedz z miasta jednego barana mniej
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 07:46
    Zmuś mnie, pajacu.
  • Gość: miasto IP: 217.153.10.* 14.11.08, 08:58
    > Zamiast skupić się na usprawnieniu ruchu samochodowego, który jest podstawą
    > funkcjonowania obecnej cywilizacji

    chyba w Zduńskiej Woli
  • Gość: Cywil IP: *.ssp.dialog.net.pl 16.11.08, 20:21
    > Zamiast skupić się na usprawnieniu ruchu samochodowego, który jest podstawą
    > funkcjonowania obecnej cywilizacji,

    Trochę śmieszne, trochę straszne, jak mawiają. W zasadzie nie wiadomo czy śmieć
    się czy płakać, czy próbować tłumaczyć, czy to nędzna prowokacja - po lekturze
    artykuły p. Jagiełło już wszystkiego można się spodziewać. No ale może tak -
    skoro "samochód w mieście = cywilizacja", to jakim cudem w takim Nowym Jorku 3x
    więcej ludzi jeździ komunikacją publiczną niż samochodem? Dlaczego w
    najbogatszych krajach (Szwajcaria) udział samochodu w transporcie na terenie
    miasta potrafi wynosić ledwie 1/4?
  • Gość: łódzianin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.08, 18:43
    zawlidrogą to tam jest twoje auto
  • adamowski1 14.11.08, 02:53
    O jakim to tramwaju regionalnym mówimy?,Helenówek-
    Chocianowice?,paranoja,miasto od ponad roku rozgrzebane,aby pod
    przykrywką ŁTR-u wymienić szyny?.Mieszkańcy blużnią na nieudolność
    władz miejskich,jazda po mieście to horror,gdyby tak policzyć koszty
    jakie mieszkańcy przez ten okres ponieśli stjąć w gigantycznych
    korkach po to aby tramwaj pojechał o trzy minuty szybciej.Inwestycja
    trafiona jak zakup tramwajów Bombardiera,wywalono kupę kasy aby
    teraz je podnajmować innym miastą europejskim.Takich mamy włodarzy
    naszego miasta,podróże po świecie ważniejsze niż racjonalne myślenie.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 07:44
    > O jakim to tramwaju regionalnym mówimy?,Helenówek-
    > Chocianowice?

    Tak, o tym.

    > wywalono kupę kasy aby
    > teraz je podnajmować innym miastą europejskim

    Teraz? Trochę masz dane nieaktualne

    > podróże po świecie ważniejsze niż racjonalne myślenie.

    Nie wydaje mi się, żeby modernizacja sypiącej się trasy północ-
    południe była przejawem nieracjonalnego myślenia. Sama modernizacja
    zakończyła się w lipcu, za kolejne pięć miesięcy to możesz mieć
    pretensje do instytucji, która organizowała wymianę nawierzchni
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.11.08, 14:05
    A co chwile tu wypisujesz że jeszcze nie skończono wielu elementów ŁTR
    (sterowanie ruchem, tablice ...) . Więc co, wypisujesz różne propagandowe
    hasełka pod potrzebę?
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 14:58
    Gość portalu: STUDI napisał(a):

    > A co chwile tu wypisujesz że jeszcze nie skończono wielu elementów
    ŁTR
    > (sterowanie ruchem, tablice ...)

    Tak, i co to ma do rzeczy?

    > Więc co, wypisujesz różne propagandowe
    > hasełka pod potrzebę?

    Nie?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.11.08, 15:03
    Krótko - ŁTR ukończony czy nie?
    Jest skrócenie czasu przejazdu? Działają tablice, jest priorytet dla tramwaju?
    Było to już w dniu 1 VII 2008?
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 16:03
    A pisałem gdzieś, że jest ukończony? Lecz się
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.11.08, 16:09
    To nie ty napisałeś nico wcześniej? A może to inny irasiad?
    (...) Sama modernizacja zakończyła się w lipcu, (...)
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 16:12
    Tak, to ja napisałem. Modernizacja torowiska zakończyła się w lipcu.
    Nigdzie nie napisałem, że ŁTR został ukończony, psycholu.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.11.08, 16:41
    Wystarczyło tylko to: Tak, to ja napisałem.
    Reszta to już Twoje zapowietrzenie się...
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 17:08
    Wystarczyło? Tobie można po 500 razy pisać a i tak nic nie
    przyjmujesz do wiadomości. Naucz się czytać ze zrozumieniem, bo
    dyskutujesz na temat czegoś czego nie napisałem
  • Gość: KotStudiego IP: *.ssp.dialog.net.pl 16.11.08, 20:23
    Naucz się czytać ze zrozumieniem, bo
    > dyskutujesz na temat czegoś czego nie napisałem

    Dzięki temu pan jełop może zawsze udowodnić, że ma rację :-P
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.11.08, 15:05
    Zaraz wmówisz ze wypożyczone Citki do Walencji i Genewy to nieprawda?
  • irasiad.prof.kaczynskiego 14.11.08, 16:13
    Gość portalu: STUDI napisał(a):

    > Zaraz wmówisz ze wypożyczone Citki do Walencji i Genewy to
    nieprawda?

    Nie widzę takiej potrzeby
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.11.08, 14:04
    Tylko odcinek Chocianowice - Central. Były 22 minuty jest 25 minut.
  • Gość: DareckY IP: *.grs-k1.g1.pl 14.11.08, 16:18
    Bo tory się muszą ułożyć :-)
  • Gość: gopawel IP: *.astral.lodz.pl 14.11.08, 18:53
    dobre, a czy ktoś wie kiedy się ułożą ,kiedy pojadą szybciej ?
    Ja jeżdze autkiem i mi Pietryna po remoncie pasi ,a malkontenci mogą leki kupić na chodzenie w osiedlowej aptece
  • Gość: DareckY IP: *.grs-k1.g1.pl 14.11.08, 20:39
    Ciekaw jestem jak byś mieszkał przy Pietrynie tam gdzie nie ma
    zawracania to czy też byś tak mówił jak byś musiał jechać tylko z
    jednej słusznej strony do domu
  • Gość: magik IP: *.retsat1.com.pl 14.11.08, 21:51
    Jakoś brak możliwości zawracania na Wyszyńskiego na odcinku 1-2 przystanków nie
    przeszkadza. Podobnie jest na Teofilowie, Widzewie i na innych łódzkich osiedlach.
    To tylko kwestia zaplanowania sobie odpowiednio trasy przejazdu. Do tej pory
    było tak że jadąc z północy czy południa skręcało się w dowolna bramę w lewo lub
    w prawo. Nie istotne że blokowało sie w ten sposób przejazd KM. Teraz tylko w
    bramy po prawej stronie. Aby skręcić w bramy te po lewej stronie trzeba
    nadjechać od strony następnego skrzyżowania.
  • Gość: Lodz_1974 IP: *.tktelekom.pl 14.11.08, 23:54
    Jestem za separatorami !
    O kuźwa .Mieszkam przy jednokierunkowej ulicy. I co? I żyję. Nie zawracam pod
    prąd , nie jadę na wstecznym itp. A jak potrzebuję coś z apteki to idę parę
    metrów pieszo.
    Więc jak jadę do domu to wybieram taką drogę by szybko dojechać , nawet trasę
    wybieram w zależności od godziny (zakazy skrętu w lewo pomiędzy 7-19 itp)
  • Gość: q IP: *.gprs.plus.pl 15.11.08, 15:23
    Interes na tramwaju regionalnym zrobił Wąsowicz był beneficjentem środków 300mln
    zł. jego spółka Inrastruktura zarobiła to najważniejsze !!!!!!!
  • minigry.amor.pl 14.11.08, 09:46
    Osobiście wszędzie łamę przepisy, przekraczam prędkośc. Na
    Piotrkowskiej jednak jadę wolno. W miescie może być ta jedna śwęta
    krówka, gdzie jeździ się zgodnie z przepisami. Piotrkowska teraz
    bardzo mi się podoba. Rozwiązanie w ciągłą linią także. Z czasem
    wszyscy sie przyzwyczają. Rozumiem, na reprezentacyjnej ulicy musi
    być reprezentacyjnie, ale czas pomyśleć, aby w innych miejscach
    było bardziej pro-samochodowo. Kilińskiego węższa i bardziej
    reprezentacyjna - rozumiem. Piotrkowska majestatyczna i ograniczona
    dla aut - rozumiem. Reprezentacyjność - Kierowcy 2:0. Czas
    zremisować. Pozostałe ulice muszą rozwijać sie w stronę
    wygodniejszego ruchu.
  • lodzianka73 14.11.08, 09:53
    Wszyscy wszystkim przeszkadzają!!! Tramwaje kierowcom, kierowcy
    autobusom itd. Ludzie ,opanujcie się!!! Wszyscy musimy jakoś
    dojechać do celu. Nie tylko nam się spieszy, innym czasami bardziej.
    A wymuszanie pierwszeństwa, wjeżdżanie na skrzyżowanie bez
    możliwości jego opuszczenie "bo mam zielone", zajeżdzanie drogi
    autobusom wyjeżdżającym z przystanku, wyprzedzanie tuż przed
    skrzyżowaniem albo skrętem jest zwykłym chamstwem i niczym więcej.
    Trochę życzliwosci dla innych użytkowników łódzkich dróg i będzie
    lepiej!!! Serdecznie pozdrawiam wszystkich kierowców Łodzi.
  • Gość: rozbitek IP: *.toya.net.pl 14.11.08, 10:17
    .. co nie zmienia faktu, że cały ŁTR został idiotycznie
    zaprojektowany. Na Piotrkowskiej (co najmniej) tory powinny biec
    przy chodniku, wtedy środek byłby wolny dla aut i nikt by nikomu nie
    przeszkadzał.
    Można by dopuścić nawet warunkowe zatrzymanie na torach dla taxi na
    1 min, o ile nie kolidowałoby z ruchem tramwaju.

    Problem zawracania jest wydumany, rzadko gdzie się daje zawracać jak
    tu słusznie niektórzy zauważyli. Zawracanie zresztą jest manewrem
    dla wielu tak skomplikowanym, że aż niebezpiecznym. Można sobie tak
    rozplanować trasę, żeby nie było konieczności zawracania. Jakoś na
    Nawrot (nomen omen) nikt się nie domaga możliwości zawracania.

    Moim zdaniem niebezpieczne zimą będą te wyniesienia przy
    przystankach. Niedoświadczeni kierowcy mogą wpadać w poślizg, oby to
    się nie skończyło tragicznie dla pieszych na chodniku..

    Od strony projektowej i logistycznej cały ten ŁTR to klęska miasta,
    niestety. Począwszy od przebiegu trasy, przez usytuowanie
    przystanków, a skończywszy na zamknięciu centrum na 2 lata(!).

    Mimo wszystko, jak wreszcie będzie można przejechać Zachodnią, to
    pewnie będziemy wdzięczni że tak dobrze się jeździ, bo zapomnieliśmy
    już jak było przedtem..
  • Gość: profes79 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.08, 12:25
    Poki co podstawowym problemem nie jest zawracanie i jego brak a skret w lewo -
    zaobserwowane przy Radwanskiej:
    - a) samochod skrecajacy w lewo staje na torach i czeka az bedzie mogl skrecic
    skutecznie blokujac tramwaj.
    - b) samochod skrecajacy w lewo staje na normalnym pasie jezdni i puszcza
    tramwaje, na caly cykl swiatel skutecznie blokujac skrzyzowanie dla jadacych na
    wprost. (nie daj boze jak takich chetnych jest do skretu dwoch).

    Skret w Radwanska to i tak tor przeszkod biorac pod uwage korki jakie tam panuja...
  • Gość: . IP: *.ssp.dialog.net.pl 16.11.08, 20:29
    Na Piotrkowskiej (co najmniej) tory powinny biec
    > przy chodniku, wtedy środek byłby wolny dla aut i nikt by nikomu nie
    > przeszkadzał.

    Nie nie byłoby żadnych kolizji tramwaj/samochód z wyjątkiem:
    1. Wszystkich samochodów skręcających w lewo
    2. Wszystkich samochodów skręcających w prawo
    3. Wszystkich samochodów wjeżdżających na posesje

    No ale pomiędzy torami byłby pas startowy, na którym każdy kierowca mógłby
    osiągnąć drugą nadświetlną.

    > Moim zdaniem niebezpieczne zimą będą te wyniesienia przy
    > przystankach. Niedoświadczeni kierowcy mogą wpadać w poślizg, oby to
    > się nie skończyło tragicznie dla pieszych na chodniku..

    Wystarczy przestrzegać istniejących ograniczeń prędkości.
    NB w Krakowie też mają opady śniegu. A w Sztokholmie i Helsinkach nawet większe.
  • Gość: Krzychu IP: *.toya.net.pl 14.11.08, 20:33
    "Tę rozmowę opisał nam Henryk Wolnicki z Konstantynowa. - To zupełny
    idiotyzm - komentuje."

    To jest ten Henryk Ilustrowany z Expressu? ;P
  • krysob 15.11.08, 19:43
    W centrum powinna dominować komunikacja zbiorowa. A jeśli ktoś
    chciałby powozić swój tłusty tyłek smrodochodem, powinien słono
    płacić.Np. wysyłając smsa. W Londynie i Mediolanie płaci się 10
    Euro. Gdy tak obserwuję twarze kierowców widzę jedynie
    skretyniałych, egoistycznych dupków. Na kierowcach Suwów i jeepów
    szkoda słów, to największa swołocz.
  • tomasz.bu 16.11.08, 21:05
    Gdy po raz pierwszy przeczytałem ten artykuł oniemiałem do tego stopnia, że nie
    wiedziałem, czy pomyliłem "Wyborczą" z "Dziennikiem Moskiewskim", czy też może
    sok, który wypiłem w niezwykłych okolicznościach przefermentował, albo też może
    zwyczajnie byłem przemęczony.

    Ale nie - zajrzałem do artykułu po raz drugi i trzeci i nadal czytam w nim, że
    zasadniczym problemem wyremontowanej Piotrkowskiej jest, że ktoś musi wysiąść po
    jednej stronie ulicy i przejść na drugą. Doprawdy - większość kierowców
    chciałaby mieć aż tak duży problem, bo nawet w Łodzi, gdzie parkuje się na
    jezdni, na chodnikach, na trawnikach, a jak by się dało - to parkowałoby się na
    drzewach, nawet tu nierzadko bywa, że samochód z braku miejsca trzeba zaparkować
    w pewnej odległości od budynku, do którego zmierzamy.

    Strach też pomyśleć, że w tej samej Łodzi na wszystkich dużych osiedlach zdarza
    się, że trzeba podjechać niekiedy dobry kilometr, aby następnie zawrócić.

    Włos się jeży, na myśl o tym, że w takim Krakowie nie tylko nie można samochodem
    podjechać pod drzwi Kościoła Mariackiego z obu stron, ale wręcz nie można
    podjechać z żadnej - więcej - w ogóle nie można wjechać na Rynek i ulice do
    niego przyległe, a cały obszar wewnątrz ulic tworzących miejską obwodnicę
    podlega regulacji i ograniczeniu natężenia ruchu. Torowisko na Plantach
    wygrodzone jest nie jakimiś śmiesznymi odblaskami, ale solidnym betonowym
    krawężnikiem. Na takie ulice jak Karmelicka, Piłsudskiego, Franciszkańska - w
    ogóle nie wolno wjechać samochodom (z wyj. mieszkańców), a na ul. Lubicz
    zastosowano dokładnie takie same wysepki jak na Piotrkowskiej.

    Panie redaktorze - błagam o litość - dla mnie, dla innych czytelników i dla tego
    biednego miasta, które nie może wyrwać się z okowów prowincjonalnej
    małomiasteczkowości. Miasta, które tłamsi przekonanie, że samochód jest po to,
    by zaparkować go na własnym balkonie i wjechać w okienko na poczcie, choćby do
    tej poczty było 50 metrów i dłużej się będzie odpalać samochód i parkować,
    niźliby pójść piechotą. Szybkie przewiezienie setek ludzi jadących tramwajami
    jest ważniejsze niż wyimaginowania potrzeba podjechania pod drzwi każdego
    sklepu. Jeśli tego nie zagwarantujemy - to kierowcy również nie podjadą pod ów
    sklep, bo nie dość, że utkną w korku próbując się do niego dostać, to nie będą
    mieli gdzie zaparkować.

    Żeby to zrozumieć doprawdy nie trzeba być wybitnym specjalistą od transportu.
    Wystarczy odwiedzić kilka cywilizowanych miast w Europie Zachodniej i zobaczyć
    jak tam wyglądają centra miast. Dla rozjaśnienia można sobie porównać np. z
    Moskwą czy Sankt Petersburgiem. Wiem, że wydostać się z Łodzi nie jest łatwo,
    ale do Wiednia i Sztokholmu zdaje się latają jakieś samoloty - może więc pan
    redaktor skorzystałby z tej okazji (póki loty jeszcze istnieją), wziął kilka dni
    urlopu i sprawdził, czy rzeczywiście przejście piechotą na drugą stronę jezdni
    uważane jest w dużym mieście za problem?
    --
    IPT
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 17.11.08, 10:29
    Pabianice. Z bramy wyjeżdża blachosmród. Przejeżdża na druga stronę ulicy.
    Przejeżdżą jakieś 20 - 30 metrów. Staje pod kioskiem. Kierowca wysiada, kupuje
    'fajki' wysiada, zawraca i wjeżdża z powrotem do bramy.
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 12:19
    Świetny tekst. Policzmy ile pieniędzy kosztował nas tak zwany Łódzki
    Tramwaj "Regionalny"-ile biznesów padło bo panu JK zamarzyły się
    śmigające tramwaje po ulicy
    Zachodniej/Kościuszki/Piotrkowskiej/Rzgowskiej/Pabianickiej. Blokada
    miasta na prawie dwa lata. Korki większe niż w niedoinwestowanej
    i grabionej stolicy. Tylko pogratulować. Sama inwestycja nie miała
    sensu i wszyscy o tym wiedzieli. Niestety inne miasta nie były
    wstanie przygotować wtedy dobrych projektów i tak śmieć zgłoszony
    przez to miasteczko dostał kasę z UE. Szkoda że zmarnowaliśmy
    pieniądze które można by wydać na coś barziej sensownego.
  • Gość: autobus pospieszny IP: *.pai.net.pl 19.11.08, 12:56
    oj zamknij sie juz lewicowy oszolomie
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 13:21
    Jestem człowiekiem centrum. Nie mogę znieść jak kolejni "włodarze"
    mojego miasteczka w którym się urodziłem i mieszkam marnują
    potencjał i szanse rozwoju. Jak TM, KP, KJ i JK niszczą Łódź. Jak
    kolejni "marszałkowie" kasują region. Jak JK do spółki z panami z UM
    odrzucili projekt budowy największej grupy kapitałowej w trasporcie.
    Pomysł zrodził się wśród radnych sejmiku woj.mazowieckiego
    i zakładał:
    1. poszerzenie składu udziałowców spółki Koleje Mazowieckie sp.z
    o.o. o woj.łódzkie i miasto Łódź (docelowo jeszcze miasto
    Skierniewice, Żyrardów, Radom, Płock, Ciechanów, Siedlce),
    2. spłatę długów woj.łódzkiego wobec Kolei Mazowieckich (region nie
    płaci za obsługę linii Łowicz/Skierniewice-W-wa i Kutno-Płock na
    odcinku w woj. łódzkim) w postaci przekazania KM udziałów
    woj.łódzkiego w spółce Lotnisko Lublinek,
    3. obejęcie przez miasto Łódź i woj.łódzkie udziałów w KM w drodze
    wniesienia aportów-to jest udziałów miasta w Lotnisku Lublinek i w
    spółce MPK Łódź sp.z o.o. oraz w przypadku woj.łódzkiego pozostałych
    części udziałów w Lotnisku Lublinek.
    4. budowa wokół KM grupy kapitałowej Lotnisko Modlin-Lublinek.
    Zysk dla miasta i województwa.
    A. Wejście w związek z dużym dość zamożnym regionem.
    B. Wspólna kampania marketingowa Lotniska Lublinek i Modlin.
    C. Inwestycje w tabor i sieć połączeń w woj.łódzkim. KM zaooferowały
    bardzo atrakcyjne stawki za przewozy na trasach Łódź-W-wa przez
    Skierniewice, Łodź-W-wa przez Łowicz, Łódź-Kutno.
    D. Inwestycje w MPK Łódź. Rozwiązanie problemów spółki z realizacją
    umów ze Skarbem Państwa (między innymi nieszczęsna prywatyzacja PKS
    Nowy Targ). Pomoc w restrukturyzacji zadłużenia po ŁTR. Pomoc w
    budowie na bazie MPK Łódź dobrze zarządzanej spółki transportowej.
    Pomoc w pozyskaniu dodatkowych pojazdów zbywanych przez inne
    przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej w regionie.
    E. Wspólne sięgnięcie po środki z UE-KM po poręczeniach
    woj.mazowieckiego i miasta stołecznego W-wy jest o wiele
    wiarygodniejszym partnerem niż miasto Łódź, woj.łodzkie i takie tam
    MPK Łódź.
    F. Prestiż.
    Propozycje zostały odrzucone. Z tego co się orientuję KM idą w
    stronę budowy regionalnego holdingu komunikacyjnego. I to będzie
    siła. A to miasteczko.......
  • Gość: fan Michała IP: *.lodz.msk.pl 20.11.08, 18:32
    > 1. poszerzenie składu udziałowców spółki Koleje Mazowieckie sp.z
    > o.o. o woj.łódzkie i miasto Łódź (docelowo jeszcze miasto
    > Skierniewice, Żyrardów, Radom, Płock, Ciechanów, Siedlce),

    Po co? Żeby kolesie z KM przyznali sobie większe premie? czy żeby napić się
    piwa, kupujesz browar?

    > 2. spłatę długów woj.łódzkiego wobec Kolei Mazowieckich (region nie
    > płaci za obsługę linii Łowicz/Skierniewice-W-wa i Kutno-Płock na
    > odcinku w woj. łódzkim) w postaci przekazania KM udziałów
    > woj.łódzkiego w spółce Lotnisko Lublinek,

    Jasne, żeby Mazowsze pozbyło się konkurencji.

    > 3. obejęcie przez miasto Łódź i woj.łódzkie udziałów w KM w drodze
    > wniesienia aportów-to jest udziałów miasta w Lotnisku Lublinek i w
    > spółce MPK Łódź sp.z o.o. oraz w przypadku woj.łódzkiego
    > pozostałych części udziałów w Lotnisku Lublinek.

    Potrzebne te udziały województwu, jak powolnemu rozum.

    > 4. budowa wokół KM grupy kapitałowej Lotnisko Modlin-Lublinek.

    czytaj: likwidacja Lublinka na korzyść Modlina.

    > A. Wejście w związek z dużym dość zamożnym regionem.

    Zyskiem dla Polski wg powolnego było wejście w związek z Rosją Radziecką- dużym
    i potencjalnie zamożnym regionem (złoza złota, srebra, ropy, platyny...)

    > B. Wspólna kampania marketingowa Lotniska Lublinek i Modlin.

    oczywiście, do wspólnej kampanii marketingowej było potrzebne przejęcie Lublinka
    przez kolesi trzymających Modlin

    > C. Inwestycje w tabor i sieć połączeń w woj.łódzkim. KM
    > zaooferowały bardzo atrakcyjne stawki za przewozy na trasach
    > Łódź-W-wa przez Skierniewice, Łodź-W-wa przez Łowicz, Łódź-Kutno.

    Zażądały w zamian drobiazgu- wykupienia bezwartościowych udziałów i pokrycia
    przyszłego deficytu.

    > D. Inwestycje w MPK Łódź. Rozwiązanie problemów spółki z realizacją
    > umów ze Skarbem Państwa (między innymi nieszczęsna prywatyzacja PKS
    > Nowy Targ). Pomoc w restrukturyzacji zadłużenia po ŁTR. Pomoc w
    > budowie na bazie MPK Łódź dobrze zarządzanej spółki transportowej.

    Że co?
    KM i województwo mazowieckie miało zainwestować w MPK Łódź?
    Powolny, jeśli nie piłeś- wypij. Jeśli piłeś- to nie pij.

    > E. Wspólne sięgnięcie po środki z UE-KM po poręczeniach
    > woj.mazowieckiego i miasta stołecznego W-wy jest o wiele
    > wiarygodniejszym partnerem niż miasto Łódź, woj.łodzkie i takie tam
    > MPK Łódź.

    buahahahahahahaha!
    wizja funduszy UE wg pedzia-powolnego.

    > F. Prestiż.
    > Propozycje zostały odrzucone. Z tego co się orientuję KM idą w
    > stronę budowy regionalnego holdingu komunikacyjnego. I to będzie
    > siła.

    raczej bankructwo. i twój obecny kochaś posadkę straci...
  • Gość: sraka IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 13:09
    Gość portalu: michal_powolny12 napisał(a):

    > Świetny tekst. Policzmy ile pieniędzy kosztował nas tak zwany Łódzki
    > Tramwaj "Regionalny"-ile biznesów padło bo panu JK zamarzyły się
    > śmigające tramwaje po ulicy
    > Zachodniej/Kościuszki/Piotrkowskiej/Rzgowskiej/Pabianickiej.

    mi tez sie marza. cos ci nie pasi?


    > Blokada miasta na prawie dwa lata.

    no jak jestes oferma to ci wszystko bedzie przeszkadzac. ja duzo podrozuje mpk po miescie i jakos nie mam zadnych problemow z dojazdami tam gdzie chce. a jak ci tak zle to kup sobie rower, leniu smierdzacy


    > Korki większe niż w niedoinwestowanej i grabionej stolicy.

    niedoinwestowane i grabione to jest wlasnie miasto Lodz


    > Sama inwestycja nie miała sensu i wszyscy o tym wiedzieli.

    znalazl sie ekonomista od siedmiu bolesci. bo co, bo ty tak twierdzisz ze nie miala sensu? kto "wszyscy"? ty i twja rodzina? od kiedy jestes wyrocznia reprezentujaca wszystkich mieszkancow tego miasta?


    > Niestety inne miasta nie były
    > wstanie przygotować wtedy dobrych projektów i tak śmieć zgłoszony
    > przez to miasteczko dostał kasę z UE.

    a co to zle ze dostal kase? a co wolales sam wylozyc?


    > Szkoda że zmarnowaliśmy
    > pieniądze które można by wydać na coś barziej sensownego.

    racja, np na twoj nowy rower, malkontencie
  • Gość: micha_powolny12 IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 13:29
    Po pierwsze Warszawa płaci największe Janosikowe na takie miasteczka
    jak Łódź,
    Po drugie zamiast fundować tej osadzie tak zwany ŁTR lepiej było
    wybudować(wyremintować) SKM w aglomeracji trójmiejskiej, 2 linię
    metra w stolicy wraz z całą infrestrukturą,
    Po trzecie-MG oceniające wnioski wiedziało że ŁTR to śmieć ale na
    tle "dzieł" innych miast to był Wit Stwosz,
    Po czwarte Łodzi nikt nie grabił. MOżna wręcz zaryzkować tezę że od
    1945 było to miasto pod szczególną opieką. Dostawało wszystko co
    chciało. A że niekiedy były to inwestycje pozbwawione sensu.
    Po piąte-wszelkie duże remonty można dobrze zorganizować-patrz
    przebudowa mostu Poniatowskiego w W-wie.
  • Gość: sraka IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 13:39
    czlowieku wynos sie z mojego miasta, mnie jako obywatela interesuje Lodz, a nie jakies inne jak to powiedziales osady typu trojmiasto czy metro warszawki.

    > Po czwarte Łodzi nikt nie grabił. MOżna wręcz zaryzkować tezę że od
    > 1945 było to miasto pod szczególną opieką. Dostawało wszystko co
    > chciało.

    za to powinienes dostac w pysk, aparatczyku
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 13:53
    Pieniądze z UE są także twoimi. I warto by je wydawać rozsądnie a
    nie inwestycje które niczemu i nikomu nie służą. Metro w W-wie czy
    SKM w aglomeracji trójmiejskiej to inwestycje które obsługiwały by
    milionowe prawdziwe aglomeracje. A ŁTR służy dwóm-trzem
    kilkudziesięcio tysięcznym osiedlom.
    A może nie jest prawdą że Łódź dostała po 45 roku szkoły wyższe,
    nowoczesne zakłady produkcyjne, specjalną strefę ekonomiczną, ulgi i
    dopłaty dla inwestorów lokujących tutaj swoje pieniądze,
    skrzyżowanie autostrad, remont linii W-wa-Łódź, dotacje na Lublinek.
    Mało? Dorzućmy jeszcze Teatr Wielki i dotacje na budowę nowego
    gmachu FŁ.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 19.11.08, 15:36
    > A ŁTR służy dwóm-trzem
    > kilkudziesięcio tysięcznym osiedlom.

    Ty, prawdziwy łodzianin, przestań pier­dolić. Ja nie mieszkam na
    żadnym z tych 2-3 osiedli, a z ŁTR korzystam. Ja wiem, że ty jesteś
    powolny, ale może weź sobie na wstrzymanie z pisaniem takich bzdur
  • Gość: . IP: *.toya.net.pl 20.11.08, 14:22
    takiego chamstwa jak na forum łódź nie ma nigdzie indziej, ludziska wyrażajcie
    się trochę lepiej niż wieśniak robiący przy gnoju
  • Gość: sraka IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 15:39
    > Pieniądze z UE są także twoimi. I warto by je wydawać rozsądnie a
    > nie inwestycje które niczemu i nikomu nie służą. Metro w W-wie czy
    > SKM w aglomeracji trójmiejskiej to inwestycje które obsługiwały by
    > milionowe prawdziwe aglomeracje.

    czy ty pie­rd­ol­ony tepaku w koncu zrozumiesz ze mnie go­wno obchodza metro w warszawie czy inne trojmiasta? jestem lodzianinem i wylacznie lodzkie inwestycje sa priorytetem. a ty jestes debilem dlatego interesuja cie wylacznie debilne inwestycje


    > A ŁTR służy dwóm-trzem kilkudziesięcio tysięcznym osiedlom.

    hehehe ale ty jestes glupi


    > A może nie jest prawdą że Łódź dostała po 45 roku szkoły wyższe,
    > nowoczesne zakłady produkcyjne, specjalną strefę ekonomiczną, ulgi i
    > dopłaty dla inwestorów lokujących tutaj swoje pieniądze,
    > skrzyżowanie autostrad, remont linii W-wa-Łódź, dotacje na Lublinek.
    > Mało? Dorzućmy jeszcze Teatr Wielki i dotacje na budowę nowego
    > gmachu FŁ.

    poplacz sie warszawski kundlu :)
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.iwacom.net.pl 19.11.08, 20:04
    Nie jestem warszawskim kundlem. Moje związki ze stolicą ograniczają
    się do pracy mojej i żony oraz studiów syna na SGH.Kocham to
    miasteczko i nie mogę zrozumieć dlaczego kolejni jego włodarze
    niszczą to co jest jej autem-dobre położenie geograficzne, bliskość
    W-wy (praca dla mieszańców oraz możliwość lokowania firm
    obsługujących metropolię),tradcycje robotnicze, brak buntów (w
    latach 1945-1993 poza trzema incydentami w łodzi nie było większych
    rozrób), predsiębiorczość (patrz Tuszyn-Rzgów).
  • Gość: sraka IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 20:12
    hehe jestes jestes, nie dosc ze warszawski kundel to jeszcze nieudacznik ktory za chlebem musial uciec do innego miasteczka
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.iwacom.net.pl 19.11.08, 20:26
    PO prostu oferta z W-wy była ciekawsza. PO 35 latach wyprowadzam się
    z Łodzi. Trochę szkoda ale nie ma sensu tkwić w osadzie która robi
    wszytsko aby upaść. Mojej żonie mieszkance Ostrołęki łódź się
    podobała. Mówiła: niby wielkie miasto ale takie swojskie, takie
    wiejskie.
  • Gość: sraka IP: *.lodz.mm.pl 19.11.08, 21:26
    hehe masz za duzo kompleksow, wiesniaku :]
  • Gość: fan Michała IP: *.lodz.msk.pl 20.11.08, 18:33
    > PO prostu oferta z W-wy była ciekawsza. PO 35 latach wyprowadzam
    > się z Łodzi. Trochę szkoda ale nie ma sensu tkwić w osadzie która > robi
    wszytsko aby upaść.

    Misiu, przyznaj się, że twój chłopak mieszka w Warszawie.

    > Mojej żonie mieszkance Ostrołęki łódź się
    > podobała. Mówiła: niby wielkie miasto ale takie swojskie, takie
    > wiejskie.

    Mężowi chyba, a nie żonie.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 19.11.08, 13:18
    Może trzeba ci, idioto, przypomnieć, że pomysł ŁTR powstał w czasach
    kiedy w Łodzi rządziła twoja kochana lewica?
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 13:35
    Okres rządów tak zwanej lewicy oceniam tak samo źle jak JK. Przez 18
    lat tym miasteczkiem tylko przez 4 lata rządził prawdziwy menadżer-
    prezydent Marek Czekalski. O reszcie warto zapomnieć. Dla mnie
    wzorem sprawnych samorządowców pozostaje Paweł Piskorski, Tadeusz
    Ferenc i wchodząca gwiazda prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 19.11.08, 13:41
    > Okres rządów tak zwanej lewicy oceniam tak samo źle jak JK.

    Nic mnie to nie obchodzi.

    Przestań natomiast pieprzyć bzdury, że "JK sobie wymyślił"
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 19.11.08, 14:02
    Wymyślił-bo poparł złożenie do MG tej durnowatej aplikacji.
    Dzięki takim ludziom jak JK prawdziwi łodzianie uciekają z niej. Mój
    syn który pokochał to miasto od października mieszka w stolicy. Sami
    z żoną rozważamy przeprowadzkę nawet za cenę moich codziennych
    dojazdów ze stolicy do pracy w Łodzi. Po prostu: życie w stolicy de
    facto jest tańsze i łatwiejsze. Komunikacja miejska.Woda. Ścieki.
    Podatek od nieruchomości. Sprawne zarządzanie. Tam wiem na co idą
    moje podatki. W Łodzi nie wiem.
  • irasiad.prof.kaczynskiego 19.11.08, 15:34
    > Wymyślił-bo poparł złożenie do MG

    Tak, czarne jest białe. Wymyślił bo poparł. Brawo.

    > tej durnowatej aplikacji

    Tak, oczywiście, remont całej trasy N-S jest durnowaty.

    > Dzięki takim ludziom jak JK

    Dzięki takim ludziom jak ty to miasto jeszcze długo będzie dziurą

    > prawdziwi łodzianie uciekają z niej

    Buhehehe, kto jest niby tym prawdziwym łodzianinem, ty? Dobre
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.iwacom.net.pl 19.11.08, 19:51
    Środki z UE powinny być wydawane racjonalnie. I to jest
    najważniejsze a nie interes grupki obywateli. ŁTR był ostatnią
    inwestycją wartą wsparcia i MG bało się że jak odrzuci jego projekt
    to prawie 1/3 środków ze ZPORR w ramach tego działania będzie czekać.
    I to był błąd prof. Hausnera. Gdyby zaczekał to później ta kasa
    została by wydana znacznie racjonalniej-metro i SKM w trójmieście.
    Trzeba mieć nekeidy odwagę nie podejmowania decyzji. Mieli taką
    politycy (i to wybtaNI w okręgu Łódź) głosujący przeciw kasie na
    Lublinek. Mieli ją także łodzianie którzy w 1990 rozmawiali o
    projekcie Andrzeja Wajdy naprawienia filmówki. NIe tupali a
    rozMawiali o tym interesującym projekcie. Nie pisali głupich
    interpelacji w tej sprawie jak ówczesny poseł Niesiołowski lecz
    prowadzili dialog. I gdyby nie burdy urządzane przez prezydenta
    Łodzi i niektórych posłów projekt wszedłby w życie. A tak
    zmarnowaliśmy czas i pieniądze.
    A co zalet tego "cuda" jakim jest ŁTR polecam lekturę Wprost sprzed
    chyba dwóch miesięcy. Znajdziecie tam wyliczenia ile tak naprawdę
    kosztuje "tramwajokacja".
  • irasiad.prof.kaczynskiego 19.11.08, 20:00
    A ja polecam ci abyś odnalazł ten bzdurny artykuł w sieci i
    przeczytał komentarz Jakuba Halora.

    Ale przecież ty i tak wiesz lepiej.
  • Gość: michal_powolny12 IP: *.111.178.75.static.crowley.pl 20.11.08, 15:27
    Wytłumacz mi dlaczego to miasto od 1990 roku tylko przez cztery
    (cztery) lata miało dobrego prezydenta? Dlaczego tylu ludzi uciekło
    do W-wy czy Rzeszowa? Dlaczego każda śmieszna inwestycja w tym
    miasteczku kończy się nowymi utrudnieniami dla ludzi? Patrz: ŁTR i
    ul.Kilińskiego po przebudowie. Dlaczego tolerujemy JK u władzy?
    Dlaczego źle komentujemy pomysły naprawy naszych szkół wyższych i
    instytucji kultury? Dlaczego nie chcemy aby w łodzi i jej okolicach
    lokowali się ważni usługodawcy? Dlaczego władze łodzi zachęcane
    przez część "elit" i "miłośników miasteczka" nie chcą integracji z
    regionem? Dlaczego nie chcemy stać się centrum handlu i produkcji
    zdrowej żywności? Dlaczego zwalczamy fajne miejsca w mieście? (patrz
    awantury o wiejskie dachy knajp) I właśnie dlatego młodzi ludzie
    stąd wieją? Dlaczego "elity" 10 lat temu uniemożliwiały spopkojne
    reformy PBG-Grupa Banku Pekao? Dlaczego chwalimy się inwestycją
    która zablokowała ruch w mieście?
  • Gość: fan Michała IP: *.lodz.msk.pl 20.11.08, 18:34
    Misiu, wiem, ze ten łysy staruszek nie jest w twoim typie.
    Ale taki Włodzio T.- jest przecież taki kobiecy jak ty. Polubilibyście się.
  • Gość: Józio Pospieszny IP: *.gprs.plus.pl 19.11.08, 19:04
    > Policzmy ile pieniędzy kosztował nas tak zwany Łódzki
    > Tramwaj "Regionalny"

    No właśnie - policz.

    > -ile biznesów padło bo panu JK zamarzyły się śmigające tramwaje po ulicy

    No właśnie - ile?

    > Korki większe niż w niedoinwestowanej i grabionej stolicy.

    Bredzisz.

    > Sama inwestycja nie miała sensu

    Napisz to jeszcze 100 razy, to na pewno stanie się prawdą

    > i tak śmieć zgłoszony

    Sam jesteś śmieć.

    Szkoda że zmarnowaliśmy
    > pieniądze które można by wydać na coś barziej sensownego.

    Na przykład metro w Warszawie, czy zupkę dla bezrobotnych?

    A tak w ogóle, to co te Twoje żenujące biadolenia mają do tekstu, który dotyczy
    wydzielenia pasa ruchu dla tramwajów, hę? Przyszedłeś się tu wypłakać, dziecino?
    Syndrom Studiego?
  • Gość: fan Michała IP: *.lodz.msk.pl 20.11.08, 18:14
    Znowu ten pedał Powolny i jego bełkot.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.