Dodaj do ulubionych

340 mln zł na komunikację

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.09, 20:49
kolej aglomeracyjna - trzymam kciuki za powodzenie (i niespieprzenie sprawy)
tramwaj WZ - deja vu?
rozbudowa OSSR - a to on juz dziala ze chca jeszcze ciezkich milionow na
rozbudowe? (ktos w ogole odpowiada za to ze nie zostal uruchomiony przez 7
miesiecy?)
Edytor zaawansowany
  • Gość: XYZ IP: *.toya.net.pl 03.02.09, 20:51
    Kolej aglomeracyjna? Brzmi jak bajka, ale byłoby super.

    Remont linii tramwajowej Retkinia - Olechów? Przecież kilka lat temu już to
    przerabialiśmy (dostosowanie dla potrzeb CR)

    Specjalne zespoły w ZDiT? Tia, należy udowodnić, że w Łodzi wszystko da się
    zepsuć...

    Ale generalnie pozytywne i optymistyczne informacje :)
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 03.02.09, 21:38
    > Remont linii tramwajowej Retkinia - Olechów? Przecież kilka lat temu > już to
    przerabialiśmy (dostosowanie dla potrzeb CR)

    Żeśmy zrobili do połowy, a później żeśmy sie rozmyślili i wymyślili coby cóś
    innego zrobić (i LTR to żeśmy nazwali).
  • Gość: Heniek z Tczewa IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.02.09, 20:56
    zmniejszając bzdurne wydatki polityczne typu tory do Della można by zbudować co
    najmniej kilka estakad na kluczowych zakorkowanych skrzyżowaniach. Ale jaśnie
    pan Kropa niestety chce pokazać kierowcom, że jeździć po Łodzi, to oni wygodnie
    nie będą. Z tramwajem regionalnym idealnie mu się to udało, z ul. Narutowicza
    też... czekamy na dalsze świetne pomysły.
  • Gość: łodzianka IP: *.pai.net.pl 03.02.09, 21:33
    sam masz bzdurny pomysł...Akurat pomysł przedłużenia tramwajów na Janów i
    Olechów to najlepszy z tych projektów! już dawno powinien być zrealizowany a nie
    dopiero w fazie planowania...
  • Gość: Heniek z Tczewa IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.02.09, 21:38
    dlaczego uważasz skrzyżowania bezkolizyjne za bzdurny pomysł? uważasz, że
    tramwaj wiozący 100 pasażerów jest ważniejszy od 100 samochodów wiozących 200
    pasażerów?
    Zresztą: nie przeczytałaś dokładnie - nie jestem przeciwko przedłużeniu linii na
    Olechów czy Janów, ale do Della - bo to decyzja polityczna, podlizywanie się
    Amerykanom (tak jak nazwa ulicy), którzy i tak nas wkrótce zostawią na lodzie...
    Ile ludzi będzie jeździło do Della tym tramwajem???
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 03.02.09, 21:54
    Tramwaj wiozący 100 pasażerów to jeden wagon.
    100 aut wiozących 200 pasażerów to sznur samochodów o długości c.a. pół kilometra.
  • Gość: Heniek z Tczewa IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.02.09, 22:01
    W ciągu trzech minut w godzinach szczytu przejeżdża jeden tramwaj i... 2 pasy x
    100 samochodów (pół kilometra czyli 5 metrów na samochód)
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 03.02.09, 22:08
    > W ciągu trzech minut w godzinach szczytu przejeżdża jeden tramwaj
    > i... 2 pasy x 100 samochodów (pół kilometra czyli 5 metrów na
    > samochód)

    Chciałbym to zobaczyć. Te 100 samochodów na 3 minuty.

    Zresztą są sieci, na których 3 minuty oznaczają przejazd statystycznie 2,5-3
    składów tramwajowych. W Łodzi na ciągu Kościuszki- Zachodnia tramwaj
    statystycznie wypada co 2 minuty.
  • Gość: Heniek z Tczewa IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.02.09, 22:18
    zbuduj estakadę na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Rydza ś to przez 3 minuty
    przejedzie znacznie WIĘCEJ niż 100 aut.
    A dalej: piszesz, że co 2 minuty tramwaj - to jak Ci wychodzi, że co 3 minuty
    2,5-3 składy????
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 03.02.09, 22:22
    > zbuduj estakadę na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Rydza ś to przez 3
    > minuty przejedzie znacznie WIĘCEJ niż 100 aut.

    No. Aż do Przędzalnianej w jedną stronę i Narutowicza w drugą. :)

    > A dalej: piszesz, że co 2 minuty tramwaj - to jak Ci wychodzi, że > co 3
    minuty 2,5-3 składy????

    W Łodzi co 2 minuty, w Karlsruhe co minutę (ale tam jest Europa).
  • Gość: Heniek z Tczewa IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.02.09, 22:31
    Do Przędzalnianej oczywiście, including. Do Narutowicza przesadziłeś.
    Ale nie powiesz mi, że w Karlsruhe są - tak jak w Łodzi - dwie estakady na całe
    miasto?
    Też się zgadzam, że Łódź to nie jest, i jeszcze długo nie będzie, Europa.
    Ale pomysły naszych władz, by upupić kierowców i promować TYLKO transport
    publiczny to lipa na maksa.
    Mam nadzieję, że przynajmniej nie jesteś - tak jak pan Kropa - zwolennikiem
    zamiany samochodów na rowery?
  • Gość: XYZ IP: *.toya.net.pl 03.02.09, 22:51
    Heniu, idź spać, bo zmęczony jesteś i spamujesz forum. W mieście należy rozwijać
    komunikację MIEJSKĄ, a dla osobowych puszek budować autostrady poza miastami,
    najlepiej łączące aglomeracje. Dane ile samochodów przejedzie przez estakadę
    mało wnoszą.
    Policz sobie:
    - ile osób zginie w wypadkach spowodowanych rozpędzone osobówki na terenie
    miasta (czy jest sens budować w centrum dwupasmówki, zamiast ograniczać
    prędkość) centrum ma być dla LUDZI a nie dla samochodów i ich bufoniastych,
    nadętych, snobistycznych kierowców
    - ile CO2 innych spalin wyprodukuje tyle samochodów, a ile jeden tramwaj
    wiozący tyle samo ludzi - to powietrze później wdychają mieszkańcy... Może
    pozwólmy wszędzie wjechać autom osobowym, przynajmniej zrobimy przy okazji
    naturalną selekcję, gdy część populacji umrze na choroby płuc...
    - ile drzew uschnie, gdy zimą będzie posypywać się te jezdnie solą

    i inne aspekty... Pomyśl zanim napiszesz kolejne posty, Heniu. MIASTO (a
    zwłaszcza centrum) DLA LUDZI, NIE DLA SAMOCHODÓW!!!
    Żadnych autostradowych pustyń w centrum.
  • Gość: Pracownik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.09, 22:54
    Niestety ale plan rozwoju komunikacji do 2016 roku planuje
    przeoranie Centrum miasta łącznie z Piotrkowską(na pół) wielopasmową
    trasą w stylu Al.Piłsudzkiego oraz znieszczenie okolic Placu
    kościelnego też przez taką samą arterię zwaną Trasą Wojska
    Polskiego... Więc betonowych pustyń przybędzie
  • Gość: XYZ IP: *.toya.net.pl 03.02.09, 23:01
    A ludzie to już się dla władzy w ogóle nie liczą? Z tym "pseudoplanem" na pewno
    da się coś zrobić, przecież to zły dokument. Na pewno przed wyborami partie nie
    będą chciały narażać się ludziom...
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 03.02.09, 23:03
    > Niestety ale plan rozwoju komunikacji do 2016 roku planuje
    > przeoranie Centrum miasta łącznie z Piotrkowską(na pół) wielopasmową
    > trasą

    Nieprawda! Plan rozwoju komunikacji planuje przeoranie Centrum miasta KILKOMA
    takimi trasami.
  • Gość: Pracownik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.09, 23:36
    Niestety prawda dokładnie takich tras bedzie ok 7-miu. Do wyborów
    sprawa bedzie odłozona "ad acta" a po wyborach mamy 4-lata żeby
    rozpirzyć Łódź... Nasze miasto bedzie wyglądać jak Denver w USA...
  • Gość: Do henia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.09, 22:32
    Heniu nie P.I.E.R.D.O.L. głupot bardzo Cię prosze, chyba znów
    zatrułeś się spalinami swojego blachosmroda. to taki Gazowóz....
  • Gość: Heniek z Tczewa IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.02.09, 22:40
    brakuje argumentów, że inwektyw używasz?
  • Gość: ABC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.09, 22:56
    Heniu rposimy o nie spamowanie forum . Czas położyć się spać...
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 03.02.09, 22:32
    > W Łodzi co 2 minuty, w Karlsruhe co minutę (ale tam jest Europa).

    A w Melbourne częściej niż co minutę, mimo, iż tam jest Australia ;-)
    Ale ogólnie rzecz biorąc na większości rozgałęzionych sieci tramwajowych są
    odcinki przyjmujące powyżej 30 składów/h (czyli tyle, co łódzkie tęgie głowy
    przyjęły za apogeum możliwości al. Kościuszki - śmiech na sali)
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 03.02.09, 22:37
    > W ciągu trzech minut w godzinach szczytu przejeżdża jeden tramwaj i... 2 pasy x
    > 100 samochodów (pół kilometra czyli 5 metrów na samochód)

    No właśnie. Czyli tramwaj nie dość, że nie emituje spalin do środowiska
    miejskiego, nie dość, że nie wymaga miejsc parkingowych, nie dość, że jest mniej
    uciążliwy dla otoczenia, to jeszcze jest 3krotnie mniej terenożerny (w przypadku
    estakad dużo bardziej, bo te wymagają znacznej odległości od budynków i z tego
    to powodu, nawiasem mówiąc, nie da się zbudować estakady na al. Śmigłego-Rydza
    nad Piłsudskiego.
    W końcu zaś koszt 1 estakady to lekką ręką licząc jakieś 5 km trasy tramwajowej.

    > (pół kilometra czyli 5 metrów na samochód)

    Tak, jasne. Już widzę jazdę z prędkością choćby te 50 km/h w taki sposób, że
    samochód osobowy (przypominam średnio 3,5 - 5,5 metra długości) zajmuje pas o
    długości 5 metrów. To chyba, jak wszystkie zepniesz linką.
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 03.02.09, 21:16
    Ten pomysł kolei aglomeracyjnej to kompletne odwrócenie praw logiki i zasad
    organizacji tego typu przewozów:
    - normalnie takie systemy rozwija się, gdy można koleją dojechać z centrum
    miejscowości do centrum stolicy aglomeracji - u nas wyjedziemy z peryferii
    (popatrzcie na lokalizację dworców w Pabianicach, Zgierzu, Ozorkowie) i
    wylądujemy na peryferiach Łodzi (dw. kaliski)
    - normalnie, takie systemy działają jako dopełnienie siatki regionalnej - u
    nas mają stanowić jej zasadniczą część
    - normalnie przewozy kolejowe służą skumulowaniu potoków pasażerów - u nas
    będzie się wysyłać jednostki o pojemności co najwyżej tramwaju
    - mam nadzieje, że urzędnicy tylko nie wiedzą co mówią, ale jeśli, to będziemy
    mieli pojazdy spalinowe jeżdżące na trasach zelektryfikowanych
    - normalnie tego typu kolej ma za zadanie wstępnie rozwieźć pasażerów po
    mieście (stacje/przystanki w centrum nawet co ok. 1 km) - my zaś zamiast
    budować kolejne przystanki - oprzemy kolej aglomeracyjną wyłącznie o kilka
    dużych dworców
    - normalnie parkingi Park&ride buduje się przy stacjach poza miastem, my -
    przy dworcach w łodzi
    - normalnie węzły przesiadkowe i dworce w mieście obsługiwane są sprawnym
    transportem publicznym - u nas myśli się, jak dojechać do nich samochodem
    - normalnie podstawą funkcjonowania tego typu przewozów jest wspólny bilet na
    autobusy, tramwaje, metro, kolej i wszystkie inne formy transportu w
    aglomeracji - u nas oczywiscie nie ma co na to liczyć
    - normalnie kieruje się kolej na lotnisko kiedy jest daleko od miasta - u nas
    jest praktycznie w mieście - autobusem do centrum jedzie się 15 minut.
    Czy łódzki Urząd Marszałkowski naprawdę wszystko za co się tylko złapie musi
    dokumentnie spi***ć???

    > A mieszkańcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo tak wielkie
    > inwestycje, niestety, spowodują kolejne utrudnienia w najbliższych latach.

    Tak, a po "najbliższych latach" nadejdą następne "ważne inwestycje", potem
    jeszcze następne, a potem będzie trzeba remontować to, co właśnie
    wyremontowaliśmy. Może jednak nadszedł czas, aby nasze władze dorosły do
    przyjęcia, że żadne prace nie usprawiedliwiają paraliżu i że inwestycje trzeba
    tak etapować i realizować, żeby w jak najmniejszym stopniu utrudniały życie
    mieszkańcom?

    Co do karty miejskiej, to śmiać mi się chce - największy problem łódzkiej
    komunikacji, to jak wiadomo nie korki, awarie i niski standard podróżowania,
    tylko brak karty miejskiej. Jasne.
  • Gość: Heniek z Tczewa IP: *.tvsat364.lodz.pl 03.02.09, 21:25
    Cóż... niestety masz rację: miejska wierchuszka to grupa ludzi ociężałych
    umysłowo, bez wykształcenia, bez rozsądku, bez logiki. Nawet jeśli trafiają się
    jednostki, które "chcą dobrze", z miejsca podchwytują atrakcyjnie brzmiące
    hasełka typu "tramwaj regionalny", których realizacja prowadzi do marnowania
    naszych podatkowych pieniędzy i, de facto, pogarszania warunków funkcjonowania
    zarówno komunikacji zbiorowej, jak i ulic dla samochodów prywatnych. Oczywiście,
    że wykorzystanie linii kolejowej dla transportu miejskiego musiałoby być
    związane z gęstą siecią przystanków, ale... oni na to nie wpadną. Ważne jest
    tylko to, co ktoś paniom i panom "ociężałym" wmówi... A najgłośniej mówią ci,
    którzy chcą coś sprzedać. I znowu będziemy przygotowywać przetargi... I znowu w
    warunkach przetargów nie będzie mowy o szybkim wykonaniu roboty, tylko będą
    sobie barierki z napisem "Szmigiel" stały po kilka miesięcy przy nieruszanych
    rozkopanych ulicach... Ech...
  • Gość: łodzianin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.09, 21:50
    Mnie najbardziej przypadł do serca pomysł powołania "specjalnych
    zespołów" w ZDiT. To wspaniała idea. Polega ona na tym, że kilka
    razy w tygodniu zbierać się będą przy kawie i paluszkach grupy
    urzędników nazwane dla niepoznaki "zespołami specjalnymi"
    lub "komitetami sterującymi". Na kawę i paluszki wydamy fortunę. Ale
    oczywiście efekt prac tych wiecznie opie...jących się nygusów
    będzie żaden.
    Uważam, że pomysł "specjalnych zespołów zadaniowych" pani Woźniak
    zasługuje na nominację do złotej muszli za bzdurę roku. Jeśli ta
    kobieta uważa, że od jej zespołów zadaniowych komuś poza żrącymi
    paluszki urzędasami będzie lepiej, to jest to po prostu znakomite.

    Gdyby dzisiaj powstawał sequel "Misia", to powinien być kręcony w
    łódzkim ZDiT.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 03.02.09, 21:50
    > - normalnie takie systemy rozwija się, gdy można koleją dojechać z
    > centrum miejscowości do centrum stolicy aglomeracji - u nas
    > wyjedziemy z peryferii (popatrzcie na lokalizację dworców w
    > Pabianicach, Zgierzu, Ozorkowie) i wylądujemy na peryferiach Łodzi
    > (dw. kaliski)

    I tak, i nie.
    Pełnię możliwości ten system pokaże po zbudowaniu średnicy- a wtedy głównym
    węzłem sieci będzie Dworzec Fabryczny.

    > - normalnie przewozy kolejowe służą skumulowaniu potoków pasażerów > - u nas
    > będzie się wysyłać jednostki o pojemności co najwyżej tramwaju

    20 szynobusów to trochę dużo, jak na rozmiar sieci.
    Stawiam, że planowane będzie ich łączenie w składy- przynajmniej w godzinach
    szczytu.

    > - mam nadzieje, że urzędnicy tylko nie wiedzą co mówią, ale jeśli, > to będziemy
    > mieli pojazdy spalinowe jeżdżące na trasach zelektryfikowanych

    Powszechnie w PL tabor kolejowy o niewielkiej pojemności nazywa się szynobusem,
    niezależnie od napędu.

    > - normalnie, takie systemy działają jako dopełnienie siatki
    > regionalnej - u nas mają stanowić jej zasadniczą część

    Zwróć uwagę, jaki będzie zasięg tej sieci:
    "Kolej aglomeracyjna ma połączyć pięć powiatów: Łódź, łódzki wschodni, zgierski,
    pabianicki i brzeziński. "

    Czyli przekładając na polski: Głowno, Ozorków, Koluszki, Pabianice. Trudno to
    nazwać siatką regionalną (a z trudem aglomeracyjną).

    > - normalnie tego typu kolej ma za zadanie wstępnie rozwieźć
    > pasażerów po mieście (stacje/przystanki w centrum nawet co ok. 1
    > km) - my zaś zamiast budować kolejne przystanki - oprzemy kolej
    > aglomeracyjną wyłącznie o kilka dużych dworców

    "Powstaną również cztery intermodalne przystanki w Łodzi oraz pięć węzłów" -
    rozumiem, że te intermodalne przystanki powstaną _oprócz_ wspomnianych węzłów.
    Czyli np. Żabieniec, Chojny, Niciarniana i jeszcze coś (a zauważ że cicho o
    modernizacji łącznicy Widzew- Zgierz).

    > - normalnie parkingi Park&ride buduje się przy stacjach poza
    > miastem, my - przy dworcach w łodzi

    I tak, i nie.
    Z tekstu wynika, że węzłami sieci będzie Łódź Widzew, Łódź Kaliska, Łódź
    Fabryczna, Zgierz, Port Lotniczy oraz Stryków. Z nich wszystkich w centrach
    miast znajduje się Łódź Fabryczna oraz na upartego Zgierz.
    Oczywiście węzeł przy Dw. Kaliskim to spory absurd- nie sądzę, żeby ktokolwiek
    zostawiał tam samochód jadąc z Retkini- zresztą w ogóle zaplanowanie węzła P&R
    dla Retkini jest chyba niemożliwe.
  • Gość: DE IP: 195.117.116.* 03.02.09, 22:12
    No i mam nadzieję, że Ozorków doczeka się choć przystanku kolejowego (nie mówię
    o przeniesieniu dworca, bo to niemożliwe) w okolicy strefy ekonomicznej - byłoby
    to z korzyścią dla samej kolei - więcej pasażerów mogłoby korzystać z jej
    dobrodziejstw. Dziś mało komu chce się brykać na koniec miasta; żeby dojechać do
    Łodzi lub Zgierza autobusy i samochody są raczej jedynym rozsądnym rozwiązaniem
    na dzień dzisiejszy.
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 03.02.09, 23:00
    > Pełnię możliwości ten system pokaże po zbudowaniu średnicy- a wtedy głównym
    > węzłem sieci będzie Dworzec Fabryczny.

    Dwutorowej bez stacji pośrednich w terminie "święte nigdy" ? Z resztą owa "kolej
    aglomeracyjna" ma być skończona do 2011 r - wtedy to o tunelu cały czas będziemy
    dopiero marzyć.

    > 20 szynobusów to trochę dużo, jak na rozmiar sieci.
    > Stawiam, że planowane będzie ich łączenie w składy- przynajmniej w godzinach
    > szczytu.

    Ot, Łódź. Kupujemy niestandardowy niskopojemny tabor, żeby łączyć go w większe
    zestawy.

    > Zwróć uwagę, jaki będzie zasięg tej sieci:
    > "Kolej aglomeracyjna ma połączyć pięć powiatów: Łódź, łódzki wschodni, zgierski,
    > pabianicki i brzeziński. "
    >
    > Czyli przekładając na polski: Głowno, Ozorków, Koluszki, Pabianice. Trudno to
    > nazwać siatką regionalną (a z trudem aglomeracyjną).

    No i o tym właśnie mówię - zamiast ruszyć z w miarę sensowną koleją regionalną
    (Sieradz, Skierniewice, Tomaszów, Radomsko, po remontach Kutno, Łowicz, po
    budowie - Piotrków) i ewentualnie ja dogęszczać na krótszych trasach w obrębie
    aglomeracji, to struga się jakieś bzdety typu kolej aglomeracyjna do Chechła.

    > Czyli np. Żabieniec, Chojny, Niciarniana i

    1. Niciarniana ma być zlikwidowana w ramach robienia taaaakiego tunelu z Widzewa
    na Fabryczny. Dla przypomnienia dodam, że taaaaki tunel trzeba zrobić koniecznie
    po to, żeby trasa miała profil dostosowany do potrzeb składu ET42 + 50 ładownych
    węglarek.
    2. A powinno być poza istniejącymi minimum:
    Pabianice Wschód, Retkinia (może nawet 2 przystanki), Karolew na linii do Sieradza
    Żeligowskiego (tunel), Kościuszki (tunel), Kopcińskiego, Niciarniana na linii do
    Koluszek
    Srebrzyńska, Konstantynowska (jeden z/oba?), może Żubardź, Radogoszcz,
    Zgierska/Łódzka (ŁTR) na linii do Zgierza
    Pabianicka, Dąbrowa, Przybyszewskiego, moze też Obywatelska na kolei obwodowej
    (jeśli wykorzystywana)

    zresztą w ogóle zaplanowanie węzła P&R
    > dla Retkini jest chyba niemożliwe.

    Bo P&R nie projektuje się dla gęsto zabudowanych osiedli, tylko dla obszarów
    peryferyjnych. Przy tak intensywnej zabudowie jak wielkie blokowisko po prostu
    organizuje się sprawny transport publiczny. Podobnie jakoś nie wierzę w P&R w
    Strykowie dla przyjeżdżających do Łodzi autostradą - już to widzę, jak ktoś
    przyjeżdża z drugiego końca Polski samochodem i kombinuje jak by zostawić
    samochód na jakimś dworcu... P&R to system przede wszystkim dla osób
    dojeżdżających w trybie codziennym lub okazjonalnym, ale w obrębie jednego
    organizmu miejskiego. A tak to jako żywo staje mi przed oczami "Intermodalny
    węzeł komunikacji pasażerskiej w Strykowie" wysmażony kilkanaście lat temu przez
    nasze elyty.
  • Gość: barnaba IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.02.09, 19:00
    > Dwutorowej bez stacji pośrednich w terminie "święte nigdy" ?

    Czterotorowej.

    > Ot, Łódź. Kupujemy niestandardowy niskopojemny tabor, żeby łączyć
    > go w większe zestawy.

    Nie, po to, żeby poza szczytem nie wozić powietrza.

    > No i o tym właśnie mówię - zamiast ruszyć z w miarę sensowną
    > koleją regionalną (Sieradz, Skierniewice, Tomaszów, Radomsko, po
    > remontach Kutno, Łowicz, po budowie - Piotrków) i ewentualnie ja
    > dogęszczać na krótszych trasach w obrębie aglomeracji, to struga
    > się jakieś bzdety typu kolej aglomeracyjna do Chechła.

    Oficjalna wersja: kolej ograniczona do aglomeracji, bo wniosek
    złożony na budowę kolei aglomeracyjnej. Rozbudowa na dalsze
    odległości po 5 latach.

    > 1. Niciarniana ma być zlikwidowana w ramach robienia taaaakiego
    > tunelu z Widzewa na Fabryczny.

    Zagłębienie linii na tej wysokości to kilka metrów. Stacja może
    powstać w wykopie.
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 04.02.09, 23:20
    > Czterotorowej.

    Dopóki nie będzie na to przetargu to PKP będzie stawać na głowie, żeby tylko do
    tego nie dopuścić, niestety.

    > Nie, po to, żeby poza szczytem nie wozić powietrza.

    Niewożenie powietrza osiąga się poprzez sprawną, atrakcyjna kolej, a nie przez
    sztuczne zawężanie grona zainteresowanych. Kolej aglomeracyjna na
    jednowagonowych EZTach? Ewenement na skalę światową (tak, wiem, jest Kraków ze
    swoją parodią). Dwuwagonowych - ok, jeszcze mogę się zgodzić. I co my z tymi
    pojazdami zrobimy po tych pięciu latach, połączymy w dziesięcioskłady? W
    zasadzie jedynym miejscem na coś takiego jest węglówka. Jak już pisałem - wydaje
    się, że sensowniej było by kupić za te pieniądze jakieś 8-10 3-4 członowych
    Talentów/flirtów/choćby i nawet pes po kilku poprawkach i rozruszać Skierniewice
    i Tomaszów na pociągach przyspieszonych w takcie godzinnym uzupełniając doraźnie
    osobowymi choćby i na kiblach. Zabrano się do sprawy od najmniej istotnej
    składowej całego systemu. Coś jak kupowanie złotego żyrandola, kiedy dach w domu
    przecieka.

    > Zagłębienie linii na tej wysokości to kilka metrów. Stacja może
    > powstać w wykopie.

    Może, ale PKP planuje ją zlikwidować.

    Co do węzłów - owszem większość rzeczy wygląda przyzwoicie, ale ciekawy jestem
    jakie jest przełożenie tego rysunku na realne plany miasta i województwa. Wszak
    to, jak rozumiem, prezentacja UMŁ, nie marszałka, który chce wdrażać projekt.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 05.02.09, 18:15
    > Dopóki nie będzie na to przetargu to PKP będzie stawać na głowie,
    > żeby tylko do tego nie dopuścić, niestety.

    Na szczęście to raczej nie PKP będzie o tym decydować, tylko Ministerstwo
    Infrastruktury, a konkretnie min. Grabarczyk :)

    > Niewożenie powietrza osiąga się poprzez sprawną, atrakcyjna kolej, > a nie
    przez sztuczne zawężanie grona zainteresowanych. Kolej
    > aglomeracyjna na jednowagonowych EZTach?

    Dobrze, a ktoś w ogóle policzył, jakie jest obciążenie pociągów do Łodzi w
    godzinach szczytu? Ze swoich doświadczeń pamiętam jeden EZT, który wcale nie
    pękał w szwach- a dojeżdżał dużo dalej. A połączenia regionalne będą działać
    niezależnie od budowy kolei aglomeracyjnej.

  • gothmucha 05.02.09, 01:58
    Gość portalu: barnaba napisał(a):

    > Zagłębienie linii na tej wysokości to kilka metrów. Stacja może
    > powstać w wykopie.

    Wg wypowiedzi Neya z PKP tej stacji nie będzie. Po prostu.
    --
    this is my truth - tell me yours
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 05.02.09, 18:09
    > Wg wypowiedzi Neya z PKP tej stacji nie będzie. Po prostu.

    img516.imageshack.us/my.php?image=picture1uj6.jpg
    Za to z tej mapki (ekstrakcja z prezentacji, do której link dałem niżej) wynika
    coś przeciwnego.
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 04.02.09, 22:54
    Popatrz na ostatni slajd w tej prezentacji:
    www.uml.lodz.pl/_plik.php?plik=aktualnosci_pliki/w-z.ppt
    Rozkład węzłów nie jest wcale głupi. Brakuje oczywiście węzła Janów, oraz
    jakiegokolwiek wykorzystania łącznicy Widzew- Zgierz. Ale reszta jest naprawdę
    na przyzwoitym poziomie. Łącznie z powiązaniem z linią "46"
  • Gość: Gambolputty IP: *.adsl.inetia.pl 04.02.09, 07:30
    Znaczy coś takiego? www.tiny.pl/kbrk (koledze się kiedyś nudziło...)
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 03.02.09, 22:04
    1. Co z projektem remontu linii kolejowej Łódź- Łowicz? Kilkanaście miesięcy
    temu uznany był za priorytetowy?

    2. Czy linia Zgierz-Ozorków będzie wreszcie dwutorowa? Bez tego trudno sobie
    wyobrazić sensowne funkcjonowanie kolei na tym odcinku.
    I czemu nie zdecydowano się rozbudować tej linii aż do Kutna?

    3. Dyskusyjna jest lokalizacja węzłów P&R przy Dw. Kaliskim i Dw. Widzew- ze
    względu na dobre połączenie drogowe z centrum miasta mało kto zostawi tam
    samochód, by przesiąść się na pociąg. Obawiam się, że będą to zmarnowane pieniądze.

    4. Brak jest jakichkolwiek danych o budowie (lub odbudowie) stacji pośrednich na
    terenie Łodzi- a w grę wchodziłyby przystanki: Radogoszcz- Zachód, Pabianicka,
    Retkinia, Łódź- Chojny, Dąbrowskiego lub Przybyszewskiego, Kopcińskiego, Stoki
    (Pomorska), Arturówek (Warszawska i/lub Inflancka), Radogoszcz-Wschód. (i
    Kurak/Chełmy na terenie Zgierza). Brak również wiadomości co do remontu łącznicy
    Widzew- Zgierz.

    5. Pomysł bocznicy do dogorywającego lotniska jest co najmniej dyskusyjny. Ruch
    na lotnisku z trudem zapełnia linię autobusową.

    6. Brak w systemie kolei aglomeracyjnej rozbudowy jej o Sieradz, Tomaszów, Kutno
    i Łowicz. Powstaje system kadłubowy, który może mieć problemy ze ściągnięciem
    pasażerów.

    7. Cieszy pomysł systemu sterowania ruchem, zwłaszcza że ten zainstalowany przy
    okazji LTR jest jeszcze nieużywany.
  • slavekk 04.02.09, 10:23
    Gość portalu: barnaba napisał(a):

    > 2. Czy linia Zgierz-Ozorków będzie wreszcie dwutorowa?
    > Bez tego trudno sobie wyobrazić sensowne funkcjonowanie kolei
    > na tym odcinku.
    > I czemu nie zdecydowano się rozbudować tej linii aż do Kutna?

    Dużo lepiej by brzmiało gdyby tytułem inwestycji był "I etap budowy
    kolei aglomeracyjnej" (tak jak to było z ŁTR ;-)
    Termin jest b.krótki i sensowne byłoby rozciągniecie w czasie
    zakresu powiększonego o krańce województwa, bez których IMO to
    przedsięwzięcie nie ma sensu. Teraz za pieniadzer całego województwa
    ma powstać coś co obsługuje okolice Łodzi tylko.
    Ale i tak widać syndrom strasznego mieszczaninia - wszystko widzą
    oddzielnie.
    - Jaka przyszłość tramwaju do Ozorkowa w kontekscie tych planów? To
    przecież komunikacja miedzygminna, województwo też powinna
    interesować.
    - Pod hasłem "poprawy dostępnosci" albo modniej "budowy
    intermodalnego węzła" mozna by zbudować kawałek tramwaju jako
    uzupełnienie ŁTRu do Zgierza Pólnoc od linii 46. W połaczeniu z
    odcinkiem ŁTR w Zgierzu o którym się ostatnio mówi mogłoby powstać
    coś sensownego.

    Tylko trzeba by widzieć komunikację jako całość...

    > 5. Pomysł bocznicy do dogorywającego lotniska jest co najmniej
    > dyskusyjny. Ruch na lotnisku z trudem zapełnia linię autobusową.

    IMO nie mozna rezygnować z lotniska w miescie tej wielkosci.

    > 6. Brak w systemie kolei aglomeracyjnej rozbudowy jej o Sieradz,
    > Tomaszów, Kutno i Łowicz. Powstaje system kadłubowy, który może
    > mieć problemy ze ściągnięciem pasażerów.

    Nie sądzę żeby tak duzy zakres dał się zrobić do 2012r, ale brak
    info o dalszych etapach jest niepokojący

    > 7. Cieszy pomysł systemu sterowania ruchem, zwłaszcza że ten
    > zainstalowany przy okazji LTR jest jeszcze nieużywany.

    IMO to jest po prostu wykorzystanie okazji na rozbudowanie
    istniejacego systemu.
    Masz info od eksploatacji że istniejacy nie działa?
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 04.02.09, 16:59
    > > 6. Brak w systemie kolei aglomeracyjnej rozbudowy jej o Sieradz,
    > > Tomaszów, Kutno i Łowicz. Powstaje system kadłubowy, który może
    > > mieć problemy ze ściągnięciem pasażerów.
    >
    > Nie sądzę żeby tak duzy zakres dał się zrobić do 2012r

    Ale jakich robót? Całe zaplanowane roboty związane z tą "Koleją aglomeracją" to
    zakup nowszego taboru i wymiana 20 km szyn na trasie ze Zgierza do Ozorkowa. Sęk
    w tym, że zamiast kupić normalny tabor i obsłużyć główne potoki ruchu
    województwo chce kupić tabor niskopojemny, żeby przez 5 lat udawać, że nagle
    ludzie z Chechła masowo zapełnią pociągi na kaliski, bo komuś sie przyśniło, ze
    unia da pieniadze tylko na transport aglomeracyjny, a najłatwiej stwierdzić, ze
    aglomeracja to Łódź i przyległe powiaty.
    Za podobne pieniądze powinno się rozruszać przez 2 lata połączenia Łódź -
    Skierniewice i Łódź - Tomaszów obsługiwane porządnym taborem na 160/140 km/h z
    przyzwoitą częstotliwością + dobudować kilka przystanków pośrednich + P&R/B&R na
    stacjach poza miastem. Na tych trasach infrastruktura jest w dobrym i bardzo
    dobrym stanie.
    2 lata później przejść do drugiego etapu, czyli Sieradz - Łowicz. Powinno być
    już po marszałkowskim remoncie linii do Łowicza i państwowym remoncie linii do
    Kalisza. Oczywiście tu też powinno się uwzględnić dodatkowe przystanki
    pośrednie. A jak już będzie tunel, to spiąć to wszystko razem i ruszyć z budową
    kolei do Piotrkowa.

    > IMO nie mozna rezygnować z lotniska w miescie tej wielkosci.

    Z lotniska nie, ale z prowadzenia tam bocznicy za niemałe pieniądze - jak
    najbardziej.

    > Masz info od eksploatacji że istniejacy nie działa?

    Przecież to gołym okiem widać, że nie działa (albo też, ze działa niezgodnie z
    założeniami, co w sumie na jedno wychodzi)
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 04.02.09, 22:36
    > Termin jest b.krótki i sensowne byłoby rozciągniecie w czasie
    > zakresu powiększonego o krańce województwa, bez których IMO to
    > przedsięwzięcie nie ma sensu. Teraz za pieniadzer całego
    > województwa ma powstać coś co obsługuje okolice Łodzi tylko.

    "Krańce" to nieszczególnie. Wielunia i dojazdu do Płocka żaden projekt kolei nie
    obejmie.
    Punktami końcowymi kolei aglomeracyjnej powinien być: Łowicz, Kutno, Tomaszów,
    Sieradz, Skierniewice i Piotrków. Problem polega na tym, że w żadnym dokumencie
    aglomeracja łódzka nie jest tak rozległa.

    > - Pod hasłem "poprawy dostępnosci" albo modniej "budowy
    > intermodalnego węzła" mozna by zbudować kawałek tramwaju jako
    > uzupełnienie ŁTRu do Zgierza Pólnoc od linii 46. W połaczeniu z
    > odcinkiem ŁTR w Zgierzu o którym się ostatnio mówi mogłoby powstać
    > coś sensownego.

    Będę miał chwilę, to spróbuję napisać, jak widzę rozplanowanie tych "węzłów
    intermodalnych". Zajrzyj za 2-3 dni na "Komunikację", może do tego czasu coś uda
    mi się stworzyć.

    Zasadniczo zrobienie tego w sposób sensowny wygląda dość prosto, za to byłoby
    kosztowne.

    > Nie sądzę żeby tak duzy zakres dał się zrobić do 2012r, ale brak
    > info o dalszych etapach jest niepokojący

    Wróble ćwierkają o roku 2017 jako dacie rozbudowy sieci.

    > Masz info od eksploatacji że istniejacy nie działa?

    Objawów działanie nie stwierdza się.
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 04.02.09, 22:57
    > "Krańce" to nieszczególnie. Wielunia i dojazdu do Płocka żaden projekt kolei
    nie obejmie.

    No, może powiedzmy, że mało który ;-) Tak czy inaczej - to akurat wielki błąd,
    że Łódź tak się odcina od Płocka, który nie dość, że chciał być w naszym
    województwie, to w dodatku rzeczywiście struktura przestrzenna regionu łączy te
    dwa miasta. A nie zapomnijmy, że to około 300 tysięczny potencjalny rynek zbytu
    dla naszych towarów i usług - czyli znaczy tyle, co Sieradz, Piotrków i Tomaszów
    razem wzięte.
    Co do Wielunia - należy raczej rozpatrywać Kępno, jako koniec trasy.
    Przypominam, że Wieruszów też leży w województwie łódzkim i jako jedno z
    nielicznych miast jest z tego zadowolony (sic!), Kępno doskonale się nadaje na
    granicę wpływów, jako wielkopolski klin między trzema województwami a
    jednocześnie spory węzeł kolejowy.

    > Punktami końcowymi kolei aglomeracyjnej powinien być: Łowicz, Kutno, Tomaszów,
    > Sieradz, Skierniewice i Piotrków. Problem polega na tym, że w żadnym dokumencie
    > aglomeracja łódzka nie jest tak rozległa.

    No to trzeba było robić kolej regionalną, a nie aglomeracyjną - co za problem? W
    ostateczności przyjąć swoja definicję aglomeracji, jak komuś tak na tym zależy -
    ale przyjmować za granice granice administracyjne powiatów? Absurd.
    Poza tym nie zgodzę się co do kierunków tomaszowskiego (co najmniej Opoczno a
    zwłaszcza piotrkowskiego - Radomsko)

    > Wróble ćwierkają o roku 2017 jako dacie rozbudowy sieci.

    Ale jakiej rozbudowie?
  • gothmucha 05.02.09, 02:02
    Gość portalu: . napisał(a):

    Tak czy inaczej - to akurat wielki błąd,
    > że Łódź tak się odcina od Płocka, który nie dość, że chciał być w naszym
    > województwie,

    Możesz wiecej info? Bo jako płocczanin z pochodzenia (mamę mam z Płocka i sporo rodziny) to jestem baaardzo zdziwiony - nie słyszałem, zeby ktokolwiek o tym w Płocku wspominał, a interesowałem się wtedy reformą bardzo mocno. W samym mieście lansowano model 25 województw albo wspólnego z Włocławkiem, ale ani pod Łódź ani pod Warszawę w Płocku nikt nie chciał iść. (odp może być na priw)

    > Co do Wielunia - należy raczej rozpatrywać Kępno, jako koniec trasy.
    > Przypominam, że Wieruszów też leży w województwie łódzkim i jako jedno z
    > nielicznych miast jest z tego zadowolony (sic!), Kępno doskonale się nadaje na
    > granicę wpływów, jako wielkopolski klin między trzema województwami a
    > jednocześnie spory węzeł kolejowy.

    Bez łącznicy Wieluń-Chorzew daleko nie zajedziemy. Bez jej wybudowania sensowne połaczenie Wielunia z Łodzią zawsze będzie niemożliwe - na razie jest to 3h autobusem i będzie tylko gorzej.

    --
    this is my truth - tell me yours
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 05.02.09, 18:51
    > Możesz wiecej info?

    Nic szczególnego. Po prostu kojarzę prasę z okresu dyskusji nad reformą
    administracyjną. Przy 12 województwach w województwie łódzkim miały być m.in.
    Kalisz, Częstochowa, Kielce i Płock z Włocławkiem. Częstochowa i Kalisz nie
    pamiętam, Włocławek wolał na Pomorze, a Płock, Kielce i Toruń chciały do Łodzi.
    No ale niestety nic z tego nie wyszło. Po tylu latach nie jestem w stanie
    stwierdzić, czy chodziło o badania nastrojów ludności, stanowiska samorządowców,
    lokalnych posłów czy jeszcze co innego.

    > W samym mieście lansowano model 25 województw

    Nic dziwnego. Bielsko Biała lansowała projekt 33 województw, a Sieradz pewnie -
    48 ;-)
  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl 05.02.09, 18:02
    > > Wróble ćwierkają o roku 2017 jako dacie rozbudowy sieci.
    >
    > Ale jakiej rozbudowie?

    Wydłużeniu kolei aglomeracyjnej do Zduńskiej Woli (Sieradza?), Kutna, Łowicza,
    Tomaszowa i być może Skierniewic.
    "Węglówki" projekt wg wróbelków nie obejmuje.
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 05.02.09, 18:42
    Aaaa. Znaczy się "rozbudowa" sieci połączeń w oparciu o istniejącą
    infrastrukturę, a nie sieci kolejowej.
  • nefnef 03.02.09, 23:20
    Czyżby piękna bajka, jawa to czy sen?! Aż chce się uwierzyć, że ten plan ziści
    się!
  • Gość: pirat jak ty IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.09, 00:16
    o rany, taka kasa....
    ile za to można postawić fotoradarów?!
  • gothmucha 04.02.09, 02:44
    >Projekt obejmuje m.in. rewitalizację linii kolejowej Zgierz - Ozorków i połączenie kolejowe z Lotniskiem im. Władysława Reymonta.

    Poprzednio połączenie z lotniskiem miało być realizowane w ramach remontu linii łowickiej, ale może coś się zmieniło.

    >Powstaną również cztery intermodalne przystanki w Łodzi oraz pięć węzłów.

    Aż 4 przystanki na terenie Łodzi? No wow A teraz serio - PKP nie widzi sensu w ponownym uruchamianiu dworca Chojny (bo daleko, bo nie ma miejsca na parkingi, bo źle skomunikowany) a tu się roi o kolejnych przystankach? No chyba że będą nimi Widzew, Kaliski, Żabieniec i Fabryczny.

    Znajdą się one przy dworcach: Łódź Widzew, Łódź Kaliska, Łódź Fabryczna, Zgierz oraz przy porcie lotniczym. - Będzie to połączenie kolei z innymi środkami komunikacji. Podobny węzeł planujemy też w Strykowie. Chcemy, by podróżni po zjeździe z autostrady mogli zostawić auto na parkingu i dojechać do centrum Łodzi komunikacją zbiorową - mówi Witold Stępień, wicemarszałek województwa.

    No to pięć czy sześć? Chociaż skoro projekt obejmuje tylko linię Zgierz-Ozorków, to nie ma się co Strykowem jarać, wiec pięć. A teraz wróćmy do tych pięciu.
    Kaliski - albo generalna przebudowa, albo utrwalenie tego, co jest - czyli hektary do przebycia do najbliższego przystanku, schodami na górę, schodami w dół.
    Widzew - miasto planuje podciągnąć pod dworzec autobus (no bo przecież nie tramwaj - mieszkamy w Łodzi), ale nie wszystkie linie spośród tych, które dziś stacjonują na pętli Rokicińska, przynajmniej tak wynikało z dokumentów ZDiT.
    Fabryczny - nie ruszą nic aż do wykopania nowego dworca, ale podali, żeby było 5 a nie 4. Tak czy inaczej z nowego dworca będzie do tramwaju tak samo daleko jak dziś (i znowu schody, schody schody), ale za to blisko do autobusów wiodących do tak fascynujących miejsc jak Nowosolna czy Łagiewniki.
    Lotnisko - znaczy za ten węzeł będą robić podciągnięte linie 68 i 55?
    Zgierz - tylko autobus, bo przecież kasy na podciągniecie zgierskiej odnogi ŁTRu nie ma i nie będzie. Czyli znów co najmniej 1 przesiadka w drodze z dworca do Łodzi.

    >W ramach projektu zakupionych ma być 20 szynobusów. Będą to pojazdy przystosowane do krótkich tras mogące zabrać 150-200 pasażerów. Kolej aglomeracyjna ma połączyć pięć powiatów: Łódź, łódzki wschodni, zgierski, pabianicki i brzeziński.

    O, województwo znów sobie kupuje zabawki? Szkoda tylko, że zapomnieli, że np w powiecie brzezińskim nie ma ani kilometra torowiska prowadzącego bezpośrednio do Łodzi No chyba że władze chcą puścić szynobus Rogów-Łódź... Poza tym od dawna wiadomo, że w naszym regionie kolej od zawsze biegła opłotkami i z dala od centrów zainteresowanych miast - wystarczy zerknąć, jak to wygląda w Ozorkowie, Głownie, Zgierzu czy Pabianicach, że o samej Łodzi nie wspomnę. Kolej aglomeracyjna bez średnicy w Łodzi zwyczajnie nie ma sensu, szczególnie z wyłaczeniem Fabrycznego na kilka następnych lat. Będzie wozić powietrze z opłotków do opłotków, natomiast busy będą wozić jak dawniej ludzi z centrów do centrów.

    >Roboty - zgodnie z przedstawionym ministerstwu harmonogramem - powinny rozpocząć się we wrześniu przyszłego roku. Do tego czasu trzeba uzyskać wszystkie pozwolenia i rozstrzygnąć przetargi. Cała inwestycja musi być gotowa do kwietnia 2012 r.

    Inwestycja gotowa w 2012, kiedy obecnie jeszcze niemal niczego nie zaczęto? No ja przepraszam


    >140 mln zł zostanie przeznaczone na modernizację linii tramwajowej Olechów - Retkinia. W ramach tej inwestycji powstanie również nowe torowisko od ul. Rokicińskiej do Della. Wyremontowane zostaną wiaty, a przy 18 z nich pojawią się elektryczne tablice z rozkładem.

    Acha, czyli miasto już po 6 latach dojrzało do dokończenia tej inwestycji? No to fajnie, chociaż mam wątpliwości, czy to nie skończy się generalnym darciem do podłoża i bezsensowną budową wszystkiego od nowa. Do tego tramwaj pod Della - po co? Po to, żeby trzy razy na dzień wagony pojechały pełne (o ile w ogóle Dell tam jeszcze będzie), a potem woziły powietrze jak 95? Łódź to naprawdę bogate miasto!

    >Teresa Woźniak, dyrektorka łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu, zapowiada: - Zostaną powołane specjalne zespoły, które będą odpowiadały za te inwestycje. A mieszkańcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo tak wielkie inwestycje, niestety, spowodują kolejne utrudnienia w najbliższych latach.

    Czytaj - rozwalimy miasto w dowolnie wybranych miejscach w dowolnie wybranych terminach, a wy sobie radźcie.
    --
    this is my truth - tell me yours
  • Gość: łodzianka IP: *.pai.net.pl 04.02.09, 10:06
    >Do tego tramwaj pod Della -
    > po co? Po to, żeby trzy razy na dzień wagony pojechały pełne (o ile w ogóle Del
    > l tam jeszcze będzie), a potem woziły powietrze jak 95?
    TY kpisz czy o drogę pytasz?! chyba nie bardzo znasz w ogóle dane geograficzne
    tamtych okolic...sprawdź sobie gdzie jest ulica Rokicińska a gdzie Dell...skoro
    przedłużą linie tramwajowe na ulicy Rokicińskiej to oznacza że tramwaj będzie
    jechać wokół osiedli:Janów i Olechów...a pewnie nie wiesz że są to osiedla duże
    wiec oszczędź sobie wstydu i nie pisz, że tramwaje będą jeździć puste ...
  • 0u 04.02.09, 12:51
    Na pewnym odcinku w określonych porach będą jeździć puste, ale tramwaj na Janów
    i Olechów jest potrzebny, bardzo potrzebny. Tym bardziej, że to osiedla wciąż
    rozwijające się.
  • gothmucha 04.02.09, 18:34
    Niestety, jak koleżanka wyżej słusznie zauwazyła, ten nowy tramwaj będzie je OBJEŻDŻAŁ, a nie wjeżdzał na ich teren niestety. Jest jasne, że lepiej by się sprawdził tramwaj prowadzony od ul. Przybyszewskiego, no ale po co.
    --
    this is my truth - tell me yours
  • gothmucha 04.02.09, 18:29
    Gość portalu: łodzianka napisał(a):

    > TY kpisz czy o drogę pytasz?! chyba nie bardzo znasz w ogóle dane geograficzne
    > tamtych okolic...sprawdź sobie gdzie jest ulica Rokicińska a gdzie Dell...skoro
    > przedłużą linie tramwajowe na ulicy Rokicińskiej to oznacza że tramwaj będzie
    > jechać wokół osiedli:Janów i Olechów...a pewnie nie wiesz że są to osiedla duże
    > wiec oszczędź sobie wstydu i nie pisz, że tramwaje będą jeździć puste ...

    Koleżance proponuję meliskę i korepetycje z nauki czytania ze zrozumieniem. A następnie wskazanie mi, gdzie w mojej wypowiedzi napisałem, że nie popieram tramwaju na Olechów czy chcę, zeby dojeżdżał tylko do Rokicińskiej.

    Ps - słońce, ja na Olechowie mieszkałem 12 lat, a wyprowadziłem się w zeszłym roku, więc... :D
    --
    this is my truth - tell me yours
  • Gość: Skonsternowany IP: *.blktn5.nsw.optusnet.com.au 04.02.09, 04:30
    A moze tak by zakonczyc projekt szumnie zwany Tramwajem Regionalnym. Teraz
    pasazerowie czekaja w Chocianowicach po kilkadziesiat minut na przesiadke. Nie
    ma zadnego godziwego schronienia przed deszczem, sniegiem czy wiatrem.
  • Gość: luki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.09, 11:14
    Chocianowice zostaną rozwalone podczas przebudowy ul.Pabianickiej,
    tramwaj Regionalny bedzie miał pętlę pod IKEĄ tam też będzie punkt
    przesiadkowy z 11,46,46A na linię P do Pabianitz...Otwarcie ma
    nastąpić w sierpniu. Otwarcie IKEI ok. 25 sierpnia
  • Gość: AW IP: 212.191.132.* 04.02.09, 09:10
    nie wierzę...............
  • Gość: Maciek IP: 212.160.240.* 04.02.09, 09:45
    Marzy mi się tylko jedno aby tego typu inwestycje były prowadzone o
    wypracowaną spójną i konsekwentnie realizowaną koncepcję. Bo mam
    troche wrazenie, że wszystko jest robione sobie tak trochę od czapy.
    Bardzo się ciesze z tych środków i gratujuje osoba, których
    zaangażowanie doprowadiło do tego ale ważne jest abyśmy prowadzili
    to konsekwentnie przez lata z określonym celem do jakiego zmierzamy.
    A najważniejsze jest zintegrowanie transportu z centrum maista a do
    tegopotrzebne sa zmiany wokół dworca fabrycznego i połączenie tego
    dworca z dworcem kaliskim. Następnie wazne jest tworzenie
    gwiaździstych połączeń kolejowych Łodzi z regionem tak aby region
    wreszcie stał się spójny i zintegrowany. wtedy będzie mógł on
    rozwijac się w szybkim tempie.
  • Gość: zjs IP: 194.42.116.* 04.02.09, 11:40
    nareszcie, tylko szkoda, że jak będzie koniec świata w 2012.
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.09, 12:03
    Jak dla mnie linia tramwajowa do Della to pomyłka, ruch jest wtedy
    kiedy jest zmiana, czyli w ciągu dnia jest to rano i po południu
    kiedy są zmiany załogi, więc po co tam ma jeździć tramwaj np. o godz
    12 kiedy nikt tam nie potrzebuje dojachać o tej porze?! Przedłużyć
    linie można, ale do Hetmańskiej i zrobić krańcówkę razem z
    istniejącą już autobusową - wtedy to ma sens! O innych planach,
    parkingach itp itd się nie wypowiadam, bo to są bajki...
  • 0u 04.02.09, 12:54
    Ten kawałek poza osiedle tramwaj też można poprowadzić. Jeśli nie będzie Della
    to inny zakład będzie tam działać.
  • Gość: andy IP: 212.191.195.* 04.02.09, 13:20
    A dlaczego wciąż muszą to być tramwaje ???
    Zastanówmy się nad trolejbusami : zwrotne, nieśmierdzące,
    nieblokujące !!!
  • Gość: Pracownik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.09, 16:34
    Ponieważ tramwaj ma większą zdolność przewozową od autobusu i
    trolejbusu. A po drugie jak to sobie wybrażasz....
  • Gość: . IP: *.gprs.plus.pl 04.02.09, 17:06
    Doskonały pomysł - zaorać wszystko co jest i zrobić od nowa tak samo, tylko
    trochę inaczej, żeby było trochę weselej. Trolejbusy trudniej uprzywilejować w
    ruchu, trolejbusy mają mniejsze zdolności przewozowe od tramwaju, gorzej
    sprawdzają się zimą, są bardziej kolizyjne, mam wymieniać dalej?
  • Gość: emigrant_fr IP: *.fbx.proxad.net 04.02.09, 18:41
    "Chcemy, by podróżni po zjeździe z autostrady mogli zostawić auto na parkingu i dojechać do centrum Łodzi komunikacją zbiorową."
    Ktos tu sie chyba zamienil z glupim na lby. Autostradami ludzie poruszaja sie zwykle na dluzszych dystansach, w kilka osob i z bagazami - tylko wtedy taka podroz ma sens. Nikt nie bedzie pod koniec kilkugodzinnej podrozy szarpal sie z walizami w komunikacji publicznej, gubil sie w obcym miescie itd. - chce wygodnie do jechac do celu. Parkingi z przesiadka na transport publiczny to sie buduje przy lokalnych drogach, ktorymi ludzie dojezdzaja z obrzezy aglomeracji do centrum.
  • izabeli 04.02.09, 22:19
    Jak ma byc to nasze miasto tak przeorywane, to nie zapomnijcie, odpowiednie
    władze, o uzdatnieniu Czerwonej-Wróblewskiego, żeby było którędy trawmwaje
    puszczać i nie zaklinowac miasta jak w ubiegły piątek! Po prostu horror!!
    Faktycznie, w tych urzędach siedzą na ciepłych posadkach osoby o ciężkim
    pomyślunku, a juz na bank niepraktycznym! Choć specjalnie nie wierzę, że
    będzie skręt w lewo z Piotrkowskiej z Czerwoną-Wróblewskiego, a dalej w prawo
    w Al. Politechniki - co znakomicie rozładowuje nieczynne skrzyżowanie
    Kościuszki-Mickiewicza - to będę gdzie się da, o tym pisac, może ktos
    zaskoczy... W ramach tych 340 mln może da się zrobić cos dla ludzi, a nie dla
    picu (patrz łódzki tramwaj regionalny!).
  • Gość: Pracownik drogowy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.02.09, 22:01
    To Pan C.Grabarczyk wie jak się ustawić. Zwiększy pieniądze unijne
    na swój region łódzki a potem wystartuje na eurodeputowanego. Tylko
    żyć i nie umierać. A firmy budowlane Pana Wacha z PKP PLK będą
    realizowac inwestycje. Panie Grabarczyk Gratulacje za pomysłowość.
    Zarząd PKP PLK i PKP S.A. też Pan obsadzi swoimi ludźmi - brawo.
    Szczęście z czasem tez odchodzi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka