Dodaj do ulubionych

Falstart magistratu z sześciolatkami

IP: *.4web.pl 30.03.09, 09:22
Może wreszcie ktoś zrobi porzadek z tym gniazdem dyletantów jakim
jest obecny Wydział Edukacji. Na madre decyzje nie ma czasu bo
trzeba całe siły kierować na trzymanie sie stołka.
Edytor zaawansowany
  • Gość: www.ratujmaluchy.p IP: 217.76.112.* 30.03.09, 15:44
    1) Szkoły w Polsce są niedoinwestowane
    Często szkoły są w bardzo złym stanie technicznym. Dzieci uczą się
    w przepełnionych klasach, na zmiany. Nie ma odzielnych stref dla
    dzieci młodszych. Dzieci narażone są na agresję, hałas i stres.
    Często brakuje nauczycieli. Dzieci muszą nosić bardzo ciężkie
    plecaki. To tylko niektóre problemy.
    2) Premier zabrał pieniądze na reformę.
    W tym roku z 347 mln zostało 40 mln zł - na wszystkie szkoły w
    Polsce. To nie żart! Nie przeprowadza się tak poważnych reform w
    czasie kryzysu. Nie ma gwarancji, że w następnych latach nie będzie
    jeszcze gorzej.

    3) Ustawa o reformie nie wyznacza ŻADNYCH standardów
    jakie musi spełnić szkoła aby przyjąć sześciolatki w 1 klasie.
    Według zasady, że jakoś to będzie.

    4) Minister Hall pozbywa się odpowiedzialności.
    Za wprowadzanie reformy w szkołach, według oficjalnych deklaracji
    MEN, odpowiadają samorządy.

    5) Pięciolatki trafią do szkół.
    Reforma nakłada od 2011 obowiązek edukacji na pięciolatki oraz
    czterolatki z końca roku. W co trzeciej gminie w Polsce nie ma
    przedszkoli. Tam dzieci trafią do szkół.

    6) Zabraknie miejsc w przedszkolach.
    Zapis dający prawo do edukacji przedszkolnej 5-latków już w 2009
    roku zdezorganizuje edukację przedszkolną. Zabraknie miejsc dla
    dzieci trzy- i czteroletnich.

    7) Wybór między szkołą a szkołą.
    Aby zrobić miejsce w przedszkolach dla WSZYSTKICH pięciolatków,
    samorządy będą przenosić sześciolatki do szkół. Szumnie zapowiadany
    wolny wybór rodzica przez najbliższe 3 lata będzie fikcją. Tak jak
    np. w Warszawie.

    8) Tresura sześciolatka.
    Nowa podstawa programowa przerasta możliwości przeciętnego
    sześciolatka. To czego dziecko uczyło się dotąd przez dwa, teraz ma
    pojąć w rok. Sześciolatek musi pisać zgodnie z zasadami kaligrafii
    i czytać lektury. Pedagodzy podkreślają, że będzie to tresura. Na
    zabawę zabraknie już czasu. Dzieci będą zmuszone siedzieć w ławkach
    i gonić program.

    9) Nie będzie okresu przejściowego.
    Sześciolatki które pozostaną w przedszkolu mają pozostać na
    poziomie pięciolatków. Program nie przewiduje dla nich nauki liter,
    tak jak do tej pory. Trzy roczniki dzieci MEN skazuje na regres
    intelektualny. W imię wyrównywania szans?
    10) Żniwa wydawców.
    W czasie kryzysu finansowego rodzice mają zapłacić MILIARDY złotych
    za wymianę WSZYSTKICH PODRĘCZNIKÓW. Stare podręczniki od września
    staną się makulaturą. Beneficjentami reformy będą przede wszystkim
    wydawcy podręczników.

    11) Nauczyciele bez przygotowania.
    Nie przewidziano szkoleń dla nauczycieli. Szkoły dostaną kopie
    nowej podstawy programowej. Odbyło się też kilkaset konferencji
    powiatowych. To zdaniem MEN wystarczy.

  • Gość: www.ratujmaluchy.p IP: 217.76.112.* 30.03.09, 15:47
    USTAWA WESZŁA W ŻYCIE WIĘC ROZPOCZYNAMY PRECEDENSOWĄ AKCJĘ
    INFORMACYJNĄ DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI.

    PO PIERWSZE: POSŁOWIE GŁOSUJĄCY ZA USTAWĄ OTRZYMUJĄ OD NAS CZERWONE
    KARTKI. RODZICE! POWIEŚCIE CZERWONE KARTKI W WASZYCH
    MIEJSCOWOŚCIACH, NA BIURACH POSŁÓW, KTÓRZY ZAGŁOSOWALI ZA
    WPROWADZENIEM REFORMY.

    PO DRUGIE: KAŻDY POSEŁ, KTÓRY POPARŁ REFORMĘ ZNAJDZIE SIĘ NA
    OBYWATELSKIEJ ULOTCE ANTYWYBORCZEJ. RODZICE ZADBAJĄ O TO, ABY KAŻDA
    RODZINA, KTÓREJ DZIECKA DOTKNĄ NEGATYWNE SKUTKI REFORMY WIEDZIAŁA
    NA KOGO NIE GŁOSOWAĆ W NAJBLIŻSZYCH WYBORACH.

    ULOTKI ANTYWYBORCZE BĘDĄ ROZPOWSZECHNIANE NA FORACH INTERNETOWYCH,
    BLOGACH, STRONACH WWW ORAZ BEZPOŚREDNIO MIĘDZY RODZICAMI, Z
    PODZIAŁEM NA OKRĘGI WYBORCZE.
    ULOTKA BĘDZIE TAKŻE PRZYGOTOWANA W FORMIE GOTOWEJ DO WYDRUKU. AKCJA
    BĘDZIE TRWAŁA TAK DŁUGO JAK DŁUGO ODCZUWALNE BĘDĄ NEGATYWNE SKUTKI
    REFORMY MINISTER HALL.
    AKCJĘ WSPIERA STOWARZYSZENIE GAZET LOKALNYCH, ZRZESZAJĄCE TYGODNIKI
    LOKALNE Z CAŁEJ POLSKI, KTÓRE ZGODZIŁO SIĘ PUBLIKOWAĆ IMIENNE
    WYNIKI GŁOSOWANIA NAD ODRZUCENIEM WETA PREZYDENTA DO USTAWY
    OŚWIATOWEJ.

    ULOTKA ANTYWYBORCZA SKŁADAĆ SIĘ BĘDZIE Z:
    - ZDJĘCIA POSŁA
    - IMIENIA I NAZWISKA
    - INFORMACJI O OKRĘGU WYBORCZYM I PARTII
    - CYTATÓW Z WYPOWIEDZI POSŁA NA TEMAT REFORMY I HASEŁ WYBORCZYCH

    NA PRZYKŁAD



    ARTUR OSTROWSKI
    OKRĘG: 10 Piotrków Trybunalski
    LISTA: Lewica i Demokraci
    HASŁO WYBORCZE: Uczciwość jest najlepszą polityką
    STANOWISKO W SPRAWIE REFORMY OŚWIATY:
    Poseł widział zagrożenie: "Czym jest reforma, czy snem czy
    marzeniem Izabeli Łęckie?j" (wypowiedź w sejmie grudzień 2008), ale
    ZAGŁOSOWAŁ ZA REFORMĄ MINISTER HALL.
    Jeśli dzięki temu posłowi
    A. Twój sześciolatek trafił przymusowo do nieprzygotowanej szkoły
    B. Twój pięciolatek trafił przymusowo do szkolnej zerówki
    C. Twój trzylatek nie dostał się do przedszkola, bo wszystkie
    miejsca zajęły pięciolatki
    D. W Twojej miejscowości jedyną szkołę/ jedyne przedszkole przejęła
    firma szwagra wójta

    PODZIĘKUJ TEMU POSŁOWI W NAJBLIŻSZYCH WYBORACH

  • Gość: piotrek IP: *.toya.net.pl 30.03.09, 18:24
    MEN to platforma, Wojcieszek i Zewald też, to dlaczego winę ponoszą urzędnicy skoro "głowy " nic nie zrobiły. Pan Markowski też czasami może pomyśleć i analizować fakty. Jak kuratorium promowało łódzkie szkoły panie redaktorze? Poproszę o przykłady? Poza tym ustawa chyba jeszcze się nie uprawomocniła? Jak można działać na podstawie projektów? A ty jesteś fachowcem od nagonki czy może od innych rzeczy. Wstyd, że dyrektorzy szkół też są donosicielami. Panie dziennikarzu na chleb zarabia się pracą (umysłową lub fizyczną) a nie wymyślaniem głupich rankingów i czekaniem na uprzejmy donos zaniepokojonego dyrektora. Wstyd, że są wśród nas nauczyciele idyrektorzy wybitnie tchórzliwi. Czym różni się walka o stołek od trzymania się stołka?
    Podstawa programowa już chyba nie może być łagodniejsza i ogłupiająca. W zerówce nie ma czytania lektur ani nauki pisania. W klasie pierwszej wymagania zredukowane do połowy. Gdzie jest to straszliwe zagrożenie dla maluszków. Chyba tylko w moralności niektórych pedagogów w tym dyrektorów, choć w przedszkolach są też tacy.
  • Gość: agnieszka IP: *.toya.net.pl 30.03.09, 18:39
    To straszenie sześciolatków i ich rodziców w piątek na Żeromskiego to była reklama szkół? Dwie wybitne specjalistki z KO i ich zaproszony gość to hańba dla władz a szczególnie dla MEN. Chyba KO powinno wspierać reformę a nie straszyć. Zlikwidowali kierowników świetlic, teraz chcą ich przywracać. Cudownie . Oby więcej takich pomysłów. Panie Markowski jest Pan bardzo bystry.
  • Gość: mapi7 IP: *.mnc.pl 31.03.09, 09:07
    Pan Markowski jako etatowy "nienawistnik oświatowy" Gazety Wyborczej nigdy nie
    zmieni poziomu swego marnego dziennikarstwa.
    Czy Pan redaktor nie wie, że samorząd, władza oświatowa itp. mogą pracować tylko
    na podstawie obowiązujących aktów prawnych?!!!!
    Ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty musiała stać się prawomocnym aktem
    prawnym, żeby można było zapraszać dzieci 6-letnie do I klas. A stało się to
    właśnie na koniec marca.
    Nagonka na szkoły i nauczycieli klas I-III dotycząca ich przygotowania, braku
    możliwości i kompetencji jest obrzydliwa.
    Kto chce, niech posyła dziecko 6-letnie do przedszkola, a kto chce może do I
    klasy. Tak stanowi ustawa.
    BARDZO DOBRZE, że powstanie na stronie UMŁ informator z prezentacjami szkół.
    Szkoły, które nie mają zrobionej prezentacji promocyjnej swej placówki na własne
    potrzeby i lamentują, że nagle muszą ją robić dla WE, są żałosne! Każda
    szanująca się instytucja w dzisiejszym świecie ma na stałe w swoich zasobach
    takie prezentacje w celach reklamowych.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka