Dodaj do ulubionych

Łódzkie tramwaje i zima

02.01.04, 21:40
Dziś miałam okazję jechać kilkoma tramwajami.Zadziwiająca jest pewna
zależność - którą można zaobserwowac także w autobusach. Im bliżej
motorniczego, tym cieplej. Drugi wagon to na ogół lodówka. Brrr.Powinni
prezesa MPK i innych powozić w takiej zamrażarce przez godzine -
wystarczyłoby. W zeszłym roku Kaczyński w Warszawie interweniowal w tej
sprawie-przejechał się Ikarusem 1 przystanek i od tamtej pory warszawskie
MZA już nie oszczędza. może u nas Kropiwnicki się przejedzie?Kto jest za
taką akcją?
Edytor zaawansowany
  • zmanierowany.edek 02.01.04, 22:17
    saralee napisała:

    > Dziś miałam okazję jechać kilkoma tramwajami.Zadziwiająca jest pewna
    > zależność - którą można zaobserwowac także w autobusach. Im bliżej
    > motorniczego, tym cieplej. Drugi wagon to na ogół lodówka. Brrr.Powinni
    > prezesa MPK i innych powozić w takiej zamrażarce przez godzine -
    > wystarczyłoby.

    Jak znam tutejsze (forumowe) stosunki, już wkrótce zareagują "pasjonaci"
    komunikacji, którzy najpierw wytkną Ci, że się nie znasz, a później będą
    udowadniać, że:
    1 - na biegunie jest zimniej.
    2 - powinnaś się cieszyć, że w ogóle do tramwaju wsiadłaś.
    3 - Łódzkie MPK nie odpowiada za nic, bo jest najlepsze na świecie i nic, co
    złe - nie jest jego winą.
    4 - w tramwaju musi być zimno, bo wtedy dopiero dostrzega się niepowtarzalną
    lekkość i atrakcyjność podróżowania komunikacją szynową. Poza tym jak można w
    ogóle narzekać na cokolwiek związanego z tramwajem.
    5 - to dobrze, że nie grzeją, bo gdyby grzali - byłoby za gorąco.
    A jeżeli już wskażą Ci winnego, to na pewno nie tam, gdzie byś się spodziewała.
    Bo dla nich tłumaczenie, że skoro wsiadasz do zimnego tramwaju - winisz za to
    firmę, do której ten tramwaj należy, wydaje się zbyt skomplikowane.
  • hubar 02.01.04, 22:29
    zmanierowany.edek napisał:
    > Jak znam tutejsze (forumowe) stosunki, już wkrótce zareagują "pasjonaci"
    > komunikacji, którzy najpierw wytkną Ci, że się nie znasz, a później będą
    > udowadniać, że:

    > Bo dla nich tłumaczenie, że skoro wsiadasz do zimnego tramwaju - winisz za to
    > firmę, do której ten tramwaj należy, wydaje się zbyt skomplikowane.

    ##
    Sam się ośmieszasz!!!
    Kompletnie mijasz się z prawdą, ale raczej nic cie do tego nie przekona...

    Już nie raz były toczone rozmowy na temat zimna w tramwajach, na wskazanym
    przeze mnie podForum.

    --
    Zakazana strona w
    UMŁ!

    HuBar
  • Gość: Bart IP: *.tpnets.com 02.01.04, 23:14
    Edwardzie, wystarczy.
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl / *.toya.net.pl 03.01.04, 12:27
    > Jak znam tutejsze (forumowe) stosunki,

    Rzeczywiście, tak często tu bywasz, że "na pewno" znasz...

    > już wkrótce zareagują "pasjonaci" komunikacji

    Brakuje Ci pasji, że czepiasz się innych? Zacznij zbierać temperówki albo
    kapsle, a może się lepiej poczujesz edi.
  • saralee 03.01.04, 14:59
    Ech, chyba traciłam jakąś zakazana strunę...Napisałam swoje zdanie na pewien
    temat,a tu rozgorzała dyskusja mająca niewiele wspólnego z głównym
    wątkiem...szkoda.Nie zamierzam łamac żadnej Netykiety ani regulaminu,wydawało
    mi się, że skoro forum dotyczy Łodzi,to jako jej mieszkanka moge także brać w
    nim udział-zwłaszcza,że niektórzy forumowicze naprawdę wydają się być bardzo
    sympatyczni. Odnoszę jednak wrażenie,ze podobnie jak kilku innych osobników
    nie jestem tutaj mile widziana :( Trudno.......................................
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 03.01.04, 15:34
    Nie, saralee, to nie tak. Poruszyłaś bardzo ważny problem. Przy takiej
    temperaturze jak dziś naprawdę ciężko jest wytrzyamć w pojazdach komunikacji
    miejskiej. Nie jest tajemnicą również, że niedogrzewanie jest efektem
    oszczędności. Co prawda MPK jest wykonawcą usług komunikacyjnych (w zasadzie
    jednym z wykonawców), ale te usługi zleca Zarząd Dróg i Transportu Publicznego
    podlegający pod wiceprezydenta Tomaszewskiego. Tak więc Twoja prośba (apel) jak
    najbardziej powinna być skierowana do władz miejskich.

    Moja wcześniejsza odpowiedź nie była skierowana przecież do Ciebie, a temat,
    który poruszyłaś jest jak najbardziej trafny na tym podforum. :)

    Pozdrawiam,
    luki
  • hubar 03.01.04, 15:54
    Ejjj zupełnie nie wiem czemu odniosłaś wrażenie, że ktokolwiek coś Ci zarzuca.
    Napisałas poczatkowo ten watek na Forum ogolnym, ja może w mało zręczny sposób
    napisałem, że o takich rzeczach rozmawia się i już nie raz rozmawiało na
    podForum, na którym się znajduje obecnie ten wątek. Wszystko dotyczy Łodzi, ale
    w tym miejscu mówi się przede wszystkim o "komunikacyjnych spektach" Łodzi.
    Problem niedogrzewania, jak wspomniał Luki jest bardzo istotnym, i
    niejednokrotnie już poruszanym.

    Jeśli odniosłas wrażenie, że ktoś kogoś tu darzy antypatią, to zapewniam, że
    nie chodzi tu o Ciebie, co z resztą doskonale widać na tym wątku.

    PS Podpowiem Ci, jako że jesteś tu w miarę nowa, żebyś zwracała uwagę na tzn
    drzewko rozmieszczenia postów, to Ci ułatwi odczytywanie Forum.
    --
    Zakazana strona w
    UMŁ!

    HuBar pozdrowy
  • Gość: dziadek mróz IP: *.lodz.dialog.net.pl 03.01.04, 16:34
    ale zimno jest i już!
  • Gość: SzK IP: *.pabianice.pl 03.01.04, 16:38
    Dziś w 11 zauważyłem również ciekawą rzecz.
    W ",Pabianicach grzejniki "chodziły było ciepławo, jak na MPK.
    Przekroczyliśym Chocianowice od razu zrobiło się chłodniej, a grzejniki
    działały okazjonalnie (raz na parę minut na chwilę).

    Dziś po raz pierwszy 805Na pokazały swoją "moc" na linii do Pabianic
    odcinek Chocianowice - Duży Skrę wg rozkładu pokonuje się w 16 minut - tramwaj
    przejechał go w 11 minut (fakt, że miał w Choc. spóźnienie ale 1 minutowe).
    Dziś już jeździły same piękne czerwono - żółte i zmodernizowane wewnątrz.
    (ale to cyba z racji dnia wolnego, hmm, choć 1-go jeździły róznież najbardziej
    wysłużone 805-ki).

    Można było też spotkać panią konduktor :)
  • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl 03.01.04, 16:43
    Grzejniki... Nowe wagony... Ktos z MPK to czyta, ewidentnie :>
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 03.01.04, 17:02
    Czyta, czyta :))
    A co do grzejników, to niestety ogrzewanie nawiewne jest mało wydajne i nie ma
    to jak stare grzały przy burtach.

    pzdr,
    luki
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 03.01.04, 17:00
    Panie już pierwszego dnia widziałem. :)
    Konduktorzy w MPK-owskim stroju służbowym wyglądają naprawdę fajnie. :)

    pzdr,
    luki
  • geograf 03.01.04, 22:42
    saralee napisała:

    > W zeszłym roku Kaczyński w Warszawie interweniowal w tej
    > sprawie-przejechał się Ikarusem 1 przystanek

    heh..od razu przypomina się relacja z tego wydarzenia w Faktach...
    Kaczyński po krótkich oczekiwaniu na przystanku powiedział przy kamerach do
    ludzi z otoczenia aby wsiedli na czas oczekiwania do samochodów, bo co tak bedą
    na mrozie marzli...nie ma to jak łączenie sie rpezydenta miasta z mieszkańcami w
    bólu:-)

    > i od tamtej pory warszawskie
    > MZA już nie oszczędza.

    trzeba przyznać,że nie tylko w autobusach,ale i tramwajach (czyli ogólnie w ZTM)
    jest ciepło w Warszawie..przetestowałem rpzez ostatnie 3 dni.,...

    > może u nas Kropiwnicki się przejedzie?

    nie miałbym nic rpzeciwko aby on przez cały rok pojeździł MPK razem ze swoją
    świtą...dam głowę,że od razu lepiej i sprawniej działało by MPK.


    --
    "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
    kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
    godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
  • saralee 04.01.04, 00:05
    Ale to pewnie marzenie ściętej głowy :)Chyba, że prezydent wszystkich
    łodzian :PPPP zechce przetestować łodzkie tramwaje...Najlepiej w niedzielę
    około 18 np. na Dołach (częstotliwośc szokujaca)
  • barracuda7110 04.01.04, 11:38
    W cuda wierzysz?!
    --
    :-(
  • vishna 04.01.04, 11:58
    Aby w tym kraju coś takiego załatwić jak ciepło musi być poruszone na pierwszej
    stronie GW + w Faktach w TVN. Tyle, że Łódź to nie jest Warszawa. Jak zaczną się
    rozdrabniać to pójdzie Kraków, Poznań, Wrocław etc. Jedyna nadzieja w tym, że
    nie będą mieli już o czym pisać (*)

    * = nadzieja płonna, zawsze jest afera w kraju Leszka Millera
  • Gość: STUDI IP: *.lodz.dialog.net.pl 04.01.04, 17:12
    Zima nie ogrzewamy tramwajow. Latem zabraniamy wlaczac nawiew w Citkach.
    Ludzie sie zniecheca. Zlikwidujemy tramwaje w Lodzi (Pierwszy etap 5 linii
    jezdzacych co 40 minut). Potem wprowadzimy oszczednosci w niedobitkach
    autobusow (np. male Solbusy na 57 jezdzace co 35 minut) ....

    A szwagier juz jezdzi po szrotach aby kupic towarowe van'y, a wujas je
    przerabia na mikrobusy. Bedziemy swiadczyc profesjonalna komunikacje miejska.
    W Pabianicach sie juz sprawdzily ....

  • Gość: M.E. IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 07.01.04, 11:36
    Właśnie to mnie zastanawia, że większość busów, to są wersje towarowe
    poprzerabiane domowym sposobem. Nie wiem kto to wszystko dopuszcza do ruchu.
    Ja proponuję lepsze rozwiązanie. Pamiętacie "Osinobusy" - osobowa wersja Stara -
    może jeszcze gdzieś na jakimś szrocie się znajdą, czy może pójdźmy jeszcze
    dalej i zastąpmy tramwaje "bonanzami" - przyczepa osobowa ciągnięta przez
    traktor.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 07.01.04, 11:45
    M.E. Dwa z busow Inter-busa to ma nawe nieprzymocowane siedzenia dla pasazerow. Tylko postawione na podlodze. Takie jezdza. Wierz mi.
    Ponadto jest jeden aspekt takiej przerobki van'a towarowego. Menijezza wytrzymalosc nadwozia. Nadwozie z przeznaczeniem na mikrobus ma dodatkowe wzmocnienia. A nie sadze zeby takie dorabiano. Tylko sie fleksem wycina otwory na okna, wyrywa klame od drzwi zaladunkowych i tlyko trza wlozyc fotele i wykleic blache jakims swinstwem.

    Ponadto zatrudnia sie renccistow i emerytow. Palic sie im malo by im ZUS ie zabral swiadczen. Wiec mala wyplata plus brak ZUS'u itd. NO i moga jezdzic po 20 godzin dziennie. Kto ich sprawdzi? Zaryzykuje ze nawet nie sa oficjlanie zatrudnieni.

    No ale policji nie wolno ukarac mandatem busiarza - przynajmniej InterBusa zwlaszcza na liniach do Pabianaic. Kiedys zoburzenim naskoczono na drogowke ze jakim prawem utrudnia zycie ludziom. Serio ..... Pojawilo sie w lokalnych brukowcach. I jak reka odjal. Busiarz moze sie zatrzymac na zakazie, na srodku skrzyzowaniu przy policji. PKS juz nie ale InterBus moze, sa nietykalni.
  • Gość: M.E. IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 07.01.04, 11:56
    Gość portalu: STUDI napisał(a):

    > M.E. Dwa z busow Inter-busa to ma nawe nieprzymocowane siedzenia dla
    pasazerow.
    > Tylko postawione na podlodze. Takie jezdza. Wierz mi.

    Ja też kiedyś jechałem takim wynalazkiem i to w górach a na dodatek kierowca
    jechał jakby go gangsterzy gonili - wrażenia z tej jazdy były wręcz niesamowite.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 07.01.04, 12:03
    znam lepsze z lat 80-tych. Gorska droga, pelno zakretow, zjazd w dol, slisko. Autobus gna ile sie da. Miejscowi w autobusie: o jak szybko, pewnie Staszek se popil.....

  • hubar 07.01.04, 08:42
    Kierowcy MPK musieli wczoraj o godz. 12.40 wyłączyć ogrzewanie w autobusach i
    tramwajach. Taką dyspozycję wydało kierownictwo firmy. Powód? W Łodzi było...
    za ciepło!

    – Według regulaminu, którym posługujemy się już od 20 lat, gdy temperatura w
    ciągu dnia wynosi powyżej minus 5 stopni Celsjusza ogrzewanie w naszych
    pojazdach zostaje wyłączone – tłumaczy Bogumił Makowski, rzecznik MPK w Łodzi. –
    Tak właśnie było wczoraj i jeździliśmy bez ogrzewania. Temperaturę sprawdzamy
    na termometrach w zajezdniach. W razie wątpliwości telefonujemy do stacji
    meteorologicznej na Lublinku.

    Najwidoczniej jednak w MPK nikt tego wczoraj nie zrobił, bo gdyby tak było, to
    dowiedziałby się, że o godz. 12 temperatura w stacji na Lublinku wynosiła minus
    7,2 stopnia, a o 13 – minus 6,3 stopnia Celsjusza. A pasażerowie trzęśli się z
    zimna.

    (mal) - Express Ilustrowany
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/329093.html
    ##
    No i jednak jest ten wspaniały regulamin, na który kiedys powoływał się
    motorniczy, twierdzac że nie włączy ogrzewania, bo jest "za ciepło".

    --
    Zakazana strona w
    UMŁ!

    HuBar
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 07.01.04, 11:19
    MKT grzeje nawet jak jest dodatnia temperatura.
    Wagony MPK-Lodz i autobusy (szczegonie Ikarusy) to lodowki.

    No i te wspaniale drzwi w 805N - wieje wiatr (nic dziwnego ze nawet jak wlacza ogrzeaanie to i tak sboie nie daje rady), sypie sie snieg do srodka.....

    Jak dlugo mamy jezdzic archaicznym taborem po Lodzi?
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 07.01.04, 11:27
    Co do wlaczania ogrzewania - ustne polecenia mowia wyraznie ze ogrzewanie mozna wlaczyc dopiero jak jest zimniej niz -10'C.
  • geograf 07.01.04, 17:19
    dzisiaj udało mi się wracac do domu ciepłym 57 i 6....
    niestety to był wyjąterk,bo wczoraj w autobusie wyskrobywałem sobie "widok na
    świat" w autobusie:/
    zimno,za zimno jest w autobusach,naprawdę niewiele ciepłej niż na zewnątrz...
    a w Warszawie (tak, będe ten przykład przytaczał!!) zawsze mi było ciepło...ech..:/

    --
    "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
    kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
    godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
  • geograf 08.01.04, 20:15
    rano:
    w "6" zimno.
    w "57"-przynajmniej nie było lodu na szybach
    po południu:
    "57"-szron na szybach, aż nie chce się zdrapywać.
    "5"-ciepło...
    wieczorem (ok. 19, gdy na zewnątrz było -12)
    "15"- grzejniki grzeją na tyle,że woda stoi na podłodze,ale ZIMNO!!!
    podobno w MPK grzeją od -5...nie zauwazyłem.
    dlaczego w Łodzi oszczędza się na ogrzewaniu??:/

    --
    "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
    kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
    godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
  • saralee 10.01.04, 01:27
    Podobnie jak geograf jeżdżę 57, 6 i 1 do pracy. Pracuje obok galerii łodzkiej,
    więc najbliżej mam z przystanku autobusowego, jednak czasami wolę pojechac
    CIEPŁYM tramwajem i przejść (nawet na mrozie) kawałek, niż okropnym starym
    Ikarusem, gdzie jedyne ciepło wytwarzaja pasażerowie :/ Nie wspominając o tym,
    że kiedy jade 57 o pół do szóstej rano, ogrzewanie ma włączone tylko
    kierowca :p
  • Gość: Bart IP: *.tpnets.com 10.01.04, 01:41
    No, to się robi przerażające. Może ktoś zgłosi wniosek racjonalizatorski
    odnośnie uszczelnienia drzwi w wagonach 805, bo rady nie damy w końcu.
  • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 10.01.04, 13:10
    A co tu racjonalizować? Inne miasta od wielu lat przy remontach kapitalnych
    montują w wagonach szczelne drzwi odskokowo-przesuwne. Dlaczego u nas tego się
    nie robi, zwłaszcza, ze w remonty, a szczególnie modernizacje pakuje się tyle
    kasy?

    luki
  • barracuda7110 10.01.04, 14:31
    Zaspawać je a pasażerowie niech przez okna np. wsiadają...
    --
    ...this life ain't worth living...
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.01.04, 17:18
    Waogny 805N po remoncie kapitalnym maja montowane bezuzyteczne jak sie okazuje urzadzenia grzewcze. Standardowo montowane sa dwa na kazdy wagon. Jako ze tak naprawde nie grzeja to w pierwszych wagonach montouje sie trzecie. Tez bez wiekszego skutku.

    Mala wydajnosc (delikatnie mowiac) tych urzadzen nie jest w stanie zrownowazych ogromynch strat ciepla przez drzwi ktore nie zapewnieaja zadnej praktycznie izolacji wnetrza wagonu od warunkow zewnetrznych. Kilkucentymetrow szpary pozwalaja nawet na dostawanie sie sniegu do wnetrza wagonu.

    Przed remontem kapitalny ogrzeanie jest nieco skuteczniejsze, ale idiotyczna konstrukcji drzwi nie pozwala na utrzymanie minimalnego komforty w mrozne dni.

    Nic dodac nic ujac.
    Pragne podreslic ze tzw "lodzka bulwa" ktora sie tak mialo szczycic MPK-Lodz bedzie identyczna lodowka w dni zimowe.

    Mi sie marzy zastapinie tych okropnych bubli made in Konstal przez waopgny GT-6 ...... Nie dosc ze bylyby ciuche, szybsze to nie niszczylyby tak torow .....




  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.01.04, 18:51
    www.600volt.org/foto/gf864.jpg
    To jest bardziej potrzebne niz te ne dajacy nich lampki i bajery ..... (chodzi o to super hiper cudo MPK-Lodz wystawione na targach.....).

    Do tego dodam podwojny ciag fotelikow, fotele na koncu wagonu, a przestrzen dla osob z wiekszym bagazem posrodku wagonu. Bo rozplanowanie wnetrza 805N projektowal chyba jakis bezmozgowiec. Wzor panie prezesie MPK-Lodz jest w Krakowie.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 14.01.04, 18:54
    www.600volt.org/foto/gf169.jpg
    Tylko drugi rzad fotelikow dolozyc. Pojedyncze w pierwszym rzedzie i w ostatnich na zwezeniu. Ale na wet to wnetrze jest znacznie bardzije funckjonalne od naszych modernizacji.
  • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl 14.01.04, 20:04
    > Do tego dodam podwojny ciag fotelikow, fotele na koncu wagonu, a przestrzen
    dla osob z wiekszym bagazem posrodku wagonu. Bo rozplanowanie wnetrza 805N
    projektowal chyba jakis bezmozgowiec. Wzor panie prezesie MPK-Lodz jest w
    Krakowie.

    Bezmozgowiec to wymyslil te podwojne foteliki w 105N. Nie dosc ze zmniejsza sie
    pojemnosc wagonu to jeszcze opuszczenie go w godzinach szczytu graniczy z
    cudem. Wlasnie z tego powodu w Krakowie sie z tego wycofuja (czytalem kiedys na
    pmtm, jakis czas temu podczas zwiedzania zaj. Podgorze takie samo info dostalem
    od kierownika tejze). Masz swoj wzor.

    A foteli na koncu wagonu 105N sie nie montuje.

    J.S.
  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 15.01.04, 10:41
    Tak blad jak sie preferuje mala czestoliwosc kursow i zmusznie pasazerow do jazdy w tloku.
    Jesli place za bilet to dlaczego mam jechac na stojaka?
    Czemu w autobusach to nie jest blad a tylko w tramwajach?
    Dlaczego nie bylo przeszkod dla takiego rozwiazania w zmodernizowanych 803N.

    A na 11 do Pabianic to poazka tak malo miesc siedzacych. Z tego sie tlyko busiarze ciesza.

    Sorry ale chyba juz nie te czasy ze wystarczy tylko stac w wagonie .
    Komfort jazdy to mozliwosc skorzystania z miejsca siedzacego.

    Poza godzinami szczytu nie ma tloku i niestety w centrum tlyko miejsca stojace.
    Nie pasuje to do polityki jakosci czyz nie?
  • michal.ch 15.01.04, 11:00
    Studi, ale J.S. ma rację. Trasy miejskie wymagają dużej pojemności wagonów
    (taką da się uzyskać dzięki większej liczbie miejsc stojących), natomiast ze
    względu na czasy przejazdu pasazerów krótsze niż na szlakach podmiejskich nie
    wymuszają takiego komfortu (czytaj miejsca siedzące ala autobus dalekobieżny).
    Zdublowane siedzenia są dobre w wagonach MKT, ale do centrum Łodzi w 805Na nie
    za bardzo się nadają. Zbyt ciasno poza tym będzie. Zobacz co się dzieje w
    Cityrunnerach i przegubowych Jelczach.



    --
    IMKM w Łodzi

    www.imkm.friko.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka