• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

SKODA FABIA 1.4 60KM 2001 jaki silnik? Dodaj do ulubionych

  • IP: *.adsl.inetia.pl 31.10.05, 09:59
    witam,

    jaki silnik byl montowany w wyzej wymieniomym samochodzie z tamtych lat? czy
    byl to przerobiony silnik z felicji (stary Skody) czy raczej byla to juz
    jednostka z Golfa 3?
    Edytor zaawansowany
    • Gość: qoobi IP: *.osiedle.net.pl 31.10.05, 14:22
      60KM i 68KM to te stare jednostki prod. czeskiej a 1.4 75KM to juz VW
      • 31.10.05, 17:17
        Silnik 1.4 60 KM eksploatowałem w Seacie Cordobie zakupionym w 1997 roku. Jest
        to silnik VW. Jeśli chodzi o jego parametry, to wśród silników 8-zaworowych
        charakteryzuje się jednym z najwyższych momentów obrotowych - 116 NM jak
        pamiętam. Oszczędny, elastyczny i trakcyjnie bardzo dobry...oczywiście jak na
        tą pojemność. Byłem z niego bardzo zadowolony.
        (Silnik czeski z tego okresu miał moc 68 KM.)
    • 31.10.05, 17:27
      Z metalowy kolektorem i łańcychem rozrządu to czeskie motorki
      oba pochodzą od rozwierconej jednostki od faworytki 1,3
      pzdr
      • Gość: paddunio IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.11.05, 08:41
        zapomieliście otym że do favorit (póżniej felicja) ten silnik trafił ze starej
        135
        • 01.11.05, 23:30
          Zgadza się.
          To bardzo stara konstrukcja.
          Zastanawiałem się dlaczego z silnika 1,3 68 KM zrobiono 1,4 o mocy 60?!?!? i 68 KM
          Poprawiono(zmniejszono) toksyczność spalin i zwiększona moment do 120Nm , ale ze
          nie wycisneli nawet jednego konika więcej a nawet zmniejszyli moc, to przedziwme.
          pzdr
    • 06.11.05, 14:40
      Gość portalu: TD napisał(a):

      > witam,
      >
      > jaki silnik byl montowany w wyzej wymieniomym samochodzie z tamtych lat? czy
      > byl to przerobiony silnik z felicji (stary Skody) czy raczej byla to juz
      > jednostka z Golfa 3?


      to byl stary wyprobowany czeski motor z popychaczami - zadnego paska/lancucha
      walka rozrzadu = maszyna nie do zdarcia , nawet na sile , KUPUJ !
      • 07.11.05, 13:38
        i tak Japan rulezz, 1,4 16V 90km :)
        • Gość: at IP: *.net-serwis.pl 07.11.05, 14:51
          Renault 1,4 16V 98KM, Rover - 103KM :)
        • 08.11.05, 13:51
          gonitta napisała:

          > i tak Japan rulezz, 1,4 16V 90km :)

          Schowaj sie z swiomi japanami a tym bardziej honda bo o niej chyba piszesz
          bo nawet taniutki chevroletma 94 ,fiat 95,,kia 97 ,renault 100,skoda/vw 100,nie
          wspominajac juz o silnikach 1.6 w civicu 110 tyle to mial vw golf w 75r bez
          zadnych systemow i nie trzeba bylo krecic silnika po 7tys a byly lepsze
          silniki.
          --
          "jakis lepszy cwaniak-matke po szosie wozi ,staruszke ,zeby nas tylko wrobic"
          • 09.11.05, 21:04
            Pozwolę sobie na przytoczenie kilku prawidłowości dotyczących napędu samochodu.
            Napędza nas MOMENT a nie MOC. To SIŁA na obwodzie koła porusza
            nasze "maszyny"....bierze się ona z siły wynikajacej z momentu obrotowego na
            wale silnika...i jej transformacji poprzez skrzynię biegów i przekładnię główną
            (po drodze są oczywiście straty tarcia, pomnieszające ją sprawności układów -
            zawsze < 1 itd. itp.)Moc to z kolei ilość pracy wykonana w jednostce
            czasu....zatem silniki wysokoobrotowe osiągają wiekszą moc...co nie znaczy , że
            są zawsze przyjazne w eksploatacji ze względu na elastyczność. Jest jeszcze
            pojęcie elastyczności momentu czy mocy.....ale nie do końca chodzi o
            definicje...prawa fizyki są jednak nieubłagalne....najwieksze opory w ruchu
            pojazdu to opory powietrza, które rosną z kwadratem prędkości....i b. duże
            znaczenie ma współczynnik oporów powietrza Cx......
            Koniec teorii......
            Wg mnie nie ma sensu licytować się...czy silnik przy danej pojemności ma 60, 75
            czy 90 KM....bo to konstrukcja samochodu (Cx), dobór przełożeń skrzyni biegów i
            przekładni głównej będa miały decydujące znaczenie, czy auto "jedzie"....czy
            jest "przymulaste".
            Patrząc na tytuł postu....i moją wypowiedź wcześniej....podtrzymuję swoje
            wcześniejsze zdanie....seat cordoba z tym silnikiem jeździ poprawnie i
            oszczędnie....mniemam, że fabia będzie miała podobnie....dla mnie nie stanowiło
            problemu, że jest to starsza jednostka.....jeśli ktoś chce mieć silnik
            16V...kręcic go na wyższe obroty by móc odjechać i spalić kapkę wiecej
            paliwa....jego wybór.....same liczby nie jadą....dalej jedziemy dzięki sile
            pojawiajacej się na obwodzie koła....:)))))
            Pozdrówka
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.