Dodaj do ulubionych

Dlaczego droga nie powinna biec przez wyspę Bolko?

IP: *.adsl.inetia.pl 22.09.11, 23:49
Bardzo wnikliwa analiza opracowania krakowskiej firmy. Brawa dla Pana Wolnego. Podejrzewam, ze EKKOM robił prace siedząc przy biurku. Pomysł prowadzenia trasy średnicowej, czy bolkowskiej to kolejny niemądry pomysł władz , który da efekt wzmożenia ruchu samochodowego w centrum miasta. Wyspę Bolko należy odostępnić mieszkańcom, ale samochody trzymać od niej z daleka.
Obserwuj wątek
    • jkredman Dlaczego droga nie powinna biec przez wyspę Bolko? 22.09.11, 23:57
      droga łącząca skrzyżowanie Armii Krajowej i Fabrycznej z ulicą Marka z Imielnicy może przebiegać przez tereny ogrodu działkowego POD Kolejarz,

      można też tą drogę skierować od ulicy Marka z Imielnicy do terenów na południowym brzegu kamionki [tamtędy powinien przebiegać łącznik ul. Armii Krajowej z ulicą Wschodnią]
    • Gość: De Sagorza Dlaczego droga nie powinna biec przez wyspę Bolko? IP: 84.10.27.* 23.09.11, 09:30
      Trasa Średnicowa jest jedynym i ostatecznym ratunkiem dla Opola. Miasto umiera. Przestaje się rozwijać, bo odwraca się od Odry. Staje się miasteczkiem bez perspektyw, nie nadającym się na stolicę województwa. Warszawka to widzi, a opinia zamożności ludzi tu mieszkających ją denerwuje. Trasa średnicowa przywróci miastu jego naturalną więź z rzeką. Most do ruchu kołowego obok kolejowego pozwoli miastu zagospodarować naturalne, znajdujące się po lewej stronie rzeki, piękne tereny czekające na zabudowę od strony Szczepanowic i Wójtowej Wsi. Wrocław leży na obu brzegach Odry, co przez wieki umożliwiło jego harmonijny i metropolitalny rozwój. Groźba powodzi minie prawie całkowicie po wybudowaniu raciborskich zabezpieczeń . Dzielnica lewobrzeżna dzięki najkrótszemu i najdogodniejszemu połączeniu z centrum mogła by stać się pięknym Nowym Opolem z ogromnymi i fantastycznym możliwościami dla architektów, którzy mogli by realizować tam swoje artystyczne i fantazyjne wizje miasta przyszłości, opolskiego Manhattanu. To jedyna propozycja rozwoju miasta i jego przyszłości, która zabezpieczy Opole przed jego powolnym konaniem. De Sagorza.
      • Gość: behemot Re: Dlaczego droga nie powinna biec przez wyspę B IP: *.252.25.88.internetia.net.pl 23.09.11, 10:21
        Trasa średnicowa i obwodnica południowa to dwie rozne rzeczy, jednak gdy obie powstaną radykalnie usprawnią ruch w centrum miasta. Trasa średnicowa ma odciazyć dwie przeprawy mostowe, przed którymi tworzą sie gigantyczne korki w godzinach szczytów lub w dni przedswiateczne wzmożonego ruchu zakupowego. Śródmiejskiej trasy średnicowej nie ma co lokować w znacznej odległości od owego śródmieścia, bo nie spełni ona swojego zadania. Pozostają więc dwa miejsca albo dwie trasy pasieczna i bolkowska. Obie budzą sprzeciw mieszkańców, do tego dochodzą argumenty natury finansowej. Najlepiej zjeść ciastko i mieć ciastko ale tak się nie da.Przepustowość nowej średnicówki, będzie w dużym stopniu zależała od sposobu jej skomunikowania z ulicami do niej dojazdowymi i zjazdowymi, rozwiazaniem skrzyzowań i przepustowości tych arterii. Chodzi mi o to, by nie bylo takich sytuacji korkotwórczych jak na obwodnicy północnej. Mając do wyboru wspomniane dwie trasy, bo trzeciej mozliwości nie ma (lokowania średnicówki w innym miejscu lub zaniechania jej budowy) jednocześnie wiedzac kiedy powstaja korki i ile trwają skłaniałbym się w kierunku trasy bolkowskiej pod wszelakoż jednym warunkiem, by jej przebieg przez wyspę wsadzić w rurę. Taki tunel na powierzchni z lekkiej konstrukcji, zdolnej przyjąć opady, tłumiący hałas i wypuszczajacy na zewnatrz coraz lepsze spaliny przez filtry. Z zewnatrz by to wygladało jak zaskroniec wijacy się pomiędzy rzekami a korzystajacy z uroków parku Bolko jak i unikalny ekosystem nie odczywaliby uciazliwości trasy zwłaszcza w godzinach szczytów komunikacyjnych. Oczywiście wzrósłby koszt inwestycji. Ale myślę, że za takie rozwiązanie warto zapłacić więcej a jest ono bardziej realne niz kolej gondolowa.
        • gandharwa Re: Dlaczego droga nie powinna biec przez wyspę B 23.09.11, 11:35
          Behemocie: Zgodnie z opracowaniem firmy EKKOM trasa przez Pasiekę to odciążenie Piastowskiej w 25% a trasa przez Bolko o 12%. Opłaca nam się budować tunel, który skończy się na Prószkowskiej, by osiągnąć tak marny efekt?

          Spójrz na tę mapę, jest dosyć dokładna ( 4 MB)
          ste-silesia.org/obwodnica/bolko/EKKOM-mapa.jpg
          Wszystkie trzy warianty kończą się na ul. Prószkowskiej. Czyli korki przeniesiesz z Piastowskiej na Prószkowską. Taki ma być cel tych inwestycji?

          Polecam też dokument firmy TRAKO ( streszczenie tutaj: ste-silesia.org/obwodnica/trako/streszczenie.pdf ). Na stronie 26 masz propozycję zmiany organizacji ruchu w Centrum, szczególnie na przejeździe przez żółty mostek. Proponuje się zrobić tam jednokierunkową, tak że z Piastowskiej można wjechać pod kościół wyjechać, ale już nie można wyjechać. Nie będzie też można przejechać przez starówkę via Osmańczyka.

          To ma sens, bo spowoduje, że ludzie którzy chcą wjechać/wyjechać z okolic rynku zakończą swoją podróż pod Solarisem na pl. Kopernika. Osoba, która z placu Kopernika chce jechać na Zaodrze wybierze w takim wypadku nie most Piastowski ale ten przy rondzie, co odciąży Piastowską. Zamknięcie żółtego mostku też odciąży Piastowską. Nikt nie analizował, czy rozwiązania firmy TRAKO nie rozwiązują sprawy.

          Nie rozumiem tych wolt, w 2010 budujemy parking podziemny na Kopernika i będziemy wspierać MZK i rowery , w 2011 budujemy trasę bolkowską i obwodnicę piastowską za Zaodrzu za w sumie 600 mln a parking na Kopernika za drogi. Czy ktoś to koordynuje?
          --
          Stowarzyszenie Technologii Ekologicznych SILESIA
          STE-Silesia.org
          kontakt: hydroxy@o2.pl
          • Gość: behemot Re: Dlaczego droga nie powinna biec przez wyspę B IP: *.252.25.88.internetia.net.pl 23.09.11, 16:57
            Tunel jak już, to skończy się na Krapkowickiej i strumień się rozdzieli na tych, którzy jadą w kierunku Krapkowic, Prudnika i tych, którzy skręcą na tzw. Opole Zachód. Nie ulega kwestii, że miastu potrzebne są jeszcze conajmniej dwie przeprawy mostowe. Obwodnica południowa jest konieczna a budowanie jej od środka (przez cmentarz) jest trochę osobliwe i zaiste nie wiem czym uzasadnione. Mozna ja budować odcinkami jak autostradę ale na takie budowanie się nie zanosi. Ja bym sie tak procentami nie przejmował, bo już czytałem opracowania dotyczace wejścia do sterfy euro i wszystko poszło w ..isdu. Zaiste nie wiem, czy tylko 12% stojacych w korkach pojedzie rurą? Albo bolkowska albo pasieczna przeprawa musi powstać. Z twojej argumentacji wynika, że wolałbyś pasieczną, ale to też wpychanie całego ruchu sródmiejskiego w scisłe centrum prawostronnego Opola i lewostronnego. Jako użytkownik parku Bolko i przepraw mostowych mogę też przeprawiać się trasą pasieczną ale budowa tej trasy na lata zdemoluje zakorkowane centrum, jak remont wiaduktu na Ozimskiej i po godzinach szczytu ruch tam będzie niewielki. Budowa rury przez skrawek wyspy nie bedzie tak uciązliwa dla mieszkańców miasta i przyjezdnych. Budowa przeprawy śródmiejskiej, plus racjonalna organizacja ruchu wzmocniona centrum kierowania ruchem może zlikwidować korkowanie się miasta w godzinach szczytu
    • Gość: X Tylko TUNEL!!! IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.09.11, 12:42
      Bardzo proszę autora tego artykułu o kontynuację tematu i zadanie poważnego pytania władzom miasta - ile kosztowałby tunel pod pasieką i Odrą + most nad Kanałem Ulgi ? Tego typu koszty można oszacować dość dokładnie bez wydawania setek tysięcy zł.

      Taka inwestycja rozwiąże całkowicie problem korków w ścisłym centrum i choć potrwa lata (szczególnie pod nadzorem naszego MZD) jest absolutnie najlepszym rozwiązaniem.

      Nie można promować tylko najtańszych rozwiązań. Jak by robiono tak dawniej to Opole byłoby nadal drewnianym grodem!!! Z tego samego powodu Chińczycy nie mogą budować autostrad za pół ceny, bo tak się nie da. Trzeba zakasać rękawy, przeanalizować możliwości finansowania z UE, sprzedać ECO i nowe tereny w specjalnych strefach ekonomicznych i kasa się znajdzie!
      • Gość: Zuraw Re: Tylko TUNEL!!! IP: *.cdma.centertel.pl 24.09.11, 13:53
        Oczywiście że bez tego się nie da. Ale do tego to trzeba używać trochę innej części ciała niż ta potrzebna do zasiadania na stanowisku.
        Póki co to ZA DARMO można w planie zagospodarowania przestrzennego zarezerwować te łąki za Odrą gdzie droga wychodziłaby na powierzchnię. Bo potem się okaże że stoją tam ze dwa osiedla mieszkaniowe, a to już wyrok śmierci komunikacyjnej dla miasta
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka