Dodaj do ulubionych

Czarna lista sklepów internetowych z AGD

15.11.07, 16:10
Kupując AGD do swojej kuchni właśnie sparzyłem się mocno na pewnym sklepie,
który próbuje wmówić mi że sam zniszczyłem płytę kuchenną, której nie
otworzyłem przy kurierze (opakowanie było w stanie idealnym).
Wierzę, że zdecydowana większość z nich jest jednak OK i inne sprzęty
chciałbym kupować w sieci. Proszę jednak o informacje o sklepach, których
zdecydowanie nie polecacie, abym po raz drugi nie musiał denerwować sie z tego
samego powodu.
Obserwuj wątek
    • pszemplinski MarketMedia.pl 15.11.07, 21:07
      To firma, o której napisałem powyżej.
      Płytę indukcyjną przysłaną w nienaruszonym opakowaniu rozpakowałem dopiero po 3
      tygodniach. Okazało się, że jest kompletnie zniszczona (pęknięta w wielu
      miejscach i wyszczerbiona na krawędziach).
      Powołując się na fakt, że od dostarczenia minęło już tak dużo czasu twierdzą, że
      nie mam szans na uwzględnienie reklamacji.
      Prawdą jest, że sam nie zachowałem odpowiedniej czujności przy tym zakupie, ale
      zachowanie sprzedawcy w sprawie dla mnie tak ewidentnej świadczy nie tylko o
      jego uczciwości (bo jestem niemal pewny, że płyta nie mogła zostać tak
      zniszczona w opakowaniu), ale zwłaszcza o podejściu do klienta, którego
      tolerować według mnie nie należy.
      • nenes22 Re: MarketMedia.pl 16.11.07, 10:53
        pszemplinski - nie do końca sie zgodzę... Uwierz mi lub nie, ale jest możliwe uszkodzenie przesyłki, mimo, że na opakowaniu nie ma śladu. Każdy sprzedające ma takie przypadki, gdzie nieraz sie zastanawia - JAK???

        Jak? Mogę tylko sie domyślać.

        Co mogło się stać? Ktoś zrzucił opakowanie, opakowanie spadło z dużej wysokości, coś ciężkiego położone zostało na opakowaniu. Płyta mogła nie wystrzymać obciążenia, opakowanie mogło zostać nietknięte. To jest możliwe, uwierz!

        Piszę to jako osoba z tej drugiej strony (i nie z MarketMedia.pl, zapewniam). Zawsze przestrzegam wszytkie osoby kupujące, aby sprawdzały przesylki. Osoba mimo to nie sprawdza, po 3 tygodniach otwiera i co? Faktycznie, nie mam szans na reklamację! Powiedz mi, czy za nieuwagę osoby kupującej mam płacić ja? A wyjaśnij mi dlaczego? Mimo ostrzeżeń?

        Dobra, przyjmuję raz, 1000 w plecy. Niech się tak zdarzy 5 razy w roku... 5000 zł (liczę średnio!) Wybacz mi, ale czy ty dałbyś mi 5000 zł bez wyrażnego powodu? Po to przesyłkę ubezpieczam, aby w razie czego móc spisać protokół szkody i dochodzić odszkodowania u kuriera. Do tego jest potrzebna tylko jedna rzecz - sprawdzenie przesyłki przez klienta w obecności kuriera.. To duże wymaganie?
        • Gość: anka wina przewoźnika nie sklepu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.11.07, 11:21
          To jest fakt, że powinnismy sprawdzic rzecz która kupilismy od razu
          przy dostarczeniu. Nigdy tego nei robie, i na moje szczęście na
          razie wszystko jest OK. Jednak widziałam statnio jak "Pan Dostawca"
          poszukując mojej przesyłki w samochodzie (dużym) przerzucał kartony,
          jestem więc w stanie uwierzyć, ze sprzedający nie ponosi za to winy
          a ten co dostarcza nam towary. Oni starają się szybko w pośpiechu
          dowieść towar (zawsze się spieszą:-[ ). A co do sklepów to kupuje
          zawsze w sprawdzonych sklepach gdzie mają pozytywne opinie
          wystawione przez kupujacych. Nigdy w podejrzanych sklepach nawet
          jakby towar był tańszy o 10-50 zł!!
    • aina40 Re: Czarna lista sklepów internetowych z AGD 16.11.07, 18:43
      Kolego, a co Ci zawinił sklep.
      Jest to ewidentna Twoja wina i nie próbuj zwalać winy na sklep.
      Jak napisane, że masz sprawdzić towar, przy kurierze, to masz to
      wykonać. Jezeli Ci się nie chciało, to musisz sam ponieść
      konsekwencje swojego lenistwa.
      • pszemplinski Re: Czarna lista sklepów internetowych z AGD 23.11.07, 00:27
        Sklep ma przyjąć reklamację jeśli towar nie jest zgodny ze specyfikacją. W
        regulaminie tego sklepu jest napisane, że mam sprawdzić czy opakowanie nie jest
        uszkodzone - nie było. A niezależnie od regulaminu ma zrobić to, do czego
        zbowiązuje go kodeks cywilny i zasady reklamacji przy umowie sprzedaży

        A ty mądralo zawsze przy kasie otwierasz karton z mlekiem, żeby sprawdzić czy
        nie jest skwaśniałe?
        • nenes22 Re: Czarna lista sklepów internetowych z AGD 23.11.07, 09:27
          Skoro powołujesz się na Kodeks Cywilny, to przeczytaj go uważnie.
          Parę wątków przytaczam tutaj:

          Art. 545. § 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.
          § 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, KUPUJĄCY OBOWIĄZANY JEST ZBADAĆ PRZESYŁKĘ w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

          Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą NA KUPUJĄCEGO korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
          § 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.

          CAPS LOOK zrobiłam specjalnie. Tak, sklep ma przyjąć towar, jeżeli jest nie zgodny ze specyfikacją (kolory nie te, dane techniczne zupełnie inne itp). Produkt jednak musi zostać zwrócony w nienaruszonym stanie, bez śladów jego użytkowania, w oryginalnym opakowaniu, w innym przypadku gwarancja jest nieważna.

          I teraz tak - ty twierdzisz, że sklep wysłał uszkodzony. Sklep równie dobrze może stwierdzić, że to TY podczas montażu upuściłeś płytę... Jeżeli chcesz sie sądzić, to na twoich barkach będzie spoczywać udowodnienie, że płyta została wysłana uszkodzona.

          Rozumiem, że straciłeś trochę kasy, współczuję, szczerze! Przykro mi tylko, że obarczasz za swój mały błąd sklep, który nie ma żadnego interesu w tym, aby wysyłać klientom coś popsutego. Wbrew pozorom sklepy muszą póżniej sie "naciągać" z kurierami w sprawie reklamacji (a kurierzy mają 90 dni na rozpatrzenie i skrupulatnie z tego korzystają)...
          • kuba-agi Mega-Media 23.11.07, 10:05
            Powtarzam Mega-Media!!!!!!
            Masakra! Cały sprzęt do kuchni zamawialiśmy. Opóźnienie miesięcznie.
            Nie ma się z kim dogadać. Przywóz na raty. Szkło z okapu rozwalone,
            naszczęście nie odebraliśmy. Nigdy więcej z tej firmy nic nie
            zamówie.
          • Gość: gearbox Re: Czarna lista sklepów internetowych z AGD IP: *.comitor.com.pl 28.11.07, 14:26
            Podzielam tę opinię. Sprzedawca mimo najlepszej woli nie może zabezpieczyć
            stuprocentowo towaru w transporcie ani odpowiadać za przewoźnika.

            Jesteśmy dostawcą zlewozmywaków, m.in., kompozytowych, które są regularnie
            uszkadzane w przewozie przez firmę kurierską, w wyniku przewożenia opakowań w
            sposób niezgodny z ich oznaczeniem. Wypełnienie opakowania, unieruchamiające i
            chroniące zlewozmywak bardzo skutecznie, jeżeli opakowanie położone jest "na
            płasko", kompletnie nie zapewnia ochrony, gdy opakowanie ustawione jest pionowo
            na najkrótszym boku. W takim przypadku cały ciężar zlewozmywaka (np. 20 kg)
            spoczywa na jego krawędzi, co może skutkować pęknięciem poprzecznym na dwie
            części. Opakowanie jest przy tym perfekcyjnie nieuszkodzone.

            Podejrzewam, że z przytoczoną w wątku płytą grzejną mogło być podobnie. Z punktu
            widzenia kuriera, duże płaskie opakowanie jest niewygodne do ułożenia na
            samochodzie, postawienie w pionie znacznie zmniejsza "konsumpcję" przestrzeni
            ładunkowej. Dodatkowo, wszelkie oznakowania typu "góra", "ostrożnie szkło"
            stanowią naturalnego wroga kuriera, z którym walczy on wszelkimi dostępnymi
            środkami.

            Dodatkowo, zdrowy rozsądek podpowiada, że odbierający przesyłkę powinien zajrzeć
            do środka, a nie tylko ocenić stan opakowania, bowiem w przeciwnym wypadku może
            okazać się, że zakupił 4 cegły w pięknym opakowaniu od płyty grzejnej.
      • Gość: abcd Re: Czarna lista sklepów internetowych z AGD IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.11.07, 22:58
        aga-sto napisała:

        > dotyczy zlewów Blanco dobrze wiedzieć www.comitor.pl/asi.php

        a tam czytamy miedzy innymi:Zalecamy nabywanie produktów BLANCO przez Internet
        tylko od Autoryzowanych E‑Sprzedawców BLANCO, czyli drożej od 10 do 15 % niż w
        innych.Przy cenie zlewu ok.3.000 - 3.500 zł to już jest różnica kilkuset
        złotych.Niemało ! Ciekawe kto to jest aga-sto.?.....właściciel któregoś z
        autoryzowanych sklepów internetowych sprzedający zlewy BLANCO po wyższych cenach
        czy też właściciel firmy Comitor wykorzystał okazję by się tu zareklamować?
        Moje uwagi dotyczą samego wpisu a nie jakości zlewów niemieckiej f-my
        BLANCO,które niewątpliwie są jedne z najlepszych na rynku polskim.Tyle ,że ten
        wątek poświęciliśmy ZŁYM !!!!!!! sklepom internetowym i jest nie na miejscu
        umieszczanie tu tego wpisu.Proponuję aby aga-sto założyła wątek oddzielny o
        DOBRYCH sklepach internetowych choć podejrzewam,że tam natychmiast pojawią sie
        wpisy właścicieli sklepów internetowych chwalących się jakich to doskonałych
        zakupów dokonali /jako klienci oczywiście :-)/w swoich sklepach.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka