Remont mieszkania komunalnego , założenie licznika Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam. Mój brat zamienił się na mieszkania za swoje mniejsze wziął dużo
    większe z długami(dług spłacił ok 25 000). Mieszkanie jest zdewastowane i nie
    posiada licznika energii elektrycznej (poprzednicy ciągnęli prąd na lewo-jest
    sporządzony protokół o braku licznika). Czy mój brat może liczyć na
    wyremontowanie mieszkania "przez zarządce"(nie wiem jak zwie się to
    prawidłowo) . Czy za nowy licznik i przegląd instalacji elektrycznej musi
    płacić z własnej kieszeni.Pozdrawiam i proszę o jakieś porady.
    • Gość: mar03 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.05.08, 11:52

      ma bratu wyremontować mieszkanie?
    • Jeżeli mieszkanie jest komunalne, gmina wyraziła zgodę na zamianę,
      to zapewne coś było w umowie zapisane, czy gmina obiecuje
      wyremontowanie czegoś, czy nie.

      Jeżeli gmina nie obiecywała żadnego remontu i było w umowie
      zapisane, że cały remont Pani brat wykona na własny koszt, to trudno
      to teraz zrzucać z powrotem na barki gminy.

      Podobnie przy spółdzielczym lokatorskim.

      Jeżeli to jest własność, to cały remont spada na głowę Pani brata -
      w końcu widział, na co sie decyduje.

      Za założenie licznika płaci Pani brat.
      • Gość: bocian1976 IP: 80.51.190.* 13.05.08, 17:16
        To jest mieszkanie komunalne. Brat zamienił mieszkanie mniejsze na większe ale
        zaniedbane. Zamiana odbyła się na zasadzie zamiany mieszkanie komunalnego na
        inne mieszkanie komunalne.
        • Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o
          zmianie Kodeksu Cywilnego:

          "Art. 6a.
          1. Wynajmujący jest obowiązany do zapewnienia sprawnego działania
          istniejących instalacji i urządzeń związanych z budynkiem
          umożliwiających najemcy korzystanie z wody, paliw gazowych i
          ciekłych, ciepła, energii elektrycznej, dźwigów osobowych oraz
          innych instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie lokalu i
          budynku określone odrębnymi przepisami.
          2. W razie oddania w najem lokalu opróżnionego przez dotychczasowego
          najemcę, wynajmujący jest obowiązany wymienić zużyte elementy
          wyposażenia lokalu.
          3. Do obowiązków wynajmującego należy w szczególności:
          1) utrzymanie w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń i
          urządzeń budynku, służących do wspólnego użytku mieszkańców, oraz
          jego otoczenia;
          2) dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń, o których
          mowa w pkt 1, oraz przywrócenie poprzedniego stanu budynku
          uszkodzonego, niezależnie od przyczyn, z tym że najemcę obciąża
          obowiązek pokrycia strat powstałych z jego winy;
          3) dokonywanie napraw lokalu, napraw lub wymiany instalacji i
          elementów wyposażenia technicznego w zakresie nieobciążającym
          najemcy, a zwłaszcza:
          a) napraw i wymiany wewnętrznych instalacji: wodociągowej, gazowej i
          ciepłej wody – bez armatury i wyposażenia, a także napraw i wymiany
          wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z
          grzejnikami, instalacji elektrycznej, anteny zbiorczej – z wyjątkiem
          osprzętu,
          b) wymiany pieców grzewczych, stolarki okiennej i drzwiowej oraz
          podłóg, posadzek i wykładzin podłogowych, a także tynków.
          Art. 6b.
          1. Najemca jest obowiązany utrzymywać lokal oraz pomieszczenia, do
          używania których jest uprawniony, we właściwym stanie technicznym i
          higienicznosanitarnym określonym odrębnymi przepisami oraz
          przestrzegać porządku domowego. Najemca jest także obowiązany dbać i
          chronić przed uszkodzeniem lub dewastacją części budynku
          przeznaczone do wspólnego użytku, jak dźwigi osobowe, klatki
          schodowe, korytarze, pomieszczenia zsypów, inne pomieszczenia
          gospodarcze oraz otoczenie budynku.
          2. Najemcę obciąża naprawa i konserwacja:
          1) podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz ściennych okładzin
          ceramicznych, szklanych i innych;
          2) okien i drzwi;
          3) wbudowanych mebli, łącznie z ich wymianą;
          4) trzonów kuchennych, kuchni i grzejników wody przepływowej
          (gazowych, elektrycznych i węglowych), podgrzewaczy wody, wanien,
          brodzików, mis klozetowych, zlewozmywaków i umywalek wraz z
          syfonami, baterii i zaworów czerpalnych oraz innych urządzeń
          sanitarnych, w które lokal jest wyposażony, łącznie z ich wymianą;
          5) osprzętu i zabezpieczeń instalacji elektrycznej, z wyłączeniem
          wymiany przewodów oraz osprzętu anteny zbiorczej;
          6) pieców węglowych i akumulacyjnych, łącznie z wymianą zużytych
          elementów;
          7) etażowego centralnego ogrzewania, a w przypadku gdy nie zostało
          ono zainstalowane na koszt wynajmującego, także jego wymiana;
          8) przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych aż do pionów
          zbiorczych, w tym niezwłoczne usuwanie ich niedrożności;
          9) innych elementów wyposażenia lokalu i pomieszczeń przynależnych
          przez:
          a) malowanie lub tapetowanie oraz naprawę uszkodzeń tynków ścian i
          sufitów,
          b) malowanie drzwi i okien, wbudowanych mebli, urządzeń kuchennych,
          sanitarnych i grzewczych.
          Art. 6c.
          Przed wydaniem lokalu najemcy strony sporządzają protokół, w którym
          określają stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w nim
          instalacji i urządzeń. Protokół stanowi podstawę rozliczeń przy
          zwrocie lokalu.
          Art. 6d.
          Najemca może wprowadzić w lokalu ulepszenia tylko za zgodą
          wynajmującego i na podstawie pisemnej umowy określającej sposób
          rozliczeń z tego tytułu.
          Art. 6e.
          1. Po zakończeniu najmu i opróżnieniu lokalu najemca jest obowiązany
          odnowić lokal i dokonać w nim obciążających go napraw, a także
          zwrócić wynajmującemu równowartość zużytych elementów wyposażenia
          technicznego, wymienionych w art. 6b ust. 2 pkt 4, które znajdowały
          się w lokalu w chwili wydania go najemcy. Jeżeli najemca w okresie
          najmu dokonał wymiany niektórych elementów tego wyposażenia,
          przysługuje mu zwrot kwoty odpowiadającej różnicy ich wartości
          między stanem istniejącym w dniu objęcia lokalu oraz w dniu jego
          opróżnienia. Należne kwoty oblicza się według cen obowiązujących w
          dniu rozliczenia.
          2. Wynajmujący może żądać usunięcia ulepszeń wprowadzonych przez
          najemcę z naruszeniem art. 6d i przywrócenia stanu poprzedniego,
          jeżeli nie naruszy to substancji lokalu, albo ulepszenia zatrzymać
          za zwrotem ich wartości uwzględniającej stopień zużycia według stanu
          na dzień opróżnienia lokalu.
          Art. 6f.
          W umowie najmu lokalu niewchodzącego w skład publicznego zasobu
          mieszkaniowego, strony mogą ustalić odmiennie prawa i obowiązki
          wymienione w art. 6a–6e."
    • Gość: bocian1976 IP: 80.51.190.* 14.05.08, 16:25
      Więc dla mojego brata zostanie poprawiona instalacja elektryczna ,wstawiony
      licznik wstawione zostaną nowe okna i zrobiona zostanie wylewka w mieszkaniu. To
      wszystko będzie miał za darmo.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.