22.02.04, 19:51
Jestem zmartwiona. Moja 22 miesięczna córka Wiki ma wstręt do mięsa (już od 6
tyg). Od tygodnia nic nie chce jeść. Pani doktor przepisała jej Peritol. Z
niepokojem stosuję 3 dzień, a poprawa mizerna. Czy to jest bezpieczny lek?
Bardzo proszę o odpowiedź.
Edytor zaawansowany
  • ewa.m.kaminska 22.02.04, 22:08
    Peritol jest lekiem przeciwhistaminowym starej generacji stosowanym głównie w
    przypadku uczulenia, zwłaszcza przebiegającego ze świądem. W trakcie jego
    stosowania może dojść do zwiększenia apetytu i przyrostu masy ciała, ale nie
    zawsze ma to miejsce. Lek - zwłaszcza u małych dzieci - powoduje senność,
    oszołomienie i drgawki, poza tym wywiera szereg różnych działań ubocznych
    (m.in. dezorientacja, zaburzenia czynności serca, zmiany we krwi, niepokój,
    wysypka skórna). Ponieważ zwiększenie apetytu nie jest trwałe i może wystąpić
    (o ile w ogóle do tego dojdzie) jedynie w trakcie stosowania długotrwałej
    kuracji , uważam że podawanie tego leku tak małemu dziecko tylko w tym celu
    może przynieść jedynie więcej szkody niż pożytku. Ja bym nie dawała go
    córeczce. Pozdrawiam.
  • mama_maxia 23.02.04, 12:12
    No, coż łatwo się wypowiadać przepisując z ulotek...

    Mnie naprawdę przerażają takie wypowiedzi! Przecież macie problem: córcia nie
    je, więc jej oragnizm nie otrzymuje prawidłowych składników...i można tu dalej
    mnożyć problemy. Mój synek jest niejadkiem od kiedy ograniczyłam mu karmienie
    piersią, a wprowadziłam inne pokarmy, do tego ma kilka innych problemów
    zdrowotnych, m.in. silne alergie, AZS, refluks żołądkowo-przełykowy. Schudł
    ponad 1 kg, odwodnił się...był na kroplówkach i prawda jest jedna: jesteśmy w
    domu, a on wrócił do swojej wagi tylko dzięki Peritolowi! Co prawda po
    odstawieniu leku (już po trzech tygodniach) znowu odmawia jedzenia, no ale
    czasem coś uszczknie.
    NIE MIAŁ ANI JEDNEGO Z WYMIENIONYCH PRZEZ POPRZEDNICZKĘ OBJAWÓW UBOCZNYCHM, NO
    CHYBA TYLKO TEN, ŻE ŻYJE!!!
    Jeśli znowu będzie chudł, bez wachania podam mu Peritol, albo Ketitofen - nie
    są to wcale leki starej generacji!!! Niech mamy pytają lekarzy i dobrych , a
    nie konowałów i dopiero piszą takie rzeczy, bo przpeisywać takie bzdury to
    naprawdę wstyd. Żaden lek nie jest w 100% bezpieczny, no ale nie popadajmy w
    paranoję - jeśli dziecko wymaga leczenia, to po prostu trzeba wybrać najlepszy
    lek i go podać!
    Pozdrawiam obie mamy.
  • mama_maxia 23.02.04, 12:23
    Przepraszam, dopiero doczytałam, że poprzednia odpowiedź była nie od mamy, ale
    od Pani doktor - z forum, i już w ogóle nie rozumiem... czy może Pani ma jakieś
    rewelacyjne informacje dotyczące Peritolu?, czy po prostu Pani zajmuje się
    głównie kosmetykami dziecięcymi...

    P.s. Jeśli kogoś obraziłam, to przepraszam, ale jestem mamą dziecka chorującego
    od urodzenia i poznałam już dziesiątki lekarzy - dobrych i nie dobrych, no i
    takich właśnie zbyt autokratycznych - wiedzących najlepiej i najlepiej ich po
    prostu unikać.
  • ewa.m.kaminska 23.02.04, 17:32
    Odpowiedź dla mamy maxia: jestem farmakologiem i od 30 lat zajmuję się w
    Instytucie Matki i Dziecka lekami dla dzieci, a kosmetyki stanowią moje
    dodatkowe pole zainteresowania. Jest mi bardzo przykro, że tak Pani zareagowała
    na rzetelną informację o leku. A tak a propos, 16 lat temu, gdy mój syn nie
    miał apetytu i był bardzo szczupłym dzieckiem, lekarz też przepisał mu Peritol,
    którego nie zdecydowałam się mu podawać. Dziś syn ma wściekły apetyt i prawie
    1,90 m wzrostu - okazało się, że jego organizm dał sobie doskonale radę bez
    Peritolu.
  • radolka 23.02.04, 22:40
    Mamo Maxia. Myślę że nie na miejscu są słowa krytyki pod adresem Pani ekspert.
    Jeżeli nie chcesz, wcale nie musisz brać pod uwagę porad , których udziela.
    Osobiście bardzo czekałam na odpowiedź. Widzę po innych poradach,że Pani
    ekspert stara się rzetelnie odpowiedzić na nękające nas problemy i wkłada w to
    dużo serca. Także następnym razem nie oceniaj nikogo zbyt pochpnie, bo możesz
    zrobić komuś przykrość, a chyba nie o to tu chodzi?! Pozdrawiam.
  • radolka 23.02.04, 12:35
    Dziękuję Pani Doktor za odpowiedź. Jaki lek, w takim razie, mogę podać córci,
    który będzie skuteczny a zarazem bezpieczny? Po peritolu Wiki jest bardziej
    senna, zmęczona. Niepokoją mnie te objawy. Mięsa nadal nie chce jeść. Apetyt
    nieznacznie się poprawił. Podaję 3 x 5 ml peritolu dziennie.W ulotce napisane
    jest,że lek niewskazany jest dla dzieci które nie ukończyły 2 lat. A Wiki ma
    przecież 22 miesiące. Co mam robić?!
  • mama_maxia 24.02.04, 11:08
    Przepraszam, że w ogóle napisałam ten post - trudno już nie wykasuję.

    Oburzyłam się to prawda, ale w słusznej sprawie - gdybyś wiedziała jak odbija
    się na dziecku zbyt duża pewność siebie lekarza!!! Mojemu synkowi jak miał 3
    miesiące w IMID podawano Hydrocortison (silny steryd) w dawce kilkadziesiąt
    razy większej niż zalecana i to zlecał...pediatra-gastroenterolog. Wtedy
    martwiłam się dzieckiem, nie wiedziałm czy dobrze lekarze decydują, czy nie -
    teraz moja wiedza jest już inna: wiem, że trzeba bardzo uważać i na leki i na
    lekarzy.
    To tyle, pozdrawiam - w szczególności maluszka!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.