Dodaj do ulubionych

Powalczmy o więcej pasów i szerszy most nad jar...

29.01.12, 19:30
bardzo dobry pomysł, należy tez dwupasmową jezdnię pociągnąć od skrzyżowania z Zglennickiego do skrzyżowania z Łukasiewicza
Edytor zaawansowany
  • Gość: to IP: *.adsl.inetia.pl 29.01.12, 19:34
    w następnej kadencji
  • Gość: do to IP: *.250.c87.petrotel.pl 29.01.12, 19:44
    to dlaczego tak długo czekaliśmy na takie rozwiązanie.Balety były ważniejsze?.Widać,że tak.
  • Gość: mkl IP: *.adsl.inetia.pl 29.01.12, 19:46
    no tak, w Miszewku
  • Gość: menel IP: *.adsl.inetia.pl 29.01.12, 20:01
    red H.Woźniak napiasał:
    >Poszerzenie głównej osi komunikacyjnej miasta nie tylko zwiększyłoby komfort życia płocczan, ale podniosłoby poziom bezpieczeństwa, bo przecież tędy karetki pędzą na izbę przyjęć szpitala na Winiarach <

    Więcej... plock.gazeta.pl/plock/1,35710,11052594,Powalczmy_o_wiecej_pasow_i_szerszy_most_nad_jarem.html#ixzz1ksHdTruO

    1. Bezpieczniej - zwłaszcza dla wiezionych pacjentow - byłoby gdyby zamiast NA wożono ich jednak DO IZBY przyjęć. "Na izbę" tzn na jej dach trudno wjechać karetką, zresztą po co, skorro tam nie ma lekarzy ani innego personelu medycznego, jest zimno, wiatr gwiżdże, pada deszcz lub śnieg. Stanowczo doradzam dowożenie pacjentów DO IZBY.

    2. Czy droga owjewódzka musi przechodzić przez środek miasta, czy przy okazji budowy obwodnic nie da sie jej jakoś wyniśc z Jachowicza, Kobylińskiego i Dobrzyńskiej - ja taką możliwośc widzę. Wtedy istniejacemu mostowi na Brzeźnicy wuystarzczy 1 nośc 15 ton i remont za małe pieniądze most a za wieksze mozna zbudowac drugi most o pżadanej nośności tam gdzie jest on rzeczywiście potrzebny.

    BTW. czy piszących w GW ktoś specjalnie oducza polszczyzny
  • Gość: znajomy IP: *.adsl.inetia.pl 29.01.12, 20:13
    odezwał sie specjalista
  • Gość: do znajomego IP: *.250.c87.petrotel.pl 29.01.12, 20:24
    a skąd wiesz,że nie specjalista?.Wróżka jaka jesteś czy "cóś".
  • Gość: aha IP: *.adsl.inetia.pl 29.01.12, 20:42
    po prostu jasnowidz
  • Gość: plo59 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.01.12, 21:44
    Popieram tę opinię. Trzeba ten ruch wyprowadzić na obrzeża miasta.
    Swoją drogą jest zastanawiające, dlaczego nikt nie wpadł na wybudowanie jakiegoś hipermarketu po stronie zachodniej miasta. Kilka tysięcy ludzi nie musiało by rozjeżdżać dróg w centrum, żeby się przebić na Podole. To nie tylko Maszewo, ale przecież Sierpc i nawet Lipno.
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.01.12, 00:48
    Obwodnica obwodnicą ale tu powinny być 2 pasy ruchu w jedną stronę. Do tego wybudować brakujący fragment miedzy Łukasiewicza a Mościckiego.
  • waldo11 30.01.12, 00:17
    Nie wiem skąd się biorą takie artykuły, chyba z niewiedzy.

    Red. Woźniak sugeruje że mielibyśmy (mieszkańcy Płocka?) powalczyć z radnymi o zwiększenie środków na to, aby wyburzyć, jak sądzę - most nad Brzeźnicą, który jest cytuję "w dobrym stanie" i postawić nowy nie za 30mln zł tylko czterojezdniowy, pewnie za jakieś 50-60 mln zł.
    Tylko w jakim celu?

    Obecna przeprawa dość dobrze przyjmuje potoki pojazdów, nie jest wąskim gardłem w ciągu Dobrzyńskiej i jedynym powodem do jej wyburzenia i postawienia nowej są wymogi formalne - niedostateczna nośność.
    Tyle że wyburzenie obecnego wiaduktu i postawienia za 50-60mln zł nowego, czteropasmowego niewiele zmieni. Co prawda ułatwi ruch między Medyczną a rondem Grabskich i teoretycznie przygotuje ten ciąg do większych ilości pojazdów w przyszłości, ale:

    -wąskim gardłem stanie się odcinek Dobrzyńskiej od Mościckiego do Łukasiewicza, gdzie bardzo trudno będzie w przyszłości zmieścić nowe dwa pasy ruchu (bloki tuż przy ulicy oraz przewężenie miedzy cmentarzami)
    -spowoduje to wprowadzenie większej ilości pojazdów do centrum, co zniweczy skutki ogłoszonego właśnie programu odróżnienia tegoż centrum.

    Widać jak na dłoni że to co nam jest potrzebne to nie pojedyncze, oderwane od siebie pomysły drogowe, ale konieczność wypracowania całościowej koncepcji ukształtowania kanałów komunikacyjnych w mieście.
    Kłania się tu koncepcja obwodnicy północno-zachodniej, która co prawda jest w powijakach jeżeli chodzi o budowę, i której połączenie od Łukasiewicza do Dobrzyńskiej nie jest obecnie priorytetem dla miasta (priorytetem jest połączenie: Rondo WP - Rondo Boryszewo - Otolińska - Bielska - Łukasiewicza), ale końcowy etap tej obwodnicy za kilka lat powinien przejąć ruch ciężki z Dobrzyńskiej i już dzisiaj miasto w planach powinno mieć przesuniecie przebiegu drogi wojewódzkiej 559 na tą obwodnicę, z pominięciem istniejącego mostu.

    Obecny most na Brzeźnicy, znowu cytuję "będący w dobrym stanie" bez problemu obsłuży ruch lokalny. Obędzie się bez wyburzenia, i bez dywagacji czy na nowy wydać 30 czy 60mln zł.
    Uniknie się też w ten sposób wprowadzania wprost do centrum dodatkowego ruchu w przyszłości.
  • waldo11 30.01.12, 00:44
    Sprawdziłem na szybko koszty: 4,5km drogi dojazdowej do mostu (od Gór do Dobrzykowskiej) kosztowało 60 mln zł (pomijam koszty poprawek) z jednym małym wiaduktem po drodze oraz pracami ziemnymi.

    Odcinek obwodnicy północno-zachodniej od okolic skrzyzowania Zglenickiego-Dobrzyńska do Łukasiewicza to ok. 2km. Teren prawie płaski, niewiele robót ziemnych bedzie koniecznych, i co ważne - odcinek omija jar Brzeźnicy. Można założyć że koszt nie przekroczy 25mln zł + parę zł na skrzyżowania. Czyli mamy koszt porównywalny do proponowanego wiaduktu dwupasmowego nad Brzeźnicą, a funkcjonalność znacznie większa, bo część ruchu zostanie przesunięta poza centrum.
    Budowa pierwszego odcinka tej obwodnicy: Bielska-Łukasiewicza już została zapowiedziana na przyszły rok.

    Wszelkie dywagacje pt: czy warto wydać dodatkowe 30mln zł na wiadukt nad Brzeźnicą w wersji czteropasmowej (i skierować cały ruch do zatłoczonego centrum miasta) upadają więc w przedbiegach.

    Natomiast podkreślam: ten dwukilometrowy odcinek obwodnicy Pn-Zach powinien powstać jako ostatni, po zakończeniu budowy wschodnich jej odcinków. Ruch w okolicach Dobrzyńskiej nie woła już, teraz, natychmiast o usprawnienia, są inne rejony miasta które wymagają działań bezzwłocznych (Podolszyce i Centrum).
  • Gość: podsumowanie IP: *.178.c71.petrotel.pl 30.01.12, 15:28
    odnowic asfalt po stronie maszwskiej i to wszystko co nalezy zrobic
    a wozniak esteta niech nie pieprzy glupot
  • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 30.01.12, 19:55
    Moi drodzy w pierwszej kolejności niech włodarze Plocka udrożnią Wyszogrodzką od Granicznej do Imielnicy z drogą dwupasmową minimum za skrzyżowanie z Rogozińską!
  • Gość: rop IP: *.adsl.inetia.pl 30.01.12, 20:54
    wcale
  • Gość: waldo11 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.01.12, 23:48
    Dobrym pomysłem jest rozpraszanie ruchu w kilku kanałach komunikacyjnych, a nie koncentrowanie go na jednej (i tak przeciążonej) osi Dobrzyńska-Al Jachowicza-Piłsudskiego.

    Wybudowanie czteropasmowego wiaduktu nad jarem Brzeźnicy utrwali niestety to co mamy dzisiaj: jedna oś komunikacyjna i żadnych alternatyw.
    Pomijam zupełnie niepotrzebne koszty "pozbycia się" istniejącego wiaduktu, będącego w niezłym stanie technicznym, po to tylko aby w jego miejscu wybudować drugi.
    Chyba aż tyle "leżących odłogiem" pieniędzy nie mamy.
  • stuntman 31.01.12, 00:21
    waldo11 napisał:
    > -wąskim gardłem stanie się odcinek Dobrzyńskiej od Mościckiego do Łukasiewicza,
    > gdzie bardzo trudno będzie w przyszłości zmieścić nowe dwa pasy ruchu (bloki tuż
    > przy ulicy oraz przewężenie miedzy cmentarzami)

    Od Mościckiego do Topolowej nie ma żadnego problemu - miejsce na drugi pas jest.
    Nieco ciaśniej mamy pomiędzy cmentarzami, ale tam też jest to wykonalne.
    Co więcej, te rozwiązania są już ujęte w MPZP:
    plany.plock.eu/?id_nr=33
    --
    In Urbanity I Trust...
    inwestycje.plock.org.pl
  • waldo11 31.01.12, 13:51
    Nie neguję że taka operacja jest wykonalna, natomiast pisałem, że będzie trudna.
    Pociągnięcie (od hipotetycznego czteropasmowego mostu) przedłużenia w postaci drugiego pasa od Mościckiego do Topolowej jest wykonalne, ale będzie tam bardzo ciasno, zwłaszcza na łuku Dobrzyńskiej, gdzie droga pójdzie tuż pod oknami jednego z bloków.
    Wtłoczenie czterech pasów miedzy cmentarzami wymagałoby likwidacji parkingu, pasów zieleni przy chodnikach, a same chodniki musiałyby być poprowadzone tuż pod murami cmentarzy.

    Ponieważ mieszkam w okolicy - subiektywnie, biorąc pod uwagę interes osobisty - te cztery pasy nawet by mi odpowiadały.

    Natomiast mając na uwadze interes całego miasta - póki co takie rozwiązanie należy uznać za nielogiczne, przy czym zbyt kosztowne.
    Po pierwsze - wyburzenie istniejącego wiaduktu tylko dlatego że ma nośność 15 a nie 50T.
    Po drugie - budowa wiaduktu dwupasmowego za 30mln zł (albo czteropasmowego za 60).
    Po trzecie - dobudowanie 2 km drugiego pasa Dobrzyńskiej to koszt min 15mln zł, a biorąc pod uwagę konieczność usunięcia kolizji w postaci instalacji podziemnych - być może nawet drugie tyle.
    Można powiedzieć że pociągnięcie tych dwóch pasów będzie kosztować ok 80mln zł i skieruje w przyszłości cały ruch z zachodu prosto do centrum.

    Natomiast Łącznik obwodnicy północno zachodniej na odcinku Dobrzyńska/Zglenickiego - Łukasiewicza to tylko 30 ml zł i przeniesie on część ruchu poza centrum - na dalsze odcinki tej obwodnicy, której budowę w przyszłym roku zaplanowano rozpocząć.

    Nie dość że taniej, to jeszcze bardziej logicznie i efektywnie.
  • Gość: 1234 IP: *.158.c81.petrotel.pl 31.01.12, 14:03
    Chciałbym nieskromnie tu przypomniec , że z tego co wiem to na terenie całego maista obowiązuje zakaz poruszania sie , wjazdu samochodów cięzarowych pow. 12 ton, oprócz tych które tu parkuja ( maja wyznaczone miejsca) , ładuja sie albo rozładowuja, tylko problem tkwi w tym ze tego praktycznie nikt ( zwłaszcza nasza dzielna policja drogowa) nie zauważa i nie respektuje.
    Żadna ruska czy litewska ciężarówka nie powinna przejechać przez maisto, a jak widzimy jeżdża tu tabunami.
    Nie przestyrzegany jest tez wogóle zakaz parkowania takich pojazdów w mieście poza wyznaczonymi parkingami , a wystarczy zobaczyć co dzieje sie zwłaszcza w wolne dni np. na ul. Przemysłowej , stoi ich tam czesto kilka , to samo na mickiewicza .
    Przypomne jeszcze raz , obowiązuje w obu tych sprawach bezwzgledny zakaz .
    Może wreszcie ktos się obudzi i zajmie tą sprawa , co na to MZD czy ten nowy wydział? w um co to ma zakmjmowac sie nadzorem nad ruchem drogowym , co na to komendancik policji?
    Zapytajcie tych co mieszkają np. na Chopina , co tam sie dziej , a objazdy sa wyznaczone, no ale cóz ...
  • Gość: roma IP: *.adsl.inetia.pl 01.02.12, 12:15
    Płock to jest poezja.................

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka