Dodaj do ulubionych

Pierwszy beton na A2 do Świecka!

09.11.09, 09:23
Kpiny czy co? Odcinek Poznan - Nowy Tomysl juz sie rozlazi,
pekniecia i szczeliny, dziury i wyboje, zwezenia i przecudne przy
nich tablice z napisem "Drugi etap kladzenia nawierzchni". Moze w
miedzyczasie polatano te dziury (przejezdzalem ponad pol roku temu)
ale jeli nawet, to prawdopodobnie juz trwa "trzeci etapl kladzenia
nawierzchni" celu zalatania dziur powstalych po "drugim etapie".
Pomijam juz fakt, ze droga z ograniczeniem do 130 ma sie do
autostrady jak schody do winy.


--
Gdyby USA napadły Wielka Brytanię, bylibyście natychmiast
anglofobami z przekonania.
Edytor zaawansowany
  • 0x0001 09.11.09, 09:26
    Czekam z niecierpliwoscia - nareszcie nie trzeba bedzie wlec sie poltorej godziny z narazeniem zycia i zdrowia.

    Podróżnym nie grozi zatrzymywanie się co 40 km na bramkach do opłat - tak jak na istniejącym płatnym odcinku autostrady z Konina do Nowego Tomyśla. Punkty poboru opłat zostaną bowiem wybudowane na zjazdach z A2 a nie w ciągu głównej trasy.


    Nie dalo sie tak od razu?
  • oldbruno 09.11.09, 09:55
    Nareszcie, miało być w 2004 roku. Co jest do poprawienia, to znaki informacyjne (mniejsze dużo niż w reszcie Europy) i szybkość działania obecnych bramek gdzie płaci się kartami. A propos bramek w trasie lub na zjeździe, jak rozwiązany będzie przejazd przez granicę?
  • Gość: KRETKA IP: *.icpnet.pl 09.11.09, 10:03
    mistrzu ! granicy nie ma!
  • swan_ganz 09.11.09, 10:29
    > mistrzu ! granicy nie ma!


    granicy nie ma ale jest dwukilmetrowy chyba pas ochronny dawnej
    granicy, gdzie zgodnie z tym co wymyślili ówcześni urzędnicy, nie
    wolno było inwestować i budować prywatnym firmom.... I w związku z
    tym autostrada kończy się w szczerym polu bo te dwa brakujące do
    połączenia z niemiecką autostradą kilometry nie maja wykonanych
    nawet planów budowy...
    --
    Swan
    ** Just say no to drug reps **
    nofreelunch.org/
  • Gość: Tommy IP: 80.50.135.* 09.11.09, 10:34
    Tylko, że tam jest już dawno wybudowana droga w standardzie 2x2 i nic się nie
    stanie jeśli ekrany i przejścia dla żab wybudują w 2012
  • Gość: vasc IP: *.stk.vectranet.pl 10.11.09, 01:36
    Zobacz na mape. Granica nadal jest. Nie ma tylko kontroli paszportowej.
  • Gość: KRETKA IP: *.icpnet.pl 09.11.09, 10:08
    cały świat oprócz Krzyżaków jeździ 130 i jakoś nikt nie wrzeszczy! jeżeli Ty
    jeździsz tylko wokół komina i czytasz tabloidy to współczuwam z Tobą
  • Gość: z IP: 217.98.20.* 09.11.09, 15:49
    Chciałaś chyba powiedzieć: współczuję Ci ;P
    Ludzie, spaliście na lekcjach polskiego, czy też po prostu jesteście
    aż tak tępi? :/
  • regza 09.11.09, 16:07
    Autor wpisu mial na mysli wspólne czuwanie. Jak w wojsku lub harcerstwie.
    Moze chodzi tu o pilnowanie materialów budowlanych, które moglyby byc ukradzione?
  • bassooner 09.11.09, 17:01
    Gość portalu: KRETKA napisał(a):

    > cały świat oprócz Krzyżaków jeździ 130 i jakoś nikt nie wrzeszczy! jeżeli Ty
    > jeździsz tylko wokół komina i czytasz tabloidy to współczuwam z Tobą


    ______________________________________________________________nick prawdę ci
    powie... ;-)))


    --
    www.berbela.com/
  • swan_ganz 09.11.09, 10:22
    skorzysta z tej autostrady bo kase Kulczyk otrzyma zawsze taka
    sama... Z jego punktu widzenia więc cena za przejazd tego odcinak
    powinna wynosic minimum 100 złotych bo wtedy nikt z tej autostrady
    nie skorzysta i w związku z tym autostrada do tego 2037 roku nie
    będzie wymagała żadnych remontów. Cała kasa z budżetu jaką mu
    zapłacimy będzie w takim przypadku czystym zyskiem pana Kluczyka....

    Ma facet kiepełe do zarabiania siana ale mam jedno pytanie; kto ze
    strony rządu zaakceptował takie pomysły? Podajcie nazwisko tego
    kretyna...
    --
    Swan
    ** Just say no to drug reps **
    nofreelunch.org/
  • Gość: q-ku IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.11.09, 15:00
    a co cie obchodzą czyjeś biznesy?
    zbuduj swój jak umiesz
    jest droga - jeździsz lub nie jeździsz

    to komuna w głowach pozostała
  • Gość: swan IP: 89.174.254.* 09.11.09, 15:33
    > to komuna w głowach pozostała


    Kulczyk dostał gwarancję powodzenia tego byznesu opartą na naszych
    portfelach ale komus kto to zauważa mówisz, że ma łeb komunisty...
    A nie wydaje ci się, że ten właśnie sposób robienia kasy jest typowy
    dla komuny? Co ma wspólnego z regułami wolnego rynku ta Autostrada
    Wlkp. skoro niezależnie od ilości osób które skorzystają z ich usług
    to swoją kasę tak czy inaczej i tak otrzymają...

    > a co cie obchodzą czyjeś biznesy?

    A poza tym; akurat ten byznes jak i każdy inny robiony na styku
    państwowego z prywatnym interesuje mnie bardzo bo w naszym kraju juz
    tak jest, że na końcu to zwykły obywatel płaci rachunek za taki
    byznes polskich polityków i polskich byznesmanów. I z reguły jest to
    bardzo słony rachunek...

    tak na marginesie; zansz może taki biznes pana kulczyka, który mu
    wyszedł ale nie był robiony na styku państwowo-prywatym?
    Jakikolwiek, który odniósł on a oparty był na regułach rynku...
    (tego prawdziwego rynku rzecz jasna a nie usług politycznych..)
  • Gość: Poznaniak IP: *.ip.netia.com.pl 09.11.09, 16:08
    Największy pracodawca w Poznaniu, do tego największy eksporter w Polsce w 2007 roku.

    Masz coś do dodania?
  • Gość: mieszkaniec okolic IP: 85.222.87.* 09.11.09, 16:49
    to może ja coś dorzuce w temacie. a to co w Antoninku wczesniej
    bylo, szczere pole, fabryka rowerów, huta szkła, czy może inna mega
    cukiernia? a pierwszy duży kontrakt vw, ktory był początkiem fabryki
    w Poznaniu pamiętasz?
  • Gość: xx IP: *.icis.pcz.pl 09.11.09, 18:32
    Tyle tylko ze tamta fabryka produkowala cos co nie mialo zadnych szans na
    globalnym rynku i gdyby nie VW to juz by tam dawno nie bylo zadnej fabryki.
  • Gość: mieszkaniec okolic IP: 85.222.87.* 09.11.09, 22:23
    żeby nie kontrakt na dostawę aut dla Policji na początku lat 90, to
    nie byloby fabryki vw w Poznaniu.
  • Gość: ds IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.11.09, 07:13
    a czym policja miałaby jeździć, polonezami?
  • Gość: swan IP: 89.174.254.* 10.11.09, 13:07
    www.abcnet.com.pl/node/878
    wpisz sobie po prostu w googlach odpowiednie hasło i będziesz
    wiedział wtedy o czym piszesz....

    p.s. żeby była jasność; nie mam najmniejszych pretensji do Kulczyka
    za to co robi bo taka przeciez jest jego rola. Ma facet robic kase i
    to właśnie robi....Mam natomiast pretensje do polskich polityków,
    którzy po prostu zwyczajnie się zeszmacili dla kasy bo przecież
    powinni pilnowac interesu publicznego (za to im płacimy) a nie
    interesów pana Kulczyka....
    Na pytanie czy oni robia to co robią za darmo musisz sam sobie
    odpowiedzieć .....
  • Gość: Kaczo & Ponuro IP: *.natpool22.outside.ucf.edu 09.11.09, 15:50
    skorzysta z tej autostrady bo kase Kulczyk otrzyma zawsze taka
    sama..."

    Dokladnie tak... Chyba nigdzie na swiecie pan K. nie moglby zrobic
    tak dobrego biznesu na budowie i posiadaniu autostrad jak w Polsce!
  • Gość: KRETKA IP: *.icpnet.pl 09.11.09, 18:48
    a znasz nazwisko kretyna który ustalił 160 ojro za odcinek 800 km od Sterlitz do
    Rzymu za autostradę z dwoma pasami ruchu ?
  • awprawo 09.11.09, 10:46
    Po co Kulczyk jak UE daje 82% środków na inwestycje drogowe?

    Przykład:
    A2 z Konina do Łodzi
    A4 Zgorzelec - Krzyżowa (50 km) i nie tylko..
  • patman 09.11.09, 11:28
    I tak większość ludzi nie będzie stać na przejażdżkę autostradą,
    która była wybudowana w większości z publicznych pieniędzy.


    --
    Człowiek to marionetka, za której sznurki pociągają inne marionetki.
  • Gość: zadowolony IP: *.icpnet.pl 09.11.09, 12:00
    Nawet jeśli - to dzięki temu zrobi się luźniej na zwykłych drogach.
  • Gość: q-ku IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.11.09, 15:01
    pracuję i mam z wypłaty na opłaty
  • Gość: curuś IP: *.icpnet.pl 09.11.09, 20:11
    A ja od Taty ;)
  • Gość: Baron IP: 195.42.249.* 09.11.09, 17:30
    A co mnie większość obchodzi?

    Ja pojadę A-2 na kawę do Berlina, jak tylko ją otworzą :D
  • Gość: JaceK IP: 193.189.72.* 09.11.09, 12:23
    Pomijam juz fakt, ze droga z ograniczeniem do 130 ma sie do autostrady jak schody do winy.

    A ile w polskim kodeksie drogowym wynosi maksymalna prędkość na autostradzie? Bo jeśli mnie pamięć nie myli - to 130 km/h właśnie...
  • Gość: z IP: 217.98.20.* 09.11.09, 15:53
    Poza Niemcami, w całej Europie (i na niektórych odcinkach w
    Niemczech także) jest ograniczenie na autostradach do max.
    130km/godz i jakoś nikt nie płacze z tego powodu. I nawet jeśli
    pojedziesz 140 km/godz, to pewnie policja i tak przymknie oko, więc
    nie rozdzieraj szat proszę ;)
  • Gość: Poznaniak IP: *.ip.netia.com.pl 09.11.09, 16:10
    No właśnie, że płaczą... ale jak w każdej demokracji, nie mają nic do
    powiedzenia, bo rządzi niejeżdżąca autami większość, która się naczytała w
    lewackich czasopismach (a, niestety, innych czasopism w Europie prawie nie ma)
    że 140 to już jest prędkość światła, a tej, jak wiadomo z lekcji fizyki,
    przekroczyć się nie da...
  • mkawinski 09.11.09, 12:24
    A myślałem że to któryś Leśnych Dziadków z PZPN został zagoniony do łopaty... :)
  • Gość: radek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.11.09, 12:48
    Dobre :)
  • biker7 09.11.09, 13:28
    szybko to mozna pisac jak sie buduje 1000 km rocznie, przykład Chiny
  • Gość: z IP: 217.98.20.* 09.11.09, 15:56
    Wszystko zależy od środków do dyspozycji oraz terenu. Tam gdzie nie
    ma zabudowy i uzbrojenia podziemnego, można budować bardzo szybko
    (jeśli jest za co). N.b. poczytaj sobie, jak w Chinach eksmitowano
    ludność i burzono ich domy, bez prawa protestu czy odwołania się od
    decyzji do kogokolwiek.
  • Gość: Xyz IP: 93.159.132.* 09.11.09, 22:47
    > Wszystko zależy od środków do dyspozycji oraz terenu. Tam gdzie nie
    > ma zabudowy i uzbrojenia podziemnego, można budować bardzo szybko
    > (jeśli jest za co). N.b. poczytaj sobie, jak w Chinach eksmitowano
    > ludność i burzono ich domy, bez prawa protestu czy odwołania się od
    > decyzji do kogokolwiek.

    Dokładnie - w Chinach można było budować bardzo szybko autostrady bo u nich
    prawo jednostki nie jest respektowane. To że w Polsce budowa autostrad idzie tak
    wolno świadczy też o tym że demokracja ma się dobrze.
  • regza 09.11.09, 16:24
    Zgoda, tylko nie zapominajmy, ze Chinczyków jest 1.305 milionów!
  • welcometopoland 09.11.09, 14:17
  • Gość: waryjat IP: *.wroclaw.vectranet.pl 09.11.09, 18:22
    To z czego jest duża część A4? Z psiego łajna?
    A tak na marginesie - w przeliczeniu na km dróg ogółem to ile to wychodzi ? promil?
    budować budować budować i nie przebudowywać tylko od razu jechać poza wiochami i
    miastami z tymi autostradami i ekspresskami.
    waryjat
  • gniewkosynrybaka 09.11.09, 18:32
    wpasniale, bedzie wielkei otwarcie, przecinanie wstegi, taniec koparek,
    szmapan...
  • rasklaat 09.11.09, 20:05
    > Kpiny czy co? Odcinek Poznan - Nowy Tomysl juz sie rozlazi,
    > pekniecia i szczeliny, dziury i wyboje, zwezenia i przecudne przy
    > nich tablice z napisem "Drugi etap kladzenia nawierzchni". Moze w
    > miedzyczasie polatano te dziury (przejezdzalem ponad pol roku temu)

    ja jechałem tamtędy trzy dni temu i droga jak marzenie. 190 km/h trzymałem aż mi zaczęła migać kontrolka silnika...

    > ale jeli nawet, to prawdopodobnie juz trwa "trzeci etapl kladzenia
    > nawierzchni" celu zalatania dziur powstalych po "drugim etapie".

    każdą autostradę trzeba remontować po jakimś czsie... szkoda że nie widziałeś niemieckich, holenderskich i angielskich autostrad po ostatniej zimie. remont za remontem

    > Pomijam juz fakt, ze droga z ograniczeniem do 130 ma sie do
    > autostrady jak schody do winy.

    wszędzie na autostradach są ograniczenia i co z tego? kto może ten jedzie szybciej, z reguły bezkarnie.
    --
    .
  • spinaker206 09.11.09, 20:44
    W Polsce interes polega na budowaniu a nie wybudowaniu autostrad.
    Dlatego to się tak ślimaczy, a jak już wybudują bo umowa się
    kończy,to zaraz remoncik. Gdzie nadzór budowlany, kto dokonuje
    odbioru bubli?
    Gdyby były naliczane kary za złą jakość jak tego wymaga każda
    umowa, to remoncików by nie było.

    Do tego nadroższe w Europie kopytkowe. (Kopytkowe opłata za przejazd
    pobierana jeszcze na początku II RP.)

    Też mi rewelacyjne odkrycie - betonowe podłoże, to od lat tak buduje
    cała Europa, nawet na skalistym podłożu. U nas jak zwykle tandeta
    byle kilometry się zgadzały. Jak po otwarciu będą zaraz remontować,
    to bedą się tłumaczyć tempem robót. Spieszyliśmy się, by zdążyć na
    Euro 2012. To oczywiście bujda na resorach, bo czasu jest dosyć, ale
    po co robić dobrze jak i tak będzie odbiór, bo terminy gonią!

    Jakości nikt nie potwierdza, dlatego jest byle jak, a byle jak to
    znaczy drogo. Drożej niż w Hiszpanii, czy Włoszech chociaż tam
    trzeba wybijać tunele, czy budować wiadukty.

    Całe szczęście, że mamy Euro 212, bo nie doczekalibyśmy się tego
    kwałka szosy w następnym dziesięcioleciu.
  • Gość: fawf IP: *.56.220-216.q9.net 09.11.09, 20:51
    "Punkty poboru opłat zostaną bowiem wybudowane na zjazdach z A2 a
    nie w ciągu głównej trasy. "

    Witamy w ciemnogrodzie.Nie mozna zrobic elektonicznego poboru kasy?
    Co za prymityw.
  • Gość: kretka IP: *.icpnet.pl 09.11.09, 23:23
    proszę następny jeżdżący wokół komina. wiesz ile kosztują autostrady we Włoszech
    i Francji czy z oszczędności jedziesz tylko do Słubic i piechotką do Frankfurtu?
  • malpakropkacom 09.11.09, 21:01
    (320km) zajmuje ok 2,5 godz.Prosze spróbować z Warszawy do Poznania.
    otóż pomijam fakt że jest więcej aut
    ale Polska ma zarejstrowanych ok. 15mln. aut
    w Anglii każde auto tzn właściel ,jeśli używa auta na drodze publicznej
    jest zobowiązany do zaplaty Road Tax - przecietnie na auto jest to ok 200
    £,auto musi miec wazny przeglad techniczny,robiony raz do roku i ważne
    ubezpieczenie, gdy nie p,posiada skanery ktore blyskawicznie wiedzą że auto
    nie ma podatku wykupionego wtedy auto jest odholowywane, oraz auta DVLA moga
    założyć blokadę na koła ,po paru dniach auto mające założoną blokade jest
    odholowywane i po jakimś czasie sprzedawane na aukcji,a właściel ma obowiązek
    zapłacić za holowanie .
    reasumując .
    jeśli w Polsce wycofać by podatek drogowy z cen paliw to raz daje to pewny
    wpływ do - no właśnie do ..?
    w Anglii do Ministerstwa Transportu przez DVLA..
    DVLA zarządzą bazą danych kierowców i pojazdów(m.i.n prawa jazdy), DVLA jest
    agencja wykonawczą Ministerstwa Transportu. i pieniądzę z podatku trafiają
    właśnie tam.do Ministerstwa transportu należy też m.i.n Highway Agency (
    budowa autostrad)
    Otóż jeśli faktycznie w Polsce właściele aut płacili by np 600 /rok PLN auto
    osobowe ,1500 ciezarowe ,1000 van dla przykładu roczny przychód z tego tytułu
    wyniósłby ok.
    9.100.000.000 PLN czyli ok 2.146.226.415 euro rocznie ,jeśliby do tego dodać
    przychody z tymczasowego podatku drogowego dla aut jadących tranzytem ( w
    miarę rozsądnego)to byłoby w granicach 2,5 mld euro. Według GDDiA średni koszt
    budowy km. autostrady wynosi ok 5 mln euro
    ,........czyli 2000 km (bezpłatnych autostrad ) czyli przybliżony
    koszt 10 mld euro czyli 4- 5 lat wpływów z podatku drogowego,autostrady można
    by mieć wcześniej ( pożyczka np)
    Budowę można by zlecić regionalnym miejscowym wykonawcom ,oraz Polskim firmom
    inżynieryjnym do kontroli odcinków budowy oraz zlecić konsulting u
    sprawdzonych firm z zagranicy.agencja budowy dróg powinna posiadać własne
    regionalne bazy materiałowe i maszynowe (aby unikać kosztownych zaliczek) ,
    płacić wdłg postępu prac np do 50 proc (głównie robocizna) wdłg harmonogramu
    prac i potwierdzenia przez inżynierów i 20 proc. po wstępnym odbiorze
    technicznymi 30 proc. po właściwym ostatecznym odbiorze technicznym.
    i jeszcze jedno Highway Agency dzieli Anglie na 6 głównych regionów ,a te z
    kolej są podzielone na 14 podregionów, wszystkie maintenance (prace remontowe
    etc ) są robione przez firmy z zewnątrz .Jest praca i pieniądze z podatków. a
    poza tym skoro GDDiA szacuje koszt budowy na ok 5 mln euro za km, nieźle sobie
    ten Kulczyk zagrabi,chyba rządunei było stać na pożyczkę......
  • malpakropkacom 09.11.09, 21:02
    jak to zrobili anglicy ,którzy mają doskonałe,bezpłatne drogi np podróż ok 200
    mil (320km) zajmuje ok 2,5 godz.Prosze spróbować z Warszawy do Poznania.
    otóż pomijam fakt że jest więcej aut
  • malpakropkacom 09.11.09, 21:04
    jak to zrobili anglicy ,którzy mają doskonałe,bezpłatne drogi np podróż ok 200
    mil (320km) zajmuje ok 2,5 godz.Prosze spróbować z Warszawy do Poznania.
    otóż pomijam fakt że jest więcej aut
    ale Polska ma zarejstrowanych ok 15mln aut
    w Anglii każde auto tzn właściel ,jeśli używa auta na drodze publicznej
    jest zobowiązany do zaplaty Road Tax - przecietnie na auto jest to ok 200
    £,auto musi miec wazny przeglad techniczny,robiony raz do roku i ważne
    ubezpieczenie, gdy nie posiada wykupionego podatku i dowlony patrol (traffic
    police car) ma skanery ktore blyskawicznie wiedzą że auto nie ma podatku
    wykupionego wtedy auto jest odholowywane, oraz auta DVLA moga założyć blokadę
    na koła ,po paru dniach auto mające założoną blokade jest odholowywane i po
    jakimś czasie sprzedawane na aukcji,a właściel ma obowiązek zapłacić za
    holowanie .
    reasumując .
    jeśli w Polsce wycofać by podatek drogowy z cen paliw to raz daje to pewny
    wpływ do - no właśnie do ..?
    w Anglii do Ministerstwa Transportu przez DVLA..
    DVLA zarządzą bazą danych kierowców i pojazdów(m.i.n prawa jazdy), DVLA jest
    agencja wykonawczą Ministerstwa Transportu. i pieniądzę z podatku trafiają
    właśnie tam.do Ministerstwa transportu należy też m.i.n Highway Agency (
    budowa autostrad)
    Otóż jeśli faktycznie w Polsce właściele aut płacili by np 600 /rok PLN auto
    osobowe ,1500 ciezarowe ,1000 van dla przykładu roczny przychód z tego tytułu
    wyniósłby ok.
    9.100.000.000 PLN czyli ok 2.146.226.415 euro rocznie ,jeśliby do tego dodać
    przychody z tymczasowego podatku drogowego dla aut jadących tranzytem ( w
    miarę rozsądnego)to byłoby w granicach 2,5 mld euro. Według GDDiA średni koszt
    budowy km. autostrady wynosi ok 5 mln euro
    ,........czyli 2000 km (bezpłatnych autostrad ) czyli przybliżony
    koszt 10 mld euro czyli 4- 5 lat wpływów z podatku drogowego,autostrady można
    by mieć wcześniej ( pożyczka np)
    Budowę można by zlecić regionalnym miejscowym wykonawcom ,oraz Polskim firmom
    inżynieryjnym do kontroli odcinków budowy oraz zlecić konsulting u
    sprawdzonych firm z zagranicy.agencja budowy dróg powinna posiadać własne
    regionalne bazy materiałowe i maszynowe (aby unikać kosztownych zaliczek) ,
    płacić wdłg postępu prac np do 50 proc (głównie robocizna) wdłg harmonogramu
    prac i potwierdzenia przez inżynierów i 20 proc. po wstępnym odbiorze
    technicznymi 30 proc. po właściwym ostatecznym odbiorze technicznym.
    i jeszcze jedno Highway Agency dzieli Anglie na 6 głównych regionów ,a te z
    kolej są podzielone na 14 podregionów, wszystkie maintenance (prace remontowe
    etc ) są robione przez firmy z zewnątrz .Jest praca i pieniądze z podatków.
  • trudnyrynek 09.11.09, 22:02
    z tytulu wynika ze na A2 polozyli sie Niesiolowski i Ziobro z
    Macierewiczem.....
  • j-50 10.11.09, 04:16
    Autobany robi się u nas z podatniczego. A potem podatnikom każe się
    bulić za każdy km. Po prostu cud medycyny radzieckiej - Lenin
    wiecznie żywy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.