26.03.10, 21:16
Co należałoby zrobić? Nic nie boli tak jak walnięcie po kieszeni. Minuta spóźnienia ze skasowaniem biletu kosztuje pasażera 200 złotych. Zróbmy tak, że każde spóźnienie TRAMWAJU powyżej 15 minut też kosztuje 200 złotych - przy czym to MPK będzie musiało te sumę zapłacić pasażerowi. Brzmi absurdalnie? A nie powinno, bo bilet to umowa transportowa obowiązująca OBIE strony.
Jeśli MPK uważa, że winny jest ZDM to niech idzie z tym do sądu i walczy. Dziś zrzuca wszelkie niedogodności na pasażera i tłumaczy się "to nie ja - to kolega". To niech kolega płaci. Prezydent Grobelny przed paroma miesiącami sam stwierdził na łamach "GW" że wszystko się da przeliczyć na pieniądze, więc liczydło w dłoń.

--
Zamknąć wszystkie biblioteki publiczne! To istny bastion piractwa!
Nowe symbole Poznania: infobot.pl/r/1vQC
Obserwuj wątek
    • Gość: Pakosław Częściej jeździć Pestką! IP: *.icpnet.pl 27.03.10, 14:39
      Panowie redaktory, podobnie jak władze miasta, powinny od czasu do czasu wyjść
      przymusowo zza biurek i zza kierownic swoich wypasionych furek i przejść się lub
      przejechać po mieście, by przekonać się co naprawdę dzieje się na mieście.
      Problem z korkującą się Pestką istnieje od około 2 miesięcy! Dlaczego przez tyle
      czasu służby miejskie nie potrafiły zaprogramować właściwie sygnalizacji???
    • l.george.l Re: Komentarz 27.03.10, 14:50
      WTK pokazała płaczącą kobietę, która żaliła się, że spóźniła się do pracy
      poprzedniego dnia, że spóźni się kolejny raz, a pracodawca nie wierzy w
      niefunkcjonującą komunikacje miejską. Kobieta jest ofiarą jakiegoś niedojdy,
      który nie potrafi zarządzać komunikacją w mieście. Być może straci pracę, środki
      do życia. Oczywiście, że MPK powinno płacić pasażerom odszkodowania.

      --
      Homo est creator dei
    • Gość: abc 12 lat czasu było IP: 195.20.110.* 27.03.10, 17:48
      3 kadencje Grobelnego + 4 lata zasiadania w Zarządzie Miasta za
      Kaczmarka. I co takiego na prezydent zdziałał?
      Marną linię przez Mostową.
      Taka linia jak przez Mostową to powinna powstawać co roku nowa, a w
      międzyczasie jeszcze wydłużenie nowych.
      Śmiało można było już dawno choćby puścić tramwaj Szelągowską, czy
      Solną do Pułaskiego.
      Ale nie - stadion za 600mln, czy baseny za 400mln były ważniejsze.
      Nie wspomnieć już o ulgach inwestycyjnych dla Kulczyków, Van de
      cośtam i innych developerów, za które można było zrobić wiele
      inwestycji w komunikacji miesjskiej.
      LUDZIE - CZY WY NA PRAWDE NIE WIDZICIE, ŻE NADSZEDŁ CZAS NA
      ZMIANY ???
      Po 12latach trzeba w końcu przekazać zarządzanie Poznaniem komuś
      innemu.
      Mam nadzieję, że w PO to w końcu zrozumieją i nie wystawią
      Grobelnego do wyborów.
      • Gość: on Re: 12 lat czasu było IP: *.adsl.inetia.pl 28.03.10, 09:39
        > Nie wspomnieć już o ulgach inwestycyjnych dla Kulczyków, Van de
        > cośtam i innych developerów, za które można było zrobić wiele
        > inwestycji w komunikacji miesjskiej.

        "Oj naiwny, naiwny jak dziecko we mgle." Tacy inwestorzy stawiają
        sprawę jasno albo ulgi albo idą gdzie indziej gdzie je dostaną.
        Czyli albo dajesz ulgi albo zostaje syf ( np zasrany park pijaczków
        koło deptaku )+ przy takiej wielkości inwestycji i tak spora kasa
        dla miasta wpłynie.
        Tyle, że przy takich kontrachentach to trzeba mieć b. dobrych
        prawników oraz planistów, przy spisywaniu kontraktu i inspektorów
        przy jego egzekwowaniu. I tu może leżeć problem.
    • tpol Komentarz 27.03.10, 17:59
      Czy to jest główna wiadomość z jednego z największych miast w Polsce ???? W
      ciągu tygodnia główną wiadomością jest zwykle info gdzie korek albo stłuczka...

      Czy Gazeta nie ma informacji o innych tematach z miasta czy też nic się nie
      dzieje ?
      • Gość: abc Re: Komentarz IP: 195.20.110.* 27.03.10, 19:57
        > Czy Gazeta nie ma informacji o innych tematach z miasta czy też
        nic się nie
        > dzieje ?

        Jakby mieli napisać cokolwiek innego, to musieliby skrytykować PełO
        i miłościwie nam panującego. A to jest sprzeczne z linią tego
        wydawnictwa, więc piszą cokolwiek....
    • Gość: dorian Pewnie, dowalmy kierowcom, a i tak za to zapłacimy IP: *.xdsl.centertel.pl 27.03.10, 18:00
      Pan Adam Komposwki napisał w swoim komentarzu: "Ale póki co, skoro "tramwaj to
      podstawa", trzeba zrobić wszystko, żeby tramwaje przejeżdżały płynnie. Nawet
      kosztem większych korków samochodowych."

      Chyba zapomniał, że dla wielu Poznaniaków "przejażdżka" samochodem przez centrum
      nie jest przyjemną fanaberią ale koniecznością. Samochód wykorzystuje się często
      jako niezbędne narzędzie pracy, którego nie można zastąpić. Dodatkowe
      zakorkowanie i tak słabo przejezdnego miasta odbije się nie tylko na komforcie
      tych obrzydliwych i samolubnych kierowców ale także, a może przede wszystkim na
      kieszeniach mieszkańców miasta - także tych grzecznych czyli podróżujących
      tramwajami.
      Wydłużenie przejazdów i wzrost kosztów eksploatacji samochodów stojących w
      korkach zmniejszy wydajność pracy, czyli potencjalny zysk przedsiębiorców, co
      zapewne spowoduje wzrost cen towarów i usług.
      Jeżeli nie ma innego wyjścia i ta cześć miasta nie jest w stanie "obsłużyć" tak
      wielkiej liczby tramwajów, to może zamiast zwalać wszystkie obciążenia na
      kierowców lepiej racjonalnie poprowadzić linie tramwajowe, tak aby ich ilość
      była skorelowana z przepustowością skrzyżowań.
    • mihau_2 Proste rozwiązanie: 28.03.10, 21:12
      Likwidacja lewoskrętu Roosevelta - Dąbrowskiego. Przecież aby do tego
      lewoskrętu dojechać, należy przejechać przez Kaponierę. Dlaczego więc z Ronda
      Kaponiera nie zjechać na Zwierzyniecką i dalej pustawą ulicą Sienkiewicza do
      Dąbrowskiego?

      Brak ww. relacji skrętnej dałby sporo cennych sekund dla tramwajów! A jak
      widzicie, nie jest ta relacja tutaj potrzebna.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka