• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Znikną tanie pociągi do Warszawy i Krakowa?

  • 04.05.10, 01:08
    Ostatnio z przyjacielem z Irlandii jechaliśmy pociągiem z Poznania do Szczecinka. Pociąg był relacji Katowice - Gdynia: 5 wagonów w tym jeden 1 klasy. Całe szczęście, że mieliśmy bilet na 1 klasę, bo na peronie czekało z 200 osób. Co ciekawe, w tym samym czasie pociąg w drugą stronę nie miał wagonu 1 klasy (więc jak się kupiło bilet, to dupa).
    Nasz pociąg był masakryczny i chyba najgorszy jakim kiedykolwiek jechałem - 1 klasa była 10-krotnie gorsza niż pospieszny Kołobrzeg - Kraków. W pociągu śmierdziało, do kibla w ogóle ni można było wejść itd. (każdy wie o czym mówię).
    PKP (PKP Kasy, PKP Przejścia Podziemne, PKP Schody, PKP Ławeczki na Peronach i cokolwiek innego tam nie utworzyli) powinno być sprzedane Deutche Bahn czy komukolwiek innemu, bo to co obecnie oferuje, nie nadaje się na żadną restrukuryzację.
    Edytor zaawansowany
    • Gość: Szron IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.10, 08:06
      Panie Premierze, czekamy na interwencję w obronie tanich pociągów. W kwestii
      prób ich likwidacji warto by rozliczyć panów Szafrańskiego, Wacha i Engelhardta.
      I to jeszcze przed najbliższymi wyborami!
      • Gość: balbin IP: *.acn.waw.pl 04.05.10, 08:58
        A ja chce powrotu starych czasow gdy byla 1 firma PKP..i calym tym bajzlem
        zajmowala sie jedna firma..
        teraz potworzyli sobie 10-20 spolek kazda zajmuje sie swoja dzialka, kazda ma
        dyrektorow zastepcow rzecznikow.-i na darmozjadow maja pieniadze, ale zeby jakos
        ulatwic zycie pasazerom dzieki ktorym wogole istnieja juz nie, sam syf i brud
        jednym slowem.
        • Gość: off IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.05.10, 09:09
          Fajny wpis na ten temat znalazłem na tym blogu. Ma koles dużo racji

          contestator.blox.pl/2010/05/Wsiasc-do-pociagu-byle-jakiego-1.html
          • 04.05.10, 14:39
            może i gość ma rację. ale mu głos odjęło.
            • Gość: przecinek IP: *.tktelekom.pl 04.05.10, 15:05
              I bardzo dobrze że tak się dzieje.
              Wszyscy są przyzwyczajeni że PKP to moloch za darmo i wszystko tam jest za darmo.
              Jak samorządy zaczną płacić, może wreszcie wezmą za to odpowiedzialność i będą
              do kolei podchodzić poważnie.
              Może i nawet będzie to kolej na poziomie.
        • Gość: mk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.05.10, 11:34
          to jest ta polska prywatryzacja - dobra na wszystko, a w
          szczególnosci dla kolesi.
          Jeszcze lepiej jest na kopalniach węgla kamiennego - państwowych z
          nazwy, tzn. wydobycie jest państwowe, ale wszystko dookoła (co
          kiedyś było częścią kopalni) - bocznice kolejowe, plac z drzewem,
          oczyszczalnia ścieków, laboratorium, zwałowiska, załadunek itp.
          itd. - prywatne. I jako, ze bez jakiejkolwiek konkurencji i w
          sytuacji gdy państwowa część jest całkowicie na to zdana - przynosi
          ogromne kokosy prezesom i udziałowcom. Oczywiscie łatwo się domyśleć
          kto i jak do takiego nioeprzebranego żłoba się dostał.
      • Gość: czacza IP: *.dip.t-dialin.net 04.05.10, 09:06
        <Na tej wojnie stracą wszyscy...>
        A przecież wszyscy mieli na tej wojnie ZYSKAĆ !
        • Gość: mk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.05.10, 11:35
          nie wszystcy - tylko znajomi, kolesie, politycy - stanowska.
          • Gość: Kibic IP: *.warszawa.mm.pl 04.05.10, 12:06
            Niestety, ale czołowy polityk PO Drzewiecki znający chyba najlepiej
            realia obecnej ekipy nieudaczników rządzącej Polską miał racje
            nazywajac ją "dzikim krajem". Miał wprawdzie na myśli coś innego ale
            mimowolnie bardzo trafnie określił to, co teraz mamy w kraju.
            Leży służba zdrowia, wymiar sprawiedliwości, finanse, szumnie
            zapowiadana budowa autostrad, teraz dochodzi do tego kolejnictwo.
            Tylko w Polsce jest chyba możliwe (może z wyjątkiem jakiś
            kacykowatych państewek w Afryce i dalekiej Azji) aby dawny majątek
            PKP rozpieprzyc pomiędzy kilka spółek kierowanych przez partyjnych
            kolesi a ci mając w du... interes milionów pasażerów, kręcili ich
            kosztem własne lody.
            Niech PO przestanie wreszcie nas ogłupiać, że ma takie wspaniałe
            kadry i genialne pomysły na funkcjonowanie kraju. Przyganiali PiS
            ale to co robi PO to też żenada.
      • 04.05.10, 09:09
        ciebie ....-:))))
        Gość portalu: Szron napisał(a):

        > Panie Premierze, czekamy na interwencję w obronie tanich pociągów.
        W kwestii
        > prób ich likwidacji warto by rozliczyć panów Szafrańskiego, Wacha
        i Engelhardta
        > .
        > I to jeszcze przed najbliższymi wyborami!
        • Gość: he IP: 178.56.181.* 04.05.10, 15:38
          pam płemieł nałazie musi zmieniać pampełsy po katastłofie.

          i chyba ma w ryżej pupci koleje - pociąg to on widział na widokówce.
      • 04.05.10, 12:30
        p. Engelhard jest od Szczecina i jaki z niego minister, jak przy trzaskających
        mrozach przechodził przez otwór drzwiowy w Szczecinie-drzwi zdjęli do dłuuugiej
        naprawy, kolejarze, i nic go to nie ruszało. A Wach, to człowiek silniejszy niż
        zaraza, rządy się zmieniały a on niezastąpiony i jest i ..rozpier...kolej dalej.
        TUSK, goń to towarzycho do Wronek, Sztumu, Rawicza. Nikt nie ponosi
        odpowiedzialności za sytuacje na PKP. Ah, przewodniczących central związkowych
        od lewa do prawa też do aresztu. Bez ich wiedzy i kombinacji nic na kolei nie
        może się stać.
        • 04.05.10, 13:36
          On tylko gra w piłe,ćpa i popija a was ma w d...-:))))


          cajmero napisał:

          > p. Engelhard jest od Szczecina i jaki z niego minister, jak przy
          trzaskających
          > mrozach przechodził przez otwór drzwiowy w Szczecinie-drzwi zdjęli
          do dłuuugiej
          > naprawy, kolejarze, i nic go to nie ruszało. A Wach, to człowiek
          silniejszy niż
          > zaraza, rządy się zmieniały a on niezastąpiony i jest
          i ..rozpier...kolej dalej
          > .
          > TUSK, goń to towarzycho do Wronek, Sztumu, Rawicza. Nikt nie ponosi
          > odpowiedzialności za sytuacje na PKP. Ah, przewodniczących central
          związkowych
          > od lewa do prawa też do aresztu. Bez ich wiedzy i kombinacji nic
          na kolei nie
          > może się stać.
          • 04.05.10, 14:42
            wczoraj bramki strzelił dwie
      • 04.05.10, 14:37
        człowieku! przecież dlatego są zlikwidowane bo były tanie.
    • 04.05.10, 11:27
      brawo! Likwidować tanie połączenia i podnieść ceny biletów. I akcyzy
      wszelakie. Wtedy będzie na nowe limuzyny dla rządu.
    • 04.05.10, 13:08
      Tu nie chodzi o kase bo co to jest te 400 milionow. To PO zydzi
      masoni i cyklisci chca utrudnic prawdziwym patriotom dojazd do
      Krakowa a tym samym na Wawel w celu zlozenia holdu jedynemu
      sprawiedliwemu. Ale ten spisek nie przejdzie bedziemy organizowac
      piesze pielgrzymki na Wawel.
      • Gość: Do futbolisty IP: *.versanet.de 04.05.10, 13:18
        Mam prosbe kolego futbolisto!.Potrzebuje w miare szybko i pewnie dostarczyc do
        Krakowa dwie palety cegiel klinkierowych.Moze by kazdy z patnikow wzial po
        jednej do plecaka i dostarczyl na miejsce.Bylo by to po Bozemu i przyjaznie dla
        natury.Pozdrawiam.
        • Gość: zbyszko IP: 195.184.82.* 04.05.10, 14:14
          no dobrze, ale kto wyprodukował te cegły, czy to aby na pewno sa POLSKIE cegły ???
          • Gość: Do Zbynia IP: *.versanet.de 04.05.10, 15:22
            Oczywista oczywistosc ze z Polski!!.Zostaly wyeksportowane na Germany i musza
            wrocic na Polska glebe bo nie pozwole,aby rozsprzedali caly kraj za friko.Juz
            polskie drewno z palet wrocilo do kraju i bys zobaczyl mine celnika na
            granicy,ktory stwierdzil ze jeszcze nie widzial zeby drewno jechalo w ta
            strone.Pozdrawiam.
        • 04.05.10, 14:27
          A w jakim celu w/w cegly jada do Krakowa? czy aby w zboznym? i czy
          aby sa poswiecone?
      • 04.05.10, 13:34
        do posredniaka,czego ci zyczę-:)))
        panbramkarz napisał:

        > Tu nie chodzi o kase bo co to jest te 400 milionow. To PO zydzi
        > masoni i cyklisci chca utrudnic prawdziwym patriotom dojazd do
        > Krakowa a tym samym na Wawel w celu zlozenia holdu jedynemu
        > sprawiedliwemu. Ale ten spisek nie przejdzie bedziemy organizowac
        > piesze pielgrzymki na Wawel.
        • 04.05.10, 14:35
          Do posredniaka to ja jezdze samochodem, czesto z kierowca bo po
          pijaku nie prowadze.
      • 04.05.10, 13:55
        Ty, to może chcecie rowery? Ja sprzedam, biało czerwone, jak kupicie więcej, to
        dorzucę do każdego klakson kaczko-podobny.
        • Gość: zbyszko IP: 195.184.82.* 04.05.10, 14:16
          ale czy ten klakson robi: 'kwa'?
      • 04.05.10, 14:10
        idą sie pokłonić przenajświętszemu i niepokalanemu bratu .
        A pociągami to zydostwo pejsate jeździ, wódkę w warsach pije i czosnek pogryza. Dlatego w pociągach taki chlew. I masoni ostatnie złotówki z ojczyzny wywożą do berlina
        ;)
        --
        na złość cenzorowi zapisze sie do PiSu ;)
        • Gość: jude IP: 178.56.181.* 04.05.10, 15:36
          jam jest żyd.


          czekam aż mi obrzezańca wymyje Twój Pan Płemieł.

        • Gość: Do robola IP: *.versanet.de 04.05.10, 15:44
          Zacznijmy od tego kolego,ze do Berlina z duzej litery.My tej kasiory nie
          widzimy,lecz jeszcze dokladamy z naszych podatkow na dotacje Unijne.Ta kasiora
          plynie,ale na konta w Szwajcarji,aby bylo za co zyc jak beda spier.alac z tego
          kraju.Czarno to widzimy !!.
    • 04.05.10, 13:44
      A może Tusk coś powie o tym bajzlu? Przecież to firmy państwowe.
      • Gość: Anq26 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.10, 13:52
        No i bardzo dobrze robią! Niech zabronią im jeździć a nie ich ciągną na
        dno....swoimi długami.
        Jak ja z kimś współpracuję to zanim dostanę towar muszę zapłacić...a oni
        myśleli, że za darmo będzie im PKP remontować tory i użyczać? A oni tylko będą
        za bilety kasować i wozić pasażerów starymi wagonami...?! To może skoro oni nie
        płacą za tory to niech nie wymagają ode mnie żebym płaciła za bilet?
        • 04.05.10, 14:32
          Gość portalu: Anq26 napisał(a):

          > No i bardzo dobrze robią! Niech zabronią im jeździć a nie ich
          ciągną na
          > dno....swoimi długami.
          > Jak ja z kimś współpracuję to zanim dostanę towar muszę
          zapłacić...a oni
          > myśleli, że za darmo będzie im PKP remontować tory i użyczać? A
          oni tylko będą
          > za bilety kasować i wozić pasażerów starymi wagonami...?! To może
          skoro oni nie
          > płacą za tory to niech nie wymagają ode mnie żebym płaciła za
          bilet?


          A to zeby jechac pociagiem to trzeba kupowac bilet? hmm to chyba
          jakas nowosc na PKP, przeciez konduktor tez czlowiek z pensji nie
          wyzyje zawsze sie mozna dogadac:)))
      • Gość: tom IP: *.4fun.tv 04.05.10, 13:52
        Te hooooye z PKP InterCity odwołały dzisiaj jedyny tani pociąg TLK z
        Krakowa o 9.13. Pytam się - dlaczego? Śnieg, mróz, katastrofa?

        Niestety, to pierwszy efekt braku konkurencji ze strony Przewozów
        Regionalnych i, jak dla mnie, mega arogancja PKP InterCity.

        Co za hamstwo!!!
      • Gość: Tusk do krokusa 5 IP: *.versanet.de 04.05.10, 13:55
        Oczywiscie,musimy to wyjasnic i podac do wiadomosci publicznej,ale nie wczesniej
        nim komisja zakonczy swoje dochodzenie,no i oczywista oczywistosc ze po
        wyborach.Pozdrawiam ciemniakow w calym Ciemnogrodzie.Donaldinio Tuskowinio.
        • Gość: ej IP: 91.208.150.* 04.05.10, 14:04
          nie przesadzaj
        • 04.05.10, 14:10
          oto lista linii na których proponuje zlikwidowac pociagi zamiast
          likwidowac InterRegio

          1. Regionalne

          Zywiec - Sucha Beskidzka
          Krakow - Zakopane ( z wyj. sezonu turystycznego)
          Skawina - Oswiecim
          Oswiecim - Myslowice
          Czechowice-Dz. - Oswiecim - Trzebinia
          Kozlow - Kielce - Skarzysko Kam.
          Skarzysko Kam. - Ostrowiec
          Katowice - Tunel
          Czestochowa - Kielce
          Tarnow - Krynica ( z wyj. sezonu turyst.)
          Stroze - Biecz
          Czestochowa - Chorzew - Zdunska Wola
          Koluszki - Tomaszow Maz. - Radom
          Raciborz - Chalupki
          Wodzislaw - Chalupki
          Rybnik - Pszczyna
          Rzeszow - Tarnobrzeg - Stalowa Wola Rozwadow
          Rzeszow - Przemysl ( z wyj. InterRegio)
          Rzeszow - Tarnow ( z wyj. IR)
          Rzeszow - Jaslo
          Jaslo - Zagorz
          Przeworsk - SWR - Lublin
          Jaroslaw - Horyniec
          Deblin - Lublin - Chelm - Dorohusk
          Deblin - Lukow - Terespol
          Siedlce - Hajnowka
          Bialystok - Czeremcha
          Malkinia - Bialystok - Kuznica
          Sokolka - Suwalki
          Bialystok - Elk - Olsztyn
          Elk - Olecko
          Olsztyn - Braniewo
          Olsztyn - Pisz
          Olsztyn - Ilawa ( z wyj. InterRegio ewentualnie regio Olsztyn -
          Bydgoszcz przerobic na IR)
          Olsztyn - Dzialdowo
          Olsztyn - Elblag - Malbork
          Dzialdowo - Ilawa - Prabuty ( z wyj. IR)
          Dzialdowo - Ilowo
          Lodz - Kutno
          Zielona Gora - Zary
          Zary - Tuplice
          Zagan - Niegoslawice
          Gorzow - Zbaszynek
          Rzepin - Miedzyrzecz
          Nysa - Brzeg
          Nysa - Glucholazy
          Nysa - Kedzierzyn
          Nysa - Opole - Kluczbork


          2. TLK

          Warszawa - Terespol
          Bialystok - Suwalki ( poza sezonem turyst.)
          Lublin - Chelm
          Bialystok - Olsztyn ( poza sezonem turyst.)
          Elk - Suwalki
          Rzeszów - Przemysl
          Lublin - Przeworsk
          Deblin - Radom
          Kielce - Zawiercie
          Kielce - Czestochowa Stradom
          --
          I jest tak że Pan musi coś zrobić w tej sprawie
          Niech się Pan trzyma – Drogi Panie Jarosławie
          skocz.pl/pitz
    • 04.05.10, 14:04
      więc glosujmy na niego, im szybsiej wPiSdu pójdzie ten kraj tym szybciej Europa zrobi tu cywilizację.
      .
      gdzie zaczyna się burdel tam kończy patriotyzm
      --
      n
      • Gość: gość IP: 178.56.181.* 04.05.10, 15:35
        a gdzie zaczyna się degeneracja mózgu tam kończą się mądre wypowiedzi
        prawda robol?

        rusz dupsko i zwoje mózgowe - wymyśl coś bardziej mądrzejszego.

        albo


        podaj cegłę, bo roboli już się i tak nie słucha. Tacy robole
        wywieszają flagi unii europejskiej na rozjebanych poniemieckich
        balkonach.

        zrobiłeś burdel i kupiłeś laptopa z internetem. tutaj Twój świat się
        kończy i zaczyna.
    • 04.05.10, 14:32
      Teraz sami bedzieta błagać o to na kolanach.
      I jeszcze poetosowe rządy bedzieta chwalić pod niebiosa, pomimo, że
      niekoniecznie standarty przewozów zmienią się na lepsze.

      Wszyscy tą "technikę i procedury" przed-prywatyzacyjne znają, aż do bólu.
      Doprowadzić do maksymalnych strat, chaosu organizacyjnego i drastycznego
      ograniczenia produkcji (lub usług).
      Potem sprzedaż za grosze traktowane jest jak zbawienie witane ze łzami
      wdzięczności w oczach.

      Podobnie rzecz się ma ze służbą zdrowia. I to nas NAPEWNO też nie minie.
      A co będzie potem?
      Ano, różnie... hutnicy, stoczniowcy, pracownicy przemysłu ciężkiego
      (precyzyjnego-obronnego) coś na ten temat wiedzą.
      O upadłych zakładach kooperujących nawet nikt nie chce wspomnieć.
    • 04.05.10, 14:36
      krewni i znajomi królików opanowali wszystkie możliwe stołki, fotele,
      stanowiska, apanaże. A że króliki są płodne ...
      Tak, ćwoki, róbta tak dalej. budujta republikę kolesi - jak to leci - TKM.
      Niech żyje TKM. Niech rośnie i rozrasta TKM. rządy debili, kołków, ćwierć
      inteligentów, słowem dziatwa naszej elyty. Superćwoki.
    • 04.05.10, 14:57
      więc wiadomo kto najgłośniej wrzeszczy.
      Pan Przyszły Prezydent Kaczyński pokaże wam ćwoki jak się jeździ na kocie o imieniu Kasztanka ;)
      • Gość: gość IP: 178.56.181.* 04.05.10, 15:32
        zapomniałeś się podpisać:

        "debil co musi coś powiedzieć".

        niedługo polska będzie miała gaz z gŁupków takich jak Ty.

        zrób coś dla narodu.
    • 04.05.10, 14:59
      wladz
      • Gość: zed IP: *.adsl.inetia.pl 04.05.10, 17:30
        PKP tkwi jeszcze w głębokiej komunie i każda konkurencja, nawet
        Przewozy Regionalne, rozkłada ich na łopatki.
    • 04.05.10, 15:24
      po co kampania wyborcza, po co informacje, że Marta poprze wujka, a mąż na
      pleckach zmieni opcję. PREMIERZE TUSK. Na dywanik proszę Engelharta, Wacha i
      resztę tej bandy z PKP i rozmowa publiczna i efekty-zwolnienia i dużo
      pociągów, najlepiej DB.
      To jest granda w biały dzień.
      • Gość: przecinek IP: *.tktelekom.pl 04.05.10, 15:47
        Po co ci debaty znowu?
        Znowu debatować zamiast robić?
        A potem okazuje się, że samoloty spadają.
        Koleje też chcesz zepsuć?
    • 04.05.10, 16:00
      To co po roku 1989 wyprawia się z polskimi kolejami nie da się już nazwać niekompetencją, to raczej sabotaż. Podobnie jak w wielu innych przypadkach PKP zostało rozbite na część związaną z infrastrukturą, na część dochodową (InterCity, Cargo) i na część deficytową czyli przewozy regionalne. W ten sposób można podzielić każdą firmę, nawet najlepiej zarządzana firma prywatna ma działy dochodowe, oraz takie które generują koszty, te pierwsze powinny zarobić na całość i w PKP nie potrafiły. Działo się tak z kilku powodów, a przerosty zatrudnienia, czy ogólnie złe zarządzanie to był jeden z nich, ale nie jedyny i nie najważniejszy. Największy udział w deficycie PKP miały połączenia podmiejskie. Gdyby przyjąć, że kolej jest takim samym przedsiębiorstwem jak każde inne i ma na siebie zarabiać, połączenia podmiejskie nie miałyby racji bytu, albo musiałyby zostać zlikwidowane, albo ceny biletów podniesione do stopnia nieakceptowalnego przez pasażerów, którzy przesiedliby się do własnych samochodów, lub autobusów głównie prywatnych linii. Tak z resztą w dużej mierze się stało. Tyle tylko, że kolej nie jest taką samą firmą jak każda inna, choćby z racji monopolu na korzystanie z infrastruktury, ale także z racji funkcji społecznej i innych przyczyn. Likwidacja połączeń kolejowych podmiejskich, regionalnych oprócz dalszej degradacji polskiej prowincji niesie także masę zjawisk niekorzystnych dla dużych miast. To tylko chwilowa i pozorna oszczędność, obcięte koszty wyjdą za chwilę w innym miejscu, w zużyciu dróg, zużyciu benzyny, zanieczyszczeniach środowiska itd... Duże miasta chcą promować transport zbiorowy, tymczasem kolej podmiejska jest właśnie takim transportem równie ważnym jak autobusy miejskie, nikogo nie dziwią jednak dotacje samorządów dla miejskich autobusów. Dlaczego więc oburzały dotacje dla PKP? Cel moim zdaniem jest dość oczywisty, dochodową część kolei czyli InterCity sprywatyzować. Działając w warunkach monopolu przerzuci ona koszty częściowo na pasażera, a częściowo na państwową spółkę zarządzającą infrastrukturą, część deficytową jak wszystko co deficytowe oddać samorządom oczywiście bez pieniędzy. Niech samorządy finansują dotacje ze swoich budżetów, albo niech likwidują połączenia użerając się z obywatelami nie przeszkadzając rządowi w ogłaszaniu kolejnych cudów i sukcesów. Samorządowe przewozy regionalne próbowały odebrać pasażerów InterCity obsługując także trasy krajowe, a ponadto próbowały podobnie jak InterCity (które także zalega PLKK) oszczędzać nie płacąc za używanie infrastruktury. Cele obu spółek nie do pogodzenia, stąd całe zamieszanie. Kto na tym skorzysta? Prywatni, lub zagraniczni przewoźnicy na przykład Deutsche Bahn, które być może bez kupowania InterCity po prostu przejmie polikwidowane połaczenia, wprowadzi na jakiś czas promocję tak aby krajowe spółki kolejowe upadły, a gdy już będzie monopolistą odbije sobie z nawiązką poniesione wydatki. Działania lub brak działań kolejnych rządów szykują grunt pod prywatyzację kolei, najpierw upodlić, polikwidować co się da, co wartościowe sprzedać kolegom od koryta i partyjnym sponsorom, a potem powiedzieć wściekłemu społeczeństwu, że prywatyzacja jest jedynym wyjściem. Otóż nie jest jedynym, ale na pewno jest najgorszym i w żadne bajki o rynku i konkurencji nie można wierzyć. Bo konkurencja przewoźników kolejowych będzie podobna do "konkurencji" np. między OFE.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.