Dodaj do ulubionych

Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w korkach

08.09.10, 09:56
Szanowni Poznaniacy! Czy ktoś jest w stanie wyobrazić sobie większą niedorzeczność? Budżet Poznania będzie przez najbliższe 5 lat suchy jak piasek na pustyni, a Poznań funduje sobie kolejną luksusową inwestycję za STO MILIONÓW. Za te pieniądze można niemal poprowadzić tramwaj na Naramowice albo przez Centrum!
--
Jestem z Poznania! Miasta gdzie korki postanowiono zlikwidować mandatami dla pieszych!
poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,8147536,Koniec_z_przechodzeniem_na_czerwonym__Bo_lapia_.html
Straż Miejska: "Nasza akcja to kolejny etap ograniczenia przestępczości na drodze"
www.my-poznaniacy.org/
Obserwuj wątek
    • ksmx Bardzo dobry projekt i krok w dobrym kierunku 08.09.10, 10:04
      Już dzisiaj zachęcam do korzystania z 'community traffic' za pomocą systemu
      mapa.targeo.pl lub 'drogowskaźnik' w sieci plusgsm. Również poznański naviexpert korzysta z podobnej technologii.

      To co proponuje nam miasto to tak jakby rozszerzenie tej technologii na komunikację miejską. Plusy z tego będą takie, że zaczniemy w końcu myśleć na tym jak w Poznaniu wyeliminować wąskie gardła oraz celniej ulokować publiczne inwestycje.
      • wlodzimierz_nowak Re: Bardzo dobry projekt i krok w dobrym kierunku 08.09.10, 10:39
        ksmx napisał:

        > Już dzisiaj zachęcam do korzystania z 'community traffic' za pomocą systemu
        > mapa.targeo.pl lub 'drogowskaźnik' w sieci plusgsm. Również poznański naviexper
        > t korzysta z podobnej technologii.

        I? Co to ma wspólnego z wydatkowaniem 20 mln na to, a nie coś bardziej potrzebnego?

        > To co proponuje nam miasto to tak jakby rozszerzenie tej technologii na komunik
        > ację miejską. Plusy z tego będą takie, że zaczniemy w końcu myśleć na tym jak w
        > Poznaniu wyeliminować wąskie gardła oraz celniej ulokować publiczne inwestycje

        ZTM od dawna ma takie dane. I od 17 lat wie jak je wyeliminować. Problem leży w tym, że śródmieście i system komunikacji zbiorowej nie jest miejscem, gdzie miasto lokuje inwestycje.
        --
        Jestem z Poznania! Miasta gdzie korki postanowiono zlikwidować mandatami dla pieszych!
        poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,8147536,Koniec_z_przechodzeniem_na_czerwonym__Bo_lapia_.html
        Straż Miejska: "Nasza akcja to kolejny etap ograniczenia przestępczości na drodze"
        www.my-poznaniacy.org/
        • piter_wlkp A to ciekawe 08.09.10, 23:04
          >ZTM od dawna ma takie dane. I od 17 lat wie jak je wyeliminować. Problem leży w tym, że >śródmieście i system komunikacji zbiorowej nie jest miejscem, gdzie miasto lokuje >inwestycje.

          Czy byłbyś Włodku uprzejmy nieco rozwinać ten temat ? Mam rozumieć że ZTM od 17 lat ma dane i wie co i jak , ale trzeba dopiero wydać 80 mln na nowy system, aby z tych danych był jakiś pożytek ?
    • gall.anonim.pn Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w korkach 08.09.10, 10:10
      Mam nadzieję, że system będzie wystarczającym powodem do rozpatrzenia reklamacji przez MPK vide wiosenna indolencja na trasie PST która kosztowała poznaniaków (w formie zwiększonych opłat za bilety) pewnie ładne parę milionów złotych. A tak to po prostu powiem: jechałem z waszej winy nie 5 a 50 minut więc nie ja powinienem płacić karę a wy!

      --
      Zamknąć wszystkie biblioteki publiczne! To istny bastion piractwa!
      • wlodzimierz_nowak Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork 08.09.10, 10:37
        Mnie to przypomina system elektronicznej informacji o fali ściekowej we wsi gdzie spuszcza się ścieki do rynksztoków... Jasne że się przyda. Ale są bardziej potrzebne projekty podstawowe, infrastrukturalne. Samo PST do Dworca Zachodniego nie zlikwiduje spacerów po nasypie, potrzebna i od 17 lat zaplanowana jest druga linia tramwaju z północy w centrum, bardziej potrzebna jest Św. Wawrzyńca w centrum und, und, und, potrzeb podstawowych jest całe morze.
        --
        Jestem z Poznania! Miasta gdzie korki postanowiono zlikwidować mandatami dla pieszych!
        poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,8147536,Koniec_z_przechodzeniem_na_czerwonym__Bo_lapia_.html
        Straż Miejska: "Nasza akcja to kolejny etap ograniczenia przestępczości na drodze"
        www.my-poznaniacy.org/
    • cfalek przypadek czwarty: jesteś pieszy, ci się spieszy 08.09.10, 10:43
      -gdzie sprawdzę czy w końcu domalowano pasy na takiej Głogowska/Hetmańska, Św Marcin/Niepodległośći, Towarowa/Składowa, Dworcowy,.... kiedy pasy po przekątnych skrzyżowania?
      -gdzie sprawdzę czy mogę bez zatrzymywania się na każdej wysepce (Dworcowy), kiedy zielona fala dla pieszego?
      -gdzie sprawdzę czy w końcu porobiono światła bym czuł się bezpiecznie Grunwaldzka przy targach, początek Dworcowego (od centrum), Estkowskiego
      -gdzie sprawdzę online poziom hałasu bym wiedział, gdzie nie wybierać się na spacer i mieszkania nie kupować?

      --
      A patrząc – widzą wszystko oddzielnie
      Że dom… że Stasiek… że koń… że drzewo…
      (Julian Tuwim - Straszni Mieszczanie)
      • ksmx Re: przypadek czwarty: jesteś pieszy, ci się spie 08.09.10, 10:53
        cfalek napisał:

        > -gdzie sprawdzę czy w końcu domalowano pasy na takiej Głogowska/Hetmańska, Św M
        > arcin/Niepodległośći, Towarowa/Składowa, Dworcowy,.... kiedy pasy po przekątnyc
        > h skrzyżowania?
        > -gdzie sprawdzę czy mogę bez zatrzymywania się na każdej wysepce (Dworcowy), ki
        > edy zielona fala dla pieszego?
        > -gdzie sprawdzę czy w końcu porobiono światła bym czuł się bezpiecznie Grunwald
        > zka przy targach, początek Dworcowego (od centrum), Estkowskiego
        > -gdzie sprawdzę online poziom hałasu bym wiedział, gdzie nie wybierać się na sp
        > acer i mieszkania nie kupować?

        W miejscach gdzie natężenie jest duże natężenie ruchu (wszystkie 'ramy') piesi powinni chodzić pod ziemią. Przede wszystkim chodzi tutaj o bezpieczeństwo i komfort pieszych i rowerzystów.
    • Gość: Poznaniak Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 12:25
      Co za pierdoły - od tego ruch się nie upłynni tylko skasuje jakaś firma informatyczna.
      Zamiast tego należy NATYCHMIAST USUNĄĆ RUCH TRANZYTOWY Z POZNANIA !!!
      SZCZEGÓLNIE CIĘŻAROWY - DZISIAJ CIĘŻARÓWKI ZATYKAJĄ JANA PAWŁA OD RONDA SRÓDKA - RATAJE AŻ PO STAROŁĘKĘ. TAM ICH PRZECIEŻ W OGÓLE BYĆ NIE POWINNO.

      Ciężarówki z Gniezna (póki nie jest gotowa wschodnia obwodnica) powinny być kierowane do Wrześni i stamtąd autostradą mijać miasto by jechac dalej na Kórnik-Katowice czy Komorniki-Wrocław czy w kierunku zachodniej granicy.

      W ULICĘ WARSZAWSKĄ W ANTONINKU TEŻ NIE POWINNA MIEĆ WJAZDU ŻADNA CIĘŻARÓWKA W TRANZYCIE DO AUTOSTRADY CO DZISIAJ JEST NAGMINNE !!!
      PÓKI NIE MA WJAZDU NA AUTOSTRADĘ W SWARZĘDZU - NIECH JADĄ DO WRZEŚNI I TAM WJEŻDŻAJĄ NA AUTOSTRADĘ (DOTYCZY TAKZE - JEŚLI NIE PRZEDE WSZYSTKIM CIĘŻARÓWEK WIOZĄCYCH DOSTAWY I WYWOŻĄCYCH GOTOWE AUTA Z FABRYKI vW W ANTONINKU).

      To jest jakaś paranoja, że nikt nie zadbał o wjazd na autostradę w Swarzędzu i jednoczesny CAŁKOWITY ZAKAZ WJAZDU SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH NA ULICE:
      - KRZYWOUSTEGO (OD WIADUKTU NA ORŁA BIAŁEGO)
      - ZAMENHOFA (OD RONDA STAROŁĘKA W KIER RONDA RATAJE)
      - NOWE ZAWADY (OD BAŁTYCKIEJ W KIERUNKU RONDA ŚRÓDKA)
      - ETC CZYLI ZAŁY OBSZAR OGRANICZONY OD POŁUDNIA AUTOSTRADĄ, OD PÓŁNOCY STARĄ OBWODNICĄ (BAŁTYCKA, LECHICKA ETC.) + NIESTACHOWSKA-HETMAŃSKA

      Jak to się komuś kiedyś uda - korków nie będzie.
      • Gość: Poznaniak Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 12:31
        Dajcie mi 1 mln PLN a ja to zrobię (parę znaków drogowych zakazu wjazdu dla pojazdów pow 3,5 tony + kilka tablic informacyjnych a resztę sobie zostawię w kieszeni - pewnie więcej niż połowa zostanie :) ).

        Na marginesie - stolica sobie wyrzuciła cały tranzyt z miasta - ciężarówki muszą jeździć już w Sochaczewie na Górę Kalwarię. Nie rozumiem dlaczego Poznań utrzymuje ogromny tranzytowy ruch ciężarówy w ścisłym centrum???? (Rondo Starołęka-Rondo Rataje- Rondo Śródka).

        No ale co zrobić jak jakiś palant postawił tablicę wskazującą tranzyt na Bydgoszcz przy zjeździe w Krzesinach (która dalej prowadzi ciężarówkę elegancko do samego centrum tj. do Ronda Rataje gdzie dalej przez Rondo Śródka i Nowe Zawady prowadzi ją na wylot na Bydgoszcz) - ZAMIAST POSTAWIĆ TAKĄ TABLICĘ WE WRZEŚNI GDZIE MÓGŁBY DO BYDGOSZCZY JECHAĆ PRZEZ GNIEZNO. Ale po co prawda? Lepiej zatkać centrum miasta w cholerę...
        • Gość: mkrs Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 12:42
          No dobra, ale o co całe to plucie? W budowie są przecież dwie obwodnice północ-południe, które odciążą miasto od tranzytu. Ja rozumiem, że Grobelny i jego świta to banda niekompetentnych idiotów (i popieram tę opinię), ale akurat w tej kwestii ciężko się przyczepić - obwodnice powstają i tranzyt za ok. rok popłynie właśnie nimi. Trzymajmy się faktów.
          • Gość: Poznaniak Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 12:48
            Człowieku, o czym tym mówisz/piszesz. Po pierwsze do tego czasu jeszcze sporo wody upłynie a po drugie - co ma piernik do wiatraka??? Jesli nie będzie zakazu poruszania dla pojazdów powyżej 3,5 tony w ścisłym centrum - zawsze się znajdą TIRowcy którzy dla zaoszczędzenia paru kilometrów bedą się pchać między rondem rataje a rondem śródka.

            Tym bardziej, że VW chyba się nie przeprowadza z Antoninka z tego co wiem, a nowa obwodnica nie zmusi ich do pchania ciężarówek do autostrady inną drogą niż warszawska-Rondo śródka-rondo rataje-Krzywoustego.
            A mi chodzi o to, że w Warszawską ŻADNA CIEŻARÓWKA JADĄCA W TRANZYCIE (PODKREŚLAM W TRANZYCIE) PRZEZ POZNAŃ WJEŻDŻAĆ NIE POWINNA !!!
            • Gość: mkrs Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 13:09
              Nie znam dokładnych planów, ale jestem na 99% pewny, że po otwarciu obwodnic tranzyt przez Poznań będzie zabroniony. Poza tym obwodnice będą gotowe za ok. rok, więc ich otwarcie nastąpi nawet szybciej, niż zostałaby stworzona pełna dokumentacja, nowe oznakowanie itp. dla tak rozległego projektu, jak całkowita blokada miasta dla tranzytu.

              A znając kilku kierowców TIR-ów mogę Cię zapewnić, że żaden z nich nie pchałby się przez miasto, gdyby mógł nadrobić zaledwie kilka kilometrów (w skali typowej trasy ciężarówki jest to bardzo mało) i wyjechać na wygodną obwodnicę. I dokładnie to samo dotyczy VW z Antoninka (przy okazji: z zakładu będzie niemal idealny wyjazd wprost na wschodnią obwodnicę).

              Ty myślisz, że kierowcy TIR-ów jeżdżą przez te Rataje dla sportu czy jak?
    • kontemplator07 Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork 08.09.10, 19:20
      Jedna złotówka wydana na ITS daje czterokrotnie większy efekt, niż jedna złotówka wydana na twardą infrastrukturę - jeżeli działania są spójne systemowo a projekty rozsądne. Zaawansowane rozwiązania ITS o znaczeniu ogólnomiejskim są zastosowane w kilkudziesięciu miastach europejskich. W Polsce wnioski o takie apilkacje złożyły prócz Poznania także Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Bydgoszcz i GDDKiA dla dróg krajowych. To te miasta, o których wiem, że złożyły napewno, podobno jest ich więcej. Lokalne wdrożenia różnych komponentów architektury ITS w Polsce mają miejsce w kilkunastu miastach, w tym z dużych miast: w Warszawie. Krakowie i Łodzi. Poznański projekt jest nabardziej zaawansowany i wcale nie najdroższy. Wynika to z zaawansowanych urządzeń systemu sterowania i zarządzania ruchem wprowadzonych w ciągu ostatnich kilkunastu lat (inteligentne sterowniki, urzadzenia detekcji, komputery pokładowe, sterowniki, centrum sterowania ruchem ZDM i MPK oraz środki łączności). Są to obiekty niezintegrowane i brak jest elementów umożliwiających systemowe zarządzanie i generowanie informacji w trybie on-line. Inspiracją dla tego projektu były działania Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP (konferencja ogólnopolska w 2009 r. i warsztaty specjalistyczne zorganizowane na przełomie 2008/2009 r). Technologię poznańskiego projektu opracowała Politechnika Poznańska (Instytut Informatyki).
      • Gość: mkrs Re: Sprawdzisz w komórce, gdzie auta stoją w kork IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.09.10, 10:56
        Zgadzam się z Tobą, ale nie do końca.

        Te liczby (1:4) są prawdziwe tylko wtedy, kiedy istnieje infrastruktura gotowa przyjąć cały ruch. Dzisiaj Poznań jej nie ma, więc liczby te nijak się mają do naszej miejskiej rzeczywistości.

        W przypadku miast drugim warunkiem (ściśle powiązanym z pierwszym) jest istnieje sprawnego systemu komunikacji zbiorowej, ścieżek rowerowych itp., dzięki którym wybór formy dojazdu nie ogranicza się do trasy pokonanej samochodem, ale także (a raczej przede wszystkim) obejmuje możliwość wyboru środka transportu. W Poznaniu jedynym środkiem transportu promowanym poprzez inwestycje jest tymczasem samochód. Weź pod uwagę, że nawet najlepszy ITS nie spowoduje fizycznego zwiększenia przepustowości dróg, które prędzej czy później zostaną zatkane, jeśli miasto będzie brnąć w swoją idiotyczną prosamochodową politykę.

        Osobiście proponuję więc zacząć od podstaw: wybudowania nowych linii szybkiego tramwaju (głównie na północy miasta), rozwinięcie systemu biletowego obejmującego kolej aglomeracyjną, wygodnej integracji sieci kolejowej z miejską (na szczęście prace powoli ruszają - patrz: przedłużenie PST), obwodnice dla ruchu tranzytowego (tu też na szczęście zostały podjęte działania) i oczywiście ułatwienia dla rowerów. Potem, kiedy będzie istniał realny SYSTEM, będzie w ogóle co integrować.
    • piter_wlkp Fajny pomysł, ale dlaczego za aż 80 mln? 08.09.10, 23:32
      Czyżby ten system tworzył jakiś Prokom i jakiś tłusty oligarcha chciałoby zainkasować premię ? Chętnie bym zobaczył kosztorys tego projektu. Sens wydania 80 mln jest tym bardziej dziwny, że chodzi o niewielką część Poznania. Cóż mają oznaczać słowa, że system może być rozszerzony na pozostałą część Poznania , czyżby za wielokrotność tychże 80 mln ?
      W powyższych postach niezmordowany Włodzimierz zasugerował, że na cóż te systemy ITS jeśli u podstaw problemu tkwi fundamentalne niedoinwestowanie systemu komunikacji. I w tym przyznaję mu rację

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka