Dodaj do ulubionych

Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory

30.12.10, 23:49
Lepiej nie ryzykować straty unijnych pieniędzy. Budujmy ten wiadukt i nie kombinujmy już, bo możemy obudzić się z ręką w nocniku.
Obserwuj wątek
    • harrnas Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory 31.12.10, 00:10
      gryzipiórkom zaleca się myślenie - niby łatwiej i taniej będzie, jeśli za jakiś czas trzeba będzie raz jeszcze przebudować i podnieść ul. grunwaldzką?
      i polecam sprawdzić co niemcy budowali nad planowaną autostradą 100 lat temu - pomimo że znaczną część tej drogi (a4 w stronę granicy) wybudowali dopiero niedawno...
      więc jak nasi decydenci i urzędnicy będą pod społecznym i słusznym oczywiście niezmiernie obstrzałem tak zorientowanych w planowaniu przestrzennym dziennikarzy i zamiast inwestycjami będą się narodowi tłumaczyć ze wszystkiego, to na pewno wiele jeszcze uda się na czas zrobić...
          • Gość: geordi Suchy Las to nie przedmiescia, wiec wyludnia IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 31.12.10, 11:58
            zadziwiajace z jakim uporem zaprzeczasz faktom.
            Suchy Las, Czerwonak, Luboń i Dopiewo leżą POZA granicami administracyjnymi Poznania. I nic nie wskazuje na zmianę tego stanu rzeczy. Wraz z ludzmi osiedlajacymi sie POD poznaniem wyjezdzaja ich podatki. Ustawa metropolitalna jest mniej wazna niz in vitro, wiec Sejm jej szybko nie klepnie. A bez tej ustawy w takim czy innym ksztalcie, nie ma szans na dostep do kasy tych mieszkancow. Wójtowie owszem, doloza, ale nie tyle ile by Riczard sobie zyczyl i nie na to czego by sobie zyczyl. Wójt Plewisk np. chetnie by sie dolozyl do wiaduktu na Junikowo. Ale wedlug ekipy Riczarda to inwestycja bez sensu. Więc na przejazdach dalej kilometrowe korki będą, ale za to wiadukt dla kretów będzie i dworzec Junikowo "na miarę naszych możliwości".

            A jedź sobie tą obwodnicą zachodnia, pierwszy Ci wstege do przeciecia rozwiesze, na zdrowie. Tylko nie zapomnij zerknac na tablice informacyjne, z czyich pieniedzy jest wybudowana. PAŃSTWOWYCH. Nie miejskich, ale z budżetu centralnego. I to jest priorytetem, wyprowadzenie ruchu poza miasto.

            Wewnatrz miasta, jak Twoja indywidualnosc chce wozic dupsko od drzwi do drzwi, stoj sobie w korkach. I plac za zasmradzanie okolicy. Bo poza udroznieniem obecnego ukladu (podniesienie przepustowości o kilkanaście procent) wieksze inwestycje drogowe sa pozbawione sensu. Raz ze wzgledu na to, ze same w sobie indukuja ruch (mieszkanie na Grunwaldzie, zakupy w Plazie) i tym samym same przeczą swojemu istnieniu ("odkorkowanie") a dwa, ze ich pełne koszta budowy, wiecznych remontów nawierzchni bitumicznej, rosnacego zadymienia atmosfery (PM10 od opon, klocków hamulcowych i diesli bez filtra cząstek stałych), hałasu, chorób związanych z ich istnieniem są wielokrotnie wyższe od podobnej klasy dróg żelaznych. Chcesz jezdzic w komforcie po miescie - plac za to. Nie dziwiac sie, ze po otwarciu nowiutkiej drogi tez zaraz bedziesz stac w korkach. Mądre głowy nawet opisaly jaka to zaleznosc - drogi rosną liniowo, ruch na nich geometrycznie. Ciekawe, kiedy jedno przegoni drugie ? :P Więc jesli nie chcesz przyjac faktow do wiadomosci, to ogranicz chociaz wyrzucanie z siebie bełkotu oskarzajacego innych o glupote.


            Przepustowosc linii szynowej (o szerokosci pasa drogowego) to 8-10x przepustowość drogi. 4-5x dla jazdy "w komforcie". Brak emisji rozproszonej (dymi tylko elektrownia, co efektywnie mozna eliminować), duże możliwości redukcji hałasu (price is the limit, przykład helmut vs. Combino), prawie zerowa wypadkowość i wiele innych zalet.

            i to jest kierunek rozwoju do którego doszli nawet biurokraci z Brukseli. Jesli buduje sie nowa dzielnica - ciagniemy tam uklad szynowy, do tego droga 1x2 i wsio. Karetka dojedzie, bogate "indywidualnosci" też, a cała reszta komfortowo i tanio tramwajem.

              • wlodzimierz_nowak przyszłość ruchu samochodowego 31.12.10, 15:33
                leszekes napisał:

                > Masz Kononowicza za idola? Nie odpowiadaj. To widać a pytanie jest z gatunku re
                > torycznych.

                Nikt nie zabroni Tobie żywienia się taka nadzieją. Ale podpowiem, że złudną. Utrzymanie ulic kosztuje wszystkich, także tych, którzy nimi nie jeżdżą. Natomiast utrzymanie torowisk kosztuje głównie użytkowników. Inaczej rzecz by wyglądała, gdybyśmy jeździli po gruntowych, polnych duktach, których nikt by nie odśnieżał. Wbrew powszechnym poglądom dotacje do systemów kolejowych, tramwajowych i metra są znacznie niższe niż do dróg.

                Ludzie zdali sobie z tego sprawę w poprzedniej dekadzie. Unijna polityka uchwalona w 2001 zakłada ewentualne wprowadzenie odpłatności za jazdę po ulicach miast (rejestracja satelitarna, tak jak teraz ciężarówki płacą za autostrady w Niemczech) w czwartej, piątej dekadzie XXI wieku. Decyzja zapadnie w ciągu zaczynającej się właśnie dekady. Z Europy znikną bezpłatne autostrady bodajże do 2025.


                --
                www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org
                • Gość: a b c Re: przyszłość ruchu samochodowego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.12.10, 16:00
                  Włodzimierz Nowak napisał: Utrzymanie ulic kosztuje wszystkich, także tych, którzy nimi nie jeżdżą. Natomiast utrzymanie torowisk kosztuje głównie użytkowników.

                  Nie piszesz Włodku prawdy. Utrzymanie torowisk uzytkownicy pokrywaja zaledwie w ok. połowie. Reszta pochodzi z budżetu czyli z pieniędzy wszystkich mieszkańców, równiez tych, którzy autobusami i tramwajami nie jeżdżą. (koszt utrzymania MPK to ok. 350 mln złotych rocznie, a wpływy z biletów to ok. połowa tej kwoty)
                  • Gość: geordi Re: przyszłość ruchu samochodowego IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 31.12.10, 16:47
                    przy czym około połowa budżetu MPK idzie na tramwaje - wozokilometry tramwaj:autobus są jak 1:2, zakładając, że koszt tramwajowego jest średnio 2x droższy wychodzi pól-na-pół.

                    (www.poznan.pl/mim/public/budzet/pages.html?id=19595&ch=19605&p=19610&instance=1017&lang=pl&lhs=budzet&rhs=publications)

                    Czyli można przyjąć, że funkcjonowanie tramwajow jest pokryte w ~75% z samych biletów. :P Ba, można polemizować, że przy inaczej skonstruowanej ofercie wpływy by wzrosły.

                    Co więcej, bieżące utrzymanie torowisk przez MPK to właściwie tylko przejazd podbijarką w poniedziałki po trasie PST, szlifowanie w wakacje + działania doraźne jak kolejna zwrotnica padnie, albo gdzieś trakcja się zerwie. Nie zdziwiłbym się, gdyby nawet stanowiska toromistrza nie utrzymywali. Też biorąc pod uwagę, że spora część torowisk (prawie całe centrum) jest albo zaasfaltowana, albo w kocich łbach położona. W odróżnieniu od takiego Gdańska np.
                • leszekes Generalnie za wszystko płacą mieszkańcy, 01.01.11, 02:45
                  choć są dziedziny za które płaci państwo polskie i EU.
                  Potrzeby są duże. Komuniści pozostawili po sobie olbrzymie zaległości.
                  Odpłatność za poruszanie się po mieście wielkości Poznania sensu nie ma i raczej żadna władza na to się nie zdecyduje z powodów praktycznych. Za duże koszty polityczne (murowane protesty mieszkańców, utrata władzy).
                  Z tego co wiem Niemcy nie zamierzają pobierać opłat na swoich autostradach od pojazdów osobowych. Nie po to je znosili ileś tam lat temu.
                    • leszekes Re: Generalnie za wszystko płacą mieszkańcy, 01.01.11, 11:26
                      Dokładnie nie zgłębiałem tematu. To były winiety. Znikły na pewno przed rokiem 1980. Wtedy to kupiłem w Niemczech kilkunastoletnie BMW z charakterystycznymi winietami na przedniej szybie od strony kierowcy. Pamiętam jak je zdrapywałem. Łatwo odchodziło takie duże "X" na wydrukowanym roku. Aby odkleić resztę musiałem polewać je gorąca wodą...
                      Dobrego roku na dobrych drogach życzę... :)
                        • leszekes Re: Generalnie za wszystko płacą mieszkańcy, 01.01.11, 21:12
                          Ja wtedy miałem zwykłą 318-tkę, ale szybko zamieniłem ją na nowszy i dużo młodszy model 325 z niskoobrotowym silnikiem 2,7 litra. Produkowano je tylko przez 8 miesięcy... Alu Borbeta, niskie i szerokie laczki, otwierany dach, pełne wyposażenie... Wspominam ją z sentymentem... na autostradzie pod Hradec Kralove rozpędziłem ją do 270... :))
    • as1048 Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory 31.12.10, 01:40
      No i całe szczęście, że "eksperci" oraz co bardziej "oświeceni" radni (w tym budowniczy SLD P. Kretkowska) nie wiedzieli o budowie wiaduktu kolejowego na Zawadach nad nieistniejącą jeszcze trasą (Nowe Zawady), bo do dziś trasa ta by nie powstała, a tak Poznań ma nową "przelotówkę" i następne powinny być budowane . Tak należy robić nie bacząc na pomruki GW z grupą równie poszukujących poklasku "działaczy". I jest oczywiste (nie dla eksperta typu P. Kretkowska i jej podobnych), że pieniądze wydane niezgodnie z umową nie podlegają unijnej refundacji i żadne tam tory na Naramowice czy inne "przypodobania" nie są do pomyślenia. Albo - albo! A przecież SLD już podziękowaliśmy i nie wmawiajcie nam, że się w tym względzie mylimy.
      • Gość: geordi Re: Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 31.12.10, 10:43
        bredzisz, niestety. Kasa jest przydzielona na konkretne dzialania w ramach programu. Jezeli tutaj dzialaniem jest "odnowa/rozbudowa infrastruktury drogowej" to nie ma zadnych przeciwwskazan, aby przesunac ja na inne dzialanie wyczerpujace to miano. Tym bardziej, kiedy wiadomo, ze inne projekty sa gotowe i czekaja na realizacje.

        Tak samo argument z tym ze "decydenci sie nie wyrobia" jest niepowazny. Za to biora gruby hajs, zeby mieli czas na tlumaczenie sie z alokowania srodkow i ich wykorzystanie. Juz sie z Kaponiera "nie wyrobili", zajezdnia ma juz okolo roku poslizgu zdaje sie. To ma byc dowod na ich fachowosc i koniecznosc chuchania na nich? Ze z planowanych 3lat cos buduje sie 10?
        • leszekes Próbujesz zablokować rozpoczętą już budowę? 31.12.10, 13:14
          Dodam: budowę III Ramy? To się nie uda. Psy szczekają, karawana jedzie dalej.

          Rozpoczęto już inwestycję (Bukowska) a teraz czas na kolejny etap (Grunwaldzka). Po połączeniu (najłatwiejsza sprawa) będzie nowoczesny odcinek drogowy, czyli fragment III Ramy. Potem przyjdzie czas na Jawornicką i połączenie z drogą na Komorniki z jednej strony a z Dąbrowskiego z drugiej strony. Przy zbudowanej II ramie (Bułgarska, Polska) będziemy mieli komfortowy układ ulic w zachodniej części miasta. Potem przedłużenie drogi do Starołęki i mamy bardziej przejezdną ul. Hetmańską.
          Musimy budować. Nie mamy wyboru. Przyszłe pokolenia zaniechań nam nie darują.
          • Gość: geordi Tak, probuje. IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 31.12.10, 15:01
            I to prawda, musimy budowac.

            Wiesz, jaka jest roznica miedzy wiaduktami planowanymi w 1934 a obecnie?
            Oni wowczas rozwiazywali takze problemy biezace. Teraz metoda faktow dokonanych rozwiazuje sie problemy przyszle ("komfortowy uklad ulic w zachodniej czesci miasta"), zaniedbując bieżące - dość wspomnieć brak kilku wiaduktów nad torami (z 8 by sie uzbieralo?), na wczoraj potrzebnych przynajmniej 3 (Junikowo, Starołęka, Bałtycka/Podolany).

            Gdyby tak wyglądały proponowane inwestycje stałbym w rzędzie klakierów Riczarda. A tak mamy pudrowanie syfa. Niepotrzebnymi budowami, gdy bardziej palące niedługo sie spalą z czekania,
            Bez zahamowania rozlewania sie aglomeracji niedlugo zachodnimi granicami Poznania bedzie Tarnowo Podgórne. A wtedy budowanie III ramy w ogole straci sens, bo zachodnią częścią miasta będą okolice IV ramy - obecnie budowanej S11.

            Budowanie takich arterii nakręca to rozlewanie sie. Coraz więcej ludzi emigruje wiedzac, ze jak nie koleja, to samochodem sie moga rozbijac po miescie. No bo przeciez takie ładne drogi sie buduje. I to wzmaga ruch samochodowy, który powoli przegania poziom Paryża. I o to sie rozchodzi. O wyslanie sygnalu przeciwnego, ze samochodem nie bedzie rewelacyjnie, wiec zastanowcie sie dwa razy zanim wybierzecie sie nim do miasta. Nie o to, ze "nie, bo nie", albo nie patrzy sie przyszlosciowo. Jak juz wszyscy wyjada, zostana tu emeryci i mieszkania komunalne, to jak myslisz, bedzie luzniej? 12pasów na tej całej III ramie Ci nie wystarczy, zeby tą mase ludzi rozprowadzic do pracy, marketów itd.

            Spojrz na Warszawe, to jest przyszlosc. Na parkingach P+R brakuje miejsca, bo ludzie tak maja dosc korkow ze sie na kolejke przesiadaja.


            • leszekes To się raczej nie uda... 31.12.10, 20:11
              Nie szkoda tobie czasu?

              Przed wojną były inne warunki. Nie było dużo samochodów, potrzeby były inne. Porównywanie roku 1934 i 2010 nie ma najmniejszego sensu. Inne czasy, inne potrzeby... inna mentalność ludzka, inne oczekiwania, ceny, klimat polityczny. Słowem wszystko inne. Nie zapominajmy przy tym o opóźnieniach komunistycznych. Nie da się tego porównać.

              III rama odciąży wszystkie miejsca o których wspominasz. Kiedy ruch w tych punktach wydatnie się zmniejszy nadejdzie czas na nie. Miejscowy "paraliż" będzie zdecydowanie mniejszy. Ona po prostu ma przebiegać w okolicy wszystkich tych miejsc. Popatrz na mapę miasta a zobaczysz to wyraźnie.

              Pudrowanie syfa to półśrodki, które proponujesz. Jesteśmy zbyt biednym krajem aby robić to samo dwa razy.

              Miasto będzie się rozlewało na boki, bo mieszkańcy się bogacą i chcą mieszkać we własnych domkach w ciszy i spokoju. Oczywiście nie wszystkich na to stać...

              Za kilkadziesiąt lat (nas już pewnie nie będzie) dzisiejsza obwodnica zachodnia (a i wschodnia) będzie IV ramą a nasze wnuki będą budować nową obwodnicę. To normalne i nieuniknione.

              Widzę, że godzisz się dobrowolnie na korki w centrum. Pewnie również chcesz chodników na których stoją samochody, Chodników na których nie ma miejsca dla pieszych, bo z ulic deptaków zrobić się nie da.
              Już to widzę...Samochody będą musiały przejeżdżać przez centrum, lub zaraz obok, bo nie będzie dróg przelotowych i obwodowych.
              Dziękuję za taką perspektywę. Już wolę tą III ramę. Mogę nawet poczekać na nią i cieszyć się każdym nowo oddanym do użytku odcinkiem tak jak dzisiaj cieszę się fragmentami II ramy (Polska, Bułgarska, Jugosłowiańska, Taczanowskiego...)

              Próbujesz zatrzymać czas kolego kijkiem... :DDD
    • mantis1 Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory 31.12.10, 11:13
      witam,

      a co z wiaduktem na grunwladzkiej przy granicy z plewswikami?
      to takze krzyzowka z wolczynska alternatywa do glogowskiej.
      Przeciez korki tam sa na wiele kilometrow i to kazdego dnia co godzine, za kazdym razem jak zamkna przejazd.....

      kiedy powstanie ta inwestycja?

      --
      "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy"
        • leszekes A skąd ty to możesz wiedzieć? 31.12.10, 13:47
          Wymądrzasz się jakbyś pojadł wszystkie rozumy, ale widać, że tylko coś tam słyszałeś...
          Tak, dzwonili, tylko nie w tym kościele co myślisz... :DDD

          Czyżbyś się bał, że nie doczekasz tej III ramy? Może i masz rację... Ja jednak doczekam i będę nią jeździł a jeżdżąc chwalił tak jak dzisiaj chwalę drogę na Komorniki. Tam są podobne wiadukty jak ten co ma powstać. Zdaje się, że to też budowle inżynieryjne III ramy.
          Jak chwalę dzisiejszą Polską, jutrzejszą Jugosłowiańską, Bukowską...
        • wlodzimierz_nowak Re: Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory 31.12.10, 15:44
          Gość portalu: geordi napisał(a):

          > jak Riczard przestanie byc prezydentem.Amen.
          >
          > A powaznie - na święte nigdy. Obecna ekipa uwaza ta inwestycje za zbędną. Choci
          > aż można by za kasę wkopaną w ziemie wybudowac np. ten wiadukt i jakiś inny.

          Z tego co pamiętam, to tam spór sprowadza się do czegoś nieo innego. Gmina Komorniki nie chce dołożyć do tej inwestycji więcej niż 15%, gdy wiadukt jest użytkowany przez samochody z rejestracjami PZ w 55%. Badanie to przeprowadzano chyba w 2007, a od tego czasu wzrost ludności PZ postępuje. Natomiast widukt tam jest potrzebny, ale jednojezdniowy i nie dla rozładowania korków. Korki można rozładować tylko uspokajając tam ruch. Ruch aglomeracyjny (południe-zachód aglomeracji) zniknie w 2012 po otarciu zachodniej obwodnicy miasta. Duża część ruchu przejdzie też na Bukowską po jej otwarciu (ku zgrozie Starego Grunwaldu).
          Ale dla obsługi ruchu z rosnących Plewisk jest tańsza i szybsza inwestycja, którą powinna zrealizować gmina Komorniki. Po prostu wyasfaltowanie jednej z ulic na Plewiskach i zapewnienie dojazdu do Fabianowskiej a stamtąd na Fabianowo albo do Auchan. Tamtędy mieszkańcy Plewisk dojechaliby szybko i sprawnie do zupełnie niewykorzystywanej, przeskalowanej ul. Głogowskiej, gdzie powinni spotkać parking Park+Ride przy Pętli Górczyńskiej. Jeśli dołożylibyśmy do tego jeżdżące co 20 minut pociągi Kolei Aglomeracyjnej z przystanku przy przejeździe na Grunwaldzkiej, którymi do centrum dojedziemy w 15 minut, to nagle się okaże, że ludzie mają jednak rozum i na obecnym przejeździe kolejowym korki zmniejszą się do poziomu sprzed 15 lat.
          --
          www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org
      • leszekes Znam to miejsce. Tragedia. Na dodatek nie ma tam 31.12.10, 13:25
        miejsca na nic. Trzeba by wyburzać domy ludziom. Już widzę te protesty... rwanie włosów...

        III Rama na pewno wyprowadziłaby ruch z Wołczyńskiej i sytuacja byłaby na jakiś czas uspokojona aż do wybudowania wiaduktu, co jest w sumie nieuniknione...
        Ten ruch trzeba stamtąd wyprowadzić. Zamknięcie drogi bez gotowej III Ramy wprowadziłoby nieopisane korki i chaos w tym miejscu.
    • mantis1 Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory 31.12.10, 11:38
      Aglomeracja Poznańska ludnościowo notuje drugi największy wzrost po warszawskiej przy jednoczesnym silnym osadnictwie pod miastem. W ciągu 10 lat Poznań i Powiat Ziemski zwiększyły liczbę swej ludności o 55 tysięcy. Poznań to dziś najbardziej rozlana aglomeracja w Polsce z 37% mieszkańców poza granicami miasta, druga jest Warszawa, a Wrocław szczęśliwie jest na drugim biegunie. Choć marnuje swoją szansę i wskutek zabiegania o budowę obwodnicy autostradowej przez obszar miasta tendencje odśrodkowe w ciągu dekady się bardzo nasilą. W ciągu 10 lat też ludność poznańskiego powiatu ziemskiego powiększyła się o 80 tysięcy ludzi! Nie ma drugiego tak szybkiego przyrostu w Polsce. Nie ma drugiego tak ludnego powiatu ziemskiego. Pas 3 km wokół Poznania zamieszkuje dziś 150-170 tys. ludzi. To nie tylko Swarzędz, Luboń, Koziegłowy, Suchy Las i kilka dalszych, ale dziesiątki osiedli szeregowców i domków. Jeśli odjąć od powierzchni Powiatu Ziemskiego powierzchnie leśne kompleksów Puszczy Zielonki, Wielkopolskiego Parku Narodowego oraz lasów między Poznaniem a Rogalinem, to powiat ziemski nagle zaczyna się klasyfikować jako teren silnie zurbanizowany.
      --
      "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy"
    • gacek1947 Re: Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory 31.12.10, 12:44
      Brawo! Jest Pan zapewne jednym z urzędników Urzędu Miasta. I tak kazano Panu reagować. Bo jako urzędnicy nie macie prawa do swojego zdania. I nie wymaga się od was znajomości rzeczy, którymi sie zajmujecie. Klapy na oczy - i wio! Po co myśleć? To boli...
    • lukask73 Unia 31.12.10, 13:00
      Jakoś tak się składa, że w kilku przypadkach, które znam dokładniej, wszelkiego typu dotacje i dopłaty z Unii powodowały, że pieniądze były wydawane na rzeczy kompletnie nikomu do niczego niepotrzebne. Tu będzie tak samo.

      Jeśli półgłówki, które wymodziły ten pomysł, nie potrafią stworzyć nic sensownego, lepiej żeby te pieniądze zostały w kasie Unii. Przynajmniej nie będziemy musieli tak dużo dokładać do ratowania Unii z kryzysu.
    • leszekes Jesteśmy zbyt biedni, aby budować prowizorkę. 31.12.10, 13:59
      Na to mogą sobie pozwolić bogaci. Oni mogą budować na kilka lat aby potem burzyć. My nie. Nie stać nas na to. Biedny od razu musi iść na jakość.

      Każdy rok zwłoki to większe koszty. Również społeczne. To my płacimy za stanie w gigantycznych korkach. Tracimy w nich czas i zdrowie.

      Więc budować, budować, budować.

      Panowie urzędnicy! Oszczędzajcie na sobie, na promocjach miasta w gazecie Honduraskiej, Argentyńskiej i Eskimoskiej (wiem, że przesadziłem;) i weźcie się do roboty.
      Miasto Poznań czeka na nowoczesne drogi, mosty, infrastrukturę... Za to bierzecie pieniądze a nie za pierdzenie w stołki
      • wlodzimierz_nowak Re: Jesteśmy zbyt biedni, aby budować prowizorkę. 31.12.10, 15:15
        leszekes napisał:
        > Więc budować, budować, budować.
        >
        > Panowie urzędnicy! Oszczędzajcie na sobie, na promocjach miasta w gazecie Hondu
        > raskiej, Argentyńskiej i Eskimoskiej (wiem, że przesadziłem;) i weźcie się do r
        > oboty.
        > Miasto Poznań czeka na nowoczesne drogi, mosty, infrastrukturę... Za to bierzec
        > ie pieniądze a nie za pierdzenie w stołki

        Zapoznaj się z szeroko omawianym w literaturze zagadnieniem ekonomicznym obliczania wartości pieniądza w czasie. Inwestycji, z której korzyść odniesiemy za 10 albo więcej lat się nie buduje, gdyż jest to f i n a n s o w o nie opłacalne.
        Jednocześnie te pieniądze mogą d z i s i a j przynieść realne korzyści w bardzo wielu miejscach w mieście co dodatkowo pogarsza racjonalność decyzji o zakopywaniu wiaduktów.
        --
        www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org
          • Gość: Do as1048 Re: Jesteśmy zbyt biedni, aby budować prowizorkę. IP: *.versanet.de 31.12.10, 20:20
            Zenujaco POrazajaco jest to,ze wlasnie tacy jak Ty przyjacielu takie durnoty wypisuja !Generalnie w pewnym sensie Wlodek jest fantasta,choc wiele ma racji to Jego walka na forum przypomina walke z wiatrakami.W tym przypadku ma calkowita racje i jak tego nie kumasz tzn.ze masz ogromne tyly.Zapamietaj raz do konca zywota,tylko bogaci moga se POzwolic,aby "kupowac" tanie rzeczy bo biednego na to nie stac ! Czyli,kto tanio kupuje,kupuje kilka razy !Biedny natomiast musi POczekac i kupic rzecz droga i tylko raz zaplacic.POkumales ? Smiem przypuszczac,ze raczej nie ! Trudno,edukacje z Toba nalezy zaczac od przedszkola !POzdrawiam i zycze Dosiego Roku.
            • leszekes Jeżeli biednego nie stać na kupno roweru 01.01.11, 02:16
              to może go kupować w częściach i mozolnie składać w garażu. Ważne, aby te części były dobrej jakości. W końcu dobry rower będzie miał.
              Może też zbierać pieniądze, ale zawsze pojawić może się pokusa, aby kupić sobie hulajnogę, albo 1/2 litra. Już lepiej niech ta rama czeka na koła... :))
        • leszekes Pod pozorem naukowego podejścia wprowadzasz 31.12.10, 20:16
          zamęt w głowach maluczkich.
          Gdyby tak myśleć jak ty to nie byłoby nic. Był taki jeden od "niczego". Zdaje się, że nazywał się Kononowicz. Może nawet jeszcze jest? Nie wiem... :DDD

          Upierasz się, że ten odcinek powstanie za lat 10, lub więcej... Ja myślę, że zaraz po Euro 2012.
          • Gość: geordi ech ;) IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 31.12.10, 22:00
            Proponowałbym zmienić zakres myślenia na bardziej owocny.
            bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/uchwaly.html?co=print&uc_id_uchwaly=31782&p=
            Podpowiem: inwestycje związane z III ramą znajdziesz w punkcie "wnioskowane, nieuwzględnione" :DD
            A po ostatnim ponownym dodawaniu milionów długu, nie zapowiada sie na zmiany w tegorocznej edycji.

            Perspektywy:
            Wydatki inwestycyjne w budżecie 2013:
            17,7% (ok. 476 mln)
            obsługa kredytów:
            12,6% (ok. 315mln)

            Wydatki inwestycyjne w 2014:
            12,2% (ok. 312mln)
            obsługa kredytów:
            17,7% (ok. 344mln)
            poziom zadłużenia: 59,9%. Chyba Riczard bedzie musial tabletki uspokajające od Rostowskiego pożyczyć :D

            Inwestycje takie jak:
            - budowa wiaduktu na Golęcinie, Wojska Polskiego (17mln) - po 2014
            - budowa wiaduktu na Junikowie sam projekt (3mln) - po 2014
            - modernizacja trasy tramwajowej GTR (60mln) - po 2014

            reszte sobie sam poszukaj ;]
            • leszekes Nic nie udowodniłeś poza umiejętnością 01.01.11, 02:07
              ściągnięcia danych z netu. Zresztą jawnych.
              Nie wszystkie prognozy zresztą muszą być prawdziwe... A poziom zadłużenia miasta mieści się w granicach wytyczonych przez prawo.

              A inwestycję kontynuować trzeba... etapami, ale trzeba. Co roku coś a w końcu będziemy mieli drogę, która ułatwi nam wszystkim życie.
    • grzesbor Wiadukt niepotrzebny, mogą być tory 03.01.11, 08:21
      Wiadukt nie jest potrzebny? A nowa grunwaldzka, która będzie nadal w tym samym stopniu zakorkowana co obecnie, bo skończy się na zamkniętym przejeździe kolejowym jest potrzebna? Jeśli weźmie się pod uwagę całą procedurę przygotowawczą inwestycji i to jak niewiele się buduje, to trzeba stwierdzić: Sensem czy nie, niech już budują, bo zaraz nic z tego projektu nie będzie. Jeśli zaczniemy protestować i zastanawiać się nad sensem tej inwestycji, to zaraz nie będzie ani wiaduktu, ani grunwaldzkiej, ani pieniądze z tego projektu na nic innego nie zostaną przeznaczone. Przepadną, zanim ktoś zaprojektuje za nie pierwszy kilometr trasy tramwajowej.

      Obwodnica zachodnia Poznania. Zaawansowana jest budowa odcinka od A2 do do starej A2, Dalej do trasy na Piłę budowa jednak nie ruszyła, bo paru mieszkańców od lat protestuje, a urzędnicy zastanawiają się który wariant lepszy? Ktoś na szczęście wpadł na genialny pomysł by ruszyć z budową odcinka od Złotnik do Rokietnicy. Do zbudowania pozostaje więc już tylko odcinek Rokietnica – stara A2, odnośnie którego trwały protesty i dywagacje. Teraz okazuje się, że ten odcinek nie powstanie, bo rząd cofnął na niego finanse. Było trzeba dłużej protestować i się zastanawiać! A może lepiej póki jest kasa to wpuścić koparki na plac budowy? Na szczęście skoro ruszyła już budowa odcinka do Rokietnicy, to pozostaje jakaś nadzieja, że kasa na ten fragment łączący oba odcinki jednak znów się znajdzie. A jak nie, to albo wioski pomiędzy Rokietnicą a Sadami kompletnie się zakorkują, albo ruch na obwodnicy będzie minimalny – tak czy inaczej kasa wydana na obwodnice będzie wówczas zmarnowana.

      Czy warto dłużej protestować przeciwko temu wiaduktowi?
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka