• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Koleje Wielkopolskie nie pojadą do... Poznania! Dodaj do ulubionych

  • 24.04.11, 18:55
    A GW jak zwykle tekst o wielkopolskich Przewozach Regionalnych oraz o Kolejach Wielkopolskich ilustruje (zawsze tą samą) fotografią z ... Opola. Czy naprawdę z 27 Grudnia jest tak daleko na stację Poznań Główny, czy tez bilety tramwajowe i autobusowe są dla Gazety za drogie???
    Zaawansowany formularz
    • Gość: no! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.04.11, 19:11
      Nie wymagaj za dużo od tych gryzipiórków.
    • Gość: zenek IP: 95.108.74.* 24.04.11, 19:53
      Jakie to ma znaczenie?
      Czymś się różni pociąg przewozów regionalnych stojący na prawie niewidocznym peronie w Opolu od takiego samego w Poznaniu?

      Jeśli tak Ci to przeszkadza, zrób kilka fotek i wyślij do redakcji.
      • Gość: paulina IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.04.11, 21:14
        Też się właśnie zastanawiam. Przecież to to samo dziadostwo ;)

    • 24.04.11, 22:27
      czyżby pojawiła się kolejna nowa spółka na pkp... no cóż kolesie grabarczyka muszą mieć posady. wiadomo jesienią wybory sku...ele szukają potencjalnych wyborców.
      • 24.04.11, 22:31
        1) To sa Koleje Wielkopolskie, a nie Koleje Poznanskie.
        2) Dlaczego pociag z Leszna bedzie dojezdzal tylko do Ostrowa Wlkp, a nie do skraju wojewodztwa czyli do Kalisza?
        • Gość: Adam IP: *.echostar.pl 27.04.11, 23:05
          Bo w Kaliszu nie ma możliwości obrządzania składów wagonowych. Tak więc przez Kalisz tylko ewentualnie przelotem. Myślę, że to kwestia czasu.
      • Gość: zenek IP: 95.108.74.* 24.04.11, 23:44
        > no cóż kolesie grabarczyka muszą mieć posady.

        Tak jest.
        I cykliści.

        Koleje Wielkopolskie zostały utworzone na wniosek i należą do samorządu województwa wielkopolskiego. Starania o utworzenie tej spółki trwały od 2004 do 2009 roku, kiedy to została zarejestrowana.

        Nie ma jak obrzucić kogoś błotem przed snem, prawda?
        Tylko nie zapomnij mu przekazać "znaku pokoju"...

        > wiadomo jesienią wybory sku...ele szukają potencjalnych wyborców.

        Za to głupców w naszym kraju szczęśliwie nie trzeba szukać...
        • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 25.04.11, 22:06
          Pytanie do pana mądrego: kto ma większość w sejmiku wojewódzkim? Z jakiej partii wywodzi się marszałek?
          • Gość: cehaem IP: *.adsl.alicedsl.de 25.04.11, 23:50
            Tak, bo ta wiekszosc jest dozywotnia....sancta simplicitas.
            • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 26.04.11, 17:25
              Wystarczająca do tego, aby we władzach spółki zatrudnić kolesi z niezłymi pensyjkami, którzy przy ewentualnym zwolnieniu dostaną sporą odprawę.
      • 25.04.11, 19:43
        Odłóż na bok politykę i zobacz jak świetnie rozwijają się Koleje Mazowieckie, odkąd stały się samorządowe. Tego samego życzę Wielkopolsce.
        --
        spacery.blox.pl
        • Gość: g IP: *.legnica.vectranet.pl 25.04.11, 22:18
          Fakt, świetnie. Skończył się problem z brakiem dofinansowania ze strony samorządu - dofinansowanie znacznie wzrosło (2009 - 183 739 225zł dzięki czemu KM mogły się pochwalić zyskiem netto w wysokości 715 568zł)
          • 27.04.11, 11:25
            Kolej jest dofinansowywana na całym świecie. W żaden sposób nie zmienia to faktu, że Mazowsze dostało nowoczesną kolej, gdy ta przeszła pod samorząd.
            --
            spacery.blox.pl
    • 24.04.11, 23:41
      Rozumiem, że powstaje nowy (s)twór tylko po to aby zniechęcić potencjalnych podróżnych od korzystania z kolei.
      Za czasów PKP mieszkaniec Rakoniewic, czy Grodziska Wlkp. chcąc dojechać np. do Jeleniej Góry kupował w kasie jeden bilet z ewentualną dopłatą na pociąg pospieszny na pewnym odcinku. Bilet był jeden, ważny kilka dni a powszechnie wiadomo, że im dalsza podróż tym cena za kilometr podróży jest niższa.
      Teraz chcąc przebyć taka samą trasę trzeba będzie kupić kilka biletów na stosunkowo krótkie, więc drogie odcinki podróży pociągami kilku spółek (Przewozy Regionalne, Koleje Wielkopolskie, PKP Intercity/Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie). Będzie znacznie drożej i w dodatku nikt mi nie zagwarantuje, że pociągi będą, tak jak było kiedyś, skomunikowane ze sobą a więc czy w ogóle dojadę.
      Dla kogo więc ta nowa spółka
      • Gość: geordi IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 25.04.11, 00:58
        dla kolesi. Stad nazwa Kolesie Wielkopolskie. Tylko w KRS jeszcze nie zmieniona :)
        Marszałek (notabene z PSL, więc władzy krajowej - anegdota wyżej ma zastosowanie dlatego) chce mieć własną kolejke rzekomo dla wiekszej jakosci. Natomiast nie zająknął się, skąd chce na to kase wytrzasnac.
        Na Mazowszu doplaty do własnej kolejki afair wzrosly przynajmniej dwukrotnie. To i bylo za co chamów na kursy savoir-vivre wyslac i nowe wagoniki kupic :)
        Bedzie kasa, bedzie jakosc. A czapa administracyjna już rośnie i przeżera kase.

        Jak w Polskich warunkach mają szanse wyglądać prywatne kolejki pokazuje przykład Dolnego Śląska:
        koldol.blog.ru/
        • 25.04.11, 07:31
          A to mnie pocieszyłeś z tymi Kolejami Dolnośląskimi. Mamy dalej jednak szansę wyróżniać się jako Wielkopolanie.
        • 26.04.11, 10:02
          mogą być drogie - ale niech jeżdżą, bo jak nie jeżdżą, to jest to oczywista strata
          --
          Serdecznie pozdrawiam i zycze milego dnia :-)
          :):-)
          • Gość: jmb IP: 31.63.233.* 26.04.11, 13:04
            Cieszyłbym się, gdyby pojawienie się tego nowego przewoźnika oznaczało reaktywowanie zamkniętej trasy np. do Międzychodu.
            No ale skoro to ma oznaczać, że zamiast szynobusów Przewozów Regionalnych będą jeździły te same szynobusy w barwach innej spółki - co oznacza tylko wzrost kłopotów przy przesiadkach to ja dziękuję za taką reformę
            • Gość: pasandżer IP: *.icpnet.pl 26.04.11, 17:21
              Gość portalu: jmb napisał(a):

              > Cieszyłbym się, gdyby pojawienie się tego nowego przewoźnika oznaczało
              > reaktywowanie zamkniętej trasy np. do Międzychodu.

              i nie tylko tamtej trasy...
              Wielkopolska liniami kolejowymi stoi więc ruch powinien być przywrócony na wielu innych trasach - niech tylko pociągi z logicznym rozkładem jazdy zaczną jeździć, to pasażerowie na wszystkie linie się znajdą.

              Swoją drogą, dobrze, że Koleje Wielkopolskie zaczynają od linii z dala od stolicy województwa - tam też ludziom należy się nowa jakość!!
    • 25.04.11, 09:18
      Wiecej pasożytów na "PKP" , więcej psychiatrów, więcej kaftanów bezpoieczństwa, więcej władzy samorządów. I coraz mniej Polski. Zostaną nam odpadki, gdy kundle obgryzą wszystko do kości. No i - wiecej świętych od obrony, więcej kapelanów od kolejnictwa, psu mordę lizał.
    • Gość: cehaem IP: *.adsl.alicedsl.de 25.04.11, 23:49
      Czy zdjecie z Dw. Glownego tak bardzo zmieniloby wymowe artykulu?
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.