Dodaj do ulubionych

Znaki zatrzymają tiry uciekające z A2

18.07.11, 18:09
przydałoby się jeszcze w pobliżu ulicy Lechickiej! tam teraz jest masakra z dwóch stron - od wjazdu ze Swarzędza i z drugiej strony od Tarnowa Podgórnego. Mieszkańcom PIątkowa i Winograd współczuję - tiry rozjeżdżają Lechicką...
Edytor zaawansowany
  • mandanara 18.07.11, 18:33
    Rozwiązanie problemu jest dużo prostsze. Wystarczy obłożyć mytem wszystkie drogi. A za jeżdżenie drogami nie przystosowanymi do tirów powinna automatycznie naliczać się kara w wysokości 10 krotnego myta.
  • Gość: wypełniono pola au IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.07.11, 19:53
    Niestety to nie jest takie proste, ponieważ nasz system opiera się na bramownicach umieszczonych nad drogami. W tym systemie tanio jest wprowadzić opłaty na autostradach, bo wystarczy jedna bramownica między każdymi dwoma węzłami które są co kilkanaście kilometrów, a więc na 100 km wystarczy kilka bramownic. Nieco drożej jest na drogach ekspresowych, bo jest więcej węzłów, natomiast dużo drożej jest na innych drogach, na których bramownice trzeba umieścić między każdymi dwoma skrzyżowaniami, które często są nawet co kilkaset metrów, a więc na 100 km potrzeba kilkudziesięciu lub nawet ponad stu bramownic. To się nie opłaca.

    Zupełnie inaczej by było gdyby wybrano system oparty o GPS, w którym praktycznie za darmo można objąć opłatami dowolną ilość dróg. Niestety na razie mamy umowę na 8 lat na obecny system.
  • garym 18.07.11, 22:51
    Gość portalu: wypełniono pola au napisał(a):

    > natomiast dużo droż> ej jest na innych drogach, na których bramownice trzeba umieścić między każdymi
    > dwoma skrzyżowaniami, które często są nawet co kilkaset metrów, a więc na 100
    > km potrzeba kilkudziesięciu lub nawet ponad stu bramownic. To się nie opłaca.
    >

    przesadzasz, nie w każdą poprzeczną drogę samochód ciężarowy może skręcić bo na nich są ograniczenia. A za omijanie bramek są wysokie mandaty. Nie zawsze też opłaci się nadkładać drogi by bramkę ominąć
  • Gość: mmmmmm000 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.07.11, 00:49
    Na odcinku Poznań-Pniewy-Nowy Tomyśl bramki są montowane do dziś i zanosi się na to, że długo jeszcze ten montaż potrwa. TIR-y zwęszyły bezpłatny przejazd i... zjechały z A2! Efekt jest taki, że Autostrada Wielkopolska nie zarabia, droga 92 na odcinku do Poznania jest zawalona tabunami ciężarówek akurat w szczycie wakacyjnych wyjazdów nad morze. Droga Poznań-Pniewy i dalej na Skwierzynę prowadzi np. do Międzyzdrojów.
    Ministerstwo Infrastruktury zainkazuje sobie karę za nieterminowe wdrożenie systemu. Ale ani złotówka z tych pieniędzy nie trafi na remont rowalonej drogi 92 (która po oddaniu A2 do użytku została naprawiona), ani do Autostrady Wielkopolskiej, która ponosi ewidentne straty.

    Brawo ogranizacja! Więcej takich działań ministrze Grabarczyk! Żeby nawet czegoś tak prostego jak system poboru opłat na czas nie umieć wdrożyć! Wstyd!
  • Gość: poPO IP: *.adsl.inetia.pl 19.07.11, 06:44
    masz rację! Nie zdziw się tylko jak zrobisz zakupy i zapłacisz za nie 10-cio krotnie więcej! By żyło się .... drożej! Juhu :-)
  • Gość: geordi IP: *.pg.gda.pl 19.07.11, 15:09
    propagandy ciąg dalszy.
    Przy obecnej inflacji wzrost cen o 1gr w biedronce z powodu koniecznosci dojechania TIRem do miasta to będzie maks.
    A nie zdziwilbym sie, gdyby część sklepów o dość gęstej sieci (jak np. biedronka) zainwestowała w wynajem hal przy starych bocznicach i wozila rzeczy koleją. Dopiero "ostatnia mila" ciezarowkami o DMC <12t. Tak zreszta robi sie w cywilizacji, a nie w buszu.
  • Gość: MAX IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.12.11, 19:43
    TO TERAZ ZAMIAST JEDNEGO TIRA PRZYJADĄ 4 MNIEJSZE ALE MI USPRAWNIENIE RUCHU . PUKNIJ SI Ę W GŁOWE...
  • Gość: kkk IP: *.icpnet.pl 31.10.11, 18:46
    ale ty jestes glupi
  • Gość: Bua IP: *.icpnet.pl 18.11.11, 22:24
    kkk, a fe!
  • bimota 19.07.11, 00:17
    A miejsce do zawrocenia jest ? Czy jak zwykle - liczy sie tylko mandatowanie...
  • Gość: poPO IP: *.adsl.inetia.pl 19.07.11, 06:48
    słuszna uwaga! Ale czyż nie o to chodzi! MAszty do fotoradarów też miały zniknąć - teraz mają czas do 2014! Za fotkę na radarze mogą nas skasować do 180 dni! By żyło się ..... Tanie Państwo i inne marchewki wyborcze! Ja myślę ... poPO
  • Gość: pp IP: *.ssp.dialog.net.pl 19.07.11, 14:31
    Na autostradzie obowiązuje zakaz zawracania, panie kierowco.
  • Gość: kierowiec IP: *.poczta-polska.pl 02.08.11, 08:33
    Podstawowa sprawa - drogi krajowe nie powinny mieć ograniczenia tonażu.
    Chyba właśnie po to są wytyczone te szlaki, aby nimi odbywał się m.in. ciężki transport.

    Rozumiem mieszkańców, którzy mają domy przy tych drogach, ale stawianie znaków ograniczających wjazd jest niekonstytucyjne. Rozwiązanie problemu musi być inne, czyli takie, aby elektroniczny system poboru opłat objął także autostrady koncesyjne.
    Półśrodkiem mogło by być obniżenie stawek za przejazd przez Autostradę Wielkopolską - obecnie za przejazd tira opłata wynosi ok. 1,26zł/km, a z rabatem przy zakupie karty na 100 przejazdów w 3 miesiące - 1zł/km.
    Opłaty w elektronicznym systemie wynoszą od 53gr/km (dla samochodów z silnikami Euro2 i bardziej trującymi) do 27gr/km (dla ciężarówek z silnikami spełniającymi normę EURO5).
    Rachunek jest prosty - różnica prawie złotówki za kilometr to 150zł za jednorazowy przejazd cała A2... a że nie zała alternatywna trasa jest objęta opłatami, to ta różnica bywa jeszcze większa.
    Tak więc dopóki Autostrada Wielkopolska nie obniży stawek - przynajmniej o połowę, doputy TIRy będą jeździły drogami alternatywnymi.
    A jeśli np. pojawią się znaki ograniczające tonaż na drogach krajowych, to tiry nie wrócą na autostradę a zmienią trasy na drogi niższych kategorii (np. A2 ominą drogami wojewódzkimi przez Gniezno, Oborniki, Pniewy - jest ok. 30km dalej, ale bez opłat, czyli ok. 100 zł do przodu na przejeździe A2, w przypadku gdyby na A2 były opłaty takie same, jak przez Viatoll, to omijanie bramek by było nieopłacalne - koszt paliwa spalonego na dłuższej trasie byłby równy kosztowi przejazdu przez bramki).

    Stąd jedyny sposób na poprawę sytuacji - obniżenie stawek na A2... albo czekanie do 2013r. gdy możliwe będzie włączenie do systemu odcinków koncesyjnych (wg harmonogramu).
    A tymczasem należy się starać o kasę z Uni Europejskiej na wiadukty nad/pod starą obwodnicą miejską Poznania, tudzież na szybsze rozpoczęcie budowy III ramy komunikacyjnej.
    Natomiast dla Słupcy Marszałek powinien postarać się o wybudowanie obwodnicy.
    A ograniczenie tonażu na drogach krajowych po prostu nie wchodzi w grę.
  • mapo0 02.08.11, 11:47
    Należy wprowadzić winiety na wszystkie autostrady, drogi ekspresowe i krajowe dla wszystkich tirów i osobówek w przystępnej cenie na cały rok. Ale przy okazji trzeba by było przepędzić firmy Kulczyka i Wąsacza, które doją nas bez mydła ile wlezie...
  • Gość: Bimota IP: *.icpnet.pl 02.08.11, 11:55
    Jakie winety ?? Malo to juz oplat jest w paliwie ??
  • Gość: geordi IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 02.08.11, 13:30
    oplaty z paliwa idą na KFD, który to chyba ma finansowac budowe, a nie utrzymanie dróg ;)
  • Gość: kierowca IP: *.icpnet.pl 02.08.11, 14:15
    To właściwie o co chodzi z tym e-mytem? Myślałem, że płaci się e-myto i już dodatkowo za przejazd autostradą się nie płaci... To raz się płaci na barmce i drugi raz e-myto?
  • Gość: Bua IP: 142.94.86.* 04.08.11, 17:58
    Kierowiec pisze -
    Stąd jedyny sposób na poprawę sytuacji - obniżenie stawek na A2... albo czekanie do 2013r. gdy możliwe będzie włączenie do systemu odcinków koncesyjnych.

    Wcale nie jedyny to sposób.
    Znacznie lepsze i skuteczniejsze jest zniesienie myta.
    Wymuszania myta na kierowcach za korzystanie z autostrad to nonsens.
    Przecież przebiegają one przez tereny, które są własnością państwa, a więc wszystkich obywateli.
    Dlaczego zatem właściciele koncesji zarabiają na udostępnianiu autostrad dla ruchu samochodowego?

    Zacznijmy protestować, domagając się zniesienia opłat za korzystanie z autostrady na terenie Poznania i w jego okolicach.

    Nikt nie chce być narażony na wzmożony ruch samochodowy (trucie spalinami, hałas, niebezpieczeństwo wypadków itp.).
    Będzie on ciągle duży, jeśli kierowcy będą zmuszani do płacenia myta.

    Przecież to błędne koło!

    Autostrady buduje się przecież po to, aby zmniejszyć natężenie ruchu na drogach przebiegających w ich pobliżu!
  • Gość: RAUBER IP: *.205.123.37.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 02.08.11, 15:47
    O czym tu w ogóle mowa? TIR powinny poruszać się samodzielnie na odcinkach do 150 km, co można sprawdzić na tachografach i powinny być śledzone GPS-em.

    Każdy odcinek powyżej 150 km musi odbywać się na lawecie kolejowej i tu w ogóle nie powinno być dyskusji nad innymi rozwiązaniami.

    Cena przewozu zestawu koleją powinna być taka sama jak cena jego przejazdu po drodze (paliwo, amortyzacja sprzętu i opon, winiety) pomniejszona o czas pracy kierowcy. Tu cenę można wyregulować kosztami winiety a przede wszystkim kosztem przejazdu po konkretnych drogach.
  • Gość: Poznaniak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.08.11, 13:02
    Wybacz ale jak napisałem w innym wątku - TIRy NA TORY to niestety czysty populizm. NIGDZIE NA ŚWIECIE to się jeszcze nie udało, a tam gdzie funkcjonuje jest oparte o gigantyczne subwencje (miliary EUR bo to się zwyczajnie nie opłaca - transport drogowy jest znacznie tańszy od kolejowego), nowoczesną infrastrukturę kolejową, budowaną przez 50 lat (nigdy nie dogopnimy Szwajcarii), pioruńsko drogi tabor (PKP nie ma kasy na wagony nie uragające godności ludzi i wozi ich starymy i zniszczonymi wagonami a co dopiero platformy typu RoLa kosztujące miliony EUR jeden), poza tym tam gdzie to obecnie działa (Szwajcaria, Austria czy kanał La manche) wynika WYŁĄCZNIE z wąskiego gardła jakim są tunele alpejskie (drogie i z ograniczoną przepustowoącią) lub - w kanale la manche - konieczność pokonania morza (tez wąskie gardło). Wszędzie jednak takie przewozy obsługują kilka procent tranzytu, bo kolej NIE MA ZDOLNOŚCI PRZEWOZOWYCH pozwalających przewozić więcej !!!
    Nawet gdyby administracyjnie wymusić to o czym piszesz to kolej dzisiaj zrealizuje może promil tego co wożą ciężarówki. Transport by stanął i nie kupiłbyś w sklepie ani chleba and ulubionego jogurtu. Konkurowanie kolei z transportem drogowym może się odbywać poprzez podnoszenie fatalnej dzisiaj jakości usług kolei przy równoczesnym obniżaniu cen jej usług, tak, by finanlnemu klientowi SIĘ TO OPŁACAŁO. Nikt nie zmusi nikogo do korzystania z kolei. Tym bardziej w Polsce gdzie kolei praktycznie nie ma, bo to co pozostało po PKP to zaledwie wspomnienie kolei przy jednoczesnie zaniedbanej przez dziesiątki lat infrastrukturze. Jeśli państwo będzie pompowało w kolei dziesiątki miliardów EUR rocznie to za...powiedzmy, 10-20 lat kolej będzie w stanie przejąć jeszcze 3-może 4% masy towarowej ale więcej nie da rady.
    W Niemczech już w 2008 roku sieć kolejowa uległa zatkaniu (dosłownie) i pociągi towarowe notowały gigantyczne opóźnienia wynikające z kongestii (na torach niestety nie można wyprzedzać a budowanie osobnych linii do obsługi wyłącznie towarów jest strasznie kosztowne co widac po holendersko-niemieckiej Betuwe Line). Policz sobie - ile może przewieźć kolej jeśli skład 600m zabiera ok 36 ciężarówek, nawet gdyby (w Polsce abstrakcja) pociąg wyjechał co 15 minut - blokując wszystki pociągi pasażerskie i inne towarowe. To jest może max 5% tego co tylko TRANZYTEM wali codziennie przez Polskę.
    ZEJDŹMY NA ZIEMIĘ I ZOSTAWMY MARZENIA STUDENTÓW - STUDENTOM. TIRY NIE BĘDĄ NA TORACH NAWET ZA 20 LAT.
    MOIM ZDANIEM NALEZY W POZNANIU JAK NAJSZYBCIEJ (NAJPÓŹNIEJ DO KOŃCA SIERPNIA) WYRZUCIĆ TRANZYT TIRÓW Z MIASTA POPRZEZ WPROWADZENIE CAŁKOWITEGO ZAKAZU WJAZDU CIĘŻARÓWEK DO MIASTA. I TO TERAZ, JUŻ PÓKI LUDZIE NIE WRÓCILI Z URLOPÓW, BO WE WRZEŚNIU BĘDZIE MASAKRA KOMUNIKACYJNA.
    Pomija błyskawiczną dewastację wielu miejskich ulic za które miasto od nikogo rekompensaty nie otrzyma!!! To jest rujnowanie budżetu miejskiego i Zarząd Miasta powinien natychmiast wprowadzić zakaz wjazdu dla ciężarówek,. by ratować interes miasta i mieszkańców tej milionowej aglomeracji.
    Żarty się skończyły Panowie Radni - jak tego nie wprowadzicie rozliczymy się niebawem, podczas wyborów!!!
  • Gość: Poznań IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.08.11, 11:13
    Będzie zakaz wjazdu ciężarówek do Torunia
    2011-08-04
    Toruńscy drogowcy rozpoczęli już przygotowania do wprowadzenia zakazu wjazdu ciężarówek do miasta. W jaki sposób ma on działać?

    Będzie zakaz wjazdu ciężarówek do ToruniaPrzygotowania rozpoczęły się jeszcze przed czwartkową sesją rady miasta, gdzie rajcy dali zielone światło władzom Torunia na ograniczenie ruchu tranzytowego w mieście. Propozycje MZD trafiły już do prezydenta.

    - Zakaz obowiązywałby z pewnością w godzinach szczytu - podkreśla Stefan Kalinowski, wicedyrektor MZD. - Obejmowałby wozy powyżej 18 ton.

    Jednym z pierwszych kroków, jakie wykonają drogowcy, będzie wystąpienie do bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich. Zarządzają one trasami wjazdowymi do miasta m.in. drogą krajową nr 1 (chodzi o wjazdy od ul. Łódzkiej i Grudziądzkiej), 15 (od ul. Olsztyńskiej), 80 (od Szosy Lubickiej i Szosy Bydgoskiej), a także trasami wojewódzkimi nr 273 (od Nieszawskiej), 553 (od Szosa Chełmińskiej) i 654 (od Turystycznej).

    Na szlakach prowadzących do miasta stanęłyby nie tylko znaki informujące o ograniczeniach, ale też tablice pokazujące kierowcom, jak objechać nasze miasto, np. poligonową obwodnicą.
    Kalinowski: - Trudno jeszcze wskazać dokładne terminy. Chcielibyśmy wprowadzić to rozwiązanie jak najszybciej.

    Co drugi wóz to samochód ciężarowy
    Sprawa jest poważna. Od początku lipca działa system poboru opłat Via Toll. Objął on ciężkie wozy. Bramownice, które naliczają opłaty, stanęły m.in. na poligonowej obwodnicy Torunia. Kierowcy chcąc oszczędzić, omijają płatny odcinek i wjeżdżają do miasta. Większy ruch ciężarówek widać zwłaszcza w lewobrzeżnym Toruniu. - Teraz co drugie, trzecie auto to TIR - żali się Roman Suchota, nasz czytelnik ze Stawek.

    Oznakowanie to niewielka część przedsięwzięcia. MZD będzie musiał też utworzyć system ewidencji pojazdów dopuszczonych do jazdy po Toruniu. W ramach niego miałyby być wydawane zezwolenia na wjazd dla pojazdów spoza miasta. Zakaz nie obejmowałby wozów np. jadących do izby celnej, firm transportowych z Torunia, pojazdów służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo państwa, ratowanie życia i zdrowia ludzkiego, wykonujących usługi komunalne (np. wywóz odpadów), dostawę materiałów na budowy, przesyłek czy wiozących szybko psujące się towary.

    - Chciałbym uspokoić lokalnych przedsiębiorców - mówi Michał Jakubaszek, radny PiS, który wyszedł z inicjatywą wprowadzenia ograniczeń dla ciężarówek. - Ich nie obejmie ten zakaz. Każda toruńska firma otrzyma zezwolenie na wjazd, by przywieźć towary. Chodzi o to, by samochody, które jadą tranzytem przez Toruń, nie omijały przejazdów, które są stworzone dla nich. System ewidencji powinien być maksymalnie prosty. Zezwolenia na wjazd mogą być wydawane w czasie rzeczywistym po wysłaniu np. maila z fakturą towaru, który ma być dowieziony.

    Zapłacimy za obwodnicę?
    Radni liczą, że takie rozwiązanie zmniejszy korki w mieście i skłoni resort infrastruktury, by nie wprowadzać opłat za jazdę autostradową obwodnicą Torunia (między Lubiczem a Czerniewicami). Zaczną one obowiązywać pod koniec października po otwarciu kolejnego odcinka A1 między Grudziądzem a Toruniem.

    etransport,pl za Pomorska.pl
  • Gość: Bua IP: 142.94.86.* 09.08.11, 20:27
    Radni Poznania również powinni skłonić resort infrastruktury do zmian, by zniesiono opłaty za jazdę autostradą w okolicach Poznania.

  • Gość: albert IP: *.acn.waw.pl 31.10.11, 22:17
    Lista wyjątków dopuszczonych do ruchu w miescie jest tak długa, że żadne ograniczenie ruchu nie nastąpi. Natomiast znacznie zwiększy się biurokracja (przybedzie etatów urzedniczych)
  • Gość: Bua IP: 178.73.49.* 16.11.11, 09:29
    Albert ma rację.
    Wprowadzanie dodatkowych ograniczeń to wylęgarnia darmozjadów (zbędnych biurokratów).

    Należy leczyć tę chorobę eliminując jej przyczyny a więc
    przede wszystkim opłaty za korzystanie z autostrad.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka