Dodaj do ulubionych

Inwazja tirów, radni kontratakują

24.08.11, 21:14
Jak to na jakich ustalić zakaz wjazdu?

NA KAŻDYCH!

TIR-y wypad z miasta, najlepiej na tory i zakaz smrodzenia spalinami.

--
"Chcieliśmy zbudować miasto nie dla biznesu i samochodów, ale dla dzieci. Zamiast konstruować nowe wielopasmówki ograniczyliśmy ruch samochodowy. Zainwestowaliśmy w dobrej jakości chodniki, piesze pasaże, parki, drogi dla rowerów, biblioteki. Zlikwidowaliśmy tysiące bilbordów reklamowych i posadziliśmy drzewa. Jedynym celem naszych codziennych wysiłków było szczęście."
(Enrique Penalosa, były burmistrz Bogoty)
Edytor zaawansowany
  • zero85 24.08.11, 21:18
    Rozwiązywanie problemów przez zakaz, żenada. Czemu w Czechach winieta roczna kosztuje tylko 200 PLN ? Na remonty dróg Polska wyda więcej niż zyska na tym cholernym viatollu :/
  • Gość: zenek IP: 95.108.93.* 24.08.11, 21:38
    Winieta za 200 PLN rocznie obowiązuje na auta do 3,5 tony.
    Reszta płaci od 01.01.2010 według systemu takiego jak w Polsce...
  • pawelpiwowarczyk 24.08.11, 23:11
    Pewnie miasto liczy na to, że jak AW odda odcinek do granicy, TIRy wrócą na nią. I bierze na przeczekanie.

    Wkurzają mnie strasznie duże ciężarówki, ale pamiętajcie, że oni nie jadą Bałtycką dla własnej wygody. Kiedyś w Radio Merkury był program o tym i jeden z kierowców powiedział coś oczywistego a jednocześnie odkrywczego: "Ja też chciałbym jechać wygodnie autostradą, jak biały człowiek. Ale mnie nie stać!"
    A, jeśli już zakazami i nakazami, zmusi się TIRy do powrotu na drogi płatne, jak myślicie kto za to zapłaci (w postaci droższych produktów, droższych usług)?

    Cała idea masowych opłat za drogi jest poroniona - jakby nie patrzeć, w ostateczności zapłaci za to statystyczny Kowalski. A przy okazji zarobią firmy budujące i obsługujące system. Czyli kolejny delikwent przybył i rozpycha się przy korycie.
  • lia.13 24.08.11, 23:51
    "A, jeśli już zakazami i nakazami, zmusi się TIRy do powrotu na drogi płatne, jak myślicie kto za to zapłaci (w postaci droższych produktów, droższych usług)? "
    Chciałabym w tym miejscu przypomnieć, że AW nie wybudowała autostrady A2 za własne pieniądze, tylko za pieniądze z budżetu, czyli z podatków nas wszystkich. Zatem nie rozumiem dlaczego teraz my wszyscy, nie tylko TIR-y mamy płacić za jeżdżenie po niej.
  • Gość: X IP: *.ip.netia.com.pl 25.08.11, 08:32
    Za jakie pieniądze z budżetu ?? Jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj. Zarówno na budowę odcinka Konin - Nowy Tomyśl jak i Nowy Tomyśl - Świecko pieniądze pochodzą z kredytu z EBI, kredytu konsurcjum banków oraz własnych wkładów akcjonariuszy. Dodatkowo 15% odcinka 1 jest finansowane z pieniędzy z bieżącej eksploatacji. GDDKiA jedynie wykupiła grunty pod autostradę i dlatego po zakończeniu okresu koncesyjnego całość (grunt i wszystko co na nim) przechodzi na skarb państwa. Więc nie błyskaj wiedzą jak jej nie masz !!!!
    Nikt Ci nie każe jeździć drogą, którą ktoś za własne prywatne pieniądze wybudował. Chcesz jechać to płać, nie chcesz to jedź równoległą krajówką która jest darmowa.
  • Gość: Piątkowiak IP: 213.156.120.* 24.08.11, 21:33
    Korki to jeden z minusów. Ciągły ryk z Lechickiej to jest problem!!! Szczególnie w nocy jest uciążliwy - proszę o tym pamiętać wprowadzając godziny przejazdów. Zapraszam do mnie na Piątkowo - okna nie da się otworzyć a do ulicy daleko. Jeżeli Lechicka ma być traktem tirowym żądamy ekranów akustycznych na całym jej odcinku od Naramowickiej do Woli (na Wilczym Młynie stoją).
    Inny problem to kontrole: jest waga na wyskości Rusałki, ale mimo tego że przejeżdżam tam kilka razy w tygodniu Inspekcji Drogowej tam nie zobaczycie! Ciekawe gdzie te patrole.
    I jakim prawem widzę TIRa - lawetę na litewskich numerach na al. Solidarności? Czy tam nie ma zakazu wjazdu pojazdom o takim tonażu??? Ale remont dróg będzie z naszych podatków...
  • Gość: JaJo IP: *.adsl.inetia.pl 25.08.11, 09:35
    No właśnie - zakupić przenośne wagi i zatrzymywać ciężarówki tam gdzie nie powinny wjeżdżać. Od tego trzeba zacząć, a nie kolejne stałe miejsca aby broń Boże policjantom nie nakapał deszcz za kołnierz
  • Gość: NA IP: *.icpnet.pl 26.08.11, 00:06
    to samo jest na Przybyszewskiego. Hałas przekracza napewno dopuszczalne normy. UM robił nawet badania, ale ich wyniki są utajnione.
  • marhaba-2 24.08.11, 21:34
    nie ma się co dziwić naosiedlach pozdejmowane znaki -parking tylko dla samochodów osobowych -na ulicach pozdejmowane znaki do 16 ton ktoś cięzko pracuje nad tym żeby był bałagan.
  • gocha221 24.08.11, 22:10
    Zlecą analizę, w jakich godzinach?
    Pewnie zlecanie potrwa miesiąc, analiza kolejnych kilka, przecież to takie skomplikowane....
    Najlepiej zakazać od północy do 4 nad ranem. Moment....a może jednak większy ruch jest od 7-10...niech ZDM koniecznie to zanalizuje, najlepiej analizę zleci prywatnej firmie, rozpisze przetarg itp.
  • Gość: geordi IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 24.08.11, 22:46
    niestety, nic dodać nic ująć.
    Na konkurencyjnym portalu problem zostal nieco szerzej ujęty. Mozna sie tam dowiedziec, ze entuzjazm wiceprezydenta jest niczym nieuzasadniony - zmiana rozporządzenia rozszerzająca ilość płatnych dróg wchodzi od 1 stycznia. W dodatku nie ma zadnej gwarancji, ze obejmie akurat drogi wazne z punktu Poznania.
    A nawet jeśli obejmie, to dalej istnieją możliwości objazdu 92. Na przykład właśnie oddawaną Bukowską. Test jakości ?

    Hau - hauu....

    PS. Kto sie pisze na akcję postawienia trzech dzikich znaków "Tranzyt ->" ?
    Jeden na skrzyżowaniu Bałtycka/Gdyńska, dwa kolejne w Biedrusku. Ostatni kierujący w ulicę Radojewo.. Ups...
  • Gość: Kierowca IP: 95.108.89.* 24.08.11, 23:25
    Czy autorka artykułu dokładnie zapoznała się z tematem? Najpierw proponuję wejść na stronę systemu Viatoll i dokładnie sprawdzić, gdzie system już działa. Kierowcy pojazdów powyżej 3,5 tony zjeżdzją we Wrześni z autostrady A2 na drogę krajową 92. Trzeba to wyraźnie powiedzić, że przejazd autostradą A2 na odcinku Konin - Nowy Tomyśl kosztuje TIRy 189 PLN (po 63 PLN na każdej z bramek). Czy kogoś na to stać?
    TIRowcy (i inne pojazdy powyżej 3,5 tony) uciekają z A2 bo przejazd drogami na których obowiązuje Viatoll jest tańszy. Normalne prawo rynku. A że po drodze jest Swarzędz, Poznań i jeszcze kilka innych miejscowości, to akurat mamy pecha.
    Autostrada A2 została wybudowana przez prywatnego koncesjonariusza z kredytów bankowych. Kredyty zaciągnięte przez Autostradę Wielkopolską są gwarantowane przez rząd (nie ma znaczenia z jakiej opcji politycznej). Jeżeli na A2 nie będzie odpowiedniego natężenia ruchu, to strona rządowa będzie musiała dołożyć do spłaty kredytów. Z drugiej strony jeśli na A2 będzie mniejszy ruch, to nie trzeba będzie tak często wykonywać remontów. To samo będzie od czerwca 2012 na odcinku A2 od Nowego Tomyśla do Świecka. Przy cenach z księżyca TIRy nie będą korzystały z autostrady.
    Rozwiązanie jest bardzo proste. Na wszystkich płatnych autostradach w Polsce dla pojazdów powyżej 3,5 tony muszą obowiązywać takie same stawki jak w systemie Viatoll. Skoro wydano już terminale pokładowe kierowcom tych pojazdów, trzeba teraz tak zmienić prawo, żeby te same urządzenia obowiązywały na prywatnych drogach, a opłaty za korzystanie z nich trafiały do koncesjonariuszy.
    Dopóki obowiązywały winiety, TIRowcy jeździli płatnymi autostradami, a calość opłat za ich przejazd koncesjonariusze otrzymywali od Krajowego Funduszu Drogowego. I dlatego na prywatnych autostradach mieliśmy ceny z księżyca. TIRowiec kupował winietę (o ile się nie mylę było to około 2000 PLN na rok) i jeździł po wszystkich płatnych autostradach bez dodatkowych opłat. Jak łatwo policzyć za 2000 PLN można by było teraz pojechać pięć razy do Świecka i z powrotem. Właśnie dlatego TIRowcy nie korzystają teraz z A2.
    Radni kontratakują, ale tak naprawdę niewiele mogą. Nie można zamknąć drogi krajowej 92, która przechodzi przez miasto. Ograniczenie ruchu dla TIRów, to kolejna "proteza", która nie rozwiąże problemu. TIRowcy bardzo chętnie wrócą na A2, ale przy normalnych cenach.

    Jeszcze kilka słów w temacie opłat za autostrady dla samochodów osobowych. W Austrii winieta na dziesięć dni kosztuje 7.90 EUR. Kosztuje tyle samo ile zapłacę za przejażdzkę z Poznania do Łodzi. Kogo na to stać? Kto będzie prywatnie korzystał z autostrad? Doskonale zdaję sobie sprawę, że za autostrady należy płacić, ale przy takich cenach będą one puste.
    Pozdrawiam
  • jupix 24.08.11, 23:50
    Ciekawy post Kierowco, przeczytałem go nawet z większym zainteresowaniem niż artykuł.

    Pozdrawiam.
  • Gość: wz IP: 82.160.150.* 25.08.11, 00:06
    Nic dodać nic ująć
  • ksmx 25.08.11, 01:22
    Dzięki!
  • Gość: koszerna klamie IP: *.itelligence.pl 25.08.11, 07:53
    Zgadzam sie.
    Zreszta. TIR po autostradzie jedzie jakies 100 kmh. Po krajowkach pojedzie 85-90, z przestojami w miastach. Wiele TIRow to samochody zza wschodniej granicy (i to z daleka!). Jak ktos sie wybiera w podroz, ktora trwa kilka dni w jedna strone, to naprawde wisi mu czy przez Polske przejedzie w 7 czy 12 godzin.
  • Gość: Poznaniak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.11, 12:53
    Człowieku, co ty piszesz... Każdy tzw. TIR ma blokadę, która odcina paliwo przy prędkości 80 czy 85km. Więc po autostradzie jada średnią max 85 km/h. Po drodze krajowej jada średnio max 45-50km/h. Nie jest to jednak wystarczający argument by ze swojej kieszeni dopłacać kosmiczną kasę/ Pytanie tylko czy A2 jest droga czy ViaToll zbyt tani. ViaToll ma także anzaczne rabaty dla bardziej ekologicznych TIRów (EUR4, EUR5), które płacą tyle co...osobówka na płatnej autostradzie państwowej. Tu chyba jest lekka przesada, bo jednak ciężarówka zuzywa autostradę trochę bardziej niż osobówka. Na A2 nie ma rabatów dla nowych/ekologicznych TIRów, co jest zresztą dość logiczne bo jedne i drugie drogę zuzywają tak samo. Śmiem twierdzić, że stawka A2 jest całkiek OK tylko ta ViaToll'u jest zbyt niska. I stąd TIRy na krajówkach i w centrum Poznania.
    Z drugiej strony jako mieszkańsca grodu ziemniaka wali mnie to wszystko i te wszystkie argumenty, mnie obchodzi tylko to, żeby TIRów nie było w mieście. Rozumiem, że nie mamy jeszcze pełnej obwodnicy autostradowej ale to nie znaczy, że nie można wyrzucić TIRów z miasta, bo Poznań można spokojnie objechać. Argument z tym, że DK92 to droga krajowa mnie osobiście nie przekonuje, bo tranzyt przez Warszawę jest zamknięty od wielu lat dla TIRów pomimo przebiegu przez centrum kilku dróg krajowych. Od Sochaczewa TIRy jadą przez Górę Kalwarię etc. na wschód. I nie ma z tym jakoś problemu.
    Poznań też można spokojnie ominąć. Ze wschodu na zachód jest autostrada z południa w stronę gniezna można jechać do A2 (od Gądek) - A2 do Wrześni i dalej na Gniezno etc. Tyle, że nadrabia sie trcohę kilometrów ale za to nie stoi się w korkach.
  • robsonos 26.08.11, 10:17
    W sumie mam podobne podejście. Inna sprawa, to lepiej by nie było problemu A2 za droga czy Viatoll za tani - jedno e-myto i tyle. Liczę, że szybko się problem rozwiąże, bo po wakacjach, to się dopiero korki mogą porobić.
  • robsonos 25.08.11, 11:30
    Pełna racja, gdyby viatoll w pełni działał (ze wskazanymi uregulowaniami) tak wielkiego problemu zapewne by nie było.
    Radni też chyba na wakacjach, bo wszelkie ich decyzje są opóźnione - niestety.
  • ksmx 24.08.11, 23:26
    Na tory? Co ty za bzdury piszesz. Jesteś godnym pożałowania, żałosnym ignorantem.
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 25.08.11, 08:35
    Wrzucenie TIR-ów na tory będzie dobrą metodą zmniejszenia ruchu i ochrony środowiska. Na cholerę pojazdy z województwa litewskiego czy z Rosji mają się tłuc po drogach? Nie łatwiej dobudować kilka terminali i linii towarowych gdzie przejazd na lawecie będzie tańszy niż po drodze (podnieść opłaty i dokładać do transportu publicznego, w tym transportu ciężarówek na lawetach).
    Muszę policzyć ile by to kosztowało i jak szybko by się zwróciło. Na pewno jest lepszym rozwiązaniem sytuacja gdy ciężarówki operują w promieniu do 150-200 km od bazy niż się mają przewalać przez cały kraj. Nie wiem czy jeździsz po drogach krajowych i czy widzisz co robią kierowcy na litewskich dechach. To już nie małpy z brzytwą a z miotaczami płomieni.
  • Gość: JaJo IP: *.adsl.inetia.pl 25.08.11, 09:37
    O ignoranctwie świadczy brak argumentów i duża liczba epitetów
  • mmmmmm000 25.08.11, 11:15
    Po uruchomieniu bramek na odcinku od Poznania do Pniew, liczba ciężarówek spadła diametralnie. Pojawiają się tam właściwie tylko TIR-y z takimi rejestracjami, którym rzeczywiście nie po drodze byłoby jechać A2 (np. ZS...)
  • Gość: Poznaniak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.11, 12:55
    Bzdura, temat aktualny. nadal większość omija A2. zobacz jak wygląda w Poznaniu - miasto zakorkowane przez TIRy cały czas. SKANDAL !!!
    Dobrze, że radni ruszyli swoje cenne cztery litery po urlopie, a wiceprezydenta możemy przesiedlić czasowo na Lechicką - zapewne zmieni zdanie po jednej nieprzespanej nocy...
  • Gość: Bua IP: 142.94.86.* 25.08.11, 14:28
    Wszyscy pragniemy aby jak najwięcej samochodów, które powodują potworne korki na drogach położonych w pobliżu autostrad, jeżdziło po autostradach.
    Jak do tego doprowadzić?
    Jak widać, z tego co się dzieje nie tylko w Poznaniu, przepisy dotyczące ruchu drogowego w Polsce są złe.
    W USA i Kanadzie nie obowiązują takie absurdalne zasady.
    Również w Niemczech zorganizowano to znacznie lepiej.

    Wymuszanie myta jakie obowiązuje w Polsce jest nonsensem.
    Doprowadziło przecież do absurdalnej sytuacji.

    Autostrady powinny być maksymalnie wykorzystane, ponieważ po to są budowane.
    Wówczas wszystkie pojazdy będą mogły bezpiecznie się nimi poruszać, płynnie, bez zatrzymywania się na światłach.
    Autostrady bez zakłócających płynną jazdę bramek do pobierania myta.
    Czy rozwiązania, jakie stosują od wielu lat Niemcy i Amerykanie, były zastrzeżone i w Polsce nie wolno ich zastosować?

  • Gość: Poznaniak IP: *.stenaline.com 26.08.11, 14:53
    Co Ty piszesz - w Niemczech też jest myto i to wysokie, są tam też bramki tyle że system nie działa na częstotliwościach firmy Kapsch tylko jest oparty o satelity, przez co był wielokrotnie droższy a jego wprowadzenie było opóźnione nie 2 dni tylko 2 lata de facto.
    Tam też część TIRów przeskoczyła na "landówki" i jeździ nimi do dzisiaj wielu polskich przewoźników, którzy wolą oszzcędzić kilka EUR niż zaoszczędzić kilka godzin czasu.

    Nie pisz o USA i Kanadzie bo Polska jest w Europie gdzie obowiązują unijne przepisy i całkiem inne realia.
    Mi się np podobają pewne rzeczy w Nowej Zelandii ale co to ma do rzeczy, że Poznań rozjeżdżany jest obecnie przez tysiące TIRów które jakiś czubek skierował przez samo centrum milionowej aglomeracji ???!!!

    Możemy sie powymieniać informacjami o ViaToll'u etc ale pytam - co to ma do rzeczy??? Co mnie obchodzi czy jest ViaToll czy MyToll - jako mieszkaniec Poznania nie zgadzam się, by tysiące TIRów niszczyło moje drogi, smrodziło w moje powietrze i hałasowało dzień i noc przez co nie mogę latem otworzyć okna !!!

    I niech radni ruszą swoje szanowne siedzenia i wraz z prezydentem i jego pomagierami zrobią tak, żeby wywalić TIRy z miasta (w dzień i w nocy). A jak się nie uda to ich przymusowo przesiedlimy do kontenera na ulicę Lechicką i niech tam pomieszkają. Może przyśpieszą wtedy swoje działania. Warszawa usunęła tranzyt 10 lat temu, kiedy nie było żadnej mowy o e-mycie etc. Wrocław z kolei wykazał się także szybkością podejmowania decyzji i kiedy mieszkańcy mieli dość tranzytu - natychmiast załatwił sprawę.

    A Poznań? hał, hał...
  • Gość: Bua IP: 142.94.86.* 26.08.11, 16:50
    Jesteś egoistą, zainteresowany tylko tym żeby TIRy nie jeździły pod twoim oknem.
    Nie obchodzi Cię zupełnmie to, że jaśli autostrady nie bedą w pełni wykorzystane, pojazdy które z powodzeniem mogłyby po nich jeździć będą zupełnie niepotrzebnie smrodzić, powodować kraksy, hałasować potrącać i zabijać rowerzystów oraz pieszych na drogach i ulicach miast i osiedli położonych w pobliźu tych autostrad.
    Powoływanie sie na przepisy ustalane w Brukseli jest nielogiczne.
    Przecież w instytucjach UE w Brukseli nie brakuje nierozgarniętych urzędasów, idiotów pozbawionych wyobraźni.
    Jak najbardziej wskazane jest zatem branie przykładu z USA, Kanady i innych państw, gdzie takie półgłówki nie decydują o przepisach dotyczących korzystania z autostrad.
  • robsonos 27.08.11, 12:06
    Żyjemy jednak w realiach UE. I musimy się dostosować. Viatoll na razie nie dotyczy Poznania, może się to zmienić, jak rząd stanie na wysokości zadania.
    Nikt też nie przeczy, że autostrady powinny być maksymalnie wykorzystane, ale to nie stoi w sprzeczności z płatnością za ich użytkowanie. Na razie nowe regulacje nie działają zbyt dobrze, ale może to się poprawić.
    Tiry won z Poznania - po tym także się podpisuję. Władze miasta powinny jak najszybciej podjąć stosowne decyzje.
  • Gość: Poznaniak IP: *.adsl.inetia.pl 27.08.11, 13:58
    ViaToll dotyczy Poznaniak jak najbardziej, bo na drodze DK92 Czyli Września-Poznań-Pniewy już działa i obowiązuje, problem tranzytu przez miasto to jednak temat szerszy niż tylko poziom stawek na autostradzie A2. Tak się składa, że też pracuję w branży transportowej i wiem doskonale dlaczego kierowcy TIRów jadą przez Poznań. Wiem też, że możemy obwiniać wszystkich dlaczego tak jest i jaki idiota wytyczył tranzyt 30 lat temu przez ulice, które obecnie przy rozwoju aglomeracji są de facto w centrum miasta oraz dlaczego GDDKiA nie potrafiła przez te wszystkie lata wypracowac koncepcji pełnej obwodnicy (tzw dużego ringu bez względu na to czy nazwiemy to 4 czy 5 ramą komunikacyjną) milionowej aglomeracji.
    Jest jak jest - teraz należy znaleźć rozwiązanie co zrobić, żeby Poznań nie zatkał się OD 01 WRZEŚNIA 2011 !!! To chodzi o przyszły tydzień !!! I nie interesuje mnie, że za 5-10 albo 100 lat będziemy mieć pełną obwodnicę. Radni powinni zappobiec katastrofie komunikayjnej która nas czeka za kilka dni !!!
    Te wszystkie dyrdymały o kontrolach, wagach etc to jakiś bełkot. ITD jest w stanie skontrolować 1 promil tranzytu, do tego kierowcy przez CB radio ostrzegają się o kontrolach 50km wcześniej więc ci, co mają coś na sumieniu i tak nie będą wyłapani.
    Tu chodzi o rozwiązanie systemowe, żeby uniknąć w mieście korków, smrodu, hałasu etc
    No ale rozumiem, ze jak nasze władze nie mieszkają w większości w Poznaniu to nie zjaą tematu... żenada...
  • robsonos 28.08.11, 11:07
    Oczywiście pisałem w kontekście A2. Viatoll może się sprawdzić, ale powinien być stosowany wszędzie, bo inaczej zrobi się bałagan. Oczywiście na początku wszystko ma prawo nieco szwankować (i tak się przecież dzieje). Ważna jest też kwestia stawek.
    Co do wytyczenie tranzytu - masz rację.
  • wlodzimierz_nowak 28.08.11, 15:09
    Niemcy wprowadziły satelitarny system od razu, gdyż są w pewien sposób unijnym poligonem doświadczalnym i doskonale wiedzą, że w ciągu 2-3 dekad płatne będą wszystkie ulice i drogi oraz płatne będą nie tylko dla TIRów, ale każdego pojazdu. Wynika to wprost z uchwalonej w 2001 roku polityki unijnej i jej doprecyzowania uchwalonego 28 marca.
    --
    www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org
  • Gość: Poznaniak IP: *.adsl.inetia.pl 28.08.11, 22:29
    Nie Włodku, tu się mylisz. Niemcy wprowadziły system satelitarny z dwóch powodów - by niemiecka firma mogła zarobić kilka miliardów EUR, a rząd niemiecki uzyskać miliardy EUR rocznie z tranzytu ORAZ ponieważ Niemcy mają najbardziej rozległą sieć autostrad, na których system Kapscha byłby wielokrotnie droższy.
    Polityka UE nie ma tu nic do rzeczy - chodzi o pieniądze. To o czym mówisz to są póki co utopijne wizje kilku eurobiurokratów i nim (jeśli) wejdą w życie minie baaaaaaardzo dużo czasu. Najpierw eurobiurokraci muszą zrezygnować z zajadania się argentyńską wołowiną, sushi z tuńczyka i popijaniem ich wybornym i tanim winem z Chile na przemian z wodą mineralną z Nowej Zelandii (bo wyprodukowanie i transport tych wszystkich towarów do Europy generuje więcej CO2 niż wszystkie pojazdy w Brukseli). śmiem twierdzić, że nie zrezygnują... :)
  • Gość: Krzysiek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.09.11, 21:04
    tu masz kalkulator - www.platnedrogi.pl/s/52/kalkulator - , norma Euro 5, 200tys km rocznie: za przejazdy autostradami trzeba zapłacić 54.000 zł, a za przejazd przez miasta, takie jak poznań, września, pniewy, warszawa (bo chyba im się to opłaca) już TYLKO 42.000 zł.

    Czy ktoś ma pretensje jeszcze do kierowców TIRów? Na ich miejscu też bym jechał taniej.

    Jesteśmy w DUPIE! I szybko się to nie zmieni.
  • Gość: Poznaniak IP: *.adsl.inetia.pl 27.08.11, 14:14
    Bua, najpierw przeczytaj moje wpisy a potem komentuj.
    Oczywiście, że jestem egoistą - jak każdy. Z tą róźnicą, że ja właśnie postuluje wywalenie TIRów, żeby setki tysięcy Poznaniaków nie dychały smrodu, nie żyły w hałasie i nie stały w korkach powodowanych przez tranzyt "walący" przez miasto.
  • Gość: Bua IP: 142.94.86.* 28.08.11, 14:22
    Poznaniak nie ma racji, nie każdy jest egoistą.
    Jest na szczęście nadal wielu altruistów.

    Mości panie dbasz o poznaniaków natomiast pozostali, zwłaszcza mieszkający przy objazdach Poznania są nieważni.
    Im TIRy mogą do woli hałasować, smrodzić itp.
  • Gość: Poznaniak IP: *.adsl.inetia.pl 28.08.11, 22:21
    jeśli przy objazdach jest mieszkańców 100 a w aglomeracji 1mln to wybacz ale tak - jestem za tym żeby TIRy smrodziły gdzie indziej, bo za chwilę wszyscy się z Poznania wyprowadzą jak będzie dalej pogarszać się jakość życia w tym mieście.
  • Gość: Bua IP: 142.94.86.* 30.08.11, 14:37
    Najodpowiedniejszym miejscem na smrodzenie spalinami, nie tylko zresztą przez TIRy,
    są autostrady.
  • Gość: Poznaniak IP: *.adsl.inetia.pl 31.08.11, 10:39
    Dokładnie - a właśnie dzisiaj Wrocław (do którego tak chętnie się lubimy porównywać) otwiera autostradową obwodnicę miasta. A Poznań ??? Płakać się chce...
  • Gość: Bua IP: 68.151.16.* 08.09.11, 06:57
    Kto o tym zadecydowal?
  • Gość: Poznaniak IP: *.adsl.inetia.pl 10.09.11, 22:51
    Załamka, korki mega, miasto rozkopane w 3 ..y, a tranzyt dalej wali przez centrum (np. JPII).
    Nic tylko płakać. Radni widac nie widzą problemu. ZDM się schował w myśl zasady - jak się schowamy to nas nie znajdą. Co za ludzie...
  • Gość: EKOLOG IP: *.icpnet.pl 11.09.11, 11:55
    TIRY NA WAGONY!!!
    Pan prof. Domański z UE wykłada ten temat od 50 lat.Warto posłuchać,może zaprosić profesora na Sesję Rady Miasta a nastepnie przy udziale poznańskich posłów i senatorów nagłaśniac temat w Sejmie??Korzystajmy z doświadczeń fachowców.
    Temat dróg samochodowych,ram komunikacyjnych,wiaduktów zachód już przerabiał.
    W tej chwili nastepuje odwrót od takiej polityki,widać to szczególnie w USA.
    Publiczny transport,przewóz towarów koleją lub drogą wodną-taka będzie przyszłość.
  • Gość: Bua IP: 68.151.16.* 14.09.11, 19:12
    Przewozy towarow powinny odbywac sie
    przede wszystkim na autostradach,
    a nie na drogach ze swiatlami na kazdym wazniejszym skrzyzowaniu.
    Na drogach nie zaprojektowane na przejazdy kolumn ciezkich TIRow.

    Najwyzsza pora zniesc oplaty i zastosowac zasady jakie z powodzeniem stosuja w Kanadzie i USA.
  • Gość: Poznaniak IP: *.adsl.inetia.pl 14.09.11, 20:02
    Ekologu drogi - tu nie ma czasu a ty prpoponujesz utopię która poza kanałem La Manche i tunelami alpejskimi nigdzie praltycznie nie funckjonuje i to przy mega subwencjach i jednoczesnych ograniczeniach technologicznych (góry/tunele etc.).
    Pomyśl - średnio pociąg zabiera 36 naczep, nawet jadąc co 30 minut (tylko wtedy PKP nie mogłoby wozić pasażerów) PKP mogłoby przewieźć ile? max kilkaset TIRów dziennie w jedną stronę. A tranzyt to obecnie dziesiątki tysięty TIRów dziennie na jednej tylko drodze krajowej (np. DK92).

    Przestań marzyć i zejdź na ziemię. Mamy fajnych profesorów ale jako praktyk mówię ci, że nawet gdyby (choć to nierealne) udało się przerzucić jakąś część tranzytu na kolej to byłaby to kropla w morzu potrzeb (nie więcej niż kilka promil tranzytu).

    Tymczasem TIRy demolują miasto co w połączeniu z obecnymi remontami zakrawa na sabotaż komunikacyjny ZDM.

    Brak konkretnych działań radnych (brak decyzji o zamknięciu Poznania dla tranzytu pojazdów ciężarowych pow. 8 ton od 01 września) pokazuje gdzie panowie i panie radni mają Poznaniaków. Dziękujemy za lekcję pokory. Będziemy pamiętać podczas najbliższych wyborów.
    APELUJĘ - nie głosujcie na radnych, którzy nie zgłoszą odpowiedniego, skutecznego zakazu wjazdu dla TIRów do miasta. Daję im czas do końca września.
    Czuję się zwyczajnie olany i zlekceważony przez władze mojego miasta i radnych Poznania.
    Brak decyzji i całkowita indolencja pokazuje, że niestety włodarze kolejny raz zawiedli zrzucając odpowiedzialność na ZDM, wykonawców, procedury przetargowe etc.
    Jak powszechnie wiadomo - złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy.

    Ludzie, a może wy zwyczajnie nie nadajecie się, do (samo)rządzenia milionową aglomeracją???
  • Gość: Bua IP: *.ed.shawcable.net 16.09.11, 15:32
    Zakazy dla TIRów nie rozwiążą problemu korków.
    Należy przede wszystkim usuwac przyczyny ich powstawania.
    Znosząc MYTO za jazde autostradą uzyskamy dużo wiecej.
  • Gość: krzysiek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.09.11, 20:45
    jakieś 10tys samochodów dziennie tak sobie po prostu zbacza z A2 we Wrześni na 92 i wali na Pniewy "przepie...sz Poznań" jak to usłyszałem na CB ostatnio. Radzą sobie też - tylko nie jedź na autostradę, wal tu i tu i będzie git. I jest git. Trzecią ramą do Antoninka jedzie się średnio 45min zamiast 8. Skutecznie blokowane są ronda i skutecznie tworzą się korki, a ruch cały kieruje się na II i I ramę oraz ulice osiedlowe.

    To co się dzieje to przewał! Ktoś na tym zarabia duże pieniądze. Miałem nadzieję, że opłaty emyta będą 2x wyższe za przejazd przez miasto niż po A2 a okazuje się, że jest inaczej. No i czas rozliczyć PO ze swoich 8 lat (4 mieli po przegranej na przygotowanie się do tych 4, które nadeszły). Nie zrobili nic!

    Tu jest mapka - www.platnedrogi.pl/s/43/mapa-polski

    brakuje odcinka A2 za Nowym Tomyślem, brakuje S5, którą TUSK wstrzymał.

    Przy okazji wyborów warto będzie też rozliczyć odpowiednie władze, za to że w kwestii regulacji ruchu transportu drogowego i budowy obwodnic nie zrobili nic. Wg mnie reakcja na to co się teraz dzieje w Poznaniu przez całą dobę powinna być natychmiastowa. Ale jak widać prościej jest wyprzedać działki wokół miasta pod zabudowę mieszkalną i umyć ręce od projektów obwodnic. Ciekawe co zrobią z 5tką i 11tką. Przecina centrum miasta.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka