Dodaj do ulubionych

Autostrada A2 coraz dłuższa

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.06.04, 10:17
Ciekaw jestem czy lokalne firmy będą brały udział w budowie np. kolskiego
węzła...
Edytor zaawansowany
  • toja3003 07.06.04, 11:43
    15 lat po PRL-u a potem zdziwienie,
    ze Gierek byl najlepszy, dzieki
    Edwardzie, gdyby nie ty to nawet bysmy
    w Trojmiescie obwodnicy nie mieli
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 07.06.04, 12:54
    Tylko coś budowa tej obwodnicy dziwnie odbiła się pustkami w sklepach...
    O pardon, pamiętam, że ocet można było kupić bez problemu ;)))
  • toja3003 07.06.04, 13:41
    a ocet w latach 80 tych. Ale ja nie o tym mowie
    tylko o tym ze III Najjasniejsza (czyli my)
    nie byla w stanie przez 15 lat zbudowac
    sobie chocby skromnej sieci autostrad
    (polnoc-poludnie, wschod-zachod, sciana zachodnia,
    sciana polnocna, sciana poludniowa (znaczna czesc gotowa)).
    O obwodnicach nie wspominam a nwet jak
    wyjatkowo takie Trojmiasto ja ma to nie jak
    z niej zjechac do miasta (Gdansk).
  • Gość: feliX IP: 62.233.246.* 07.06.04, 17:55
    weź ty się toja3003 dwa razy zastanów zanim coś powiesz. Twoje tęsknoty za
    państwem TOTALITARNYM, w którym WŁADZA ZABIJAŁA LUDZI, budzi moje obrzydzenie.
    Nie wspomniawszy już o Twojej ignorancji ekonomicznej. To, że w latach 80-tych
    na półkach był ocet było wynikiem beztroskiego zadłużania państwa przez kretyna
    Gierka. Ot, tajemnica jego sukcesu, za który przyjdzie jeszcze płacić naszym
    dzieciom.
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 07.06.04, 17:57
    Nie wiem ile masz lat, ale ja pamiętam dokładnie: wielkie inwestycje na kredyt
    w latach 70. I stopniowe narastanie problemów gospodarczych, powiększające się
    pustki w sklepach, podwyżki cen - tak, tak - na koniec lat 70. Apogeum nadeszło
    w roku 1980. Pamiętam gigantyczną kolejkę po... ziemniaki w sierpniu 1980. Tak
    właśnie skończyły się inwestycje Gierka. Pozostał dług 20 mld dol., który przy
    kiepskich zdolnościach eksportowych i panującym później stanie wojennym nie
    dawały szans na wyjście z dołka.

    Tak więc ocet na półkach ma bezpośredni związek z inwestycjami Gierka. Związek
    przyczynowo-skutkowy. Jedno wynikało z drugiego.

    Teraz tylko szkoda, że zamiast kolejnej dotacji do PKP czy górnictwa nie
    budujemy z państwowej kasy autostrad. Można więc powiedzieć, że opłaty za
    autostrady to zakamuflowana dotacja właśnie np. do PKP ;)))
  • Gość: tom IP: 193.151.38.* 07.06.04, 13:17
    TAK, ale głowni wykonawcy im nie zaplaca i maluczcy pojda z torbami.
    JAK ZWYKLE!
  • Gość: Szy IP: *.icpnet.pl 07.06.04, 16:07
    Od jakiegoś czasu (zdaje się, że od 21 kwietnia)
    ta informacja jest już na stronach GDDKiA:
    www.gddkia.gov.pl/html/aktualnosci_inf105.htm
    Najtańsze oferty:

    A-2 odcinek Wartkowice – Emilia (24 km):
    BUDIMEX DROMEX S.A./ FERROVIAL AGROMAN S.A.
    - 57,157 mln Euro; 2,38 mln Euro/km

    A-2 odcinek Dąbie – Wartkowice (15,9 km):
    FERROVIAL AGROMAN S.A./Budimex Dromex S.A.
    - 44,936 mln Euro; 2,82 mln Euro/km

    A-2 odcinek Koło – Dąbie (18,1 km):
    STRABAG AG/ MOTA-ENGIL, ENGENHARIA E CONSTRUCAO S.A./
    HERMANN KIRCHNER GnbH&CoKG, Bauunternehmug
    - 87,979 mln Euro; mln 4,86 Euro/km

    A-2 odcinek Konin – Koło (27,4 km):
    STRABAG AG/MOTA-ENGIL, ENGENHARIA E CONSTRUCAO S.A.
    - 82,859 mln Euro; 3,02 mln Euro/km

    A-2 odcinek Emilia – Stryków II (18,1 km):
    HERMANN KIRCHNER GnbH&CoKG, Bauunternehmug/STRABAG
    AG/Przedsiębiostwo Robót Mostowych ”Mosty-Łódź” S.A.
    - 51,821 mln Euro; 2,86 mln Euro/km

    Chciałem się jeszcze zapytać, co to za rewelacje dotyczące
    odcinka Nowy-Tomyśl - Trzciel?? Z tego, co się orientuję,
    to w Trzecielu nie będzie węzła autostradowego... Węzeł
    ma być koło miejscowości Jordanowo (na północ od Świebodzina).
    (chyba, że umownie chodzi o granicę woj. wielkopolskiego)
  • Gość: kierowca IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.06.04, 17:42
    za 44 zł mam paliwa na 220 km i byłbym kretynem jeżdżąc za takie pieniądze
    autostradą. Ja na te "44" muszę zasuwać 8 godzin. To są ceny na kieszenie
    ministra czy p-osła. Dziękuję, idę pieszo...
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 07.06.04, 18:05
    Przyzmam, że gdybym zarabiał 1000 zł miesięcznie, to w ogole autem nigdzie bym
    się nie ruszał.
    Natomiast można powiedzieć, że niestety, te drogi nie są dla wszystkich, to
    prawda.
    Z trzeciej strony patrząc - A2 stanowi tak duży skrót (ok. 30 km) i taką
    oszczędność paliwa, że z pewnością znajdzie się jej wielu amatorów,
    przynajmniej na odcinku Września-Nowy Tomyśl. Wprawdzie trzeba będzie zapłacić
    za ten odcinek 22 zł, ale będzie mozna zaoszczędzić paliwa za ok. 10 zł i ok.
    2h czasu (ostatnio ul. Bałtycka i Lechicka jest non-stop zakorkowana i nie ma
    alternatywy dla A2).
  • Gość: riho IP: *.icnet / *.icnet.pl 08.06.04, 12:52
    Co z tego, że coraz dłuższa, jeżeli i tak nikt nią nie pojedzie? Przez te
    opłaty już teraz większość kierowców omija ją szerokim łukiem. Chyba nie o to
    chodziło...
  • Gość: uka IP: *.bauholding.pl 08.06.04, 14:21
    Problem w tym, że mając wybór z Konina do Poznania w 50 min i 22 zł, albo w 2h
    i 0 zł (pomijam koszty paliwa i mandatów) to dla mnie mój stracony czas 1h10m
    ma właśnie wartość 22 zł. Jeżeli dorzucimy do tego, że jadę sobie 170 km/h nie
    wypatrując co chwila patrolu policji, nie muszę hamować w każdej wiosce, w
    tyłku mam żniwa, traktory, kombajny to rachunek jest prosty.
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że już niedługo będzie może i drogo, ale szybko.
  • Gość: Emerson Fittipaldi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.06.04, 07:51
    Napisałeś że odcinek Konin Poznań przejeżdżasz z prędkością 170 km/h w 50
    minut. Po pierwsze na autostradach będą lotne patrole i fotoradary (Vmax=130
    km/h). A po drugie odcinek Konin Poznań ma ok. 100 km. Więc przy twojej
    prędkości powinieneś jechać ok. 35 min. Idąc dalej - wszystkie twoje argumenty
    kupy się nie trzymają. 22 złote tu 22 złote tam. Przyznam się, że ta autostrada
    jest tylko dla ludzi, którzy na jeżdżeniu zarabiają - a i oni będą narzekać na
    zwiększone koszty. Płacimy na te autostrady podatki. A teraz jeszcze opłaty.
    Szczerze mówie do Pana Kulczyka. Pojadę autostradą może raz w roku w tę i w
    drugą stronę, bo będę chciał szybciej dojechać do dziewczyny. A w pozostałych
    przypadkach skorzystam z wolniejszych, ale malowniczych dróg (autostrady są
    nieciekawe). Nie wiem jak inni, ale mnie nie stać na podwójne płacenie za
    benzynę i autostradę.
  • Gość: K IP: *.lumel.com.pl / 212.160.159.* 09.06.04, 09:39
    to państwo daje pieniądze na drogi, na których będą zarabiać jakieś firmy, a
    reszta dróg dziurawa
  • Gość: Piotr IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.06.04, 15:06
    44 złote w jedną stronę - czyli służbowa wycieczka z Warszawy do Poznania i z
    powrotem wyniesie 88 zł + paliwo. Chyba tylko szaleniec nie pojedzie pociągiem.
    A A2 będzie stała pusta (jak to ma już teraz miejsce - za to rónoległa jest
    zawalona !).
  • Gość: george IP: *.icpnet.pl 09.06.04, 23:44
    Postanowiłem na własnej skurze sprawdzić, jakie atrakcje czekają kierowcę,
    który postanowi do Konina jechać za darmo (tzn. po kosztach paliwa). Do Wrześni
    wiadomo, gdy minie się ETC można rowinąć całkiem przyzwoitą prędkość. Potem na
    20 km wjeżdżamy na autostradę i wciskamy pedał gazu do dechy, po czym zjeżdżamy
    do Słupcy. Wiara, co tam się dzieje to przechodzi ludzkie pojęcie. Rosyjska
    ruletka przy tym to pikuś. Niby stoją zakazy wyprzedzania dla samochodów
    ciężarowych, ale nikt tego nie przestrzega. Stosowanie się do ograniczeń
    prędkości jest sporym ryzykiem. Bo jak tu zwolnić, gdy na plecach czuje się
    oddech Kazachskiego kierowcy, a w lusterkach widzi się rozpędzone do setki
    kilkunastotonowe monstrum. A wszystko dzieje się na wąskiej drodze, zazwyczaj
    bez pobocza, przebiegającej przez małe miasteczka Słupcę, Golinę, Węglew, i
    przedmieścia Konina. W Golinie widziłem małe dzieci z tornistrami na plecach
    przebiegające między tirami, gdyż nie pomyślano tam o sygnalizacji świetlnej.
    Równolegle do tej drogi biegnie pusta autostrada wybudowana za pieniądze
    naszych dziadków i rodziców przez ś.p. towarzysza Gierka. W błędzie jest ten,
    kto myśli, że z bezpłatnej alternatywy korzystają jedynie kierowcy zza
    wschodniej granicy. Widziałem Holendrów i Niemców, dominują Polacy.
    Mówiono mi w Koninie, że policzono (proszę Szanowną Redakcję o sprawdzenie
    wiarygodności danych), ile tirów jedzie autostradą, a ile drogami lokalnymi.
    Otóż z płatnego odcinka w ciągu doby korzysta 800 ciężarówek, a przez wsie i
    miasteczka ciągnie sznur 3.000 (trzech tysięcy!) tirów. Co na to lokalni
    politycy? Szanowne Panie i Panowie, nieźle dupy dajecie. Kiedy wystawicie dr.
    Kulczykowi rachunek za zdewastowane drogi, degradację środowiska, ledwie
    trzymające się kupy mosty na Warcie w Koninie, mordęgę mieszkańców, pracę
    policji przy kierowaniu ruchem i nieustanne interwencje przy wypadkach. Kto w
    końcu wynagrodzi rodzinom stratę najbliższych, którzy giną na przeładownych
    drogach?
    Cena za przejazd autostradą powinna być skalkulowana na takim poziomie, by
    kierowcy odczuli korzyść z poniesienia dodatkowych kosztów. W tej chwili jest
    ona jedynie atrakcyjna dla właścicieli bardzo szybkich samochodów, gdyż zyskują
    trochę na czasie. Z cieżarówki więcej niż stówę trudno wydusić, więc co za
    różnica po czym się jedzie.
    A tak w ogóle to nie zapominajmy, że w cenie paliwa płacimy podatek drogowy na
    budowę dróg, a dodatkowo akcyzę i Vat, a żeby tego było mało, to jeszcze
    jesteśmy gwarantem spłaty kredytów zaciąganych przez dr. Kulczyka, więc kto
    wie, może jeszcze się zdarzyć powtórka z Gierka. To z jakiej racji mamy płacić
    za przejazd autostradą? Rozumie ktoś coś z tego?
  • Gość: west IP: *.proxy.aol.com 10.06.04, 07:31
  • Gość: west IP: *.proxy.aol.com 10.06.04, 07:34
    Zgadzam się w pełni z przedmówcą.
    Nie wiem tylko, kiedy wreszcie zwycięży zdrowy rozsądek.
    Cena przejazdu autostradą powinna być skalkulowana w taki sposób aby zachecic
    do korzystania z niej.
    Nikogo nie można zmusić do jazdy zbyt drogą autostradą.
    Założono zbyt szybki czas zwrotu inwestycji. Jest on nierealny przy obecnym
    ruchu.
    Praktycznie autostrada zwróci się szybciej przy niższych opłatach za przejazd.
    Tu wkraczamy w uczciwość.
    Nie dość, że kupując benzynę dopłacamy do budowy autostrad, to jeszcze mamy
    powtórnie płacić za przejazd po wybudowanych za nasze pieniądze drogach.
  • krotki 10.06.04, 16:29
    czy ktos może mi opisac jak teraz jechac przez ..Poznań nowa obwodnica A2 do
    tej pory jeźdxiłem z Gniezna przed torami w prawo następnie pólnocna obwodnica
    do wylotu na Świecko. Czy wygodniej eaz pojade A2 ?
    Prosze o odp.

    Pozdrawiam
  • Gość: olo IP: *.gorzow.cvx.ppp.tpnet.pl 10.06.04, 17:05
    Nowa A2 nie poratuje. Jeżeli męczą Cię korki na obwodnicy wywoływane przez
    zamknięte przejazdy kolejowe, to jedź jak zwykle, a następnie skręć za Wartą w
    lewo w ulicę Serbską i jedź do jej końca, do zjazdu w lewo na ul.
    Niestachowską. Dalej patrz na drogowskazy (nie masz szans zabłądzić). A2
    ewentualnie umożliwi Ci sprawne przemieszczanie się pomiędzy centrami
    handlowymi w Komornikach i na Franowie.
  • Gość: krotki IP: *.torun.mm.pl 10.06.04, 22:43
    tak jeżdziłem ostatnie 30 lat i miłem nadzieję na zmiane na lepsze ale widze
    g.... z tego cóz

    Zatem ten objazd autostradowy to fikcja?

    dzieki

    Pozdrawiam
  • the_dzidka 11.06.04, 11:35
    > Zatem ten objazd autostradowy to fikcja?

    Nie fikcja, tylko obwodnica znajduje się na południe od miasta, a Ty jedziesz
    od północy. Tak ak mówił przedmówca, za mostem skręcaj w Serbską i jedź az do
    końca, do Niestachowskiej. Zdecydowanie oszczędzisz czas i nerwy.

    --
    Dzidka
  • krotki 11.06.04, 13:54
    the_dzidka napisała:

    > > Zatem ten objazd autostradowy to fikcja?
    >
    > Nie fikcja, tylko obwodnica znajduje się na południe od miasta, a Ty jedziesz
    > od północy. Tak ak mówił przedmówca, za mostem skręcaj w Serbską i jedź az do
    > końca, do Niestachowskiej. Zdecydowanie oszczędzisz czas i nerwy.
    >



    dzięki
  • Gość: george IP: *.icpnet.pl 11.06.04, 10:53
    W atlasie samochodowym Europy, który "Gazeta" dołącza w odcinkach do środowego
    i czwartkowego wydania, autostrady z Poznania do Wrześni nie ma. Czy to celowe
    działanie "Gazety"?
  • Gość: hubwie IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 17.06.04, 07:10
    Atlas Europy ma bardzo duzo bledow, ale to i tak malo z porownaniem z innymi
    atlasami, z jednego dowiedzialem sie ze Wrzesnia ma dwa zjazdy autostradowe i
    to nie stary (ktory zostal zamkiety po ukonczeniu budowy do Poznania) i nowy
    ale w miejscu w ktorm kiedys bylo ladowisko i jest tylko wiadukt,
    zjazdypomiedzy Poznaniem a Wrzesnia ? Ciekawe gdzie chyba dla pracownikow PPO w
    Nagradocicach, jezeli dalej beda dodawac takie "aktualne mapy" to ja dziekuje
    jak narazie wydalem 16 zl (8 gazet) a to dopiero polowa map do tego jeszcze
    skorowiz plany miast, a moze za szybko budujemy autostrady i kartografowie nie
    potrafia zdarzyc??? hubwie@op.pl
  • Gość: george IP: *.icpnet.pl 17.06.04, 08:58
    A co Szanowna Redakcja na to? Chyba jakieś słowo wyjaśnienia się należy, o
    rekompensacie za sprzedaż bubla nie wspomnę.
  • Gość: Kuba IP: 212.191.172.* 17.06.04, 13:17
    44 złote za przejazd przez Wielkopolske. Szlag mnie trafia gdy sobie pomysle ze
    za przejazd takim kawalkiem autostrady trzeba bedzie zaplacic ponad 11 USD.
    wyglada na to ze jestesmy strasznie bogatym narodem ktory mozna jeszcze troche
    zlupic. Jeszcze bardziej bogatym niz Stany Zjednoczone bo tam autostrady z
    małymi wyjatkami sa darmowe. Tylko na co ida te pieniadze z akcyzy paliwowej. I
    jeszcze jedno. Dlaczego nie ma WYRAŻNEJ TABLICY INFORMUJACEJ O ALTERNATYWNEJ
    DRODZE DO POZNANIA Z AUSTRADY? mam na mysli starą dwupasmówkę przez Swarzędz od
    wschodniej strony Poznania. Panie Kulczyk - jechałem pare dni temu tą Pańską
    autostradą i wie pan ile samochodów napotkałem? W sumie na 100 km odcinku 42
    auta. Jak pańscy fachmani skalkulowali tak zawrotną cenę? Niech Pan pamięta co
    sie stało na Węgrzech po otwarciu autostrady w na poczatku lat 90 do Wiednia.
  • Gość: 222 IP: *.icpnet.pl 18.06.04, 21:12
    Drogo jest bardzo. osobówka na trasie poznań - warszawa i odwrotnie to 22 zł
    plus paliwo. Niby niedużo a dużo.
    No i co robić?
  • Gość: polak IP: *.icpnet.pl 17.06.04, 21:33
    Jak jadę od Lubonia i zjeżdżam w Krzesinach to ten zjazd się ciśgnie jeszcze
    dalej. Dokąd prowadzi ? Jak zjeżdżam w stronę Nowego Miasta no znajzd idzie
    dalej prosto . Dokąd?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka