Dodaj do ulubionych

Za co zbudować nowe trasy tramwajowe. Miasto ma...

11.05.13, 12:15
Politycy są bezmyślni. Pieniądze leżą na ulicy niemalże. Co zrobić?

1. Wymusić na tych koniunkturalnych tchórzach z Wiejskiej zmianę prawa w ramach której wprowadzi się w miastach strefy płatnego wjazdu i Umwelt Zone, oraz dziesięciokrotnie podnieść limit dopuszczalnych opłat za parkowanie w SOP.

2. W Poznaniu trzeba wprowadzić płatny wjazd do wnętrza II ramy komunikacyjnej i tani abonament wjazdowo-parkingowy dla ZAMELDOWANYCH mieszkańców (tani na pierwsze auto w rodzinie, kolejne już musi być droższe jeżeli ma zajmować miejsca na ulicy, za parkowanie na terenie prywatnej nieruchomości abonament wjazdowo-parkingowy).

3. Pieniądze przeznaczane tą drogą powinny być przeznaczane na utrzymanie systemu i jako środki celowe na rozwój komunikacji zbiorowej oraz zieleni miejskiej.

Dzięki temu skończą się korki w mieście, większość podróży będzie się odbywać transportem publicznym z którego przychody też się radykalnie zwiększą i pozwolą na jego rozwój.
Czy tak się stanie? Na razie nie. Politycy to koniunkturalni tchórze i nie zrobią nic co będzie niepopularne. A w Poznaniu i tak mamy Grobelnego, Kruszyńskiego, geniuszy z ZDM i ZTM. Będzie normalnie jak ww odejdą ze swoich stanowisk. Do tego czasu będzie to co jest.
Edytor zaawansowany
  • Gość: . IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.13, 12:33
    Spróbuj swoje fantasmagorie wcielić w życie i wystartuj z takim programem w wyborach. Myślisz że otrzymasz chociaż promil głosów? Powodzenia :/
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 11.05.13, 20:43
    Gdybym startował w Danii, Austrii czy RFN z takim podejściem, byłbym jednym z wielu nastawionych na poprawę jakości życia w mieście. Tu przeważa populizm i niezrozumienie tematu.

    Polska dzika kraj.
  • Gość: xyz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.05.13, 16:57
    to się wyprowadź z tej dziczy jak ci się nie podoba
  • Gość: Ezekiel 25 : 17 IP: *.washdc.fios.verizon.net 13.05.13, 00:44
    Z komunikacja nie mam zadnego problemu , nigdy w zyciu nie narzekalem na tramwaje czy autobusy !!!
  • Gość: gosc IP: *.centertel.pl 11.05.13, 22:17
    A ja uważam, że pomysł der-Raubera jest więcej niż sensowny. Tylko trzeba go wprowadzać etapami, bo na raz byłaby to zbyt wielka rewolucja w naszej "miejsko-cywilizacyjnej" mentalności.
  • bimota 11.05.13, 14:59
    TYM RAZEM 30 MLD DO PRZEWALENIA... M I L I A R D O W !!
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 11.05.13, 20:47
    Może Rychu będzie chciał mieć tym razem prawdziwy pomnik swoich rządów bo stadion który już nam się sypie to jednak nie jest hicior.
    Rychu wymyśli największe centrum handlowe w galaktyce w którym główna aleja będzie miała dwa kilometry, będzie sześć poziomów, parking dla promów kosmicznych i wszystkich samochodów w Poznaniu mogących wjechać na kartę PEKA.


    Kasę może rozjebać byle małpa z brzytwą, zrobić coś mądrze potrafi niewielu.
  • Gość: jamci IP: *.dynamic.lte.plus.pl 11.05.13, 16:22
    Korki tu macie min przez kretyńsko "rozwiązaną" organizację ruchu: wszędzie na świecie ronda rozładowują korki - tu przeciwnie, te ronda z sygnalizacją /do połowy/ nadają się do księgi Guinnessa, poza tym zamiast ładować kasę w bzdurne projekty mogliście zbudować sensowną obwodnicę.
    Pobyt w stolicy Wielkopolski zawsze przysparza refleksji, że tutejsi decydenci najwyraźniej uparli się by zakorkować miasto na amen...
  • bimota 11.05.13, 20:31
    NASTEPNY...
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 11.05.13, 20:37
    Po części masz rację, głupota ZDM objawia się na pewno poprzez ustawienie świateł, ale też to że nie da się tak skonfigurować ruchu żeby był płynny, to nie komputer steruje samochodami tylko nieprzewidywalni ludzie. Samochodów jest tu za dużo, nie ma szans na to żeby ruch był płynny.
  • Gość: radca IP: *.icpnet.pl 11.05.13, 21:36
    Myślisz, że to głupota, a nie prowizja?
    Przecież na światła i ich oprogramowanie to poszło tyle kasy, że nawet Rysio nie może tego objąć. To grube miliony. Teraz oświetlają ul. Pawią, zamiast z osiedla wyprowadzić tranzyt Marlewo - Centrum.
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 11.05.13, 22:36
    patrząc jak często się dostawcy zmieniają to nie mam wątpliwości
  • prosto_car 11.05.13, 17:41
    Kosmitów, którzy są przeciwko autom w mieście wysiedlić na wieś - będą tam mieli zieleń, ptaszki i wszędzie będą chodzili piechotą.
    A tak na poważnie, znacznie ważniejsza jest trasa tramwajowa na Namowicze niż robienie horroru za pomocą torów tramwajowych na Taczaka.
    Problemem jest mała ilość mieszkańców śródmieścia oraz ludzi, którzy chcieliby coś w centrum załatwić, a żeby ich zachęcić, należy usprawnić ruch samochodowy, ale nie poprzez zamykanie ulic, ale poprzez możliwość bezproblemowego, bezpłatnego zaparkowania na obrzeżach miasta z wygodną przesiadką na tramwaj lub autobus ORAZ koniecznie zwiększenie ilości parkingów buforowych (mogą być wielopoziomowe) w centrum.
  • Gość: B.U.S. IP: *.icpnet.pl 11.05.13, 18:46
    Wiesz dobrze młotku, że już niedługo nie wjedziesz swoim zardzewiałym śmierdzielem do Starego miasta?
  • Gość: BMW-hałaśny IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.13, 20:26
    Wjadę, wjadę. Ino się przemelduję do rodziny. Albo przez wiadomą Izę załatwię sobie "inwalidzki kwitek".
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 11.05.13, 20:41
    Mieszkańców w centrum jest mało bo mieli dość tłoku na drodze, smrodu spalin, hałasu i wiecznie zastawionych chodników. Centrum i śródmieście są tak zdegenerowane przez Grobelnego, ZDM i ustawianie miasta pod samochody.
    Kto chce do centrum przyjechać coś załatwić to ma do tego tramwaj i pociąg, względnie rower. Samochody, w dzisiejszym nadmiarze, są czynnikiem szkodliwym.
  • Gość: onn IP: *.cdma.centertel.pl 12.05.13, 12:02
    Jest dokładnie na odwrót. Mieszkałem 42 lata w Poznaniu i dla mnie miasto kończy się tam gdzie na przystanek tramwajowy jest więcej niż 15 minut spacerkiem. Samochód to co najwyżej do marketu. Teraz mieszkam na "głębokiej wsi" i mam dwa samochody. Do najbliższego przystanku kolejowego 6 km. Do sklepu (nie liczę kiepsko zaopatrzonego i drogiego GS-u ok 8 km. Tu samochód ma sens.
  • woytolo 11.05.13, 20:15
    Wystarczy zrobić tak potrzebny lewoskręt ze Św.Marcina w Towarową.
    Są miasta np. w Geteborgu w Szwecji całe miasto jest strefa parkowania.
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 11.05.13, 20:34
    Trasa w Ratajczaka (i dalej pl.Ratajskiego, Młyńska, Solna, Nowowiejskiego i dalej w prawo w Puławskiego) jest potrzebna bo tworzy drugą oś płn-płd, i orientacyjnie skróci czas przejazdu np 10 o 10min.

    Także jestem za SOP obejmującą cały Poznań, np w Paryżu strefa też obejmuje całe miasto.
  • woytolo 11.05.13, 21:01
    Taka oś jest bez sensu, gdyż nie można zrobić wydzielonego torowiska, jak na Pestce. Należy też zwrócić uwagę na zwyczaj bezsensownego mnożenia hamujących płynność świateł, czego przykładem jest ul.Winogrady. Zatem ta mityczna oś byłaby nimi oczywiście zamulona i po co więc wydawać tyle kasy?
  • Gość: RAUBER IP: *.adsl.inetia.pl 11.05.13, 21:29
    Bo to trzeba zrobić tak jak w krajach cywilizowanych a nie badylarskiej polsce, poszperaj na youtube i zobacz jak jeździ tramwaj na nowych trasach we Francji, staje tylko na przystankach, tak ma zieloną falę.
    TO co jest w tym kraju to idiotyzm, ale tu trzeba podziękować leśnym dziadkom z ZDM, prezydentowi i kilku innym koniunkturalno-populistycznym geniuszom. Najlepsze jest to że w cywilizowanych krajach widać że to działa i przynosi efekty, ale tu? Ręce opadają jak się to widzi.
  • Gość: kontemplator07 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.05.13, 13:22
    W miastach francuskich w zasadzie nie ma sieci tramwajowych a jedna lub dwie przecinające się trasy. Wszystki budowane po r. 1980. Zrobić tramwajom zieloną falę w takich warunkach nie jest problemem. Warto zobaczyć, jak sobie Francuzi dali radę we Wrocławiu z Tramwajem Plus - jeżdzi wolniej jak u nas na Glogowskiej. Dutkiewicz się zraził i teraz planuje metro. W Poznaniu nie jest najlepiej ale tramwaj przez Most Rocha jeździ szybciej jak Krakowski Szybki Tramwaj, podobnie na Grunwaldzkiej i na Warszawskiej a nawet na Głogowskiej jest szybszy jak łódzki Tramwaj Regionalny. Można sobie to wszystko sprawdzić na "jakdojade". Mapa jest wyskalowana a czasy przejazdu wg rozkładu. Tyle, że obecnie nasza sieć jest rozwalona i połowa tych tras jest nieczynna. Sprawdź za pół roku.
  • wlodzimierz_nowak 26.05.13, 23:59
    1. Ponowną kwerendę sieci tramwajowych w miastach Francji. Nie dorobili się jeszcze tego co stracili, ale idą w szybkim tempie.
    2. Porównywanie się z czymkolwiek poza Polską. W Polsce nie ma dobrze zarządzanego transportowo miasta. Najbliżej Krakowowi, ale i tak jest dużo zastrzeżeń.

    Natomiast podawanie przykładów Głogowskiej jest trochę niepoważne, gdyż tam spowolniono tramwaje sygnalizacjami o 15-20% w 13 lat.
    Tak samo podawanie przykładu Francuzów we Wrocławiu, gdy to jednak miasto Wrocław zarządza siecią i jej parametrami. Sama kwestia przystanku końcowego przed sporym osiedlem ośmiesza projekt. A metro? To już kosztowna mrzonka.

    --
    www.my-poznaniacy.org/
  • Gość: Ezekiel 25:17 IP: *.washdc.fios.verizon.net 12.05.13, 14:24
    Zobacz na Ju Tubie : " Dallas High Five Interchange Tour Dallas TX " Tak sie robi w cywilizowanych krajach , nie jak w badylarskiej Francji !
  • wlodzimierz_nowak 27.05.13, 00:05
    Lepsze spaghetti na talerzu niż z betonu. Teraz suburbanizacja w USA spowolniła, miasta USA powoli zaczynają przyjmować europejskie wzorce (zaczątki tramwaju w Dallas www.dart.org/), więc tak szybko się już ten węzeł nie zakorkuje. Ale to i tak droga donikąd. Ale oczywiście jak każdy miłośnik takich rozwiązań nie masz najbledszego pojęcia ile kosztuje roczne utrzymanie takiego węzła, ani koszt odtworzeniowy.
    --
    www.my-poznaniacy.org/
  • Gość: apacz66 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.05.13, 13:11
    O ile wiem, to nie wystarczy. Wjedziesz np 9-tką albo dwójką w prawo w Św. Marcin, potem do Gwarnej w lewo i z Gwarnej ponownie w lewo do Teatralki a centrum zostawiasz w zasadzie po prawej. No to zamiast w Gwarną jedziesz do Al. Marcinkowskiego i potem dwa razy w lewo - wtedy objeżdżasz centrum. Tramwaj to ani nie hulajnoga ani karuzela. Dlatego nie powinien obracać ani Strzelecką ani Towarową - a walić prosto. Jak metro tyle , że po ziemii.
  • Gość: poznaniak IP: 87.204.190.* 12.05.13, 07:53
    Najpierw niech skończą do co zaczęli! Guzdrają się niepoważnie! Grunwaldzka i PST czeka!!!
  • kontemplator07 12.05.13, 13:41
    Za nieco ponad pół kilometra trasy do tzw Zachodniej Bramy 550 mln zł - to nie ma najmniejsze szansy na rentownośc ani ekonomiczną, ani finansową. Wychodzi: kilometr PST w cenach bieżących - 80 mln za kilometr trasy, Franowo - 130 mln za km, Brama Zachodnia - 785 mln za km. Pytanie - ile przysporzy pasażerów, o ile skróci czas podróży i o ile zmniejszy koszty komunikacji przedłużenie tramwaju z Ogrodów do Polskiej? Ile terenu odzyska miasto przy Szpitalnej? Na Inwestycje Polskie nie ma co liczyć. Tam będzie konkurs rentowności. Ciekawe, że panom radnym i władzom miasta nie przyjdzie do głowy przyspieszyć tramwaj na Dąbrowskiego (całej). W najgorszym razie wystarczyło by przerzucić samochody z Dąbrowskiego na przedłużoną do Koscielnej św Wawrzyńca - sądzę , że z 50 mln zł wystarczy a rentowność separacji tramwaju szacuję na 20% (IRR).
  • wlodzimierz_nowak 27.05.13, 00:06
    Czasem parę mln więcej, czasem mniej. Dopiero mając taką wiedzę potoczną można oceniać te pomysły inwestycyjne (przykładowo dociągnięcie tramwaju od Ronda Murawa do torów kolejowych między Naramowicami i Umultowem, to niespełna 3 km).
    --
    www.my-poznaniacy.org/
  • Gość: Bimota IP: *.free.aero2.net.pl 27.05.13, 13:14
    CO TU OCENIAC... PIENIADZE W BLOTO...
  • Gość: radca IP: *.icpnet.pl 27.05.13, 13:26
    Czy chcesz powiedzieć że projekty UM, ludzi Rysia Grobelnego są tak nieracjonalne, tak dmuchnięte, że nie ma co ich oceniać?
  • Gość: apacz66 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.05.13, 13:55
    Nie przjemuj się Pan, bimota to bimota, taki MASERATI zmotowanych mutantów. Nie poznał się Pan na nim?
  • Gość: apacz66 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.05.13, 14:05
    Niby tak, ale dorzucą do tego jakiś kolektorek Górnych Naramowic, mur oprowy albo wiadukcik (najlepiej w tunelu), potem dworzec autobusowy i PaR, przejście podziemne dla pieszych ze śliskim stopniami a na końcu znowu podniosą opłaty za tramwaj. Potem jeszcze Kosciól odnajdzie jakieś ślady swojej własności, zaktywizuje się pan Roman - mecenas. Ja w tych "fachowców" juz nie wierzę. Kwiatki do kożucha - owszem, ale kożuch do kwiatków?
  • alfalfa 27.05.13, 15:07
    > 3. Pieniądze przeznaczane tą drogą powinny być przeznaczane

    Jakie pieniądze? To na siebie nie zarobi. Łupić, karać, opodatkować - to się nie sprawdza. Nawet Vincent Mistrz Excela się o tym przekona, że fotoradary nie zbudują "żłobków".
    A.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka