Dodaj do ulubionych

Mieszkańcy Radoliny blokowali drogę tirom

IP: *.rodlo.sdi.tpnet.pl 11.10.04, 21:04
Co durny kierowca TIR-a pieprzy. Jaka najdroższa autostrada w Europie? W
Hiszpanii, gdzie są jedne z najtańszych autostrad w Europie koszt przejazdu
jest 2,5 raza wyższy. Zgadam się, że relatywnie do naszych zarobków jest
drogo, ale to inna broszka. Poza tym w "Starej UE" jest nie do pomyślenia,
aby tiry rozwalały drogi nie przystosowane do obciążenia 11,5 kiloNewtona
(cokolwiek to znaczy). N.p. we Francji po większości dróg równoległych do
autostrad mogą jeździć pojazdy do 3,5 tony. Poza tym jakim prawem urzędnicy
na granicy wydają zgodę na przejazd polskimi drogami przeładowanych TIR-ów.
Czy któryś z nich odważyłby się podpisać zgodę na przejazd 20 tonowego
pojazdu przez most o nośności 10 ton? A przecież to w zasadzie to samo. A za
zniszczone drogi płacimy wszyscy z naszych podatków, bo przecież nie tylko 10
gr z litra benzyny idzie na ten cel.
Edytor zaawansowany
  • Gość: z Niemiec IP: *.dip.t-dialin.net 12.10.04, 08:19
    Jesli kogos stac by kupic 12-to tonowa ciezarowke to powinno go stac, zeby
    zaplacic oplaty za autostrade. Poza tym jadac okrezna droga taki samochod spali
    zz 5 litrow benzyny wiecej, do tego dojdzie zwikszone zuzycie pojazdu i strata
    czasu(a czas to pieniadz). Nie mowiac juz o komforcie pracy kierowcy.
  • mankut400 12.10.04, 09:35
    Jak dotychczas wypowiadają się sami dyletanci:
    Gość portalu: z Niemiec napisał(a):
    > Jesli kogos stac by kupic 12-to tonowa ciezarowke to powinno go stac, zeby
    > zaplacic oplaty za autostrade.
    Wstęp tak żałosny, że trudno go skomentować.

    >Poza tym jadac okrezna droga taki samochod spali z 5 litrow benzyny wiecej,
    Jak używasz określenia "benzyna", to znaczy że nie wiesz o czym piszesz

    >do tego dojdzie zwikszone zuzycie pojazdu i strata
    > czasu(a czas to pieniadz).
    To sobie policz, ile czasu możesz zaoszczędzić jadąc autostradą, ile
    zaoszczędzisz na płacy dla kierowcy i porównaj to z cenami dla TIR-ów
    obowiązującymi na A2.
    Jakbyś nie liczył, wychodzi na to iż droga alternatywna jest TAŃSZA

    Inny dyletant pisze:
    > jest nie do pomyślenia, aby tiry rozwalały drogi nie przystosowane do
    >obciążenia 11,5 kiloNewtona (cokolwiek to znaczy).

    Odpowiadam, że pojazdy poruszające się drogą nr 92 nie przekraczają
    obowiązujących tam norm obciążenia.
    Mogą się zdarzać pojazdy przeładowane, ale za ściganie takowych odpowiada
    policja (a czy widział ktoś działającą wagę samochodową w Siedlcu??)
  • citisus 12.10.04, 09:53
    I jeszcze !
    Zgodnie z prawem MUSZĄ istnieć drogi alternatywne dla płatnych autostrad.
    Tak jest w Europie i tak powinno być zgodnie z prawem w Polsce.

    Powinno ale nie jest.
    Bo PAŃSTWO robi wszystko by skierować ruch na PRYWATNE płatne autostrady.
    Blokuje się przejazdy, unika remontów dróg, stawia fałszywe i mylące znaki
    drogowe.
  • mankut400 12.10.04, 09:47
    ...zaprezentowały typowo polskie rozwiązanie problemu - ot, po prostu
    podrzucili śmieci komuś innemu pod dom.

    Zapraszam wszystkich na stronę internetową firmy Autostrada Wielkopolska. Jest
    tam "piękna" mapka odcinków płatnych A2, z zaznaczonymi zjazdami/węzłami.
    Tyle, że na odcinku Modła (czyli Konin) - Września jast zaznaczony tylko zjazd
    w Słupcy, o zjeździe Sługocin "tfurcy" tej prezentacji jakoś zapomnieli.. Tak,
    tak, na pewno przez przypadek :-)))
    Ot, przez przypadek zasłonili zjazd zielonym prostokącikiem z napisem E30.

    Ciekawe, czy na węźle Sługocin pojawiło się jakieś "uczciwe" oznakowanie -
    przypominam sprawę węzła Września, choćby:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=553&w=9574949
    A może decyzja władz Konina to taka "cicha współpraca" z operatorem autostrady?
  • Gość: george IP: *.icpnet.pl 12.10.04, 11:08
    mankut400 napisał:

    > Zapraszam wszystkich na stronę internetową firmy Autostrada Wielkopolska. Jest
    > tam "piękna" mapka odcinków płatnych A2, z zaznaczonymi zjazdami/węzłami.
    > Tyle, że na odcinku Modła (czyli Konin) - Września jast zaznaczony tylko zjazd
    > w Słupcy, o zjeździe Sługocin "tfurcy" tej prezentacji jakoś zapomnieli..

    Właśnie zajrzałem na tę mapę i zjazd w Sługocinie jest na niej zaznaczony. Kilka
    razy tamtędy jechałem omijając bramkę mogę więc Cię zapewnić, że oznakowanie
    jest "prawidłowe" (w przeciwieństwie do tego we Wrześni). Na znaku drogowym z
    napisem autostrada płatna, słowo płatna zostało zamazane, choć z pewnością nie z
    incjatywy AW. A tak w ogóle to gorąco polecam zjazd w Słupcy, lecz proponuję
    skręcić na Pyzdry i przez Ciążeń i Ląd ominąć bramkę. Droga malownicza, pusta,
    bez tirów. Jedynym mankamentem są ograniczenia do 40, ale fotoradarów tam chyba
    jeszcze nie ma. Nadrabia się 7 km, ale można przystanąć w Lądzie i w jednym z
    najpiękniejszych polskich barokowych kościołów pomodlić się o rozum dla
    ministra infrastruktury.
  • mankut400 12.10.04, 11:38
    Gość portalu: george napisał(a):

    > Właśnie zajrzałem na tę mapę i zjazd w Sługocinie jest na niej zaznaczony.
    Czy myślisz o tej samej mapie:
    www.autostrada-a2.pl/programrabatowy/show.php?lang=pl&id=1
    (i tam wybierz "mapa płatnych odcinków...")
    Jeszcze raz uważnie TĘ mapkę obejrzałem - i Sługocina tam nie ma.

    >A tak w ogóle to gorąco polecam zjazd w Słupcy, lecz proponuję
    > skręcić na Pyzdry i przez Ciążeń i Ląd ominąć bramkę. Droga malownicza, pusta,
    > bez tirów. Jedynym mankamentem są ograniczenia do 40,
    Jak jeżdżę, to tylko tamtędy, choć (na szczęście) nie ma tam wjazdu dla TIR-ów
    (ograniczenie znakami zakazu w pierwszej wsi za zjazdem); te "40" to trochę
    bezsensowne - rozumiem w ścisłym centrum, ale tam je przypisali do całego
    obszaru "zabudowanego"

    >można przystanąć w Lądzie i w jednym z
    > najpiękniejszych polskich barokowych kościołów pomodlić się o rozum dla
    > ministra infrastruktury.
    Intencja szczytna, choć skuteczność wątpliwa :-)



  • mankut400 12.10.04, 12:00
    Gość portalu: george napisał(a):

    > Ja patrzyłem na tę mapę: www.autostrada-a2.pl/show.php?id=1

    Bardzo fajna ta mapka...
    Nawet Poznania na niej nie ma...
    (to znaczy są kółeczka i jak jesteś "tutejszy" to potrafisz przypisać Sługocin
    do stosownego kółka - ale biada zwykłym śmiertelnikom którzy z tej mapy
    skorzystają)
    Pozwól, że podtrzymam moje twierdzenie iż "AW w ciula se gra"
  • Gość: george IP: *.icpnet.pl 13.10.04, 09:32
    mankut400 napisał:

    > Bardzo fajna ta mapka...
    > Nawet Poznania na niej nie ma...

    To jest mapa interaktywna, trzeba kliknąć, to się Poznań wyświetli.

    > Pozwól, że podtrzymam moje twierdzenie iż "AW w ciula se gra"

    Czyżby kiedykolwiek z mojej obszernej spuścizny forumowej na temat A2 wynikało,
    że mam inne zdanie?
  • Gość: Beata IP: 194.214.27.* 12.10.04, 10:21
    Mieszkancy maja calkowita racje, szkoda tylko ze musza sie uciekac do
    desperackich metod. Jestem zdegustowana szkodami jakie wyrzadzaja wielkie
    ciezarowki jadace tranzytem prez Polske. Coraz czesciej mieszkancy sa
    traktowani jak "zawalidrogi". NIE USTEPUJCIE !
  • Gość: ST IP: 142.94.86.* 13.10.04, 06:14
    Tuz po otwarciu platnej autostrady napisalem:
    Mam nastepujace watpliwosci dotyczace wymuszania myta na kierowcach za
    korzystanie z odcinka nowej autostrady polozonej na wschod od Poznania.
    Przeciez droga ta przebiega przez tereny, ktore sa wlasnoscia panstwa a
    wiec wszystkich obywateli. Dlaczego zatem tylko pewna grupa ludzi (wlasciciele
    koncesji na budowe autostrady?) maja przywilej zarabiania na uslugach?
    Uslugi te nie sa zadnym luksusem, luksusem ktorego mozna sobie odmowic.
    Jak to mozliwe, ze w kraju w ktorym panuje demokracja, obywatele musza placic
    za prawo do poruszania sie na publicznych drogach?
    Placenie myta za przejazd mostem, lub tunelem pod ciesnina, czy rzeka
    uwazam za w pelni uzasadnione. Alternatywa bowiem jest przejazd promem,
    oczywiscie nie za darmo.
    Proponuje, zeby mieszkancy Wrzesni, Konina oraz wszystkich miejscowosci na tej
    trasie ZACZELI PROTESTOWAC, domagajac sie zniesienia oplat za
    korzystanie z odcinka autostrady, ktory przebiega w ich okolicy.
    To oczywiste, ze nie chca byc narazeni na wzmozony ruch samochodowy (trucie
    spalinami, halas, niebezpieczenstwo wypadkow itp.). A bedzie on ciagle
    duzy, o ile kierowcy nie chcacy tracic pieniedzy na myto, beda zmuszeni jezdzic
    starymi drogami, nie przystosowanymi do ruchu tranzytowego.

    Przeciez to bledne kolo!

    Autostarde zbudowano przeciez wlasnie po to, zeby zmniejszyc natezenie
    ruchu na drogach przebiegajacych przez osiedla polozone w jej poblizu!
  • Gość: łuki IP: *.icpnet.pl 13.10.04, 07:15
    jakby ci to powiedzieć hmmm ...
    może pobierają opłaty dlatego, że wydali pieniądze na budowe tej autostrady ?
    Lub na remont zdezelowanego odcinka pseudo autostrady. (przez 30 lat potem
    kasę weźmie państwo)
    Dwa lata temu przewaliła się przez kraj fala protestów przeciwko winietom
    geniusza Pola .Protestowano dlaczego wszyscy nawet ci nie muszący jeździć
    autostradą mają płacić na ich budowę i utrzymanie, zdzierstwo krzyczano,
    złodziejstwo.
    Pomysł padł. Na szczęscie w wielkopolsce i na południu kraju znaleźli sie
    ludzie, którzy zainwestowali w autostrady dlatego wkrótce poznan będzie miał
    szybkie połączenie z Berlinem a Warszawka bedzie na nie czekać nie wiadomo jak
    długo.
    Płaca tylko ci co jada autostradą - sprawiedliwe nie ?
    Ale teraz ci sami co protestowali przeciwko winietom krzyczą - Kulczyk złodziej
    przecież to państwowe, autosttrady dla ludu itp
    Boże...
  • Gość: george IP: *.icpnet.pl 13.10.04, 09:47
    Gość portalu: łuki napisał(a):

    > jakby ci to powiedzieć hmmm ...
    > może pobierają opłaty dlatego, że wydali pieniądze na [...] remont
    zdezelowanego odcinka pseudo autostrady.

    Przesadzasz, to był ewidentny przekręt i działanie pod publiczkę. Komuchy
    chciały jak najszybciej się pochwalić autostradą. Nowa nawierzchnia i parę
    kładek, po których nawet łosie nie chcą chodzić i wybierają drogę na skróty.
    Mogło być jak było do czasu wyciągnięcia autostrady poza Konin i Poznań. Wtedy
    jazda opłotkami przestałaby się opłacać i nie nastąpiła dewastacja dróg
    lokalnych, ale rezultaty byłby widoczne dopiero wówczas, gdy komusze szeregi w
    sejmie będą mocno przerzedzone.
  • mankut400 13.10.04, 10:00
    Odcinek (bodajże) 68 km kosztuje w dalszym ciągu 2 x 5 złotych (nie zmienili
    stawki w związku ze zmianą VAT-u), jako "bonus" na wschodzie pełna obwodnica
    Krakowa, a na zachodzie przejazd przez prawie cały Śląsk (jak skorzystasz z DTS
    to dojeżdżasz do Rudy Śląskiej) brakuje tylko ze 20 (?) km do połączenia z
    istniejącym odcinkiem w stronę Wrocławia - budowa tego łącznika dobiega końca.
    Możecie pisać "a co nas to obchodzi". Tylko że SPRAWNY (czyli również korzystny
    cenowo) transport generuje rozwój regionu. Jak ktoś myśli o budowie firmy, to
    sprawdza również ile go będzie kosztował transport surowców/produktów. Zaporowe
    stawki na A2 odbiją nam się już w niedalekiej przyszłości przysłowiową czkawką
    (i obym się mylił).
  • Gość: ST IP: 142.94.86.* 13.10.04, 12:59
    Wygorowane oplaty za uzycie autostrady tej "kulczykowej", ale rowniez innych
    zniesie mam nadzieje ekipa, ktora obejmie wladze po postkomunistach z
    zasluzonym zlotoustym (za to pustoglowym) Polem.
    O ile zniesienie oplat za autostrady znajdzie sie w programie partii takich jak
    np. Platforma Obywatelska, czy PiS to im to tylko przysporzy zwolennikow.

    Polska powinna brac przyklad z krajow ktore potrafily wybudowac autostrady nie
    zatrzymujac niepotrzebnie ruchu, zeby wyciagac pieniadze z kieszeni kierowcow.
    Jest wiele innych sposobow na zdobycie pieniedzy niezbednych do budowy i
    utrzymania autostrad.
    Mam ndzieje, ze znajda sie ludzie "z glowa" w nastepnym Sejmie i w przyszlym
    rzadzie, ktorzy to zrobia.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka