Dodaj do ulubionych

Autostrada A2 od 28 października dłuższa

IP: *.icpnet.pl 25.10.04, 20:15
Zaraz się zacznie !
Edytor zaawansowany
  • Gość: wickedway IP: *.poznan.sdi.tpnet.pl 25.10.04, 21:38
    Ano się zacznie....Ci co mają Kulczykofobie zaczną się denerwować...
    Szczerze mówiąc nie ma co się oszukiwać - nie jest to tania zabawa. Ale czy
    ktoś przeliczył czas jaki dzięki autostradzie podróżni mogą zaoszczędzić? Poza
    tym początek i koniec tego co jest aż będzie się prosić o zjechanie na nią.
    Koło Nowego Tomysla zbacza się kilometr ze starej "2" i już jesteś na
    autostradzie która na dzień dzisiejszy się kończy ok 3 km od "2" a za rok
    będzie już w Strykowie jeżeli Państwo będzie tak samo deklarowanych terminów
    dotrzymywać jak A.W. A czasu zyska się dużo. W końcu na autostradzie nie ma i
    nie sa planowane fotoradary, autostradaowa policja nie ma nieoznakowanych
    pojazdów a te nieautostradowe raczej tam nie zaglądają. Drogówka też nie może
    stać z boku na autostradzie. Wniosek - jak ktoś ma pojazd co może szybko jechać
    te 150 km zrobi w godzinę bez strachu że mu zza krzaka mundurowy wyskoczy. Jak
    ktoś nie wierzy to powiem że mi udało się odcinek od wlotu w Koninie do zjazdu
    w Krzesinach zrobić w 33 minuty z zegarkiem w ręku i to zwyczajnym standardowym
    kompaktem ze 110 konnym silnikiem.
    Poza tym policzmy - 2 klasa do Warszawy IC kosztuje koło 80 zł od łebka. Paliwo
    z Poznania do Warszawy kosztuje ok. 90-100 zł. Dodając opłatę za autostradę
    wychodzi koło 120 zł. Dla jednej osoby się nie opłaca - dwojgu już tak. Nawet
    jeżeli każde 100 km które będzie jak dociągną do Stolicy kosztować 22zł to za
    autostradę zapłaci się 66 zł w jedną stronę (znając życie będzie mniej gdyż
    Państwo buduje autostradę taniej co teoretycznie powinno się przełożyc na
    opłatę za przejazd, tym bardziej że w przeciwieństwie do AW państwo będzie
    zarządzać tym odcinkiem po wsze czasy). Razem z paliwem to da 100+66=166 zł.
    Praktycznie tyle samo co IC dla dwóch osób w drugiej klasie. A jedziesz kiedy
    chcesz i na pewno w większym komforcie niż PKP oferuje w czasie zbliżonym albo
    i szybszym (zależy czym jedziemy). Jakby nie było jest to konkurencja dla PKP w
    dalszej perspektywie i chyba nawet powoli już dziś....
  • Gość: Kud IP: 81.219.185.* 25.10.04, 22:11
    Niestety tak pięknie to nie będzie wyglądać. Autostrada będzie przechodzić pod
    Warszawą (na południu). Autostrada przechodzi koło Łodzi.
    Odcinek do Warszawy bedzie jakieś 350 km przez to wiec opłata 77 pln.
    Do tego trzeba doliczyc czas dojazdu do Warszawy z autostrady.
  • Gość: Sebar IP: *.dip0.t-ipconnect.de 25.10.04, 22:23
    Byloby sensacja gdyby dr Jana zabraklo, zwlaszcza po dzisiejszej jego decyzji
    ustapienia z przewodniczenia Radzie Biznesu...

    Choc nie.... potezni tak szybko nie ida na dno... Nie wierze w to... nawet jak
    Komisja Papierow Wartosciowych wykryje ze dr Jan nie ma tylko 5% Orlenu a
    znacznie wiecej bo to zatail... to i tak nie spodziewam sie az tak szybkiego
    znikniecia dr Jana...to zbytnia drobnostka...

    Potrzeba PiS u wladzy, "odgornego przyzwolenia", zeby znalazl sie ten moj...
    modelowy ... "zakompleksiony prokuratorzyna"... ktory dokona utracenia pana Jana

    Choc ostatnie wydarzenia pokazuja... ze nawet pozycja "pierwszego" nietykalnego
    zatrzesla sie w posadach... tego nie przypuszczalem w najsmielszych
    oczekiwaniach przy rzadach SLD i WSI


    ... nie, dr Jan to jednak nie Titanic
    ... ale moze jednak Chodorkowski ?


    Sebar
    sebar_rysiu@yahoo.co.uk
  • Gość: bedzie...nie bedzi IP: *.dsl.crchtx.swbell.net 26.10.04, 01:36
    nie ma to zadnego znaczenie dr jan k. bedzie ..nie bedzie...wrozka powie
    nam ,ze moze bedzie....!!!!!!!droga jest nam potrzebna....szkoda, tak pozno i
    za tyle pieniedzy.....w 1996 roku 1 km autostrady mozna bylo zbudowac
    za ....2mnl.$......w 2000r. za 4mln.$......a dzisiaj od 8-12mln.$.......!!!!!!!!
    teraz juz wiemy dlaczego kulczyk bedzie....!!!!!
    gangsterzy na drodze zarobili ok.8mnl.$.........!!!!!
    az chce sie plakac jak nasz piekny kraj jest strzyzony..... i krojony jak jak
    tort urodzinowy....o mamo ! jak to dlugo bedzie jeszcze trwalo i nikt tu nic
    nie moze.....!?









  • Gość: Włodek z Grunwaldu IP: *.poznan.dialup.inetia.pl 26.10.04, 03:04
  • Gość: cicha IP: 62.135.36.* 26.10.04, 13:52
    Przestancie sie czepiac Kulczyka zazdrosnicy przeciez daje prace ponad
    70tys.ludzi czy to cos wam mowi!!!!!!
  • Gość: Andy IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 25.10.04, 23:15
    Ponoć wyskoczy i jeszcze się plączą nieoznakowanymi autami :-(( Z
    kolegą "zrobiliśmy" w 1999 odcinek Konin-Września w 12(!!) minut.Auto BMW
    735i.Start- stacja Romex.Ścigaliśmy faszystę,który nam uciekał
    Mietkiem.Bawiliśmy się od Warszawy.Wiem,że to głupota była, ale jego mina nam
    to wynagrodziła.Warto było ostatnie PS-y wycisnąć z bryki,żeby Prusaka pognębić!
  • Gość: wickedway IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.10.04, 08:14
    w 1999 roku to nie była autostrada płata i się plątali jeszcze.....to było
    bracie 5 lat temu...wtedy nawet AW nie zaczęła jeszcze modernizacji....
  • Gość: uzytkownik IP: *.man.poznan.pl 26.10.04, 09:06
    radarowcy często obecnie stoją przy wyjeżdzie w Komornikach
  • Gość: KT4D IP: *.iu-bremen.de 26.10.04, 09:22
    Nikogo nie wkurza, ze ta autostrada jest. Wszystkich za to wkurza, ze jest taka
    droga. I z punktu widzenia spolki AW to ma sens. Przeciez maja te same wplywy,
    jezeli autostrada przejedzie 100 ciezarowek za 50zl kazda, jak gdyby przejechalo
    1000 ciezarowek za 5zl. Ale autostrada bedzie za to 10x mniej zuzyta. Im sie
    oplaca to, zeby bylo na niej malo samochodow, ktore duzo zaplaca za przejazd.
    Reszta niech sie pcha panstwowymi - w koncu to nie ich problem!

    Gdyby tylko panstwo moglo sie umowic co do cen z AW... Ech...
  • Gość: smar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.04, 15:04
    KT4D,
    słuchaj, masz zupełna rację!!! Oni mają w d...e, że mało samochodów jeździ
    kulczykstradą. Przecież nawet, jak będą mieli straty, gwarantem jest państwo
    (wyrówna straty z naszych podatków).I to ich cieszy: gwarantowany zysk, zero
    remontów, a reszta niech jeździ "drogami śmierci", niech pękaja domy przy
    drodze (DK 92), a dzieci slalomem między "TIRami". SUPER!
  • Gość: smar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.04, 15:12
    Ale czy
    > ktoś przeliczył czas jaki dzięki autostradzie podróżni mogą zaoszczędzić?

    Pewnie, że mogą - ale CZY będą chcieli? Wątpię. Większość pojedzie raczej dawną
    trasą, po staremu niszcząc drogi i powodjąc duże zagrożenia. Wg. AW: "Czas
    podróży skróci się o blisko 30 minut, a długość trasy o 22 km".

    > Koło Nowego Tomysla zbacza się kilometr ze starej "2" i już jesteś na
    > autostradzie która na dzień dzisiejszy się kończy ok 3 km od "2"

    To jak to jest :1 km czy 3 km?
    Ale jedno jest pewne: przybedzie nam nowa droga i jak ktoś będzie chciał, może
    w dobrych warunkach i szybko przebyć te 50 km.
  • Gość: smar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.04, 15:16
    do wickedwaya

    Ale czy
    > ktoś przeliczył czas jaki dzięki autostradzie podróżni mogą zaoszczędzić?

    Pewnie, że mogą - ale CZY będą chcieli? Wątpię. Większość pojedzie raczej dawną
    trasą, po staremu niszcząc drogi i powodjąc duże zagrożenia. Wg. AW: "Czas
    podróży skróci się o blisko 30 minut, a długość trasy o 22 km".

    > Koło Nowego Tomysla zbacza się kilometr ze starej "2" i już jesteś na
    > autostradzie która na dzień dzisiejszy się kończy ok 3 km od "2"

    To jak to jest :1 km czy 3 km?
    Ale jedno jest pewne: przybedzie nam nowa droga i jak ktoś będzie chciał, może
    w dobrych warunkach i szybko przebyć te 50 km.
  • Gość: jawa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.04, 22:23
    Zapomniałeś uwzględnić w kalkulacji wartości amortyzacji samochodu ale
    generalnie masz rację
  • Gość: Tom IP: *.int.kn / 213.70.51.* 27.10.04, 18:48
    Niestety nie masz racji mówiąc, że autostrada będzie konkurencją dla kolei. Być
    może dla jadących prywatnie ale większość ruchu na tej trasie to przejazdy
    służbowe. Bardziej od ceny ma wtedy znaczenie czas. IC jedzie w tej chwili na
    tej trasie 160km/h (przez większość drogi) a samochodem zgodnie z przepisamie
    nie można przekroczyć 130. Nawet łamiąc przepisy trzeba będzie stracić minimum
    2,5 godziny w samochodzie. W pociągu ten sam czas można wykorzystać - otworzyć
    notebooka i pracować. Co do komfortu w IC ja osobiście nie mam zastrzeżeń i na
    pewno w samochodzie nie jest lepszy. Tak więc nawet po otwarciu całej
    autostrady pasażerów w pociągach raczej nie ubędzie a trzeba jeszcze brać pod
    uwagę, że prędkość IC 160 jest daleka od standardów w Europie zachodniej (250-
    300km/h). Fanom autostrad radzę przyjżeć się jak to wygląda chociażby w
    Niemczech. Mimo bezpłatnych autostrad kolej na brak pasażerów nie narzeka i to
    zarówno w ruchu lokalnym jak IC.
  • Gość: remik IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 27.10.04, 20:06
    Oczywiscie ! Zaden srodek lokomocji obecnie nie wygra z pociagiem IC na trasie
    Poznan - Warszawa. Nawet samolot czy smiglowiec. Pociag pokonuje trase CENTRUM
    POZNANIA -> CENTRUM WARSZAWY w 2,5h. Niczym innym nie jest sie obecnie w stanie
    przedostac przykladowo spod CK Zamek w Poznaniu czy Hotelu Merkury do Hotelu
    Mariott w Warszawie. Wydostanie sie autem z poznania to circa 40min i wbicie do
    warszawy jakies 50min. do tego czas przejazdu. z samolotem podobnie - czas
    stracony na dojazd na lotnisko w poznaniu i w warszawie + odprawa przedluzy
    czas. no a do tego w pociagu ma sie wolne rece i nogi. mozna nawet wstac na
    szluga :)

    remik
  • Gość: wickedway IP: *.poznan.sdi.tpnet.pl 29.10.04, 17:57
    Świetnie. A jak ktoś musi dostać się z peryferii Poznania na np Peryferie
    Warszawy? Tak nie można liczyć. Jeżeli upierasz się by liczyć od stacji do
    stacji to też licz czas jaki musiś poświęcić na dostanie się na dworzec. A w
    2,5 godziny to dzisiaj od rogatek Poznania do rogatek Warszawy też się da
    przejechać bez zbytniego szaleństwa. A jeżeli ktoś uważa że od wlotu do Stolicy
    do Centralnego się jedzie 50 minut to chyba mówimy o dwóch różnych miastach.
    Nawet w piątek koło 16tej zrobisz to góra w 20 minut. Najeździłem się tą trasą
    sporo i wiem co mówie. Więc może trochę więcej przemyśłunku w tym co się
    pisze....
  • Gość: Tom IP: *.kuehne / 81.210.3.* 02.11.04, 10:01
    Jeżeli przejazd od rogatek Poznania do rogatek Warszawy w 2,5h nazywasz "bez
    zbytniego szaleństwa" to gratuluję. Przez taką mentalność mamy statystykę
    wypadków stawiającą nas w ogonie Europu. Zastanawiałem się zawsze komu chce się
    męczyć jadąc z Poznania do Wawy samochodem jeżeli jest dużo lepsza alternatywa.
    Widzę, że jesteś jednym z takich "entuzjastów" czterech kółek.
    Dojazd na peryferie rozwiązuje się biorąc taxi lub wynajmując samochód. U mnie
    w firmie nikt do Wawy, poza sytuacjami wyjątkowymi, samochodem nie jeździ.
    Niestety twoja mentalność w kwestii poruszania się jest dość powszechna w
    naszym kraju. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda kraj gdzie przeważa poruszanie
    się samochodem (ale tylko w ruchu regionalnym) to proponuję wycieczkę do
    Francji w okolicę Paryża. Dla porównania proponuję przyjrzeć się Szwajcarii czy
    chociażby Niemcom.
  • Gość: LukasK IP: 213.25.88.* 28.10.04, 14:30
    > prędkość IC 160 jest daleka od standardów w Europie zachodniej (250-
    > 300km/h)

    Trasa Rzepin-Warszawa będzie (jeśli w końcu PKP znajdzie pieniądze)
    przyspieszana do 200 km/h. O większych prędkościach można przez najbliższe lata
    pomarzyć.

    Nie można zapominać, że przejazdy przez miasta nie spełniają takich norm i
    prędkość jest z reguły dość drastycznie ograniczona (chyba do 100 km/h albo
    bardziej). Skrócenie czasu poniżej 2 godz. jest prawdopodobnie nierealne.

    Oczywiście i tak jest to najlepszy środek lokomocji do 1-osobowych wyjazdów
    służbowych.
  • Gość: Marek IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 25.10.04, 23:08
    No i dobrze,że jest.Szkoda tylko,że najpierw będzie przedłużona do Strykowa a
    nie do Świecka.Wszak do Berlina bliżej niż do Warszawy.Ale to już taka nasza
    specjalność,droga bez początku i bez końca,tylko odcinki pośrednie.
  • Gość: smar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.04, 16:42
    Gość portalu: Marek napisał(a):

    > No i dobrze,że jest.Szkoda tylko,że najpierw będzie przedłużona do Strykowa a
    > nie do Świecka.Wszak do Berlina bliżej niż do Warszawy.

    Być może tak, ale jest też inna sprawa: przedłużenie jej do Strykowa spowoduje,
    że część samochodów jadących z Łodzi wybierze A2 i dzięki temu trochę zmniejszy
    sie ruch na Katowickiej (DK 11).
    Druga rzecz to wybudowanie jej choćby do Koła spowoduje, że znów część
    samochodów już w Kole bedzie zjezdżać na A2, dzięki temu ominą Konin (spory
    zysk czsowy).

    to już taka nasza
    > specjalność,droga bez początku i bez końca,tylko odcinki pośrednie.

    prawda, ale: po pierwsze A2 od Wrześni do N. Tomyśla to "obwodnica" Poznania,
    po drugie "nie od razu Kraków zbudowano".
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.04, 18:56
    Gość portalu: smar napisał(a):

    > Gość portalu: Marek napisał(a):

    > Być może tak, ale jest też inna sprawa: przedłużenie jej do Strykowa
    spowoduje,
    >
    > że część samochodów jadących z Łodzi wybierze A2 i dzięki temu trochę
    zmniejszy
    >
    > sie ruch na Katowickiej (DK 11).
    > Druga rzecz to wybudowanie jej choćby do Koła spowoduje, że znów część
    > samochodów już w Kole bedzie zjezdżać na A2, dzięki temu ominą Konin (spory
    > zysk czsowy).
    >
    Od Strykowa można będzie też jechać na Łowicz i tam Łączymy się ze starą 2
    omijając Krośniewice. A TIRy mają z tamtąd drogę do Góry Kalwarii Poza tym Łódź
    to 1mln mieszkańców Poznań to 0,6 mln czyli dwie duże aglomeracje.
    >
  • Gość: jac IP: 213.17.204.* 26.10.04, 20:22
    DLACZEGO STRYKÓW, A NIE BERLIN???
    To proste. W latach komuny (80-tych) trasa na Stryków została przygotowana, grunty wykupione, na znacznym odcinku wykonane prace ziemne, a nawet podkłady betonowe.
    Trzeba, to odkurzyc, zmodernizować, ale to i tak znacznie taniej, niż budowac od zera. A KASA ZA NASTĘPNE KILOMETRY POLECI!!
    (NO CHYBA, ŻE ORELNGATTE)
  • Gość: LukasK IP: 213.25.88.* 28.10.04, 14:33
    > Poza tym Łódź
    > to 1mln mieszkańców Poznań to 0,6 mln czyli dwie duże aglomeracje.

    Bez urazy, ale zdecydowanie większe jest zapotrzebowanie na wyjazdy do Berlina
    niż do Łodzi.

    Dla mnie na przykład jedyną atrakcją Łodzi są wąskotorowe tramwaje.

    Pozdrawiam Łódź.
  • Gość: jac IP: 213.17.204.* 26.10.04, 00:07
    Gość portalu: łuki napisał(a):

    > Zaraz się zacznie !

    ANO ZACZNIE SIĘ. ZACZNIE SIĘ OBJEŻDŻANIE AUTOSTRADY, drogami i drózkami, bo jazda A2 jest zwyczajnie NIEOPŁACALNA
  • Gość: Włodek z Grunwaldu IP: *.poznan.dialup.inetia.pl 26.10.04, 03:03
    przejazdu zmniejszy się znacznie. Teraz na Śląsk, czy do Rzeszowa jeżdżę przez
    wrocław. Z Wrocławia do Gliwic dojeżdżam w 55-65 minut zależnie od ruchu. Potem
    30-50 minut do Tychów, a z tamtąd 40 minut i Wieliczka daleko za Krakiem.

    Niestety głupi jest ten system poboru opłat. On niweluje podstawowy atut
    autostrady, czyli czas przejazdu. Mimo, iż zawsze jadę gdy jest pusto to na
    autostradzie równe 200 km/h, to przez dwa punkty poboru opłat z Lubonia pod
    Konin nie udaje mi się dojechać poniżej 50 minut. A to przecież 108 km. A
    przejeżdżam je w tym samym czasie co 148 km z Wrocławia do Gliwic.
  • Gość: Zak IP: 213.76.149.* 26.10.04, 08:01
    Ja jechałem 45 minut z węzła Dembina w Poznaniu do zjazdu w Koninie.Musze
    Ciebnie zmartwić za rok na A4 od Wrocławia do Gliwic stanie bramka do poboru
    opłat. I wszystkie autostrady będą płatne. Mało tego Czesi i Słowacy za dwa
    lata też zbudują bramki bo za dużo kasy im ucieka. W francji juz są bramki a
    Niemcy za 5 - 7 lat też chca pobierać opłaty.
    Pozdrawiam
  • Gość: Włodek z Grunwaldu IP: *.poznan.dialup.inetia.pl 26.10.04, 10:13
    no to pewnie płaciłeś gotóką, nie kartą :-) W każdym razie nie przeszkadza mi,
    że AW jest płatna i że kosztuje, ile kosztuje. Przeszkadza mi, że w sposób nie
    przemyślany na drodze, której celem jest nie tylko bezpieczeństwo i komfort
    podróży, ale i oszczędność czasu, budują system opłat, chyba nie spotykany, a
    opóźniający podróż. We Włoszech, gdzie istnieje również wiele odcinków
    bezpłatnych taką bramkę też się spotka. Ale cały odcinek płatny jest "wolny" od
    przeszkód. A tu punkt w Golinie na środku autostrady.
    Może AW powinna sprzedawać w Golinie bilet na oba, czy na trzy odcinki? Wtedy
    nie byłoby stania i płacenia, a przejazd jak na płatnym parkingu z opłaconą
    kartą? Oby też jak najszybciej wprowadzono abonamnetowe opłaty elektroniczne,
    jak francuskie i włoskie toll collect.
  • Gość: qq IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.04, 22:15
    Tak, ale we Francji bramki są na węzłach, wjeżdżając pobierasz bilecik, jak na
    parking Starego Browaru i płacisz za faktycznie przejechaną trasę na zjeździe
    więc nikt nie zatrzymuje samochodów po drodze i ruch jest płynny. Francuzi
    strasznie narzekają, że ich autostrady są horrendalnie drogie (6 centów za km)
    ale zarabiają przynajmniej 3 razy więcej niż my. Przy zachowaniu tej proporcji
    jeden odcinek powinien kosztować ok. 3 zł I WTEDY BYM TĄ AUTOSTRADĄ
    JEŹDZIŁ!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.11.04, 14:10
    Nie zacznie się objeżdżanie, bo wcześniej nikt tą autostradą nie jeździł, bo
    jej nie było
  • Gość: weit IP: *.dip.t-dialin.net 26.10.04, 08:32
    11 zł za przejazd 50 km autostrady?
    Polakom gratulujemy poczucia humoru!
  • Gość: Pablo IP: *.usuarios.retecal.es 26.10.04, 09:52
    To duzo dla biednych Polakow. W porownaniu z reszta Europy to calkiem niedrogo
  • Gość: Wojkus IP: *.icpnet.pl 26.10.04, 11:11
    Ale kurcze oni to liczą za każde 50 kilometrów.
    Z Poznania do Konina musisz zapłacić w sumie 22 zł - to "lekka" przesada.
    Jeździłem tą drogą przed wprowadzeniem opłat i remontem. Ruch był ogromny zwłaszcza w weekendy. Jak wprowadzono opłatę z tak zawyżonym cennikiem - jedzie się jak prywatną autostradą. Jest po prostu prawie pusto. Biedni mieszkańcy miejscowości przez które przechodzą drogi równoległe do A2.
  • Gość: Pablo IP: *.usuarios.retecal.es 26.10.04, 11:21
    Ostatnio zaplacilem 36 zł (8,30 Euro) za przejazd odcinkiem 110 km miedzy
    Vitorią a Burgos w Hiszpanii. Wiadomo, że 33 zł za 150 km w Polsce to dużo, ale
    niech ludzie przestaną krzyczec, ze A2 jest najdrozsza w Europie, bo to bzdura,
    tym bardziej, że we Francji czy Portugalii jest jeszcze drożej niż w Hiszpanii,
    ktorej przyklad tu podalem.
  • Gość: Wojkus IP: *.icpnet.pl 26.10.04, 11:49
    Ja nie twierdzę że jest najdrożej w Europie. Ja tylko twierdzę że jest zadrogo jak na nasze warunki.
    A policz sobie ile będzie kosztował przejazd od granicy zachodzniej do wschodniej. Przy naszych zarobkach to taniej wyjedzie Intercity ;-)
  • Gość: Pablo IP: *.usuarios.retecal.es 26.10.04, 12:07
    Ale ja sie nie zwracam bezposrednio do Ciebie :-) Po prostu wiele razy
    spotkalem sie z podobnymi opiniami. A koszt podrozy zalezy od tego ile osob
    jedzie i jakiego komfortu oczekuja. Jesli pojada np. 3 osoby pociagiem, a na
    miejscu beda sie poruszac taksowkami, to mimo wszystko taniej wyjdzie jechac
    wlasnym samochodem autostradą.
  • Gość: weit IP: *.dip.t-dialin.net 26.10.04, 16:43
    "... W porownaniu z reszta Europy to calkiem niedrogo"

    Taaaa. Szczególnie w porównaniu z Niemcami albo Holandią.
  • Gość: Wowgin IP: *.poznan.dialup.inetia.pl 26.10.04, 10:06
  • Gość: JAC IP: 213.17.204.* 26.10.04, 20:17
    PANOWIE, TO NIE PROBLEM OSOBÓWEK. To głównie problem TIR-ów, takich wielkich szaf, które maja płacić, chba ok 1 zł za kilometr i w tym momencie wolą rozjeżdżać dróżki.
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 29.10.04, 08:57
    Niemcom gratulujemy... (Autor: Gość: weit IP: *.dip.t-dialin.net), bo systemu
    zbierania opłat na autostradach marki Siemens i s-ka nie ma od dwóch lat, więc
    nie ma czego gratulować.

    Poza tym 50 km na rok to tempo ekspresowe jak na Europę. Powtarzam to zdanie po
    Holendrze, któremu szczęka opadła, jak usłyszał ile się tego zbudowało.
  • Gość: StanislawMackowiak IP: 195.94.213.* 26.10.04, 13:29
    Np tak, część to jakby opłacane tuby dr Q, inni zaś patrzą rozsądnie. Sęk w
    tym, żeby nie pozwalać okradać naszego państwa -skoro Państwowa autostrada
    byłaby tańsza to zastanawiające jest, dlaczego państwo jej nie buduje i na
    domiar złego jest gwarantem kredytów niejakiego dr Q. To lekarstwo na
    bezrobocie, mniejsze wypłaty zasiłków itp budowa autostrady przez Państwo.
    Myślę, że dość już tego sqlczyksyństwa, a konisji nadzwyczajnej polecam
    jutrzejsza uroczystość, dr Jan będzie tam na pewno z pełną gębą frazesów o
    takich samych kosztach, jak na zachodzie (płaci pracownikom obsługi kas itp
    tyle samo, co na zachodzie Europy? kłamca jeden) - może wręczyć mu tam właśnie
    wezwanie!?
  • Gość: Pozhoga IP: *.k.mcnet.pl 26.10.04, 15:51
    O Jezzu, to już staje się nie do wytrzymania. Człowieku
    - w jednym poście popełniłeś dwa fundamentalne
    błędy merytoryczne:

    (1) Skoro 1 km finansowany przez państwo jest tańszy,
    to z faktu, iż państwo nie buduje (powinno być "finansuje")
    wynika, że jest okradane ?
    TOTALNY BEZSENS: 1 km jest tańszy gdy wziąć pod uwagę cenę
    budowy tegoż 1 kilometra. Tyle, że gdy buduje prywatna firma
    PAŃSTWO NIE WYDAJE ANI ZŁOTÓWKI (za to gwarantuje kredyty),
    natomiast gdyby państwo samo finansowało budowę, to
    PAŃSTWO SAMO MUSIAŁOBY PŁACIĆ ZA KAŻDY KILOMETR.
    50 km x 4 mln Euro za km daje 200 mln Euro czyli blisko
    MILIARD ZŁOTYCH - POLSKIEGO BUDŻETU NIE STAĆ NA TO. AMEN.

    (2) Jak państwo "buduje" to to jest lekarstwo na bezrobocie,
    a jak firma Julczyka / Iksińskiego, to już nie ?
    TOTALNY BEZSENS - u Kulczyka to niby budują kosmici ? Co za
    różnica, jaki wykonawca autostrady zatrudni ludzi ? Wpływ
    na zatrudnienie jest taki sam.

    Państwo nigdy nic samo nie buduje - państwo finansując
    inwestycje płaci PRYWATNYM FIRMOM, np. Kulczyka czy Iksińskiego.
    AMEN.

    Myśleć, myśleć i jeszcze raz myśleć. Myślenie
    miało kolosalną przyszłość już nawet w milicji.

    Pzdr,
  • Gość: łuki IP: *.icpnet.pl 26.10.04, 16:30
    niech pan powie, że to co pan napisał to tylko głupkowata prowokacja , taki
    niby dowcip, albo, że chociaż bolała pana głowa w tym momencie i nie myślał
    pan o czym pisze; bo ja tutaj tracę wiarę w ludzki rozum !
    Dorosły człowiek ! Pan ma przecież jakąś rodzinę, i co nie będzie panu wstyd
    jak to ktoś znajomy albo z rodziny przeczyta ?
  • Gość: weit IP: *.dip.t-dialin.net 26.10.04, 16:41
    W tytule jest: "Autostrada A2 od 28 października dłuższa"
    A powinno być: "Autostrada A2 od 28 października droższa"
  • Gość: serek IP: *.icpnet.pl 26.10.04, 16:41
    Belka , ty pieczeniarzu! Znowu będziesz wyżerał za darmo ty kacie emerytów i
    rencistów! Precz z Wielkopolski!
  • Gość: set IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.10.04, 17:38
    Super, że mamy fajną autostradę. Cena też jest atrakcyjna. W Czechach winietka
    15-dniowa (jedziesz gdzie chcesz) kosztuje w przeliczeniu ok. 30 zł, czyli mamy
    podobnie!!!!!!!!!!!
  • Gość: jacenty IP: *.icpnet.pl 26.10.04, 20:03
    Nie będę jeżdził tą autostradą nabijając kasę firmie Kulczykgate. Od m-ca
    grudnia przechodzę do Netii, by nie nabijać kasy malwersantom z TP SA, od dawna
    również nie tankuję w ORLENIE - POLITYKA, KULCZYK I BRUDNA FORSA DLA
    KULCZYKA "PATRIOTY", który płaci podatki poza granicami kraju jest dla mnie
    BAGNEM!!! Bronić pewnie pana (małe p)Kulczyka będzie p. Grobelny. Wszak na
    pokładzie samolotu udzielał ślubu córce pana Kulczyka, być może dostanie więc
    rozgrzeszenie od prezydenta za wspólne (dla obu stron
    korzystne) "grzechy".Znając pana, panie Grobelny, w cyniczny sobie sposób
    ucieknie pan od tego tematu, jak od innych-brudnych. Powodzenia w interesach
    dla obu panów!
  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 27.10.04, 03:12
    "Głupi jest ten system poboru opłat. On niweluje podstawowy atut
    autostrady, czyli czas przejazdu. Mimo, iż zawsze jadę gdy jest pusto to
    na autostradzie równe 200 km/h,
    to przez dwa punkty poboru opłat z Lubonia pod
    Konin nie udaje mi się dojechać poniżej 50 minut. A to przecież 108 km. A
    przejeżdżam je w tym samym czasie co 148 km z Wrocławia do Gliwic." - pisze
    jeden z dyskutantow na tym forum.

    Otoz, gosc ten nie zdaje sobie zupelnie sprawy z tego ile jego samochod pali
    jadac tak szybko. Zuzycie paliwa przeciez gwaltownie rosnie, o ile przekroczymy
    optymalna predkosc dla danego auta (dlatego wlasnie na autostradach w USA
    wprowadzono ograniczenia predkosci do 55 mil na godzine).
    Widac, ze biedak nie ma zupelnie wyobrazni i nie kojarzy tego ze spalinami
    jakimi jego auto "rzyga".
  • Gość: torun city IP: 158.75.35.* 27.10.04, 11:43
    a co wy sie martwicie? niech jeszcze mr Q zbuduje do granicy a potem sie
    znacjonalizuje i nie bedzie oplat. fajny pomysl no nie??
  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 27.10.04, 13:14
    Wcale nie bedzie trzeba nacjonalizowac, bo ta autostrada caly czas jest
    wlasnoscia PANSTWA!
    Szczwany lis zalatwil sobie jedynie koncesje na pobieranie myta, ktorego
    wysokosc sam ustala.
  • nowy.oszolom.z.radia.maryja 27.10.04, 14:17
  • Gość: warszawiak IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.10.04, 14:23
    Cieszy mnie bardzo, że zostaje oddany do użytku kolejny odcinek autostrady, ale
    dlaczego będę musial płacić kolejne 11 zł. Koszt przejazdu w obie strony będzie
    wynosił już 66 zł, a przy założeniu,że autostrada kiedyś dotrze w okolice
    Warszawy i tych odcinków podobnie płatnych będzie jeszcze kilka, to przejazd
    nią na ziemię lubuską np. na wczasy, będzie absolutnie nieopłacalny. Więc mam
    pytanie - komu ona ma służyć?
  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 27.10.04, 15:37
    Ta bardzo droga autostrada bedzie sluzyc bogaczom takim jak Kulczyk.
  • Gość: remik IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 27.10.04, 20:11
    juz coraz blizej jestesmy dnia, w ktorym zaczniemy placic za tlen, dzieki
    ktoremu oddychamy i zyjemy. np. 5zł za 1m3

    co za kraj :/

    remik
  • Gość: Logik IP: 142.94.86.* 28.10.04, 13:50
    Za korzystanie z autostrad
    nie powinno sie placic!!
    Przeciez drogi ta przebiega przez tereny bedace wlasnoscia panstwa a wiec
    wszystkich obywateli. Dlaczego zatem tylko pewna grupa ludzi (wlasciciele
    koncesji na budowe autostrady) maja przywilej zarabiania na uslugach?
    Jak to mozliwe, ze w kraju w ktorym panuje demokracja, obywatele musza placic
    za prawo do poruszania sie na drogach publicznych?
    Placenie myta za przejazd mostem, lub tunelem pod ciesnina, czy rzeka uwazam za
    w pelni uzasadnione. Alternatywa bowiem jest przejazd promem, oczywiscie nie za
    darmo.
    Mieszkancy miejscowosci polozonych w poblizu autostrady zacznijcie solidarnie
    PROTESTOWAC, domagajac sie zniesienia oplat za przejazd autostrada.

    To oczywiste, ze ci mieszkancy nie chca byc narazeni na wzmozony ruch
    samochodowy, ktory truje ich spalinami, powoduje halas, zwieksza
    niebezpieczenstwo wypadkow, itp.

    A bedzie on coraz wiekszy, gdyz kierowcy nie sa frajerami I nie beda tracic
    pieniedzy na myto (placic podatek Kulczyka !).
    Beda jezdzic starymi drogami, ktore stan sie pogarsza i zupelnie nie nadaja
    sie do ruchu tranzytowego.

    Przeciez to bledne kolo!

    Autostarde zbudowano przeciez wlasnie po to,
    zeby zmniejszyc natezenie ruchu na
    drogach przebiegajacych przez osiedla oraz miasta polozone w jej poblizu!

    ZNIESC PODATEK KULCZYKA !
    I to jak najpredzej !
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 29.10.04, 08:55
    > Za korzystanie z autostrad
    > nie powinno sie placic!!
    > Przeciez drogi ta przebiega przez tereny bedace wlasnoscia panstwa a wiec
    > wszystkich obywateli.

    Idiota.
  • Gość: Logik IP: 142.94.86.* 29.10.04, 15:43

    Poniewaz w Niemczech autostrady sa bezplatne to tam maja komunizm?

  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 30.10.04, 08:53
    > Poniewaz w Niemczech autostrady sa bezplatne

    Nie są. Nie słyszałeś, widzę, o systemie opłat, który obowiązuje od listopada
    2003, ale fizycznie go nie ma.
  • Gość: Logik IP: 142.94.86.* 30.10.04, 16:28
    Jezdze po niemieckich autostradach i nikt mnie nie zatrzymuje tak jak w Polsce
    i nie zada myta za przejazd.
    Dlaczego nie zrobic tak samo rowniez w Polsce?

    Przeciez to co zrobiono kolo Poznania to czysta strata czasu (niepotrzebne
    zatrzymywanie sie).
    Ponadto co jest znacznie powazniejsze
    ZAMIAT ZACHECAC do jezdzenia tymi bezpieczniejszymi przeciez drogami
    ZNIECHECA sie kierowcow do korzystania z autostrad.

  • Gość: Pozhoga IP: *.k.mcnet.pl 28.10.04, 15:50
    Już się płaci - w barach tlenowych.

    Pzdr,
  • Gość: JOLA IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.04, 11:23
    Jechaliśmy wczoraj tą autostradą z Konina do Poznania. Nie spotkaliśmy żadego
    Tira!!!!. Wszystkie jeżdża opłotkami1
  • Gość: Andrzej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.04, 13:41
    Trzeba trochę popracować nad oznakowaniem. Na wyjeździe z Poznania w Komornikach
    w kierunku Świecka tablica ze strzałką w prawo na Świecko znajduje się nad pasem
    prowadzącym do Wrocławia a nie nad pasem w prawo. Przydałyby się też tablice z
    nazwą węzła na samym węźle (tak jak np. w Niemczech) a nie tylko 3 km i 1,5
    kilometra przed. Może ktoś z decydentów to czyta.
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.04, 16:28
    Po pierwsze nie powinno się podawać na Świecko tylko na Berlin oraz Szczecin
    (ew. jeszcze na Świebodzin). Przecież od nikogo nie należy wymagać znajomości
    przejść granicznych tym bardziej od obcokrajowców, tym bardziej, ze niedługo
    będziem w strefie Shcengen i kontrola graniczna zniknie
  • Gość: Z gupia Frant IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 13.11.04, 16:13
    LC napisał:

    > Po pierwsze nie powinno się podawać na Świecko tylko na Berlin oraz Szczecin

    Na jaki znowu Szczecin??? Czyżby A2 przebiegała w pobliżu Szczecina?

    > (ew. jeszcze na Świebodzin).

    No i nie zapomnijmy o Buku i Nowy Tomyślu! Wtedy tablice szlaku drogowego
    musiałyby być tak wielkie, że widać byłoby je z kosmosu.

    > Przecież od nikogo nie należy wymagać znajomości
    > przejść granicznych tym bardziej od obcokrajowców,

    Z byka spadłeś, czy co, koleś? Ktoś miałby jechać za granicę NIE WIEDZĄC
    ZUPEŁNIE w jakim miejscu ją przekroczy?

    > tym bardziej, ze niedługo
    > będziem w strefie Shcengen i kontrola graniczna zniknie

    Widać, że w życiu nie oddaliłeś się od swojego miejsca zamieszkania na więcej
    niż kilometr. Gdyby bowiem tak było, to być może zauważyłbyś, że na berlińskim
    ringu nie ma drogowskazów na Paryż, Brukselę, czy Amsterdam, choć przecież
    tamtejszymi autostradami można do tychże miast jak najbardziej dojechać. A i
    Niemcy i Francuzi i Belgowie i Holendrzy w tej twojej strefie "Shcengen" są.

    Pozwól, że cię oświecę i wytłumaczę, jak Niemcy, światowy ideał drogownictwa, i
    wzorujący się na nich Polacy oznaczają drogi i kierunki. Na tablicy podaje się
    najbliższą większą miejscowość na trasie, ewentualnie miejscowość węzłową i
    punkt końcowy trasy. Dla twojej informacji A2 kończyć się będzie w Świecku, a
    nie w Berlinie, dlatego też niemieckiej stolicy na drogowskazać być nie musi,
    chociaż wyobraź sobie, że jest! Nie powinno cię natomiast dziwić, że Szczecina
    nie ma na liście miejscowości, do których prowadzi A2, bo nie prowadzi.

    Powinny natomiast na tablicach przy A2 pojawić się takie miejscowości, jak Łódź
    (ew. Stryków) i Terespol, tym bardziej, że z tego, co słychać A2 już w
    przyszłym roku z pewnością dotrze do Łodzi, a ekologiczną Warszawę może ominąć
    szerokim łukiem.
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.04, 19:42
    Gość portalu: Z gupia Frant napisał(a):
    LC > Po pierwsze nie powinno się podawać na Świecko tylko na Berlin oraz Szcze
    > cin
    >
    >Z gupia Frant Na jaki znowu Szczecin??? Czyżby A2 przebiegała w pobliżu
    Szczecina?
    Ano dla tego, że droga na Szczecin rozwidla się od A2 . Podobnie jak w
    Katowicach ma Pan drogowskazy na Łódź i Warszawę, choś dk1 nie prowadzi przez
    stolicę
    (ew. jeszcze na Świebodzin).
    >
    > No i nie zapomnijmy o Buku i Nowy Tomyślu! Wtedy tablice szlaku drogowego
    > musiałyby być tak wielkie, że widać byłoby je z kosmosu.
    > Powinny natomiast na tablicach przy A2 pojawić się takie miejscowości, jak
    Łódź (ew. Stryków)
    No właśnie sobie zaprzeczyłeś w Świbodzinie krzyżują się dwie drogi 2 i 3 więc
    jest to większa węzłowa miejscowość porównywalna wielkością za Strykowem.
    z gF: Z byka spadłeś, czy co, koleś? Ktoś miałby jechać za granicę NIE WIEDZĄC
    > ZUPEŁNIE w jakim miejscu ją przekroczy?
    LC jasne, że nie bo po co zaśmiecać sobie głowę takimi informacjami Pan jak
    jedzie poza granicę województwa też nie zaprząta sobie głowy jak się wiocha na
    granicy tych jednostek nazywa.
    > Widać, że w życiu nie oddaliłeś się od swojego miejsca zamieszkania na więcej
    > niż kilometr.
    Pudło najdalej autem dojechałem do Torreviejy koło Alacant na Costa Blanca poza
    tym zaczszyciłem obecnością Francję, Austrię, Czechy, Litwę, Chorwację,
    Słowenię Słowację, Wielką Brytanię, Holandię, Belgię.
    Gdyby bowiem tak było, to być może zauważyłbyś, że na berlińskim
    > ringu nie ma drogowskazów na Paryż, Brukselę, czy Amsterdam,
    LC: są na Warschau i Stetin (szkoda, że nie na Posen;)] Poza tym na rozwidleniu
    a10 z a9 masz na Hanower a w drugą na Leisig, Nurberg i Munchen. Pod Monachium
    masz na Salzburg i Innsbruk a nie na wiochy przygraniczne. Pod Dreznem nie ma
    na Ludwigsdorf (nazwa przejścia po stronie niemieckiej po naszej Jędrzychowice)
    tylko Gorlitz Bautzen, a potem nawet na Breslau U nas też od Warszawy Podaje
    się Poznań
    ZgF choć przecież
    > tamtejszymi autostradami można do tychże miast jak najbardziej dojechać. A i
    > Niemcy i Francuzi i Belgowie i Holendrzy w tej twojej strefie "Shcengen" są.
    >
    > Pozwól, że cię oświecę i wytłumaczę, jak Niemcy, światowy ideał drogownictwa,
    i
    >
    > wzorujący się na nich Polacy oznaczają drogi i kierunki. Na tablicy podaje
    się
    > najbliższą większą miejscowość na trasie, ewentualnie miejscowość węzłową i
    > punkt końcowy trasy.
    U nas podaję się tylko jedną miejscowość najbliższą większą (dokładniej na byłą
    wojewódzką, lub obecne wojewódzkie w przypadku dróg międzynarodowych) węzłową
    lub końcową
    Dla twojej informacji A2 kończyć się będzie w Świecku,
    Dalej jest Pole?
    a nie w Berlinie, dlatego też niemieckiej stolicy na drogowskazać być nie
    musi,
    > chociaż wyobraź sobie, że jest!
    LC: bo takie jest rozporządzenie i moim zdaniem jest błędne
    Nie powinno cię natomiast dziwić, że Szczecina
    > nie ma na liście miejscowości, do których prowadzi A2, bo nie prowadzi.
    Wobec tego jadąc z Klisza nie powinno być drogowskazów na Poznań bo dk 12
    prowadzi na Leszno Podobnie z Torunia powinni podawać Gniezno lub Trzebnicę?
    Jadąc z Gorzowa obowiązkowo podać Pniewy, Poznań może przy okazji, a wszyscy
    się połapiemy i bezbłędnie dojedziemy do celu.
    A teraz ja oświecę Pana. W większości krajów np Niemcy, Francja, Hiszpania
    podaje się na tablicach po trzy miejscowości w Niemczech na krajowych drogach
    nawet po pięć i więcej. W Hiszpanii nie podaje się miast położonych za granicą
    ich kraju, ale na drogowskazach masz nazwę kraju, we Francji podaje się
    (podobnie jak w Niemczech, Austrii czy Słowenii) miasta położone na danej
    trasie poza granicami kraju. Jedąc od Lyonu A7 mamy drogowskazy na Marcelle i
    Montpelier, choć ten drugi na tj trasie nie leży, na rozwidleniu tych Pod
    Orange masz podaną Barcelone i konsekwentnie jest wzdłóż całej A9. Podobnie
    masz drogowskazy na Geneve a w Strasbourgu na Karlsruhe Poza tym gdzie jest
    Berlin wie małe dziecko. Kolejny argument to taki, że Świecko nie jest celem
    samym w sobie.




  • Gość: toruncity IP: 158.75.35.* 15.11.04, 12:22
    popieram LC rozporzadzenie jest glupie az do bolu. wjezdzajac do polski z litwy
    natrafiamy nadrogowskaz DK 16 gdzie (zgodnie z rozporzadzeniem) miejsowosc do
    ktorej zmierzamy to Dln. Grupa. to jest dopiero cymes, nieprawdaz?
  • Gość: smar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.04, 20:36
    Gość portalu: toruncity napisał:
    wjezdzajac do polski z litwy
    > natrafiamy nadrogowskaz DK 16 gdzie (zgodnie z rozporzadzeniem) miejsowosc do
    > ktorej zmierzamy to Dln. Grupa. to jest dopiero cymes, nieprawdaz?

    Nieźle z ta Dolną Grupą! :-) To z godnie z tą logika w Hrubieszowie podają
    Sulejów (DK 74), a w Chyżnem (DK 7) - Żukowo. A co podają w Hrebennem (DK 17)???
    Pozdrawiam!
  • Gość: wickedway IP: *.poznan.sdi.tpnet.pl 30.10.04, 13:51
    Właśnie się przejechałem - powiem tylko że z tych trzech odcinków ten jest
    najbardziej urokliwy "krajobrazowo" jeżeli można się tak wyrazić. No i żadną
    inną drogą do Nowego Tomyśla nie dojadę w 20-25 minut....
  • Gość: Logik IP: 142.94.86.* 01.11.04, 06:14
    Po kiego licha tak pedzisz tego swojego smrodliwego rumaka?
    Przeciez pedzac jak idiota zanieczyszczasz powietrze o wiele bardziej niz
    gdybys jechal rozsadna predkoscia.
    Kazdy samochod ma optymalna predkosc, przy ktorej zuzywa najmniej paliwa.
    Zwiekszajac predkosc powodujesz gwaltowne jego zwiekszanie a wiec intensywniej
    zasmradzasz nam powietrze.
    Czy takie jezdzenie maksymalna predkoscia swiadczy, delikatnie mowiac, o braku
    wyobrazni?
    Chyba tak, prawda?
  • Gość: couleur3 IP: *.poznan.dialup.inetia.pl 03.11.04, 10:27
    Też się przejechałem -wrażenia : dość wąski lewy pas , brak możliwości zjazdu
    do Buku od strony N. Tomyśla i wjazdu z Buku na Berlin (dziwaczne
    rozwiązanie , ,że na prawie 50 km między N.T a Komornikami nie można zjechać z
    autostrady ! wiadomo o co chodzi : opłaty za przejazd) Ruch niewielki , nawet w
    okresie kiedy można było przejechać bez opłat. Teraz jak juz trzeba płacić ruch
    zmaleje jeszcze bardziej. Na Lechickiej ciężarówek pełno jak zawsze - nie
    zauważyłem poprawy.
  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 03.11.04, 14:34

    Czytam i nie wierze wlasnym oczom:
    - Ruch na autostradzie niewielki, nawet kiedy można było przejechać bez opłat.
    Teraz jak juz trzeba płacić ruch zmaleje jeszcze bardziej. Na Lechickiej
    ciężarówek pełno jak zawsze.

    Poznaniacy obudzcie sie!
    Zacznijcie solidarnie protestowac!
    Zazadajcie zniesienia oplat na autostradzie!
    Spelnia ona bowiem role objazdu.
    Przeciez po to zostala zbudowana, zeby samochody (zwlaszcza ciezarowe)
    nie wjezdzaly do miasta i nie smrodzily oraz nie halasowaly, nie mowiec juz
    tworzeniu sie korkow na drogach.
  • Gość: dex IP: *.crowley.pl 03.11.04, 17:14
    I koniec autostrady!Dzisiaj od 6.00 rano okazało się kto nią jeździ!Absurd!
    Przy takich cenach nie ma się co dziwić kierowcom tirów, gdy za przejechanie
    150 km muszą zapłacić 126 zł! Jadąc do granicy + powrót to już 252pln! To jakaś
    paranoja! Kierowca takiego tira za tą kasę ma ok.20 obiadów!Na A-4 za przejazd
    60 km za tira płaci się 22 pln na A-2 dwa razy drożej! To jest paranoja!
  • Gość: Tom IP: *.crowley.pl 03.11.04, 17:16
    Dokładnie DEX! Kto z normalnych kierowców odmówi sobie w przyeliczeniu 20
    obiadów! za cenę przejazdu pseudo-autostradą!!!
  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 05.11.04, 06:10
    Kiedy wreszcie ktos "z jajami" wezmie sie i zrobi cos sensownego
    zeby wyczyscic ten bajzel jaki poznaniakom zafundowali Kulczyk i urzedasy od
    autostrad?
    Najwyzsza pora zlikwidowac ten nonsens z oplatami za przejazd autostrada.
    Smrodliwe ciezarowki znikna wowczas z ulic Poznania i nie beda wiecej
    przycznialy sie do powstawania korkow na ul. Lechickiej.
  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 05.11.04, 16:09
    Kiedy wreszcie mieszkancy Poznania zazadaja zniesienia oplat za przejazd
    autostrada?
    Przeciez w ten sposob smrodliwe ciezarowki natychmiast znikna z ulic Poznania.
    Nie beda wiecej przyczyna korkow np. na ul. Lechickiej.
    Po co w koncu budowano autostrade?
    ZEBY PRZEJAC RUCH SAMOCHODOWY (zwlaszcza tranzyt)
    Z DROG PRZEBIEGAJACYCH W JEJ POBLIZU.
  • nowy.oszolom.z.radia.maryja 05.11.04, 21:14
    wspaniała trasa. trzeba to upaństwowić i wprowadzić niższe opłaty za całą A2 od
    Konina do Nowego Tomysla.
  • Gość: ? IP: 142.94.86.* 05.11.04, 23:11
    Jakie oplaty?
    Zeby ciezarowki ciagle jezdzily przez zatloczony Poznan?
  • Gość: ADRIAN.PL IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.04, 19:50
    czym siem chwalić najdroszą cena przejazdu w europie
  • Gość: Niecierpliwy IP: 142.94.86.* 16.11.04, 01:51
    Najwyzsza pora
    skonczyc
    z tym nonsensem.
    Zniesc oplaty za przejazdy i tyle.
    Kto sie wreszcie po mesku za to wezmie?
    Jaki minister ma to w swojej gestii?
  • Gość: BAP IP: *.dip.t-dialin.net 16.11.04, 21:51
    Absurd? Nie. To prawda przed ktora niektorzy zamykaja uszy...
    Kazdy normalny kraj musi dla normalnego funkcjonowania gospodarki posiadac siec
    bezplatnych drog. Zawsze przy wzroscie cen paliw mowi sie o bezposrednim wplywie
    tego na wszytkie pozostale ceny. A przeciez oplaty za autostardy sa
    odpowiednikiem z grubsza liczac PODWOJENIA CEN PALIW!
    Pytanie. Pazernosc czy glupota...
  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 16.11.04, 23:04
    To glupota graniczaca z IDIOTYZMEM!
    Nalezy jak najszybciej zazadac dymisji ministra infrastruktury jesli bedzie sie
    upieral
    i nie zmieni platnych autostrad na BEZPLATNE.
    Czy opozycja spi?
    Obudzcie jak najwczesniej tych przedstawicieli narodu.

  • Gość: Rodak IP: 142.94.86.* 18.11.04, 14:13
    Gdzie ta OPOZYCJA?
    Ciagle spi?
  • Gość: ? IP: 142.94.86.* 19.11.04, 17:01
    Czyzby poznaniacy dali sobie wylac pomyje na glowe (slawna platna autostrada
    Kulczyka) i to wszystko teraz przyklepuja?
  • Gość: b IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.04, 18:00
    W KOŃCU!!!!!!!!!!
  • Gość: ANDZEJ IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.11.04, 20:44
    cena jak zachodzie zostaną polne drogi co gierek wybudował to panstwo
    wydało zaco
  • Gość: RO IP: 142.94.86.* 20.11.04, 20:56
    Za czasow Gierka ludzie mieli zludzenia i liczyli na to ze bedzie lepiej.
    Czy maja je teraz?
  • Gość: albert IP: *.aster.pl / *.aster.pl 20.11.04, 23:48
    Przeciez za autostrade płacimy w cenie beznyzny - 10 gr.
    Obliczyłem, ze w ten sposób płacę kilkaset złotych,
    a za autostrdę jeszcze musze płacic.
  • Gość: Optymista IP: 142.94.86.* 21.11.04, 23:17
    Najwyzszy czas zaczac sie domagac zniesienia oplat za korzystanie z autostrady.
    Czy partie opozycyjne obiecuja to w swoich programach wyborczych?
    A moze spia w najlepsze
    albo udaja ze to zaden powazny problem?
  • Gość: smar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.11.04, 19:13
    Gość portalu: Optymista napisał(a):
    > Najwyzszy czas zaczac sie domagac zniesienia oplat za korzystanie z
    autostrady.
    > Czy partie opozycyjne obiecuja to w swoich programach wyborczych?

    Popieram!!! Ile czasu jeszcze będziemy kilkakrotnie płacic za drogi (akcyza,
    VAT, opłata paliwowa, itd), a oni będą nas jeszcze kasować na bramkach?
    Jaka partia powalczy o bezpieczne poruszanie się kierowców (miliony wyborców)???
    Czekamy!
  • Gość: Jan Osik IP: 142.94.86.* 22.11.04, 22:56
    Moze PARTIA KIEROWCOW?
    Chyba nie powinno byc problemu z zalozeniem takiej partii.
    Ugrupowanie zwalczjace poplecznikow Kulczyka, Millera, Pola i innych tego
    pokroju typow.
  • Gość: JeszczePolskaniezg IP: *.cvx.algx.net 22.11.04, 23:29
    Do Berlina z Bydgoszczy nawet zwykłymi niemieckimi pociągami
    NIE POJEDZIEMY.
    Nawet nie za rok, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć. . .

    Do Berlina Transrapidem
    NIE POJEDZIEMY
    nawet za dziesięć lat, dwadzieścia, trzydzieści, czterdzieści,
    pieęćdziesiąt . . .

    Obecna polityka i gospodarka "warszawki" wyludni Bydgoszcz i region dla
    zasiedlenie go dziesiątkami tysięcy osadników żydowskich.

    Danuta Hübner - zdradą powinności jej urzędu - otworzyła granice
    Polski "szybkim traktem" wydawania nieograniczonej ilości paszportów polskich
    Żydom ze świata.

    Niemcy chieli sfinansować budowę linii Transrapidu Berlin-Poznań-Bydgoszcz-
    Gdańsk już cztery lata temu.

    Żyd Stolzman-Kawśniewski zdradził wtedy powinność polskiego urzędu - jemu
    powierzonego przez ogłupionych jego obietnicami Polaczków - zatajaniem i nie
    poparciem tej inicjatywy Niemców, wyrząduając niepowetowaną szkodę
    Bydgoszczanom i regionowi tak jak jego żydowski poprzednik Jakub Berman.

    Stolzman-Kwaśniewski otrzymał dyrektywy World Jewish Congress (Edgara
    Bronfsteina), żeby poprzeć storpedowanie tego projektu, ponieważ Sharony w
    Palestynie potrzebowały od Niemiec czołgi na kołach typu "Fuchs" do
    terrorystycznych "walk ulicznych", tj. mordowania dzieci i rodzin, jak np. w
    Ramalah.

    Sharony również obawiały się, że inwestycja Transrapidu może umniejszyć
    zdolność Niemiec płacenia tzw. Izraelowi w Palestynie i próżnującym Żydom w
    świecie haraczu piątego pokolenia powojennego Niemców, którzy urodzili się po
    wojnie i coraz głośniej zaprzeczają łotrowskiej doktrynie żydowskich
    adwokatów b-ci Robinson o "odpowiedzialności zbiorowej" dostarczonej sędziom
    pokazówek norymberskich.

    W wyniku zdrady "warszawki" ludność Bydgoszcz będzie do 2010 roku
    "sprofilowana" wyludnieniem.

    Zostaną emeryci-budowniczowie "władzy ludowej". Oni przegłosują w referendum
    oddanie ziem i nieruchomości miasta osadnikom żydowskim, których sprowadza
    obecnie Danuta Hübner "szybkim traktem".

    Podobne akcje przeprowadza się w innch regionach, przygotowując podwaliny
    mandatu ONZ o "powrocie" Żydów i utworzeniu Judeopolonii w 2006 roku.
  • Gość: Ro IP: 142.94.86.* 23.11.04, 02:30
    Nie rozumiem dlaczego ta wypowiedz znalazla sie tutaj.
    Zupelnie nie na temat.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka