Dodaj do ulubionych

Kampus na Morasku bez tramwajów

IP: *.icpnet.pl 03.05.05, 19:40
Może miasto zacznie budowac tory np: z Ogrodów do Polskiej, z Miłostowa do
Antoninka, do Franowa... Tramwaj do Naramowic to jak na razie marzenia
ściętej głowy. Panu Deskurowi i MPU proponuję bardziej pragmatyczne zajęcie.
Edytor zaawansowany
  • lowca.masek 03.05.05, 20:48
    A to się chłopaki wysiliły:) Poza tymi Naramowicami wszystkie projektowane
    odcinki były już w poprzedniej wersji planu. Duży minus: w pierwszym etapie
    chcą budować tę linię jako przedłużenie trasy na Wilczak - czyli proponują
    zwiększenie ruchu z północy w kierunku M. Teatralnego. Zgroza, to skrzyżowanie
    już się zapycha. Jeżeli Naramowice - to od razu przez Szeląg do Małych Garbar.
    A zresztą, i tak radni to uwalą, przyjdzie jakiś Jarmołowicz i zaproponuje
    trolejbusy albo busiarzy...
    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 04.05.05, 08:33
    > A zresztą, i tak radni to uwalą, przyjdzie jakiś Jarmołowicz i zaproponuje
    > trolejbusy albo busiarzy...
    > --
    > Mój tramwaj - moją twierdzą

    Takich ludzi jak poprzednik, na siłę upierających się przy pewnym środku
    transportu (vide podpis) jest w Polsce sporo, na nieszczęście.
    Nie dla argumentów, tak dla tramwaju.

    Na szczęście miejska pracownia pokazała, że oprócz układania torów na papierze
    potrafi też liczyć.
  • Gość: pasażer IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.05.05, 15:11
    a moze taniej i prościej bedzie na razie bus-waye pobudować tam, gdzie tworzą sie korki? Tak, autobus też może jechać WYDZIELONYM pasem i być SZYBKI.

    Nie wiem skąd w GW i u wielu ludzi utożsamianie [szybki transport w mieście] = [tramwaj].
    Przykład pętli na Sobieskiego i nieopłacalności przedłużenia pestki "o 1 przystanek" na Kampus pokazuje, jak mało elastyczna jest zabawa z tramwajami.
    Gdyby tam był "szybki autobus" to przedłużenie 1 linii trochę dalej wymagałoby jedynie zmiany rozkładu...

    Kiedy będą szybkie autobusy w Poznaniu?
  • lowca.masek 04.05.05, 16:05
    Gość portalu: pasażer napisał(a):
    > Kiedy będą szybkie autobusy w Poznaniu?

    Wtedy, kiedy uda Ci się skonstruować autobus zabierający 200 pasażerów i nie
    spalający przy tym tyle ropy, ile waży (a jednocześnie szybki i zwrotny w
    normalnym ruchu ulicznym - więc proszę mi tu nie pisac o autobusach
    lotniskowych). Zresztą w Polsce to przy każdym takim pasie powinien stać
    policjant, żeby usuwać z niego nieuprawnionych użytkowników. Drogi rowerowe też
    podobno są tylko dla rowerów.
    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 08:49
    > a moze taniej i prościej bedzie na razie bus-waye pobudować tam, gdzie tworzą s
    > ie korki? Tak, autobus też może jechać WYDZIELONYM pasem i być SZYBKI.

    Niestety tutaj ekonomia jest jeszcze bardziej okrutna, mianowicie:
    - koszt utrzymania uatobusu jest dużo wyższy od tramwaju - po to je się m.in. buduje
    - przepustowość tramwaju jest dużo wyższa od autobusu; jeśli się kupuje ziemię
    (drogą wszędzie w Europie), to nie po to, żeby jedna linia autobusowa jeździła
    specjalnym pasem. Jeśli tych linii jest więcej, to zapewne jesteśmy blisko
    opłacalności tramwaju.

    Pamiętaj, że jeśli widziałeś takie rozwiązania w krajach kapitalistycznych (tzw.
    zachodzie, ale dotyczy to często też Szwecji czy Włoch), to dlatego, że mieli
    alergię na tramwaj w latach 50-tych.

    > Przykład pętli na Sobieskiego i nieopłacalności przedłużenia pestki "o 1 przyst
    > anek" na Kampus pokazuje, jak mało elastyczna jest zabawa z tramwajami.

    Zabawa z tramwajami jest trochę mniej elastyczna niż zabawa w budowanie
    oddzielnych pasów dla pojazdów transportu publ. (bus i TAXI!), ale na Morasku
    chodziło o koszt budowy wiaduktu nad obwodnicą. Nieopłacalne po prostu.

    > Kiedy będą szybkie autobusy w Poznaniu?

    Przyjechały w 1996 roku.
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 05.05.05, 15:22
    Wpuszczenie szybkiego autobusu na Morasko wiąże się dokładnie z tymi samymi
    problemami co przedłużenie szybkiego tramwaju (o ile rzeczywiście ma to być
    szybki autobus, a nie to co obecnie). Trzymanie się tramwaju wynika z jednej
    przesłanki - tramwaj jest powyżej pewnego potoku pasażerskiego po prostu
    bardziej opłacalny, poza tym zapewnia większe bezpieczeństwo.

    Czekam natomiast na szybki autobus w Poznaniu - na pierwszy ogień proponuję
    Bukowską (zróbcie chociaż śluzy pozwalające ominąć zatory!). Obawiam się jednak
    że radni proponujący autobus zamiast tramwaju chcą pod płaszczykiem transportu
    zbiorowego zbudować wiadukt samochodowy - a "szybki" autobus niech stoi w
    zatorze.
  • Gość: lukaszbandi IP: *.icpnet.pl 04.05.05, 14:12
    Z tym Szelągiem zgadzam się w 100%. Most Teatralny nalezy odtykać, a nie
    zatykać jeszcze bardziej,a tramwaj na Garbarach nie ma sensu zanim nie wybuduje
    się alternatywnej trasy dla smochodów. Jak bedą robić nastepne Studium za 5-6
    lat znów będziemy mogli podyskutować, ale może bedziemy 5-6 lat bliżej
    realizacji (?) ;) Zobaczymy co Urząd Miejski powie na propozycje MPU i jak je
    będzie realizował. Generalnie chcę ostudzić Państwa, bo powoli idzie budowa
    linii przez Rocha, a jeszcze nowej zajezdni potrzeba, taboru, bo helmuty i
    holendry tez się kiedyś zużyją i na trasy jeszcze poczekamy. Jednocześnie musze
    przyznac, że propozycje MPU sa ciekawe i warte realizacji, choc nad tym
    kampusem UAMu na Morasku trzeba jeszcze pomyśleć. Pozyjemy, zobaczymy, chętnie
    zapoznałbym sie z całym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania
    Przestrzennego Miasta.
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 04.05.05, 14:35
    Most Teatralny można trochę (zmniejszyć straty czasu o 70%) odetkać poprawiając
    sygnalizację świetlną - jest to trudne ale całkowicie możliwe techniczne (w
    opory polityczne nie wnikam). Sytuację powinna ostatecznie uspokoić budowa
    tramwaju w Solnej
    > a tramwaj na Garbarach nie ma sensu zanim nie wybuduje się alternatywnej
    > trasy dla smochodów.
    To właśnie polskie myślenie - skoro tworzą się zatory samochodowe, to należy
    jak najszybciej wprowadzić efektywniejsze rozwiązanie - np. tramwaj na
    wydzielonym torowisku
  • lowca.masek 04.05.05, 15:49
    Gość portalu: JaJo napisał(a):

    > Most Teatralny można trochę (zmniejszyć straty czasu o 70%) odetkać
    poprawiając
    > sygnalizację świetlną - jest to trudne ale całkowicie możliwe techniczne

    Już nie. Za dużo linii. Muszą być trasy prowadzące z północy w inne miejsca:
    ujęte w projekcie Nowowiejskiego - Solna - Młyńska do Pl. Ratajskiego,
    Szelągowska - Garbary do Estkowskiego i - koniecznie! - przedłużenie PST do
    dworca głównego (na tej mapce w Gazecie g... widać, ale chyba o tym połączeniu
    zapomniano).
    Wczoraj miałem trochę zbędnego czasu więc pobawiłem się w dopasowanie linii do
    tych projektowanych tras. Przy dwóch niewielkich korektach projektu udało mi
    się zmniejszyć ilość linii w mieście do siedmiu. 7 linii co 3 minuty każda -
    byłby ideał.

    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 05.05.05, 15:25
    Badałeś symulacyjnie to skrzyżowanie? Bo ja tak i widzę rezerwy wynikające ze
    złego wykonawstwa, kiepskiej jakości czujników, niedostatku programu
    sygnalizacji i niepełnego priorytetu dla tramwajów.
    Masz przy okazji rację - Solna jest potrzebna
  • Gość: Maruda IP: 81.210.121.* 09.05.05, 07:13
    > > Most Teatralny można trochę (zmniejszyć straty czasu o 70%) odetkać
    > poprawiając
    > > sygnalizację świetlną - jest to trudne ale całkowicie możliwe techniczne
    >
    > Już nie. Za dużo linii. Muszą być trasy prowadzące z północy w inne miejsca:
    > ujęte w projekcie Nowowiejskiego - Solna - Młyńska do Pl. Ratajskiego,
    > Szelągowska - Garbary do Estkowskiego i - koniecznie! - przedłużenie PST do
    > dworca głównego (na tej mapce w Gazecie g... widać, ale chyba o tym
    połączeniu
    > zapomniano).

    A co Pan myśli o rezerwowej pętli PST przy moście Teatralnym?
  • Gość: lukaszbandi IP: *.icpnet.pl 04.05.05, 19:48
    Jak mi zmieścisz wydzielone torowisko i dwa pasy ruchu na Garbarach to zwróce
    honor, a na teatralce światła sa generalnie ok, tylko czas obslugi przystanków
    i brak możliwości ich powiększenia stanowia problem. Część potoku pasazerskiego
    na północ powinno się sierować alternatywna trasą, trasa omijającą teatralke, a
    lączącą centrum z winogradami itd.
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 23:58
    Nowe Zawady dla tych co jeżdża Garbarami "tranzytem" oraz planowany Ring i
    pierwsza rama+ NMP, dla tych, co do centrum dojeżdżają
  • Gość: lukaszbandi IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 01:56
    Ok, tylko najpierw niech to powstanie lub zostanie skończone (wraz z
    udroznieniem Śródki).
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.05.05, 12:25
    Zanim ten tramwaj wybudują to wiele wody w Warcie upłynie, więc najperw skończą
    pierwszą ramę ring i Hlonda
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 05.05.05, 15:30
    > Jak mi zmieścisz wydzielone torowisko i dwa pasy ruchu na Garbarach to zwróce
    > honor
    Wcisnąć to by się i dało, ale to właśnie polskie myślenie - wara od samochodu,
    broń Boże dać warunki dla efektywniejszych form przemieszczania się. Zamiast
    Garbar - Ring i I Rama - tak robi się na Zachodzie.

    Na Teatralce światła są dobre, ale mogą być jeszcze lepsze, między innymi
    rozwiązując częściowo problem przystanków. Nie twierdzę że to jest łatwe, ale
    gwarantuję, że technicznie da się zrobić
  • Gość: lukaszbandi IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 16:36
    Nie pisz tak do mnie, bo uwazam sie za propagatora transportu publicznego.
    Lepiej wytłumacz to tym wszystkim, którzy kazdego ranka odpalaja swoje
    blachosmrody i nie zniżą sie do jazdy komunikacja miejska, bo to dla nich
    uwłaczajace. Takich ludzi sa całe masy, oni nawet jak beda jechać 3 razy dłużej
    to pojada swoja puszką.
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 09.05.05, 09:58
    To nie kwestia zniżania się jakiegokolwiek.

    Lubię jeździć tramwajem, ale jeśli z domu (Łazarz) do pracy (Główna) jadę ok 50
    minut, a samochodem średnio 20 min., to nikt mnie nie namówi na taką stratę
    czasu.
    Samochód pozostaje wciąż najszybszym i najwygodniejszym środkiem komunikacji w
    Poznaniu - taka jest prawda. I nie chodzi mi tu, żeby utrudniać jazdę
    samochodom, ale żeby przyspieszyć działanie komunikacji miejskiej.

    Dużo chętniej jechałbym tramwajem do pracy, gdyby linia tramwajowa z Zawadów
    była przedłużona do Głównej - może do skrzyżowania Gnieźnieńskiej i Gdyńskiej?
    Najbardziej denerwująca jest przesiadka na Śródce i jeżdżące Główną autobusy
    stadami (to możnaby od razu poprawić, ale po co? ;)

    Mam więc propozycję dla MPU:
    Przy okazji budowy Hlonda i nowego wiaduktu kolejowego wykorzystac obecny
    wiadukt dla przedłużenia tramwaju. Dalej też wydaje się, że jest sporo miejsca
    na taką inwestycję.
  • Gość: Przemeque IP: 213.199.217.* 03.05.05, 21:19
    Kolejna propozycja urbanistów... W końcu każdy musi się wykazać, że jego
    pracownia wykonuje jakieś prace... Generalnie jestem za rozwojem sieci
    tramwajowej, ale zrealizujmy plany już istniejące - trasę przez Most Rocha (kto
    wie kiedy to się skończy??!!??) i tramwaj w ul. Ratajczaka! Do pracy Panowie
    Urbaniści i Radni!
  • Gość: HeHe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 01:57
    Koncepcja budowy trasy do Naramowic jak najbardziej trafna. Jednak pod
    warunkami: bezkolizyjne skrzyżowania, bo te regulacje świetlne preferujące
    tramwaje na wiele się nie zdają oraz budowa alternatywnych dróg do
    Naramowickiej-Szelągowskiej-Garbar. Pomysł b. drogi, ale w związku z rozwojem
    tej części miasta - trafiony.
    Ciągle upieram się jednak że tramwaj na Rataczaka to topienie pieniędzy, gdyż
    taka trasa już istnieje na Towarowej, tylko że przesunięta. Co do Rocha to jak
    najszybiej skończyć i przedłużyć do marketów M1,Ikea...
    Pozdrawiam.
    HeHe
    PS. Będę oryginalny i zaradności urzędniczej nie skomentuje.
  • Gość: Przemeque IP: 213.199.217.* 03.05.05, 21:25
    Mam małe pytanie, czy nie lepiej byłoby wybudować odnogę od PST, np. z
    Lechickiej przez Naramowice do ul. Juranda????
  • lowca.masek 03.05.05, 21:32
    Tylko nie odnoga od PST! Szybki tramwaj dlatego jest szybki, że nie ma żadnych
    skrzyżowań, proponuję go nie spowalniać.
    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • Gość: pasażer IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.05.05, 15:15
    to nawet przystanków by nie musiał mieć, a wiaduktów nie trzeba by stawiać :)

    Celem tramwajów jest szybkie przewożenie ludzi - a obecnie pestka jest szybka, tyle że dojścia do niej zajmują drugie tyle, co sama jazda...

    Rozjazd w rejonie dowolnego przystanku nie zwolnił by samej Pestki.
  • lowca.masek 04.05.05, 15:53
    Zwolnił by. Pomijając konieczność ograniczenia prędkości na łukach i rozjazdach
    potrzebne by były jakieś urządzenia sterowania ruchem (światła), a przy takiej
    częstotliwości kursowania jaką ma (powinna mieć) trasa PST kończyłoby się to
    zawsze oczekiwaniem któregoś składu pod semaforem.
    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • oszolom.z.radia.maryja 03.05.05, 21:33
  • Gość: katschy IP: *.l3.c1.dsl.pol.co.uk 03.05.05, 23:17
    dziekuje redakcji za doskonala mapke. szczegolne uznanie za rozmiar. brawo!
  • redakcja_poznan 17.05.05, 13:00
    Jak to nie idzie? Tutaj idzie!
    bi.gazeta.pl/im/9/2693/m2693799.jpg

    __________
    pozdrawiam
    Blazej Wandtke
  • Gość: Tawananna* IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 03.05.05, 22:27
    No, rewelacja! Studentom na Morasko zapewni się jakieś sensowne, piesze
    dojścia... Już widzę za parę lat te tłumy pielgrzymów - przecież z każdą nową
    budową na Morasku będzie coraz gorzej! Nie mogli pomyśleć o tramwaju ZANIM
    wybudowali istniejące budynki?

    Za 10 lat (teoretycznie:)) ma tam być niemal cały uniwersytet - zapewnienie
    wygodnej komunikacji z centrum nie jest priorytetem?
  • Gość: były studend IP: *.man.poznan.pl 04.05.05, 10:19
    Studenci wolą samochody - jeśli ktoś nie wierzy proszę sprawdzić parkingi na
    Politechnice przy Piotrowie
  • Gość: obserwator IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.05.05, 23:08
    Gdy w r. 1978 wmurowano akt erekcyjny pod campus uniwersytecki na Morasku,
    opublikowano w prasie makietę tej inwestycji. Był tam zaplanowany przystanek
    linii tramwajowej, która miała biec dalej aż do Zielonego Wzgórza w Murowanej
    Goslinie. O tramwaju na Morasko pomyślano, tylko potem tzw. urbaniści w rodzaju
    pana deskura te plany zniweczyli. Coraz większe tłumy przesiadają się z Pestki
    do autobusów, by dojechać do obiektów uniwewrsyteckich, kub ida z pętli na
    Sobieskiego przez tory i pola. Przedłużenie Pestki do Moraska jest konieczne!
    Przynajmniej jedna linia powinna tam docierać.
  • Gość: techno-log IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.05.05, 23:54
    Ale to już było Drogi Olku! Pamiętam te trzęsące się kamienice od
    przejeżdżającego trawaju na Garbarach. Wiem są nowe torowisko, ale posiedźcie
    trochę w biurowcu targów (tym przy Adrii) - w tym budynku też odczuwa się
    tramwaje jadące Głogowską. Podobny urok niewątpliwie przyniesie mieszkańcom
    Ratajczaka jadący pod oknami tramwaj. Pytam się po raz kolejny: Dlaczego dla
    miasta i jego mieszkańców nie istnieje problem nowych wiaduktów,
    zastępujących "sieć" przejazdów przez tory w Poznańiu. Tramwaj na Morasko
    rozbija się o brak bezkolizyjnego przejazdu przez tory w tej okolicy.
    Ps: Piszę z "artykułu" a jestem jako odpowiedź dla kogoś. To jest dopiero
    zagadka????????????
  • Gość: LukasK IP: 217.153.71.* 04.05.05, 09:47
    Nie przeczę, że wiadukt nad torami kolejowymi to rozwiązanie idealne, ale w
    warunkach naszej mizerii trochę nierealne.

    Znacznie taniej można na przejeździe zrobić solidną nawierzchnię, pozwalającą
    przejechać bez zwalniania do prędkości pieszego, uporządkować teren tak, żeby
    można było z odpowiedniej odległości upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg i -
    to chyba w Polsce najtrudniejsze - system zamykania szlabanów ustawić tak, żeby
    zamykały sę one TYLKO wtedy, kiedy naprawdę nadjeżdża pociąg. O ile zauważyłem,
    np. w Niemczech zamknięcie szlabanu oznacza, że za około 30 sekund przejedzie
    pociąg. Nasze wspaniałe linie kolejowe potrafią zamknąć przejazd na 10 minut
    dlatego, że jest przetaczany skład, który później wraca z prędkością manewrową
    po innym torze.
  • lowca.masek 04.05.05, 15:58
    Gość portalu: LukasK napisał(a):
    > Znacznie taniej można na przejeździe zrobić solidną nawierzchnię, pozwalającą
    > przejechać bez zwalniania do prędkości pieszego, uporządkować teren tak, żeby
    > można było z odpowiedniej odległości upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg

    Skrzyżowanie linii tramwajowej z kolejową zelektryfikowaną to nie tylko kwestia
    nawierzchni. Potrzebne są drogie, specjalne izolatory rozdzielające linie
    trakcyjne o różnych napięciach. Krzyżaki torowe i sieciowe to kolejny element
    spowalniający zarówno tramwaje jak i pociągi kolejowe oraz jeszcze jedna rzecz
    o wyższym ryzyku wystąpienia awarii. Dla tramwajów - tylko wiadukty.
    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • Gość: LukasK IP: 217.153.71.* 05.05.05, 13:11
    Technolog pisał o istniejącej sieci przejazdów przez tory kolejowe, czyli np.
    Grunwaldzkiej, Kopaninie, Lutyckiej (2×), Starołęckiej, Gdyńskiej,
    Naramowickiej i innych. Tam nie ma tramwajów. W Poznaniu tramwaj nigdzie się
    nie krzyżuje z koleją jednopoziomowo, nie licząc niezelektryfikowanych bocznic.
    Wygodny i bezpieczny przejazd dla pojazdów nieszynowych da się zrobić łatwo.
  • Gość: Mario IP: *.pil.vectranet.pl / 213.17.223.* 04.05.05, 10:34
    Morasko: Jeśli UAM chce tam przenieść większość swoich wydziałów, to tramwaj na
    Morasko (właściwie to jest Umultowo - bo wieś Morasko znajduje się trochę na
    północny zachód) jest jak najbardziej potrzebny. Pewnie za kilka lat doczekamy
    się linii 98 kursującej co 2-3 minuty może nawet w parach 2x IK 280 (przegubowy
    ikarus) co by pomieścić wszystkich chętnych. I pewnie za kilka lat
    ktoś "genialny" odkryje, że takie przedłużenie Pestki jest jak najbardziej
    potrzebne.

    Inne ważne sprawy to budowa (a nie ciągłe planowanie, bądź powielanie dawnych
    planów!) nowych pętli Polska, Franowo z przeniesieniem tam linii podmiejskich.

    PS. Czy ktoś się orientuje, czy są jakieś konkretne plany/terminy budowy linii
    tramwajowej na Kopernika? Jest to praktycznie jedyna planowana trasa, o której
    nikt nic nie mówi.
  • Gość: Mat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 13:04
    No własnie, co z tramwajem na Kopernika. To co prawda mniejsza od Rataj i
    Piątkowa ale jednak jedna z królikarni (czyt. bloki-deski) na której nie ma
    linii tramwajowych.
  • Gość: pasażer IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.05.05, 15:20
    i już jest linia dociągnięta do Kopernika. Można by ją dalej pociągnąć do Grunwaldzkiej.

    Ale planiści pewnie zaplanują ją tak, by po drodze trzeba było wyburzyć 50 domów, czekając na wykup 15 lat, a samo ustalenie trasy po wielu protestach społecznych zajmie kolejne 10 lat... :)
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.05.05, 12:43
    Wybudowanie tramwaju na Morasko jest konieczna. Do tego należy opracować tam
    sieć dróg, aby busy z tamtąd mogły się rozjeżdżać po całych terenach
    północnych. Więc inwestycja była by opłacalna. Należało by tylko pociągnąć te
    tory jak najbliżej zabudowań uniwersytetckich, bo jak mają iść 200m od kampusu
    to dużo nie ułatwi.
  • Gość: student biologii IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 04.05.05, 11:40
    "Jednak zdaniem urbanistów przedłużenie torów PST do kampusu uniwersyteckiego
    nie opłaca się. Inwestycja byłaby bardzo kosztowna, a zyski małe. Zlecona przez
    miasto analiza pokazała, że tramwaju nie da się doprowadzić do os. Różany Potok,
    a przy kampusie można zbudować tylko jeden przystanek. - Tramwaj obsługiwałby
    tak naprawdę tylko 30 proc. kampusu. Lepiej zapewnić pieszym sensowne dojścia z
    istniejącej pętli - tłumaczy Aleksander Deskur, kierownik zespołu inżynierii
    transportu w MPU."

    To trzeba byc zaslepionym k r e t y n e m (czytaj pracowenikiem MPU) by nie
    widziec naszych - studenckich potrzeb. Czy ten darmozjad Deskur kiedys jechal na
    Kampus autobusem?! Ja juz nie jezdza - autem jest wygodniej, ale mam w
    pamieciowe przygody! Na Morasku bedzie studiowac ponad 15 tys. studentow i jak
    ow czlowiek chce to obslugiwac autobusem!!!
  • Gość: HeHe IP: *.um.poznan.pl 04.05.05, 13:40
    Przecież to oczywiste że przedłużanie PST za tory kolejowe to kompletny bezsens
    i marnowanie pieniędzy. Kampus jak się rozrośnie jest rzut beretem od pętli
    PST, dlatego najsensowniejsze jest zbudowanie np. przejścia dla pieszych z
    pętli tunelem pod torami PKP aż do najbliższych budynków. Żeby zmniejszyć
    odległość można przecież położyć ruchomy chodnik jak się to robi na zachodzie,
    by połączyć odleglejsze obiekty. Wtedy wystarczyłby 1 autobus kursujący
    wahadłowo z kampusu do Wydziału Geologi i basenu, nie stałby na przejeździe
    kolejowym i byłoby ok.
    A przedłużanie trasy trawmajowej to kompletny bezsens!! Wiadukty są w innych
    częściach miasta bardziej potrzebne. Poza tym, w wakacje linia woziłaby tylko
    nielicznych mieszkanńców Różanego Potoku.
    Pozdrawiam
    HeHe
  • Gość: student biologii IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 04.05.05, 14:47
    Mnie nie jest do smiechu, Panie HeHe!!!

    Jeśli tacy ludzie jak Pan (tytani polskiej ortografii) pracują w Urzędzie Miasta
    i zajmują się tylko badaniem forum, to się nie dziwię, że jest w Poznaniu źle!
  • Gość: HeHe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 21:49
    Nie pracuję w Urzędzie Miasta i nie zajmuję się badaniem forum. To tak dla
    wiadomości. Wyrażam jedynie na nim swoją opinię. Wyciągnąłeś zbyt daleko idące
    wnioski, które niczego nie wnoszą.
    Pozdrawiam
    HeHe
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 08:56
    > Jeśli tacy ludzie jak Pan (tytani polskiej ortografii) pracują w
    > Urzędzie Miasta i zajmują się tylko badaniem forum, to się nie dziwię,
    > że jest w Poznaniu źle!

    Na szczęście, żeby skończyć Politechnikę (wydział transportu) nie trzeba znać
    ortografii.

    Czy następnym razem zarzucisz współpiścy, że ma dwa rózne rozmiary buta? Też
    znam takiego studenta.
  • Gość: student biologii IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 07.05.05, 22:31
    > Na szczęście, żeby skończyć Politechnikę (wydział transportu) nie trzeba znać
    > ortografii.
    >
    > Czy następnym razem zarzucisz współpiścy, że ma dwa rózne rozmiary buta? Też
    > znam takiego studenta.

    Trudno podejmować polemikę, z kimś, kto nie tylko popełnia błędy ortograficzne,
    ale również merytoryczne. Nie sądzę, że Politechnika Poznańska wypuszcza takich
    idiotów czy głąbów jak LMB!

    W jednym jednak się z Panem zgodzę: "żeby skończyć Politechnikę (wydział
    transportu) nie trzeba znać ortografii" i dodam od siebie, że nie trzeba znać
    nawet nazwy wydziału, na którym się studiuje :-) [na PP nie ma "wydziału
    transportu", a gdyby był pisałoby się go z dużych liter]

    Domyślam się, że Pańska edukacja zakończyła się na poziomie zawodówki (np.
    starszy polewacz asfaltu), a teraz jest Pan zatrudniony w "strukturach
    miejskich" - np. Miejska Pracownia Urbanistyczna, Biuro Inżynierii Transportu,
    Zarząd Dróg Miejskich, MPK czy coś w tym stylu i robisz Pan z siebie Xperta!!!

    Ujawnij się Pan i powiedz gdzie parcujesz!
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 08:52
    > To trzeba byc zaslepionym k r e t y n e m (czytaj pracowenikiem MPU) by nie
    > widziec naszych - studenckich potrzeb.

    Kto powiedział, że nikt nie dostrzega waszych potrzeb? Po prostu nie opłaca się
    budować wiaduktu za 20 mln nad obwodnicą po to, żeby kilkaset osób dziennie się
    przejechało 500 metrów dalej.

    Na szczęście, jak już pisałem, w MPU ktoś ma kalkulator pod ręką.

    Życzę wam wygodnego autobusu pod same drzwi.
  • Gość: cookie IP: 213.17.226.* 06.05.05, 16:13
    w gre wchodził nie wiadukt, ale chyba tunel - i to za kilkakrotnie niższą
    sumę, niż ta, którą podajesz....

    gadacie w kółko o UAM na Różanym Potoku, a weźcie też pod uwagę kilkanaście
    tysięcy mieszkańców tej już w tej chwili mini-dzielnicy miasta, do której
    taksówką nadal jeździ się w cenie DRUGIEJ STREFY.
  • l.george.l 04.05.05, 11:50
    chiałbym zapytać (może ktoś wie), dlaczego ul. Rubież, po której prawie nikt
    nie jeździ, bo donikąd nie prowadzi, przebiega tunelem pod obwodnicą kolejową,
    natomiast o wiaduktach/tunelach nad/pod Umultowską i Naramowicką nawet się nie
    mówi.
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 04.05.05, 14:11
    Ze względu na różnicę terenu - ulice Naramowicka i Umułtowska są w poziomie
    linii kolejowej, Rubież nie
  • l.george.l 04.05.05, 14:22
    Może i tak, ale Naramowicka od północy jakoś tak nienaturalnie się wije i
    wspina, by osiągnąć poziom torów.
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 04.05.05, 14:38
    ale pod tory nie zejdziesz, bo jest Różany Potok - pozostaje tylko wiadukt nad
  • l.george.l 04.05.05, 16:16
    Pod kanał La Manche dało się zejść, a pod Różany Potoczek się nie da?
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 05.05.05, 15:33
    Da się, ale koszty - Rubież nie schodzi pod Różany Potok
  • Gość: Adolf IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 20:35
    Bo ten tunel Niemcy zdążyli wybudować.
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 09.05.05, 12:55
    > Bo ten tunel Niemcy zdążyli wybudować
    ... w latach 70-tych. Za Hitlera to tam było pole bez żadnych wiaduktów
  • Gość: StanislawMackowiak IP: 195.94.213.* 04.05.05, 11:51
    Tramwaj dla prominentów na Radojewie, na Garbarach już był ale przyda sie
    doktorowi Janowi przy jego uczelni a Ogrody i tramwaj do Przźmierowa - nie, tam
    zdaniem władz nikt (ważny) nie mieszka. Ot, władza z Poznania -czas na zmiany!
  • Gość: studentka UAM IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.05.05, 15:48
    Co za idioci!!Jak to sie nie oplaca pociagnac tramwaju na MOrasko?????????
    Przeciez to jest inwestycja ktora sie zwroci na bank!Kampus wciaz sie
    rozwija,budije sie nowe budynki,beda tam kaademiki...Miasto chce paralizu w tym
    rejonie????
    Co za idioci tam pracuja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gość: HeHe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 21:57
    Ciekawe na jakiej podstawie sądzisz, że się zwróci??? Robiłaś jakieś badania
    czy co? Jak już wspomniałem przedłużanie o kilkaset metrów nie ma sensu, bo
    koszty poniesione na budowę ew. wiaduktu/tunelu będą niewspółmierne do efektu.
    Priorytetem są połączenia miejsc gdzie przebywa najwięcej ludzi (Centrum,
    Piątkowo, Rataje). A skoro czytam że na Morasku mają być akademiki, a także
    myślę, że komercyjne mieszkania na wynajem również, to przeczy to idei
    wydłużania tramwaju z centrum!!! Niemniej należy połączyć pętlę z UAM jakimś
    traktem pieszym i tyle. Proste i stosunkowo tanie.
    HeHe
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 09:02
    > Co za idioci!!Jak to sie nie oplaca pociagnac tramwaju na MOrasko?????????

    To już kolejy post studenta/tki Uniwersytetu negujący obliczenia nie tylko MPU,
    ale nawet laików nieznających się na transporcie zawodowo. Czy studentów UAM nie
    obowiązuje logika, czy też może przeszli szkolenie z mącenia przy wyciąganiu
    publicznych pieniędzy?

    Zagadnienia transportowe interesują mnie jako mieszkańca. Nie jest to mój zawód.
    NA PIERWSZY RZUT OKA widać, że tramwaju na Morasko nie będzie, bo
    1) nie da się go przedłużyć poza miasteczko uniwersyteckie, bo dalej (np. Różany
    Potok) nie ma odpowiedniego popytu, oraz
    2) wiadukt pod/nad obwodnicą towrową kosztowałby na moje oko 20 milionów, a
    jestem z natury optymistą, plus odszkodowanie dla PKP/PLK za zawiszenie ruchu.

    Teraz policz sobie koszty, conajmniej 20 milionów, i zysk z tego: kilkaset osób
    dziennie. Tylko proszę, bez mydlenia oczu, że będzie tam więcej itp. Na razie
    nie ma.
  • Gość: helmut IP: 150.254.117.* 05.05.05, 10:32
    To jakas paranoja!!! zamknać PMU szkoda na nich podatkow !!! Niech sobi panowie
    z MPU przejada trase autobusu 98 lub 87 to pogadamy czy sie oplaca czy nie!!!
    na ul Rubież jest przejazd pod torami i jakos nikt nie liczył sie z kosztami
    mimo, ze tam pewnie jezdzi jeden samochód na dobe!!!!!!
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 05.05.05, 15:40
    To policz jaka część UAM będzie w zasięgu 500 m od PST - dla reszty alternatywą
    będzie samochód. A jak ruch wzrośnie to będzie trzeba poszerzać ulice.
    Normalnie tak by się zrobiło, ale skoro mamy PST to należy to wykorzystać.

    A przy okazji jak to liczysz - studenci w szczytowych godzinach mają kłopoty
    żeby wejść do autobusu, później też jeżdżą, a tobie wychodzi kilkaset -
    liczyłeś w okresie ferii?

    A fachowców to MPU ma takich że łamią ustalenia zapisane w polityce miasta -
    nie tylko na północy.
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 04.05.05, 14:31
    Niepokoi mnie brak tramwaju w planach - mówimy bowiem nie o realizacji w
    najbliższych miesiącach, ale o REZERWACJI TERENU. Problemy z obsługą Różanego
    Potoku (tramwaj jest tam możliwy do realizacji, wymaga to jednak trochę odwagi)
    wynikają właśnie z braku takich rezerw. Przystanki też mogą być częściej - o
    ile będzie zapotrzebowanie.
    Tramwaj w Ratajczaka powinien być - propozycje zamiany na Towarową zgłasza
    chyba ktoś kto nie jeździ z Wildy - cała istota polega na wyprostowaniu
    (skróceniu) linii, czego Towarowa nie daje
  • lowca.masek 04.05.05, 16:10
    Gość portalu: JaJo napisał(a):
    > Tramwaj w Ratajczaka powinien być - propozycje zamiany na Towarową zgłasza
    > chyba ktoś kto nie jeździ z Wildy

    100% poparcia. Poza tym tramwaj ma jeździć tam, gdzie są ludzie. A na Towarowej
    kogo by miał obsługiwać? Zero mieszkań, parę magazynów i park to trochę mało
    dla zapełnienia wagonów
    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • Gość: mart IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 15:17
    Małe pytanie: w którym miejscu linia tramwajowa z Ratajczaka miałaby się łączyć
    z istniejącymi liniami w centrum? Na skrzyżowaniu ze św. Marcinem jest za mało
    miejsca na skręt, podobnie na skrzyżowaniu z 27 grudnia.. zostaje więc
    przedłużenie przez 3 maja do pl. C. Ratajskiego, tam jest już miejsce. Ale w
    takim razie gdzie tu "wyprostowanie" trasy?? przez Towarową jest o wiele
    krócej.. Chyba, że o czymś nie wiem, i planowane są jakieś większe wyburzenia
    na okoliczność powstania tej trasy?
  • Gość: JaJo IP: *.ce.put.poznan.pl 09.05.05, 12:56
    Zarówno przy Św. Marcinie, jak i przy 27 Grudnia miejsca na łuk wystarczy, choć
    rzeczywiście jest ciasno
  • Gość: PAPAJA IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 17:19
    Ostatnio czytałem w GW, że z ławicy zaczną latać następne tanie linie. NIe
    łatwiej zaplanować Bukowską (od King Crossa do Lotniska) dwupasmową, albo
    poszerzoną, a obok taorowisko Szybkiego Tramwaju (to jes idealne miejsce -
    mieszkańców mało podroedze=mniej przystanków, a duży ruch na
    końcówce=opłacalność inwestycji) może nawet Port Lotniczy dopłaciłby do takiego
    rozwiązania?

    CO do lini na Marasko (czy Umultowo): Jezlei campus ma sie rozwinąć to linia
    tramwajowa niech będzie, ale jeżeli campus sie znacznie dołoży!!! Dalczego to
    miasto ma wykładac pieniądze na tramwaj dojeżdżający do (nie licząć campusu)
    kilku osiedli (a nawet wioseczek)

    Acha! O co chodzi z trasą na Garbarach - czy ja cos przegapiłem???
    jeszcze jedno - linia na Ratajczaka powinna być dziesięć razy przemyśłana - po
    budowie trasy na Franowo może na św. Marcinie będzie planowanie jej
    przedłużenie? wtedy "ratajczak" zasilałby tylko trasę na Fredry...
    Czy mi się zdaje czy na mapce GW trase na Strzeleckiej widziałem na czarno (do
    likwidacji) ? Czy może mi ktoś to wytłumaczyć - to ważna trasa - inaczej dojazd
    zwykłym tramwajem (wyłączając trase na Franowo) do centrum (np. w okolice
    Empiku) byłby bardzo utrudniony... a wręcz niemożliwy...
  • Gość: Marcin IP: *.p-s-inter.net 04.05.05, 17:51
    Tramwaj ze Strzeleckiej zniknie po wybudowaniu lini przez most Rocha i na
    Ratajczaka-wtedy będzie zbędny.
  • Gość: inwestor IP: *.icpnet.pl 04.05.05, 19:35
    miasto ma inwestowac w tramwaj dla studencikow ??
    a niby z jakiej paki
    codziennie jezdze na trasie od kaponiery do sobieskiego, oto typowy obrazek:
    wsiadaja studeci, plecaczki i rozmawiaja:
    -nie odbijam to tylko dwa przystanki
    -ja juz tak jezdze pol roku
    -wole sobie za to "bronka kupic" itd
    i tak codziennie, jak ta przyjezdna holota nauczy sie tego, ze to miasto nie
    jest tylko po to bym im dawac, ale musza tez dac cos od siebie, to wtedy mozna
    wrocic do tematu

    wiem, ze pozostaje problem studentow uczciwych, ktorych pijana dzicz jaka
    codziennie widac na slowianskiej w strone miasta, rowniez wkurza - ale takie
    jest zycie
    nie widze powodu by moje pieniadze wydawac, na linie dla prozniakow, dla
    ktorych jedynym zajeciem jest picie w akademiku, ktory podobno jest strasznie
    drogi i narzekanie jak maja ciezko

  • Gość: Biolożka IP: *.icpnet.pl 04.05.05, 21:57
    A co, zazdrościsz? A może Tobie się nie udało studiować? Dzięki studentom to
    miasto w ogóle żyje, stali mieszkańcy mają komu wynajmować pokoje, kwitną puby i
    restauracje. Chcesz, żeby mieszkali tu tylko emeryci i łyse pały? Tramwaj na
    Morasko powinien być zbudowany, i to już dawno, i tak samo należy się nam, jak
    np. mieszkańcom Naramowic. Jak nie wierzysz, spróbuj przejechać się 98 w
    okolicach 8:00. A na razie błagam chociaż o legalne przejście z pętli PST na
    Campus. Czy to taki straszny problem????
  • Gość: blackbird IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 20:35
    podoba mi sie przedluzenie trasy tramwajowej z zawad do ul krancowej, tylko
    kiedy to dokladnie bedzie?
  • Gość: Maruda IP: 81.210.121.* 09.05.05, 07:25
    > podoba mi sie przedluzenie trasy tramwajowej z zawad do ul krancowej

    A mi bardziej z Miłostowa do Antoninka, z Junikowa do os. Kwiatowego, z
    Połabskiej do Piątkowskiej z Grunwaldzkiej przez Jawornicką do os. Kopernika,
    pętla PST przy moście Teatralnym i połączenie z Winograd przez nowy most nad
    Wartą i ul. abpa Hlonda do Zawad.
  • caprice83 04.05.05, 21:59
    Hmmm.. mysle że akurat tramwaje nie sa super środkiem komunikacji po mieście,
    wystarczy ze jeden siadzie i wszystkie inne jadace ta trasa stoja, co mozna
    bylo dzis zobaczyc kawałek za placem cyryla ratajskiego. Lepsze sa autobusy pod
    tym wzgledem.

    Co do budowy nowych lini to moze wreszcie miasto przestałoby powtarzac stare
    plany a wzielo sie za ich realizacje. Od ilu to juz miesiecy czy lat czekamy na
    przedłużenie lini i stworzenie dworca z prawdziwego zdarzenia na ulicy
    Polskiej. Obecnie wszystko jest porozrzucane i trzeba biegac by zdazyc na
    autobusy czy tramwaje jadeca w krotkich odstepach czasu. Myśle ze to jest
    piorytetowe zadanie dla miasta, ktor ułatwi komunikacje tramwajom, autobusom
    MPK i autobusom podmiejskim na jedym terenie, a nie budowa tramwaju ktory
    jedzie do centrum handlowego.

    --
    forum studentow prawa UAM

    Nadzieja ma skrzydła, przysiada w duszy i śpiewa pieśń bez słów, która nigdy
    nie ustaje, a jej najsłodsze dźwięki słychać nawet podczas wichury
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 23:53
    > Co do budowy nowych lini to moze wreszcie miasto przestałoby powtarzac stare
    > plany a wzielo sie za ich realizacje. Od ilu to juz miesiecy czy lat czekamy
    na
    >
    > przedłużenie lini i stworzenie dworca z prawdziwego zdarzenia na ulicy
    > Polskiej

    Moim zdaniem ten odcinek należy wybudować jako trzeci po budowie tramwaju przez
    Most Rocha i Ratajczaka.
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.05, 23:51
    Większość planów znana była wcześniej i generalnie są one dobre. Uważam tylko,
    że budując tramwaj do Naramowic należy odrazu budować go Szelągowską i pomyśleć
    o łączniku z pętlą na Połabskiej (mam nadzieje, że spadek terenu na ul
    Serbskiej nie będzie przeskodą). Problem Garbar też nie jest poważny, bo od
    Północnej jest miejsce na poszerzenie, a na odcinku Północna- Estkowskiego
    można wybudować łącznik z Szyperską i tą ostatnią z Estkowskiego połączyć.
  • lowca.masek 05.05.05, 06:37
    "Problem Garbar" to nie tylko szerokość ulicy, ale też... wysokość! Chodzi o
    wiadukt kolejowy przy stacji Poznań-Garbary, który jest za niski żeby umocować
    pod nim linię trakcyjną tramwaju. Przyznam, że nie wiem jakie są warunki do
    obniżenia jezdni pod wiaduktem (podwyższenie linii PKP raczej nie wchodzi w
    grę, bo trzebaby podnieść całą stację i mosty nad Wartą), ale wydaje się że
    gdyby było to proste, to zrobionoby to już budując lnię tramwajową na pocz. XX
    wieku. Tory zakończono wtedy przy narożniku Północnej, a przecież ówcześnie
    ekonomicznie uzasadniona byłaby trasa do Szeląga (ogród rozrywkowy).
    --
    Mój tramwaj - moją twierdzą
  • Gość: Studentki IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 10:43
    SKANDAL!!!!!!
    studenci stanowią ważną część społeczności Poznania. Studiuje tutaj bardzo
    wielu studentów z innych miast, a nawet państw i obowiązkiem władz jest
    ułatwianie im funkcjonowania w nowym dla nich mieście w każdy możliwy sposób!
    Odbierając nam nadzieję na pestkę i łatwiejszy dojazd na uczelnie a tym samym
    zaoszczędzony czas władza pokazała, że nie troszczy sie o studentów!!!
    A młodzi wykształceni ludzie to przyszłość kraju!!!!!
  • Gość: Jerry IP: *.pozman.pl / *.nat.pozman.pl 05.05.05, 11:22
    Jak nie chcą torów tramwajowych przedłużać to niech zaczną metro budować:)
  • Gość: helmut IP: 150.254.124.* 05.05.05, 11:52
    To miasto zyje dzieki temu, ze jest osrodkiem akademickim, ze kikadziesiat
    tysiecy studentow tu mieszka robi zakupu itp.!!! nie bedzie tramwaju na Moasko
    nie bedzie studentow !!! beda w innych miastach gdzie urzednicy cos dla nich
    robia!!!
  • Gość: inwestor IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 12:07
    jak studenci zaczna sie zachowywac jak studenci, a nie rozwydrzone bydlo
    handlujace pokatnie spirytusem w akademikach, jak zaczna placic za bilety MPK,
    jak przestana brudzic i drzec ryje po polnocy, to wtedy mozna wrocic do rozmowy

    zal tylko tych osob, ktore studentami nie tylko sa z nazwy ale i z zachowania
  • Gość: bogacz IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 12:48
    ja jestem studentem i nie czuje sie bydlem i tak sie nie czuje a tramwaj tutaj
    powinien byc. Wychodzac z takiego zalozenia nalezy moze zlikwidowac komunikacje
    miejska w calym miescie i by nie bylo co dewastowac?????????????
  • Gość: czucza IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 12:55
    DO inwestora. Trzeba określić priorytety, a priorytetem są studenci, przyszłość
    narodu, nie ważne jacy są. Czy inwestor nie był nigdy studentem (bydłem?????)
    inwestor bardzo nie lubi studentów. jest ograniczony i niewiele o nich wie.
    Należy sudentom pomagać zdobywać wiedzę i odbudować tez pokręcony kraj!
    a takich inwestorów to nie chcemy, chyba że chcą inwestować w nowe KingCro...,
    P-plazy itp.

  • Gość: urban IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:00
    Brak tramwaju na Morasko to porażka inwestycyjna tego miasta! Jeśli miasto nie
    dba o studentów to studenci nie będą dbać o miasto!!! Zróbmy bojkot i nie
    płaćmy za bilety bo to woła o pomstę do nieba!!! Dopiero wtedy zobaczą jaki
    procent ich przychodów z biletów pochodzi od studentów!

    P.S. Poznań- miasto przyjazne cyborgom!!!!
  • Gość: mart IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 15:23
    > Zróbmy bojkot i nie płaćmy za bilety

    Z tego, co zauważyłem, znaczna część studentów już ten bojkot stosuje:) jeżdżę
    codziennie pestką do pracy i widzę/słyszę co się dzieje.

    PS. studentem byłem, ale nie chlałem non stop i nie okradałem uczciwych
    pasażerów jeżdżąc bez biletu.
  • Gość: tomaszek IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 12:53
    ja myśle tak;tramwaj musi mieć szybki...czyste...a studenci bardzo lubią czytać
    rysować czasem nabrudzą i na końcu uwielbiją kulać beret...pa pa
  • Gość: bydło AKADEMICKIE IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 12:54
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: studenci IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 12:55
    studenci zachowują się jak studenci, nie handlują spirytusem tylko
    wysokoprocentowymi napojami niegazowanymi-uczą się ekonomii praktycznej, płacą
    za bilety chociaż czasem tego nie widać, nie brudzą tylko pozostawiają ślad po
    sobie, nie drą się tylko ćwiczą głos(czasami nawet przed północą) a wracaac do
    rozmowy to uważają że tramwaj powinien być a inwestormógłby się nauczyć kultury
    (choćby od studentów)
  • Gość: PREMUS IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:02
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: inwestor IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:09
    No to Pan teraz pokazuje prawdziwe oblicze...
  • Gość: premus IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:29
    ja nie mam oblicza
    jestem głosem większości studentów !
    bezimienny i bezosobowy kumasz motyw durniu?
    opluwasz studentów a w zamian oczekujesz ciszy i spokoju?
    nie ma da!
    i jeszcze jedno ... jeśli uważa pan inwestor (w co zainwestowałeS?????)
    że studenci to rasowi wandale to sam już nie wiesz co piszesz więc może pora na
    emeryturę?
  • Gość: PREMUS IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:42
    MIEJ PAN CHOCIAZ JAJA ... ODPISZ PAN
    ALBO NIE. JAJA U PANA PANIE INWESTOR TO FIKCJA.
  • Gość: inwestor IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:11
    Panie premus....
  • Gość: PREMUS IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:31
    PANIE INWES....T COS TAM ODSZCZEKAJ PAN SWOJE BUZIAKI MISIAKU.....
  • Gość: PREMUS IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:08
    LIST OD ZARZĄDU.
    PANIE INWESTOR JEST PAN ZWOLNIONY.
    TO BYŁA OSTATNIA PANA INWESTYCJA.

    Z WYRAZAMI RADOŚCI Z PAŃSKIEGO ODEJSCIA OTWIERAM TANIEGO SZAMPANA I DRE RYJA W
    IMIENIU WSZYSTKICH STUDENTÓW
    P.S: A TRAMWAJ ZBUDUJE ALE PAN NIE MA WSTĘPU.
  • Gość: student UAMu IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 13:11
    Drogi Panie inwestorze,jezeli tez studiowales, to takze zaliczasz sie do bydla,
    tylko troche wyrosnietego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
  • Gość: Cieńki i Góla IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 18:45
    A Ty co inwestorze dorobkiewiczu Zetke sie pewnie tylko
    skończyło.......................Studenci do nauki a Ty do łopaty oszołomie
  • Gość: Abdi,Ćwiku IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 18:45
    Bez komentarza nie bede schodzil do panskiego poziomu gdyz student geografii
    nie brodzi jak pan w brodziku intelektualnym.Poprostu prezentujesz czlwieku
    swoim zachowaniee poziom gow.............!!!!!!!
  • Gość: yo yo yo IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 18:46
  • Gość: ree IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 18:49
    Co to za komentarz!! Skad takie wnioski, studenci UAM owscy sa kulturalni ,
    zachowuja sie wpelni jak dorosli ludzie, a skad "wiesz" ze handluja hie :P
    podejrzane... To ze nie odbijaj biletow to nie znaczy ze nie uzywaja czegos
    takiego jak bilet miesieczny , aczkolwiek takie obiektywne rozumowanie i
    rozroznianie chamstwa od porzadnych ludzi dla autora tego tego komentarza jest
    zapewne OBCE i sprawia mu duzy problem !
  • sloneczkonati 05.05.05, 18:51
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: Aga&Asia IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 18:57
    Hmm...Po przeczytaniu Pana komentarza zastanawiamy się jaki reprezentuje Pan
    poziom- mniemamy ,że pewnie niższy niż Ci rozwydrzeni studenci, bo pewnie nigdy
    Pan nim nie był. Zastanawiamy się tylko skąd takie absurdalne
    informacje"rozwydrzone bydlo handlujace pokatnie spirytusem w akademikach" poza
    tym może jest Pan kanarem, stąd informacja, że nie płacimy za bilety MPK? Pan
    chyba od zawsze był starym, spróchniałym, nadętym, marudzącym, nieużytym i
    żałosnym bufonem.
  • Gość: napalony IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.05.05, 22:32
    a co robicie laseczki w weekend? :P
  • Gość: studenci IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 20:02
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: j.j. IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 20:03
    brak mi słów czytając tą opinię, nie można patzreć na ogół studentów przez
    pryzmat kilku ewenementów, którzy zachowują zgonie z tym jak zostało to
    napisane... tramwaje sa poitrzebne
  • Gość: student IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 20:04
    Ta wypowiedz wynika prawdopodobnie z Twoich kompleksów!!! Ciiekawe czy
    skończyłeś chociaż podstawówke... Od kiedy zajęcia odbywają się po północy?
    Poza tym studenci nie odbijają biletów bo mają sieciówki!!! Chyba spirytus
    uderzył ci do głowy!!! Zastanow sie co piszesz!
  • Gość: głupota IP: 81.58.53.* 08.05.05, 13:31
    wszysto to jest sucha dyskusja! Weźcie się w końcu do czynów.
  • Gość: Leszekk IP: 212.126.17.* 05.05.05, 12:24
    czy ktos wie jakie są losy kolejki na Ławicę, miała ja zbudować jakaś Japonska
    firma. podobno projekty były w stadium bardzo zaawansowanym i od jesieni sprawa
    ucichła.
  • Gość: inwestor IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 14:11
    a) z ludzmi, ktorzy gadaja sami ze soba, nie bede dyskutowal
    b) pisalem o osobach, ktore sa studentami tylko z nazwy, w swojej wypowiedzi
    napisalem, ze szkoda osob, ktore na studia poszly po o by sie uczyc, bo takich
    ludzi cenie
  • Gość: prezes IP: 150.254.111.* 05.05.05, 15:16
    Takich studentow jest wiekszosc (przyszli by sie uczyc) Oni oraz
    mieszkancyłosiu pobliskich Osiedli powinni miec tramwaj !!!
    Poznań to nie tylko centrum i Rataje !!!

    > napisalem, ze szkoda osob, ktore na studia poszly po o by sie uczyc, bo
    takich
    > ludzi cenie
  • Gość: paragon IP: *.icpnet.pl 05.05.05, 18:04
    Budowa każdej nowej trasy w ulicach, które służą dziś samochodom, wymaga
    zbudowania w zamian innej trasy dla aut - mówi Deskur.

    A mi się wydaje, że jakoś to można załatwić inaczej skoro jak się okazuje -
    obecnie trasy dla tramwajów służą głonie jako trasy dla aut....
    jadąc 28 czerwca czy dąbrowskiego tramwaj stoi sobie jak gb\dyby nigdy nic w
    korku tworoznym przez ileś tam samochoidów, a nawet jeśli akurat wszystkie się
    ustawią tak aby tramwaj mógł od biedy przecjahć to i tak znajdzie się debil co
    zablokuje.
    To dla kogo są te trasy?
    Widocznie dla samochodów a skoro tak to nie widzę powodu, aby tak szalenie dbac
    o to czy samochody będą miały gdzie jechać, skoro obecnie samochody mają
    tramwaje głęboko...
    A może ktoś wpadnie na pomysł i zrobi woko.ło tych szyn linię ciągłą żeby
    tramwaj nie musial stać w korkach, bo to chyba jest rzecz niezgodna z samą ideą
    ztramwaju!
  • Gość: Cinki $ Góla IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 18:41
    Bardzo ale to bardzo nam sie nie podoba postawa MPU, uniemożliwia ona nam
    przyszłej inteligencji naszego wpsaniałego kraju Polski i miasta Poznania. Nie
    pozwoli nam to pobierać nauki i zdobywac doswiadczenia w godnych studenta XXI
    w. warunkach. Musimy marnotrawic nasz ceny czas na męczace dojazdy autobusami
    oraz innymi niewygodnymi środkami transportu. Gdyby MPU zgodziło się bardzo
    chętnie wsparlibyśmy w przysżłości ich kierowniucze stanowiska. Liczymy na
    zmiane stanowiska w tej sprawie bo inaczej ku.. mac rozjebiemy wasze budynki
    sku..ele POZDROOOOOOOOO
  • Gość: Agusia&Asiula IP: *.geo.amu.edu.pl 05.05.05, 18:44
    Uważamy,iż tramwaj na Morasku jest lepszym pomysłem niz tramwaj na Naramowicką.
    Tym bardziej, że na Morasku są Campusy i tramwaj na Morasko ułatwiałby
    studentom dojazd na uczelnie i poruszanie się między nią a centrum miasta.
    Chcemy linie tramwajową:)!!!
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.05.05, 22:54
    Gość portalu: Agusia&Asiula napisał(a):

    > Uważamy,iż tramwaj na Morasku jest lepszym pomysłem niz tramwaj na
    Naramowicką.
    >
    > Tym bardziej, że na Morasku są Campusy i tramwaj na Morasko ułatwiałby
    > studentom dojazd na uczelnie i poruszanie się między nią a centrum miasta.
    > Chcemy linie tramwajową:)!!!

    Najlepsze to byłoby wybudowanie jednej i drugiej linii i połączenie ich.
  • Gość: tencokiedyśczytał IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.05.05, 14:29
    Jak pamiętam w połowie tego roku (konkretnej daty nie znam) na łamach Gazety
    pojawił się artykuł na temat plau poprowadzenia tramwaju na Różany (może gazeta
    przypomni ten artykuł), były dwa projekty, pierwszy to przedłużenie PST pod
    wydział Bioligii, a następnie do Dzięgielowej, wzdłóż strumienia Różany Potok
    do Naramowickiej, był też drugi projekt, który zakładał, że trasa odrazu skręci
    za torami i pójdzie wzdłóż Dzięgielowej. Uniwersytet popierał te drugie
    rozwiązanie, czyli ok 300-500m od zabudowań, bo nie chciał, aby był "kampus
    rozcięty", czyli dużo by studenci nie zyskali, ale lepsze to niż nic.
  • Gość: student IP: *.icpnet.pl 07.05.05, 01:18
    Na Morasku są już wydziały Biologi, MAtmy, Fizy, Geografi, będa Chemii i NAuk
    Politycznych i Dziennikarstwa w ciągu 3 lat a to oznacza według ich dzisiejszej
    wielkości ok 17 tyś studnetow?? Inwestor to jest więcej niż korzysta z trasy
    lini nr 3.
  • Gość: RobuR IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.05.05, 13:24
    Dzień dobry ;)
    Słucham i czytam ostatnio wiele na temat pomysłu przeprowadzenia tramwaju na
    kampus na Morasku. Nie wiem jednak jaki to ma sens, powołam się może na wywiad
    z p. Deskurem, przeprowadzony niedawno w Gazecie Wyborczej. Otóż wspomniany p.
    Deskur poinformował, że zapełnienie tramwaju bedzie rzędu 15% (wariant
    proponowany przez rektora UAM), lub 30% (dla trasy przecinającej kampus). Czy
    budowa w takim wypadku ma sens? Zawsze popierałem transport zbiorowy, ale nie
    sądzę, że takie wyniki analiz powinny skłonić miasto do budowy torów. Oto
    argumenty przeciw:
    1. Badania obejmują okres "studencki" czyli czas nauki akademickiej. A co
    potem? Przecież są CZTERY miesiące w roku, w których na Morasko nie jeździ
    nikt! Mianowicie: czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień. To cała 1/3 roku, w
    której jak widać obecnie w autobusach wożone jest powietrze. Należy dodać, że
    prócz tych czterech miesięcy są jeszcze inne dni wolne, takie jak: sesja
    zimowa, okresy świąt itd. Wystarczy zobaczyć, w jakie dni MPK zawiesza kursy
    linii 98. Okazuje się, że czasy "wożenia powietrza" to w ciągu roku jakieś 5,5
    miesiąca, maksymalnie.
    2. Gdyby miasto chciało budować linię tramwajową, musiałoby brać pod uwagę
    tylko wariant puszczenia jej dołem, we wkopie rozpoczynając od obecnego
    przystanku "szymanowskiego", aż za tory kolejowe. Parametry łuków tramwajowych
    są takie a nie inne (wobec prawa i przepisów budowlanych), że linia zajęłaby
    sporo miejsca, zwłaszcza przy przejściu pod torami, i zakręcie w kampus. A
    pamiętajmy, należy jeszcze wybudować drogę wzdłuż linii tramwajowej -
    przedłużenie trasy Średnicowej, również z bezkolizyjnym przejściem przez tory
    kolejowe, aby miało to jakiś sens (wystarczy powiedzieć, jak wygląda dziś
    przejazd wzdłuż ulicy Umultowskiej. Nadmieniam, że przy wariancie wkopu dla
    tramwaju, należałoby zlikwidować pętlę na Sobieskiego (dla PST) i umieścić
    przystanek końcowy gdzieś na kampusie, lub na Os. Różany Potok. Dlaczego? brak
    miejsca na Os. Sobieskiego dla torów i dla pętli jednocześnie.
    3. Gdy nie ma pętli na sobieskiego, wszystkie linie PST muszą kończyć na
    kampusie. A jak już napisałem, wypełnienie poijazdów jest niskie dla dni nauki,
    i zerowe (praktycznie, nie licząc z 10 osób na jeden kurs mieszkańców osiedla).
    Zmniejszać częstotliwości się nie opłaca, bo stracą mieszkańcy Piątkowa i
    Winograd, a budowa innej pętli w obrębie tych dwóch dzielnic nie ma sensu
    żadnego.

    Wobec tych argumentów sądzę, że nie ma zbyt wielkiego sensu budować linię
    tramwajową na kampus. Co należy zrobić? Oto odpowiedź:
    1. Poszerzyć trasę Średnicową na całej długości od Centrum do dwóch pasów.
    2. Wybudować wiadukt nad torami na Morasko, i przedłużyć dwupasmową drogę przez
    Kampus w obecnej ulicy Dzięgielowej aż do ulicy Naramowickiej.
    3. Wybudować zjazdy z tej drogi i sięgacze pod poszczególne wydziały i
    skrzyżowanie z drogą prowadzącą do Os. Różany Potok, pływalni i wydziałów
    geografii i geologii.
    4. Zbudować Dworzec autobusowy przy pętli PST na Sobieskiego, według planów
    miejskich, która zebrałaby wszystkie linie autobusowe z Os. Sobieskiego, Os.
    Batorego oraz podmiejskie (Suchy Las, Rokietnica) i stworzyć tam punkt
    przesiadkowy.
    5. Zreorganizować komunikację autobusową w tamtym rejonie, w następujący sposób:
    linia 50 - nowa - Os. Sobieskiego - Średnicówka - Kampus - Os. Różany potok.
    czas dojazdu to 6! minut, czyli dwukrotnie krótszy jak obecnie. Bez korków, bez
    stania na przejeździe. Bus jeździłby w szczycie co 5 minut, poza szczytem co 8.
    W dni wolne, wystarczy co 20 minut. Obsługiwać go bedą 3 autobusy, tak jak dziś
    98.
    linia 67 - ze Śródki do przejazdu na Naramowickiej bez zmian, dalej skręt w
    lewo w Średnicówkę i do Os. Różany Potok. W dni robocze co 12 minut, w wolne -
    co 20. To jest maksymalnie 5 autobusów (tak jak teraz)
    linia 87 - bez zmian, tylko mała reorganizacja częstotliwości w dni robocze do
    co 20 minut (obecnie 22-25) i w wolne co 40 minut. (dwa busy)
    linia 98 - Os. Sobieskiego - Średnicówka - Kampus - Średnicowa do
    Naramowickiej, dlaej jak obecnie 67 do Radojewa. (co 20 minut - czyli 2 busy)

    Koszty komunikacji autobusowej są podobne do dzisiejszych, tak jak liczba
    wypuszczanego taboru. Plusem jest to, ze w dni wolne od nauki częstotliwość
    można zmniejszyć, lub np. zawiesić linię 50. A i mieszkańcy Radojewa zyskają
    szybki dojazd do PST i centrum miasta (do Sobieskiego z Radojewa to ok 14
    minut) a mieszkańcy Naramowickiej będą mieli częściej jeżdżący 67, o co apelują
    rady tamtejszych osiedli.
    Plusem jest jeszcze transport drogowy lepszy, gdyż taki łącznik dwujezdniowy
    zassa ruch z naramowickiej, i odciąży ją znacznie, kierując ruch na szerszą
    Średnicówkę, i problem tzw. "nowej naramowickiej" po części się też rozwiąże.

    Nie łódźmy się, proszę państwa. Tramwaj nie ma większego sensu, poza tym
    obecnie przebudowy dróg w kampusie nikt nie planuje. Nadal będą dziury, ale
    będzie i tramwaj. Po co? przeciez mieszkańcy Różanego Potoku i tak mają auta, i
    nie przesiądą się na tramwaj. Bogaci studenci od samochodów też nie zmienią
    nawyków, nawet jak im się metro zbuduje. Czy nie lepiej jest w takim razie
    dogodzić wszystkim i lepszą komunikacją autobusową (niż ta co teraz - DNO!) i
    lepszymi drogami dla kierowców?

    pozdrawiam.
  • pan.nikt 11.05.05, 13:34
    jakie masz gwarancje, że analiza jest trafna?
    Czy w analizie rozważono problem dalszego rozwju kampusu i okolic?
    Prawdopodobnie za kilka lat, będzie konieczne kolejne przedłużenie linii poza
    kampus.
    I co wtedy?
    Objazdem?

    DLACZEGO LUDZIE TAK UWIELBIAJĄ UTRUDNIAĆ SOBIE ŻYCIE?
    DLACZEGO LUDZIE NIE UWZGLĘDNIAJĄ WIELOWIEKOWYCH DOŚWIADCZEŃ W ROZWOJU MIAST?
    Przeciez linia tramwajowa, jest jednym z czynników powodujących dyanamiczny
    rozwój danego rejonu. Podobnie,jak powstanie uniwersytetu.

    --
    MARZĘ O ŻYCIU W NORMALNYM KRAJU.
    TYM KRAJEM MA BYĆ POLSKA.
    CZY ZA DUŻO WYMAGAM????
  • Gość: RobuR IP: *.icpnet.pl 11.05.05, 17:43
    Ten teren jest przewidziany tylko i wyłącznie pod rozwój uniwersytetu. Tam nie
    będzie osiedli mieszkaniowych. tylko sam kampus, który będzie służył studentom
    przez 8 miesięcy w roku. A co z pozostałym okresem ? Jak nie wierzysz to
    przejedź się tam teraz - o tej porze dnia wiatr tam hula po polach. Miasto ma
    inne tereny pod rozwój i tam trzeba robić tramwaje.
  • pan.nikt 12.05.05, 00:21
    Jaki teren??
    Jest rzeczą oczywistą, że poza strefą ochronną UAM powstana osiedla
    mieszkaniowe, czyli również jakies klepy itd.

    --
    MARZĘ O ŻYCIU W NORMALNYM KRAJU.
    TYM KRAJEM MA BYĆ POLSKA.
    CZY ZA DUŻO WYMAGAM????
  • Gość: barttollini IP: *.icpnet.pl 11.05.05, 21:32
    Moze masz troche racji z tymi liniami autobusowymi, tylko jest inny problem.
    Zdaniem JM rektora tam na kampus, poza jego i profesorskimi limuzynami, nic nie
    ma wjezdzac!

    Czy bedzie to tramwaj, metro czy autobus, zawsze beda "plebejskim srodkiem
    lokomocji" dla ktorego w "gaju Akademosa" nie ma miejsca!!!

    Tu jest problem!
  • Gość: RobuR IP: *.crowley.pl 12.05.05, 15:38
    No, ale zawsze drogi dla tych limuzyn trzeba zbudować.. po co ma sobie pan
    Grobelny (wykładający na wydziale nauk geograficznych) zawieszenie w Lancii
    psuć.. No a zawsze po tych drogach mogą jeździć i busy.
    Ech... co by nie zbudować, ja i tak już tego nie doczekam, podobnie jak moi
    towarzysze niedoli z IV GP..
    pozdrawiam
    (wszystkich.. no z wyujątkami małymi)
  • Gość: Marcin IP: *.p-s-inter.net 14.05.05, 14:58
    Po tym wszystkim co tu napisałeś, budowa tramwaju na Morasko stała się dla mnie
    jeszcze bardziej oczywista. Nie dla samochodów i rozwiązań drogowych, kosztem
    komunikacji zbiorowej!
  • Gość: studentWNGIG IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.05, 23:54
    Czy CI ludzie sa powazni?Co im sie oplaca w koncu?Moze by tak lepiej
    zlikwidowac dublujaca sie linie na Rataje np 4 i byloby po sprawie???BYlaby
    kasa na budowe linii tramwajowej do kampusu.Co jest NIEZBĘDNE!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jak oni sobie nas studentow wyobrazaja???TYle wydzialow,mnostwo
    studentow,akademiki wkrotce i profesorki ktorzy tez jezdza
    tramwajem!!!!!!!!!!!!!

    Moze napiszmy jakas petycje???
  • Gość: armi IP: *.wi-lan.com.pl 08.05.05, 14:51
    O tramwaju mówiło się dużo, przy okazji organizacji uniwersjady w poznaniu. Wraz z upadkiem uniwersjady, upadł pomysł tramwaju. Widać miała to być decyzja czysto polityczna, a nie praktyczna.
    Co roku przybywa studentów na morasku i nowych budynków. Niestety komunikacja, nie zmieniła się wiele. Wciąż mamy dwa linie,obsługiwane przez autobusy ikarusy, poruszające się po drodze gorszej niż nie jedna wiejska droga.
    Przedłużenie PST do budynków usprawniłoby komunikację i w dłuższym okresie czasu mogłoby przynieść zyski nie tylko ekonomiczne. Mieszkańcy Różanego Potoku i studenci (także wykładowcy) zyskali by dobry, szybki i tani środek transportu.
    Kost inwestycji jest może wysoki, ale przecież to nie jest chwilowe zaspokojenie potrzeb ludności, tylko długofalowa inwestycja. Można pozyskać środki finansowe z UE na ten cel. Urzymanie linii tramwajowej nie powinno być droższe niż dwie linie autobusowe (98,87). W ogóle czy ktoś przeanalizował trasy tych autobusów. Bezsensowne pętle, zakręty i dublujące się przystanki - i jakoś nikt na koszty nie narzeka.

    Poza tym plany linii tramwajowej powinny powstać już wtedy, gdy ktoś wpadł na pomysł budowy tam kampusu. Czy tak trudno było przewidzieć problem dostępności komunikacyjnej tego miejsca wcześniej?? Studia to studenci, a nie tylko budynki! Teraz najłatwiej wytłumaczyć się, że nie mam miejsca na tramwaj... A może czas zmienić wspaniałych poznańskich planistów o PRL-owskim myśleniu, na ludzi młodych i lepiej wykształconych?
  • Gość: Andrzej IP: 150.254.124.* 10.05.05, 14:00
    Najśmieszniejsze jest to, że plan tego tramwaju powstał już w 1974 roku. Tylko
    potem ktoś (a wiadomo dokładnie, kto) zabudował jego korytarz. Przypominam,
    linia miała biec na północ od Kampusu i skręcać w kierunku Warty - do Owińsk.
    Polecam lekturę projektów PST - są na Polibudzie.
  • maciek_lech 12.05.05, 09:04
    Przy obecnym układzie drogowym w rejonie Kampusu i Różanego Potoku, jaki
    proponujesz przebieg linii autobusowych (wyprostujesz zakręty, zlikwidujesz
    przystanki?!).
  • Gość: pasazer IP: *.wi-lan.com.pl 13.05.05, 13:26
    ...wystarczy zlikwidowac kilka przystanków.. bo po co 2 przystanki przy jednym skryżowaniu albo 3 prystanki przy wydziale geografii???, gdzie i tak wszyscy wsiadają z jednej strony. itd.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka