Dodaj do ulubionych

Tiry pojadą od czwartku autostradą bez opłat

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.08.05, 09:26
super wiadomość!
ja myślę, że korki znikną nie tylko z Lechickiej (Bałtyckiej, Lutyckiej), ale
także zmniejszy się ruch na wielu innych ważnych ulicach (przede wszystkim na
całej II ramie). TIRy będą wybierać objazdy i nadkładanie drogi, niż wjeżdżać
do Poznania.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 31.08.05, 10:39
    Tak, dla miasta to jest oddech, ale ile to będzie kosztować?
    Policzmy...

    Budżet państwa (czyli my) do kasy AW będzie wpłacał co roku kilkaset milionów
    złotych za 150 km odcinek autostrady.

    Autostrada A2 to przedsięwzięcie prywatne, z biznesplanem, który nie wszak
    zakładał, że 100% cieżarówek pojedzie autostradą. Jesli cena, która jest
    obecnie, przy tak małym ruchu, wystarczająca na pokrycie kosztów stałych i
    zmiennych, to czy dopłaty na tym poziomie są uzasadnione, skoro z tych dopłat
    możnaby spłacać inwestycję czysto publiczną? Pomijam zabieg wyprzedzającej
    podwyżki opłat dla TIR-ów mającej na celu "zniwelować" rządową propozycję
    dotacji na poziomie 70% kosztów przejazdu.
    Jak wzrośnie zyskowność AW po tej operacji?

    Ile będą kosztować autostrady rocznie budżet Państwa, jeśli tym systemem
    zostanie objęte 100% planowanych autostrad, a więc 2500 km?
    Podpowiadam: 8300 mln zł!!!
    Za takie pieniądze mozna by budować rocznie setki km tanich dróg ekspresowych.
    Po co nam więc takie drogie autostrady?

    Poza tym, skoro TIR-y są głównym czynnikiem niszczącym nawierzchnię, to
    dlaczego osobowe nie mogą pojechać za pieniądze z tej samej dotacji państwowej?
    Przeciez nikt nie będzie miał ochoty płacić za przejazd osobowym samochodem po
    zapchanej ciężarówkami autostradzie skoro nie będzie się dało utrzymać
    prędkości 120-130 km/h. Wystarczy sobie zdać sprawę, że wiele ciężarówek nie
    jest w stanie jechać 100 km/h (przyjmowane jako norma dla autostrady), więc
    będziemy mieć stale do czynienia z zajętym lewym pasem w celu wyprzedzania
    tych "maruderów".
  • l.george.l 31.08.05, 10:53
    Pozwolę sobie więc powtórzyć moją nieśmiałą sugestię - blokujmy wjazd na A2 -
    to jest w naszym interesie.
  • Gość: Pozhoga IP: *.marol.local / *.internetdsl.tpnet.pl 31.08.05, 16:15
    Jak nie urok, to sraczka. AW była płatna - to źle, bo TIRy nie chcą jeździć. Ma
    być bezpłatna dla TIRów - też źle, bo dopłaci budżet państwa. W dodatku
    znajomość wysokości dopłat z porażającą dokładnością "kilkuset milionów złotych"
    w zupełności wystarcza, żeby wiedzieć, że te dopłaty będą za duże. Ręce opadają.

    Informuję: panśtwo nic nie buduje, bo to nie firma budowlana. Jeśli nie byłoby
    systemu koncesyjnego, państwo i tak musiałoby zlecać prace firmom budowalnym.
    Tylko że wtedy musiałoby jeszcze organizować cały proces budowy, bo buduje nie
    jedna firma, tylko piętnaście. Przy poziomie profesjonalizmu naszych urzędasów
    dopiero miałbyś na co pomstować.

    Pzdr,
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 31.08.05, 18:41
    Pewnie, najlepiej czepić się słówka... ;)
    Wg mojego zamysłu, było oczywiste, że "państwo" to inwestor czyli GDDIA.
    W końcu pozostałe drogi nie będa nigdy prywatne (tak jest na całym świecie) i
    tam też inwestorem czyli "budującym" jest administracja centralna lub samorząd.
    I nie ma w tym nic dziwnego, a urzędnicy zajmujący się sprawami społecznymi
    zawsze byli i będą - tak to już jest zorganizowane w demokracji. Niemniej ta
    sama demokracja pozwala ich nadzorować.

    A kwoty refundacji dla AW padały zawrotne właśnie w granicach od 400 do 600 mln
    i to nie są niestety żarty. Przeszukaj sobie archiwum tej lub innej gazety, jak
    nie wierzysz.

    Chyba, że jesteś wynajętym przez AW agentem PR do zabierania głosu na forum w
    obronie interesów firm - takie coś już jest, to też nie żart :)
  • Gość: Pozhoga IP: *.marol.local / *.internetdsl.tpnet.pl 02.09.05, 15:28
    Pczywiście, że jestem agentem. Argetyńskim. Tym z Mrożka.

    Pzdr,
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 01.09.05, 10:54
    Pozhoga, nie wiem dlaczego pomstujesz na Marcina, skoro to ona ma 100 % racji.
    AWSA i StAM prawem kaduka chcą z tzw. budżetu państwa (a tak naprawdę to z
    kieszeni użytkowników samochodów - i to tych niejeżdżących po płatnych
    autostradach oraz tych jeżdżących, ale zmuszonych do płacenia, czyli posiadaczy
    sam. osobowych) wyciągnąć jak najwięcej dla siebie. Kiedy parę tygodni temu
    zobaczyłem w TVN24 twarz A. Patalasa, a było to w dniu kiedy Sejm przegłosował
    jedynie 50 % dopłaty do ceny przejazdu ciężarówek, nie miałem wątpliwości, że
    facet ubolewa iż kończy mu się znakomity interes. Oczywiście SLD-owski Senat
    podwyższył dopłaty do 70 %, przedwyborczy Sejm tego nie odrzucił, a dodatkowo
    AWSA i StAM - wbrew obowiązującemu prawu !!! - jeszcze podniosły opłaty.
    W tej sytuacji dopłaty dla koncesjonariuszy będą - od przyszłego roku, bo za 12
    a nie za 4 miesiące i dojdą nowe odcinki płatne - wyższe od wpływów z winiet. A
    zatem jaki interes ma w tym państwo - przecież w takiej sytuacji korzystniejsza
    byłaby opcja alternatywna, czyli rezygnacja z obowiązkowych winiet w transporcie
    drogowym.
    I jeszcze jedno - argumenty wypowiadane przez A. Patalasa [nie spodziewaliśmy
    się takiego ruchu, będziemy musieli częściej remontować nawierzchnię, musimy
    ponosić dodatkowe koszty obsługi, itp. itd.] są żenujące zważywszy na jego
    wcześniejsze stanowisko prezesa rządowej Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad
    i wypowiadane wtedy poglądy na temat celów programu budowy autostrad oraz
    spodziewanego ruchu w korytarzu A2. Albo ten człowiek wtedy był absolutnie
    niekompetentny [prezesował agencji za czasów rządów Oleksego i Cimoszewicza, to
    może o czymś świadczyć] albo teraz kpi sobie z nas.
  • Gość: Pozhoga IP: *.marol.local / *.internetdsl.tpnet.pl 02.09.05, 15:39
    driver: prawem kaduka to państwo polskie zdziera opłaty za winiety z firm
    transportowych. Dlaczego ? Ano dlatego, że nie daje NIC w zamian (podobnie jak w
    przypadku opłaty paliwowej z resztą). Jeżeli ktoś z prywatnych pieniędzy
    wybudował porządną drogę, to ma prawo z niej pobierać opłaty zgodne z prawem.
    Jeżeli po fakcie (budowy) państwo zmienia warunki działania biznesu, to jego
    psim obowiązkiem jest za to zapłacić. Ile ? Nie wiem. Ale przynajmniej nie
    gadam, że "kilkaset milionów" to napewno za dużo, bo i skąd miałbym to wiedzieć ?

    No a do oceny siły argumentów na podstawie wyrazu twarzy rozmówcy jeszcze nie
    dorosłem.

    Pzdr,
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 06.09.05, 19:56
    Pozhoga, Szkoda że nie dorosłeś do tego, by móc rzetelnie przeanalizować to, co
    robią koncesjonariusze polskich autostrad. Jeżeli uważasz, że sztuczne
    podniesienie opłat dla ciężarówek, tylko po to by osiągnąć 100 % dopłaty od
    państwa (zamiast i tak zawyżonej 70 %), jest zgodne z prawem, to pozostaje mi
    tylko zapłakać nad stanem świadomosci społecznej takich obywateli jak Ty. Wiem,
    co piszę, o działaniu AWSA i StAM wbrew prawu, przypuszczam że już niedługo
    zajmie się tym nowy rząd.
    Osobiście nie mogę mieć choćby najmniejszego szacunku do pana Patalasa, jako
    byłego urzędnika państwowego, dla którego teraz liczy się jedynie jego prywatny
    biznes. Pozhoga, czy nie złości Cię, gdy pan Patalas ubolewa nad tym, że
    ciężarówki zniszczą mu asfalt na A2, a równocześnie - wskutek m.in. jego
    postępowania - przez kilka lat te ciężarówki rozjeżdżały równoległe drogi
    państwowe ? AWSA, jej właściciele i władze, co najmniej kilkakrotnie pokazały,
    jak pojmują rolę płatnych autostrad. I właśnie przeciwko temu ja, i wielu innych
    forumowiczów, protestujemy.
  • pan.nikt 06.09.05, 20:12
    brawo Driver
    --
    Nie wierz nigdy sprzedajnej kobiecie,
    a sondażom tym bardziej.
  • Gość: Awprawo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.05, 20:49
    Driver - popieram Twoją wypowiedź! Masz po prostu rację.
  • Gość: marianek IP: *.adsl.inetia.pl 01.09.05, 19:05
    płaci wlaściciel TIRA ,musi wykupic winete -za niemałe pieniądze
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 01.09.05, 20:32
    Problem polega na tym, że wpływy ze sprzedaży winiet będą od przyszłego roku
    niższe niż rekompensaty dla koncesjonariuszy - a więc nie tylko właściciel tira
    zapłąci ale ktoś jeszcze - KTO ??
  • Gość: StanisławMackowiak IP: *.icpnet.pl 31.08.05, 10:54
  • the_dzidka 31.08.05, 11:09
    TIR-y rozwalały 92 - było źle.
    TIR-y zamieniły życie mieszkańców Goliny w piekło - było źle.
    TIR-y będą mogły od jutra jeździć autostradą - OCZYWIŚCIE, ŻE ŹLE!!!!
    Bo Kulczyk, bo Srulczyk, bo tak po prostu, dla zasady, bo trzeba zanegować,
    żeby pokazać, jacy jesteśmy super i dalekowzroczni i na wszystkim doskonale się
    znamy, i w ogóle co nas obchodzą inni.
    MDLI mnie, jak to czytam, żeby się dosadniej nie wyrazić.
    I szalenie się cieszę, że TIR-y zostały wpuszczone na A2, i to nie tylko
    dlatego, że ten cały syf zniknie mi spod okien (mieszkam 150 m od Lechickiej).
    A teraz możecie się na mnie powyżywać, żeby podopieszczać swoje własne ego.

    --
    Dzidka
  • l.george.l 31.08.05, 11:41
    Ręce opadają. Pocałuj jeszcze, Dzidka, posła Pola w czółko za to, że dotrzymał
    słowa. Pewnie, że Tobie będzie lepiej, mi też, bo często Lechicką jest mi po
    drodze i nie będę musiał - mam nadzieję - objeżdżać zatoru Serbską i
    Naramowicką. Pozostaje jednak niesmak, bo jesteśmy w ch.ja robieni równo.
  • the_dzidka 31.08.05, 12:17
    Poseł Pol to może pocałować MNIE - ale nie powiem, gdzie, bo mi to Błażej
    wyrzuci na oślą.
    Podkreślić chciałam jednakowoż, że - jak już napisałam - nie chodzi mi tylko o
    moje osobiste korzyści (które są wątpliwe, ponieważ b. często jeżdżę
    autostradą, i teraz nie będzie już na niej tak wygodnie jak było). Naprawdę nie
    dostrzegasz ŻADNYCH plusów sytuacji?
    No to może jestem jakaś współczesna (i podstarzała) Pollyanna, ale ja
    dostrzegam.
    I doprawdy, szlag mnie trafia na nasze rodzime malkontenctwo i to, że wszyscy
    widzą szklankę w połowie pustą.
    I gratuluję mieszkańcom Goliny, do których mam sentyment ze względu na
    powiązania rodzinne. Gdyby nie wasz upór i determinacja, dalej byście mieli
    piekło, sajgon i wietnam w jednym. A my, przy okazji, też.

    --
    Dzidka
  • l.george.l 31.08.05, 12:33
    A kto o Sajgonie w Golinie na tym forum najwięcej pisał? Zdaje się, że ja.
    Cieszy mnie, że rozumiesz, gdzie Pol powinien nas pocałować, z tym, że mi się
    wydaje, że tym panem i pewnie paroma innymi powienien zająć się Trybunał Stanu
    za wydanie w prywatne ręce odcinka Września-Konin i za wieloletnią gehennę,
    jaką przeżywali mieszkańcy tamtych terenów. I warto to przypominać zanim jakiś
    kretyn odda na niego głos.
  • Gość: Marcin IP: *.g3.pl 31.08.05, 18:48
    Nikt nie neguje korzyści jakie z tego będą (ekologia i mniejszy hałas). Pytam
    tylko, dlaczego tak drogo??? To jest jedyny problem.

    No może jeszcze to, że osobowe mogłyby być wpuszczone extra "za darmo" czyli w
    ramach tych samych państwowych dopłat.

    Powtarzam jeszcze raz: czy kwoty obecnej dotacji dla AW na 150 km autostrady
    przemnożone przez planowane 2500 km autostrad nie mogłby być lepiej wydane (np.
    na drogi ekspresowe albo wprost na budowę autostrad)? Nie podoba mi się ten
    układ: teraz AW zarobi niezależnie czy będzie się starać czy nie - bo dotację
    dostanie od TIR-a, a nie ze względu na własne starania jakie do tej pory miała
    czynić (np. grę marketingową).
  • Gość: Awprawo IP: *.echostar.pl 31.08.05, 22:21
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 01.09.05, 11:16
    Dzidka, czy Ty naprawdę nie rozumiesz na czym polega problem ?? Przecież
    mieszkańcy Goliny oraz innych miast, miasteczek i wsi mogliby naprawdę
    skorzystać wtedy, gdyby autostrady były bezpłatne dla wszystkich. Ponieważ, mimo
    olbrzymich dopłat ze wspólnej kasy, AWSA nadal nie jest zadowolona (mówiono o
    tym dziś rano w radiowej jedynce), to wkrótce zapewne podniesie opłaty dla
    osobówek. Ponadto można się spodziewać, że wydłuży się czas odprawy na PPO,
    zmniejszy prędkość jazdy z powodu wyprzedzających się ciężarówek. W efekcie
    atrakcyjność A2 dla wielu wyraźnie spadnie i przeniosą się na "92". W
    konsekwencji przez Golinę będzie może jeździć mniej tirów, ale mimo to ruch
    wcale się nie zmniejszy.
    Wytłumacz mi także Dzidka, dlaczego za spokój w Golinie mają płacić ludzie z
    innych części kraju, mający za oknami ruch o natężeniu nie mniejszym niż na "92"
    ? Gdyby państwo mniej dopłacało do prywatnego interesu jakim jest eksploatacja
    autostrady, to zaosczędzone pieniądze można byłoby przeznaczyć na budowę takich
    miejscowości jak choćby Łapczyca na "4". A tak cały Krajowy Fundusz Drogowy
    zostanie przeżarty przez koncesjonariuszy płatnych autostrad. Z tego właśnie
    wynika opór trzeźwo myślących ludzi wobec takich działań jakie kolejne rządy od
    1994 r. (choć stopień zawinienia każdego z nich był inny) zastosowały wobec
    świętych krów w polskiej gospodarce, tzn. Autostrady Wielkopolskiej SA,
    Stalexportu - Autostrady Małopolskiej oraz Gdańsk Transport Company.
  • Gość: driver IP: *.chello.pl 01.09.05, 11:27
    w moim poprzednim poście zgubiło się słowo "obwodnic" (takich miejscowości jak
    np. Łapczyc)
  • Gość: Awprawo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.09.05, 12:11
  • Gość: El Comendante IP: 195.149.124.* 31.08.05, 11:42
    jak w temacie
    A ty Dzidka masz rację.
  • Gość: Awprawo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.08.05, 11:43
    Widzisz ja tez sie ciesze że bedzie mniej samochodów w tranzycie przejeżdżać
    przez Poznań. Ale to nasze malkontenctwo wynika z pragnienia normalności -
    przeciez tą autostradę mogo spokojnie wybudowac Państwo i puścić normalny ruch
    bez żadnych ograniczen - taka jest rola autostrady. A tymczasem pozwolono
    prywatnej firmie i do tego zapewniono (!!) jej stałe dochody od 100% płatnika
    jakim jestpaństwo. To przykre po prostu, że nie może być normalnie.
  • qiekrz 31.08.05, 14:56
    owszem, zjadą polskie ciężarówki, bo mają wykupioną winietę na cały rok.
    Ruskie, białoruskie, ukraińskie i inne obce wcale mogą nie zjechać, bo im się
    nie opłaca. Teraz mogą jechać za darmo, bo nie wypełniają i nie naklejają
    tranzytowej winiety, o ile nie dostaną ostrzeżenia prze cb radio, że gdzieś po
    drodze policja albo ITD to sprawdza. Żeby pojechać autostradą "za darmo",
    trzeba się okazać na bramce aktualną winietą, więc żeby skorzystać z A2 i tak
    nasi trakerzy kochani będą musieli zapłacić. Jeśli nie wjadą na autostradę,
    nadal pojadą za darmo, chociaż nielegalnie...
  • Gość: LC IP: *.84629.hso.uk.com 01.09.05, 13:51
    Ja mam nadzieje, ze po zmniejszeniu sie ruchu na Lechickiej pójdzie tamtedy
    jakas linia autobusowa do mostu
  • awprawo 02.09.05, 22:36
    ani wjazdów - przeciez to kpina jadą z Poznania czy to na wschód czy na zachód
    to dopiero w Nowym Tomyślu albo Wrześni jest zjazd-koniec drogi. Jak zatem mają
    chociażby rozwijać sie okoliczne gminy? Nie byłoby tego problem gdyby
    autostradę budowalo Państwo (jak chociażby na odcinku Września-Łódź) przy 75-
    82% wsparciu finansowym UE. No ale u nas rządzi po prostu mafia...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka