Dodaj do ulubionych

Jak oceniamy komunikację w Poznaniu?

17.04.06, 21:48
No tak, aby się przekonać jak mamy dobrze należy się przejechać np: do
Warszawy. Tam to dopiero historia jeździ na drogach i torach. W Poznaniu jest
jeszcze trochę do zrobienia, ale do innych miast to jest dzień do nocy.
Edytor zaawansowany
  • exex 17.04.06, 21:50
    W Poznaniu jest na prawdę nieźle. Wystarczy pojachać do Warszawy, czy do
    Wrocławia, o Lublinie (koszmar)nie wspominając. Tam to historia jeździ po
    drogach i torach, o jakości kursów nie wspominając. Polecam się przejechać to
    już nigdy złego słowa o MPK nie powiecie.
  • Gość: Kuba IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.04.06, 22:24
    Racja, w wielu innych miastach (szczególnie na wschodzie) jest jeszcze większy
    syf. Jest dużo do zrobienia, ale dużo też jest już zrobione, popatrzmy np. w
    przeciągu paru lat ile tras tramwajowych zostało komplentnie zmodernizowanych:
    Starołeka,Grunwaldzka,Esktkowskiego, ronda: Rataje, Starołęka, a teraz
    Skrzyzowanie GL/HE+wiadukt nad Droga Dębińską, Szybki Tramwaj na Rataje. Mi się
    wydaje ze jak na Polskie realia to i tak dużo. Są jeszcze takie miejsca typu
    Winogrady, Dębiec które czekają na remont ale wszystko mam nadzieje jakos
    pójdzie no chyba że zacznie się masowe blokowanie inwestycji jak np. pan
    Bąkowski :( Co do dróg to mamy też autostrade co której np. nie ma do tej pory
    stolica. Mało natomiast jest modernizacji nawierzchni z centrum tu ewidentny
    minus. A co do tramwajów to chyba tylko jacyś wybitni przeciwnicy którzy żadko
    jeżdzą po mieście mówią że się spóźniają.
  • Gość: LukasK IP: 217.153.71.* 18.04.06, 16:14
    > Co do dróg to mamy też autostrade co której np. nie ma do tej pory
    > stolica.

    Cóż z tego, jeśli ta autostrada nie jest połączona z żadną inną, a jedynym
    wielkim miastem, do którego można autostradą dojechać, jest Konin?

    Podobnie, mieszkańcy Warszawy czują się lepsi po uzyskaniu metra (cała Polska
    buduje stolicę!), które ma jak na razie jedną linię, nie przecinającą nawet
    miasta, tylko łączącą śródmieście z osiedlem na peryferiach.

    Niemcy w czasie wojny doszli z budową autostrady prawie pod Poznań. Polacy
    przez 45 lat komuny i 15 tzw. wolności zrobili mały kawałeczek. Spytajmy, jak
    to się dzieje, że A4 jest już zbudowana prawie w całości, przynajmniej na
    odcinku od Niemiec do Krakowa. A2 wpadła w ręce jedynej słusznej spółki i
    nikomu nie zależy ani na tym, żeby ona powstała, ani - jak już powstanie - żeby
    z niej korzystano.
  • Gość: Ja01 IP: *.icpnet.pl 18.04.06, 14:32
    Do przykładów kiepskiej komunikacji mozna by dopisac jeszcze GOP. Ich tabor
    jest straszny, infrastruktura tez nie lepsza. Cieszmy sie tym co mamy i nie
    nazekajmy za duzo.
  • posener89 24.04.06, 10:15
    Według mnie komunikacje mamy bardzo dobrą w porównaniu do innych miast w
    Polsce. Jedyne co mi sie nie podoba to te straszne kanciaste tramwaje które MPK
    powinno wymienić i to jak najszybciej. A co do jeżdżącej historii to u nas też
    troche jej jeździ, mam na myśli Duwagi i holenderskie Beynesy lecz to jest
    zupełnie co innego, tymi tramwajami jeździ się wygodniej niż Konstalami a są o
    wiele lat starsze. Co do autobusów to zastrzeżeń nie mam.
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.04.06, 22:56
    do tego wylotówki oraz wykończenie IIrama,
    A komunikacja publiczna naprawdę jest bardzo dobra, nie jedno masto na
    zachodzie mogło by brać przykład, dostrzegam braki, ale jest nieźle
  • Gość: koli IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.04.06, 23:11
    Zawsze sie jakies powody do narzekania znajda ,ale ogolnie nie jest zle :)
    Biorac pod uwage ceny sieciowek (chyba jedne z najnizszych w polsce) to tylko
    jezdzic ;)
  • Gość: Ania IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.04.06, 23:39
    Komunikacja super, ale jeżeli kierowcy samochodów zaczną się przesiadać na tramwaje i autobusy to już nie będzie tak różowo...tłok, tłok i jeszcze raz tłok. Już teraz czasami trudno wejść do tramwaju. Często jak mi się nie śpieszy to czekam na następny tramwaj, żeby nie wsiadać w zatloczony i mieć policzek przyklejony do drzwi np. 12-tki ;-). Ale póki co to 5+ :-)
  • Gość: chlebodawca IP: 212.126.9.* 18.04.06, 01:08
    hehe Tramwaje w poznaniu sa całkiem niezłe. :P
    Doszedłem do takiego wniosku po wizycie we wrocławiu, gdzie 30 letnie 102 jeżdżą
    na porządku dziennym :P u nas chyba tylko jedna, nieźle zmodernizowana na 11stce :)
    nie narzekać, poznaniacy :P
    jak nei pasuje, to na rowery :)
  • Gość: Poznańczyk20 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 18:21
    Tak, nasza Księżniczka 102Na w historycznym, pieknym,zielonym malowaniu TYLKO I
    WYŁĄCZNIE na linii 11, najbardziej zielonej w Poznaniu...
  • Gość: Poznańczyk20 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 18:16
    Przestańcie z tą 12-tką!! czy tylko0 umiecie jeździć? A 6,11,13,14,15 ?? jeżdżą
    po trasie 12tki i jakoś nie umiecie nimi jeździć?!

    Moglibyscie zacząć jeździć 11tką a nie truć, bo przeszkadza mi TYLKO w
    poznańskiej komunikacji, że 11tka jeździ co 20 minut! Poza tym jest ok, tylko
    żeby mój tramwaj jeździł częściej...
  • Gość: :) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 01:10
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • drhuckenbush 18.04.06, 09:43
    Transport publiczny jest tak dobrze oceniany, bo malo kto nim jezdzi (w sensie
    ze nie ma kto krytykowac)...
    Ale tak juz powazniej - w centrum komunikacja miejska jakos sie sprawdza. Ale
    przedmiescia czy dlugie trasy? Tragicznie. Czemu wiec nie zostalo to wytkniete?
    Bo ci mieszkancy jezdza do pracy wlasnym samochodem i problemu z KM nie maja.
    Podwyzszanie standardu... owszem, niskopodlogowce sa potrzebne. I to bardzo. Co
    z tego, ze kupiono 14 Combino, skoro razem z RT6N1 daje nam to 24 niskie
    tramwaje na 200 skladow? Troszke malo...
    No i torowiska... Uklad wyjety z lat 70-tych, nic sie nie zmienil od dawna. W
    1980(?) budowa trasy na Piatkowska, w 1984 Żegrze, 1997 PST i NIC poza tym. Z
    placu Wiosny Ludow na Wilde najkrotsza droga (pewnie z 1,5 km) zajmuje prawie 15
    minut!

    --
    Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem -
    Polska jest Polską, a Polak Polakiem.
  • Gość: autem.szybciej IP: *.2-0.pl 18.04.06, 13:35
    > Transport publiczny jest tak dobrze oceniany, bo malo kto nim jezdzi (w sensie
    > ze nie ma kto krytykowac)...

    Ale Poznań jest łatwo przejezdny samochodem, stosunkowo małe odległości, sporo dróg przez centrum. W MPK zaś jeździ głównie młodzież, studenci i staruszki. Tramwaje z małą ilością siedzeń, wyrysowane szyby, dłuższy dojazd to 1-2 przesiadki, czekanie... Kto liczy swój czas, to taniej i wygodniej wychodzi samochód.
  • Gość: LukasK IP: 217.153.71.* 18.04.06, 16:41
    > taniej i wygodniej wychodzi samochód.

    Sieciówka na cały rok kosztuje 567 zł. Samo OC za samochód kosztuje mniej
    więcej tyle samo, jeśli się ma 60% zniżki. Paliwo też kosztuje, serwis...

    Oczywiście dotyczy to tylko osób, które jeżdżą same. Ale patrząc na zawartość
    90% samochodów stojących w korkach, nie jest to istotne ograniczenie.
  • drhuckenbush 18.04.06, 21:26
    OC wynosi mniej, jak sie ma znizki... No i sie rozklada rowniez na wyjazdy w
    dluzsze trasy, ktorych to za pomoca MPK nie da sie pokonac...
    Jednorazowe jazdy sa zdecydowanie tansze samochodem - wystarczy jechac w 2 osoby...

    --
    Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem -
    Polska jest Polską, a Polak Polakiem.
  • drhuckenbush 18.04.06, 10:52
    Rownajmy sie do lepszych.
    Proponuje przejechac sie na zachod i tam zobaczyc.
    --
    Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem -
    Polska jest Polską, a Polak Polakiem.
  • Gość: Janek IP: 195.197.212.* 18.04.06, 12:10
    Komunikacja MPK sie stara co prawda ale
    -po pierwsze szygnalizacja swietlna dla przejazdu tramwajow jest jak za wilusia.
    Proponuje ja ulepszyc, azeby tramwaj mial zawsze zielona linie (skrocic
    oczekiwania tramwaju do min. Najgorsze sa przejazdy poznymi wieczorami i noca,
    ruchu samochodowego nie ma a tramwaj czeka na swiatlach).

    - a po drugie wyjazd autobusu z przystanku powinien miec pierszenstwo, i to
    wszedzie gdzie dozwolona szybkosc jest ponizej 60 km/godz.
    Pozdrawia
    Stary Poznaniak
  • Gość: pav IP: *.inter / *.net-40.rev.inter-c.pl 18.04.06, 14:02
    zdaje sie ze autobus wyjezdzajacy z przystanku (zatoki) [przynajmniej
    teoretycznie] MA pierszenstwo, tak jest w kodeksie. szkoda ze prawie nikt tego
    nie przestrzega

    popieram 'zielona linie' dla tramwajow. zwlaszcza na zamehofa gdzie zdarza sie
    ze tramwaj zatrzymuje sie przed przejsciem dla pieszych przez tory podczas gdy
    samochody jada przez to samo przejscie przez ulice - glupie
  • Gość: mieszkamnaRatajach IP: *.icpnet.pl 18.04.06, 16:51
    Głupie, to jest co najwyżej umiejscowienie tych przystanków ZA światłami, a nie
    PRZED nimi, ale widać inaczej tego się nie dało zrobić.
  • Gość: KOKO IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.04.06, 12:45
    Bez sensu bez zjazdów - np wiara z dopiewa musi tłuc sie bocznymi drogami
    zamiast dojeżdżać autostradą.. to samo ze wschodniej strony
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 14:32
    Tu się zgodzę A2 wogóle nie służy mieszkańcom podpoznańskich miejscowości brak
    jest sensownego wjazdu na A2 ze Swarzędza, Tarnowa Podgórnego, Dopiewa,
  • Gość: Tomek IP: *.echostar.pl 18.04.06, 21:44
    Gość portalu: LC napisał(a):

    > Tu się zgodzę A2 wogóle nie służy mieszkańcom podpoznańskich miejscowości
    brak
    > jest sensownego wjazdu na A2 ze Swarzędza, Tarnowa Podgórnego, Dopiewa,

    Dlatego już nigdy więcej tzw. "koncesonariuszy prywatnych" o ni nigdy nie
    buduja autostrad dla ludzi...
  • Gość: KrólikOkrutnik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 14:50
    Poznań ma najlepszą infrastrukturę drogową i KM w Polsce. I to jest fakt!
    Ale nie spoczywajmy na laurach i porównujmy się do miast np. niemieckich,
    zachodnioeuropejskich. Stlica WLKP zawsze była o krok do przodu, dlatego
    przyjechałem tu na studia w 1998r i dla tego tu zostałem...
  • Gość: bartollini IP: *.adsl.inetia.pl 18.04.06, 15:03
    Problemem nie są, jak niektórzy w artykule twierdzą, stare tramwaje, ale ich
    prędkość. Są one dużo wolniejsze niż samochody. Jazda autem z Grunwaldu na
    Piątkowo zajmuje mi ok. 15 minut, tramwajem ok. 30 min. Nowy tabor nic nie da,
    jak ma się wygodną drugą ramę czy wyśmienitą średnicówkę. Dzięki Polskiej, mam
    nadzieję, czas dojazdu do pracy skróci się do 10 min. Rozważając czasy podróży
    nie mam na myśli czasu potrzebnego na dojście.
  • Gość: LukasK IP: 217.153.71.* 18.04.06, 16:52
    To chyba jesteś piratem drogowym.

    Przejazd z przystanku PST Słowiańska na cmentarz Junikowo to zawsze około 30
    minut. Przejazd samochodem to około 25 minut.

    Ale ja wiem, że na terenie zabudowanym obowiązuje limit prędkości do 50 km/h.
  • Gość: LC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 18:37
    Na Niestachowskiej masz 80 i Św Wawrzyńca też, więc nie trzeba być piratem
  • lukask73 25.04.06, 16:15
    Po co jechać Wawrzyńca? Żeby stać 10 minut na światłach przy Niestachowskiej?

    A tego odcinka "80/h" jadąc na Słowiańską, to mam chyba aż kilometr.
  • Gość: tomasz IP: 195.20.110.* 18.04.06, 16:25
    Proszę uprzejmie sprawdzić punktualność kursowania, zdarza się, i to często, że
    na "A" czekam blisko godzinę i ostatecznie nie wiem czy jest to ten pierwszy
    czy drugi, czy też trzeci (także spóźniony) autobus wg rozkładu, czy też
    czwarty jedzie o 5 minut za wcześnie.... Inne autobusy (59,77,78,63,69) to
    podobna loteria.
    Tramwaje: linia "13" jeździ jak chce, w centrum potrafi nie jechać przez 30
    minut w godzinach ok 17-19:00, potem jadą co 5 minut.
    Jakieś paranoje z tym zadowoleniem. Może badania były na niewłaściwej próbie
    konsumentów?

    Mimo wszystko jest lepiej niż było 16 lat temu :)

    Pozdrawiam,
    Tomek
  • Gość: wózkowicz IP: *.icpnet.pl 18.04.06, 16:48
    jak długo w Poznaniu nie będzie 51% (czyli więcej niż połowy) niskopodłogowego
    taboru tak autobusowego jak i tramwajowego, zarówno na liniach dziennych jak i
    na nocnych, tak długo ja (ponieważ jestem niepełnosprawny ruchowo i brak
    takowego transportu ogranicza moje możliwości przemieszczania się po mieście),
    będę oceniał negatywnie komunikację w Poznaniu (co nie oznacza że negatywnie
    oceniam pracowników komunikacji - motorniczych i kierowców)
  • Gość: cccd IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 18:02
    "Mamy kiepskie drogi, ale za to dobrą komunikację miejską".
    Ciekawe, po każdej tzw. modernizacji ulic wydłuża się czas podróży tramwajem,
    np. z Łazarza na Miłostowo.A brud i zaduch stają się coraz bardziej dokuczliwe.
  • Gość: mia IP: *.icpnet.pl 18.04.06, 18:20
    ze względu na stan poznańskich chodników.
    wsiadam pod domem, wysiadam pod pracą.
    nie muszę chodzić po dziurawych krzywych chodnikach z wielkokamienistego betonu
    (udręka w butach na obcasach), nie ponoszę ryzyka wdepnięcia w psią kupę...
    i będę jeździć autem choćby poznańskie MPK było najlepsze na świecie.
  • Gość: optymista IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 18:44
    zapomniałaś dodać: i jestem leniwą idiotką...
  • Gość: mia IP: *.icpnet.pl 19.04.06, 16:22
    nie leniwa, tylko wygodna. idiotka - tak - bo nie kupuję w media markcie.
    zanim kogoś obrazisz, staraj sie zrozumieć - swoim komentarzem przewrotnie po
    raz kolejny zwracam uwagę na fatalny stan chodników w Poznaniu.
    poza tym uważam, że skoro dałam zarobić poznańskiemu dilerowi, który płaci
    podatki miastu i płace bardzo wysoki podatek od nieruchomości - garażu - także
    miastu, to nie po to aby samochód stał i rdzewial oraz nie mam moralnego
    obowiązku korzystania z komunikacji miejskiej.
  • poznanczyk 18.04.06, 21:27
    > Poznań ciągle potrzebuje (...) wygodnych przystanków - podkreśla dr Andrzej
    Krych z poznańskiego Biura Inżynierii Transportu.

    Tylko jestem ciekaw w takim razie kto z "ekspertów" projektuje takie kurioza jak
    przystanek tramwajowy przy Moście Dworcowym, Moście Teatralnym, Al.
    Marcinkowskiego. Kto zezwala na blokowanie kioskiem całego przystanku jak na
    Matejki-Grunwaldzkiej, itd.... Może p. Krych wyjaśniłby nam kto za tym stoi???
  • Gość: optymista IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.06, 21:34
    Pewnie on! Wiecznie się myli, bo nie bierze pod uwagę praktyki z punktu
    widzenia mieszkańców użytkujących linię, pojazd czy przystanek, ale jest MEDIUM
    I BOGIEM, więc mam nadzieje ze pojdzie juz na emeryture bo blisko mu...
  • kufferka 24.04.06, 11:42
    pewnie w centrum jest nienajgorzej, ale na Starych Winogradach gdzie mieszkam
    tragedia! Zapraszam zainteresowanych i niedowiarków na wizję lokalną!!! Np. przy
    ul. Pasieka i ul. Żniwnej w ogóle nie ma wysepek. Przystanki są na chodniku, a
    do tramwaju trzeba dojść przez jezdnię lawirując między pędzącymi (a jak!)
    autami. Wysiadający z tramwaju też modlą się o szczęśliwe dotarcie do chodnika.
    Niezliczona liczba kolizji i bardzo poważnych wypadków świadczy o tym, że te
    miejsca są szczególnie niebezpieczne, ale kogo to obchodzi? Poza tym tramwaje
    jeżdżące na tej trasie mają bardzo wysokie wejścia, które są ogromnym
    utrudnieniem, albo przeszkodą nie do pokonania dla osób starszych lub
    niepełnosprawnych. Nie raz widziałam jak osoby starsze lub niższego wzrostu
    próbowały "po kolanach" wejśc do tramwaju...Dopóki nie zmieni się ta sytacja to
    nie powiem jednego dobrego słowa na temat poznańskiego MPK (albo może ZDM?), bo
    te utrudnienia są moją codzienną zmorą!!!
  • mankut400 20.04.06, 13:24
    Nawiązując do cyklu "Poznań na zakręcie" pozwolę sobie zauważyć, że komunikację
    miejską w Poznaniu dotyka podobny niedowład: jest nieźle, ale to tylko pokłosie
    dawnych, dobrych decyzji. Natomiast brakuje ROZWOJU !!!!

    Od blisko 15-tu lat mamy bilety czasowe. Ale dlaczego do dzisiaj nie ma biletu
    AGLOMERACYJNEGO ????
    Dlaczego nie ma spójnego systemu transportowego, łączącego potencjał
    przewoźników gminnych z potrzebami komunikacji miejskiej?

    Rzekomo mamy politykę popierającą komunikację zbiorową. Ale ile wybudowano OD
    PODSTAW parkingów buforowych,a ile w systemie P+R ????
    (nie liczmy miejsc, gdzie ogrodzono teren i ustawiono tabliczki z cennikiem).

    Dlaczego tyle lat trwa myślenie (i tylko myślenie) o przedłużeniu PST do Dworca
    Zachodniego?

    Dlaczego nie rozwija się węzłów przesiadkowych w systemie "drzwi w drzwi"?

    Swoją drogą, ocena na "czwórkę z plusem" dobrze świadczy o obiektywności
    mieszkańców. Gdyby badanie przeprowadzono za pół (?) roku, gdy wszystkie
    autobusy będą niskopodłogowe, to chyba "piątka" byłaby gwarantowana ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka