Dodaj do ulubionych

F-16 nie dla Poznania?

24.04.06, 19:11
I bardzo dobrze. Wreszcie ktoś zaczyna przeglądać na oczy. "Super-eskadra"
ulokowana 10km od dużego miasta od początku była poronionym pomysłem. Dlaczego
więc tyle kasy wpompowano w Krzesiny? Czyżby panowie dowódcy mieli w pobliżu
swe domki i dzięki temu do pracy można by rowerkiem? Jak najprędzej wywalić
hałasujące latawce do Powidza i oddać lotnisko miastu. A miasto niech poważnie
rozważy przeniesienie cywilnego lotniska do Krzesin, gdzie będzie mogło się
swobodnie rozwijać. Ławica niech pozostanie drogim lotniskiem, na które będzie
sobie mógł przylatywać co bogatszy biznesmen.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Azazel IP: *.icpnet.pl 24.04.06, 20:10
    Tak jest! Wypad trepy do zielonego garnizonu ze swoimi zabawkami. Nie wy
    jesteście priorytetem dla miasta a jego mieszkańcy. Nikomu nie jest potrzebna
    wasza hałaśliwa baza i wasza mentalność.
  • Gość: mr.g IP: *.icpnet.pl 24.04.06, 20:20
    i tak beda w Krzesinach nie ma co sie cieszyc HAHAHA!!!
  • Gość: uve IP: *.spr.choiceone.net 25.04.06, 04:24
    Niestety azael po twojej wypowiedzi mozna sadzic ze twoja mentalosc jest w
    Poznaniu potrzebna-wiecej dresow na ulice ale coz gratuluje swiatlego podejscia
    do sprawy oraz dostepu do internetu
  • Gość: mario IP: *.icpnet.pl 24.04.06, 20:19
    niedlugo rozpoczynam budowe niedaleko lotniska, i mowiac szczerze wolałbym tam
    samoloty wojskowe niz cywilne. wojsko przewidywało ok 90 lotow w miesiacu czyli
    srednio 3 loty dziennie, niech nawet dojda szkolenia to i tak bedzie to mniej
    uciazliwe niz "rozwinięta" ławica 2.

    ucinam spekulacje - kupujac dzialke nie mialem pojecia o tym ze niedaleko
    bedzie funkcjonowala baza f16 (jestem przyjedznym "poznaniakiem").
  • Gość: student IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.06, 23:31
    Nie miales pojecia, ze bedzie baza F16... zaskakujace jest, ze jakos wszystkim
    przeszkadza konkretnie baza F-16 ale jakos jak byla tam po prostu baza to nikt
    nie narzekal. Wczesniej bylo tam lotnisko, jest teraz i jak beda F-16 to tez
    bedzie. Dlaczego nagle wszystkim Krzesiny zaczely przeszkadzac przy okazji
    zakupu F-16? Wczesniej tez tam bylo lotnisko wojskowe, tez lataly samoloty,
    czasem nawet F-16 i nikt nie skladal pozwow przeciw wojsku, nitk nie marudzil,
    nikt nie naglasnial sprawy. A jak maja byc F-16 to zaraz wielkie larum. Buraki
    jestescie malkontenci jedni i tyle! Od kiedy tam wszyscy marudzacy mieszkacie?
    Od kiedy jest tam lotnisko? Jakos kiedys Wam nie przeszkadzalo. A Ty tez ostatni
    madry, kupil dzialke i nawet na mape nie spojrzal, normalnie inteligencja
    powalasz pol Poznania na kolana.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.04.06, 23:38
    Tej, student, zapytaj rodziców jakie były szanse za komuny wywalczyc
    odszkodowanie od wojska. Potem się awanturuj i pouczaj.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 29.04.06, 11:16
    A moze Ty malkontencie spytasz swoich ile w latach 40 stych i 50 tych było tam
    domostw ? I jak to sie stalo że ludzie (poza tymi mieszkajacymi od czasow
    przedwojennych) zasiedlili tam okolice znając owczesne realia ?? Moze ich tam
    przymusowo przesiedlano ?? Prawda jest taka ze nie. Wielu z tych ludzi żyło z
    tej bazy. Znam takich co mieszkali obok bazy , żyli z niej (przez kilkadziesiat
    lat mowili że do halasu mozna przywyknac) A teraz zakladaja jakies
    stowarzyszenia typy ,,Bezpieczne Marlewo'' (czy jakos tak) i opluwaja lotnisko
    publicznie. Czy miasto lub wojsko zakazały sie tam osiedlac ?? Nie !
    Wielu ludziom stworzono jakies tam warunki(podstawy prawne) do wydebienia
    pieniedzy i wiadomo jak to Polak...
    Owszem zgodze sie ze za komuny ciezko bylo dostac jakiekolwiek odszkodowania za
    uciazliwosc nawet dla tych co mieszkali tam od czasow przedwojennych ale taki
    byl system. Ilu mieszkancow pamietajacych tamte czasy lub ich potomkow
    zostalo ??
  • Gość: Student IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.04.06, 19:33
    Zaraz zaraz, ktory mamy rok teraz? Zdaje sie, ze 2006? A kiedy upadla w Polsce
    komuna? Cos kojarze, ze w 1989, hmm... to zdaje sie 17 lat temu? No prosze, a Wy
    teraz sie budzicie? przez 45 lat komuny dalo sie tam zyc, ba nawet przez 17 lat
    nazwijmy to wolnosci lotnisko nie przeszkadzalo. Dopiero zaczelo przeszkadzac
    jak kupujemy F-16, ciekawe.
  • Gość: kwadransik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.05.06, 23:02
    Dlatego protestuja - ze jest mozliwośc wyludzenia pieniędzy od poństwa czyli od
    nas w formie odszkodowania - takim jesteśmy narodem a psioczymy na wszystko
    tylko nie na najwazniejsze czyli na siebie
  • Gość: mario IP: *.icpnet.pl 29.04.06, 10:44
    patrzylem na mape, jezdzilem po okolicy. Do plotu lotniska od mojej dzialki sa
    jakies 3,5 km, w dodatku za lasem, wiec szukając działki nie przejezdzalem
    przez kazdy kawalek lasu (bo chyba kazdy rozglada sie wokol i patrzy co ma w
    najblizszym sasiedztwie a nie kilka km od dzialki) patrzac na mape widzialem
    pas lotniska, ale nie bylo tam napisane UWAGA JUZ WKROTCE POJAWIA SIE TU
    MYŚLIWCE - a agent nierchomości raczej nigdy nie uprzedzi cie o takim fakcie.
    Jestem osoba ktora nie pochodzi z poznania i nie zna dokladnie topografii
    miasta a tymbardziej nie wiedzialem ze w Krzesinach jest funkcjonujaca
    wojskowa baza lotnicza.

    Nie domagam sie odszkodowania bo moja nieruchomosc nie lezy w zadnej ze stref.
    Dla mnie te samoloty moga latac bo i tak bedzie to mniej uciazliwe niz
    codzienne ladowanie samolotow cywilnych na Ławicy. Dlatego wyrazilem swoja
    opinie ze wole tam lotnisko wojskowe niz cywilny port lotniczy.

    Swoja droga lotniska wojskowe nie powinny sie znajdowac w granicy
    administracyjnej masta.
  • Gość: Student IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.04.06, 19:39
    Czlowieku! Nie bylo napisane, ze pojawia sie tam mysliwce, bo one tam sa od
    chyba 40 lat! Jak jest czynne lotnisko to zawsze sa samoloty czy smiglowce, nie
    rob z siebie glupka. Pewnie takimi "banalami" jak przewazajace kierunki wiatrow
    w okolicy, wysokosc wzgledem koryta Warty czy budowa geologiczna tez sie nie
    zainteresowales? To tylko apropos pierwszego powiem Ci, ze wiatry wieja u nas w
    duzym uproszczeniu z zachodu, a teraz wez mape i zobacz jakie fajne smrodzace
    zaklady przemyslowe masz dokladnie po drugiej stronie Warty. Uwielbiam takich
    ludzi co kupuja dzialki, buduja dom a potem sie purtaja o cos co jest w tym
    miejscu od dziesiatek lat.
  • Gość: mario IP: *.icpnet.pl 04.05.06, 20:51
    przeczytaj moje wypowiedzi a pozniej mow o "pultaniu"

    pozdrawam
  • Gość: Maria IP: 62.3.160.* 04.05.06, 07:48
    Zrezygnuj lepiej z tej budowy, dobrze Ci radzę. Ja mieszkam od 3 lat w okolicy.
    Przeżyłam jakieś manewry czy ćwiczenia. Żałuję, że kupiłam tu działkę przed 5-
    cioma laty, oj żałuję.
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 24.04.06, 20:30
    widać conat że nie masz pojecia o wojsku. to chyba dobrze ze to lotnisko sie
    rozwija? kiedys lataly tam su i migi i jakos nikt nie narzekal. poza tym duza
    czesc pieniedzy pochodzi z funduszy nato i amerykanskich. a co do dowodcow to
    zaden nie ma nigdzie domku. obowiazuje takie cos jak kadencyjnosc i kadra na
    stanowiskach sie zmienia. zapraszam do literatury fachowej. moge sie jedynie z
    toba zgodzic ze krzesiny maja perspektywe stac sie glownym pasazerskim poznania.
    ma ku temu duze atuty:blisko autostarda, jest wieksze od lawicy
  • Gość: Stanisław IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.06, 19:47
    Co to za argument, że kiedyś latały migi i su i nikt nie narzekał.
    Kiedyś nie było łazienek, a ścieki płynęły ulicą. Kiedyś nie było antybiotyków
    i ludzie masowo umierali - i też nikt nie narzekał, po prostu takie było życie.
    Ale czy to powód aby do tego wracać ?
    Lokalizacja bazy w wielkim mieście jest skandalem znacznie większym niż sprawa
    kulczkparku, którym tak wszyscy się fascynują. Może negatywnie wpłynąc na
    dziesięciolecia, na znaczny fragment miasta - degradując go i niszcząc zdrowie
    tysięcy ludzi. Niestety świadomość Polaków w sprawie konieczności ochrony
    środowiska życia człowieka przed zanieczyszczeniami w postaci hałasu, jest
    bardzo niska.
  • Gość: student IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.06, 23:36
    No ciekawe, ze akurat kiedy mowa o F16 to nagle mieszkancom zaczelo
    przeszkadzac. Dlaczego lotnisko nie przeszkadzalo Wam 20 lat temu? Dlaczego nie
    przeszkadzalo 10 lat temu? Ciekawe tez, ze niektorzy pisza iz powinno sie tam
    przeniesc Lawice, przy okazji wyciagajac argumenty o halasliwosci samolotow
    wojskowych. Naprawde interesujace jak mozna byc tak anty zeby stracic zupelnie
    rozum. A lotnisko cywilne to moze jest cichutkie, a samoloty bezglosne?
    Przeszkadzalo by Wam 5 razy bardziej bo oprocz samolotow mielibyscie zawalone
    wszystkie drogi i miejsca parkingowe i tez byscie marudzili.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.04.06, 00:07
    Postój sobie kolego 500 metrów od startującego Airbusa i 500 metrów od F-16 i
    porównaj.
  • Gość: Student IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.04.06, 19:41
    Stalem, nie zagniesz mnie. Wolisz w takim razie 10 airbusow dziennie niz np. 4 F-16?
  • Gość: malkontent IP: 80.50.205.* 03.05.06, 15:53
    Oczywiście. Ruch na Ławicy nigdy nie osiągnie takich rozmiarów, żeby obecnośc
    lotniska mogłą byc dokuczliwa.
  • Gość: Student IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.06, 01:20
    Ale no wlasnie, NA LAWICY, a niektorzy by chcieli przeniesienia Lawicy na
    Krzesiny i wtedy ruch by osiagnal takie rozmiary, ze bys blagal zeby startowaly
    tam 3 F-16 dziennie zamiast tabunow przeroznych cywilnych.
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 03.05.06, 16:12
    polecam być w pobliżu startującego su 22.
  • Gość: Student IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.06, 01:15
    w poblizu startujacego byc, przyjemnosci nie mialem ale siedzialem swego czasu
    na dosc wysokiej ambonce na polance kiedy takowy su-22 na dopalaczu lukiem
    kilkanascie do 20m nad ziemia smignal mi nad glowa.
  • Gość: INA IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.06, 15:28
    Mieszkam na Ratajach, niedaleko Krzesin. Przed swoim blokiem, na przestrzeni 300
    metrów mam w sumie 14 pasów ruchu. Chętnie zamienie swoją miejską "oazę
    spokoju", w której nie można okien otwierać z powodu hałasu [przez całą dobę],
    na działkę z domkiem w Krzesinach, w pobliżu lotniska. Na Stary Browar i tzw.
    Kulczyk Park warto też spojrzeć od strony wielu setek nowych miejsc pracy i
    zagospodarowanego WRESZCIE terenu w centrum.
  • Gość: feyd IP: *.icpnet.pl 24.04.06, 20:31
    1) baza i tak bedzie
    2) w powidzu bedzie stacjonowac eksadra transportowa z krakowa, bo balice juz
    sa cywilne, wiec nici z f-16
    3) jak za komuny mig-21 lataly to nikt nie sapal
    4) f-16 sa cichsze, a po drugie jak sie kupowalo dzialke to trzeba bylo myslec
    ze obok jest wojskowe lotnikso
    5) w poznaniu ma byc osrodek szkolenia na f-16, wiec za duzo kasy w to poszlo,
    poza tym za dobra lokalizacja (trepy tez chca byc w duzym miescie)
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.04.06, 20:38
    1. Nie wiadomo jak długo
    2. To, że są takie plany nie oznacza, że nie można ich zmienić
    3. Te czasy jużminęły, ale jak widać mentalnie niektórzy tam pozostali, np.
    Ludowe Wojsko Polskie
    4. Gó.. prawda, chyba że jesteś w stanie to zmierzyć w dziesiątych częściach
    decybela. Słyszałem wiele samolotów myśliwskich z niewielkiej odległości i
    nawet, jeśli F-16 hałasuje 148dB a Mig 21 151dB to nie robimi to specjalnej różnicy
    5. Ktoś Cię oszukał z tym ośrodkiem szkolenia.


    Mam nadzieję, że Poznań będzie pierwszym miastem w Polsce gdzie władze
    zrozumieją, że są dla społeczeństwa a nie odwrotnie i nie mogą wbrew woli
    mieszkańców miasta wciskać im na siłę niechcianej bazy myśliwskiej.

    Czy ktokolwiek z podejmujących decyzję o lokalizacji tej bazy w Poznaniu
    przeprowadził jakiekolwiek badania dla sprawczeina, co o tym pomyśle sądzą
    poznaniacy?
  • Gość: bonobo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.04.06, 09:37
    Odpowiedź były loty szkoleniowe F16 i wierz mi ze było głośniej niż jak latały
    migi czy iskry.
    Po 2 moja rodzina ma tą działke dłużej niż istnieje lotnisko i co powiesz
    mądralo????
  • posener89 24.04.06, 23:08
    I znów warszafka grabi Poznań z pieniędzy!
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.04.06, 23:46
    Co ty pieprzysz? Z jakich pieniędzy?
  • posener89 25.04.06, 20:48
    Które zarobi miasto? A Poza tym co za idiota wyprowadzi powód władowania
    kilkuset milionów w lotnisko na potrzeby F-16?
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 25.04.06, 22:32
    Ten sam idiota, który podjął decyzję o lokalizacji 2 eskadr F-16 na lotnisku
    oddalonym o 10km od centrum Poznania.

    Co do pieniędzy: jakie konkretne pieniądze (nie hipotetyczne, poproszę
    przybliżone kwoty) zarobi na tej bazie miasto? Te same bajońskie sumy, które
    zarabia dotychczas na obecności Krzesin?
  • Gość: jan IP: *.adsl.inetia.pl 24.04.06, 23:49
    Wyrzucić F-16 z Poznania!!!!

    Gdyby nie hałasowały to kadra wojskowa i Amerykanie planowaliby budowę
    wojskowego osiedla mieszkaniowego w Krzesinach czy na Szczepankowie, a nie na
    dalekich Podolanach!
  • Gość: Q IP: 195.20.110.* 25.04.06, 08:34
    No to popatrz ba mape jak daleko jest na Poligon w Biedrusku z Podolan (a
    dokładnie ze Strzeszyna, bo tam ma być budowane osiedle) a jak daleko z Krzesin.
    Po drugie, o decyzji tej lokalizacji zdecydowało to, że te tereny należą do
    wojska. Kiedyś przebiegało tamtędy czełgowisko z "pancerniaka" na poligon, a
    obok są wojskowe ogródki działkowe. Sprawy własności gruntów przsądziły a nie F16.
    A co do F16 - mieszkałem jakiś czas na Orła Białego. Tam też było słychać
    "odrzutowce", a o F16 (i o NATO wogóle) w Polsce jeszcze wtedy nikt nie myślał.
    Wiesz dlaczego nie kupiłem działki na Krzesinach, tylko w zachodniej części
    Poznania? Zgadnij.
    Ci którzy narzekają na lotnisko mogą mieć pretensje tylko do siebie!
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 27.04.06, 22:28
    bzdura wierutna bo amerykanie wpakowali kupe swojego siana w krzesiny i dla nie
    wtajemniczonych maja tam swoje elementy
  • Gość: k IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.04.06, 00:22
    Doskonale wiedziano o klopotach. oto fragment z raportu Wojewódzkiego
    Inspektoratu Ochrony Srodowiska:
    www.poznan.pios.gov.pl/publikacje/klimat/r8.html
    Samoloty MIG -21 należą, ze względu na małą masę startową i małą moc silnika,
    do klasy samolotów "cichych". W związku z tym rozwiązaniem ograniczającym hałas
    lotniska na terenach najbardziej zagrożonej zabudowy mieszkaniowej jest zmiana
    kierunku pasa startowego poprzez rozbudowę istniejącego drugiego pasa,
    ustawionego pod kątem około 30° w stosunku do obecnie wykorzystywanego.
    Spowodowałoby to zwiększenie odległości najbliżej położonej zabudowy
    mieszkaniowej do około 2500 m (Czapury) i zmniejszenie uciążliwego hałasu o
    około 5 dB. Równocześnie w zasięgu oddziaływania hałasów lotniczych znalazłyby
    się prawdopodobnie obrzeża Wielkopolskiego Parku Narodowego oraz Zespół
    Przyrodniczo-Krajobrazowy Michałówka.

    Uzyskanie całkowitej zgodności z obowiązującymi przepisami wymagałoby
    całkowitej rezygnacji z lotów nocnych i zmniejszenia średniej liczby lotów
    dziennych do 1 ich obecnej liczby, co jednak pozostaje w sprzeczności z
    zasadniczą funkcją lotniska. W związku z powyższym sugeruje się rozwiązania
    kompromisowe, polegające itd

    Dlaczego podjeto decyzję o rozbudowie lotniska???
    Skrajna głupota i marnowanie pieniedzy podatników. Kierunku pasa oczywiście nie
    bierze sie pod uwagę.

  • Gość: Azazel IP: *.epsa.pl 25.04.06, 07:33
    Decyzję o budowie lotniska podjęto bo wojsko to instytucja która w Polsce
    istnieje sama dla siebie a nie dla społeczeństwa.
    Będą zatruwać z uporem życie połowie miasta i już. Ale trudno. Przecież miasto
    samo jest sobie winne że się wybudowalo w tamtych okolicach bo WSZYSCY doskonale
    wiedzieli, że jest tam lotnisko od kilkudziesięciu lat. I zapene złośliwie się
    tam budują i uprzykrzają życie obrońcom ojczyzy.
    Ale w sumie co ja mogę o tym wiedzieć skoro mam mentalnośc dresa jak ktoś tam
    zdążył zauważyć powyżej.
  • Gość: Q IP: 195.20.110.* 25.04.06, 08:38
    > Dlaczego podjeto decyzję o rozbudowie lotniska???
    Zdaje sie, ze lotnisko tam wybudowane dawno temu i długo przed tym, zanim
    zaczęły tam powstawać osiedla mieszkaniowe. A lotnisko sie bardziej rozbudowuje,
    z czym należało sie liczyć podejmując decyzje o zamieszkaniu w sąsiedztwie lotniska.
    O tym, że przyjdzie czas na wymieną samolotów też.
  • wilu12345 25.04.06, 09:24
    a czy taka decyzja nie mogła by być poprzedzona referendum?
  • klub_filmowy 25.04.06, 09:39
    To jest wojsko a nie demokracja. Maja nas obywateli w dupie.

    Arecki
  • Gość: Azazel IP: *.epsa.pl 25.04.06, 12:27
    Za wyjątkiem oczywiście sytuacji gdy trzeba przyjść i wyszarpać nieco podatkow
    na pensje dla siebie
  • pan.nikt 25.04.06, 12:51
    o jejku jejku!!!]
    kto widział w startegi obrony lokować lotnisko samolotów bojowych w centrum
    dużego miasta???
    Taka lokacja z punktu widzenia strategii wojennej jest zwyczajnie chora!!!

    Powiecie, co ja pieprzę o wojnie??
    No tak. Miłuję pokój i oby wojny nie było, ale...
    ale wojsko nic nie robi, tylko szykuje się do potencjalnej wojny.
    Cz sie mylę w stosunnku do wojska??????????????????????

    Czyli lotnisko w POZNANIU, TO ZWYKŁĄ BZDURA!!!!!!!!!!!!!!!!!
    BZDURA DO POTĘGO N-TEJ, GDZIE N ZDĄŻA DO NIESKOŃCZONŚCI
    --
    "Bez pół litra, nie rozbierzesz."

    Kurcze w tym kraju trzeba pić po każdym wystąpieniu liderów PO,PD i SLD.
  • Gość: mteulin IP: *.man.poznan.pl 27.04.06, 10:38
    > kto widział w startegi obrony lokować lotnisko samolotów bojowych w centrum
    > dużego miasta???

    No chyba tylko Ty i kilku innych pieniaczy. Taki mały quiz - lotnisko na
    Krzesinach leży:
    a)w centrum miasta,
    b)w centrum miasta,
    c)na Krzesinach.
    Dla ułatwienia dodam, że tylko 1 odp jest prawidłowa. Jeśli dalej nie wiesz to
    skorzystaj z planu miasta Poznania.

    m't
  • pan.nikt 27.04.06, 10:49
    uhahah, ale dowcipnie.
    Pewnie Krzesiny leżą na księzycu a nie w Poznaniu, czy tzw otulinie Poznania.



  • Gość: mteulin IP: *.man.poznan.pl 27.04.06, 11:08
    > uhahah, ale dowcipnie.

    Ofkors, ale to nie jest trudne w dowcipny sposób wykorzystać głupoty które
    wypisujesz:P

    > Pewnie Krzesiny leżą na księzycu a nie w Poznaniu, czy tzw otulinie Poznania.

    Nie pij tyle po wystąpieniach PO, PD i SLD bo widzisz dodatkowe odpowiedzi w
    quizach:P A tzw. otulina wg Ciebie oczywiście leży w centrum?... Chyba w takim
    razie w "tzw" centrum.

    m't
  • pan.nikt 27.04.06, 11:15
    Kpić można ze wszystkiego, tylko, że nie zawsze to jest śmieszne.

    Fakt, w wojsku byłem bardzo dawno, ale chyba podstawy startegii aż tak badzo
    się nie zmieniły.
    Każde lotnisko wojskowe jest w razie wojny jednym z pierwszych celów ataków.
    A przecież wojsko szkoli się w czasie pokoju na wypadek wojny. Czasem wojask
    jest wojna.

    Czy w tym świetle uważasz, że lotniskow wojskowe w pobliżu duzego skupiska
    ludzkiego jest bardzo mądre??
    Czy nie widzisz bezpośredniego zagrożenia w przypadku ataku na lotnikso dla
    paruset tysięcy ludzi.

    Tak, tak. Wiem. Mamy pokój. I oby tak zostało, ale powtórzę: wojsko szkoli się
    i przygotowuje an wypadek wojny.
  • Gość: mteulin IP: *.man.poznan.pl 27.04.06, 11:42
    Ależ ja wcale nie twierdzę, że Twoja opinia nt. strategii umieszczenia lotniska
    jest blędna. Ja tylko postanowiłem w upierdliwy sposób przyczepić się do
    określenia przez Ciebie Krzesin jako centrum miasta:)

    Ja również uważam że generalnie obiekty strategiczne powinny być oddalone od
    miejsc zamieszkania ludności cywilnej, gdyż są się one pewnym celem ataków w
    razie wojny - szczególnie w dobie wojen typu atak USA na Irak, czyli
    błyskawiczne naloty bombowe na te cele. Ale z drugiej strony zauważ, że pan
    saddam h. celowo umieścił większość baz wojskowych w pobliżu obiektów
    cywilnych. Dlaczego? W czasach gdy świat cywilizowany odżegnuje się od wojen
    totalnych w których giną cywile, wiedział że ataki na tak ulokowane bazy
    spowodują krytykę społeczności międzynarodowej. Wprawdzie niewiele mu to
    przyniosło, ale... być może to jest jakiś trop. Irak współpracował z Rosją/ZSRR
    a Polska była w Układzie Warszawskim. Może umieszczenie lotniska wojskowego w
    tak bliskim sąsiedztwie Poznania jest wynikiem jakiejś doktryny strategicznej
    jeszcze z czasów komuny na której wzorował się również saddam h? Pewnie
    własnie "odkryłem Amerykę" ale jak już się rozpisałem to niech zostanie:)

    m't
  • pan.nikt 27.04.06, 11:47
    Nie wiem kiedy utworzono lotnisko w Krzesinach.
    Natomiast wiem, że w IIIRP władowano w nie wiele milionów złotych, jednocześnie
    degradując wiele lotnisk w lasach.
    Czy to miało sens??
  • Gość: mteulin IP: *.man.poznan.pl 27.04.06, 12:12
    > Nie wiem kiedy utworzono lotnisko w Krzesinach

    Wg oficjalnej strony bazy lotniczej sama baza powstała w 1954r. Z innej strony
    wynika, że w czasie II Wojny Światowej istniało tam już niemieckie lotnisko-
    fabryka samolotów.

    > Natomiast wiem, że w IIIRP władowano w nie wiele milionów złotych,
    jednocześnie
    >
    > degradując wiele lotnisk w lasach.
    > Czy to miało sens??

    Mozliwe, że uznano istniejącą już infrastrukturę za najkorzystniejszą do
    rozbudowy z ekonomicznego punktu widzenia? Jeśli rozbudowa innych baz
    pochłonęłaby przykładowo dwukrotnie większe środki to w takim razie
    inwestowanie w Krzesiny miałoby sens. Choć to oczywiście gdybanie bo
    rzeczywistych przyczyn nie znam.

    m't
  • Gość: Arecki IP: *.polkomtel.com.pl 27.04.06, 11:01
    Prawidłowa odpowiedź brzmi w duzum mieście wojewódzkim, poza jego centrum, ale
    w pobliżu. A konkretnie 9-12 km od jego centrum.
  • Gość: mteulin IP: *.man.poznan.pl 27.04.06, 11:25
    > Prawidłowa odpowiedź brzmi w duzum mieście wojewódzkim, poza jego centrum,
    ale
    > w pobliżu. A konkretnie 9-12 km od jego centrum.

    To jest sprawa wzgędna. Podobnie jak np. w stwierdzeniu: TYLKO 50% Polaków
    popiera działania rządu a AŻ co drugi jest im przeciwny:)

    Krzesiny leżą tylko 9-12 km od centrum, ale dokładnie na obrzeżach Poznania -
    za nimi jest już granica miasta. Jeśli więc ok 10 km to mało to można uznać że
    leży w pobliżu centrum, ale w mojej opinii jeśli coś leży przy granicy to
    raczej nie powinno się określać tego miejsca jako pobliskiego centrum.

    m't
  • refleksyjny 25.04.06, 14:47
    Niestety
  • Gość: LMB IP: *.icpnet.pl 25.04.06, 15:01
    > I bardzo dobrze. Wreszcie ktoś zaczyna przeglądać na oczy. "Super-eskadra"
    > ulokowana 10km

    Mieszkam w centrum i na liczmiku mam 17 km do lotniska.

    > Jak najprędzej wywalić hałasujące latawce do Powidza i oddać lotnisko miastu.

    Teraz, gdy wydano setki milionów, będzie z tym kłopot.
  • Gość: k IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.04.06, 16:20
    Od ratusza do środka lotniska jest 9 km w linni prostej.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 25.04.06, 17:33
    Zbudowali jakąs prostą drogę z centrum do Krzesin, czy trzeba zakręcać nadal?
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 25.04.06, 18:14
    haha. mozecie sobie pisac co chcecie f-16 i tak beda na krzesinach stacjnowac.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 25.04.06, 19:11
    Przez jakiś czas z pewnością.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 26.04.06, 09:44
    Kolejna bzdura ogolnopolskiego dziennika- Nikt nie wypieprzy F-16 z krzesin
    skoro tak wielkie inwestycje tu zostaly poczynione. Poza tym to zaskakujace ze
    przez tyle lat nikt nie pisnał nawet słowem ze migi im halasuja (a bylo ich
    nawet ponad 80 - 3 eskadry , loty odbywaly sie na 3 zmiany) halas byl jak
    cholera a teraz mieszkancy okolic- czesto tych dalej polozonych od lotniska
    podnosza wielkie larum ze im to przeszkadza. Czesto sa to ludzie swiadomie i ze
    swojego wyboru mieszkajacy w okolicy.
    Baza w powidzu jest takze przeznaczona do modernizacji z tym ze dla lotnictwa
    transportowego. A wierzcie mi znawcy tematu i lotnictwa ze gdyby tu zaczely
    smigac transportowce typu c-17 , kc-135 , c-5, awacs'y itp to dopiero zaczalby
    sie raban.Co do lokalizacji tu bazy f-16 to nie podjal jej jeden osobnik.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.04.06, 10:26
    To odpowiedz mi szanowny ekspercie, jaki to byłby raban gdyby do Krzesin latały
    Herculesy, Galaxy i Stratoliftery i ile to LWP ma takich samolotów na
    wyposażeniu? Jakie to problemy widzisz w połączeniu ruchu transportowego do
    Krzesin z cywilnym na Ławicę - bo to jest podstwowym problemem tej lokalizacji.
    Ponadto: Migi latały za dawnych dobrych czasów, ale te czasy się niestety dla
    niektórych skończyły.
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 26.04.06, 16:59
    decyzje o stacjonowaniu f-16 podjeto za jeszcze lepszych czasow czyli 3 RP. w
    samym wojsku rozwazana jest koncepcja przeniesienia ruchu pasazerskiego z lawicy
    na krzesiny gdyz nic nie stoi na przeszkodzie aby lotnisko bylo wspoluzytkwane
    przez wojsko i cywili. jakby drugie okecie czy balice. ciekawi mnie jedno iz w
    ostatnim niedlugim czasie ludzie dopiero podnosza raban odnosnie stacjowania
    f-16 ktore summa sumarum jeszcze nie lataja z polska szachownica. dotad na
    krzesinach odbywalo sie wiele cwiczen chocby z serii nam, chocby w lecie 2003
    kiedy na krzesinach bylo okolo 80 roznych samolotow i jakos nie czytalem po
    gazetach ze ludzie beda sie procesowac.
  • Gość: malkontent IP: *.pata.pl 26.04.06, 17:31
    Nie wiedziałem, że mamy na foru8m specjalistę od zarządzania ruchem lotniczym i
    od kontroli ruchu lotniczego. Czyli mówisz, drogi ekspercie, że współużytkowanie
    lotniska przez wojsko i cywili to nie jest żaden problem? I że prędkości ATRa i
    F-16 na podejściu są takie same? I że to żaden problem, jeśli jest jeden pas do
    dyspozycji i tak awaryjny samolot jak F-16 go blokuje przynajmniej raz dziennie?


  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 26.04.06, 17:46
    nie malkontent, eskpertem nie jestem. mowie tylko to co samo wojsko mysli , z
    ktorym jak mozna domniemywac nie masz kontaktu, i jakie rozwazane sa koncepcje.
  • Gość: malkontent IP: *.pata.pl 26.04.06, 19:40
    Niestety mam dość bliski kontakt z wojskiem i już przywykłem ,że przedstawiciele
    armii wysokiego szczebla zazwyczaj pie.. bzdury.
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 26.04.06, 20:08
    to nasze doswiadczenia sie roznia. a skoro niestety to moze nie trzeba utrzymwac
    tych kontatkow. a co do pier... bzdur to nie tylko ludzie wysokiego szczebla
    tak uwazaja
  • Gość: malkontent IP: *.pata.pl 26.04.06, 21:28
    Niestety nie mogę zrezygnować bo to kontakty zawodowe.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 27.04.06, 17:12
    No to żes teraz dał plame. Ewidentnie jestes ,,fachowcem'' w tej dziedzinie
    skoro piszesz takie bzdury. F-16 jest jednym z mniej awaryjnych bojowych
    samolotow. I to sa fakty. Tych samolotow lata na swiecie okolo 4000. Stad
    mozliwosc fałszywej interpretacji w przeliczeniu na ilosc wylotow i wartosc
    przeslanek oraz wypadkow. Pierwsze słysze zeby F-16 powiedzmy na eskadre
    badz nawet skrzydlo tamowal ruch na pasie przy jednym dniu lotow -
    statystycznie oczywiscie. To bardzo chore stwierdzenie bardzo mijajace sie z
    prawda. Zadnych sił powietrznych na swiecie nie stac by było na tak awaryjne
    samoloty. Co do postu w sprawie emisjii halasu to wydaje mi sie ze kwestia
    dyskusyjna dla okolicznych mieszkancow -miec nad głowami wyładowane paliwem i
    towarem , sprzetem wojskowym kilkustettonowe olbyrzymy czy kilkunastotonowe
    szybkie ale dosc halasliwe mysliwce. ktore jednak mimo wszystko beda nieco
    cichsze niz stare ,,gwoździe''
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 19:35
    Polecam wizytę na jakichkolwiek manewrach z udzałem F-16. Możesz napisać np. do
    Florennes w Belgii, to jest duża baza szkoleniowa. Chętnie podzielą sięswoimi
    spostrzeżeniami.
    Hydrazyna. Słowo klucz.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 27.04.06, 20:54
    We Florennes nie bylem ale znam pilotow z tamtejszej jednostki (byli zreszta na
    NAMie na Krzesinach i nie skarzyli sie zbytnio na swe Vipery- o ile dobrze
    pamietam to byli z 1wszego dywizjonu)
    Znam jednak inne bazy wyposazone w szesnastki:Aviano, Spangdahlem, Volkel
    Nie raz i nie dwa bylem uczestnikiem manewrow z udzialem F-16. Znam te
    samoloty poczawszy od pierwszych modeli A/B (block 15) poprzez modernizacje MLU
    oraz modele C/D (block'i 30,40,50)na tyle by powiedziec ze nie jest to
    mysliwiec ktory sie psuje czesciej niz inne tego typu samoloty wiec lepiej nie
    sugeruj sie tym co pisze jedno zródło i nie pisz bzdur.
    Florrenes nie jest baza do konca baza szkoleniowa, stacjonuja tam 2 z 4
    operacyjnych dywizjonow belgijskich Viperow, Chyba ze miales na mysli TLP ale
    to nie tylko eFy-16.
    Ten samolot słuzy w ponad 20 krajach - rozne jest podejscie do obslugi i opieki
    nad samolotem. Belgowie akurat maja zmodernizowana wersje MLU - sa to czesto 20
    letnie maszyny (fakt ze po modernizacji) ale daje to troche do myslenia i nie
    porownuj ich samolotow do naszych b52+ prosto spod igły.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 21:33
    Koledzy zs Spangdalen akurat potwierdzająto, co mówią ci z Florennes.
    Szczegółami technicznymi nie mamy się co licytować, do listopada jesczcze parę
    miesięcy a baza przynajmniej na poczaku będzie w Krzesinach.
    Wówczas będziemy mogli się przekonać jaką atrakcją dla obsługi naziemnej jest
    hydrazyna i przegrzane hamulce, jak często z powodu zablokowania pasa kolejne
    samoloty będa odchodzić na lotniska zapasowe i wreszcie jak rozsądną decyzją
    było wciskanie tej bazy na lotnisko z tylko jedną drogą startową i do tego o
    długości na granicy minimum dla F-16.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 28.04.06, 00:46
    Masz kolegow w Spang ? To piloci, technicy ? Czy zasłyszales tylko o tych
    przeogromnych problemach z f-16 ? Zaden statek powietrzny nie jest idealny pod
    wzgledem usterek. Kazdy typ samolotu ma jakies mankamenty.
    F-16 nie jest wyjatkiem ale robienie z tej maszyny bubla ktory sie czesto psuje
    to juz konkretna przesada i ewidentne wprowadzanie w blad ludzi ktorzy na
    codzien nie maja do czynienia z lotnictwem. Wyluzuj wiec moze troche.
    Popytaj kolegow jakie problemy sa z Miragami i sowieckimi samolotami.
    Myslisz ze Zydzi i pare innych państw wiedząc o takich bolaczkach tego samolotu
    zdecydowaliby sie na jego kupno ?? a produkowany jest ponad 20 lat !
    Co do długosci drogi startowej to juz chyba przeszedłes samego siebie.
    Czlowieku jakie Ty bzdury piszesz ?? Myslisz ze kazda baza f-16 ma dwie drogi
    startowe i pas długosci 3000 metrow ?? Czy F-16 to prom kosmiczny ??
    Namawiam do rzucenia okiem na powszechnie znane charakterystyki startu i
    ladowania tego typu samolotu. Najlepiej powownaj je z
    charakterystykami ,,ołówków'' i ,,suczek''
    Sa wszedzie dostepne bez wnikania w niuanse poszczegolnych wersjii.Porownaj tez
    ilosc pasow startowych i ich długosci w innych bazach F-16 jezeli cos juz
    publicznie piszesz.
    Domyslam sie tez ze masz jakies ,,tajne'' informacje skoro piszesz, ze
    baza ,,przynajmniej na poczatku bedzie na Krzesinach'' Moze podzielisz sie z
    forumowiczami nimi ? Prawda jest taka ze gdyby była ciagłosc uzywania mysliwcow
    na Krzesinach calego tego zamieszania by nie było. Wprowadzenie strefy zrobilo
    swoje. Ludzie chca pieniedzy- Twierdze ze czesci z nich naleza sie -
    bezapelacyjnie. Najgorsze jest to ze niektore kancelarie probuja zarobic sporo
    pieniedzy obiecujac mieszkancom wielkie szanse na odszkodowania. Nikt nie robi
    nieczego za darmo. Ilu ludzi sie na tym przejedzie ?? czas pokaze
  • Gość: malkontent IP: *.pata.pl 28.04.06, 01:08
    F-16 jest bublem z permanentnymi kłopotami z hamulcami i instalacjązawierająćą
    hydrazynę. Jeżeli o tym nie słyszałeś od nikogo kto na co dzień pracuje z F-16
    to jestem bardzo zdziwiony. Podczas manewrów Strong Resolve w bodaj 2000 roku
    przez 2 tygodnie widziałem przynajmniej kilka akcji pt. hydrazyna.

    Nie każda baza F-16 ma 2 pasy, ale skoro w Polsce jest czynne lotnisko w pobliżu
    Poznania z dwoma długimi pasami to nie widze powodu, żeby go nie wykorzystać.
    Myślę rzecz jasna o Powidzu.

    Jeśli możesz mi podać jakiegoś linka do powszechnie znanych chrakterystk startu
    i lądownia F-16 to będe zobowiązany. Ja moimi dyletanckimi paluchami znalazłem
    pierwszego z brzegu linka googlem (hasło: F-16 minimum runway length) i wyszło
    mi 8000ft. Jeżeli 2500m to jest znacznie więcej niż 8000ft to któryś z nas musi
    skorygować swoją znajomośc geografii.

    Pisząc, że baza przynajmniej na poczaku będzie w Krzesinach mam na myśli to, ze
    z całą pewnością do przylotu pierwszych sztuk nie ma realnej szansy na udupienie
    tej poronionej koncepcji jaką jest umieszczenie 2 eskadr myśliwców w odległości
    10km od centrum 600.000 miasta. Mam jednak nadzieję, ze mieszkancy, których do
    tej pory nikt o zdanie nie pytał wyrażą swoją opinię na ten temat i doprowadzą
    przez protesty do likwidacji tej bazy. Nie mam żadnych tajnych informacji, to
    tylko moje pobożne życzenia.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 28.04.06, 11:34
    A kim Ty jestes zebys oceniał samolot ktory z powodzeniem lata od tylu lat ,
    sprawdzil sie w walce, jest caly czas modernizowany i kupowany i ocenial go
    jako bubel ? Latałes na nim ? obsługiwałes go ?
    Jasne ze słyszalem o hydrazynie i czasami wystepujacych problemach z hamulacami-
    Kiedys byl problem z pompazem wczesniejszych wersji silnika i to była dopiero
    poważna sprawa. Napisalem zreszta wczesniej ze F-16 jak kazdy samolot ma swoje
    bolączki ale nie jest to powod zeby nazywac go złomem. Hydrazyna w F-16 jest
    uzywana w EPU. To co czasem jest problemem dla technikow pomaga bardzo pilotowi
    w przypadku problemow w powietrzu (rozruch silnika) A jak wiadomo to samolot
    jednosilnikowy. Poza tym z tego co wiem to w pozniejszych modelach C/D problem
    nie jest tak uciazliwy. ( Na strong resolve byli belgowie i holendrzy z MLU)
    Prawda jest ze mimo konkretnej modernizacji te samoloty psuja sie nieco czesciej
    niz nowsze blocki (ale to chyba zupelnie wytlumaczalne skoro niektore maja
    prawie cwierć wieku)
    Nawiasem mowiac poza w/w ten samolot jest przyjazny pilotowi i obsłudze
    technicznej.
    Co do manuala F-16 to proponuje poszukaj w sieci - w przegladzie wojsk
    lotniczych. (Czasopisma WLOP czy jakos tak) Tam sa przetlumaczone na polski
    zagadnienia z podrecznika F-16 C/D i sa tez z tego co pamietam schematy i
    konkretne dane -rowniez odnosnie ladowania i ukladu rozruchowego
    Pisał o tym bodaj inż Milkiewicz. Ciekawa lektura.
    Oczywiscie idac Twoim tokiem rozumowania zawsze znajdziesz jakies powody by
    uznac F-16 za bubel. I jeszcze jedno- ja nie uwazam F-16 za najlepszy
    samolot na swiecie ale sposrod tych 3 ofert uwazam ze to byl mimo wszystko
    trafny wybor.
    Co do Powidza to poczatkowo 6 elt miala tam zostac i otrzymac szesnastki.
    Szkoda ze sie tak nie stalo (pieniadze) bo wielkosc inwestycji na krzesinach
    bylaby mniejsza (jedna eskadra zamiast dwoch)kto wie moze ta eskadra zostanie
    przeniesiona do Łasku ale to tylko spekulacje.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.04.06, 12:16
    2400m to dystans dostępny po przyziemieniu do końca pasa, aby lotnisko nadawało
    się do lądowania z wyłączonym silnikiem wg podanych przez Ciebie (sic!) danych.
    Niezbyt mnie to przekonuje.

    Jeśli jakies półtora 2 miesiące temu byłeś na wykładach prowadzonych przez gości
    ze Spangdalen to nie wal sciemy, że marne 2500m w Krzesinach to optymalna
    długośc pasa dla F-16. Obaj wiemy, że to na styk.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 28.04.06, 12:59
    Nie bylem - i nie napisalem ze optymalna tylko ze przecietna wsród baz F-16. Ty
    chyba ja walisz skoro wiesz lepiej czy to lotnisko nadaje sie do tego typu
    samolotu czy nie skoro nie raz i nie dwa były tu Vipery i jakos zadnemu nie
    zabrakło pasa. Styk ?? Myslisz ze dowodztwo bazy jest az tak głupie zeby
    pozostawic przykrótki pas w bazie To co powiesz na dobieg su-22 i miga 21 ??
    Wg Ciebie te samoloty zapewne nie powinny w ogole ladawac na tak ,,krotkim''
    pasie?
    Jankesi maja zawsze limity ustalone z konkretna nawiazka. Rozmawialem swego
    czasu z pilotami izraelskimi i okazuje sie ze oni maja w dupie ich regulacje i
    jakos sobie bardzo dobrze radza i sa ogolnie mowiac najlepiej wyszkolonymi
    pilotami Viperow. To wg Ciebie skoro tu pas jest tak krotki to czemu tyle
    szestanstek wali do Radomia na pokazy gdzie dł pasa to 2000 metrow ?!
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.04.06, 18:26
    No z tymRadomiem to jest argument.
    Skoro Mrija lądowała w Poznaniu, to powinna mieć tu swoją bazę.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 28.04.06, 21:44
    Obawiam sie za dla Ciebie powinien byc skoro twierdzisz ze to taki złom.
    Przeciez Ci amerykanie i inni nie powinni tam w ogole wyladowac - hamulce sie
    moga przegrzac. To tylko ledwo 2 tys metrow.
    Aha zapomnialem dodac wczesniej ze nasze b52+ maja ulepszone hamulce.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.04.06, 21:55
    Czyli hamulce są teraz ekstra, nie przegrzewają się a baza w Krzesinach będzie
    służyć do pokazów lotniczych. Broń Boże z pełnym ładunkiem.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 29.04.06, 10:48
    Odpowiedz jest bardzo prosta szanowny Malkontencie- Jako specjalista lotniczy
    powinienies wiedziec że nawet nie połowa pasa na Krzesinach starczy do startu
    załadowanego w uzbrojenie i paliwo Vipera. CO do lądowania to chyba zdajesz
    sobie sprawe że samolot ląduje zawsze znacznie lżejszy niz startuje. Pomyśl w
    jakich warunkach te samoloty stacjonowaly i stacjonuja w lichych bazach w
    Afganistanie czy Iraku. A sa tam juz kilka lat. Zapewniem Cie ze szesnastki z
    EPKS beda operowac z pełnym ładunkiem (choćby wymóg szkolenia)
    Co do pokazow w Poznaniu to teraz sie czepiasz bo ja niczego takiego nie
    zasugerowalem. Czyzby złosliwość ?
    Jest spora szansa, ze odbeda sie za rok na Krzesinach i myśle (wiem) że padnie
    tu rekord frekwencji na tego typu imprezach w Polsce. Tylko zastanawiajace
    bedzie to że tysiace ludzi ktorzy sa przeciwni bazie zjawia sie tam i beda
    uczestniczyc w pokazach w najlepsze.
  • Gość: Gość IP: *.dsl.rcsntx.sbcglobal.net 04.05.06, 21:11
    Krótko, bo szlag mnie trafia jak czytam bzdury tych pseudospecjalistów dot.
    hydrazyny. Podczas NAM'03 z Krzesin latało ponad 30 szt. F-16, średnio po 2-3
    wyloty przez 10 dni. NIE BYŁO ANI JEDNEGO PRZYPADKU UŻYCIA HYDRAZYNY. Co do
    długości pasa to F-16 wyposażony jest w hak skracający dobieg w sytuacjach
    awaryjnych. Na Krzesinach jest już zainstalowany system lin hamujących.
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 05.05.06, 09:51
    No widzisz ale malkontent sam był swiadkiem strasznych problemow z hydrazyna
    podczas ćwiczen w Powidzu. Zrobil z szesnastek bubla ktory przynajmniej raz
    dziennie musi byc sciagany z pasa nie mowiac juz o wspomnianej hydrazynie.
    Wyszlo na to ze na swiecie lata ponad 4 tysiace bubli...
    P.S. zapomniales jeszcze dodac ze nasze f-16 maja jeszcze spadochrony :-)
  • Gość: Arecki IP: *.polkomtel.com.pl 27.04.06, 10:01
    A dlaczego miałbym sie procesować, ze przez 4 dni latały mi samoloty i "moja"
    armia podnosiła swoje kwalifikacje? Co innego, gdy przez niebezpieczne lotnisko
    spada o 20% wartość mojej posiadłości, na którą zarabiam płacąc podatki za
    które kupuje sie samolociki. Skoro samoloty są również z MOJEJ pracy, chciałbym
    współdecydować np. w referendum, gdzi maja stacjonować.

    arecki
  • Gość: gr IP: *.icpnet.pl 27.04.06, 09:12
    Szanowny malkontencie - to proste - to ze ww samoloty nie sa na skladzie
    naszych SP nie oznacza ze nie beda tu latac. A przekonasz sie juz za rok dwa
    ile ich bedzie nadciagac do powidza. Hercules jest akurat typem dosc cichym
    wiec nawet o nim nie wspomnialem. Polaczenie lotniska cargo cywilnego z
    wojskowym odpada choc z punktu widzenia ekonomii, i np ruchu w przestrzeni
    powietrznej byłoby to dobre.
    Co do Migow lotow na 3 zmiany w swiatki piatki i niedziele, to tego juz nie
    bedzie.I bardzo dobrze bo nawet w NATO sie w dni powszechnie uznawane za wolne
    nie lata sie
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 10:06
    Żadne z wymienionych przez Ciebie transportowych samolotów nie jest głosniejszy
    od typowych samolotów latających regularnie na Ławicę Antonowa 26 nie wyłączając.
    Tymczasem samoloty myśliwskie są głośne jak jasna cholera i przez to znacznie
    bardziej uciążliwe dla mieszkańców.

    Nie widzę logicznego uzasadnienia dla odrzucania pomysłu umieszczenia transportu
    w Krzesinach z ekonomicznego punktu widzenia chyba, że dla wojska sąsiedztwo
    autostrady i wezła kolejowego są niekorzystne. Specjalnie mnie by to zresztą nie
    dziwiło gdyż na podstawie wieloletnich obserwacji śmiem twierdzić, że w wojsku
    wszystko ma ręce i nogi tyle że zamienione miejscami.
  • marghot 26.04.06, 12:58
    Trzymam kciuki, aby bazę przeniesiono do Powidza!
  • roninpoland 26.04.06, 22:37
    Ja mieszkam km od lotniska i mi samoloty nie przeszkadzaja
  • ka.ro2 27.04.06, 00:02
    Do wszystkiego mozna sie pryzwyczaic. Do samolotow tez.
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 00:08
    Wcale mnie to nie dziwi, ponieważ lotnisko w Krzesinach jest obecnie nieczynne.
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 27.04.06, 00:49
    malkontent ile razy byles na krzesinach? czysta ciekawosc
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 01:05
    W jakim charakterze? Z 5-6 razy na lotnisku, przejazdem kilka razy w miesiącu.
  • Gość: 567 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.04.06, 11:10
    LPR kupi wam 4
  • Gość: dc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 19:27
    Musimy walczyć o to aby baza była w Poznaiu bo warto mieć na "podniesienie
    wzroku" piekne maszyny na niebie. Nie sa niestety tak piękne jak migi 29 a ich
    dzwięk nie jest tak cudnie przeszywający ale zawsze to coś. I oby latali jak
    najwięcej.
    P.S. Nie jest to żadna prowokacja, poprostu dla tak cudnych widoków i dźwięków
    trudno sobie odmówić.
  • Gość: malkonetn IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 19:36
    Zwłaszcza jak się ma małe dziecko. Wtedy jest wprost cudownie.
  • Gość: Ber IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 20:12
    Co za bzdury!!! Co za brednie tutaj czytam!
    F-16 będą na Krzesinach i już! I proszę, nie łudźcie się.
    Zastanawiam się, o co właściwie chodzi wszystkim krytykom bazy w Krzesinach.
    Przecież od dobrego półwiecza baza jest tam zlokalizowana. Jeszcze kilka lat
    temu (nie mówiąc już kilkanaście) latały z niej przede wszystkim Migi 21 i to
    nie jak w ostatnim czasie po jeden, dwa, ale często latały czwórkami (pamiętam
    dobrze, bo przelatywały nad moim domem w Puszczykowie). Poza tym F-16 są dużo
    mniej uciążliwymi maszynami - potwierdzają to badania. O co więc dziś chodzi???
    No chyba, że jacyś nowobogaccy, bez wyobraźni kupili sobie działkę w okolicy
    lotniska (przy czym okolica należy tutaj rozumieć dość szeroko) i teraz się
    boją hałasu. Otóż trzeba najpierw dokładnie przeanalizować inwestycję, a potem
    mieć pretensję co najwyżej do siebie. Lotnisko nie powstaje, ono jest od
    kilkudziesięciu lat. Ja już czekam, aż F-y będą śmigać mi nad głową i
    pozdrawiam wszystkich, którzy myślą podobnie, szczególnie forumowiczów z
    www.3elt.com
  • Gość: malkontent IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.04.06, 20:58
    Wyjasnie Ci zatem jeszcze raz, spokojnie.
    Decyzję o lokalizacji tej bazy podjęto bez konsultacji z mieszkańcami Poznania,
    również tymi, którzy nie mieszkają w jej bezpośredni sąsiedztwie.
    Istnienie 2 lotnisk obok siebie komplikuje ruch i na jednym, i na drugim
    zwłaszcza przy tak różnych rodzajach statków powietrznych, jakie wykonują
    operacje na Ławicy i Krzesinach.
    Badania dowodzące że F-16 są ciche sa zapewne autorstwa wojska i jako takie nie
    są specjalnie wiarygodne.

    ja mieszkam bardzo daleko od Krzesin i całkiem blisko Ławicy, przy czym obecnośc
    Ławicy akceptuję i dostrzegam sens istnienia cywilnego lotniska w Poznaniu.
    Co do wojskowego: takiego sensu nie ma.
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 28.04.06, 09:22
    ta dyskusja stala sie jalowa. na krzesinach i tak beda stacjnowac sokoly a jak
    sie mieszkancom nie podoba to moga podawac wzi do sadu.
  • Gość: rashid IP: *.c154.petrotel.pl 30.04.06, 10:12
    Na F-16 trzeba zaslużyć...jest wiele lepszych lotnisk i to nie w tzw.Wielkiej
    Polsce
  • Gość: ghost IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.04.06, 15:08
    Na tym forum i w gazecie toczy się dyskusja co dalej z Poznaniem. Wszyscy
    zgodnie narzekają że Poznań "staje" cywilizacyjnie i gospodarczo. Każdy
    by "coś" chciał w Poznaniu jednak "byleby to nie było i nie działo sie za jego
    oknem". Nie twierdzę,że wojsko jest i ma być jedynym wybawieniem dla Poznania.
    Jednak obecność wojska tutaj coś chyba wymiernego prócz hałasu chyba da. Mówi
    się że Poznań żyje ze studentów dlaczego niema znów żyć i z wojska? Kiedyś gdy
    w jakimś mieście istniał garnizon to nobilitowało to miasto. Nie tylko z okazji
    uroczystosci lokalnych i państwowych od po prostu wojsko "dawało" żyć innym tak
    przy okazji. Ba obecność wojska nawet przyczyniała się do rozwoju jakiegoś
    dotąd zapyziałego miejsca. No ale to było dawno. Krzesiny, ktoś wspomniał były
    bazą w czasie wojny i z przerwą po wojnie. Ktoś wspomniał, że była komuna i
    trzeba było miec buzię w ciup gdy latały migi w dzień i w nocy. Potem nastał
    regres bazy i dekapitalizacja samolotów. Wszystko to się zbiegło z czasem
    wolności gospodarczej i politycznej. Lokalna władza wydawała wówczas pozwolenia
    na zasiedlanie terenów wokół bazy, która nadal tam była (!). Ktoś na forum
    zmierzył, że jest ona 9 km od centrum, a ławica to ile jest od centrum ? Ktos
    wspomniał że baza, w ogóle wojsko powinny być z daleka od aglomeracji bo należy
    je ukryć itp. Tylko kto się zbliżył do Krzesin, Poznań przez spontaniczną
    rozbudowę czy one do niego? W dobie satelitów, informatyki i atomu nic się
    ukryć nie da, to nawet już dziecko wie. Więc opowiadanie o zniszczeniu przy
    okazji miasta jest bez sensu. Od północy Poznań częsciowo ogranicza poligon
    Biedrusko. Już są zakusy by przejąć tamtejszy poligon. Suchy Las nawet
    wywalczył 20 mln podatku odszkodowania od MONu za uciążliwość. Co będzie dalej
    zobaczymy. Konflikt nadal nie wygasł.
    Każdy narzeka ze ławica jest lotniskiem nie wykorzystanym w lotniczym
    transporcie. Malkontent żołnierz (?) niech poczeka gdy zacznie się, tam jeszcze
    większy ruch lotniczy. Chciałbym zobaczyć czy wówczas nadal będzie twierdził że
    uciążliwość hałasu lądujących samolotów dla mieszkańców jeżyc i grunwaldu
    będzie mniejsza niż w Krzesinach.
    Wracam do pierwszych zdań co dalej ma być w Poznaniu. Wojsko na Krzesinach nie,
    to widać po wypowiedziach. Krzesiny zostaną dla bogatych wymarzoną sypialnią
    Poznania. Tylko, że konsekwencją opustoszałych koszar, hangarów, nie liczcie że
    wówczas tam powstanie lotnisko cywilne, będą: szybo pauperyzujący cywile, byli
    zawodowi, którzy stracą pracę w bazie, szybko degradujące się osiedle bloków
    powojskowych, z królującą tam beznadzieją, patologiami. Oni Wam będą wówczas
    zakłócać błogi spokój włamaniami do Waszych wspaniałych cichych posesji. Co
    wówczas zrobicie?
  • Gość: malkontent IP: 80.50.205.* 03.05.06, 15:56
    Kolega, ja z wojskiem na szczęście nie mam nic wspólnego oprócz kontaktów
    zawodowych.
    Ruch na Ławicy w dającej się przewidzieć przyszłości nie osiągnie takich
    rozmiarów, żeby był faktyczne uciążliwy dla mieszkańców. Poza tym samoloty
    cywilne są ciche bo pod tym kątem są projektowane. Wojskowe nie.
  • Gość: Janusz IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 30.04.06, 17:34
    Kto dopuścił do tego by banda trepów terroryzowała hałasem całe miasto! Niech
    sobie smrodzą i hałasują w Powidzu!!! Miasto nie ma i mieć nie będzie żadnych
    korzyści z tego, że w poznaniu będą stacjonować jakieś polskie czy amerykańskie
    patałachy!!!

    Trepy precz z Poznania!
  • Gość: mr.G IP: *.icpnet.pl 30.04.06, 19:08
    Gość portalu: Janusz napisał(a):

    > Kto dopuścił do tego by banda trepów terroryzowała hałasem całe miasto! Niech
    > sobie smrodzą i hałasują w Powidzu!!! Miasto nie ma i mieć nie będzie żadnych
    > korzyści z tego, że w poznaniu będą stacjonować jakieś polskie czy
    amerykańskie
    > patałachy!!!
    >
    > Trepy precz z Poznania!


    co ty piszesz wieśniaku za głupoty najpierw zastanów sie 2 razy co masz pisać a
    pózniej pisz!!!
  • Gość: ble ble IP: *.echostar.pl 01.05.06, 18:56
    to chyba Tobie kartki się pozlepiały....po pierwsze pewnie,ze dowódzcy
    mieszkają na Głuszynie bo to jest osiedle wojskowe, większosci, powtarzam
    więkoszośći zamieszkane przez żołnierzy zawodowych więc co takie oczka robisz
    zdziwione na to,dla mnie to dziwne nie jest!!
    Po drugie plany zagospodaownia tej Bazy w F-16 już dawno przeszły i wszystko
    jest za..nic nie będzie zmieniane DUŻO PIĘNIEDZY jest wlane w tą baze a to,że
    wszystko jest spóźnione to przez TYLKO MENTALNOŚĆ żuli-robotników,któzy się
    opie***** przy robocie bo pieniądze są...co do twojego projektu,że karzesz
    wysyłać zwykłych ludzi na Głuszynę-Krzesiny, którzy chcą korzystać z tanich
    usług lotniczych jest lekko mówiąć CHORE! Do tej pory została ŁAWICA i niech
    będzie ŁAWICA to centrum miasta i dojazdy są w miare a zarazem o wiele lepsze
    niż KRZESINY...
  • Gość: poseniak IP: *.icpnet.pl 03.05.06, 19:41
    dlaczego wszyscy przeciwnicy efów najchetniej widzieliby je w powidzu. przeciez
    sa rownie dobre inne zielone lotniska jak miroslawiec czy swidwin. przypominam
    takzeze jedna eskadra sokolow bedzie stacjonowac w lasku. w listopadzie przyleca
    pierwsze 4 sokoly. eskadra w pelnym skladzie bedzie gdzies dopiero okolo 2008
    roku. moze wtedy konkretnie podyskutujemy?
  • Gość: GT IP: 193.90.61.* 04.05.06, 01:23
    mieszkalem na osiedlu wojskowym przy ulicy Gluszyna przez 19 lat.To fakt ze
    ludzie ktorzy mieszkaja na Starolece gdzie jest tor lotu jak samolot startuje
    narzekaja na halas,zwlaszcza jak dopalacze sa wylaczane nad Luboniem. Ale
    ludzie obudzcie sie w koncu niedawno lataly wam nad glowami MIGi i Iskry i malo
    kto to zauwazal. A teraz jak maja byc F-16 to sie burzycie. Bedzie tak jak
    kiedys. Nie jedne cwiczenia lotnicze tam przezylem i jakos wtedy gdy bylo
    glosno nikt sie nie wkurzal. A jak byly loty nocne gdzie co 5 minut startowal
    samolot to nikt na to nie patrzyl. A ''dzis'' lotow nocnych nie bedzie tylko
    dzienne i tez wcale nie tak duzo,bo jak narazie w polsce jest chyba 4
    przeszkolonych pilotow do F-16. LOTNISKO JEST CZYNNE!!!!! caly czas
  • Gość: GT IP: 193.90.61.* 04.05.06, 01:23
    mieszkalem na osiedlu wojskowym przy ulicy Gluszyna przez 19 lat.To fakt ze
    ludzie ktorzy mieszkaja na Starolece gdzie jest tor lotu jak samolot startuje
    narzekaja na halas,zwlaszcza jak dopalacze sa wylaczane nad Luboniem. Ale
    ludzie obudzcie sie w koncu niedawno lataly wam nad glowami MIGi i Iskry i malo
    kto to zauwazal. A teraz jak maja byc F-16 to sie burzycie. Bedzie tak jak
    kiedys. Nie jedne cwiczenia lotnicze tam przezylem i jakos wtedy gdy bylo
    glosno nikt sie nie wkurzal. A jak byly loty nocne gdzie co 5 minut startowal
    samolot to nikt na to nie patrzyl. A ''dzis'' lotow nocnych nie bedzie tylko
    dzienne i tez wcale nie tak duzo,bo jak narazie w polsce jest chyba 4
    przeszkolonych pilotow do F-16. LOTNISKO JEST CZYNNE!!!!! caly czas
  • Gość: GT IP: 193.90.61.* 04.05.06, 01:23
    mieszkalem na osiedlu wojskowym przy ulicy Gluszyna przez 19 lat.To fakt ze
    ludzie ktorzy mieszkaja na Starolece gdzie jest tor lotu jak samolot startuje
    narzekaja na halas,zwlaszcza jak dopalacze sa wylaczane nad Luboniem. Ale
    ludzie obudzcie sie w koncu niedawno lataly wam nad glowami MIGi i Iskry i malo
    kto to zauwazal. A teraz jak maja byc F-16 to sie burzycie. Bedzie tak jak
    kiedys. Nie jedne cwiczenia lotnicze tam przezylem i jakos wtedy gdy bylo
    glosno nikt sie nie wkurzal. A jak byly loty nocne gdzie co 5 minut startowal
    samolot to nikt na to nie patrzyl. A ''dzis'' lotow nocnych nie bedzie tylko
    dzienne i tez wcale nie tak duzo,bo jak narazie w polsce jest chyba 4
    przeszkolonych pilotow do F-16. LOTNISKO JEST CZYNNE!!!!! caly czas
  • Gość: GT IP: 193.90.61.* 04.05.06, 01:23
    mieszkalem na osiedlu wojskowym przy ulicy Gluszyna przez 19 lat.To fakt ze
    ludzie ktorzy mieszkaja na Starolece gdzie jest tor lotu jak samolot startuje
    narzekaja na halas,zwlaszcza jak dopalacze sa wylaczane nad Luboniem. Ale
    ludzie obudzcie sie w koncu niedawno lataly wam nad glowami MIGi i Iskry i malo
    kto to zauwazal. A teraz jak maja byc F-16 to sie burzycie. Bedzie tak jak
    kiedys. Nie jedne cwiczenia lotnicze tam przezylem i jakos wtedy gdy bylo
    glosno nikt sie nie wkurzal. A jak byly loty nocne gdzie co 5 minut startowal
    samolot to nikt na to nie patrzyl. A ''dzis'' lotow nocnych nie bedzie tylko
    dzienne i tez wcale nie tak duzo,bo jak narazie w polsce jest chyba 4
    przeszkolonych pilotow do F-16. LOTNISKO JEST CZYNNE!!!!! caly czas
  • Gość: Azazel IP: *.epsa.pl 04.05.06, 07:48
    Płyta Ci się zacięła?
  • Gość: INA IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.05.06, 15:18
    Mieszkam na Ratajach, niedaleko Krzesin. Przed swoim blokiem, na przestrzeni 300
    metrów mam w sumie 14 pasów ruchu. Chętnie zamienie swoją miejską "oazę
    spokoju", w której nie można okien otwierać z powodu hałasu [przez całą dobę],
    na działkę z domkiem w Krzesinach, w pobliżu lotniska.
  • Gość: Arecki IP: *.polkomtel.com.pl 04.05.06, 15:48
    A w czym problem? Mieszkałem na Ratajach jeszcze 2 lata temu. Zbudowałem domek
    za sprzedaz mieszkania i kredyt. Zachęcam do odrobiny ryzyka - naprawdę
    superowo sie mieszka poza miastem.

    Arecki

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.