Dodaj do ulubionych

Czy autostrada A2 powstanie wcześniej?

IP: 195.94.213.* 21.05.03, 12:21
Czyżby kolejny monopolista, po TPSA i innych JK chce dyktowac
ceny na najważniejszej drodze w RP -tranzycie Europa Rosja Na
szczęście kierowcy omijają drogi odcinek Września-Konin
Edytor zaawansowany
  • Gość: Żorż IP: *.cs.put.poznan.pl 21.05.03, 13:25
    > Na szczęście kierowcy omijają drogi odcinek Września-Konin

    Na czyje szczęście? Tych co zginęli tam w niejednym już wypadku?
    Nie stać cię na jazdę autostradą to nie jedź, ale to nie powód
    by nie budować następnych. Może to i monopolista na tym odcinku,
    ale co innego proponujesz: zbudować konkurencyjną równoległą
    autostradę czy podzielić tą na odcinki i postawić budki z
    opłatami po 1PLN co 20 km?
  • bartoszb 21.05.03, 17:01
    A2, to po A4, wobec braku A1, to kolejny cios w plecy dla
    Gdańska.
  • Gość: bella IP: *.197-200-80.adsl.skynet.be 21.05.03, 17:33
    gratulacje, przeciez to zawrotne tempo, gratulacje..
    a moze czas do Unii, podpatrzec jak to sie robi ,
    by odcinek nie mignal przez okna samochodu a poczucie
    smiesznosci z autostrady nie pozostawalo dluzej niz dlugosc
    odcinka
  • Gość: łuki IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 21.05.03, 18:09
    Gość portalu: Stanislaw Mackowiak napisał(a):

    > Czyżby kolejny monopolista, po TPSA i innych JK chce dyktowac
    > ceny na najważniejszej drodze w RP -tranzycie Europa Rosja Na
    > szczęście kierowcy omijają drogi odcinek Września-Konin

    na szczęsćie już nie tak często
  • Gość: grunch IP: 129.81.192.* 21.05.03, 18:17
    Gość portalu: łuki napisał(a):

    > Gość portalu: Stanislaw Mackowiak napisał(a):
    >
    > > Czyżby kolejny monopolista, po TPSA i innych JK chce
    dyktowac
    > > ceny na najważniejszej drodze w RP -tranzycie Europa Rosja
    Na
    > > szczęście kierowcy omijają drogi odcinek Września-Konin
    >
    > na szczęsćie już nie tak często
    ==============================================================
    Na szczescie dla pana Kulczyka i jego kolegow z SLD ?
  • Gość: Maciu Canadian IP: 64.7.141.* 21.05.03, 18:36
    Panie Pol, co jest do jasnej cholery z polaczeniem Krakow,
    Slask, Wroclaw - Europa Czyli A4.
    Czyzby nie bylo kija na tych "centralnych" ktorzy zapominaja o
    waznych osrodkach ale nie warszawskich i za wszelka cene chca
    je zdolowac.
    Tak niewiele brakuje go jej podlaczenia do Europy a wam macica
    zaslepia oczy i malostkowa zasciankowosc "stolycy".
  • Gość: Konrad Korzeniowsk IP: *.bielsko.dialog.net.pl 21.05.03, 21:03
    Trudno się nie zgodzić z wypowiedzią internauty "Maciu Canadian": jaki ma
    sens rozpoczynanie budowy licznych odcinków autostrad w Polsce, skoro nie stać
    nas na stworzenie spójnej sieci w przewidywalnycm czasie?
    Pojęcie "autostrada" czy niemieckie "Autobahn" należy rozumieć jako arterię
    komunikacyjną, nie zaś luksusową drogę lokalną, stworzoną dla lokalnego
    prestiżu i z zmyślą (a jakże!) o wyszarpaniu peniędzy z środków budżetowych.
    Skończmy wreszcie, do jasnej cholery (przepraszam, zdenerwowałem się!) choć
    jedną sensowną trasę przelotową przez Polskę; skoro istnieje rozpoczęta przez
    niejakiego Adolfa, a niezakończona z wiadomych powodów, "autostrada" na
    kierunku Niemcy - Gliwice oraz zbudowana już przez nas autostrada Katowice -
    Kraków, to czy zwyczajna logika myślenia (mój Boże, czy logiczne myślenie nie
    przekracza możliwości P.T.Decydentów?), nie nakazuje skupić wszystkie siły i
    środki na uzupełnienie odcineczka Gliwice - Katowice oraz przystąpić do budowy
    odcinka Kraków - Rzeszów - Lwów? Miasta Poznań, Łódż i W-wa też chcą mieć
    autostradę? Bardzo słusznie: zaraz po skończeniu autostrady o strategicznym
    dla Polski i UE znaczeniu: Niemcy - Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów -
    Lwów! Chyba że AW zbuduje autostradę za własne pieniądze - to proszę bardzo,
    radość nas kierowców będzie wielka!
  • Gość: jacek IP: 62.233.167.* 21.05.03, 22:01
    > Skończmy wreszcie, do jasnej cholery (przepraszam, zdenerwowałem się!) choć
    > jedną sensowną trasę przelotową przez Polskę; skoro istnieje rozpoczęta przez
    > niejakiego Adolfa, a niezakończona z wiadomych powodów, "autostrada" na
    > kierunku Niemcy - Gliwice

    Przeciez autostrada na odcinku Wroclaw-Gliwice jest juz ukonczona, nawet
    przebudowana w calosci z nowa nawierzchnia i wiaduktami. Teraz przebudowywana
    jest autostrada od Wrocka w kierunku granicy Niemieckiej. Od Katowic do
    Chorzowa jest juz autostrada, a teraz jest budowana miedzy Chorzowem a
    Gliwicami. Jak dobrze wszystko pojdzie - za pare lat bedzie mozna przejechac
    spoko autostrada z przejscia w Olszynie az do Wieliczki za Krakowem >:)
  • mankut400 22.05.03, 13:08
    Gość portalu: Konrad Korzeniowsk napisał(a):

    <ciach>
    >skoro istnieje rozpoczęta przez
    > niejakiego Adolfa, a niezakończona z wiadomych powodów, "autostrada" na
    > kierunku Niemcy - Gliwice
    Pod rządami niejakiego Adolfa H. zaczęły też powstawać autostrady Berlin -
    Królewiec i Berlin - Poznań. Ta pierwsza częściowo powstała (polecam podróż po
    Mazurach, o okolicach Szcecina nie wspomnę), na tej drugiej zaczęły powstawać
    budowle inżynierskie. Obecny przebieg A2 w dużej mierze pokrywa się z tymi
    dawnymi projektami

    >zaraz po skończeniu autostrady o strategicznym
    > dla Polski i UE znaczeniu: Niemcy - Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów -
    > Lwów!
    Gdańsk się dopomina o A1, Śląsk (szeroko pojęty) o A4.....

    >Chyba że AW zbuduje autostradę za własne pieniądze - to proszę bardzo,
    > radość nas kierowców będzie wielka!
    Też mam nadzieję, że będą to inwestycje NAPRAWDĘ za pieniądze firmy Autostrada
    Wielkopolska, bo casus odcinka Września - Konin jest czymś niepojętym!

  • Gość: spoko IP: *.adsl.hansenet.de 23.05.03, 00:29
    mankut400 napisał:

    > Pod rządami niejakiego Adolfa H. zaczęły też powstawać autostrady Berlin -
    > Królewiec i Berlin - Poznań. Ta pierwsza częściowo powstała (polecam podróż
    po
    > Mazurach, o okolicach Szcecina nie wspomnę)


    Panie kolego od kiedy to Elblag lezy na Mazurach ?


    spoko
  • bartoszb 23.05.03, 10:52
    > Panie kolego od kiedy to Elblag lezy na Mazurach ?

    Jakoś nie przechodzi przez usta nazwa Prusy, co najbardziej widać w dziwacznej
    nazwie tego województwa, czyli warmińsko-mazurskie (wziętej od nazw dwóch
    licznych tam subregionów).

    A co do autostrady Berlin-Szczecin-Gdańsk-Elbląg-Królewiec, to ślady
    niedokończonych prac ciągną się od około 40 km na wschód od Szczecina (tam
    kończy się zbudowana droga) do okolic Kościerzyny, około 60 km przed Gdańskiem.
    Zresztą jest o tym strona: www.berlinka.pcp.pl
  • mankut400 26.05.03, 10:57
    bartoszb napisał:

    > Jakoś nie przechodzi przez usta nazwa Prusy, co najbardziej widać w
    dziwacznej
    > nazwie tego województwa, czyli warmińsko-mazurskie (wziętej od nazw dwóch
    > licznych tam subregionów).
    >

    Za link śliczne dzięki. A określenie Prusy rzeczywiście mi nijak nie pasuje.
    Jako krainie geograficznej nic zarzucić nie mogę, ale z tą nazwą kojarzy się
    dużo więcej niż tylko geografia - również i czarna strona historii Europy.
  • mankut400 26.05.03, 10:52
    Gość portalu: spoko napisał(a):

    > >> Ta pierwsza częściowo powstała (polecam podró
    > ż
    > po
    > > Mazurach, o okolicach Szcecina nie wspomnę)
    >
    >
    > Panie kolego od kiedy to Elblag lezy na Mazurach ?
    >
    >
    Myślałem o okolicach Bartoszyc, nie o Elblągu. Niestety, podróżując w tamtych
    stronach nie zauważyłem ;-) kiedy z Mazur wjechałem na Warmię
    Lecz nie ma tego złego... - przynajmniej ktoś podrzucił ciekawy link
    do "berlinki"
  • Gość: Gosc IP: 217.153.47.* 22.05.03, 23:25
    Gość portalu: Maciu Canadian napisał(a):

    > Panie Pol, co jest do jasnej cholery z polaczeniem Krakow,
    > Slask, Wroclaw - Europa Czyli A4.
    > Czyzby nie bylo kija na tych "centralnych" ktorzy zapominaja o
    > waznych osrodkach ale nie warszawskich i za wszelka cene chca
    > je zdolowac.
    > Tak niewiele brakuje go jej podlaczenia do Europy a wam macica
    > zaslepia oczy i malostkowa zasciankowosc "stolycy".
    Chyba klapki masz nie tylko czlowieku na oczach. Robie 70.000 tys rocznie,
    cala Polska. I tylko na Slasku i Tylko w okolicach krakowa sa dwupasmowe
    jezdnie od miasta do miasta, a Warszawa!!!!!! TRASA POZNANSKA SETKI WYPADKOW
    CO ROCZNIE, NACIEMNIEJ POD LATARNIA!!! A jak nie byles w Warszawie to przyjedz
    i wyjedz z niej w ktorym kolwiek kierunku, wez Harlequina, przyda sie na
    rozwoj 7 klepki. Co za beton!!
  • Gość: LC IP: *.poznan.sdi.tpnet.pl 21.05.03, 18:37
    Gość portalu: Stanislaw Mackowiak napisał(a):

    > Czyżby kolejny monopolista, po TPSA i innych JK chce dyktowac
    > ceny na najważniejszej drodze w RP -tranzycie Europa Rosja Na
    > szczęście kierowcy omijają drogi odcinek Września-Konin
    Na szczęście wprowadzone będą ulgi dla stałych klijentów i zacznie więsej
    kierwców jeździć tą trasą, fakt, że cena 0,2 pln\km jest trochę przesolona, ale
    to że ją duża część omija to jest duży problem dla miejscowości położonych przy
    92-ce.
  • mankut400 21.05.03, 18:40
    Oby!
    Dopiero "zachodni" odcinek nada sens temu co zbudowano/buduje się.
    Wtedy będzie warto zapłacić - oczywiście nie mogą to być ceny paskarskie typu
    10 PLN za 48 km
  • Gość: pak IP: *.dip0.t-ipconnect.de 21.05.03, 19:44
    Polskie firmy budujace drogi powinny podawac w ofercie tzw.
    okres polrozpadu drogi, ktora obiecuja zbudowac.
    Okres polsrozpadu drogi moznaby zdefiniowac jako czas t, ktory
    musi uplynac zanim rozpadnie sie polowa drogi.
    Obecnie drogi budowane przez polskie firmy maja srednio t=1rok.

    Slowniczek trudniejszych pojec
    FIRMA STARTUJACA W PRZETARGU - firma, ktora ze wzgledu na
    koneksje dostala na czas info o przetargu.
    FIRMA WYGRYWAJACA PRZETARG - firma, ktorej zarzad sklada sie z
    rodziny/kolegow organu rozpisujacego przetarg
    ORGAN ROZPISUJACY PRZETARG - zlepek przypadkowych osob,
    zajmujacych gornolotnie brzmiace stanowiska, cieszacych sie
    miernym zaufaniem osob, ktorzy maja nieszczescie mieszkac na
    terenie dzialania organu
    DROGA - (wyrazenia tozsame: gosciniec, przecinka, deptak) w
    miare gladki row wyryty w ziemi, ktorego stosunek dlugosci do
    szerokosci jest znacznie wiekszy od 500.
  • Gość: Brukselczyk IP: *.240.81.pwd-by.belgacom.net 21.05.03, 21:54
    Ale trzeba jeszcze objechac Poznan a tam od lat jest
    beznadziejnie i w zasadzie nic sie nie dzieje. Wiec do Swiecka
    ciagle bardzo daleko. Brukselczyk
  • Gość: Marcin IP: *.icpnet.pl 21.05.03, 23:45
    Gość portalu: Brukselczyk napisał(a):

    > Ale trzeba jeszcze objechac Poznan a tam od lat jest
    > beznadziejnie i w zasadzie nic sie nie dzieje. Wiec do Swiecka
    > ciagle bardzo daleko. Brukselczyk

    Obwodnica Poznania będzie otwarta już za 2 miesiące...
    Jako pierwszy i najdroższy z nowobudowanych odcinków.
    O czym więc mowa?
    Poza tym, jeśli spojrzy się na mapę - zysk w czasie i odległosci, dzięki
    budowie odcinka Konin-Nowy Tomyśl będzie bardzo istotny, szczególnie jeśli się
    uwzględni obecny czas przejazdu przez Poznań dochodzący do godziny... Może więc
    jednak będzie warto zapłacić?
  • Gość: Robert IP: 193.136.112.* 21.05.03, 22:18
    Precz z autostradami platnymi !!!
  • Gość: Niezależny Inżynier IP: 195.116.91.* 22.05.03, 12:02
    Patrząc na stan infrastruktury drogowej w RP muszę stwierdzić
    iż koncepcja budowy płatnych odcinków autostrad ma sens
    ponieważ a. tworzą się instytucje samofinansujące się które
    tworzą nowe miejsca pracy (do obsługi 50 km autostrady płatnej
    potrzeba około 80 osób), z większają rozwój ekonomiczny okolicy
    przez które przechodzi ww. droga. Powodują iż powsatnie każdego
    płatnego odcinka przyspiesza dwukrotnie budowę kolejnego itd...
    Do całości dochodzi jeszcze ogólne dobro RP ponieważ 75 % ruchu
    na odcinku A2 to są TIR-y z krajów byłego ZSRR które
    rozjeżdżają RP właściwie tylko ze względu na znaczenie
    tranzytowe drogi A2 powinna być ona płatna. Zresztą korzystając
    z doświadczenia państw bardziej cywilizowanch np francji gdzie
    podróż 1000 km z płn na płd kosztuje ok 200 EURO więc jest to
    prawie 1 pln/km a nie ledwo 0,2 pln za kilometr tylko że tym
    sposobem powstaje tam 200 km autostrad rocznie. Ale do
    wszystkiego należy dochodzić powolutku a nie gwałtem. Głupawy
    jest natomiast sposób koncesjonowania budowy, jeżeli ktoś ma
    kasę i chce budować szybko i sprawnie to niech buduje. W RP
    jest teortycznie kapitalizm więc nie ma nic za DARMO! RÓWNIEŻ
    DROGI! tak nawiasem życzę wszystkim podróżujących A2 aby była
    ona jak najdłuższa i najszersza
  • mankut400 22.05.03, 13:00
    Gość portalu: Niezależny Inżynier napisał(a):

    >
    > Do całości dochodzi jeszcze ogólne dobro RP ponieważ 75 % ruchu
    > na odcinku A2 to są TIR-y z krajów byłego ZSRR które
    > rozjeżdżają RP właściwie tylko ze względu na znaczenie
    > tranzytowe drogi A2 powinna być ona płatna.
    TIR-y na tory !!
    Hasło wyświechtane, ale dlaczego przez blisko 15 lat słynna III RP nie
    potrafiła zaproponować przewoźnikom zza wschodniej granicy alternatywy w
    postaci połączeń pociągami?
    Wiem, że nikogo nie można zmusić "przepisami" do przewozu ciężarówek koleją.
    Ale wystarczyłoby wprowadzić zachęty w stylu "chcesz jechać drogami - czekaj 3
    dni na jednej granicy i następne dwa dni na drugiej". Zaś ktoś kto wybiera
    pociąg wjeźdżałby bez oczekiwania na odprawę TIR-em na wagony i jest wysadzany
    na granicy zachodniej lub gdzieś w środku Niemiec...

    Zresztą korzystając
    > z doświadczenia państw bardziej cywilizowanch np francji gdzie
    > podróż 1000 km z płn na płd kosztuje ok 200 EURO więc jest to
    > prawie 1 pln/km a nie ledwo 0,2 pln za kilometr

    Średnia płaca w Polsce to ca 2200 PLN BRUTTO. Ile średnio zarabiają Francuzi?

    >W RP
    > jest teortycznie kapitalizm więc nie ma nic za DARMO! RÓWNIEŻ
    > DROGI!
    Za to mamy niezłe podatki / akcyzy itp wliczane w cenę paliwa, a z tej ich
    części która ma być przeznaczana na drogi i tak ginie w państwowej kasie
    znaczący procent (patrz archiwum GW)

    >tak nawiasem życzę wszystkim podróżujących A2 aby była
    > ona jak najdłuższa i najszersza
    Dziękujemy :-))
  • Gość: LC IP: *.poznan.sdi.tpnet.pl 22.05.03, 18:31
    Nawet jeśli połowa lub więcej tirów "pójdzie" na tory ( co jest potrzebne do
    rozpropagowania od zaraz) to i tak autostrady trzeba będzie budować, aby
    ułatwić przejazd zwykłym ludziom. W czasach, gdy coraz więcej z nas
    przemieszcza się konieczna jest budowa nowych dróg i szybkich pociągów, a
    płatne autostrady powstają (przynjmniej powinny powstać) szybciej, co zostało
    zauważone. Kolejna sprawa to kwestia opłat, skoro duża część omija tę drogę, to
    znaczy, że opłaty są zbyt wysokie i powinno się je zmniejszyć i nie porównujmy
    się do francuzów, bo oni zarabiają przeszło dwa razy więcej od nas.
  • Gość: GOSC IP: *.icpnet.pl 22.05.03, 14:38
    W Koninie odczuwamy autostradę w mieście

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka