Dodaj do ulubionych

Autostrada A2 do remontu

08.05.07, 08:30
budowanie autostrad przez prywatnych koncesjonariuszy to jest WIELKI przekręt.
zacznijmy od początku:
1. Autostrada Wielkopolska buduje autostradę za "własne" pieniądze, kredyt który zaciągnęła na tą budowę podżyrowało państwo, autostrada ma za to stać się państwową za 25-30 lat (szkoda że nie jest napisane w jakim stanie ma zostać przekazana)
2. Państwo płaci AW za to że mogą z niej korzystać Tiry. Przed wejściem w życie tej decyzji AW podniosła opłaty na autostradzie <zbieg okoliczności?>.
3. Płatna autostrada z utrudnieniami????
Podsumowując:
AW zarabia dzięki przejazdom samochodów ciężarowych czyli jest sponsorowana przez państwo <czyli przez nas>. Wykonana tańszym kosztem niż zakładano (dało to niewątpliwie znaczne oszczędności na kosztach kredytów), z gó..anych materiałów (proszę popytać kolegów drogowców układających masy na tej drodze). Państwo podżyrowało pożyczkę, państwo spłaca tą pożyczkę (nie taniej będzie zlecić GDDKiA obsługę kolejnych tego typu inwestycji? - przecież po coś ta instytucja jest powołana do życia).
Kolejna akcja tego typu szykuje się na autostradzie biegnącej od gdańska w "dół" Polski.
A my szarzy mali kierowcy - płacimy i klniemy oraz sponsorujemy...
Edytor zaawansowany
  • sovip 08.05.07, 08:34
    No panowie z PIS-u pewno nic już nie możecie w sprawie zrobić ale macie na
    przyszłość nauczkę, zbliża się EURO 2012 i niech taka ytuacja nie ma już
    miejsca, a swoją drogą ktoś oczywiście powinien za to beknąć
  • Gość: . IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.07, 15:35
    .
  • Gość: zbych IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.07, 19:39
    Wielkopolska jakość!!!
  • Gość: kolega Jasia IP: *.c27.msk.pl 09.05.07, 20:29
    Paśtwo,zapewne za niezłe łapówy podpisało kontrakt z Kulczykiem, i teraz
    dopłacamy do tej autostrady ciężkie pieniądze, a na dodatek czekają nas
    utrudnienia. Kaczory powinny się tym bezwzględnie zająć. A propos Kulczyka, czy
    ktoś wie co się z gostkiem aktualnie dzieje? Po fikcyjnym rozwodzie, majątkiem
    zajęła się Grażyna Kulczyk a po Jasiu jakoś dziwnie słuch zaginął...
  • jan.zaworski 10.05.07, 13:02
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • lukask73 08.05.07, 08:46
    Wniosek jest jednoznaczny: AW planowała minimalizację ruchu na autostradzie
    (oczywiście przez zaporowe ceny) po to, aby nawierzchnia zużywała się w
    minimalnym stopniu, a niskie przychody rekompensować ze środków GDDKiA.
    Okazało się, że winiety i bezpłatne odcinki popsuły szyki i kierowcy - o
    zgrozo! - chcą jeździć i płacić. No i popsuli autostradę. Co za łobuzy!
  • lukask73 08.05.07, 08:48
    > Kolejna akcja szykuje się na autostradzie biegnącej od gdańska w "dół
    > " Polski.

    Bardzo przepraszam, ale z Gdańska, to już naprawdę nijak nie da się jechać,
    płynąć ani iść w dół. Chyba że tunelem.
  • 1a40 08.05.07, 08:58
    A kto wpuscil,ciezarowki na autostrade? Taki brzydal! Nigdy nie oplacalo sie
    budowac czegos prowizorycznie. Zawsze trzeba budowac solidnie,no i co z tego,ze
    drozej? Jest to inwestycja na dlugie lata. Czy ktos buduje dom bez fundamentow,i
    dopiero jak zacznie sie przechylac to sie go podpiera? Nawet altanki na
    dzialkach maja fundamenty. Brak wizji rozwoju miast,kraju...
  • Gość: cougnight IP: *.icpnet.pl 08.05.07, 10:47
  • Gość: cougnight IP: *.icpnet.pl 08.05.07, 11:00
    Spójrzcie na autostrady niemieckie a potem spójrzcie na polskie. Gdzie widzicie różnicę? Widać ją w sztucznych oszczędnościach i kombinowaniu. U nas się robi tanie oszczędności za które trzeba płacić podwójnie, bo droga remontowana zmniejsza swoją przepustowość to raz, a dwa trzeba ponownie zatrudnić ekipy budowlane i jeszcze raz im zapłacić za podobnie długą obecność na terenie budowy. Po prostu krótkowzroczność się nie opłaca ale taka niestety u nas króluje.
  • forumkiller1 08.05.07, 13:12
    No nic, to teraz bede zjezdzal z autostrady w Koninie, z Konina do Poznania
    droga nienajgorsza, przynajmniej dwupasmowa i bezplatna. Cale szczescie Konin-
    Lodz jeszcze troche bedzie bezplatna :)
  • Gość: Mav IP: *.icpnet.pl 08.05.07, 13:36
    Wszyscy piszecie na temat oszczędzania na części budowanej przez Autostradę
    Wielkopolską, ale tam przynajmniej jest jakiś nadzór. Przypomnijcie sobie
    naprawy gwarancyjne nawierzchni!!! A problemem dwuetapowego asfaltowania
    obarczajcie tych którzy na to pozwolili. Takie technologie były stosowane na
    zachodzie może nie w Niemczech, ale we Francji, inna sprawa, że 20 lat temu, ale
    jesteśmy na podobnym poziomie rozwoju. Nadzór na odcinkach budowanych przez
    państwo chyba nie istnieje, gwarancja w sprawie zieleni na obwodnicy Poznania
    była przeoczona, bo nikt o tym nie wiedział, inna sprawa ile tej zieleni w ogóle
    jest (kikuty zostały), a ile miało być. A ciekawe z jakich obwodnica materiałów
    była zrobiona ----> przypomnieć sobie jaja z papą na odcinku do Strykowa. Sprawa
    opłat może jest szokująca, ale koncesjonariusz pobierał opłaty na A4 mimo, że ją
    budował.

    Prywatnych inwestorów w tym kraju się zawsze gnębi, jakby się tylko
    starali!!!!!!!!!!

    A hasło biedny płaci dwa razy, to powinno być powodem do rozmyślań całego
    naszego narodu. Tyle że ci przy "korycie" zawsze myślą inaczej, bo brakuje w tym
    kraju bogatej arystokracji z tradycjami ;P
  • Gość: bonobo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.07, 14:44
    Co do AW prosze zobaczyć w jakim stanie są wiadukty np. na dębinie 3/4 polatane
    kilka lat po remoncie, dla porownania polecam ul. Głogowska od gorczyna do
    hetmańskiej robiana byla w 98 a z wyj. kilku zapadniętych kanałów jest bez
    zarzutu.
    W Polsce jak sie wybuduje droge to za 3 lata trzeba ją łatać, w niemczech cześć
    autostrad ma po kilkadziesiąt lat bez generalnego remontu (np 12 gdzie sa 2
    pasy bez awaryjnego)
    We francji autostrady budowali prywatni inwestorzy.

    Jeżdzę troche po europie i muszę powiedzieć że mam wrażenie, że jednak do
    budowy dróg lepiej nadaje sie państwo. Bo nie zawsze liczy sie rachunek
    ekonomiczny ale tez potrzeby społeczne.
  • Gość: szafa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.07, 12:05
    > Prywatnych inwestorów w tym kraju się zawsze gnębi, jakby się tylko
    > starali!!!!!!!!!!

    A w czym się ten "prywatny inwestor" tak bardzo się postarał?
    W kombinowaniu! tylko i wyłącznie.
    Kluczyk nie zaryzykował ani jednej własnej, wcześniej złupionej złotówki.
    Wszystkie pieniądze to kredyty z pełnymi gwarancjami skarbu państwa, czyli naszych kieszeni.
    Starania o jakość wykonania? tu śmiech.
  • the_dzidka 29.06.07, 14:24
    > z Konina do Poznania
    > droga nienajgorsza, przynajmniej dwupasmowa i bezplatna.

    ?!

    --
    Dzidka

    Zwizytuj krze
  • Gość: gajane4 IP: 193.0.117.* 08.05.07, 13:40
    O tym, że banda Kulczyka robi pieniądze na nośności jezdni wiadomo było już
    dawno. Za oszukańczą robotę zgarnął pieniądze, a teraz oczywiście za wszystko
    zapłacą podatnicy i kierowcy. Kolesie pomogą mu wygrać kolejny sowity przetarg,
    a on łaskawie rzuci im drobne ochłapy w czasie kolejnych wyborów.
  • Gość: Tomek IP: 212.38.200.* 08.05.07, 17:29
    A GTC co to buduje A1 z Gdańska to jeszce większy przekret bo w umowie
    koncesyjnej jest zapis że w przypadku gdy GTC nie osiągnie zysku to również
    dopłaci państwo! - to juz po prostu paranoja.

    Jeszcze jedna sprawa budowy autostrad przez tzw "koncesjonariuszy:
    BRAK ZJAZDÓW - otóż ilośc zjazdów np na A2 jest minimalna np przez 50 km nie ma
    żadnego (Nowy Tomysl - Poznań). Z kolei z Nowego Tomyśla pod granicę ma powstać
    1 (słownie jeden) zjazd!!!!
  • xaliemorph 08.05.07, 17:42
    Zgoda. Wystarczy porównać tu z przytoczonym wcześniej przykładem z Niemiec. Tam zjazdów jest co niemiara, ba nawet we Włoszech gdzie autostrady są płatne, nie jest tak źle ze zjazdami jak w Polsce. A tylko dzięki wpleceniu autostrad w tkankę komunikacyjną kraju, zaczynają one spełniać swoją rolę. A tak pozostają jedynie drogami z pkt. A do pkt. B. I powtórzę po innych, u nas nie opłaca się płacić dwa razy, ale widać że niektórym jest na rękę ponowne roztrzyganie przetargów do ponownych remontów dróg. Dlaczego u nas drogi po kazdej zimie muszą wyglądać jak po deszczu meteorów? A może warto by się zainteresować budową autostrad z wykorzystaniem technologii betonu cementowego?
  • Gość: zbibi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.07, 15:15
  • pan.nikt 09.05.07, 15:20
    był taki dowcip w komuniźmie

    Zawalił się budynek.
    Piasek mówi, nie moja wina
    woda mówi nie moja wina

    a cement mówi:
    Mnie w to nie mieszajcie, mnie tam nie było
  • Gość: greg0,75 IP: *.ceramika.agh.edu.pl 09.05.07, 16:25
    W teorii betonem jest każda mieszanka, w której spoiwo otacza dostatecznie grube kruszowo, np. betony polimerowe
  • Gość: zbibi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.07, 16:59
    i domów termin "beton" brzmi raczej jednoznacznie, mam nadzieję? Czy też są
    jakieś "wynalazki"? Byle nie w postaci "B30 zamiast B40", jak na
    podwrocławskiej A4.
  • Gość: A$ jest betonowa IP: *.zgora.dialog.net.pl 09.05.07, 21:22
    A4 jest z betonu i jest o niebo lepsza od wielkopolskiej, na dodatek za free.
    Wrocławiacy mają darmową autostradę i do tego z betonu na wiele lat daje ona
    spokój z remontami niemcy nie budują autostrad z asfaltu i dlatego mają takie
    dobre drogi.
  • Gość: kier IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.07, 16:19
    Od wielu lat media co nie ktore mowia o tym, i co?
    W koncowce panowania rzadow SLD kolesie podpisali umowy nie korzystne dla
    panstwa tzn dla spoleczenstwa.
    Minelo 1,5 roku rzadow PiS prawa i sprawiedliwosci, I co?
    Dopoki polski wymiar sprawiedliwosci nie postawi w stan oskarzenia i nie osadzi
    takich zlodzieji jak Kulczyk czy Kurylczyk i wielu ich politycznych mocodawcow
    takich jak Kwas i Lech z innej mafii to spoleczenstwo nie uwierzy w hasla
    wyborcze obecnie rzadzacych.
    Przeciesz poprzednicy robili sobie z nas durniow do potegi, okradali
    spoleczenstwo usmiechajac sie do nas.
    Wiekszeosc durnego spoleczenstwa dawala sie na to nabrac.
    Dla wielu nie wazne jest co prezydent mowi i co robi, jak reprezentuje nasz
    kraj.
    Wazne ze swoj chlop. Sprawia wraznie elokwentnego, ladnie sie usmiecha, ma
    ladna mloda zone, sam niem zmarszczek, a to ze czasami pochleje czy cos zz
    kombinuje to normalne.
    Tym upodabnia sie do nas.
    Zatem dopoki frekwencja wyborach bedzie ponizej 45% zamiast 85% tak jak we
    Francji, to do wladzy dochodzic beda skorumpowani politycy ktorym droge do
    foteli poslow wielokroc mafia przeciera.
    Zbudzcie sie rodacy i zamiast narzekac zacznicie zadac od rzadzacych aby
    dokonala wyraznego podzialu.
    Zlodzieji i zdrajcow naszych narodowych interesow oddzielic od reszty
    spoleczenstwa.
    Czy takie zdecydowanie uzyska poparcie?
    Jesli nie to znaczy ze wiekszosc wpisuje sie w ta pierwsza grupe i broni swego
    stanu posiadania.
    Jedni kradna zdobywajac fortuny drugim pozwala sie krasc nie wiele, aby
    akceptowali tych wielkich.
  • sargon25 08.05.07, 18:28
    zastanawiam sie nad jednym...zanim pojawiły sie pijawki spod znaku Autostrady
    Wielkopolskiej i dali wam wspaniałe drogi...o grubosci dywanika 10 cm zamiast
    20 cm, o wytrzymałosci roku zamiast 50 lat zbudowany został spory odcinek
    autostrady do Konina jesli sie nie myle...i moje pytanie, czy tam pobiera sie
    opłaty, kto je pobiera i jesli jest to AW to z jakiej racji?
  • siedem_z_dziewieciu 08.05.07, 19:30
    Polska to taki kraj, w którym jak już jest jakaś autostrada, to można się z tego tylko cieszyć, że ów cud nastąpił i w końcu jakąś zbudowano.
  • Gość: miluś IP: *.echostar.pl 08.05.07, 20:40
    ten PRZEKRĘT Kulczykowi?? Przecież za to ten abnegat powinien iść pod trybunał
    stanu, a jeśli przy tym wziął łapówę - to również siedzieć!!

    czy się mylę, czy to ta wszystkowiedząca UW matkowała Syryjczykowi??
  • pan.nikt 09.05.07, 01:59
    DOKŁADNIE.


    A to zdanie, to już parodia z polskich inzynierów:
    "Gdy zapadały decyzje o budowaniu autostrady etapowo, nie przypuszczano, że konieczność wzmocnienia drogi nastąpi tak szybko."


    Onżynierowie wiedzieli DOKŁADNIE
    I TYLKO DR "k" WIEDZIAŁ LEPIEJ.
    IHAHAHAH
  • Gość: er IP: 89.174.66.* 09.05.07, 15:30
    Czy to wielka sztuka poprosic tych co budowali autostrady na zachodzie i zrobic
    to u nas / te 30 cm asfaltu położyc od razu/ a nie teraz klamac ze trzeba to
    robic etapami. Czy to nie dziwne że znowu wymienia sie nazwiska z unii wolnosci
    co to wydali zgode na błedne decyzje.
  • xaliemorph 09.05.07, 17:29
    Dzięki za informację. Naprawdę godna uwagi :) Gdyby i tak w Poznaniu położyć ze dwie średnicowe :)
  • Gość: Jacus IP: *.dip.t-dialin.net 09.05.07, 16:41
  • Gość: adam IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.05.07, 16:49
    Trzeba było budować autostrady betonowe, jak na Zachodzie, 2 razy drożej ale
    przez 30 lat nie trzeba się o nią martwić, nie odkształca się i nie topi na
    słońcu. ale nie, bo w Polsce Orlen produkujący asfalt musi zarabiać ciężkie
    pieniądze... moze jakiś dziennikarz z misją zająłby się organizacją społecznej
    akcji na rzecz budowy betonowych autostrad. choć znając Polskę to wyleją 10 cm
    betonu i będą narzekać...
  • Gość: dd IP: 193.30.160.* 09.05.07, 17:11
    Jak państwo może zewalać na coś takiego. Jeżeli kupuję w sklepie pół chleba to
    nie płacę za cały. A tu redukują autostradę do jednego pasa a płacić mamy za
    dwa. Alternatywnych dróg w zasadzie nie ma.
  • mil1231 09.05.07, 20:38
    uzytku już pod koniec lat 80.!!!AW tylko ja wyretuszowała, postawiła bramki i
    pobiera opłaty!jakie 5 lat???
  • Gość: kisjel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.07, 21:54
  • Gość: sthing IP: *.eranet.pl 10.05.07, 00:54
    dokladnie - a4 jest w tragicznym stanie od dluzszego czasu, na odcinku platnym.
    Dodatkowo, punkt poboru oplat jest niesamowity - tylo gotowka:))

    Wracajac do naszych baranow - kto sie zalozy, ze ta "panstwowa" a2 bedzie za
    maksymalnie poltora roku remontowana?

    Przed wezlem Dabie sa juz koleiny na prawym pasie. Jezdze 2 razy w tygodniu i widze.
  • jan.zaworski 10.05.07, 12:59
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: PZInż. IP: 212.38.200.* 10.05.07, 16:54
    nie dotyczy oczywiście A2 zbudowanej przez państwo gdzie 82 % kasy wyłozyła na
    dodatek UE!!!
  • Gość: SromotnikBezwstydn IP: 83.168.124.* 30.06.07, 16:27
    Cały dorobek powojennego pokolenia rozszabrowany...



    "Boże,strzeż nas przed kościołem katolickim!"
  • Gość: P IP: *.c155.petrotel.pl 24.05.07, 16:53
    Ale jaja!
  • Gość: 12345 IP: 83.2.56.* 25.05.07, 23:51
    Ktoś powinien zająć się działalnością Patala przed przejściem do prezesa K. Byl
    prezesem agencji autostrad i wtedy wszystko się zaczęło. Wiedzą o tym laicy a
    możni udają że nic się nie stało. Kaczyści boją się tknąć ten watek!!
  • Gość: ? IP: 142.94.86.* 27.05.07, 01:00
    12345
    - zgłoś zatem tę sprawę do prokuratora.
    Na co czekasz?
  • Gość: 1234567890... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.06.07, 14:04
    Ciekawe.. dziś był wypadek TIRa z pojazdem Obsługi Autostrady na odcinku Poznań-
    Nowy Tomysl i WSTRZYMANO pobór opłat za ten odcinek !!
  • Gość: Ze Szczecina IP: 83.168.124.* 29.06.07, 20:10
    Szczecin

    Kto buduje autostradę Klucz-Kijewo???
    Autor: Gość: SromotnikBezwstydn IP: 83.168.124.*
    Data: 25.06.07, 10:11 + dodaj do ulubionych wątków
    skasujcie post
    + odpowiedz

    Wczoraj poszedłem z pieskiem na spacer.Od stony ul.Poczdamskiej-Leszczynowej przeszedłem przez przesmyk pod berlińską autostradą/nową/i
    dalej w kierunku Kijewa do przesmyku -wylot ul.Mączna-Szpital Zdroje.Szedłem prawą stroną autostrady w kierunku płd.
    Obraz jest porażający.
    Pirewszy przesmyk-wszystko tonie w błocie.Kostka betonowa ,kratownice betonowe,zwieńczenia studzienek/bez włazów/i duze zwoje
    pasów słuzacych do stabilizacji stoków i boków rowów odwadniających,obok wystają z błota stalowe kotwy do mocowania tychże pasów
    na zboczach jezdni/tworzą te pasy i kotwy "szachownicę" wypałnia się jej pola ziemią i sieje trawę/.
    Idąc wzdłuż autostrady stwierdziłem z przerażeniem,że stoki nasypu są co dwa trzy metry wymyte,wyrwy i wypłuczyska są duże i
    bardzo duże.W niektórych miejscach nowa nawierzchnie -korona jezdni wisi w powietrzu!Jezdnią pędzą 30-tonowe tiry od strony Niemiec! Infrastruktura
    okołodrogowa jest spieprzona lub nie wykonana zgodnie z projektem.Materiały do jej zbudowania toną w błocie.
    Wszystko to mozna zobaczyć od strony Puszczy Bukowej.Biskup niedawno pokropił zakończenie tego odcinka...
    Stara,hitlerowska "betonówka" miała klasę i jakośc!A to jest partanina!
    Pytam kto TO buduje?
    Kto jest inwestorem?
    Kto sprawuje nadzór?
    To są pieniądze z naszych podatków!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka