Dodaj do ulubionych

Będzie i drożej, i taniej w MPK?

18.02.09, 23:36
Może ktoś powiedzieć skąd wiadomo, że poznaniacy jeżdżą średnio 18 minut?
Grobelny z ekipą twierdzili, że większość średnio jeździ mniej niż 15 min.
więc bilety piętnastominutowe są strzałem w dziesiątkę. Dziś okazuje się, że
były strzałem w piętę!

Proszę o konkrety, gdyż w Poznaniu żongluje się różnymi danymi z dziedziny
transportu, tak by uzasadnić każdą bzdurę. Raz wprowadzenie biletów na 15
min., innym razem na wycofanie, nie mówiąc już o wałkach kręconych przy
różnych "ekspertyzach"!
Edytor zaawansowany
  • Gość: techno-log IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.02.09, 00:01
    A wszystko zgodnie ze starą zasadą: ciągle sprawdzamy czy herbata od
    samego mieszania będzie słodsza. Poznań ma najdroższe bilety z
    dużych miast w Polsce, a w Pradze za 26 koron czyli trochę więcej
    niż nasz bilet 0,5 h można przejechać metrem 75 min. czyli całe
    miasto z chwilowym przystankiem na Nuslach.
    Rozrost biurokracji w Polsce przez ostatnie lata jest oszałamiający.
    ilość dyrektorów co roku się podwaja (żartobliwa przesada). Ciągle
    powstają nowe instytucje z dyrechcją, które zajmują się głównie
    przekonywaniem klientów o swojej niezbędności i działaniu na rzecz
    analizowania i poprawy funkcjonowania wszystkiego. Słupki i tabelki
    się zgadzają, a rzeczywistość jest coraz gorsza.
  • Gość: kwer IP: 80.50.36.* 19.02.09, 08:16
    A czy ktoś wspomniał o tym, że sklepy mają w większości tylko bilety
    15-minutowe? Popularyzację biletu półgodzinnego powinni zacząć od
    większej jego dostępności. Tak samo powinno być z biletem godzinnym,
    którego kupienie juz w ogóle graniczy z cudem. Natomiast bilet
    przystankowy jest chyba w ogóle w kioskach i sklepach niedostępny,
    jedynie w punktach sprzedaży MPK.
  • Gość: zb IP: *.komster.pl 22.02.09, 20:49
    musi być drogo - mpk kupuje może dobre ale bardzo drogie tramwaje simensa jakby
    nie było dobrej polskiej bimby np.pesa a może solaris,w razie niskiej jakośći
    można w przetargu się zabezpieczyć, z tej pary będzie z czego kasować kary
    umowne.Niemcy sobie poradzą musimy wspomagać swoich producentów.Drogie bilety
    dlaczego tak drogo,ostatnio miałem okazje obserwować sekcje MPK POZNAŃ od
    ogrodzeń na przystanku bonin.koszt poprawek użytego sprzętu oraz ilośći ludzi i
    czas modernizacji.Firma zew. zrobiła by 50 razy taniej.
  • Gość: fan IP: *.eastwest.com.pl 19.02.09, 00:11
    Jak były bilety 10 minutowe to była wersja, że poznaniacy jeżdżą średnio 15 minut, teraz jak są 15 min to, że 18 min, marna wymówka.

  • Gość: gość IP: 195.20.110.* 19.02.09, 08:45
    Skończyła by sie dyskusja ile średnio Poznaniak jeździ MPK, a ile
    stoi w korkach.
    Bilety czasowe to okradanie ludzi i nabijanie kasy MPK.
    No i porównianie z innymi cenami było by takie oczywiste, że aż
    strach.
  • Gość: Michu IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 08:48
    Nie do konca.
    Wszysko ma plusy i minusy.
    Bilet czasowy, minusy wszyscy znamy, ale plus, że pozwala na
    przesiadki (np kupuje bilet polgodinny, jade autobusem 4-5
    przystankow do Ronda Rataje i wsiadam w tramwaj - dojezdzam 18 minut
    = wszystko w ramach biletu polgodzinnego)
    Bilet na jeden przejazd - za przesiadke trzeba ponownie placic, co
    po zsumowaniu wyjdzie drozej niz polgodzinny, ale nie martwie sie o
    korki :)
  • antrejka 19.02.09, 00:13
    Może wreszcie będą bilety przystankowe, a nie czasowe, które są
    niesprawiedliwe, bo odbijając bilet można być w ostatniej sekundzie, i ma się
    minutę 'do tyłu'; a komunikacyjne korki są podwójnie niekorzystne dla klientów
    MPK - nie dość, że spóźnią się do pracy, to muszą więcej zapłacić za bilet?!!!
    Rada Miasta pewnie nie jeździ komunikacją miejską, i nie wie jak to
    praktycznie wygląda...
  • Gość: Mike IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 08:45
    W autobusach mozna poczekac, bo slychac jak kasownik zmienia
    minute :P W tramwajach te nowe sa z wyswietlana godzina, wiec tez
    nie ma problemu - poza tym warto obserwowac zegar w pojezdzie, bo
    kasowniki "chodza" wg niego :)
  • eryk_satie 19.02.09, 13:30
    Uwaga na zegar na wyświetlaczu! W zeszłym roku zapłaciłem karę, bo pani kanar poinformowała mnie, że "ten zegar podaje jedynie czas orientacyjny" i że miarodajny jest jedynie zegarek na jej ręku, a zgodnie z jego wskazaniem przekroczyłem czas jazdy o pół minuty.

    Oczywiście skarga na empeka, składana w empeka nic nie dała, jednak błądząc po korytarzach budynku przy Głogowskiej trafiłem na dwa (!) przyjęcia, gdzie grono ze dwunastu, a w drugim przypadku sześciu osób siedziało przy kawie, serniku, szarlotce i czymś tam jeszcze, radośnie się zaśmiewając. Panie w kostiumach, nadmiarze kiczowatej biżuterii i trwałych na głowach, panowie w garniturach. Było przed dwunastą. Obrazek jak sprzed dwudziestu lat. Od tego dnia nie wsiadłem ani razu do żadnego pojazdu miejskiego przedsiębiorstwa. Dzięki Bogu, nie muszę.
  • Gość: 12316 IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 01:03
    To jest szczyt hipokryzji: Radni decydują o cenach biletów, choć sami są z nich
    zwolnieni!
    A całe zamieszanie to po prostu ukryta podwyżka cen biletów, wpierw przez
    likwidację 10-minutowych, a potem manipulowanie cenami relatywnymi 15 i
    30-minutowych.
    I tylko jedna rzecz mnie zastanawia: Kochani Radni (szczególnie Ci z Was, którzy
    głośno mówią o swoim katolicyzmie), gdzie Wasza... przyzwoitość????
  • Gość: Eco-Osholom IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.02.09, 02:26
    Uprzejmie zwracam uwage, ze byc moze tym razem radni nie odegraja
    swojej utrwalonej roli mechanicznej maszynki do glosowania
    wprawianej w ruch przez biurokratow z urzedu miasta.. na razie
    odgrazaja sie, ze nie uchwala podwyzek.. wybory za poltora roku,
    moze rzczywiscie nie uchwala? a poza tym to chyba wszystko w
    Poznaniu jest bardzo drogie... nawet deszcz
  • Gość: Obserwator IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.02.09, 10:30
    Jedna uwaga do Twojego tekstu. Radni w Poznaniu cofnęli sobie
    przywilej bezpłatnego korzystania z usług komunikacji publicznej.
    Jeżeli zatem korzystają z usług MPK, to również płacą za
    tę "przyjemność".
  • tsuranni 19.02.09, 06:38
    najpierw niech błysną inteligencją i ułożą lepszy rozkład jazdy.
    Dziś ulicą Grunwaldzką tramwaje 6, 13 i 15 jeżdżą stadami. Najpierw
    przejadą wszystkie, jeden za drugim, a potem czeka sie 20 minut na
    następny... Debilizm do kwadratu. Skutek zatrudniania rodziny i
    kolesiostwa....
    I druga rzecz. Niech ktoś spróbuje wsiąść do jakiegokolwiek tramwaju
    przy dworcu PKS w godz. 14-16. Tłok panujący w wagonach urąga
    cywilizowanym ludziom.
    Ale co tam. Wazne jest dobre samopoczucie dyrektora i jego gwardii,
    cudowanie przy biletach i ciągniecie z poznaniaków ile się da.
    Dzięki temu kryzys MPK nie obejmie a i na premie dla zarządu będzie.

    Banda bezczelnych ZŁODZIEI!


    --
    ---------------------------------
    Lewym sierpowym w moherową zarazę! W PiSdu!
    Katopolactwo - choroba tego kraju.
  • lukask73 19.02.09, 09:59
    > Dziś ulicą Grunwaldzką tramwaje 6, 13 i 15 jeżdżą...

    Wiele osób jedzie 6 albo 15 do Smoluchowskiego i tam czeka na 1 albo
    13, aby dojechać do końca. Sam też niekiedy korzystam z takiego
    sposbu. Zaobserwowałem, że w bardzo wielu przypadkach, jeśli
    dojeżdża się tam szóstką, następna jest piętnastka (czasami po niej
    jest jeszcze jedna szóstka!), i dopiero coś co jedzie na pętlę. Tak
    samo jest, jeśli się przyjedzie piętnastką (tylko że później jest
    szóstka).
  • Gość: tom-domus IP: *.eastwest.com.pl 20.02.09, 00:01
    Tramwaje w tym mieście jadą wg. rozkładu co 10 minut więc musiałeś mieć po
    prostu pecha. A co do jeżdżenia stadami to może sam spróbujesz opracować rozkład
    jazdy dla 19-nastu linii tramwajowych uwzględniając przystanki,światła i
    przepustowość skrzyżowań w mieście.
  • Gość: siwy__ IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.02.09, 06:53
    Poznań ma stanowczo za drogie bilety w porównaniu z innymi miastami
  • Gość: podrozny IP: *.dip.t-dialin.net 19.02.09, 07:29
    "Dziś dużo osób kupuje najtańszy bilet na 15 minut. Pasażerowie liczą, że uda im
    się na nim dojechać do celu. Często jednak przekraczają czas jazdy. Wystawiliśmy
    za to dużo mandatów."
    Pasazerowie pewnie sugeruja sie rozkladem jazdy, a to tylko literatura s-f.
    Swoja droga, ze tez inni przewoznicy (PKP, PKS, LOT i inni) nie wezma przykladu
    z poznanskiego MPK. Jesli jest spoznienie, to pasazer powinien uiscic dodakowa
    oplate za dluzsze korzystanie z przewoznika.
  • Gość: tom-domus IP: *.eastwest.com.pl 20.02.09, 00:08
    Nie taka znowu s-f. Ściągnij sobie gingera na komórkę i porównaj z czasem
    odjazdu tramwaju, będziesz zdziwiony. Poznań ma najwyższą punktualność w kraju
    jeżeli chodzi o tramwaje z pominięciem autobusów.
  • poznanczyk 22.02.09, 21:24
    > Poznań ma najwyższą punktualność w kraju
    > jeżeli chodzi o tramwaje z pominięciem autobusów.

    A wiesz jak się liczy punktualność? Na starcie - czy punktualnie wyjechał z
    pętli tramwajowej!
  • Gość: ssz IP: 91.198.179.* 20.02.09, 09:25
    Skoro autobusy linii 56 (Luboń-Żabikowo), 70, 72 (Koziegłowy) jeżdżą
    przeładowane to ja się pytam panu Kruszyńskiemu jak mogą być one
    nierentowne?
    To pisanie scenariuszy s-f, a nie opisywanie faktów. To próba
    złodziejstwa na dojeżdżajacych do centrum z np. Lubonia i Koziegłów.
    Jak taką politykę wprowadzi Kruszyński to mieszkańcy ościennych gmin
    na 100% przeiadą się do samochodów.
  • Gość: Michu IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 08:43
    W zeszłym roku czytałem, że studenci z Politechniki (chyba)
    wyliczyli, że najczęściej poznaniacy MPK jadą około 13 minut. Skad
    nagle 18 - nie wiem. Być może studenci liczyli najczesciej, a
    MPK "średnio". Ze srednia jest tak, że jeden wypije litr wodki,drugi
    to abstynent, ale wychodzi, ze wypili po polowie :)

    Pozdrawiam
  • micnow 19.02.09, 10:22
    spadły dochody z biletów jedorazowych po wprawdzeniu 15 minutowych,
    bo faktycznie wystarcza 1 bilet 15 minutowy zamiast 2 - 10
    minutowych czy 1 - 1/2 godzinny. No więc coś trzeba z tym zrobić bo
    przez przypadek zrobiliśmy coś zbyt pod klienta, przywalmy mu
    podwyżkę i aby zamieszac wprawdxmy znów 10 minutowe.

    Jeśli radni się zgodza to znaczy że nalezą do tej samej grupy
    przestępczej co MPK.
  • Gość: Tramwajarz IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 10:34
    Liczę na to, że radni nie pozwolą MPK i ZTM-owi na podwyżkę. Może
    ona wejść w życie, ale jeśli podwyższą jakość usług! Gdzie
    zapowiadane przez kilka lat przyśpieszenie ruchu tramwajów? Dlaczego
    MPK KOMPLETNIE nie walczy o priorytety na skrzyżowaniach? Kaponiera -
    Most Dworcowy - 15 minut jazdy! Przecież to masakra! Można
    zamontować traki wzbudzające i tramwaje przyśpieszą! Motoroniczowie
    nieświadomie lub świadomie wykorzystują pasażerów na przystanku Most
    Dworcowy w stronę Górczyna - tramwaj tam rusza z przystanku, ludzie
    kasują bilety, a tramwaj zatrzymuje się na światłach! Takich miejsc
    jest bardzo wiele! Nie ma żadnych przeciwskazać by za pomocą
    lepszego programowania świateł przyśpieszyć prędkość tramwajów o 2-3
    km! Tylko zaprogramować trzeba "na tramwaje", a nie "na samochody",
    którymi jeździ pan Rusak, pan Tulibacki, pani Gajdzińska i pan
    Kruszyński.
  • Gość: auciarz IP: *.gprs.plus.pl 19.02.09, 21:27
    Nie jest to prawdą. Czasem na grunwaldzkiej stoję po kilka minut a tramwaje
    śmigają. Mają "zielone" nawet jak ich nie ma!
  • Gość: SSS IP: 91.198.179.* 20.02.09, 09:49
    bo Grunwaldzką robili rok temu pod tym kątem... też mi odkrycie
  • Gość: kasik IP: *.173.10.232.tesatnet.pl 19.02.09, 10:39
    Zacznijmy więc jeździć rowerem!!! Będzie taniej, szybciej, a komfort jazdy
    bedzie zalezal od tego, jaki rower kupisz sam.
  • Gość: sickie IP: *.karolin.pl 19.02.09, 15:03
    No jak się ociepli... siadam na rower...
  • Gość: mikroos IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.02.09, 15:14
  • Gość: Jana IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 10:40
    Komunikacja miejska w Poznaniu jest najdroższa w kraju.
    Dobry system, który był, został zastąpiony systemem o wiele droższym:
    - bilet 10 min i podwójne skasowanie biletu 10 min na 1/2 godziny było dobrym
    rozwiązaniem - zwłaszcza na korki.
    Zamiast podwyższać ceny biletów należy oszczędzać na niepotrzebnych kamieniach
    nazywanych pomnikami - niedługo każdy mający dojście będzie wymyślał swój pomnik
    aby narzucić sposób myślenia innym.
  • Gość: Vaa IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 10:55
    Najlepsze są czasy przejazdów podane na rozkładzie.

    Np. linia A na trasie Bałtyk - Os. Kopernika, uwaga!, 15min. Taa, chyba w nocy albo 10 lat temu.
    Po południu lub rano około 40-50min... Na samym odcinku od Szpitalnej do Polna/Szpital jedzie jakieś 15-20min, już nie mówiąc o tym że często z Kopernika na Szpitalną ma 7-8min spóźnienia.
  • Gość: pasażer IP: *.adsl.inetia.pl 19.02.09, 11:09
    A dla kogo wprowadzono i utrzymuje się taxi: "L"
  • Gość: ddd IP: 91.198.179.* 20.02.09, 09:52
    ... który notabene miedzy PKP a lotniskiem zatrzymuje się na dwóch
    przystankach, a szybciej nie jedzie wcale niż inne autobusy bo stoi
    w tych samych korkach
  • Gość: Crack IP: *.v-isp.energis.pl 19.02.09, 14:10
    Przeczytałem wszystkie Wasze posty i z większością się zgadzam ale
    mam też pewne przemyślenia. Kilka lat temu przeprowadziłem się do
    Poznania z Warszawy (uprzedzam nieprzyjaźnie nastawionych, że nie
    jestem warszawiakiem :)))
    Niestety podświadomie dokonuje się porównań bo Poznań i Warszawa to
    przecież dwa duże miasta. W Warszawie potrafili to rozwiązać a
    rozwiązania są banalnie proste:
    1. Funkcjonuje kilkanaście różnych rozwiązań - bilet jednorazowy (o
    ile pamiętam za 2.80 obecnie pozwalający na jazdę dowolnym środkiem
    transportu od początku do końca trasy), bilet 3-dniowy, tygodniowy,
    15-dniowy, miesięczny, 3-miesięczny.
    2. Co może być szokujące dla mieszkańców Poznania większość tych
    biletów można nabyć w większości kiosków Ruchu, Eurokiosków etc.
    3. Wprowadzono kartę miejską imienną (imienna oznacza wpisanie
    swojego imienia, nazwiska i nr dokumentu tożsamości z którym się
    poruszamy po mieście). Karta miejska umożliwia doładowania w
    kilkudziesięciu autmatach i wielu kioskach Ruchu.
    4. Posiadając bilet lub kartę mogę w autobusie, metrze, tramwaju
    sprawdzić aktualność biletu.
    Dlaczego o tym piszę?? Bo to przejrzysty i nastawiony na masowego
    Klienta produkt a nie maszynka do pieniędzy nakręcana w Poznaniu
    przez MPK. Nie mówię, że mamy czerpać pełną garścią z warszawskich
    wzorów ale póki co lepsze rozwiązania tu nie funkcjonują. Co roku
    dochodzi do jakiś rewolucji w systemach a Klientów ubywa i będzie
    ubywać... Rozwiązania zawsze jest takie samo - PODWYŻKA CEN
    BILETÓW !! To przykład totalnej ignorancji Klienta i braku
    perspektywicznego myślenia.
    Pozdrawiam Pasażerów - Darek
  • Gość: Warta IP: *.eastwest.com.pl 19.02.09, 15:43
    Popieram niezależnego.obserwatora. Ceny biletów są wystarczająco
    wysokie! Proponuję zarabiać na niesprzątających po swoich pupilach
    właścicielach psów.
  • Gość: Rudy 102 IP: 213.17.204.* 19.02.09, 15:52
    1. Prez. Kruszynski twierdzi ze ludzie jezdza po 18 min. na bilecie
    15 min to jak wprowadzimy podwyzke biletow 15 min. to proceder sie
    skonczy, tak?
    Nie rozumiem niby dlaczego? Czy cos pominalem Panie Kruszynski?

    2. Pomysl stref taryfowych, ze oscienne gminy - bilety maja byc
    drozsze. Przeciez jadac do/z i tak pasazerowie placa relatywnie duze
    stawki bo musza kasowac bilety 30 min. Dluzsza jazda, drozsza cena.
    Zwiekszyc rentownosc tych linii? Panie Kruszynski, wysadz pan swoja
    pupe z samochodu i przejedz sie np. do Kozieglow w godz. szczytu.
    I tak gmina Czerwonak placi za kursy MPK to jeszcze podnosic ceny
    biletow na tych trasach? Nonsens.

    3. Zlikwidowac w koncu bezplatne przejazdy dla rodzin pracownikow
    MPK.

    4. Zmiana rozkladu MPK od 1 lutego 2009 wprowadzona w skandaliczny
    sposob. Nikt sie o tym nie zajaknal. Na stronie www MPK (dzisiaj, 19
    lutego) nie ma info o tym na glownej stronie.

    5. Okolo rok temu wprowadzono bilety przez internet/sms. Chyba juz
    teraz nie ma takich co twierdza ze to byl szczesliwy pomysl. Nie
    sprawdzil sie i tyle. Pisalem o tym rok temu, nie bede powtarzac
    argumentow przeciw. Wszyscy je chyba znaja.

    6. Ostatnia wypowiedz Grobelnego w WTK ze nie bedzie popieral
    parkingow w centrum. Kazdy kto ma samochod ma sie przesiasc do MPK i
    w taki sposob poruszac sie w centrum.
    Juz czas, ze GROBELNY musi odejsc a z nim cala ekipa: TULIBACKI,
    GAJDZINSKA itp.
  • spinaker206 19.02.09, 21:06
    Czy ktoś pomyślał, by podzielić MPK na Tramwaje, Autobusy? Tramwaje pozostawić w
    MPK, a linie autobusowe na przetarg.Dopiero wtedy będą oszczędności. Czy ktoś
    twierdzi, że taki podział nie przyniesie nam wszystkim oszczędności w wydatkach
    na transport miejski?
  • Gość: Mike IP: *.icpnet.pl 19.02.09, 23:17
    JA

    Rozumiem, ze na kazdej linii bedzie inny bilet, inna cena i rozkladu
    jazdy w ogole nie ujrzymy :)

    Za taki pomysl DZIEKUJE
    Po prostu trzeba wymienic ekipe - dac szanse mlodym
  • Gość: marek IP: *.komster.pl 20.02.09, 08:03
    Źle rozumujesz.
    Podny wcześniej przykład warszawski: ZTM jako czapa nad Tramwajami
    Warszawskim, MZA (autobusy) i metrem. Można mieć wiele uwag do
    całości ale bilet jest wspólny dzięki tej czapie.
    Po co wyważać otwarte drzwi, skoro ktoś w Wwie, działający już od
    kilku ładnych lat system wymyślił?
  • Gość: Romek IP: *.toya.net.pl 24.02.09, 19:06
    A po co wprowadzac taki podział, aby bylo wiecej dyrektorów i
    prezesów?? To paranoja. MPK nie jest moze idealne, ale to i tak
    najlepsze przedsiebiorstwo komunikacyjne w Polsce. Zapraszam na
    podróż tramwajami w Łodzi czy w Katowicach zobaczycie jaki skarb
    macie w Poznaniu.
  • Gość: marek.es IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.02.09, 07:39
    Najprościej wprowadzić jako podstawowy bilet 10 minutowy (np za 1,20
    zł). Z dwóch składamy 20 minutowy za 2,40 , z trzech 30 minutowy za
    3,60 zł itp. A bajki o niemożności wprowadzenia biletów
    przystankowych w tramwajach z braku kasowników? Słyszę to już od
    tylu lat,że podejrzewam w tym świadome działanie. Do tego MPK musi
    respektować swój rozkład jazdy. Dlaczego ja jestem karany za
    przekroczenie czasu ważności biletu nawet o minutę, a przewoźnik nie
    ponosi ŻADNYCH konsekwencji za swoje opóźnienia?
  • Gość: fff IP: 91.198.179.* 20.02.09, 09:29
    Skoro Pan Kruszyńśki chce dorabiać sobie na mieszkańcach ościennych
    gmin (pomimo iż autobusy wyjeżdżajace te kilka przystanków za Poznań
    są ciągle przeładowane - wiec niby czemu nierentowne) to niech liczy
    sięz tym, że kolejni mieszkańcy przesiadą sie do samochodów.
    Mam wrażenie, że od pewnego czasu decydentom rzuciło sie bielmo na
    oczy i dostali jakiegoś paraliżu mózgu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka