Rondo turbinowe powstanie w Kielcach Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
    • Wg mnie to te nasze ronda nie są spiralne, bo zjazd z nich jest z
      pasów wewnętrznych, a nie zewnętrznych jak na rysunku. Poza tym
      zastanawiam się czy tego typu ronda są zdefiniowane gdzieś w Ustawie
      Prawo o Ruchu drogowym czy jest to radosna twórczość drogowców? Czy
      takie skrzyżowanie ma prawo nazywać się skrzyżowaniem o ruchu
      okrężnym? Jak dla mnie to te dwa radomskie rozwiązania
      (rondo "Warszawskie" i to na ul. Limanowskiego) są mało praktyczne.
      jednak problemem jest to, że kierowcy ni emają pojęcia jak w ogóle
      keździć po rondach i pomimo namalowanych strzalek ukierunkowujących,
      jeżdżą po swojemu naokoło zewnętrznym pasem. Rzeczywiście dobrym
      rozwiązaniem byłyby w tym przypadku te "bambuły" :)
    • Gość: Arti IP: 82.139.55.* 08.11.07, 21:31
      Genialne rozwiązanie w swej prostocie. Zawsze uważałem, że gdyby z
      prawego pasa skręcano tylko w prawo, to rondo byłoby skrzyżowaniem
      niemal bezkolizyjnym. Jestem więc za takimi przeróbkami.

      Tym bardziej że mamy tak głupie przepisy Prawa o ruchu drogowym, że
      pierwszeństwo ma pojazd na pasie zewnętrznym (czyli z prawej strony)
      co wymaga wzroku kameleona od kierowcy pasa wewnętrznego, gdyż musi
      widzieć pojazdy w kącie od 90 stopni do ok. 150 st. czyli
      z "martwego pola"
      • W Niemczech można zaobserwować, że do skrętu w prawo jest wytyczona
        osobna droga oddzielająca się jeszcze przed rondem i biegnąca po
        jego obwodzie jakieś, o jakieś kilka metrów od właściwego ronda.
        Pewnie jest 100 róznych rozwiązań, tylko tak jak ktoś napisał -
        należy zatrudnić specjalistow, a nie amatorów, którzy się bawią
        naszym kosztem.
    • Bardzo dobre i bezpieczne rozwiązanie komunikacyjne. Kompromis
      między dużymi rondami a rondami kompaktowymi. Czekamy na takie
      rozwiązanie w Radomiu, a jest co przebudowywać
      --
      Kocham Radom, a TY?
      www.inwestycje.radom.pl/
      Galeria tablic rejestracyjnych
    • Kielce mają najnowsze pomysły w dziedzinie rozładowania ruchu, a my
      mamy...też najnowsze, tylko że przeznaczone do trochę innych miejsc,
      czyli koncepcję uspokojenia ruchu...Ja nie wiem, czy jest pomysł,
      żeby to miasto całkowicie uspokoić? Na całej linii? Jesteśmy
      pomiędzy prężnymi ośrodkami akademickimi W-wy, Krakowa, Łodzi i
      Lublina, tam kształcą się nasi ludzie, gdzie oni są? Kto nam te
      brednie wciska na każdym kroku...Rondo piękne koncepcyjnie, aż boli
      od oczywistych spostrzeżeń...I aż płakać się chce, jak się stoi na
      wyremontowanym za parę "baniek" gniotem na Wierzbickiej przy LeC.


      --
      "Internet ułatwia czynienie bliźniemu, co mu niemiłe."
      Stanisław Lem
      • > Kielce mają najnowsze pomysły w dziedzinie rozładowania ruchu, a
        my
        > mamy...też najnowsze, tylko że przeznaczone do trochę innych
        miejsc,
        > czyli koncepcję uspokojenia ruchu...

        Widze, ze wypowiadasz sie posiadajac bardzo gleboki zakres wiedzy w
        temacie. Jedno skrzyzowanie wiosny nie czyni, zwlaszcza, ze na tym
        rondzie od wielu lat maja korki takie, jakie w Radomiu spotykamy na
        1 listopada. Biorac pod uwage tempo zapowiadane i to co dzialo sie
        do tej pory, to naprawde w Radomiu mamy raj. A koncepcja uspokojenia
        ruchu-widac nie masz pojecia na jak wielka skale jest to w Kielcach
        posuniete.

        > Ja nie wiem, czy jest pomysł,
        > żeby to miasto całkowicie uspokoić? Na całej linii? Jesteśmy
        > pomiędzy prężnymi ośrodkami akademickimi W-wy, Krakowa, Łodzi i
        > Lublina, tam kształcą się nasi ludzie, gdzie oni są? Kto nam te
        > brednie wciska na każdym kroku...Rondo piękne koncepcyjnie, aż
        boli
        > od oczywistych spostrzeżeń...I aż płakać się chce, jak się stoi na
        > wyremontowanym za parę "baniek" gniotem na Wierzbickiej przy LeC.

        No i mylisz terminy-co ma skrzyzowanie przy Leclercu do uspokojenia
        ruchu? Nic kompletnie. Na dodatek zalozenia przebudowy tego
        skrzyzowania byly zgola odmienne od efektu finalnego.


        --
        www.wojewodztwo.radom.pl/
        www.kochamradom.pl/
        • redoxygene napisał:

          > No i mylisz terminy-co ma skrzyzowanie przy Leclercu do
          uspokojenia
          > ruchu? Nic kompletnie. Na dodatek zalozenia przebudowy tego
          > skrzyzowania byly zgola odmienne od efektu finalnego.
          >

          Pewnie, szanowny panie Ekspercie :) Nie jestem znawcą, lecz
          kierowcą, ale swoje wiem. Znam tzw. cząstkowe cele uspokojenia
          ruchu, czyli:
          Cele cząstkowe uspokojenia są następujące:

          - ograniczenie liczby i ciężkości wypadków oraz prędkości,
          - umożliwienie wszystkim użytkownikom łatwego osiągnięcia celu
          podróży,
          - ograniczenie hałasu i zanieczyszczenia środowiska,
          - rewaloryzacja funkcji społecznych przestrzeni publicznych,
          - uporządkowanie i zarządzanie parkowaniem.

          Jak widać, za cel nadrzędny przyjęto w Radomiu punkt nr 1, zresztą w
          połowie tylko -i to za wszelką cenę. Reszta zeszła na plan dalszy, a
          przecież głównie chodziło o kształtowanie zachowań komunikacyjnych.
          Wniosek nasuwający się osobie wcale nie z kręgu specjalistów i
          profesjonalistów- stanowiska piastują osoby niekompetentne, skoro
          zwykli użytkownicy dróg znajdują masę błędów. Bo dobry projekt to
          taki, gdzie masy są szczęślwe, a nie idealiści. A u nas - jak zwykły
          obywatel coś wtrąci, to zaraz ktoś naskoczy, że się nie znasz i
          spadaj- ot co.

          --
          "Internet ułatwia czynienie bliźniemu, co mu niemiłe."
          Stanisław Lem
        • redoxygene napisał:


          > Widze, ze wypowiadasz sie posiadajac bardzo gleboki zakres wiedzy
          w
          > temacie. Jedno skrzyzowanie wiosny nie czyni, zwlaszcza, ze na tym
          [ciach]
          > No i mylisz terminy-co ma skrzyzowanie przy Leclercu do
          uspokojenia
          > ruchu? Nic kompletnie. Na dodatek zalozenia przebudowy tego
          > skrzyzowania byly zgola odmienne od efektu finalnego.
          >
          Zapomniełem posinformować Pana Eksperta :) o źródle - publikacji
          tadeusza Kopty z Zielonego Mazowsza...Pewnie też nie jest
          ekspertem :D dla radomskich drogowców. W owej publikacji
          czytamy: "[...] cele uspokojenia ruchu mogą być realizowane
          następującymi metodami uwzględniającymi interdyscyplinarny charakter
          koncepcji uspokojenia ruchu: [...] ograniczeniami przepustowości,
          organizacją ruchu (zarządzaniem ruchu i parkowaniem w aspekcie
          uspokojenia ruchu)". Nie wiem, jak dla Eksperta, ale dla mnie to
          obrazek z Wierzbickiej...Tyle, że jak wspomniałem w poniżej, cała
          realizacja zatrzymała się w połowie drogi.

          --
          "Internet ułatwia czynienie bliźniemu, co mu niemiłe."
          Stanisław Lem
          • Odpowiem ci tak-najwiekszym problemem jaki wystepuje w naszym
            miescie jest brak zaangazowania obywateli, w tym przypadku zwlaszcza
            kierowcow, w prace koncepcyjne. Wynika to z dwoch rzeczy-braku checi
            MZDiK, ale przede wszystkim braku checi wlasnie kierowcow. Jesli
            bylby ustawiczny nacisk spoleczny, MZDiK takze musialby zmienic
            swoje przyzwyczajenia. Problem nie twki w braku specjalistow. Bowiem
            wlasnie wielu NIEspecjalistow jest w stanie zaproponowac madre
            rozwiazania. Problem tkwi li tylko w braku odpowiednich konsultacji
            spolecznych, a takze przekonaniu o nieomylnosci.

            Co do twojej wypowiedzi-wyrwales cos z kontekstu i probujesz
            udowodnic, ze celem przebudowy skrzyzowania bylo uspokojenie ruchu.
            Uspokojenie ruchu nie jest tozsame z "poprawa bezpieczenstwa". W
            Radomiu jedynymi miejscami gdzie prowadzi sie czesciowo te polityke
            jest srodmiescie. Wszystkie inne przebudowy jedyne co maja na celu,
            to zwiekszenie bezpieczenstwa, a to jest zupelnie co innego niz
            stricte okreslone "uspokojenie". Skoro juz zacytowales strone ZM, to
            wykaz troche inwencji, pedu do wiedzy i przeczytaj ze zrozumieniem
            cytowany artykul i odpowiedz sobie-jakie sa cele posrednie,
            bezposrednie, metody, srodki wprowadzania UR i zrozum, ze o UR nie
            mozna mowic wtedy, kiedy omawiasz jeden z dziesiatek jego aspektow,
            bo jest to pojecie calosciowe. I nijak nie mozna go powiazac ani ze
            skrzyzowaniem T-W-W (tak ze stanem faktycznym, jak i zalozeniami
            projektu, ktorych starasz sie nie dostrzegac), ani z zadnym innym
            budowanym obecnie czy projektowanym skrzyzowaniem w miescie.


            --
            www.wojewodztwo.radom.pl/
            www.kochamradom.pl/
          • Wracajac do Kielc-na opisywanym rondzie H-G krzyzuje sie 5 ulic. W
            zeszlym roku uspokojono ruch na jednej z nich (Paderewskiego;
            wczesniej wiodla normalny tranzyt, taki jak w Radomiu ulica
            Malczewskiego), stawiajac dokladnie na jej srodku znak zakazu ruchu
            z wylaczeniem komunikacji publicznej (tak jak u nas proponuje sie
            zrobic z Placem Kazimierza), co pozostawilo na niej ruch tylko
            lokalny, a druga z nich, wlasnie ta, ktora sie korkuje (Czarnowska)-
            zostanie, jak pewnie przeczytales, calkowicie wylaczona z ruchu w
            ciagu 2 lat, a poruszac beda sie po niej mogly tylko autobusy. Rondo
            to bedzie obslugiwalo praktycznie tylko lokalny ruch srodmiescia. Wg
            mnie, to jest wlasnie uspokojenie ruchu. Wg ciebie zas, to w Radomiu
            sie uspokaja ruch, a w Kielcach stosuje supernowoczesne rozwiazania
            poprawiajace plynnosc ruchu. Coz, troche nas widac rozni.


            --
            www.wojewodztwo.radom.pl/
            www.kochamradom.pl/
        • Gość: Ekspert IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.11.07, 14:35
          Jak masz w Radomiu taki raj to powinieneś latać po mieście na golasa.
    • Gość: Brx77 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.11.07, 12:42
      No i co z tego ze powstanie. Co nas Radomian to obchodzi?
      Ciezko zrozumiec ehh...

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.