Dodaj do ulubionych

Zdrowie, czy przedłużanie życia?

04.11.14, 22:49
Jeden z forumowiczów napisał takie interesujące zdanie: Nie jestem lekarzem, ale nie wydaje mi się słuszne oczekiwanie, że leczenie ma przynieść poprawę stanu zdrowia.

Najpierw pojawiło się moje oburzenie, Jak to!?! Ale neutralny umysł przyszedł z pomocą bardzo szybko i wtedy mnie olśniło. Może wiecie jak to jest, gdy w waszym życiu jest coś czego do końca nie akceptujecie i wiecie, że jest jakieś rozwiązanie, ale ono nie przychodzi mimo usilnych starań. Ja wtedy odpuszczam oraz skierowuję uwagę na coś innego i pozwalam się dziać życiu w tej pierwszej dziedzinie. I nagle w dyskusji która nie miała większego dla mnie sensu, chociaż z punktu poznawczego była ciekawa, dostaję odpowiedź na fundamentalne dla mnie pytanie. I tak zrozumiałem, że lekarz medycyny konwencjonalnej nie ma zadania Cię wyleczyć, a jedynie podtrzymać twoje życie!!! Część z was się pewnie oburzy, ale dla mnie jest to największa ulga dotycząca przemysłu medycznego jaka mnie spotkała do tej pory.
Naświetliło mi to odmienny punkt widzenia, który wyjaśnia mi dlaczego z Lekarzami nie umiem się dogadać. Bo oni nie chcą nas wyleczyć, oni mają przedłużyć życie. Dzięki temu nigdy więcej nie popełnię już błędu, aby ich prosić o to aby pomogli mi wyzdrowieć. Oni mają mnie zdiagnozować w danej chorobie. Dać alternatywę jak przedłużyć życie i już :-) A jeśli chcę wyzdrowieć, to ja muszę sam to zrobić. Jednak teraz chcę to robić pod okiem lekarza, bo on mnie wyratuje jak przegnę na przykład z głodówką. Wtedy podepnie mnie pod kroplówkę i już.