Autostrada A4 - w końcu coś się rusza Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Jak się okazuje już 1 grudnia br. rozstrzygnięty zostanie przetarg na odcinek
    Kraków-Szarów (wg planu ma być gotowy w 2008 r.), więc pewnie doczekamy się
    A4 w Rzeszowie za 6 lat, pytanie czy nie mozna tego przyspieszyc, ostatnio
    przedstawiciele PiS mowili o A4 w 2010 roku w Rzeszowie. Ale to pewnie była
    kiełbasa wyborcza. W kazdym razie dobrze że w ogóle coś się dzieje, bo
    ostatnio było o odcinku Kraków-Szarów zupełnie cicho.
  • Gość: .. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 12:27
    moze zbuduja nawet do przemysla, nowej stolicy wojewodztwa;)
  • Najadłeś się grzybków? Zabawne jest to że paru pisiorów z Przemyśla dostało
    stanowiska i już w Przemyślu wszystkim odbiło. Już macie uniwersytet,
    wojewodztwo, autostradę, chyba czas sie obudzic :)
  • Gość: Ziemniak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 15:30
    O ile się nie mylę to autostrada będzie omijać Przemyśl i biec prosto na
    Korczową - no chyba że PiSiory załatwią że odbije w stronę Przemysla.
  • Gość: aga IP: 62.233.250.* 20.11.06, 15:30
    A dlaczego? Byłam w Przemyślu 2 razy w życiu i byłam zachwycona. Podobnie moi
    znajomi. Region Przemysla szybko ożyłby finansowo pod dotarciu do niego A4, bo
    i miasto piękne ( i przydałaby mu sie kasa na renowacje wielu cudownych, ale
    zaniedbanych miejsc) i okolice również. Życzę Przemyślowi wszystkiego
    najlepszego, tak jak i Rzeszowowi.
  • Gość: rze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.06, 21:41
    dokładnie A4 nie pojdzie na Przemysl tylko prosto na Granice .
    Dobrze ze cos ruszylo w sprawie A4 na wschod - chociaz ten odcinek nie wielki -
    ile? 20-25km? najwazniejsze zeby do Rzeszowa A4 dotarła dalej juz droga jest
    dosc dobra , w wiekszosci 4 pasmowa , wystarczy wyremontowac

    no ale mysle ze jak by Polska i Ukraina wygrało Euro 2012 :] to A4 by
    wybudowali do 2011 pewnie do Granicy :D jak by chłopaki tempa nabrały zeby
    połaczyc sie z ukraina :)
  • Gość: MC IP: *.19.165.16.osk.enformatic.pl 21.11.06, 01:31
    wojewodztwa przemyskiego hehehe.oj marzycielu:)
  • Gość: Prześmiewca IP: *.ostnet.pl 26.11.06, 08:48
    ?
  • Gość: ? IP: 62.93.41.* 27.11.06, 08:21
    ?
  • Gość: A4 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.06, 14:39
    Kolejny odcinek A4 Kraków-Szarów

    Urząd Wojewódzki w Krakowie przekazał krakowskiemu oddziałowi GDDKiA pozwolenie na budowę kolejnego odcinka autostrady A4 Kraków- Szarów. Budowa blisko 20 km autostrady będzie kosztować około 500 mln złotych.

    "Jeśli wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na wykonawstwo i jeżeli postępowanie przetargowe będzie toczyć się bez przeszkód (protestów, odwołań), to w 2006 roku można byłoby rozpocząć prace budowlane odcinka A4 Kraków-Szarów. Zakładając, że cykl budowy będzie trwać 18 miesięcy, to już z końcem 2008 roku moglibyśmy pojechać nową autostradą" - informuje krakowska GDDKiA

    Budowa autostrady A4 pomiędzy Krakowem a Szarowem to ogromny koszt rzędu 500 mln złotych. Wykonaniem projektu zajęło się Krakowski Biuro Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" Sp. z o.o na zlecenie inwestora GDDKiA. Realizacja inwestycji będzie finansowana z budżetu państwa. Według obowiązującego Rządowego Programu Budowy Autostrad (przyjętego w 2002 roku), budowa autostrady A4 Kraków - Tarnów na odcinku Kraków - Szarów ma rozpocząć się w roku 2006.

    Lokalizacja

    Decyzję o Ustaleniu Lokalizacji Autostrady (ULA) dla tej inwestycji wydano 30 grudnia 1998 roku. Na trasie przyszłej autostrady pomiędzy Krakowem a Szarowem (teren dawnego województwa krakowskiego) położonych jest 1.738 działek - GDDKiA uzyskała 100% dyspozycję całością gruntów, co umożliwiło Wojewodzie Małopolskiemu wydanie pozwolenia na budowę w listopadzie br.

    Parametry i obiekty

    Odcinek autostrady A4 od Krakowa do Szarowa będzie miał 19,9 km długości. Trasa zostanie zbudowana w klasie technicznej A (najwyższej); skrajnia pionowa będzie miała 4,7 m. Nawierzchnia bitumiczna zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Każda z dwu jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy (2 x 3,75 m szerokości), pas awaryjny (3 m), pobocze gruntowe (1,25 m). Jezdnie będą rozdzielone pasem dzielącym o szerokości 5 m.

    Na trasie autostrady od Krakowa do granicy dawnego województwa krakowskiego powstaną dwa węzły autostradowe: "Bieżanów" i "Szarów". Na tym odcinku autostrady zostanie wzniesionych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe.

    Infrastruktura

    Przy autostradzie zbudowane zostaną 2 Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I: "Zakrzów" i "Podłęże", na terenie których zaprojektowano zadaszenia ze stolikami i ławkami, sanitariaty, budki telefoniczne oraz bufety. Parking w Zakrzowie pomieści 116 pojazdów, w tym 32 samochody ciężarowe lub autobusy oraz 72 samochody osobowe, natomiast na terenie MOP-u w Podłężu będzie mogło zaparkować 113 pojazdów, w tym 29 TIR-ów lub autobusów oraz 72 samochody osobowe. Dla ciągłego utrzymania autostrady, w rejonie Szarowa w widłach A4 oraz drogi krajowej nr 75 przewidziano budowę Obwodu Utrzymania Autostrady, który będzie zapewniać całoroczne bieżące utrzymanie drogi oraz urządzeń obsługi, organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego. W Staniątkach powstanie Plac Poboru Opłat, natomiast na węźle Szarów będzie zlokalizowana Stacja Poboru Opłat.

    Ekologia

    Jak zawsze, bardzo duży nacisk będzie położony na ekologię. Już na etapie projektowania trwały konsultacje ze specjalistami w dziedzinie ochrony środowiska, leśnikami oraz naukowcami, którzy wskazywali projektantom, gdzie zlokalizować przejścia dla zwierząt, by odpowiadały one trasom migracji zwierzyny z terenów górskich do Puszczy Niepołomickiej. Autostrada będzie wyposażona w zaawansowany technologicznie system odprowadzania wód opadowych, w którym zostaną one przed odprowadzeniem do odbiorników (zbiorników odparowujących lub istniejących cieków) oczyszczone do I klasy czystości.

    Dla ochrony istniejącej i planowanej zabudowy mieszkaniowej zostanie zbudowanych ponad 22,0 km ekranów akustycznych o wysokości od 2,0 m do 6,5 m. Ponadto planuje się wprowadzenie wzdłuż drogi nowych układów zieleni wysokiej (drzew i krzewów), które spełniać będą rolę ochronną, krajobrazową i biocenotyczną. Zasadzone zostanie 4.200 drzew liściastych, 1.350 drzew iglastych i ponad 20 tysięcy krzewów liściastych. W celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu oraz bezpieczeństwa ludzi i zwierząt przebywających w pobliżu autostrady zaprojektowano jej ogrodzenie. Na terenach leśnych będzie ono miało 2,0 m wysokości, a na terenach nieleśnych - 1,5 m.

    Bezpieczeństwo

    Autostrada zostanie zaopatrzona w liczne urządzenia poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego. Na łącznicach węzłów w pasie rozdziału staną bariery ochronne betonowe. Na poboczach oraz na obiektach mostowych zostaną zamontowane bariery ochronne stalowe (pochłaniające). Na pięciu zaplanowanych przejazdach awaryjnych przez pas dzielący, przeznaczonych dla służb interwencyjnych (straż pożarna, pogotowie, policja, służby drogowe) zaprojektowano bariery rozbieralne. Ponadto zarówno w ogrodzeniu autostrady, jak i w ekranach akustycznych będą bramy i wyjścia awaryjne.

    Prace archeologiczne

    Trasa przyszłej autostrady jest od kilku lat terenem intensywnych prac archeologicznych. Badaniami zajmują się archeolodzy z Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytutu Archeologii Polskiej Akademii Nauk Oddział w Krakowie oraz z Muzeum Archeologicznego w Krakowie, którzy na użytek przetargu powołali spółkę cywilną Krakowski Zespół do Badań Autostrad. Na badanym obszarze można znaleźć największe w Polsce i jedne z największych w Europie skupiska osad neolitycznych sprzed 7,5 tysiąca lat. Na prace archeologiczne na odcinku pomiędzy Krakowem a Szarowem wydano dotychczas 40,0 mln złotych, tworząc 52 stanowiska archeologiczne obejmujące ponad 70 ha gruntu. Dzięki Rządowemu Programowi Budowy Autostrad polska archeologia wzbogaciła się o wiele cennych odkryć, które nie byłyby możliwe, gdyby nie budowa A4.

    Dalej na wschód

    Trwają przygotowania do budowy drugiego etapu inwestycji - budowy ponad 50 kilometrowego odcinka na trasie Szarów - Tarnów. Szacunkowy koszt tej inwestycji, obejmujący również budowę obwodnicy Tarnowa, wyniesie około 1,5 mld zł. Na chwilę obecną przedsięwzięcie ma już spore opóźnienie m.in. z powodu zmian w przepisach z zakresu ochrony środowiska oraz decyzji Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uchylił decyzję lokalizacyjną dotyczącą przebiegu trasy w okolicy Brzeska.

    Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę autostrady A4 leżącej w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym, który przecina Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej.
  • dymaj się ..y rezunie
  • Gość: niedlaautostrady IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.06, 14:45
    2008-2009 bedzie w Szarowie, 2011-2013 w Tarnowie, 2015 w Rzeszowie, i gdzies tak do 2020 powinni do granicy dociągnąć - to realne plany a 2010 w Rzeszowie to między bajki możemy sobie schować...
  • Gość: Jurek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.06, 22:55
    To wstyd ze nie ma jednej autostrady od zachodniej do wschodniej granicy. Czas
    najwyzszy na przyspieszenie budowy A4, tak aby zakończyc budowe od Krakowa do
    Rzeszowa przed 2011.
  • Gość: haha IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.06, 23:29
    niestety budowa pelna para leci autostrady A1 i to ona bedzie autostrada wschod - zachod...
  • niedawno w tv jakiś dziennikarzyna bredził że poznań jest pracowity i
    gospodarny bo se zrobił autostradę. I teraz ma efekty czyli inwestycje. A na
    ścianie wschodniej same nieroby i dlatego nie zroblili se autostrad.
    Takie bydlątka pracują w środkach masowgo rażenia. Tak pieprzą politycy z
    zachodniej Polski.
    Jaka jest nasza wina? Duża jak cholera. Trzeba tłuc pałą wszystkim naszym
    politykom żeby zabrali dupy w troki i walczyli o forsę, drogi, o wszystko.
    Leniwe gnioty, a my im na to lenistwo pozwalamy. zamiast tłuc im po łbie ze nas
    gie... obchodzi z jakiej są partii i mają mam wyrywać z warszawki środki na
    rozwój, to my dajemy się wpuszczać z durne kłótnie między nimi.
    Trzeba ich wszystkich bez przerwy opier... ć! nawet jak cos załatwią - to
    dalej, żeby gniot leniwy na chwile nie usiadł. Inaczej - nic nie wywalczymy.
  • Gość: r1 IP: 213.77.49.* 28.11.06, 12:48
    Tak, tak. Zeby gnój jeden z drugim wiedział, że uprawianie polityki to ciężka
    praca dla dobra społeczeństwa, a nie ciepła posadka za ponadprzecietną kasę.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.