Dodaj do ulubionych

po pierwszym zastrzyku - kilka pytam

21.01.10, 18:15
Witam, moja dziewczyna rozpoczela wczoraj leczenie. Zalapala sie na intruza o
genotypie A.
Wczoraj miala pierwszy zastrzyk, objawy takie jak goraczka, bol glowy znosi
dzielnie. Poczytalem troszke na temat hcv na Waszym forum i mam kilka pytan.
Jak w Waszym przypadku wygladala 1 dawka? Ona dostala Pegasys 135mcg i 2x2
Copegus. O ile dawka Copegus porownujac z innymi wydaje mi sie normalna to
interferonu nie dostala duzo. Czy to moze miec zwiazek z jej wynikami krwi?
Nie wiem czy istotny przy tym jest wzrost i waga ale ma sie nastepujaco: 163/55
WBC 3.98 [ 3.80-10 ]
NEUT# 1,16 [ 2.0-7.80 ]
LYM# 1,94 [ 0,60-4,10 ]
RBC 4,14 [ 3,70-5,10 ]
HGB 11,6 [ 12,0-16,0 ]
HCT 35,6 [ 37,0-47,0 ]
RDW 15,1 [ 11,5-16,0 ]
oraz
ALT 67 [ <34 ]

Martwi mnie szczegolnie NEUT, HGB, HCT, sa ponizej normy. Podczas poprzednich
badan, przy okazji biopsji miala NEUT na poziomie 2,51, czyli sporo spadlo.
HGP i HCT tez spadlo, jednak minimalnie.

Ktore z badan krwi sa najwazniejsze jesli chodzi o leczenie, dawke leku,
spadek ktorych ma najwieksza szanse spowodowac przerwanie leczenia?

Z gory dzieki za pomoc : )
Edytor zaawansowany
  • jan-w 21.01.10, 18:23
    Nie udzielę ci dokładnej odpowiedzi gdyż nie używałem interferonu, inni zrobią
    to dużo lepiej. Natomiast podziwiam kompletność informacji w twoim poście. Piszę
    to poważnie. Zdrowia dziewczynie, a cierpliwości tobie życzę! :-)
  • foxy90 21.01.10, 19:57
    Ja dostaję Rebetol i PegIntron. Od początku ta sama dawka, czyli 120mikrogramów
    PegIntronu i 3-0-2 tabletki Rebetolu.
    Co do spadku wyników: moim zdaniem jest to zupełnie normalne. W dalszym leczeniu
    wyniki prawdopodobnie wyniki będą spadać jeszcze bardziej (przez pierwsze 8
    tygodni hemoglobina spadła z prawie 12 na 10, nie mówiąc o białych krwinkach itd.
    Dopóki lekarz decyduje, że dziewczyna dostaje zastrzyk, tzn. że wyniki są na
    tyle ok, że może go dostać.
    Jeżeli wyniki spadną za bardzo, to wtedy ominą jej jedną (lub więcej) dawkę
    interferonu.
    Ja osobiście znam przypadki przerwania leczenia z powodu zbytniego spadku
    hemoglobiny, zresztą i u mnie hemoglobina poleciała w dół, więc ja osobiście
    bardzo na to patrzę, bo mi mówili, że jeśli dalej będzie lecieć w takim tempie,
    to przerwą leczenie.

    U Twojej dziewczyny hemoglobina jest minimalnie poniżej normy, więc póki co nie
    ma powodów do zmartwień.

    Neutrofile też mają niestety tendencję do dużego spadku, chociaż tutaj trochę
    niepokojące jest, że już po pierwszym zastrzyku ona ma tylko 1,16. Czy bierze
    kwas foliowy?

    Dziewczyna niech rozmawia na bieżąco z lekarzem o swoich wynikach, ale jeżeli
    lekarz nic nie mówił na razie, to kolejny zastrzyk też dostanie. Na początku są
    badania co 2 tygodnie, bo wtedy najbardziej trzeba monitorować wyniki, bo jest
    największy spadek, więc trzeba dopytywać, czy wyniki dobre. Zresztą - jak będzie
    zbyt duży spadek któregokolwiek z wyników, to nie dostanie zastrzyku.
  • foxy90 21.01.10, 19:58
  • clean1 21.01.10, 20:11
    Mi po spadku wyników (hemoglobina najniższa to 8,4) lekarze obnizyli
    dawkę rybawiryny z 3-0-3 na 3-0-2 i koleny raz na 2-0-2. Interferon
    biorę cały czas taka sama dawkę.

    Taka rada co do samego zastrzyku. "Książkowy atak" po zastrzyku to
    mniej więcej 6-8 godzin po. Ja (sugestia lekarza i Pani Pielęgniarki)
    4 godzuny po zastrzyku biorę apap i ibuprommax. Naprawde o wiele
    lepiej znosi się działanie uboczne interferony.
  • retikulum1 21.01.10, 21:22
    problem w tym, ze te wyniki sa przed 1 zastrzykiem. i to mnie wlasnie
    najbardziej niepokoi.
  • foxy90 21.01.10, 22:17
    No ale lekarz zadecydował o tym, że dostala zastrzyk, to nie wydaje mi się, żeby
    było się czym martwić w tym momencie.
  • kryst-ynak 22.01.10, 08:47
    Cieszę się że interesujesz się terapią, samopoczuciem i wynikami
    swojej dziewczyny. Ale wyniki nie są aż takie złe nawet ten
    podwyzszony alat, musisz się przygotowac że w ciągu terapi będą się
    zmieniać.Hemoglobina, płytki krwi, leukocyty itp. moga spadać, alat
    może wzrastać i ponownie spadać - taki to urok tej terapi. Trzeba
    pamiętać że przez wiele tygodni organizm będzie faszerowany chemią i
    to powoduje zmiany i w samopoczuciu i w obrazie krwi. Dawkę leku
    ustala lekarz w oparciu o wyniki wykonywane - na początku co dwa
    tygodnie a później co miesiąc. Ja na początku też przejmowałam się
    moimi wynikami a były o wiele gorsze. Dostaję pegintron 100 (
    31 zastrzyków za mną ) co tydzień i rebetol 600 na dobę - ze
    względu wlaśnie na obraz krwi zmniejszono mi go z 1000 do 600 .
    Naprawdę będzie wszstko dobrze, życzę Ci cierpliwości, optymizmu i
    pozdrawiam serdecznie :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka