Dodaj do ulubionych

panele czy parkiet?

29.08.06, 11:20
kochani,
prosze serdecznie o info co jest lepsze na podloge parkiet czy panele
drewniane/ egzotyczne drewno? (salon). Co wyglada dobzre ijest trwale nawet
po np. 5latach?Czy parkiet zawsze trzeba konserwowac co rok? (w sensie
wywalac meble i wyprowadzac sie na czas renowacji podlogi???:-) dzieki
wszystkim za rady
Edytor zaawansowany
  • milka_kalibanka 29.08.06, 11:26
    według mnie, nie ma nic lepszego niż parkiet. Parkiet solidnie ułożony,
    pomalowany satynowym lakierem wygląda pięknie.Taki parkiet może być ponownie
    cyklinowany, ale na to przyjdzie Ci czekać wiele lat. Super wyglądają podłogi
    olejowane, ale olejowanie podobno trzeba często powtarzać. Ponieważ to nie jest
    to, co lubię robić najbardziej, parkiet mam polakierowany.Panele to dla mnie
    atrapa podłogi i nawet jeśli są wykonane z egzotycznego drewna, według mnie,
    wyglądają tandetnie.
  • an4a 29.08.06, 15:51
    Wiecznie powracający temat.. :)
    Tylko parkiet. Jest cichy, trwały, a ślady eksploatacji dodają mu powabu. Jeśli
    zniszczy się bardzo mocno, możesz przełożyć uszkodzone klepki (panele trzeba
    wymienić w całości) Jest droższy i dłużej trwa jego układanie - to minusy, ale
    póżniej przez wiele, wiele lat masz już tylko plusy.
    Też miałam ten dylemat i początkowo wybrałam panele. Objeździłam sklepy i
    argument cenowy upadł, bo dobre panele nie muszą być tańsze niż parkiet. Poza
    tym wiem od znajomych, którzy użytkują panele, że panele dość łatwo zarysowują
    się - wystarczy kilka ziarenek piasku i nieładne rysy gotowe.Mieszkam na
    parterze, wokół bloku wertepy, szkoda zdrowia na pilnowanie domowników i ich
    obuwia. Jesli chcesz podłogę egzotyczną, tym bardziej będzie widac rysy... Ale
    wiadomo.. pieniądze i czas to rzeczy, których czasem nie sposób przeskoczyć.

    Pozdrawiam
  • amazingasienka 29.08.06, 18:28
    a czy ktos ma moze doswiadczenie z deska barlinecka? Podobno jakosc jak parkiet
    a w ukladaniu proste jak panele - fakt, ze drozsze ale odpada cyklinowanie i
    ukladanie. rozwazamy te opcje wiec bedziemy wdzieczni za opinie...
  • mars1508 29.08.06, 21:58
    Też miałem ten dylemat - już nie mam go. Dzecydowałem się na deskę bernlinecką
    inaczej zwaną deską trójwarstwową. Wg mnie istotne jest czy chcecie to układać
    w nowowybudowanym mieszkaniu czy wymieniacie podłogę. Jeżeli nowe i to niedawno
    oddane to o parkietach w tym roku zapomnijcie. Cała wilgość pójdzie właśnie w
    niego. I tu jest plus dla deski bo nie jest klajona do podłoża. Można ją
    układać z marszu pamiętając tylko o dylatacji. A co do trwałości to decyduje tu
    rodzaj drewna z jakiego jest wartwa wierzchnia. Gwarancja jest najczęściej 20 -
    30 lat, a jak ktoś się upera przy cyklinowaniu to też to parę razy może zrobić.
    Życzę udanego wyboru :)
  • kkk 30.08.06, 09:15
    W życiu nie słyszałamtakich bzdur!!!
    to oczywiste że drewno (parkiet) jest dużo bardziej miękkie niż panele i
    widaćna nich wszelkie zarysowania,dziury,niech tylko coś upadnie to widać!
    Panele dobrej klasy są o niebo trwalsze,bardziej wytrzymałe i bardziej odporne
    na zarysowania!!!
    Kazdy wie ,że jeden zniszczony panel można wymienic, nie zdzierając przy tym
    wszystkich paneli.Można tez zdjąć panele i ułożyć w innym miejscu.
    Ładne i dobrej klasy panele nie wygladają nigdy tandetnie...no,chyba że ktoś
    kupi taniochę...to będzie miał tandetę na własne życzenie.
    Kto ma wiadczenie z CYKLINOWANIEM parkietu to już nigdy tego niezrobi....
    więcej tego całego bałaganułącznie z przeprowadzką z domu (chyba żelubicie
    mdlećzpowodu upojnego zapachu lakieru) niż przy układaniu nowej podłogi.
  • ewaktw 30.08.06, 10:47
    Nie przesadzaj. Panele choćby najdroższe zawsze wyglądają sztucznie i
    nienaturalnie. Ale co się komu podoba.
    Ja mam doświadczenia i to 2-krotne c cyklinowaniem i nie przesadzajmy. Jak się
    ma dobry parkiet, lakier i dba o podłogę, to cyklinowanie wystarcza na 8-10
    lat. Można przeżyć.
  • josiee 30.08.06, 10:48
    Ja tez uwazam ze parkiet. Dobrze polozony wytrzyma bardzo bardzo dlugo i nie
    trzeba go cyklinowac co rok. Wprawdzie panele sa tansze moze i ladniej
    wygladaja i latwiej je zmienic ale i tak wybralabym parkiet :)
  • edytafg1 30.08.06, 13:43
    Wszystkim dziekuje za odpowiedzi,.
    Panele nie sa tansze- szukam czegos co bedzie b.ladne nie tanie:-) Mam
    mieszkanie w kamienicy, odnawima je, 1 sciana w salonie bedzie z cegly iszukam
    czegos co by ladnie sie komponowalo z cegla. Mowiac o panelach mam na mysli
    takie za 130zl/ metr;-) Quick -step podobno nie rozni sie wiele od drewna na
    pierwszy rzut oka. Estetyka jak parkiet a szybkosc ulozenia jak panele.
    Boje sie parkietu bo slyszalam ze nie ma dobrych parkieciarzy, ze parkiet jest
    wymagajacy i tzreba b.dbac o niego (a mam male dziecko i kota...) no i t
    oodnawianie i cyklinowanie mnie pzreraza...
    Te quick stepy sa b.twarde i duzo twardsze niz parkiet.,,,,
    Ciagle nie wiem co wybrac,,,,,
    --
    Moj kochany syneczek
  • kkk 30.08.06, 14:42
    A słyszeliscie o panelach DREWNIANYCH??? nie powiem,żeby wyglądały na
    tandetne,wręcz przeciwnie,prezentują siędużo lepiej niż parkiet ...
    Mówcie co chcecie ,ja tam wolę panele dobrej klasy od
    nudnego parkietu kojarzącego się z dawnymi czasami...
    Kiedyś parkiet tobyło coś! alejuż nie teraz, weszły inne,lepsze
    rzeczy,materiały,nowocześniejsze,ładniejsz.
    Dla niektórym parkiet zawsze pozostanie namiastką dziwnie pojętego"luksusu" :D
  • ahkoscian 30.08.06, 15:40
    parkiet mi podoba sie najbardziej. oczywiscie zalezy jak polozony, czym
    pomalowany. Co do zarysowan na parkiecie...jesli miekkie drewno - mozliwe, ale
    po to sa lakiery - wtedy dobieramy "twardszy" lakier.
    Do paneli zrazilam sie, gdy pod moimi stopami uginaly sie i trzeszczaly. Moze
    zle polozone, moze za duza wilgotnosc - nie wnikam. Dla mnie tylko PARKIET!!
    Ale przy okazji mam pytanie: szukam fachowca do parkietu! Jak go sprawdzic?
    Czemu zaufac przy doborze, bo z referencjami u panow kladacych parkiet nie
    spotkalam sie... moze ktos mi poleci osobe w Warszawie
    A
  • karolcia19752 12.04.13, 22:47
    sprawdź firmę
  • blaszany_dzwoneczek 30.08.06, 19:07
    Głupoty piszesz. Panele z cienką warstewką drewna na wierzchu to wg Ciebie
    lepsze materiały niż lite drewno? Mam znajomych, niebiednych, którzy mieli
    nietanią podłogę właśnie takie panele drewniane z jakimś drewnem egzotycznym. Po
    kilku latach (3-4) lakier był już bardzo podrapany, bo mimo tych zapewnień o
    iluś tam warstwach lakierów, ten lakier niewiele jest warty w porównaniu z
    porządnym lakierem poliuretanowym. Znajomi Ci mieli pecha, bo pękła im mała
    rureczka w podłodze, a ponieważ paneli nie klei się do podłoża, to cała warstwa
    izolacyjna pod panelami w całym mieszkaniu podsiąkła woda i musieli wymieniac
    całą podłogę. Nie zdecydowali się ponownie na, jak to piszesz, "nowoczesny
    materiał", tylko zamówili lite dechy z drewna egzotycznego.
    A wszyscy moi znajomi, którzy położyli sobie na podłogach deskę barlinecką albo
    inne tego typu panele drewniane, narzekają, że im to stuka, że sie rysuje,
    wgniata i żałują, że sobie parkietu położyli.
    A parkiet to nie tylko małe klepeczki położone w jodełkę. Jeśli masz jakąś
    traumę związanym z takim klasycznym sposobem ułożenia, to pooglądaj sobie
    podłogi ułożone z dużych klepek wzdłuż we wzór mniej więcej jak na panelach i
    porównaj sobie, która podłoga się lepiej prezentuje - zwłaszcza proponuję to
    zrobić po kilku, a jeszcze lepiej kilkunastu latach.
  • kkk 31.08.06, 08:26
    Ok,już dobrze,nie tryskaj jadem blaszany......
    Nie chce mi się z tobą gadać..........
    w życiu niekupiłabym paneli z cienką warstwą drewna, mówiłamo DREWNIANYCH
    panelach...........
  • blaszany_dzwoneczek 31.08.06, 10:24
    kkk napisał:

    > Ok,już dobrze,nie tryskaj jadem blaszany......

    Nie tryskaj jadem, hahaha - to i na to forum dotarł ten powalający argument w
    dyskusji? Odmienne zdanie to dla Ciebie tryskanie jadem - gratuluję wobec tego
    umiejętności dyskutowania i doboru argumentów.

    > w życiu niekupiłabym paneli z cienką warstwą drewna, mówiłamo DREWNIANYCH
    > panelach...........

    To się dowiedz co to są panele drewniane zanim kupisz.
  • ruckzuck 31.08.06, 10:34
    Zarówno parkiet jak i panele mają swoich zwolenników. Więc nie kłóćcie się :)
    --
    ruckzuck.sklep.pl
    Panele | drzwi | akcesoria
  • blaszany_dzwoneczek 31.08.06, 11:42
    Ja ogólnie jestem zwolenniczką parkietu (najbardziej to podłogi z desek, ale to
    kosztuje niestety :-), ale są okoliczności, kiedy panele mogą być wygodniejsze,
    dzięki temu, że szybko i bez smrodu się je kładzie. Na przykład, kiedy kładzie
    się podłogę mieszkając jednocześnie w tym mieszkaniu, zwłaszcza przy małych
    dzieciach. Albo w mieszkaniu przejściowym, gdzie zamierza się mieszkać pare lat
    najwyżej. Natomiast mając możliwość mieszkania gdzie indziej podczas remontu,
    czy też robiąc podłogę w mieszkaniu, że tak powiem, docelowym - tylko parkiet
    albo dechy.
  • edytafg1 01.09.06, 12:23
    jakie deski masz na mysli? podloga z desek czyl iz czego konkretnie? jaka
    firma?
    --
    Moj kochany syneczek
  • blaszany_dzwoneczek 01.09.06, 13:13
    Miałam na myśli deski podłogowe z litego drewna, ogólnie. Mogą być dębowe,
    bukowe, jesionowe, egzotyczne, jakie się chce, a firm pewnie są tysiące.
  • edytafg1 01.09.06, 13:22
    Wiesz do, myslam o czyms takim. 130z ametr- dla mnie ok. Tylko jest problem bo
    podobno sa nietrwale i nawet jak sie kupi z drewna super mocnego to i tak widac
    slady po tym jak np. spadnie lyzka, czy zabawka dziecka;-(

    Znalazlam dechy z paneli -quick stepy -do zludzenia przypominaja drewno a sa
    duzo twardsze..
    --
    Moj kochany syneczek
  • blaszany_dzwoneczek 01.09.06, 13:37
    Twardość zależy od gatunku drewna, a nie od tego czy będzie to panel drewniany
    czy lita deska. Dlaczego uważasz, że panel z cienką (0,5cm) warstwą drewna na
    wierzchu, jest twardszy niż lita deska cała z tego samego gatunku drewna?
  • edytafg1 01.09.06, 14:06
    Nie nie.
    Podobno KAZDA podloga drewniana (nawet z najtwradszego drewna) bedzie sie
    rysowac, bedzie widac wglebienia po uderzeni uczyms itd. A panele nie z drewna
    ale z czegos co imituje drewno sa twardsze i mnei jodporne na zarysowania.
    Mowie o dobrych panelach za okolo 100-130zl. metr,
    tak jak pisalam te panele NIE SA z drewna ale do zludzenia przypomianja lite
    dechy.

    --
    Moj kochany syneczek
  • blaszany_dzwoneczek 01.09.06, 14:17
    A to w takim razie nie wiem. Moja wiedza ogranicza się do tego, że są panele z
    warstewką drewna oraz panele laminowane imitujące drewno lepszej lub gorszej
    jakości. To o czym piszesz to jeszcze coś innego? Wnioskuję, że tak, bo panele
    laminowane wcale nie przypominają do złudzenia drewna, a ich trwalość jest co
    najmniej dyskusyjna. Ciekawa jestem, jak się nazywa dokładnie to o czym piszesz?
    Masz jakiś link może do strony na ten temat?
    Na razie jestem sceptyczna, bo imitacja to zawsze imitacja, jak wyrób
    czekoladopodobny :-)
  • edytafg1 01.09.06, 14:25



    • Re: panele czy parkiet?
    edytafg1 30.08.06, 13:44 + odpowiedz


    www.quick-step.com/main.aspx?id=1


    --
    Moj kochany syneczek
  • blaszany_dzwoneczek 01.09.06, 14:40
    Eeee... To jednak panele laminowane - ja bym się nie zdecydowała za taką cenę.
  • mimbla_x 01.09.06, 15:05
    to są panele laminowane tak jak pisze blaszany-dzwoneczek - wrzuć w
    wyszukiwarkę polską nazwę "quick-step" - masz wyraźnie napisane, że to laminat,
    czyli niewiele wspólnego z drewnem;
  • mimbla_x 01.09.06, 15:15
    jeszcze raz przeczytałam wszystko i widzę, że świadomie chcesz położyć na
    podłodze "plastik" czyli panele laminowane; w starej kamienicy, do ściany z
    cegły będziesz kłaść podróbki, jeszcze za taką cenę??

    mimo wszystko optowałabym za parkietem, mimo, że sama z nim nie przepadam, ale
    jest to podłoga na wiele lat, wcale nie trzeba co roku odnawiac;

    mam mieszkanie po babci, gdzie w jednym pokoju zostawiliśmy parkiet (dom z lat
    50-tych) - konserwacja polega na porzadnym zapastowaniu i wyfroterowaniu
    podłogi od czasu do czasu i już! parkiet jest w pokoju dziecka, do tego dwa
    koty i naprawde nie widać na nim śladów brutalnego traktowania;

    inną kwestią jest znalezienie dobrego parkieciarza, teraz większość przerzuciła
    się na układanie paneli, bo to szybkie i proste...
  • edytafg1 01.09.06, 15:22
    Mibla -dzieki za odp.
    Zadnej decyzji nei podjelam jeszcze :-) Pytam was i mam tez spotkanie z
    architekt wnetrz w przyszlym tygodniu. Moim priorytetm jest nie cena, ale
    piekno:-)) ma byc pieknie i stylowo -sciana z cegiel +MEGA piekna podloga.
    Wszyscy doradzaja parkiet ale mowia ze jest wymagajacy ... wiec sama nie wiem
    co wybrac:-( mam kota i male dziecko -boje sie ze przy tym zestawie moj parkiet
    bedzie ladny przez rok, a przeraza mnie wizja wyprowadzki co np. 3 lata na
    cyklinowanie i lakierowanie... Boje sie tez o to czy znajde odpowiedni
    owysuszony parkiet, czy wilgotnosc mojego mieszkania nadaje sie do parkietu no
    i czy znajde dobrego parkieciarza....


    --
    Moj kochany syneczek
  • blaszany_dzwoneczek 01.09.06, 17:42
    Jak chcesz stylową podłogę, w starej kamienicy, do ceglanej ściany - to nie wiem
    nad czym sie zastanawiasz? Czy w starych wnętrzach kładziono plastikowe panele
    imitujące drewno? "Megapiękna" podłoga do stylowego wnętrza może być tylko
    drewniana (no chyba, że jakaś kamienna - ale tego nie rozważasz). Poza tym
    drewniane podłogi ładnie się starzeją. Nawet z rysami czy wgnieceniami wyglądają
    szlachetnie. Wybierz twarde drewno - niektore gatunki drewna egzotycznego sa
    bardzo twarde + dobry lakier albo olej, a na pewno podłoga będzie dłużej piękna
    niż ta z paneli, a jak się zniszczy to ją odnowisz i będzie znowu piękna. Paneli
    nie odnowisz. A laminat, no sorry - do stylowej kuchni, ktorą byś urządzała nie
    przejmując się specjalnie kosztami, byś dała laminowany blat? Raczej nie -
    drewno lub kamień.
  • janeczka8888 22.04.13, 13:38
    Polecam ranking polecanych podłóg:
    www.dobry-ranking.pl/10593,podlogi-i-schody
  • dobromir88 28.04.13, 01:38
    O ile od czasu do czasu go wycyklinuje ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.