Dodaj do ulubionych

Tramwaj z Arkońskiej do Wojska Polskiego już mo...

09.01.13, 07:37
Jedyna inwestycja, która została już zaczęta, to przedłużenie linii tramwajowej do ul. Hrubieszowskiej. Na rondzie Gierosa leży już od 10 lat drugi tor, z resztą zupełnie odłączony od pozostałej sieci tramwajowej. To prawda, że wtedy była inna władza, no ale jeszcze trochę i ten tor będzie można nazwać zabytkiem gumienieckiej myśli technologicznej.
Przedłużenie linii tramwajowej do Wojska Polskiego na pewno nie jest najtańsze właśnie ze względu na to, że ww przeze mnie przedłużenie linii tramwajowej ma ok 1km długości, co oznacza, że koszty tej budowy są mniejsze niż w przypadku przedłużenia trasy "trójki".
Edytor zaawansowany
  • tslmkdc 09.01.13, 09:02
    zgadam się z poprzednikiem jeżeli już inwestować w zabytek jakim jest tramwaj ( bo w normalnych czasach by gojużdawno nie było tak jak zniknęly omnibusy,sterowce i dyliżanse) to raczej 8mka pod mierzyn bo ta kounikacja zerowa aniżeli trasa las arkonski -woj.polsk. bo na tej trasie jest 80 a tramwaj będzie woził powietrze ( o przepraszaeerytow doszpitala ale oni za darmo jeżdżąwięc z punktu ekonomii inwestycja chora ale przecież w kolchozie eurosocjalistycznymnie chodzi o ekonomie tylko byle bylo cos na czym mozna sie nahapac przy przetargu w kopertach
  • evergreen111 09.01.13, 09:43
    Widać, że wolisz smrodzące autobusy. Poszukaj sobie w necie, w ilu krajach inwestują w NOWE linie tramwajowe. Nawet w USA.
  • tslmkdc 09.01.13, 09:53
    ty chyba nie wiesz jakie normy musi spelniac dzisiejszy autobus pewnie przyzwyczajony do dawnych ogórków a tramwaj tonie tylko zabytek XIXw alei wdobiemotoryzacji zabiera 2pasy ruchu ,gdy nawali stojąwszystkie aautobus kolejny bedzie ( ja mieszkam teraz tam gdzie jest tylko tramwaj i nigdy jak w ruletce nie jestempewienczy bedzie a mieszkalem zlinia autobusowa i nawet jakwypadl to byl nastepny , koszt stworzenia linii autobusowej jest o wiele nizszy niz tramwajowej( ale to akurat dla biurw wada bo mniej mozna sie ahapac lapowekprzy przetargach ) ,linie autobusowa mozna zawsze skorygowac gdy np ludzie sie przemieszczaja z jednych rejonow w inne atramwaj dokoncatylko 1 trasa ( stoczi nie ma a tamdalekjkilkalinii pustych zpowietrzemsmiga ). wiesz najbardziej ekologicznie towrocic doomnibusow wogole nie truly ( jakos je zlikwidowano bonie bylozwiazkowcow broniacych deficytowej firmy, gdyby byli tobys tramwaju na oczy nie widzial bododzisiaj by omnibusy smigaly i dylizansepocztowe. Miasto dzisiaj i tak potężnie doklada do nierentownych tramwai a bedzie jeszcze wiecej jak rozbuduje no ale ty pewnie zasponsorujesz?czy przerzucidsz koszty na babulinke z renta z komunalki?
  • evergreen111 09.01.13, 12:28
    Powtarzam: poszukaj sobie w necie, w ilu krajach inwestują w NOWE linie tramwajowe. Nawet w USA. Ale ty jesteś mądrzejszy od tych inwestorów, oczywiście...
    P.S. Pisz wolniej, bo tego zbitku chaotycznie wystukiwanych, przypadkowych często liter nie da się czytać.
  • Gość: re IP: *.nitka.net.pl 09.01.13, 12:31
    No podekscytowany jest po prostu:P Bo jak to tak linie tramwajowe budować, pasy ruchu zabierać, toż to średniowiecze normalnie:P
  • zed.1 09.01.13, 14:03
    Brawo rabenda, stawiajmy wszedzie petle gdzie tylko jest miejsce. Co kilometr. Potem niech zarastaja trawa bo beda tymczasowe i nieuzywane. Ku... milionerzy.

    Co z tym tramwajem bedzie jak dojedzie do wojska polskiego? Gdzie dalej pojedzie? Czy w lewo czy w prawo to bedzie dublowal istniejace polaczenia. A poniewaz macie tabor jadacy w jednym kierunku to gdzies pojechac musi. Wiec dublujace sie polaczenia dadza dodatkowe koszty.

    Do hali widowiskowej tramwaj bedzie potrzebny kilka razy w miesiacu. A i tak jest juz ona skomunikowana swietnie z trzema liniami autobusowymi. Dla mieszkancow zawadzkiego tramwaj ten bedzie niepotrzebny bo nie korzysta ich teraz tylu z nic z 80. Natomiast do centrum jechac 3 to jak jazda dookola miasta.

    Jedyne rozsadne kierunki to 26 kwietnia i mieszka. Dopiero jak trasa od 26 dojdzie do lasku arkonskiego bedzie w tym jakis sens.

    Ale by to zrobic sprawnie trzeba olac budowe tras dla tramwaji jednokabinowych i przestawic sie na dwukabinowe. Tylko wtedy mozna budowac trasy krotszymi etapami i nie czekac 30 lat na calosc. Tylko wtedy nie trzeba co iles kilometrow stawiac petli a potem ja porzucac.

    Wystarczy proste porownanie. Co wolicie?
    - najpierw w kilka lat miec tramwaj do mediamarkt, potem do uczelni do cukrowej, potem na bronowicka
    - zadnego tramwaju przez kilkadziesiat lat a potem dopiero dojezdzajacy do calej trasy jak juz miasto i tak sie znowu rozrosnie i zmieni kierunki a wy bedziecie emerytami

    To, ze unia ma faworyzowac projekty duze nie zmienia faktu, ze bedziemy musieli miec na duzy wklad wlasny. A tego nie mamy i nie bedziemy miec.

    Sami zablokowalisxie sobie rozwoj uparcie robiac rzeczy tak jak sie je robi teraz,
  • evergreen111 09.01.13, 14:52
    zed, porzuć wreszcie swoją idee fix. Nikt nie będzie wymieniał taboru w który włożono w ostatnich latach ogromne pieniądze i nikt nie będzie demontował świetnie od lat działających pętli - po to tylko, żeby zaraz włożyć kolejne miliony w budowanie mijanek. Wierzę, że zrobiłoby Ci to ogromną przyjemność, ale wyrzucanie w błoto ogromnych pieniędzy tylko dlatego, że Ty masz inną wizję sieci tramwajowej w Szczecinie byłoby absurdem, jakich mało.

    Swoją drogą godną podziwu jest pasja, z jaką walczysz o te dwukabinowce i likwidację pętli. Tyle, że z góry stoisz na straconej pozycji, więc szkoda tylko Twojego wysiłku :-)
  • zed.1 09.01.13, 16:03
    Chyba nie rozumiesz tematu. Wlozono pieniadze wlasnie teraz, w ciagu ostatnich trzech lat prawie 200mln na cos co tylko zablokuje rozwoj. Planuje sie marnowanie kolejnych setek. A chce sie budowac nowe petle jakie beda nieuzywane po jakims czasie. Istniejace petle nie sa zadnym problemem, niech sobie beda. Problemem jest dalszy rozwoj i to jak go sie zatrzymuje.
    Marnotrawi sie ogromne kwoty pod pozorem rozwoju, a to nie jest zaden rozwoj.

    Martw sie tym bo wlasnie pieniadze poszly do kosza a ja staram sie tylko na to zwrocic uwage. Udaja, ze dostajecie cuda, a faktycznie dostajecie ogromna klode pod nogi jaka spowolni rozwoj komunikacji.
  • zed.1 09.01.13, 16:10
    Co wiecej wiekszosc tego taboru za 200mln kupiono nie majac tras zdolnych go obsluzyc. Dopiero po dostaniu taboru zaczeto sprawdzac czy sie nada.
    Musialy moim zdaniem stac za calym tym przetargiem ogromne lapowki bo to jak miasto walczylo by byl ten jeden konkretny wykonawca i to jak wybrano najgorsze rozwiazania zupelnie krotkowzrocznie nie moze byc przypadkiem. Niekompetencja na taka kwote? Watpie.
  • zed.1 09.01.13, 16:15
    Podobnie sprawa szybkiego tramwaju. Robi sie wszystko by tam byly wysokie koszty. Komus zalezy by przeszlo przez ich rece jak najwiecej unijnej kasy, nawet jak sie zmarnuje. To nie ich kasa.
  • jeepwdyzlu 09.01.13, 19:05
    oskarżasz o łapówki a dowodu nie masz
    Dwa - swingi są świetne. To, że trzeba dopasować przystanki - mnie nie razi. Zakupy dopiero będą - na razie swingów jest 6 , ma być kilka razy więcej - zatem kolejność inwestycji jest ok
    jeep
    --
    YCDSOYA
  • zed.1 09.01.13, 21:20
    podejrzewam a nie oskarzam. to roznica.
    chyba, ze inaczej wyjasnisz to co sie dzieje.

    i co to znaczy "swietne"? bo maja nowa blache i ladny kolor i nie smierdzi jeszcze?
    nie ma przystankow, nie ma torow, a trasy dopiero sa testowane czy swingi dadza rade po nich jezdzic wiec jak to kolejnosc jest ok? w kuchni najpierw zamawiasz skladniki a potem sie zastanawiasz czy potrafisz to ugotowac?
  • zed.1 12.01.13, 21:45
    zastanow sie dlaczego do kontraktu za 150mln zl staje tylko jedna firma z kilku "zaproszonych".

    moze cba sie zastanowi ;)
  • evergreen111 09.01.13, 19:38
    "Wlozono pieniadze wlasnie teraz, w ciagu ostatnich trzech lat prawie 200mln na cos co tylko zablokuje rozwoj."
    No właśnie, po wydaniu prawie 200 mln nikt teraz nie będzie czegokolwiek zmieniał tylko dlatego, że akurat Ty jesteś fanatycznym zwolennikiem dwukabinowców i mijanek. I dlatego nawet gdybyś miał 100% racji (a moim zdaniem, nie masz) i tak niczego nie zmienisz wypisując tutaj płomienne poparcie dla swych racji. Po co zatem się tak szarpiesz, kolego?
  • zed.1 09.01.13, 21:22
    po to by ludzie wiedzieli, ze zmarnowano 200mln a nie tak jak ty przeszli nad tym do porzadku. 200mln to ponad 1/10 budzetu miasta.

    takie kwoty trzeba wydawac z glowa a nie marnowac.

    tymczasem robicie afery, ze cos jest ze strata przy 2mln a olewacie sprawy 200mln.
  • gryf8801 09.01.13, 21:44
    Nie za bardzo zaokrąglasz. Pamiętaj, że te tramwaje są dofinansowane z UE więc miasto wyda tylko połowę kwoty na Swingi.
    Poczytaj sobie jak to jest z tymi dwukierunkowymi tramwajami we Wrocławiu. Zakupili droższe tramwaje niż my (dwukierunkowe), a część i tak zawraca na normalnej pętli. A jak się popsują to nie ma czego wsadzić za nie na trasę. Poza tym tramwaje klasyczne mają więcej miejsc do siedzenia.
    A jeszcze co do Wrocławia to te zakupy wychodzą im powoli bokiem. 1 lub 2 linie tramwajowe zlikwidowali i szykują się następne bo nie ma pieniędzy, Bydgoszcz po wybudowaniu nowej trasy też ograniczyła ofertę komunikacyjną, w Warszawie to samo. Dlatego zastanawiam się czy nas stać na nowe linie. Jestem zwolennikiem nowych tras, tylko żeby później nie okazało się, że trzeba ciąć bo miasto nie ma pieniędzy na spłatę kredytu za te inwestycję i jednoczesne opłacanie nowych tras.
  • zed.1 10.01.13, 00:06
    22 swingi za 151 mln. a 6 juz przyszlo wczesniej. 7mln za swinga. 28 swingow 196mln.

    u nas tez by zawracaly na petlach. to nie maja byc tramwaje wyrwane z obecnych warunkow a zdolne do pracy w innych warunkach. przy 28 pojazdach zazwyczaj sie znajdzie cos do wstawienia, ale to juz daleka kwestia nowych tras i ich czestotliwosci i potrzeb.

    co do liczby siedzen to juz podawalem przyklady, ze wcale nie jest tak, ze liczba miejsc jest mniejsza. sa modele gdzie taka sama dlugosc i dwie kabiny maja wiecej miejsc niz swing.

    co do likwidacji tras to juz jest tez odlegla kwestia i niepowiazana. nie ma zadnych gwarancji, ze szybki trwamwaj miejski i te zakupy poczynione teraz nie przycisna w przyszlosci budzetu komunikacji miejskiej.
    pytanie tylko czy wlasnie idziemy na wariata i robimy inwestycje za setki mln (spory ciezar dla budzetu) czy robimy elastycznie, etapami i malymi kwotami, rozkladajac wydatki w czasie na wlasne mozliwosci. niestety wyboru nie mamy i musimy robic na wariata bo obecnie trasa nie zbudowana do konca nie jest trasa. nie da sie jej robic etapami.
  • evergreen111 10.01.13, 09:45
    "wcale nie jest tak, ze liczba miejsc jest mniejsza". Żartujesz, prawda? Tramwaj mający drzwi tylko po prawej stronie, ma całą lewą stronę zajętą siedzeniami. Przy dwukierunkowym usunąć trzeba fotele z lewej strony, te znajdujące się dokładnie naprzeciwko drzwi po prawej stronie. Nie ma innej mozliwości: tramwaj dwukierunkowy MUSi mieć mniej siedzeń, niż identycznej wielkości tramwaj zwykły.
  • zed.1 12.01.13, 21:51
    juz wczesniej dawalem przyklad vladowi. (swing - 200 miejsc na 30m) do dublinskiego-dwukabinowego (citadis - 261 miejsc przy 30m dlugosci).

    i nie liczy sie liczba siedzen a pasazerow. a ta jest wcale nie mniejsza.
  • evergreen111 13.01.13, 14:12
    Chwytasz się najbardziej żałosnych argumentów, żeby tylko nie przyznać, ze nie masz racji. Jasne, że dwukabinowiec może mieć więcej miejsc (ale głównie stojących!), bo w miejscu usuniętych - np. - 2 foteli, może stanąć 4 albo i 6 ludzi. Ale poza godzinami szczytu w tramwaju jedzie się na ogół na siedząco,a wtedy ten Twój dwukabinowiec oferuje wygodę mniejszej liczbie pasażerów, niż zwykły tramwaj.
    Poza tym - powtarzam - zwykłe tramwaje są już zakupione i będą u nas jeździć przez wiele lat, pętle są od dawna wybudowane, więc czemu ma służyć Twoja obsesyjna dwukabinowa krucjata? Przecież doskonale wiesz, ze nikt nagle nie zacznie wymieniać taboru ani rozbierać pętli. PO JAKIE ZATEM LICHO TO WYCHWALANIE DWUKABINOWCÓW? Przecież niczego to zmienić NIE MOŻE.
  • zed.1 13.01.13, 17:20
    Twoim zdaniem trzeba się godzić na stan rzeczy na następne 20 lat bo już się kupiło tabor? Jak się wdepło w kupę to w niej trzeba stać?

    Co do miejsc to tramwaj dwukabinowy o jakim mówiłem ma 60 miejsc siedzących. Twoja kochana pesa?

    W wersji jednokierunkowej Tramwaje SWING oferują następujące możliwości przewozowe
    - 3-członowy | 26 miejsc siedzących | 91 miejsca stojące (5os/m2)
    - 5-członowy | 40 miejsc siedzących | 161 miejsca stojące (5os/m2)
    - 7-członowy | 57 miejsc siedzących | 24 miejsca stojące (5os/m2)

    I kto tu jest żałosny zapytany się teraz?
  • evergreen111 14.01.13, 15:50
    Znalazłem informację o tramwajach Citadis jeżdżących w Bordeaux. Nie mają 261 miejsc przy 30 m długości, ale 218 (48 siedzących + 170 stojących) przy długości 32,8 metra. Nie ma nic o tym, że są one dwustronne.

    PESA: 120 NaS – długość 31,82 m. 211 miejsc (61 siedzących + 150 stojących). Usiądzie w nim 13 osób więcej niż w Citadis.

    A teraz uważaj...
    PESA 120NaDuo (dwukierunkowy!!!) długość 30,12 m czyli tylko 1,70 m mniej od tramwaju jednokabinowego. Ilu pasażerów zmieści? 204 czyli zaledwie o 7 mniej, ale – uwaga uwaga – miejsc siedzących jest tam tylko 28 (+ 4 rozkładane). PRAWIE O POŁOWĘ MNIEJ NIŻ W TRAMWAJU Z DRZWIAMI TYLKO PO PRAWEJ STRONIE..

    Wniosek? Dwukierunkowy tramwaj o identycznej długości jak jednokierunkowy nie może mieć więcej miejsc siedzących.
  • zed.1 14.01.13, 16:30
    No widzisz a ja jechałem wczoraj citadisem z ilością miejsc większą niż pesa. Jeśli równasz pese z pesa to liczba miejsc może tylko spadać.

    Każda wersja każdego tramwaju jest inna, dobierana do miasta, ale to tylko potwierdza, że argument o mniejszej liczebie siedzeń nie jest prawdą. To liczba członów a nie liczba kabin wpływa na siedzenia.
  • evergreen111 14.01.13, 19:55
    bla bla bla... no to się ciesz, że mieszkasz w mieście gdzie są dwukierunkowce i daj spokój nam, szczecinianom, ze swoimi marzeniami, które nie mają szans na realizację!
  • evergreen111 14.01.13, 20:00
    Przy okazji: nie epatuj tutaj liczbą członów, tylko pisz o długości składu. Ja właśnie podałem przykłady pojemności tramwajów o praktycznie tej samej długości. I wyszło na moje, oczywiście. I w tym kawałku wymiany opinii także daję sobie spokój z dyskutowaniem z Tobą i Twoimi marzeniami, które... pozostaną marzeniami. Widzę, że strasznie Cię to frustruje.

    Pa pa, do wymiany myśli w innym wątku. Tutaj ogłaszam się zwycięzcą i ostatecznie wychodzę z tego tematu, więc możesz sobie darować ripostę, bo i tak jej nie przeczytam. Znieś to dzielnie jak mężczyzna, proszę.
  • gryf8801 10.01.13, 10:21
    No i 196 mln teraz podziel na 2 i tyle miasto zapłaci za 28 wagonów, resztę zapłaci unia. Czyli wychodzi coś około 100 mln za 28 nowoczesnych wagonów.
    Co do tych dwukierunkowych to zobacz ile dwukierunkowy Swing w Warszawie ma siedzeń lub Skoda we Wrocławiu. Miejsc mogło by nie ubyć gdyby tramwaj by był dłuższy o 2 człony, a na to nasza infrastruktura nie pozwala, przy tym taki tramwaj kosztował by już około 12 mln zł, więc znów kupa kasy by było trzeba wydać. A i jeżeli mówisz, że są modele tramwajów które mają więcej miejsc siedzących niż Swing a mają 2 kabiny to nie jest powiedziane, że producent tego tramwaju weźmie udział w przetargu lub jeżeli weźmie to go wygra. A u nas jak to u nas, cena najważniejsza w przetargach więc zapewne by nie wygrał.
  • zed.1 12.01.13, 21:56
    juz o dlugosci odpowiedzialem wyzej.

    w szczecinie wcale nie jest powiedziane, ze ktokolwiek wezmie udzial w przetargu bo dziwnym trafem startuje tylko, najpierw, dwie firmy, z czego jedna sie pilnie goni droga sadowa, a w drugim, wiekszym przetagru startuje jedna jedyna pesa. nie dziwi cie to dlaczego tak sie stalo?

    cena nie gra roli jak nie ma konkurencji i ma sie pozycje faworyta.

    swego czasu byl przetarg na auta dla marszalka co tylko ford go mogl wygrac.
  • evergreen111 13.01.13, 14:16
    zed, chyba z Księżyca do nas przybyłeś. Ta druga (poza Pesą) firma oferowała tramwaj, który póki co jeździ w ilości bodajże sztuk aż jeden po Poznaniu, zbierając tam nieciekawe recenzje.
    Swoje auto kupiłbyś od uznanego producenta, czy od kogoś, kto dopiero chce robić auta, a jedyny prototyp póki co się mu nie sprawdza?
  • zed.1 13.01.13, 17:24
    Powiem ci coś o ksiazycu, chociaż chyba o nim sporo wiesz. Nie zastanowiles się dlaczego tylko dwie firmy złożyły oferty w pierwszym przetargu?
    Dlaczego wymagania tak drastycznie ograniczyły oferty?
    Dlaczego ta druga odpadła za mankamenty nie mające wielkiego znaczenia w praktyce?

    Nie sugeruje, ze drugi tramwaj był lepszy. Sugeruje, że ograniczono konkurencje do minimum a potem jeszcze bardziej by wybór był jeden.

    Pamiętasz przetarg na samochody u marszałka? Miał być jakikolwiek samochód ale tylko Ford miał takie parametry.
    Po co zabawa w przetargi jak godzimy się tylko na jeden model za jedną cenę?
  • evergreen111 14.01.13, 08:28
    "mankamenty nie mające wielkiego znaczenia w praktyce":
    1. Brak doświadczenia w budowie tramwajów
    2. Zbudowano tylko jeden jeżdżacy (w Poznaniu) prototyp, ciągle nawalający.

    P.S. Nie będę juz z Tobą dalej dyskutował o tramwajach i pętlach, bo i tak wiesz swoje. Pozostaje jedynie z cichą satysfakcją, że jesteś i będziesz nadal zmuszony oglądac i korzystać z tramwajów jednokabinowych... nawet jesli Ci się to nie podoba! Walcz dalej z wiatrakami, Kichocie ze Szczecina...

  • zed.1 14.01.13, 16:34
    Twoja satysfakcja jest na zasadzie na złość mamie odmroź sobie uszy.
    Jeżdżę autobusem. tramwajem na krótkim odcinku. Ja będę chyba miał większą satysfakcję, że idioci mogli sobie zrobić lepszy system komunikacji rozwijający się dalej a bedą tkwić przez następne kilkanaście lat w tym samym miejscu. Mnie to nie dotknie.
  • jeepwdyzlu 14.01.13, 15:12
    przetarg jest dostępny dla każdego
    General Electric
    Boeinga
    Siemensa
    Skody
    Może ty powiesz nam, czemu te firmy NIE złożyły oferty????????????????
    Odpowiem - bo wiedzą, że z Pesą przegrałyby.
    10 lat temu było inaczej
    Dziś - w Polsce jest doskonała firma, która roni TANIE i nowoczesne wozy.
    Dalej widzisz spisek?
    To WEŹ UDZIAŁ w przetargach sam. Dogadaj się z siemensem czy skodą - zrobisz biznes życia
    PÓKI CO - plujesz jadem
    jeep
    --
    YCDSOYA
  • zed.1 14.01.13, 16:37
    Gdy nie ma konkurencji to cena jest taka jaką dyktuje monopolista. Nie ma mowy o taniości. Poza ceną masz inne wymagania.

    W Szczecinie pesa dostała monopol. Po znajomosci czy nie. Jeśli sygnały były takie, że oferta ma być na pesopodobny tramwaj a reszta jest be to to jest właśnie powód, że inni nie stają. W przetargu.

    Jak korzysta szczecin na braku konkurencji?

  • zed.1 14.01.13, 16:38
    Ogólnie to twój brak argumentów jest śmieszny. Jest dobrze bo jest dobrze. Tyle można wyciągnąć z twoich tekstów. Zero przemyślenia.
  • zed.1 12.01.13, 22:51
    jeszcze jedno do tych 100-200mln. komunikacja jest i byla w budzecie na minusie. doplacamy do tego. tym bardziej wydatki powinny byc podejmowane w warunkach konkurencji i z glowa.
  • jeepwdyzlu 10.01.13, 10:59
    pieniędzy nie zmarnowano - kupiono dobre, nowe wozy
    wyłonione w przetargu
    następne - będą - w dużej części - krótsze
    Rzucasz okarżenia.
    Ja podejrzewam, że jesteś kretynem.

    jeep
    --
    YCDSOYA
  • zed.1 12.01.13, 21:58
    w przetargu w ktorym wystartowala tylko jedna firma!

    dlaczego? wyjasnij mi ku... niekretynie. skoro jestes taki madry to powiedz dlaczego tylko jedna pesa startuje w szczecinie?

    ja rowniez jednak podejrzewam, ze jestes kretynem albo pracujesz w zditm. co na jedno wychodzi.
  • Gość: re IP: *.nitka.net.pl 09.01.13, 12:29
    Ja Ci zasponsoruję... słownik ortograficzny i jakiś podręcznik interpunkcji i gramatyki.

    Bardzo mi się spodobał argument, że tramwaj zabiera pas ruchu:P Bo z tym, że to zabytek, to nawet nie wiem jak dyskutować:P
  • evergreen111 09.01.13, 12:34
    Popatrz, jacy durnie rządzą Waszyngtonem! Że też Ciebie tam nie ma!!!

    "Wstępny projekt został przedstawiony w 1999 roku, natomiast w roku 2002 rozpoczęto prace studialne nad możliwością jego wprowadzenia. Projekt zakładał budowę ośmiu linii tramwajowych o łącznej długości 53,1 km. Jeszcze w 2002 roku podjęto decyzję o budowie systemu tramwajowego, który w przeciągu 10 lat miał pochłonąć 6 miliardów dolarów amerykańskich. Niestety nie udało się pozyskać środków na realizację tego zadania. Ostatecznie postanowiono zrealizować jedynie pilotażową linię tramwajową w Anacostia. Trasa została skrócona z przeszło 11 km do zaledwie 4,3 km i czterech przystanków. Projekt o wartości 45 milionów dolarów amerykańskich został zainicjowany w 2003 roku, a prace budowlane ruszyły w listopadzie roku 2004. Jednak postępowały one bardzo wolno i faktycznie dopiero w roku 2011 linia zostanie ukończona, natomiast pierwsze planowe kursy tramwajów mają ruszyć wiosną 2012 roku.

    W dniu 5 maja 2010 roku miała miejsce oficjalna prezentacja jednego z trzech tramwajów Inekon Trio, o których szerzej pisaliśmy tutaj, a które zostały zakupione w celu obsługi nowej linii. Prezentacja tramwaju trwała cztery dni i przez niektórych została uznana za powrót tego środka transportu do miasta Waszyngotn. Jednak do uruchomienia linii pilotażowej potrzeba jeszcze trochę czasu na ukończenie prac torowych, których opóźnienie skutecznie przesuwa termin uruchomienia systemu. Jednak już wiadomo, że w budżecie na rok 2011 znalazły się dodatkowe 63 miliony dolarów, które zostaną przeznaczone na dokończenie budowy oraz zakup dodatkowych pojazdów. Oprócz tego miasto stara się o dofinansowane państwowe w wysokości 25 milionów dolarów na przedłużenie linii do stacji metra Benning Road. Dodatkowo powrócono do odłożonego projektu budowy sieci ośmiu linii o długości 53,1 km, który ma pochłonąć 1,9 miliarda dolarów amerykańskich. Sieć miałaby powstać do roku 2030 i oczekuje się tygodniowych przewozów w liczbie 147 tysięcy pasażerów. System będzie w głównej mierze wykorzystywał zasilanie z sieci napowietrznej, jednak w niektórych częściach miasta takie rozwiązanie zostało zabronione, więc rozważane są sposoby zasilania bez sieci trakcyjnej. W dniu 6 maja odbyły się dyskusje na temat technologii dla tych odcinków.
    Powrót tramwajów do Waszyngtonu obrazuje jak dużym problemem jest przywrócenie czegoś co pochopnie zlikwidowano.

    Koniec tekstu.
  • evergreen111 09.01.13, 12:38
    Poczytaj też o głupkach z Londynu: po 48 latach od zlikwidowania tam tramwajów, znowu do nich wrócili!!!

    Tramlink – system komunikacji tramwajowej składający się z trzech linii działających w południowym Londynie.
    Łączna długość tras wynosi 28 kilometrów, wyznaczono na nich 39 przystanków. Wszystkie kursy obsługiwane są przez tramwaje Bombardier CR-4000. Obecnie w ruchu pozostają 24 składy. Przewożą one ok. 18 milionów pasażerów rocznie.
    Otwarcie Tramlinku w roku 2000 oznaczało powrót tramwajów do Londynu po 48 latach przerwy
  • evergreen111 09.01.13, 12:42
    Tym razem o francuskich durniach. Że też nie dane im było wcześniej przeczytać Twoich argumentów przeciwko tramwajom, jako bardzo przestarzałym środku transportu!

    Pierwsze rozważania nad powrotem współczesnych tramwajów miały już miejsce w 1979 roku w Nantes, których efektem było otwarcie w 1985 roku nowej linii tramwajowej w mieście. Odkryty ponownie tramwaj okazał się spełnić oczekiwania, jakie w nim pokładano. Efektem tego była rewizja podejścia do tramwaju i jego roli w systemie transportowym, której efekty doprowadziły do otwarcia w 1992 roku linii T1 znajdującej się w regionie Ile –de –France, czyli obszarze wokół Paryża. Po linii T1 nastąpiło otwarcie linii T2 oraz przedłużenie T1. Rok 2006 zapisał się bardzo pozytywnie w dziedzinie tramwajów. Po otwarciu linii T4 przyszedł czas na oficjalne otwarcie linii T3. Ta ostatnia jest ważnym momentem historycznym, ponieważ po raz pierwszy od likwidacji tramwajów, prawie 70 lat później, tramwaj powrócił do obszaru miasta Paryż. Jak długo trwało przywrócenie pochopnie zlikwidowanego środka transportu... . Warto zapamiętać tą lekcję.
  • evergreen111 09.01.13, 13:06
    Ponieważ nie chce Cię dobijać, dodam już krótko (zwróć uwagę na liczne inwestycje w ostatnich latach!):

    - MADRYT. Są. Tramwaje, to najmłodszy system transportu w Madrycie. W eksploatacji są 3 linie a kolejna, czwarta, jest w budowie.

    - BERLIN. Są. 22 linie.

    - OSLO. Są. Przewożą około 40 mln. pasażerów rocznie

    - RZYM. Są. W 1975 odbudowano kilka tras i uruchomiono nową linię. W latach 1983–1990 uruchomiono ponownie zamkniętą w 1960 trasę. Najnowszą trasą oddaną do eksploatacji jest linia nr 8 oddana do eksploatacji w 1998. Obecnie system składa się z 6 linii obsługujących trasy o długości 39 km.

    - GENEWA. Są. W 1995 roku rozpoczął się proces przywracania tramwajów w mieście, kiedy to po budowie nowych odcinków w centrum miasta ruszyła nowa linia 13, natomiast w 1998 roku zainaugurowano linię numer 16. Kolejne ważne lata przynoszące nowe odcinki to 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010 oraz oczywiście rok 2011.

    - SZTOKHOLM. Są. Tvarbanan to zupełnie nowa linia tramwajowa uruchomiona w 2000. Linia Sparvag City została z kolei uruchomiona w sierpniu 2010

    - BUDAPESZT. Są. Mało tego, „obecnie projektowana jest odbudowa tras tramwajowych w ulicy Thokoly, al. Rakoczego, na moście Elżbiety i w al. Bajcsy-Zsilinszkego. Odbudowa tras tramwajowych ma umożliwić jazdę bez zbędnych przesiadek.

    Chyba wystarczy, abyś przekonał się, że jedynie w Twoim umyśle tramwaj jest zabytkowym środkiem transportu miejskiego?
  • Gość: Ojciec Siwek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.01.13, 15:24
    Pamiętaj, Ty też będziesz emerytem.
  • Gość: kos IP: *.dynamic.chello.pl 09.01.13, 18:28
    A co z ekologami na ul.Arkońskiej bo trzeba będzie wyciąć kilkanaście drzew?
  • marek12345-6 09.01.13, 09:26
    Najpierw czytamy, że pozwolenie na odcinek do Wojska Polskiego jest a później uzależniają zrobienie tego od konsulatacji i badań. Z tego co pamiętam to parę lat temu były badania i już na podstawie nich można odpowiedzieć jak wygląda nasza infrastrutkra od potrzeb. Jak zwykle mamlenie urzędników o niczym. Poznań daleko w przodzie z rozbudową linii tramwajowej w tym mieście a u nas gadanie ciągle o niczym
  • tslmkdc 09.01.13, 09:46
    tak poznan daleko rozbudowuje zabytkowe tramwaje , zrobil stadion pewnie i fontann ma więcejniz my tylko mieszkancy biadoląże rachunki zatocoraz wyższe a i na oswietleniu oszczedzaja bo kasy brak od 4.00 wyłaczająwszystkie lampyuliczne do 8.00 ludzie jadądopracy wciemnosciach jakw sredniowieczu alewtramwaju epoki pozytywizmu
  • marek12345-6 13.01.13, 00:55
    Ale Poznań niestety nie jest na samym końcu w przyroście PKB jak Szczecin. Szczecin na samym końcu w całej Polsce. To dopiero sukces. Jesteśmy pierwsi od końca w przyroście PKB i oświetleniu miasta. Jest naprawdę się z czego cieszyć i śmiać z Poznania .... Budujmy dalej filharmonie, aleje kwiatowe no i stadion musimy jeszcze zrobić.
  • jeepwdyzlu 09.01.13, 14:56
    Podobno przedłużenie linii z Arkońskiej ma być drogie z powodu konieczności budowy wiaduktu. PO co pytam? Nie prościej jest zbudować wiadukt dla spacerowiczów i rowerzystów? Będzie lekki a więc tańszy.
    Postukuję też wprowadzenie tramwaju z powrotem na Wojska Polskiego (do Placu Zwycięstwa), może na Jagiellońską (zamiast aut). I przystanek koło kościołą garnizonowego - odcinek Brama Portowa- Plac Kościuszki jest za długi.
    jeep
    --
    YCDSOYA
  • evergreen111 09.01.13, 19:41
    Nieporozumienie. W ciągu Spacerowej JEST wiadukt (a nawet chyba most). Nie widać tego, gdy jedzie się tam autem. Ale dla tramwajów jest on zbyt słaby.
  • rejestr06 09.01.13, 18:43
    A co z planami linii 8-ki na Ku Słońcu przy Castoramie?
  • Gość: . IP: *.cable.smsnet.pl 09.01.13, 20:51
    "Tramwaj z Arkońskiej do Wojska Polskiego już można budować" - pożyjemy zobaczymy

  • jajo31 09.01.13, 22:44
    przestańcie głupoty pisac!!!! z SST są wieczne problemy a z tym by tak szybko poszło> no moze za 10-12 lat uda się
  • marek12345-6 13.01.13, 01:14
    bla bla bla bla bla przyjdą wybory na prezydenta miasta i jeszcze więcej będą obiecać. Swoją drogą gdzie są nasi posłowie i senatorowie ze Szczecina. Przez tyle lat żaden z nich nic nie zrobił dla regionu. Co najwyżej pojawiają się przed wyborami ale na plakatach i nic więcej. Szczecin powinien zbojkotować wybory na prezydenta miasta i do sejmu niech darmozjady zaczną szanować swój elektorat

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka