Dodaj do ulubionych

SZCZECIN - DOBRE WIADOMOSCI

IP: *.rz.bauboden.com 16.04.02, 09:39
FRANKFURT - Standard & Poor's potwierdził ocenę BBB dla długoterminowego długu
dla Szczecina i Wrocławia. Perspektywa jest stabilna.

Pomimo, iż na obydwa miasta wpływ ma spowolnienie rozwoju polskiej gospodarki i
ostateczne parametry w zakresie finansowania samorządów lokalnych nie są
jeszcze ustalone, Standard & Poor's oczekuje, iż wykonanie budżetu tych miast
będzie lepsze wskutek zwiększenia dochodów i utrzymania kontroli nad wydatkami.

"Pomimo niekorzystnych czynników zewnętrznych, wykonanie budżetu Szczecina w
2001 roku przekroczyło nasze oczekiwania" - powiedział Christian Esters
analityk ds. kredytów w finansach publicznych ze Standard & Poor's.

Deficyt w Szczecinie w 2001 roku, po uwzględnieniu wydatków majątkowych,
ukształtował się na poziomie 10,3 % dochodów, co odpowiada wynikom roku 2000.
Chociaż Miasto kumuluje dług z ostatnich kilku lat, zadłużenie pozostało na
niskim poziomie 26% dochodów operacyjnych na koniec roku 2001. Oczekuje się, iż
dochody ze sprzedaży majątku pokryją deficyt roku 2002 i dług netto nie
powiększy się. Na ocenę ratingową Szczecina ma wpływ korzystne położenie Miasta
w pobliżu granicy z Niemcami, a także jeden z najwyższych w Polsce dochód na
jednego mieszkańca.
Obserwuj wątek
    • milseog Re: SZCZECIN - DOBRE WIADOMOSCI 16.04.02, 09:47
      ojojoj! az mi dech zaparlo! az wierzyc sie nie chce w te wszystkie dobre oceny.
      przypomina mi to klasowki, z ktorych myslalem, ze dostane pale a tu czworeczka
      wpadala :) tak na powaznie, to wrecz super, ze tak powazna instytucja ocenia
      nas tak wysoko. z drugiej strony, zal sciska okropny, kiedy pomysle, ze
      zarabiajac ledwo powyzej tysiaca zl jako mieszkaniec szczecina, moge w polsce
      uchodzic za osobe o jednym z najwyzszych dochodow. srednio liczac, oczywiscie.
      • mike102 Re: SZCZECIN - DOBRE WIADOMOSCI 16.04.02, 10:34
        milseog napisał(a):

        > ojojoj! az mi dech zaparlo! az wierzyc sie nie chce w te wszystkie dobre oceny.
        > przypomina mi to klasowki, z ktorych myslalem, ze dostane pale a tu czworeczka
        > wpadala :) tak na powaznie, to wrecz super, ze tak powazna instytucja ocenia
        > nas tak wysoko. z drugiej strony, zal sciska okropny, kiedy pomysle, ze
        > zarabiajac ledwo powyzej tysiaca zl jako mieszkaniec szczecina, moge w polsce
        > uchodzic za osobe o jednym z najwyzszych dochodow. srednio liczac, oczywiscie.

        Srednie dochody w wojewodztwach (GUS, Rzeczpospolita 25.03.02):
        Mazowieckie - 2880,33
        Slaskie - 2173,32
        Pomorskie - 2127,62
        Dolnoslaskie - 2124,50
        Zachodniopomorskie - 2038,40
        Wielkopolskie - 2006,02
        Malopolskie - 1968,92
        (...)
        Podkarpackie - 1828,26
    • mike102 INNE DOBRE WIADOMOSCI - PIONIER 16.04.02, 10:48
      Remont zakonczony:
      "Została całkowicie zmieniona sala kinowa. Położono specjalną wykładzinę
      dźwiękochłonną, która tłumi wszelkie pogłosy. Zainstalowano niezwykle wygodne
      fotele w liczbie 82. Największa modernizacja nastąpiła jednak w sferze dźwięku.
      Teraz Pionier jako jedyne kino w Szczecinie ma najnowszy system Dolby Surround.
      Oprócz głośników zaekranowych każdy z 16 rzędów krzeseł ma swój zestaw
      głośników.
      Kino posiada także nowoczesny system klimatyzacji, którego walory będzie można
      docenić w lecie."

      Jeszcze tylko zezwolenie od UM i ruszamy! YES!
    • mike102 DOBRA WIADOMOSC - most twardziel juz od 01.06! 16.04.02, 11:21
      "Od soboty trwają obciążenia na nitce wyjazdowej mostu Nowocłowego.
      Dotychczasowe wyniki badań są pozytywne
      Część nawodna konstrukcji liczy 535 m. Od soboty jeżdżą po niej ciężarówki.
      Każda waży 26,6 tony.
      - Trzeba przewidzieć szczególny, najbardziej niekorzystny dla mostu przypadek -
      wyjaśnia Witold Buczyński, koordynator budowy obiektu. - Może dojść do
      sytuacji, że będzie korek, w którym stać będą tiry.
      Projekt obciążeń przygotowali naukowcy z Politechniki Szczecińskiej. Za ich
      przebieg odpowiada Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie.
      - Jest 31 różnych wariantów ustawień wywrotek - wyjaśnia Teresa Paczkowska z
      PS. - Wszystko zależy od długości przęsła.
      Do badania najdłuższego (116 m) wykorzystano 22 ciężarówki o łącznym ciężarze
      585,2 ton. Przęsło mostu w tym wariancie mogło ugiąć się o 19,5 cm.
      - Most jest sztywniejszy niż zakładał projekt - pochwalił budowniczych Piotr
      Olaszek z IBDiM.
      Próby będą trwać do wtorku - także te dynamiczne, które polegają na
      przejeżdżaniu ciężarówek przez most z dużą prędkością.
      Na przełomie kwietnia i maja podobne testy przejdą wiadukty i estakady.
      Nitka wyjazdowa mostu Nowocłowego zostanie oddana do użytku w sobotę 1 czerwca."

      Juz od 01.06, a myslalem ze od 01.07! Juz sie nie moge doczekac!!!
    • mike102 NAJDLUZSZE MOLO EUROPY 16.04.02, 11:37
      Specjalnie dla Gosi-S:
      "Niemieccy inwestorzy (Development&Touristik), którzy zamierzają wybudować w
      świnoujskiej dzielnicy nadmorskiej kompleks hotelowo-apartamentowy Baltik Park,
      rozpoczęli starania o zgodę na budowę molo. Na ich wniosek procedurę
      administracyjną wszczął Urząd Morski w Szczecinie.
      Molo według projektów najdłuższe na Bałtyku będzie połączone z dużym hotelem,
      który znajdować się ma w centrum kompleksu Baltik Park. Obie budowle powstać
      mają na przedłużeniu ul. Bolesława Chrobrego. Molo będzie miało długość 600 m,
      z czego 480 m usytuowane będzie nad wodą. Na jego końcu powstać ma ponadto
      przystań przystosowana do postoju statków."

      Dotychczas najdluzszym molo w Europie (nie tylko na Baltyku) bylo to w
      Ahlbecku. Lacznie mialo ok. 500 m. Molo Swinoujskie je zdetronizuje!
      Warto tez przypomniec ze blisko o 2 dlugosci ma zostac wydluzone w tym roku
      molo w Miedzyzdrojach.
      To chyba dobre wiadomosci?
      • Gość: Skuter Re: NAJDLUZSZE MOLO EUROPY IP: 192.168.0.* 16.04.02, 11:50
        mike102 napisał(a):

        Mike ma dzis dobry dzien:)

        > Molo według projektów najdłuższe na Bałtyku

        ja proponuje most Miedzyzdroje - Bornholm:)
        a ze spraw skromniejszych remont torow kolejowych na trasie szczecin-swinoujsce

        > który znajdować się ma w centrum kompleksu Baltik Park.

        jesli mowimy o dobrych wiadomosciach i parkach to park fantazja nadal ma zamiar
        powstac:)

        a z mojego prywatnego podworka tez wieje optymizm - podobno za jakis miesiac
        bedzie jakas zalegla wyplata

        > mają na przedłużeniu ul. Bolesława Chrobrego. Molo będzie miało długość 600 m,
        > z czego 480 m usytuowane będzie nad wodą. Na jego końcu powstać ma ponadto
        > przystań przystosowana do postoju statków."

        wejsciowka tak jak w parku fantazja - jedyne 50 zl:)


      • Gość: ecik Re: NAJDLUZSZE MOLO EUROPY IP: *.mis 23.04.02, 13:46
        mike102 napisał(a):

        > Specjalnie dla Gosi-S:
        > "Niemieccy inwestorzy (Development&Touristik), którzy zamierzają wybudować w
        > świnoujskiej dzielnicy nadmorskiej kompleks hotelowo-apartamentowy Baltik Park,
        >
        > rozpoczęli starania o zgodę na budowę molo. Na ich wniosek procedurę
        > administracyjną wszczął Urząd Morski w Szczecinie.
        > Molo według projektów najdłuższe na Bałtyku będzie połączone z dużym hotelem,
        > który znajdować się ma w centrum kompleksu Baltik Park. Obie budowle powstać
        > mają na przedłużeniu ul. Bolesława Chrobrego. Molo będzie miało długość 600 m,
        > z czego 480 m usytuowane będzie nad wodą. Na jego końcu powstać ma ponadto
        > przystań przystosowana do postoju statków."
        >
        > Dotychczas najdluzszym molo w Europie (nie tylko na Baltyku) bylo to w
        > Ahlbecku. Lacznie mialo ok. 500 m. Molo Swinoujskie je zdetronizuje!
        > Warto tez przypomniec ze blisko o 2 dlugosci ma zostac wydluzone w tym roku
        > molo w Miedzyzdrojach.
        > To chyba dobre wiadomosci?

        To może od razu "przeprawa molowa" do szwecji?! Też byłby rekord! :)))))
        Pozdr.

    • milseog Re: SZCZECIN - DOBRE WIADOMOSCI 16.04.02, 12:35
      mike, moze ty bedziesz wiedzial wiecej na ten temat i podpowiesz. z tego co sie
      zdazylem zorientowac, to raport ratingowy, o ktorym piszesz zostal opublikowany
      4 marca, czyli jakies poltora miesiaca temu. ja nie pamietam jednak zeby
      jakakolwiek redakcja chocby zajaknela sie na ten temat. zastanawiam sie czy
      miasto nie chcialo sie tym pochwalic, a moze samo jeszcze nie wie jaka dostalo
      ocene?
      a moze po prostu pamiec mnie zawodzi...
    • mike102 NOWY MOST NA WOLIN 16.04.02, 13:46
      Jak to sliczne cudenko, ktorym pojedziemy juz za rok, bedzie wygladalo - mozna
      sie przekonac po zalogowaniu na forumszczecin@poczta.gazeta.pl.
      Do kompletu sa 3 estakady + obwodnica.
    • mike102 NOWY PUB PRZY DEPTAKU BOGUSLAWA 16.04.02, 13:57
      Wkrótce uroczyste otwarcie pubu Utopia w pasażu Bogusława. Wnętrze o
      charakterze rustykalnym i dobre wina mają przyciągnąć 30-40-latków.
      Dużo drewna, surowa cegła, wiklinowe kosze i długi siedmiometrowy bar. Taka ma
      być Utopia.
      - Z tą nazwą każdy ma inne skojarzenia - mówi Dorota Bochowicz, właścicielka
      nowego pubu. - Ja też mam własne, ale nie chcę ich narzucać klientom. Niech dla
      każdego Utopia będzie czym innym. Najważniejsze, żeby dobrze się tu czuli.
      Nieistniejąca kraina znalazła swoje miejsce przy pasażu Bogusława, między
      Duetem a pubem Planet Rock. Uroczyste otwarcie zaplanowano za dwa tygodnie. Na
      razie trwają tam jeszcze prace wykończeniowe.
      - Wnętrze ma mieć charakter rustykalny - zdradza Dorota Bochowicz. - Ma być
      przytulnie i wygodnie. Muzyka raczej kojąca - lekki jazz. Nie będzie to pub
      typowo młodzieżowy, raczej dla 30-40-latków.
      Specjalnością Utopii mają być wina, na początek ponad 30 gatunków. Smakować
      będzie można do woli. Lokal będzie bowiem czynny od godz. 10 aż do ostatniego
      klienta.
    • mike102 BUDZET MIASTA BOGATSZY O 108 MILIONOW PLN 16.04.02, 14:09
      Podpisano umowę sprzedaży 49,9% udziałów w Szczecińskiej Energetyce Cieplnej
      konsorcjum MVV/RGE złożonego z MVV Esco Polska SA z siedzibą w Warszawie i
      Ruhrgas Energie Beteiligungs-AG z siedzibą w Essen. Ze strony Szczecina umowę
      podpisali: Prezydent Edmund Runowicz, Członek Zarządu Miasta Jan Dużyński i
      Skarbnik Mirosław Czekaj. Inwestorów reprezentowali: Thomas Stepputat, Daniel
      Heiler i Klaus Curth ze strony MVV ESCO Polska S.A. oraz Ulrich Scholer i
      Jurgen Schneider ze strony Ruhrgas Energie Beteiligungs

      W wyniku sprzedaży udziałów w SEC budżet miasta Szczecina zasilony zostanie
      kwotą ponad 108 mln zł i zostaną przeznaczone na realizację miejskich
      inwestycji. Ponadto inwestor dokona w okresie 10 lat inwestycji na kwotę
      minimum 130 mln zł.
        • mike102 co zrobi? 16.04.02, 15:02
          Gość portalu: skuter napisał(a):

          > mike102 napisał(a):
          >
          > > Podpisano umowę sprzedaży 49,9% udziałów w Szczecińskiej Energetyce Ciepln
          > ej
          > > konsorcjum MVV/RGE złożonego z MVV Esco Polska SA z siedzibą w Warszawie i
          >
          > > Ruhrgas Energie Beteiligungs-AG z siedzibą w Essen.
          >
          > a co zrobi prywatny wlasciciel majacy monopol?
          > ....:(

          to jest wlasciwie monopol naturalny i moze byc albo panstwowy albo prywatny.
          roznica taka ze prywatny poza tym ze zabulil miastu 108 mln zl (a podobno ani
          zlotowka inwestycji nie przybywa do Szczecina?) to jeszcze zainwestuje 130 mln zl
          w unowoczesnienie firmy + zgdzil sie na wysrubowany pakiet socjalny dla zalogi.
          • Gość: skuter Re: co zrobi? IP: 192.168.0.* 16.04.02, 15:06
            mike102 napisał(a):

            > to jest wlasciwie monopol naturalny i moze byc albo panstwowy albo prywatny.
            > roznica taka ze prywatny poza tym ze zabulil miastu 108 mln zl (a podobno ani
            > zlotowka inwestycji nie przybywa do Szczecina?) to jeszcze zainwestuje 130 mln
            > zl
            > w unowoczesnienie firmy + zgdzil sie na wysrubowany pakiet socjalny dla zalogi.

            a za to wszystko zaplacimy my bo monopolista bedzie podwyzszal ceny
              • Gość: skuter Re: co zrobi? IP: 192.168.0.* 16.04.02, 15:15
                Gość portalu: Gradus napisał(a):

                > Maksymalne ceny sa regulowane przez panstwo wiec nie ma takiego wielkiego
                > strachu.

                na razie sa:)
                a co bedzie za rok albo 5?
                oddawanie w prywatne rece czegos co praktycznie jest monopolem to IMHO bezsens

                • mike102 Re: co zrobi? 16.04.02, 15:19
                  Gość portalu: skuter napisał(a):

                  > Gość portalu: Gradus napisał(a):
                  >
                  > > Maksymalne ceny sa regulowane przez panstwo wiec nie ma takiego wielkiego
                  > > strachu.
                  >
                  > na razie sa:)
                  > a co bedzie za rok albo 5?
                  > oddawanie w prywatne rece czegos co praktycznie jest monopolem to IMHO bezsens

                  to przypomnij sobie tpsa 10 lat temu i tpsa po opyleniu france telekom -
                  oczywiscie mozna narzekac, tylko ze wczesniej (tp - panstwowa) moi rodzice
                  czekali na telefon 17 lat, a potem (prywatna) kilka miesiecy

                  • Gość: skuter Re: co zrobi? IP: 192.168.0.* 16.04.02, 15:33
                    mike102 napisał(a):


                    >
                    > to przypomnij sobie tpsa 10 lat temu i tpsa po opyleniu france telekom -
                    > oczywiscie mozna narzekac, tylko ze wczesniej (tp - panstwowa) moi rodzice
                    > czekali na telefon 17 lat, a potem (prywatna) kilka miesiecy

                    wczesniej to byl komunizm i brakowalo wszystkiego:)
                    ja jakos nie zauwazylem specjalnej porawy dzialalnosci tepsy, moze faktycznie
                    szybciej zakladaja telefon ale na tym sie zalety koncza
                    ceny jak na faktycznego monopoliste ma astronomiczne a jakosc uslug do $%^&
                    a szczegolnie uslug internetowych - kazdy modemowiec powinien dostawac doplate od
                    tpsy:)

                    • mike102 Re: co zrobi? 16.04.02, 16:34
                      Gość portalu: skuter napisał(a):

                      > mike102 napisał(a):
                      >
                      >
                      > >
                      > > to przypomnij sobie tpsa 10 lat temu i tpsa po opyleniu france telekom -
                      > > oczywiscie mozna narzekac, tylko ze wczesniej (tp - panstwowa) moi rodzice
                      >
                      > > czekali na telefon 17 lat, a potem (prywatna) kilka miesiecy
                      >
                      > wczesniej to byl komunizm i brakowalo wszystkiego:)
                      > ja jakos nie zauwazylem specjalnej porawy dzialalnosci tepsy, moze faktycznie
                      > szybciej zakladaja telefon ale na tym sie zalety koncza
                      > ceny jak na faktycznego monopoliste ma astronomiczne a jakosc uslug do $%^&
                      > a szczegolnie uslug internetowych - kazdy modemowiec powinien dostawac doplate
                      > od tpsy:)

                      po upadku komuny bylo tak samo. my telefon dostalismy dopiero w 1994r. dopiero
                      powazny inwestor zagraniczny wzial sie za te firme. ale oczywiscie monopole maja
                      swoje wady ale panstwo moze je kontrolowac. jeszcze wieksze wady maja monopole
                      panstwowe, ktorych nikt juz nie moze kontrolowac.

    • mike102 PAZIMOWI ROSNIE MALY BRACISZEK 16.04.02, 15:26
      NA PLACU u zbiegu ul. Małopolskiej i Matejki rozpoczela się budowa. Do
      czerwca 2003 roku powstanie tam pięciokondygnacyjny kompleks, w którym będą
      lokale usługowe, handlowe i mieszkalne. Inwestorem jest firma Investa Szczecin
      SA, zaś wykonawcą poznańska firma "Budimex. - Powstaną tu budynki o nowoczesnej
      architekturze, najwyższym standardzie wykonania oraz jakości materiałów użytych
      przy budowie - mówi Witold Jakubiec, prezes Investy Szczecin SA. - Chcemy, by
      te obiekty się efektownie prezentowały. Będzie je widać z drogi wjazdowej do
      Szczecina.Najbardziej będzie przyciągał uwagę cylindryczny narożnik budynku,
      wykonany ze szkła i aluminium. Mają się w nim znajdować biura i restauracje. Ta
      część inwestycji będzie nawiązywała wyglądem do stojących nieopodal budynków
      Pazimu, hotelu Radisson SAS czy ZUS-u. Z ostatniego piętra oszklonej wieży -
      jak twierdzą projektanci - będzie doskonale widać miasto. Nie zabraknie również
      panoramicznej windy, która ma wozić klientów lokali. Projekt inwestycji zakłada
      także budowę na najwyższej kondygnacji obrotowej restauracji. Po obu stronach
      cylindra powstanie zabudowa 4-5-piętrowa. Mają w niej być mieszkania, biura i
      lokale handlowe. Projektanci przewidzieli 24 lokale mieszkalne na piętrach od
      II do V w skrzydle przy ul. Matejki. Będą one miały od 35 do 60 m kw. Z kolei w
      części od ul. Małopolskiej będą biura. W dwóch podziemnych kondygnacjach
      budynku zaplanowano 150 miejsc parkingowych. Mają one zaspokoić zapotrzebowanie
      nie tylko klientów i mieszkańców lokali. Z podwórka, gdzie będą wjazdy do
      garażu, będzie można przejść pasażem do ulicy Matejki

      Projekt w forumszczecin@
      • stettiner "Polaroidy" Augustynowicz 17.04.02, 14:01
        Jestem żaden teatroman, ale cieszy mnie jak o naszym teatrze dobrze piszą na
        pierwszej stronie GW (ogólnopolskiej), a ze 3 strony dalej jeszcze lepiej. Tym
        razem mowa o "polaroidach" w reżyserii Anny Augustynowicz- według recenzentów
        rzecz ważna, mądra i dobrze zrobiona.
    • mike102 PREZENT OD BISMARCKA 18.04.02, 11:25
      Uniwersytet Szczeciński zarządza zespołem pałacowo-parkowym w Kulicach. Akt
      przekazania podpisali wczoraj rektor US i dyrektor AWRSP

      Umowę przekazania podpisali wczoraj prof. dr hab. Zdzisław Chmielewski, rektor
      US, i Stanisław Zimnicki, dyrektor AWRSP. Od 1995 r. działa tu ośrodek
      konferencyjno-szkoleniowy, którego celem jest praca na rzecz pojednania polsko-
      niemieckiego. Zarządzała nim dotąd założona przez Philippa von Bismarcka, wnuka
      Ottona von Bismarcka, Fundacja Europea Pomerania.

      - Działalność istniejącej w Kulicach Akademii Europejskiej, jedynej tego typu w
      Polsce, w znacznej części była finansowana przez rodzinę Bismarcków - mówi
      Lizaweta von Zitzewitz, prezes fundacji. - Ponieważ dalsze wspieranie jest
      niemożliwe, szukaliśmy instytucji, która będzie kontynuować pracę Kulic.

      Uniwersytet Szczeciński w tej roli to zdaniem rektora
      Chmielewskiego "nienajgorszy, a nawet bardzo dobry pomysł". Kulice będą nie
      tylko ośrodkiem konferencyjnym, odbywać się tu będą także seminaria, studia
      podyplomowe, a w przylegającym do pałacu parku prowadzić się będzie badania
      naukowe.

      Majątek w Kulicach był własnością rodu Bismarcków przez ponad 200 lat, do 1945
      roku. Po wojnie powstał tu PGR. Z nadejściem zmian ustrojowych, po rozwiązaniu
      państwowego gospodarstwa pałac, stodoła, dziedziniec, park i 150-letnia aleja
      dębowo-kasztanowa w Kulicach stały się własnością skarbu państwa. Na początku
      lat 90. za prezesury w AWRSP Adama Tańskiego doszło do zawarcia umowy z
      fundacją Bismarcka o 30-letniej dzierżawie gruntów i nieruchomości. Fundacja
      wyremontowała zdewastowany pałac dzięki pieniądzom z budżetu niemieckiego MSW i
      Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej. W dworku odbywały się imprezy
      realizujące cel fundacji: polsko-niemieckie pojednanie.
    • Gość: uotr Nowy inwestor? IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 19.04.02, 13:26
      16 kwietnia 2002 r. Zarząd Miasta Szczecina reprezentowany przez Prezydenta
      Edmunda Runowicza i Wiceprezydenta Elżbietę Malanowską podpisał List Intencyjny
      z kanadyjską firmą A.Kępiński & Associates. Przedmiotem podpisanego Listu jest
      wybudowanie w naszym mieście Kompleksu Turystyczno - Rozrywkowego, w którym
      znajdą się m.in. park rozrywki, teatr, restauracje, kasyno gry, hotele.

      Inwestor opierając się na swoich doświadczeniach organizacyjno - prawnych i
      ekonomicznych zdobytych podczas realizacji i eksploatacji swojego kompleksu w
      Kanadzie, zainteresowany jest wybudowaniem podobnych obiektów w Szczecinie
      zapewniając finansowanie planowanej inwestycji.

      Miasto ze swojej strony zobowiązało się w Liście do udzielania Inwestorowi
      niezbędnej pomocy w zakresie swoich uprawnień i kompetencji, w tym do wskazania
      lokalizacji pod planowane obiekty.

      Zarząd Miasta uznał, że wybudowanie Kompleksu Turystyczno - Rozrywkowego
      wpłynie na ożywienie rynku gospodarczego, w tym między innymi usług
      budowlanych, aktywizację turystyczno - rekreacyjną naszego miasta i regionu
      oraz umożliwi mieszkańcom i turystom interesujące spędzenie wolnego czasu.

      Biuro Prasowe Zarządu Miasta
      19 kwietnia 2002

      www.szczecin.pl/aktualne/komunikaty/2002/0419.htm
      • milseog Re: Nowy inwestor? 19.04.02, 13:44
        a gdzie by to niby mialo stanac?
        cieszy mnie kazdy nowy pomysl na ozywienie szczecina, ale hoteli jest juz chyba
        dosc. przeciez i campanille i ibis czy novotel swieca pustkami. kot ma w nich
        spac?
        pozdrawiam
    • spik Re: SZCZECIN - DOBRE WIADOMOSCI 19.04.02, 13:45
      Berlin.Niemieckie ministerstwo komunikacji opowiada się za rozbudową linii
      kolejowej Berlin-Szczecin."Czekamy na pozytywny sygnał z polskiej strony"-
      powiedział w czwartek przedstawiciel resortu we Frakfurcie nad Odrą.
      Strona niemiecka pragnie przystosować trasę dla pociągów rozwijających do 160
      km/h.Władze Berlina zamierzają jeszcze w tym roku podpisać z Polską umowę w tej
      sprawie.
      • Gość: mart Re: SZCZECIN - DOBRE WIADOMOSCI IP: 217.153.4.* 23.04.02, 10:01
        spik napisał(a):

        > Berlin.Niemieckie ministerstwo komunikacji opowiada się za rozbudową linii
        > kolejowej Berlin-Szczecin."Czekamy na pozytywny sygnał z polskiej strony"-
        > powiedział w czwartek przedstawiciel resortu we Frakfurcie nad Odrą.
        > Strona niemiecka pragnie przystosować trasę dla pociągów rozwijających do 160
        > km/h.Władze Berlina zamierzają jeszcze w tym roku podpisać z Polską umowę w tej
        >
        > sprawie.


        Czyżby szykowało się duopolis Berlin-Szczecin? :-)
        A co na to Warszawa-Łódź?
    • mike102 Rusza budowa OCZYSZCZALNI POMORZANY 22.04.02, 19:05
      Szczecińska firma Stalmont wygrała przetarg na pierwszy etap budowy
      Oczyszczalni Ścieków "Pomorzany"

      Prace obejmą na razie tylko przygotowanie terenu pod budowę. Zwycięzca ma
      uzbroić teren i wybudować drogi dojazdowe.

      O zlecenie ubiegało się dziesięć podmiotów. Trzy oferty zostały odrzucone z
      powodu błędów formalnych. Za wykonanie prac firmy chciały od 2,8 mln do 6,5 mln
      zł. Stalmont był najtańszy. O wyborze zwycięzcy przetargu decydowała głównie
      cena - można było za nią dostać maksymalnie 80 proc. punktów.

      Inwestycja ruszy pełną parą za rok.

      Budowa oczyszczalni to dla miasta bardzo ważna inwestycja. Szczecin ma tylko
      małe oczyszczalnie, a prawie 80 proc. ścieków trafia do Odry. Gdyby budowa nie
      została rozpoczęta, za zanieczyszczanie środowiska miasto musiałoby płacić
      kary - ok. 132 mln zł rocznie. To prawie jedna szósta rocznego budżetu
      Szczecina.

      Budowa wielkiej oczyszczalni na Pomorzanach ma kosztować około 400 mln zł.
      Pierwsza część rozpocznie pracę w 2006 r., całość ma być gotowa do 2008.

      Inwestycja została włączona do kompleksowego programu gospodarki wodno-
      ściekowej. Zakłada on współfinansowanie z funduszu pomocowego Unii
      Europejskiej - ISPA. Program poprawy jakości wody w Szczecinie zostanie
      zakończony w 2009 r. i będzie kosztować ponad miliard złotych. 57 proc. kosztów
      ma pochodzić z bezzwrotnego funduszu ISPA.
      • franekkk Re: SZCZECIN - DOBRE WIADOMOSCI 23.04.02, 13:52

        kanada w szczecinie:
        www.kurier.szczecin.pl/?d=regiony&id=16490

        Rozmowy na wyłączność
        Miasto chce Kanadyjczyków

        Zarząd Szczecina podpisał list intencyjny z kanadyjską firmą Andrzeja
        Kępińskiego w sprawie budowy centrum turystyczno-rozrywkowego w Szczecinie lub
        jego okolicach. Przedsiębiorstwo Kępińskiego uczestniczy w budowie
        gigantycznego centrm rozrywki nad wodospadem Niagara. Władze Szczecina
        zapewniły sobie wyłączność na rok rozmów z przedstawicielem potencjalnych
        inwestorów.
        - Firma pana Kępińskiego to wiarygodny partner - mówi Elżbieta Malanowska,
        wiceprezydent Szczecina. - Ma bardzo ciekawą propozycję dla Szczecina. Choć
        nasze rozmowy są bardzo wstępne, to nie chcemy jednak, by potencjalny inwestor
        szukał gdzie indziej miejsca dla siebie. Dlatego udało nam się podpisać list
        intencyjny innego rodzaju. Kanadyjczycy zgodzili się bowiem prowadzić przez rok
        rozmowy tylko z nami, na wyłączność.
        Kępiński jest zainteresowany wybudowaniem kompleksu turystyczno-rozrywkowego. W
        jego skład miałyby wchodzić: hotele, teatr rewiowy, park rozrywki, centrum
        handlowe, kasyna.
        - Nasi rozmówcy byli zainteresowani ponad 10 hektarami terenu - twierdzi
        wiceprezydent Malanowska. - Na dodatek ma to być obszar otwarty, czyli z
        możliwością dalszej rozbudowy. Przedstawiciele firmy oglądali już kilka terenów
        w Szczecinie. Chcemy im także pokazać kilka gruntów w pobliżu miasta.Tak duża
        inwestycja może przecież powstać także poza granicami Szczecina. I tak jej
        oddziaływanie na gospodarkę i rynek pracy w mieście będzie ogromne.
        Do końca maja Kanadyjczycy mają przedstawić swoje wymagania. Wtedy zespoły
        powołane przez panią prezydent Malanowską przygotują rożne propozycje terenów.

        (ArR)
      • Gość: pakuz Re: SZCZECIN - dobre wiadomosci czy pobozne zyczen IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 23.04.02, 14:26
        Spik serwuje nam linie promowa klajpeda-swinoujscie - fajnie!!
        tylko,ze to stary pomysl i juz pare razy byl odrzucany bo:
        jesli ciezarowki jada w tranzycie , to po co wyladowywac je w swinoujsciu
        przepuszczac przez wolinski park narodowy ,zeby ustawic je w kolejce na granicy
        w kolbaskowie?
        dlatego przegrywamy z niemcami , ze tam jedna odprawa i juz sa w unii
        druga rzecz to czas przejazdu samochodem 700km= ok 12 godzin
        i promu ok 2 doby i porownanie kosztow (wciaz na korzysc przejazdu "na kolach")
        dobra alternatywa jest tylko wprowadzenie kolejowego systemu transportowego
        ciezarowki powyzej 20t obligatoryjnie musza zaladowac sie na platformy i
        przejechac przez polske po torach - przy okazji i pkp zarobi
        • Gość: spik Re: SZCZECIN - dobre wiadomosci czy pobozne zyczen IP: 62.233.145.* 23.04.02, 15:09
          Gość portalu: pakuz napisał(a):

          > Spik serwuje nam linie promowa klajpeda-swinoujscie - fajnie!!
          0 tylko,ze to stary pomysl i juz pare razy byl odrzucany bo:
          > jesli ciezarowki jada w tranzycie , to po co wyladowywac je w swinoujsciu
          > przepuszczac przez wolinski park narodowy ,zeby ustawic je w kolejce na granicy
          > w kolbaskowie?
          > dlatego przegrywamy z niemcami , ze tam jedna odprawa i juz sa w unii

          - m. in. do wyładunku ciężarówek wybudowano kosztem wieluset milionów złotych
          jeden z największych terminali promowych na Bałtyku. Podobne środki przeznaczono
          by mogły one swobodnie przejechać przez WPN i Wolin. Czy w aspekcie zaniechania
          planowania budowy A3 inwestycje te pozbawione są sensu? Kolejki przed terminalem
          odpraw w Kołbaskowie zdarzają sie jedynie w niedziele i poniedziałki. I nawet
          groźnie wyglądająca kolejka "rozbijana" jest maksymalnie w kilka godzin. Zresztą
          sytuacja taka będzie miała miejsce wyłącznie do momentu naszego wstąpienia do UE.


          > druga rzecz to czas przejazdu samochodem 700km= ok 12 godzin
          > i promu ok 2 doby i porownanie kosztow (wciaz na korzysc przejazdu "na kolach")
          > dobra alternatywa jest tylko wprowadzenie kolejowego systemu transportowego
          > ciezarowki powyzej 20t obligatoryjnie musza zaladowac sie na platformy i
          > przejechac przez polske po torach - przy okazji i pkp zarobi

          - w sytuacji, w której nasze służby (UC, Straż Graniczna, Policja) nie egzekwują
          skrupulatnie nakazu jazdy co najwyżej 8 godz. przez jednego kierowcę ( wg wskazań
          tachografu ) kierowcy w dalszym ciągu bedą jeździć po 18 godz. na dobę ( co nie
          jest wcale takie niespotykane ). A może coś słyszałeś o kolejkach na wschodniej
          granicy ? Odnośnie obowiązkowego transportu koleją - nigdzie w całej Europie
          takich praktyk się nie stosuje,a PKP niech się zacznie pożądnie restrukturyzować
          a nie liczyc na dobrodziejstwa płynące z "ręcznego" sterowania gospodarką.
          • Gość: pakuz Re: SZCZECIN - dobre wiadomosci czy pobozne zyczen IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 23.04.02, 15:32
            Gość portalu: spik napisał(a):

            > Gość portalu: pakuz napisał(a):
            >
            > - m. in. do wyładunku ciężarówek wybudowano kosztem wieluset milionów złotych
            > jeden z największych terminali promowych na Bałtyku. Podobne środki przeznaczon
            > o
            > by mogły one swobodnie przejechać przez WPN i Wolin. Czy w aspekcie zaniechania
            >
            > planowania budowy A3 inwestycje te pozbawione są sensu?
            mysle ,ze sa pozbawione sensu
            tylko a3 to racjonalna wizja rozwoju dla terminalu promowego i calej naszej
            promowej zeglugi
            jeszcze jeden minus - ze swinoujscia do berlina jest ok 250 km
            z mukranu tylko 120


            Kolejki przed terminale
            > m
            > odpraw w Kołbaskowie zdarzają sie jedynie w niedziele i poniedziałki. I nawet
            > groźnie wyglądająca kolejka "rozbijana" jest maksymalnie w kilka godzin. Zreszt
            > ą
            > sytuacja taka będzie miała miejsce wyłącznie do momentu naszego wstąpienia do U
            > E.
            czyli przez najblizsze 10 lat mozemy sobie dalej gadac , jak to bedzie fajnie
            miec linie promowa do klajpedy


            >A może coś słyszałeś o kolejkach na wschodniej granicy ?
            nie tylko slyszalem ,ale sam mialem okazje poznac smaczki wschodniej granicy
            wysylajac czesci na statek do st.petrsburga - jechaly 8 dni

            Odnośnie obowiązkowego transportu koleją - nigdzie w całej Europie
            > takich praktyk się nie stosuje,
            nieprawda , w szwajcarii stosuje sie od lat

            a PKP niech się zacznie pożądnie restrukturyzowa
            > ć
            > a nie liczyc na dobrodziejstwa płynące z "ręcznego" sterowania gospodarką.
            o.k. - nie musi byc przymusowe , ale budowa rampy wjazdowej i zjazdowej
            nie jest znowu wcale taka droga , przejazd koleja tez moglby byc porownywalny
            do kosztow paliwa
            a do tego mozna przeciez doczepic salonke - kierowcy wyspani a i panienki z
            biletami miesiecznymi
            no i trudniej byloby takiego tira ukrasc
            • Gość: spik Re: SZCZECIN - dobre wiadomosci czy pobozne zyczen IP: 62.233.145.* 23.04.02, 15:54
              Gość portalu: pakuz napisał(a):

              > Gość portalu: spik napisał(a):
              >
              > > Gość portalu: pakuz napisał(a):
              > >
              > > - m. in. do wyładunku ciężarówek wybudowano kosztem wieluset milionów złot
              > ych
              > > jeden z największych terminali promowych na Bałtyku. Podobne środki przezn
              > aczon
              > > o
              > > by mogły one swobodnie przejechać przez WPN i Wolin. Czy w aspekcie zaniec
              > hania
              > >
              > > planowania budowy A3 inwestycje te pozbawione są sensu?
              > mysle ,ze sa pozbawione sensu
              > tylko a3 to racjonalna wizja rozwoju dla terminalu promowego i calej naszej
              > promowej zeglugi
              > jeszcze jeden minus - ze swinoujscia do berlina jest ok 250 km
              > z mukranu tylko 120
              >
              >
              > Kolejki przed terminale
              > > m
              > > odpraw w Kołbaskowie zdarzają sie jedynie w niedziele i poniedziałki. I na
              > wet
              > > groźnie wyglądająca kolejka "rozbijana" jest maksymalnie w kilka godzin. Z
              > reszt
              > > ą
              > > sytuacja taka będzie miała miejsce wyłącznie do momentu naszego wstąpienia
              > do U
              > > E.
              > czyli przez najblizsze 10 lat mozemy sobie dalej gadac , jak to bedzie fajnie
              > miec linie promowa do klajpedy
              >
              >
              > >A może coś słyszałeś o kolejkach na wschodniej granicy ?
              > nie tylko slyszalem ,ale sam mialem okazje poznac smaczki wschodniej granicy
              > wysylajac czesci na statek do st.petrsburga - jechaly 8 dni
              >
              > Odnośnie obowiązkowego transportu koleją - nigdzie w całej Europie
              > > takich praktyk się nie stosuje,
              > nieprawda , w szwajcarii stosuje sie od lat
              >
              > a PKP niech się zacznie pożądnie restrukturyzowa
              > > ć
              > > a nie liczyc na dobrodziejstwa płynące z "ręcznego" sterowania gospodarką.
              >
              > o.k. - nie musi byc przymusowe , ale budowa rampy wjazdowej i zjazdowej
              > nie jest znowu wcale taka droga , przejazd koleja tez moglby byc porownywalny
              > do kosztow paliwa
              > a do tego mozna przeciez doczepic salonke - kierowcy wyspani a i panienki z
              > biletami miesiecznymi
              > no i trudniej byloby takiego tira ukrasc


              W tym polemicznym ferworze zapomnieliśmy o jednym istotnym elemencie.
              Pomysłodawcom chodzi o linię Szczecin-Klajpeda. Hurrra żubry uratowane,
              współczujmy bezrobotnym niewiastom, zresztą one chyba lepiej po szwedzku niż po
              litewsku -:))
        • mike102 Szczecin-Klajpeda 23.04.02, 15:36
          Gość portalu: pakuz napisał(a):

          > Spik serwuje nam linie promowa klajpeda-swinoujscie - fajnie!!

          Pakuz, ale w tym artykule jest mowa o linii Szczecin-Klajpeda a nie Swinoujscie-
          Klajpeda:
          "- Rozmowy w sprawie uruchomienia linii Szczecin-Kłajpeda trwają już od dwóch
          lat. Prowadzi je m.in. szczeciński port, a ze strony litewskiej tamtejsze
          stowarzyszenie przewoźników."
          "W sprawie projektu linii promowej przygotowano materiały informacyjne dla
          resortu infrastruktury. Jeżeli idea nabierze konkretnego kształtu, to port
          zaadaptuje jedno z nabrzeży na terminal promowy. Na trasie kursowałyby w wahadle
          dwa promy typu ro-pax." - czyli nie chodzi o terminal w Swinoujsciu.

          Kolejki na granicy z pewnoscia radykalnie sie zmniejsza po 2004 r. a po wejsciu
          do ukladu z Schengen w ogole nie bedzie granicy. Za do jest bdb dojazd do
          Szczecina a lada chwila bdb wjazd do portu. No i zadnych widokow na A6...
          • Gość: pakuz Re: Szczecin-Klajpeda IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 23.04.02, 15:45
            Mike linia Szczecin-Klajpeda jest calkowicie nierealna
            po pierwsze : w swinoujsciu jest terminal , w szczecinie trzeba by zbudowac
            a to sa cholernie duze pieniadze
            po drugie: przelot swinoujscie-szczecin to ok 4 godziny dodatkowo w kazda strone
            - a na kolach tylko 2 godziny
            po trzecie: oplaty portowe i pilotowe duzo wyzsze niz w swinoujsciu
            po czwarte: ograniczenia w ruchu na torze wodnym (przy zlej widocznosci,
            albo z powodu kontr-kursu duzego statku) potrafia rozwalic kazdy rozklad jazdy
            to po prostu jest nierealne
              • Gość: spik Re: Szczecin-Klajpeda IP: 62.233.145.* 23.04.02, 16:12
                Gość portalu: pakuz napisał(a):

                > i jeszcze jedno - kto wylozy kase???
                > bo jakos nie widac chetnego , zreszta ja tez nie wylozylbym kasy na tak
                > niepewne przedsiewziecie
                > wystarczy przeciez , ze niemcy wpuszcza dodatkowy prom na swoja linie i caly
                > projekt lezy na lopatkach


                Przecież nikt nie oczekuje aby takie połaczenie istniało ku chwale morskości
                pięknego słowianskiego grodu - Szczecin. Jest to przedsiewzięcie czysto
                komercyjne. Stąd rozterki potencjalnych armatorów.
            • mike102 Re: Szczecin-Klajpeda 23.04.02, 16:18
              Gość portalu: pakuz napisał(a):

              > Mike linia Szczecin-Klajpeda jest calkowicie nierealna
              > po pierwsze : w swinoujsciu jest terminal , w szczecinie trzeba by zbudowac
              > a to sa cholernie duze pieniadze
              > po drugie: przelot swinoujscie-szczecin to ok 4 godziny dodatkowo w kazda stron
              > e - a na kolach tylko 2 godziny
              > po trzecie: oplaty portowe i pilotowe duzo wyzsze niz w swinoujsciu
              > po czwarte: ograniczenia w ruchu na torze wodnym (przy zlej widocznosci,
              > albo z powodu kontr-kursu duzego statku) potrafia rozwalic kazdy rozklad jazdy
              > to po prostu jest nierealne

              Twoje wywody brzmia sensownie (w koncu pracujesz w branzy) ale czy tych faktow
              nie zna szefostwo Portu, Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu i armatorow ("Jeden
              armator jest już zainteresowany taką żeglugą, drugi jeszcze wyczekuje.").
              O ograniczeniach w zegludze po Zalewie nawet ja slyszalem wiec skad projekty i po
              co sie je oglasza?
    • Gość: mike102 Stocznia pracuje pełną parą IP: *.rz.bauboden.com 25.04.02, 12:33
      Za GS:
      Stocznia remontowa „Gryfia” jest jedynym obecnie dużym zakładem w Szczecinie,
      który nie tylko nie zwalnia pracowników, ale zatrudnia dodatkowych. Obecnie
      pracuje tu 40 gdańszczan.
      Wszyscy zostali zatrudnieni przy remontach statków, na których jest do
      zamontowania dużo nowych konstrukcji stalowych.
      - Obecnie są u nas trzy takie jednostki – informuje Paweł Prus, szef marketingu
      Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. – Wśród nich najwięcej prac do
      wyknania jest na brytyjskim statku „Starrington”. Wymieniamy około 300 ton
      konstruckji stalowych. W tym roku jest to największe tego typu
      zlecenie. „Starrington” ma 137 m długości i 18 m szerokości.
      Stoczniowcy „Gryfii” pracują obecnie na 14 statkach. Zajęte są wszystkie doki
      pływające, pontony i nabrzeża remontowe.
      - Trudno odmówić wykonania remontu, bo trzeba dbać o dobre imię na rynku –
      dodaje Paweł Prus. - W tej chwili, ze względu na ilość zleceń, oprócz
      szczecińskich kooperantów, z którymi stale współpracujemy, zatrudniamy
      czterdziestu fachowców z Gdańska. Są od początku kwietnia i będą pracować do
      połowy maja. Jeżeli okażą się nadal potrzebni, pozostaną dłużej.
      W lipcu tego roku, Szczecińska Stocznia Remontowa „Gryfia” skończy 50 lat
      istnienia. W ciągu tego czasu wyremontowano tu 16 tys. jednostek, zbudowano
      ponad 250 nowych statków, a 70 przebudowano lub przedłużono.
    • Gość: mike102 Stocznia pracuje pełną parą IP: *.rz.bauboden.com 25.04.02, 12:41
      Za GS:
      Stocznia remontowa „Gryfia” jest jedynym obecnie dużym zakładem w Szczecinie,
      który nie tylko nie zwalnia pracowników, ale zatrudnia dodatkowych. Obecnie
      pracuje tu 40 gdańszczan.
      Wszyscy zostali zatrudnieni przy remontach statków, na których jest do
      zamontowania dużo nowych konstrukcji stalowych.
      - Obecnie są u nas trzy takie jednostki – informuje Paweł Prus, szef marketingu
      Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. – Wśród nich najwięcej prac do
      wyknania jest na brytyjskim statku „Starrington”. Wymieniamy około 300 ton
      konstruckji stalowych. W tym roku jest to największe tego typu
      zlecenie. „Starrington” ma 137 m długości i 18 m szerokości.
      Stoczniowcy „Gryfii” pracują obecnie na 14 statkach. Zajęte są wszystkie doki
      pływające, pontony i nabrzeża remontowe.
      - Trudno odmówić wykonania remontu, bo trzeba dbać o dobre imię na rynku –
      dodaje Paweł Prus. - W tej chwili, ze względu na ilość zleceń, oprócz
      szczecińskich kooperantów, z którymi stale współpracujemy, zatrudniamy
      czterdziestu fachowców z Gdańska. Są od początku kwietnia i będą pracować do
      połowy maja. Jeżeli okażą się nadal potrzebni, pozostaną dłużej.
      W lipcu tego roku, Szczecińska Stocznia Remontowa „Gryfia” skończy 50 lat
      istnienia. W ciągu tego czasu wyremontowano tu 16 tys. jednostek, zbudowano
      ponad 250 nowych statków, a 70 przebudowano lub przedłużono.
    • mike102 Komputery HARDWARE - Optimus pobity 25.04.02, 14:35
      (Rzeczpospolita 25.04.2002)
      Komputery: zmiana lidera
      Sprzedający przez wiele lat najwięcej komputerów na polskim rynku Optimus (trzy
      lata temu sprzedawał ponad 100 tys.) stracił swoją pozycję. Jego miejsce zajął
      Compaq Computer, w dużej mierze dzięki uruchomieniu (w maju ub.r.) produkcji
      komputerów w Polsce. Sprzedał ponad 72,5 tys. komputerów; rok wcześniej 65,8
      tys. Obecnie z fabryki koło Szczecina pochodzi ok. 60 proc. komputerów tej
      marki sprzedawanych w kraju.
    • Gość: mike102 Komputery HARDWARE - Optimus pobity IP: *.rz.bauboden.com 25.04.02, 14:37
      (Rzeczpospolita 25.04.2002)
      Komputery: zmiana lidera
      Sprzedający przez wiele lat najwięcej komputerów na polskim rynku Optimus (trzy
      lata temu sprzedawał ponad 100 tys.) stracił swoją pozycję. Jego miejsce zajął
      Compaq Computer, w dużej mierze dzięki uruchomieniu (w maju ub.r.) produkcji
      komputerów w Polsce. Sprzedał ponad 72,5 tys. komputerów; rok wcześniej 65,8
      tys. Obecnie z fabryki koło Szczecina pochodzi ok. 60 proc. komputerów tej
      marki sprzedawanych w kraju.
        • mike102 Re: Komputery HARDWARE - Optimus pobity 25.04.02, 16:17
          Gość portalu: skuter napisał(a):

          > produkcji
          > > komputerów w Polsce. Sprzedał ponad 72,5 tys. komputerów; rok wcześniej 65
          > ,8
          > > tys. Obecnie z fabryki koło Szczecina pochodzi ok. 60 proc. komputerów tej
          >
          > > marki sprzedawanych w kraju.
          >
          > gdzie jest to"kolo"?

          Lubieszyn.
        • duo1 Re: plaza mielenska 06.02.03, 13:06
          za dzisiejszym glosem :

          Będzie plaża Mieleńska


          Szczecińska firma Vogel nareszcie może rozpocząć inwestycje na plaży
          Mieleńskiej. Wczoraj w Urzędzie Miasta podpisano aneksy do umowy.



          -Ten zarząd załatwił od ręki to, czego przez siedem lat nie mogły załatwić
          poprzednie zarządy - mówi zadowolony Janusz Ciaputa prezes firmy Vogel. - Skoro
          jest zgoda, to od kwietnia zaczynamy inwestycje i w przyszłym roku plaża będzie
          otwarta. Szkoda tylko, że zmarnowaliśmy tyle czasu.

          W 1995 roku firma Vogel wygrała przetarg na na 20-letnią dzierżawę Wyspy Kępa
          Wielka, na której jest plaża Mieleńska. Zgodnie z umową teren miał być
          przeznaczony na cele rekreacyjno-sportowe. Miały tam być domki campingowe,
          pomosty na jeziorze, mała marina. Jedną trzecią wyspy zamierzano poddzierżawić
          na prywatne działki rekreacyjne.

          Dzierżawca zlecił opracowanie koncepcji. Spodobała się, ale szybko stała się
          nieważna, ponieważ była sprzeczna z ustaleniami planu zagospodarowania
          przestrzennego. W rezultacie nie zezwolono na nic. Mijały lata, plaża będąca
          niegdyś popularnym kąpieliskiem szczecinian dziczała. Między dzierżawcą a
          Zarządem Miasta krążyły pisma i dokumenty. Odbyło się nawet kilka wizji
          lokalnych. Sprawą zajmowała się też komisja rewizyjna Rady Miasta. Mimo, że
          plaża nie funkcjonowała dzierżawca co roku do kasy miasta wnosił opłaty za
          dzierżawę.

          - Całe zamieszanie zostało spowodowane pomyłką urzędnika z magistratu - mówi
          Ciaputa. - Okazało się, że urzędnicy zamiast plaży wydzierżawili mi kawałek
          lasu. W umowie, która została zawarta w 1995 roku wpisano zły numer działki
          geodezyjnej.
          W efekcie tej pomyłki dzierżawca nie mógł uzyskać jakiegokolwiek zezwolenia na
          budowę.

          Janusz Ciaputa zapowiada, że w pierwszym okresie inwestycji zostanie
          uporządkowana plaża, powstanie pomost i 17 domków letniskowych. - Chcę, aby
          Mieleńska znowu była ulubionym miejscem odpoczynku dla szczecinian.


    • Gość: mike102 Komputery HARDWARE - Optimus pobity IP: *.rz.bauboden.com 25.04.02, 14:43
      (Rzeczpospolita 25.04.2002)
      Komputery: zmiana lidera
      Sprzedający przez wiele lat najwięcej komputerów na polskim rynku Optimus (trzy
      lata temu sprzedawał ponad 100 tys.) stracił swoją pozycję. Jego miejsce zajął
      Compaq Computer, w dużej mierze dzięki uruchomieniu (w maju ub.r.) produkcji
      komputerów w Polsce. Sprzedał ponad 72,5 tys. komputerów; rok wcześniej 65,8
      tys. Obecnie z fabryki koło Szczecina pochodzi ok. 60 proc. komputerów tej
      marki sprzedawanych w kraju.
    • mike102 Komputery SOFTWARE - Po(d)pis Unizeto 25.04.02, 15:23
      Szczecińska spółka Unizeto jest jedyną polską firmą zajmującą się kompleksowo
      problematyką podpisu elektronicznego. Dowodem na to, że radzi sobie z tym
      bardzo dobrze jest złoty medal przyznany wczoraj na targach Info System 2002 w
      Poznaniu.

      Nasi specjaliści dostali go za system PKI-Certum czyli opracowanie systemu
      klucza elektronicznego. Unizeto została też nominowana do "Nagrody Gospodarczej
      Prezydenta RP” w kategorii polskie przedsiębiorstwo oraz do nagrody "Teraz
      Polska” za najlepszy produkt i usługę.
      Podpis elektroniczny jest ciągiem znaków dołączanych do dokumentu
      elektronicznego, na przykład e-maila. Pozwala jednoznacznie identyfikować
      nadawcę. Ma taką samą moc prawną jak podpis złożony odręcznie na dokumencie.
      Może być dowodem w sądzie w razie ewentualnego sporu.

      Spółka Unizeto została nominowana także do nagrody "Złote Procesory TELEINFO
      2002” - za produkt roku, otrzymała od Business Centre Club i Komitetu
      Integracji Europejskiej "Medal Europejski” - za szkolenie w zakresie
      infrastruktury klucza publicznego. Bierze udział w konkursie Pomorski Produkt
      Roku 2002, Menager Pomorza zachodniego roku 2001
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka